Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Omassa rigissä 3×27", etäisyys on jotain 50-60cm välistä
20211211_093334.jpg
Olisipa tilaa tuollaiselle setupille. Mitkä ovat nuo näyttöjen välissä olevat jutut, joilla saa näyttöjen kehykset häivytettyä?
 
T300RS GT on hyvä rattiohjain, voimaa voisi olla enemmän mutta voittaa hammasratasvälitteiset Logitechit 100-0.
Olenko minä ainut, joka ei kaipaa sitä voimaa? Mulla siis oli tuo T300 ja hyvin pienellä pidin forceja. Mun mielestä ei ole mitään mieltä pelaamisessa, jos rattia pitää vääntää "voimalla". Mulle ainakin riittää se pienempikin palaute ratilta. Nykyisessä (t-gtii) ilmeisesti olisi vielä vähän enemmän. Ainakin piti vähän vielä tiputtaa pienemmälle vääntöä.

EDIT
Lisätään siis, että olin todella tyytyväinen rattiin. Tilttasi vaan mystisesti noin 5v ikäisenä. Virroissa moottori lukittui. Kalibroinnin sai tehtyä, kun väänsi väkisin ääriasentoihin. Supportti ei osannut sano mikä riivaaja sille tuli, kun kyselin neuvoa. Oli se hintansa (230e) edestä tuottanut jo iloa, niin vaihdoin uuteen.
 
Viimeksi muokattu:
Olenko minä ainut, joka ei kaipaa sitä voimaa? Mulla siis oli tuo T300 ja hyvin pienellä pidin forceja. Mun mielestä ei ole mitään mieltä pelaamisessa, jos rattia pitää vääntää "voimalla". Mulle ainakin riittää se pienempikin palaute ratilta. Nykyisessä (t-gtii) ilmeisesti olisi vielä vähän enemmän. Ainakin piti vähän vielä tiputtaa pienemmälle vääntöä.
Tuntuma siinä pidon ja luiston rajamailla parempi kun ratti vänkää vastaan oikein kunnolla? Mutta todella hyvä ratti, 270e maksoin aikoinaan tuosta.
 
Olenko minä ainut, joka ei kaipaa sitä voimaa? Mulla siis oli tuo T300 ja hyvin pienellä pidin forceja. Mun mielestä ei ole mitään mieltä pelaamisessa, jos rattia pitää vääntää "voimalla". Mulle ainakin riittää se pienempikin palaute ratilta. Nykyisessä (t-gtii) ilmeisesti olisi vielä vähän enemmän. Ainakin piti vähän vielä tiputtaa pienemmälle vääntöä.

Ajattelin itsekin noin todella pitkään, sitten yksi pitkän linjan simuharrastaja vähän neuvoi tuon forcen suhteen ja fakta on että kun on enemmän forcea, niin sitä paremmin tunnet sen hetken kun meinaa vehkeet lähteä käsistä.
Ei tolla CSL Elitelläkään ny hampaat irvessä tartte vääntää vaikka olis maksimiforcet.
 
Hyvä tietää kun sama ratti ja ps5 löytyy.

Voin kuitata ihan 100% varmaksi että toimii kun tosiaan löytyy T300RS GT ja PS5 taloudesta.
Tosin päivä päivältä ajelut pleikkarilla jää vähemmäksi ja siirtyminen PC-simulaatiota kohden parempien laitteiden jne. perässä.
 
löytyy T300RS GT ja PS5 taloudesta.
Tosin päivä päivältä ajelut pleikkarilla jää vähemmäksi ja siirtyminen PC-simulaatiota kohden parempien laitteiden jne. perässä.

OT
Missähän hinnoissa nuo menis jos luovut?
/OT (jatketaan yv)
 
Noniin nyt ollaan siinä pisteessä että iRacing asentuu. Thrustmasterin mukana ei tullut kiinnityspultteja joten hain M6x35 pultteja ja näyttö kiinnitetty Vesa 100x100 kiinnikkeillä, vähän täytyy vielä hienosäätää, penkki pykälän taaksepäin basessa nyt ääriasennossa takana, näyttöä ehkä vähän lähemmäksi.

IMG_20220130_164019_copy_2000x1504.jpg
 
Hei,

tuli väsättyä tommonen diy rigi alumiiniprofiilista.
Pienet hienosäädöt vielä ja mitähän tuosta ny puuttuis:
vaihdekeppi sekä käsijarru..
Ja penkkiin paremmat kiinnikkeet..
Ja ehkä vielä 2kpl pyöriä varmuuden vuoksi..
Omasta mielestä tuli kyllä hieno ja tukeva!

@tUMi87 :n kanssa olikin tästä jo puhetta..



IMG_0065.jpg
IMG_0066.jpg
IMG_0068.jpg
IMG_0069.jpg
 
Hei,

tuli väsättyä tommonen diy rigi alumiiniprofiilista.
Pienet hienosäädöt vielä ja mitähän tuosta ny puuttuis:
vaihdekeppi sekä käsijarru..
Ja penkkiin paremmat kiinnikkeet..
Ja ehkä vielä 2kpl pyöriä varmuuden vuoksi..
Omasta mielestä tuli kyllä hieno ja tukeva!

Taitaa tulla aika kova rasitus noiden kulmapalojen kiinnitykselle, joissa renkaat on kiinni? Pyörät voi ruuvata myös suoraan profiilin pohjaan uraliukuriin. Sopivasti prikkoja (ja mahdollisesti mutterit) väliin, niin ei survoudu renkaan pultti uran pohjaan.
 
Taitaa tulla aika kova rasitus noiden kulmapalojen kiinnitykselle, joissa renkaat on kiinni? Pyörät voi ruuvata myös suoraan profiilin pohjaan uraliukuriin. Sopivasti prikkoja (ja mahdollisesti mutterit) väliin, niin ei survoudu renkaan pultti uran pohjaan.

Hyvä pointti! Täytyykin heti muuttaa ne.. Alunperinhän tuon piti tulla ilman pyöriä, mutta onhan se hitusen helpompi liikutella pyörien varassa. Niin ja tosiaan asennan tuohon vielä 2 pyörää lisää, niin jakautuu paino hieman paremmin
 
Hyvä pointti! Täytyykin heti muuttaa ne.. Alunperinhän tuon piti tulla ilman pyöriä, mutta onhan se hitusen helpompi liikutella pyörien varassa. Niin ja tosiaan asennan tuohon vielä 2 pyörää lisää, niin jakautuu paino hieman paremmin

Itselläni neljä värinänvaimennintassua rigin profiilin pohjassa ja ihan etureunassa lisäksi renkaat, jotka jäävät hitusen ilmaan. Takapäätä nostamalla renkaat osuu lattiaan ja rigiä voi siirrellä kottikärryn tavoin.

Tassu.jpg
 
Noniin nyt ollaan siinä pisteessä että iRacing asentuu.

iRacing ei sitten ole välttämättä se käyttäjäystävällisin uudelle käyttäjälle joten neuvoja saa kyllä, pitäs vissii yks tai kaks asiaa tietää kyseisen palvelun käytöstä kun on vuodesta 2009 asti siellä notkunu. :D
Heti ekana vinkkinä mainittakoon että älä edes vilkaise sinne web-UI:n puolelle vaan suoraan siihen beta-UIhin, tuota web-sivua ollaan pikkuhiljaa ajamassa alas ja UI saa koko ajan lihaa luiden ympärille.
 
@Radek_fin: Mikä penkki on tuossa sun rigissä yllä?
Pitkään etsiskelty nimenomaan matalaselkänojaista ja pehmustettua ajopenkkiä ja tuo näyttää juuri täydelliseltä omiin tarpeisiin.
 
S**atanan hianoo tää simuharrastus. V*tuttaa vaan toi ajaminen :poop:.
Tää on kyllä niin totta :D :D :D
Tuli paljon enemmän ratakierroksia kun oli työpöytään kiinnitetty musta momo ja 27 näyttö.
Nyt kun löytyy DD:t ja VR:t ym. muut.... niin taisi viimevuonnakin olla alle 10 starttia tuossa iracingissa. Silti tuota motionia mietin tuohon rigiin. :D
 
Tää on kyllä niin totta :D :D :D
Tuli paljon enemmän ratakierroksia kun oli työpöytään kiinnitetty musta momo ja 27 näyttö.
Nyt kun löytyy DD:t ja VR:t ym. muut.... niin taisi viimevuonnakin olla alle 10 starttia tuossa iracingissa. Silti tuota motionia mietin tuohon rigiin. :D
Se on ku joutuu tähän loputtomaan varustelu kierteeseen, ei jouda ajamaan ku pitää koko ajan jotain uutta vempelettä päivittää:lol:
 
Noniin nyt ollaan siinä pisteessä että iRacing asentuu. Thrustmasterin mukana ei tullut kiinnityspultteja joten hain M6x35 pultteja ja näyttö kiinnitetty Vesa 100x100 kiinnikkeillä, vähän täytyy vielä hienosäätää, penkki pykälän taaksepäin basessa nyt ääriasennossa takana, näyttöä ehkä vähän lähemmäksi.

IMG_20220130_164019_copy_2000x1504.jpg
Ois ehkä kannattanu iracing ostaa suoraan iracingin sivuilta, ainakin ennen ollu jotain ongelmia päivityksien kanssa steamin kautta+ autojen ja ratojen bundle alennuksien kanssa. Voi olla että ongelmat on korjattu, viisaammat voi korjata jos näin on asianlaita...
 
Ois ehkä kannattanu iracing ostaa suoraan iracingin sivuilta, ainakin ennen ollu jotain ongelmia päivityksien kanssa steamin kautta+ autojen ja ratojen bundle alennuksien kanssa. Voi olla että ongelmat on korjattu, viisaammat voi korjata jos näin on asianlaita...

Tästä varmasti kyse:

1643646366569.png
 
@Radek_fin: Mikä penkki on tuossa sun rigissä yllä?
Pitkään etsiskelty nimenomaan matalaselkänojaista ja pehmustettua ajopenkkiä ja tuo näyttää juuri täydelliseltä omiin tarpeisiin.

Hep!

veneistuin Biltemasta

On kyllä ehkä maailman tyylikkäin penkki, miehekäs kasarilookki tuossa :D
Itsekään en halunnut korkeaa penkkiä..

Tuossa ei sitten ole kiinteitä muttereita pulteille, oletuksena kiinnitys poraruuveilla.
Täytyy hieman soveltaa, jos haluaa liukukiskoihin kiinni. Ja kannattaa kallistaa penkkiä hieman takakenoon

Penkin pinnoite voi olla hiostava, mutta penkki on toisaalta alaselästä avoin, niin pääsee vakohuurut haihtumaan
 
Hep!

veneistuin Biltemasta

On kyllä ehkä maailman tyylikkäin penkki, miehekäs kasarilookki tuossa :D
On kyllä ihan oikeasti tyylikäs penkki. :)
 
Ois ehkä kannattanu iracing ostaa suoraan iracingin sivuilta, ainakin ennen ollu jotain ongelmia päivityksien kanssa steamin kautta+ autojen ja ratojen bundle alennuksien kanssa. Voi olla että ongelmat on korjattu, viisaammat voi korjata jos näin on asianlaita...
Mitään ongelmia ei ole tullut vastaan iRacingin kanssa Steanissa, auto ja rata ostettu päälle
 
Mitään ongelmia ei ole tullut vastaan iRacingin kanssa Steanissa, auto ja rata ostettu päälle

Assetto Corsan uusin GT3 / gt4 simulaattori kannattaa myös koittaa. Todella hyvä simulaattori ja lienee graafisesti kaunein simulaattori mitä on olemassa. Tämähän taisi jo olla teillä omistuksessa kun ollut benchmarkeissa mukana.

 
Viimeksi muokattu:
Assetto Corsan uusin GT3 / gt4 simulaattori kannattaa myös koittaa todella hyvä simulaattori ja lienee graafisesti kaunein simulaattori mitä on olemassa. Tämähän taisi jo olla teillä omistuksessa kun ollut benchmarkeissa mukana.


On jo asennettuna :tup:
 
1643701412228.png


Kuuluuko noiden kiskojen tosiaan tulla noin paljon yli sivulejyen reunasta?

Edit: Itse itselleni vastataten: Ilmeisesti kuuluu, vaikka omaan silmään näyttää aika erikoiselta ratkaisulta. Toki hyvä, että säätövaraa löytyy.

1643701694990.png
 
Viimeksi muokattu:
Ei ole pakko tulla yli, ellei käyttäjät ole yli 2,2m pitkiä. Mä jätin ne sisäpuolelle, siltikin 2-metrisille on vielä tilaa.
 
1643701412228.png


Kuuluuko noiden kiskojen tosiaan tulla noin paljon yli sivulejyen reunasta?

Edit: Itse itselleni vastataten: Ilmeisesti kuuluu, vaikka omaan silmään näyttää aika erikoiselta ratkaisulta. Toki hyvä, että säätövaraa löytyy.

1643701694990.png
Ei ole pakko tulla yli, ellei käyttäjät ole yli 2,2m pitkiä. Mä jätin ne sisäpuolelle, siltikin 2-metrisille on vielä tilaa.

Joo, kasausohjeissa tosiaan noin.
 
Noniin, ensimmäinen video julki heti tuoreeltaan kun on saatu simulaattori rakennettua ja ensimmäiset ajotuntumat otettua ja aikaakin onneksi vähän parannettua :)



Toisessa osassa sitten simulaattorin päivitys rajumpiin high-end-vehkeisiin.
 
Noniin, ensimmäinen video julki heti tuoreeltaan kun on saatu simulaattori rakennettua ja ensimmäiset ajotuntumat otettua ja aikaakin onneksi vähän parannettua :)



Toisessa osassa sitten simulaattorin päivitys rajumpiin high-end-vehkeisiin.


Kiitokset kun toit myös SIMGRADE°:n esille videolla, ja mielenkiinnolla täälläkin seurataan taivalta kohti 10k iRatinkia :)
 
Viimeksi muokattu:
Mielenkiinnolla jään odottelemaan uusia pintoja :)
 
Viimeksi muokattu:
Hei,

tuli väsättyä tommonen diy rigi alumiiniprofiilista.
Pienet hienosäädöt vielä ja mitähän tuosta ny puuttuis:
vaihdekeppi sekä käsijarru..
Ja penkkiin paremmat kiinnikkeet..
Ja ehkä vielä 2kpl pyöriä varmuuden vuoksi..
Omasta mielestä tuli kyllä hieno ja tukeva!

@tUMi87 :n kanssa olikin tästä jo puhetta..



IMG_0065.jpg
IMG_0066.jpg
IMG_0068.jpg
IMG_0069.jpg


Nyt on ensimmäinen päivä ams2 takana uudella rigilä ja täytyy kyllä sanoa, että tuli uusia ulottuvuuksia ajamiseen. Tuntuu kuin oisi myös uusi ratti ja polkkimet :O

En osaa olla oikein riittävästi korostaa tuon merkitystä ja eroa entiseen. Oisko ero kuin yö ja päivä..

Olin tuossa aiemmin jo hommaamassa uutta rattia, mutta nyt kyllä ihan onnessaan ajelen tuolla vanhalla.

Suosittelen kyllä kaikille kunnon rigin hommaamista!
 
Nyt on ensimmäinen päivä ams2 takana uudella rigilä ja täytyy kyllä sanoa, että tuli uusia ulottuvuuksia ajamiseen. Tuntuu kuin oisi myös uusi ratti ja polkkimet :O

En osaa olla oikein riittävästi korostaa tuon merkitystä ja eroa entiseen. Oisko ero kuin yö ja päivä..

Olin tuossa aiemmin jo hommaamassa uutta rattia, mutta nyt kyllä ihan onnessaan ajelen tuolla vanhalla.

Suosittelen kyllä kaikille kunnon rigin hommaamista!

Millainen sulla ennen oli?
 
Tyhmä kysymys tähän väliin: mutta miksi kaikki puhuvat että pitäisi olla DD ratti missä 20Nm vääntöä ja sitä myöten tukeva ja joustamaton rigi? Mihin sitä vääntöä tarvitaan? Ihan oikeasti?
En ole koskaan ajanut ralli- tai kilpa-autoa mutta tavallisia henkilöautoja ja pakettiautoja kyllä. Ja traktoreita. Suurimmassa osassa on ollut ohjaustehostin ja niissäkin, missä sitä ei ole ollut (joku 80-luvun malli), on ohjaus ollut jäykkä lähinnä jos rattia kääntää paikoillaan tai matalissa nopeuksissa. Onko ralli- ja kilpa-autot tai urheiluautot jotenkin erilaisia tuossa suhteessa? Toki nopeudet ja g-voimat ovat rajummat kuin tavallisella perheautolla ajellen 120km/h motarilla, mutta silti..? Tai jäykkä jarrupoljin, mitä pitää painaa mitä pakara- ja reisilihaksesta lähtee?
Tarkoitus ei ole trollata vaan ihan vakavissaan kysyn? Itsellä kun ei ole Thrustmaster T300 rattia kummoisempaa kokemusta simuvehkeistä eikä Volkkaria rajumpaa rassia alla niin en osaa hahmottaa tätä asiaa :lol:
 
Tyhmä kysymys tähän väliin: mutta miksi kaikki puhuvat että pitäisi olla DD ratti missä 20Nm vääntöä ja sitä myöten tukeva ja joustamaton rigi? Mihin sitä vääntöä tarvitaan? Ihan oikeasti?
En ole koskaan ajanut ralli- tai kilpa-autoa mutta tavallisia henkilöautoja ja pakettiautoja kyllä. Ja traktoreita. Suurimmassa osassa on ollut ohjaustehostin ja niissäkin, missä sitä ei ole ollut (joku 80-luvun malli), on ohjaus ollut jäykkä lähinnä jos rattia kääntää paikoillaan tai matalissa nopeuksissa. Onko ralli- ja kilpa-autot tai urheiluautot jotenkin erilaisia tuossa suhteessa? Toki nopeudet ja g-voimat ovat rajummat kuin tavallisella perheautolla ajellen 120km/h motarilla, mutta silti..? Tai jäykkä jarrupoljin, mitä pitää painaa mitä pakara- ja reisilihaksesta lähtee?
Tarkoitus ei ole trollata vaan ihan vakavissaan kysyn? Itsellä kun ei ole Thrustmaster T300 rattia kummoisempaa kokemusta simuvehkeistä eikä Volkkaria rajumpaa rassia alla niin en osaa hahmottaa tätä asiaa :lol:
Kysyin aivan samaa lauantaina.


Olenko minä ainut, joka ei kaipaa sitä voimaa? Mulla siis oli tuo T300 ja hyvin pienellä pidin forceja. Mun mielestä ei ole mitään mieltä pelaamisessa, jos rattia pitää vääntää "voimalla". Mulle ainakin riittää se pienempikin palaute ratilta. Nykyisessä (t-gtii) ilmeisesti olisi vielä vähän enemmän. Ainakin piti vähän vielä tiputtaa pienemmälle vääntöä.

EDIT
Lisätään siis, että olin todella tyytyväinen rattiin. Tilttasi vaan mystisesti noin 5v ikäisenä. Virroissa moottori lukittui. Kalibroinnin sai tehtyä, kun väänsi väkisin ääriasentoihin. Supportti ei osannut sano mikä riivaaja sille tuli, kun kyselin neuvoa. Oli se hintansa (230e) edestä tuottanut jo iloa, niin vaihdoin uuteen.

Vastauksena sain

Tuntuma siinä pidon ja luiston rajamailla parempi kun ratti vänkää vastaan oikein kunnolla? Mutta todella hyvä ratti, 270e maksoin aikoinaan tuosta.
Ajattelin itsekin noin todella pitkään, sitten yksi pitkän linjan simuharrastaja vähän neuvoi tuon forcen suhteen ja fakta on että kun on enemmän forcea, niin sitä paremmin tunnet sen hetken kun meinaa vehkeet lähteä käsistä.
Ei tolla CSL Elitelläkään ny hampaat irvessä tartte vääntää vaikka olis maksimiforcet.

Tämä on ihan järkeenkäyvä asia, kun ajattelee, että tuntumaltaan rigi on kuitenkin avuton oikeaan autoon nähden. Palaute autolta saadaan tavallisen ihmisen ulottuvissa olevilla laitteilla vain ratin kautta, niin voimakas vaste antaa tarkemman tuntuman.

Vaikka sain järkisyyn asialle, niin siitä huolimatta haluan itse pitää pelaamisen hauskana ajanvietteenä. Pidän siis forcet aika mietoina.

EDIT
Jos kaivaa 80k€ kolikkopussista, niin Force Dynamics tekee rigejä, joilla saadaan etäisesti tuntumaa lähemmäs
1643787344507.png
 
Viimeksi muokattu:
Vaikka sain järkisyyn asialle, niin siitä huolimatta haluan itse pitää pelaamisen hauskana ajanvietteenä. Pidän siis forcet aika mietoina.
Noin olen itsekin ajatellut ja tehnyt. Kyllä tuolla T300 ratillakin tuntee kuinka keskipakoisvoima tahtoo viedä autoa mutkassa ja sen avulla pystyy kompensoimaan ohjausta että auto menee minne pitääkin. Mutta ajattelin että tuoko se kertaluokkaa suurempi vääntö jotenkin lisää tarkkuutta sitten? Ilmeisesti siis näin on?
 
Nuo maksimiväännöthän ei ole tarkoitettu jatkuvaksi väännöksi vaan sillä haetaan yleensä dynamiikkaa. Sanotaan vaikka, että ajaa kilpurilla mutkaan ja ratti vääntää vastaan 8 Nm. Perusratti on tuossa kohtaa jo äärirajoilla (tai yli). Jos tuossa kohtaa ajaa kanttariin, niin dd-ratissa on vielä voimavaroja jäljellä antaa kanttarista selkeä palaute. Lisäksi radan pinnan pienet nyanssit yms tulee paremmin läpi.

Toki nämä on mielipidejuttuja. Joillekin se immersio on sitä, että auton kanssa joutuu tosissaan puristamaan. Pikaisella googletuksella GT3-luokan autoissa tyypillinen vääntö olisi 8-12 Nm. Ja noissahan on ohjaustehostimet käytössä. Vanhat kilpurit ilman ohjaustehostinta on vielä asia erikseen. Itse ajan varsin tyytyväisenä CSL Elitellä toistaiseksi. Assetto Corsassa taitaa ffb olla asetettu 75% ja autokohtaisesti vielä tarvittaessa pienemmälle.

Edit: lisätään vielä jarruista sen verran että kilpa-autoissa on yleensä todella jäykät jarrupolkimet. Ihminen pystyy paljon paremmin toistamaan tietyn jarruvoiman kuin tietyn jarrupolkimen liikkeen. Tästä syytä high end simupolkimetkin perustuu load celliin, jotka voi säätää varsin korkeillekin jarruvoimille. Aika yleinen on esim 100kg load cell. Toki tuohon vaikuttaa myös polkimen rakenne ja vipuvarsi.

Edit2: Lisätään vielä se, että nopeuden kanssahan näillä ei välttämättä ole mitään tekemistä. Monesti leaderboardien nopeimmat ajat on edelleen ajettu Logitechin G-sarjalaisilla. Kuten muitakin harrastuksia, niin simuilua voi harrastaa monella tapaa.
 
Viimeksi muokattu:
Direct drive -moottorissa myös ratti suoraan kiinni ilman rattaita tai hihnoja välissä ilman välyksiä tai viiveitä.

Hyvää keskustelua pohjalle tulevaan videoon, kun päivitetään high end -vehkeisiin :tup:
 
Tyhmä kysymys tähän väliin: mutta miksi kaikki puhuvat että pitäisi olla DD ratti missä 20Nm vääntöä ja sitä myöten tukeva ja joustamaton rigi? Mihin sitä vääntöä tarvitaan? Ihan oikeasti?
En ole koskaan ajanut ralli- tai kilpa-autoa mutta tavallisia henkilöautoja ja pakettiautoja kyllä. Ja traktoreita. Suurimmassa osassa on ollut ohjaustehostin ja niissäkin, missä sitä ei ole ollut (joku 80-luvun malli), on ohjaus ollut jäykkä lähinnä jos rattia kääntää paikoillaan tai matalissa nopeuksissa. Onko ralli- ja kilpa-autot tai urheiluautot jotenkin erilaisia tuossa suhteessa? Toki nopeudet ja g-voimat ovat rajummat kuin tavallisella perheautolla ajellen 120km/h motarilla, mutta silti..? Tai jäykkä jarrupoljin, mitä pitää painaa mitä pakara- ja reisilihaksesta lähtee?
Tarkoitus ei ole trollata vaan ihan vakavissaan kysyn? Itsellä kun ei ole Thrustmaster T300 rattia kummoisempaa kokemusta simuvehkeistä eikä Volkkaria rajumpaa rassia alla niin en osaa hahmottaa tätä asiaa :lol:

Yksi iso asia on se, että simulaattori on staattinen laitos josta puuttuu täysin kilpa-autojen "perstuntuma". IRL tunnet pidon rajat koko kehossa kun taas simuhommissa se on saatava jostain muualta. Ainoa palautetta antava laite on käytännössä se ratti. Suurilla voimilla saa hieman kompensoitua perstuntuman puutetta koska ratti kertoo missä pidonraja menee, oli se sitten eturenkaiden tai takarenkaiden pidon menetys. Ääni on toinen joka korostuu iRacingissä eritoten sillä, että rengasääniä voidaan pitää kovemmalla. Rengasäänistä kuulee milloin rattia käännetään liikaa joka taas kuluttaa nopeasti rengasta eikä ole silloin optimipidon alueella.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 200
Viestejä
4 489 369
Jäsenet
74 168
Uusin jäsen
bopson

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom