Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Tuli virallinen tiedote-spostikin Corsair-kaupasta eilen, varmaan kaikille jotka Fanalta joskus ostaneet.
 
Lienee tämä:

0MYJCGYIL2IA.jpg
 
Piti napata Citymarketista mukaan Thrustmaster T248, kun hinta oli vain 150 euroa. Pitkään palvellut Thrustmaster F430 pääsee vihdoin eläkkeelle.
 
Mä ostaisin tämän (löytyy aina välillä tarjouksesta, about 200e):
Logitech G29 Driving Force -rattiohjain
LIsään vielä, että tähän saa vaihdekepin:
Logitech Driving Force Shifter -vaihdekeppi
Mulla oli noi joskus aikoinaan (ratti+polkimet, vaihdekeppi ja rattiteline), mutta "tyhmänä" myin ne pois.
Vähän kaduttaa (siihen oli kyllä muutama painava syy), mutta ainahan voi ostaa uutta (siinä tietenkin häviää).

Mikä voisi olla "sopiva" ratti kilpailija (tutkin kyllä ajan kanssa)? Itsekin olen ajatellut jotain max. 300e. Pitäisi olla myös vaihdekeppi mahdollisuus. Käsijarrua en tarvi (vaikka se voisi olla rallissa hyvä).
Tätä telinettä olen vähän harkinnut:
Wheel Stand Pro V2 Deluxe rattiteline Logitech G25/G27/G29/G920/G923 -rateille

P. S. Tämäkin on pistänyt silmään:
Thrustmaster TH8S -vaihdekeppi, PC / PS4 / PS5 / Xbox
Onko se universaali, käykö se kaikkiin ratteihin?
 
Thrustmaster TH8S -vaihdekeppi, PC / PS4 / PS5 / Xbox
Onko se universaali, käykö se kaikkiin ratteihin?

On ja ei. PC:lla ilmeisesti toimii minkä ratin kanssa vaan koska se kytketään usb piuhalla suoraan koneeseen kiinni.
Konsoleilla se kytketään suoraan rattiin din kaapelilla joten toimii vaan thrustmasterin rattien kanssa. Molemmat piuhat tulee mukana.

Sitten jos sitä wheel stand prota harkitsee niin kannattaa huomioida ettei tuota saa siihen kiinni vaan sun täytyy joko itse askarrella joku kiinnitys tai sitten ostaa tämä:
Wheel Stand Pro RGS Module -vaihdekeppilaajennus 55,99

Tuokin on tarkoitettu TH8A kepille jossa on ruuvikiinnitys, mutta se TH8S:n puristin sopii myös.
Mä ostin molemmat pari viikkoa sitten ja otin kuvan tuosta just tällaista tilannetta varten kun itse koitin netistä löytää infoa siitä mahtuuko tuo puristin tuohon kiinni vai ei, mutta en mä mitään löytänyt.

2024-08-28-3356.jpg
 
onko porukalla kokemusta tuosta Mozan Seq vaihdekepistä? olisi tarkoitus päivitellä simu vermeitä jonkin verran, ja tuota ajattelin seq kepiksi, eli onko tuo järkevä ostos vai löytyykö parempaa 100-200€ hintahaarukassa?
 
Ei omia kokemuksia mutta väitän että hintaisekseen oikein soiva kampe kuten muutkin Mozan vehkeet.
 
Minkälaisen setin kasaisitte max. 1500e budjetilla sisältäen:
-base
-ratti (pyöreä)
-polkimet
-h-shifter
 
Moza R12
Moza ES ratti (edit: ei sovikaan näköjään R12 basen kanssa yhteen joten tähän joutuu vähän sijottamaan enemmän)
Moza HGP Shifter
Moza SR-P pedals

Tuo on apout tonnin setti ja ratti ja polkimet halvimmasta päästä.
 
Viimeksi muokattu:
Tässä samaa merkkiä tuohon 1,5 kiloon ja Black Friday:na varmaan irtoaa edullisemmin.
1728205442956.png


Käytettyjen tarjontaa kannattaa katsoa kuten aina, samaan rahaan saa laadukkaampaa ja usein uudenveroisena.

Simucubea ei tuohon rahaan saa, mutta Fanatec, Moza, Simagic, Simgrade, SHH komboilla kyllä monenlaisia.

-------------------------------------------
Come Over Gaming ja SHH Simulation tuonut ihan mielenkiintoisen motionsetin myyntiin 3450eur:
https://www.shiftershh.com/en/inicio/70-5960-cog-shh-3dof-motion-system.html#/98-voltage-220v/99-power_cable-eu/102-support_type-profiles_40_or_45mm_between_rails_80_120_160_90_135

 
Viimeksi muokattu:
En tiedä kumpi on parempi, Moza vai SHH mutta jälkimmäisessä saa kaupanpäälle sequn.
 
Minkälaisen setin kasaisitte max. 1500e budjetilla sisältäen:
-base
-ratti (pyöreä)
-polkimet
-h-shifter
Ostat torista, simracing diskoista käytetyn setin. Esim. Fisran myyntipalstalla oli tällainen myynnissä, tosin siis myyty jo. Lähinnä vaan että jos ei ole tarvetta saada samalla viikolla kamoja postilaatikkoon niin kyttäämällä tarjouksia voi säästää satasia mitkä voi sitten käyttää jonkun mahdollisesti puuttuvan komponentin hankintaan paremmilla spekseillä jne.

Mutta en ole seuraillut hintoja, kun tuntuu että omat kamat on jo niin hyvät kuin tarvitsee.

1728224259660.png
 
Moza R12
Moza ES ratti (edit: ei sovikaan näköjään R12 basen kanssa yhteen joten tähän joutuu vähän sijottamaan enemmän)
Moza HGP Shifter
Moza SR-P pedals

Tuo on apout tonnin setti ja ratti ja polkimet halvimmasta päästä.
Kyllä ES sopii R12 kanssa. Vanhojen ysien kanssa ei sovi.
 
Simucube julkaissut halvemman version aktiivipedaalistaan ja samalla nimenneet alkuperäisen Ultimate versioksi.




 
Ennaltaehkäisevä isku Mozaa vastaan. Jos se kilpailee tuon kanssa hinnalla niin se on enää kallis.
 
Thrustmasterilta tulossa uusi DD base: T598.

Website_ProductPageUTH-T598-1580x960-1.png

Hintaan 499,99€.

Tulisikohan tuo jatkossa mahdollisesti ilman polkimia ja rattikehää ns. "päivityspakettina" esim. T300:lle...
 
Mitenkäs toi DD skaalautuu nopeudessa vrt. T300RS? Eli kun itellä on tilanne että toi T300RS meinaa olla driftauksessa hieman hitaanpuoleinen 180 mutkissa niin saako pelkällä DD:llä siihen nopeuden vai pitääkö siinä olla vääntöäkin enemmän kuin tuo 5nm? Mietin Mozan R5 ja R9 välillä mutta pistin koko mietinnän jäihin kun en oikein tiennyt että kummalla saa sitä nopeutta pyörimiseen.
 
Thrustmasterilta tulossa uusi DD base: T598.

Website_ProductPageUTH-T598-1580x960-1.png

Hintaan 499,99€.

Tulisikohan tuo jatkossa mahdollisesti ilman polkimia ja rattikehää ns. "päivityspakettina" esim. T300:lle...

Jännää, en tiedä ketään kuka olis sitä aiempaakaan DD-rattia ostanu. :D
 
Mitenkäs toi DD skaalautuu nopeudessa vrt. T300RS? Eli kun itellä on tilanne että toi T300RS meinaa olla driftauksessa hieman hitaanpuoleinen 180 mutkissa niin saako pelkällä DD:llä siihen nopeuden vai pitääkö siinä olla vääntöäkin enemmän kuin tuo 5nm? Mietin Mozan R5 ja R9 välillä mutta pistin koko mietinnän jäihin kun en oikein tiennyt että kummalla saa sitä nopeutta pyörimiseen.


Tuolla tyypillä on ffb 8-12Nm väliltä driftatessa. Kannattaa huomioida sitten tuo rattikehän painokin ehkä jopa 2kg luokkaa (halkaisija 35cm?) jos on ihan oikeaan autoon soveltuvaa mallia niin on painavampi.
 
Viimeksi muokattu:
Fanan csl dd käytössä ja omien tuntemuksien perusteella 5 on liian vähän, pärjää kyllä dd basellakin, mutta control panelista omalla basella rajoitettu 7.6nm vääntö on sopiva driftaamiseen. Eli jos vaihtoehdot on 5 tai 9 nm base, niin ehdottomasti 9.
 
Mitenkäs toi DD skaalautuu nopeudessa vrt. T300RS? Eli kun itellä on tilanne että toi T300RS meinaa olla driftauksessa hieman hitaanpuoleinen 180 mutkissa niin saako pelkällä DD:llä siihen nopeuden vai pitääkö siinä olla vääntöäkin enemmän kuin tuo 5nm? Mietin Mozan R5 ja R9 välillä mutta pistin koko mietinnän jäihin kun en oikein tiennyt että kummalla saa sitä nopeutta pyörimiseen.
En ole varma asiasta mutta torque slew rate tais olla tuo joka vaikuttaa tuohon "nopeuteen" mitä ilmeisesti haet? , esim, simucube 2 pro:ssa tuo torque slew rate tais olla 8.0 Nm/ms , t300 en tiedä mikä tuossa on, eli DD rateissa tuo väännön vaihtuvuudessa on nopeampi kuin hihnavetoisissa rateissa, näin itse olen asian ymmärtäny,itse tilasin juuri ekan DD setin (simucube 2 pro) aikaisempi ratti setti oli juurikin tuo t300rs, en ole kerinnyt vielä testaamaan uutta settiä mutta laitan tänne kunhan kerkeän.

Tässä videossa on aika hyvin selitetty asia alkaen kohdasta 5:05 youtubevideo

https://www.youtube.com/watch?v=WEkUFJ6yI4s
 
Viimeksi muokattu:
En ole varma asiasta mutta torque slew rate tais olla tuo joka vaikuttaa tuohon "nopeuteen" mitä ilmeisesti haet? , esim, simucube 2 pro:ssa tuo torque slew rate tais olla 8.0 Nm/ms , t300 en tiedä mikä tuossa on, eli DD rateissa tuo väännön vaihtuvuudessa on nopeampi kuin hihnavetoisissa rateissa, näin itse olen asian ymmärtäny,itse tilasin juuri ekan DD setin (simucube 2 pro) aikaisempi ratti setti oli juurikin tuo t300rs, en ole kerinnyt vielä testaamaan uutta settiä mutta laitan tänne kunhan kerkeän.
En tiedä mikä on oikea termi mutta kuulostaa oikealta, kun väännön puolesta ei itsessään tarvisi olla kovin iso, oikeastaan jopa tuo T300RS vääntää tarpeeksi mutta se hitaus kuinka nopeeta ratti kerkee pyörimään kun pitäisi seuraavaa mutkaa levennellä nii saa melkeen heittää vastaa että pysyisi jotenkin mukana.
 
En tiedä mikä on oikea termi mutta kuulostaa oikealta, kun väännön puolesta ei itsessään tarvisi olla kovin iso, oikeastaan jopa tuo T300RS vääntää tarpeeksi mutta se hitaus kuinka nopeeta ratti kerkee pyörimään kun pitäisi seuraavaa mutkaa levennellä nii saa melkeen heittää vastaa että pysyisi jotenkin mukana.
lisäsin aikaisempaan viestiini videon jossa asia selostetaan aika hyvin.
 
Thrustmasterilta tulossa uusi DD base: T598.

Website_ProductPageUTH-T598-1580x960-1.png

Hintaan 499,99€.

Tulisikohan tuo jatkossa mahdollisesti ilman polkimia ja rattikehää ns. "päivityspakettina" esim. T300:lle...

Selasin hieman X:ää nii siellähän tulikin vastaus nopeeta vastaan


Varmaan odottelen itse vähintään kans tuonne ja jos hankkis sitte tuon 300RS:n tilalle mikäli ei ole ihan sutta ja sekundaa.
 
Tuo onkin hyvä juttu, jos T598:sta saa hankittua pelkän servo basen ilman polkimia tai rattikehää. Itsellä kun löytyy jo T-LCM polkimet sekä Open Wheel ja 599XX Evo 30 -ratit. Jos siis on toimiva base :D
Jostakin olin lukevinani, että noille uusille polkimille olisi tulossa myös load cell -päivitys. Siinä mielessä kyllä T-LCM:n voisi vaihtaa, kun en pidä T-LCM:n ei-modulaarisuudesta. Kytkin on siis itselle ihan turha ja haluaisin kaasun ja jarrun leveämmälle.
 
Tuli päivitettyä omaa settiä aikas paljon,Simucube 2 pro, moza seq vaihteisto,simagic käsijarru,cubecontrols core,joku mokka ralli ratti,simgraden fx pro polkimet,tänään pääsin hieman testailemaan on kyllä kiva ero vanhaan t300rs settiin,säätöä tarvii vielä tehdä rigiin ja ratin asetuksiin :)
ohessa pari kuvaa setistä

IMG_6228.jpg


IMG_6227.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Olipa hyvä vinkki Simagicin subredditissä joltain suositella laittamaan kaikki softan arvot nolliin ja ajaa ilmaan minkäänlaisia lisäefektejä. Tuntui, että heti löytyi nopeutta lisää ja ratista tuli oikean auton tapaan tuollainen mukavan raskaan tuntuinen. Ainakin iRacingissa näin.

Ilmeisesti tuo Wheel Rotation Speed asetus on vähän kuin mouse acceleration eli muuttaa forcejen nopeuden ja ulostulon epälineaariseksi. Asetus myös keventää rattia todella paljon ja tekee luisujen nappaamisesta epärealistisen nopeaa ja samalla myös hieman arvaamatonta. 0 WRS ongelma tosin monille on se, että ratti muuttuu kohtalaisen raskaaksi ja ajaminen on kuin olisi mechanical damper ja friction korkealla.

Jotkut pohdiskeli, että jos 0 WRS on ns. filteröimätön ffb signaali, niin miksi siinä on niin paljon dampingia mukana. Vastaus tähän on tietenkin se, että jos ratissa ei olisi yhtään dampingia niin sehän lähtisi vatkaamaan ikuisesti pienistäkin liikkeistä. 0 WRS ei ilmeisesti myöskään maksimirotaationopeuteen vaikuta vaan lähinnä rotaation herkkyyteen, eli kuinka herkästi ratti lähtee hakemaan sitä pyörimistä luisuissa.

Tämä tosiaan koskee Simagicin ratteja, mutta ehkä pätee jollakin tavalla myös muihinkin.
 
Mitäs porukka suosittelee budjettiratkaisuks DD-ratin kanssa? Pitäs melkeen olla sellanen, että voi vaan ruuvata pöytään ja pelata. Kivempi toki ois viritellä rallipenkkiä, mutta hankala viritellä pöytäkoneen viereen sopivalle korkeudelle + telineet vaihdekepille yms. Ilmeisesti Moza R5 ja fanatec csl dd on suosituimpia. Näihin varmaan pakko vielä hankkia kytkin ja vaihdekeppi
 
Mitäs porukka suosittelee budjettiratkaisuks DD-ratin kanssa? Pitäs melkeen olla sellanen, että voi vaan ruuvata pöytään ja pelata. Kivempi toki ois viritellä rallipenkkiä, mutta hankala viritellä pöytäkoneen viereen sopivalle korkeudelle + telineet vaihdekepille yms. Ilmeisesti Moza R5 ja fanatec csl dd on suosituimpia. Näihin varmaan pakko vielä hankkia kytkin ja vaihdekeppi
Thrustmasterilta tuli just ratti-poljinkombo missä tulee myös pöytäteline mukana. Ja on konsoliyhteensopiva jos sellainen kiinnostaa. Olikohan 4-500€

VRS myy omaa 20NM/5NM basea 400 eurolla? minkä voi tarvittessa avata 20 nyyttoniin asti hinnan erotuksella. Eli maksat niistä nyyttoneista mitä käytät ja voit päivittää softalla voimakkaammaksi.
 
Ekan DD:n osto on vähän niin kuin ekosysteemin valinta, kun tulee aika vaihtaa base tehokkaampaan niin se on sitten samalta valmistajalta kuin eka kun ei niitä kaikkia ratteja halua ostaa uudestaan. Minä takia katselisin Mozan suuntaan, tai Fanatecin jos tarvii konsolin kanssa toimia.
 
Thrustmasterilta tuli just ratti-poljinkombo missä tulee myös pöytäteline mukana. Ja on konsoliyhteensopiva jos sellainen kiinnostaa. Olikohan 4-500€

VRS myy omaa 20NM/5NM basea 400 eurolla? minkä voi tarvittessa avata 20 nyyttoniin asti hinnan erotuksella. Eli maksat niistä nyyttoneista mitä käytät ja voit päivittää softalla voimakkaammaksi.
Emmä kyllä Thrustmasteria suosittelis kuin jollekin jolla on jo kasa Thrustmasterin kamoja kaapissa eikä halua kaikkia vaihtaa. Kovin muovisia ja lelumaisia suhteessa kilpailijoihin, softa on mitä on, ekosysteemi häviää kilpailijoille eikä ne nyt oikein halvempiakaan ole.
 
Emmä kyllä Thrustmasteria suosittelis kuin jollekin jolla on jo kasa Thrustmasterin kamoja kaapissa eikä halua kaikkia vaihtaa. Kovin muovisia ja lelumaisia suhteessa kilpailijoihin, softa on mitä on, ekosysteemi häviää kilpailijoille eikä ne nyt oikein halvempiakaan ole.
Minulla ei ole enkä ole koskaan edes nähnyt tai koskenut TM:n rattiin. Mutta arvostelun perusteella minkä näin niin base on ihan ok, uudenlainen moottori jne, mutta mukana tuleva ratti on tosiaan aika lelumianen, huonot napit jne. Mutta samaan hintaan ei taida sen parempiakaan olla saatavilla ja onhan TM:lla kait jotain ihan laadukkaitakin ratteja myynnissä.

Fanan ja muiden vastaavat maksaa kuitenkin parisensataa euroa enemmän käsittääkseni.

Mutta ei tosiaan omakohtaista tietoa eikä kiinni ns. penniäkään, kunhan toin tuon vaihtoehdon tiedoksi.
 
Ekan DD:n osto on vähän niin kuin ekosysteemin valinta, kun tulee aika vaihtaa base tehokkaampaan niin se on sitten samalta valmistajalta kuin eka kun ei niitä kaikkia ratteja halua ostaa uudestaan. Minä takia katselisin Mozan suuntaan, tai Fanatecin jos tarvii konsolin kanssa toimia.
Niin jos ostaa sellaisesta ekosysteemistä mikä pakottaa esim. tiettyyn QR:n tai sähköiseen liitäntään.
 
Minulla ei ole enkä ole koskaan edes nähnyt tai koskenut TM:n rattiin. Mutta arvostelun perusteella minkä näin niin base on ihan ok, uudenlainen moottori jne, mutta mukana tuleva ratti on tosiaan aika lelumianen, huonot napit jne. Mutta samaan hintaan ei taida sen parempiakaan olla saatavilla ja onhan TM:lla kait jotain ihan laadukkaitakin ratteja myynnissä.

Fanan ja muiden vastaavat maksaa kuitenkin parisensataa euroa enemmän käsittääkseni.

Mutta ei tosiaan omakohtaista tietoa eikä kiinni ns. penniäkään, kunhan toin tuon vaihtoehdon tiedoksi.

Joo hyvähän se on vaihtoehtoja mainita. Thrustmasterin t598 maksaa 499€ eli on käytännössä sama hinta Fanatecin CSL DD (8Nm) Ready2Race Bundlen tai Mozan R5 Bundlen kanssa. Eihän noissa nyt paperilla suuria eroja ole mutta silti aiemmin mainituista syistä preferoisin noita kahta muuta. Lisäksi jos haluaa pihistellä niin kummaltakin noista kahdesta löytyy satasen halvemmalla pienemmällä Nm oleva versio, joita voi sit pitkässä juoksussa päivitellä pala kerrallaan vaikka tuleekin kalliimmaksi. Muutenkin yhtä sun toista päivitettävää osakomponenttia jos nälkä kasvaa pitkässä juoksussa.

Ferrari SF1000 Edition taitaa olla Thrustmasterin kallein ja paras ratti. Tuossa sentäs vissiin nuo kaikki muoviset dialit toimii vs. pikkuveljet joissa osa niistä on vaan muodon vuoksi staattisena koristeena. Thrustmasterin taktiikka tuntuu olevan hankkia autovalmistajien lisenssejä ja puristaa niiden logon kanssa hinta silti mahdollisimman alas joka sit vähän näkyy tossa lelumaisuudessa. Toki tämä on vähän rahalla saa harrastus ja ihan omista preferensseistä kiinni kiinnostaako tommonen vai ei.
 
Toi Thrustmasterin vanhempi F1 ratti on julkaistu 2011 ja maksoi silloin reilun 100€, ei ehkä reilua verrata tämän hetken huippuihin ja taitaa tuo uusikin olla reilusti halvin näytöllinen ratti?
 
Tuli napattua käytetty G29+shifter halvalla torista.
Mietin että hankkisiko rattitelineen kaveriksi, mutta nyt kun asensin ratin koti toimiston päivityksestä turhaksi jääneeseen säädettävään Ikean Skarsta pöytään niin eiköhän se simurigi ole aika hyvä tuon ympärille rakentaa. Tuoliksi vielä Ikea Markus ja näytöksi CX48 mitkä molemmat jäi ylimääräiseksi koti toimiston päivityksessä. Ja tietenkin vielä Quest 3 peleihin missä VR tuki.

Sitten kun nälkä kasvaa niin voisi miettiä päivitystä esim. Moza R5 bundleen (tai miten syvälle sinne kaninkoloon sattuukaan putoamaan).
 
Viimeksi muokattu:
Huomenna pitäisi noutaa Jimssiltä tilaus. Viime talvena päästi T300 savut ulos ja siitä lähtien ollut ilman simuvehkeitä. Nyt kun talvi tulee, niin voisi olla enemmän aikaa taas ajella. Rigiä vahvistelin vähän tänään, niin jos ei eläisi ihan niin paljoa.


IMG-3032.jpg
 
Huomenna pitäisi noutaa Jimssiltä tilaus...
Ratti löytyy jo ennestään?
BF tarjoukset voi alkaa jo ens viikolla, eikös ne nykyään kestä kuukauden verran...vähän siis vois säästää, mut jos mieluisia ja noudettavissa, niin ei kun hakemaan :)
 
Tuli napattua käytetty G29+shifter halvalla torista.
Mietin että hankkisiko rattitelineen kaveriksi, mutta nyt kun asensin ratin koti toimiston päivityksestä turhaksi jääneeseen säädettävään Ikean Skarsta pöytään niin eiköhän se simurigi ole aika hyvä tuon ympärille rakentaa. Tuoliksi vielä Ikea Markus ja näytöksi CX48 mitkä molemmat jäi ylimääräiseksi koti toimiston päivityksessä. Ja tietenkin vielä Quest 3 peleihin missä VR tuki.

Sitten kun nälkä kasvaa niin voisi miettiä päivitystä esim. Moza R5 bundleen (tai miten syvälle sinne kaninkoloon sattuukaan putoamaan).
Itsellä oli hieman vastaava setuppi alkuun (logitech ratti pöydän kulmassa ja pedaalit lattialla). VR lasit ja pyörivä toimistotuoli tekivät yhdessä villin tuntuisia efektejä, kun oli taipumus mutkan exitissä jotenkin kääntää kroppaa, mikä sai tuolin pyörähtämään hieman. Päädyin sitten hommaamaan alennusmyynnistä taiteltavan rigin. Tuon kanssa pystyin ensimmäisen kerran oikeasti keskittymään ajamiseen, eikä tarvinut pelätä että pedaalit liikahtaa kesken ajon tms..
 
Polkusinpäivitystä. Simgraden VX Pro kytkin ja Simucuben jarru&kaasu TK poljinpinnoilla.

Kiitokset Simgradelle/Juhanille vinkistä, että he voivat johdottaa polkimensa (load cellin) Simucuben kanssa yhteensopivaksi, joten jäi Heusinkveld Sprint kytkin ostamatta.
Eli kaikkien polkimien kalibrointi yms. onnistuu nyt SC Tuner softan kautta.

Simucuben orkkis poljinpinta on DIYnä ite kiinnitetty kytkimelle, vaikuttaisi pysyvän hyvin paikoillaan ja mätsää muiden polkimien kanssa paremmin, joten mennään ainakin toistaiseksi näillä...
Aika harvakseltaan kytkintä tulee kyllä polkastua, mutta ilmankaan ei osaa olla.

:thumbsup::thumbsup:


20241023_150254111_iOS.jpg 20241023_163144594_iOS.jpg 20241023_163234107_iOS.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Kerros nyt miltä tuntuu painella 2000eur jarrupoljinta, onko hyvä :smile:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
260 482
Viestejä
4 523 862
Jäsenet
74 607
Uusin jäsen
H3NKK@

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom