Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Kannattaa toki suunnitella aika tarkkaan, että tulee järkevät mitat ja oikeat määrät kaiken maailman nippeliä mukaan.

Niitä kiinnikkeitäkin menee aika paljon ja niihinkin uppoaa rahaa. Mun mielestä myös siitä että ratille ja polkimille on telineet sen sijaan että ne viritetään profiiliin kannattaa maksaa.
 
Kuinkas hyvin nuo kiinalaiset USB käsijarrut toimii näin pc käytössä.
T300 tarttis vierelle käkkärin ja suurempi rahallinen panostus ei nappaisi.
 
Kuinkas hyvin nuo kiinalaiset USB käsijarrut toimii näin pc käytössä.
T300 tarttis vierelle käkkärin ja suurempi rahallinen panostus ei nappaisi.
Minulla on ollut heinäkuusta käytössä PC:llä tällainen kiinalainen käsijarru. Ei ole ollut valittamista, hyvin on toiminut T300 RS ja TH8A vaihdekepin kaverina. Tuossa tilaamassani tuli tuo asennuslevy, millä sai käsijarrun kiinni samaan Wheel stand Pro moduuliin missä on vaihdekeppikin.
Kerran on pitänyt paria mutteria kiristää ja vähän litiumrasvaa laittaa liikkuviin osiin narinan poistamiseksi, mutta sen jälkeen on ollut huoltovapaa :lol:
Ai niin, USB -kaapeli on aika lyhyt tuossa ja ainakin itse tarvitsin USB -jatkojohdon että yletti PC:lle.
 
Minulla on ollut heinäkuusta käytössä PC:llä tällainen kiinalainen käsijarru. Ei ole ollut valittamista, hyvin on toiminut T300 RS ja TH8A vaihdekepin kaverina. Tuossa tilaamassani tuli tuo asennuslevy, millä sai käsijarrun kiinni samaan Wheel stand Pro moduuliin missä on vaihdekeppikin.
Kerran on pitänyt paria mutteria kiristää ja vähän litiumrasvaa laittaa liikkuviin osiin narinan poistamiseksi, mutta sen jälkeen on ollut huoltovapaa :lol:
Tuota vastaavaa käsijarrua pitäisi olla saatavilla myös g920 versiolle missä se tulee konsolin ja ratin väliin kytkettäväksi. Siis konsolista usbilla käppärille ja siitä jatkuu usb:llä ratille. Onko kukaan nähnyt mistä näitä löytyisi? Olisi helppo plug'n play tyyppinen asennus.

Edit. Näkyi löytyvän ali expressiltä mutta hinta aika suolainen n.200€. Saa kyllä tuolla hinnalla jäädä kauppaan.
 
Viimeksi muokattu:
Minulla on ollut heinäkuusta käytössä PC:llä tällainen kiinalainen käsijarru. Ei ole ollut valittamista, hyvin on toiminut T300 RS ja TH8A vaihdekepin kaverina. Tuossa tilaamassani tuli tuo asennuslevy, millä sai käsijarrun kiinni samaan Wheel stand Pro moduuliin missä on vaihdekeppikin.
Kerran on pitänyt paria mutteria kiristää ja vähän litiumrasvaa laittaa liikkuviin osiin narinan poistamiseksi, mutta sen jälkeen on ollut huoltovapaa :lol:
Ai niin, USB -kaapeli on aika lyhyt tuossa ja ainakin itse tarvitsin USB -jatkojohdon että yletti PC:lle.
Saman moisen pistin nyt tilaukseen. Tosin ilman asennuslevyä, koska joudun joka tapauksessa askartelemaan, että saan sen tuohon piranhan rimpulaan.
Lisätukia siihen on jo hitsailtu mutta tarttee vielä paljon lisää.
 
Onko tämmöinen silikonirasva hyvä voiteluun t-lcm load cell polkimiin. Hieman narisee jarru, oli se voideltu tehtaalta suoraan mut aika vähän niin ajattelin voidella paremmin. Vai pitäisikö jotain muuta hommata?

Kuivavoiteluainetta (PTFE) näihin taidetaan suositella, ainakin SimGrade suosittelee omille R7 polkimille jos tarvetta rasvaukseen.
CRC Power Lube PRO PTFE-Voiteluaine 500 ml | Motonet Oy
 
Onko tämmöinen silikonirasva hyvä voiteluun t-lcm load cell polkimiin. Hieman narisee jarru, oli se voideltu tehtaalta suoraan mut aika vähän niin ajattelin voidella paremmin. Vai pitäisikö jotain muuta hommata?

Eiköhän millainen tahansa silikoni käy, eli sinne vaan.
Jollei sillä taltu niin puhdistettu vaseliini pysyy aika hyvin pinnoilla.
Eli jos löytyy vaikka kløveriä niin toimii myöskin.
 
UPS seurantakoodi ilmestyi tänään omiin tietoihin, oujee!
Ja tänään tuli paketti kotiovelle, pienen jumppaamisen jälkeen palikat saatu rigiin kiinni ja ensimmäisiä testejä tehty. Aika huikea ero tuntumassa vanhaan G920 settiin! Base CSL DD ja polkimet Clubsport V3. Ratti on nyt hieman liian lähellä penkkiä kun rigistä ei löydy säätöä ratin ja polkimien keskinäiselle asemalle, joten pitää vähän vielä porailla lisää reikiä ja varmaan tuunata ratin ja penkin asemaa että päästään haluttuun lopputulokseen.
Rigi on melko heppoinen ja vähän rajoilla tuon CSL DD:n kanssa, mutta katsotaan miten kestää aiempaa isommat voimat.
 
Olis taas asennukset tehty tältä erää.
eRacing-Lab DIY MEGA+ eli SFX-150 asennettu.
NLR Motion Platform V3 löysi uuden kodin @markov7 luota :)

Make73 rig 1.jpg

Make73 rig 2.jpg

Make73 rig 3.jpg

shifter position.jpg

Shifter position new.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Suunnitelmissa, että ottaisi itsekin sen seuraavan askeleen parempaan ja G29 + pöytä yhdistelmän päivittelisi näin alkuun rigiin johon sitten CSL DD/V3 jos jouluksi vaan saisi. GT Omega Primea katselin (onkohan Titan rimpula?), mutta tuo brexit tossa vähän jänskättää, että millaiset vaikutukset tulleihin.. RSH:lta Hades 2.0 Plussaa tai Premiumia, mutta kumpi noista nyt sitten kannattaisi? Tuolle sitten mahdollisesti kaveriksi Sparco R100 ellei samalla hinnalla/halvemmalla saa jotain parempaa.. Tulisiko halvemmaksi rakennella profiileista itse? Näitä on kyselty täällä varmaan sata kertaa, mutta kysytään sun sadannenyhdennen kerran, kun monilla on täällä paljon enemmän tietämystä näistä. :shy: Muitakin saa ehdotella, sanotaan budjetiksi 800-900€, mutta mitä halvempi sen parempi. Kiitos etukäteen.
Itsellä laskutavasta riippuen 3 tai 4 rigi menossa, osa ollu kaupan malleja ja osa DIY viritelmiä. Ja voin sanoa suoraan, että tosi monta euroa olisin säästänyt säästänyt jos suoraan olisin aluprofiilista lähtenyt tekemään. Se että tekeekö sen metritavarasta tai tilaa valmiin, niin siinä ei ole hinnassa paljoa eroa. Itse kaivoin netistä piirrustukset ja motedista oikean mittaiset profiilit. Helpommalla tietysti oisi päässyt jos valmiin olisi tilannut. Mutta pitääkö tän harrastuksen olla helppoa. Rakentaminen ja suunnittelu kuuluu vähän tähän harrastukseen.
 
Olis taas asennukset tehty tältä erää.
eRacing-Lab DIY MEGA+ eli SFX-150 asennettu.


Mitäköhän tälläinen SFX-150 tulisi maksamaan itselleni lisää? Saako tämän setin asennettua Simetikin rigiin ihan vain helposti ruuvaamalla nuo servot kiinni? Hintahan tuolle näyttää 2200$ mutta en ole vissiin tarpeeksi tarkasti tätä projektiasi seurannut, kun en täysin ole perillä.
 
Mitäköhän tälläinen SFX-150 tulisi maksamaan itselleni lisää? Saako tämän setin asennettua Simetikin rigiin ihan vain helposti ruuvaamalla nuo servot kiinni? Hintahan tuolle näyttää 2200$ mutta en ole vissiin tarpeeksi tarkasti tätä projektiasi seurannut, kun en täysin ole perillä.
Parilla tonnilla tekee itse, valmiista saa maksaa nelisen tonnia.
Lukaise tuolta lisää aiheesta: DIY - Motion racing simrig SFX-100

Simetic näyttää kuvien perusteella sen verran heppoiselta, etten välttämättä laittaisi siihen suoraan aktuaattoreja kiinni. Sille voisi tietenkin rakentaa 40x80 tai 40x120 aluprofiileista alustan, jonka päälle tulee Simeticin rigi.
 
Tuli omakin P1-ratti Fanalta takuukorjauksesta, sainkin kokonaan uuden tilalle. :)
Seuraavan kerran kun nuo kalvot hajoaa niin hommaan tämän magneettimodin tilalle.

 
Simacig Alpha Mini saapui eilen. Toimi ihan plug and play paitsi räpelsin sitten jotakin Alpha Managerissa ja hävitin ratin vaihteet ja painikkeet enkä päässyt heti testaamaan..
No netistä löysin videon miten ratti yhdistetään USB piuhalla baseen ja haetaan oikea kanava.
On tämä jonkinnäköinen päivitys näin ensi tuntumalta. ainakin ratti on isompi jos ei muuta.
Aika pieni tuo Alpha mini base.
CSL elite menee todennäköisesti näistä kahdesta myyntiin.
 

Liitteet

  • IMG_20211030_114730.jpg
    IMG_20211030_114730.jpg
    3,9 MB · Luettu: 139
  • IMG_20211030_114903.jpg
    IMG_20211030_114903.jpg
    4,3 MB · Luettu: 140
En ole viitsinyt laskea, mutta on tähän harrastukseen palanut 3 vuoden aikana reilusti yli 10 000eur.
Riippuu miten laskee, ottaako huomioon päivityksien tappiot vai ei.
Eli pahasti karkasi mopedi siitä G29 ja WSP kombosta, johon olin oikein tyytyväinen ja täällä totesin että parempaa ei tule :shy:
Josko tää oli sit se meikäläisen 5-kympin villitys ;)

Ehkä huomenna pääsee rakentamaan SFX-150:sen loppuun, osat nyt FedEx:llä lajittelussa Vantaalla.
Ainakin tämän kisan voitti selkeästi DHL, sitä kautta tuli melkein 10 kertaa nopeammin.
Eipä tuota FedEx:ä ihan kauheasti ole kehuttu mitä nettiä selaili.

Tolla hinnalla kannattaa katella jo harrasterallia. Suosittelen lämpimästi.

Moni unohtaa, kun laittaa rahaa just jotain 10K tollaseen setuppiin, että oikeille sorapoluille pääsee tolla hinnalla jo helposti.

Ite olin siinä vaiheilla, että olisin alkanut tollsta settiä haaveilee ni laitettiin kaverin kanssa rahat oikeaan ralliin ja en ole katunut.

Mieleisiä autoja löytyy varmasti jo sieltä 6000-7000 euron tietämiltä, jos V1600 taikka V2000 luokka kinostelee. Sitten vaan traileri olis hyvä olla siirtelyyn. Vakioluokan vehkeissä tekniikka kestää paremmin, eikä tarttee olla jatkuvasti ropaamassa sitä vehettä. Kiinnittää vaan huomiota siihen että se auto on kunnolla rakennettu. Tai voihan sitä ite tehä paremmaksi jos siltä tuntuu. Sitähän se on.

Harrasterallin suosio on kova ja autot vaihtuu. Niitä on paljon tarjolla hyvin tehtyinä ja hyvällä tekniikalla. Kallein menoerä ei aina ole se pirssi vaan kaikki muu siihen päälle mitä joutuu hankkii. Mut jos vetää minimalistisella budjetilla niin onnistuu sekin. Isompi miinus on sitten se, että tarttee löytää luotettavan kaverin joka puuhastelee mukana. Piikkirenkaiden hinta on aika mukava, mutta eihän niitä talviralleja ole pakko ajaa montaa vuodessa.

10K budjetilla saa jo kivan starttipaketin 50v villitystä ajatellen.
Ei vaan lähde sillä olettamuksella että sen pirssin tulisi olla viimisen päälle.
 
Viimeksi muokattu:
Tolla hinnalla kannattaa katella jo harrasterallia. Suosittelen lämpimästi...
Kiitos vinkistä :D
Ajan oikeata autoa kuin mummoa kirkkoon ja ralli kiinnostaa sohvalta katsottuna, radan varrelta ja tietty virtuaalisesti.
Pääpaino tässä simuharrastuksessa on rata-autoilussa.
 
Tolla hinnalla kannattaa katella jo harrasterallia. Suosittelen lämpimästi.

Moni unohtaa, kun laittaa rahaa just jotain 10K tollaseen setuppiin, että oikeille sorapoluille pääsee tolla hinnalla jo helposti.

Ite olin siinä vaiheilla, että olisin alkanut tollsta settiä haaveilee ni laitettiin kaverin kanssa rahat oikeaan ralliin ja en ole katunut.

Mieleisiä autoja löytyy varmasti jo sieltä 6000-7000 euron tietämiltä, jos V1600 taikka V2000 luokka kinostelee. Sitten vaan traileri olis hyvä olla siirtelyyn. Vakioluokan vehkeissä tekniikka kestää paremmin, eikä tarttee olla jatkuvasti ropaamassa sitä vehettä. Kiinnittää vaan huomiota siihen että se auto on kunnolla rakennettu. Tai voihan sitä ite tehä paremmaksi jos siltä tuntuu. Sitähän se on.

Harrasterallin suosio on kova ja autot vaihtuu. Niitä on paljon tarjolla hyvin tehtyinä ja hyvällä tekniikalla. Kallein menoerä ei aina ole se pirssi vaan kaikki muu siihen päälle mitä joutuu hankkii. Mut jos vetää minimalistisella budjetilla niin onnistuu sekin. Isompi miinus on sitten se, että tarttee löytää luotettavan kaverin joka puuhastelee mukana. Piikkirenkaiden hinta on aika mukava, mutta eihän niitä talviralleja ole pakko ajaa montaa vuodessa.

10K budjetilla saa jo kivan starttipaketin 50v villitystä ajatellen.
Ei vaan lähde sillä olettamuksella että sen pirssin tulisi olla viimisen päälle.

Juu ei tarvi tuohon 10K starttipakettiiin lisäksi kuin juuri kaverin joka tekee ilmaiseksi mukana, vetoautoa jolla hinata tuota traileria, majoitukset, vakuutukset, rallimaksut... Ja sitten on kiva, kun toinen kavereista vetää auton palasiksi. ;)

Ei siinä, varmasti mukavaa touhua mutta ei oikein vaihtoehto tälle virtuaalitouhulle. Itsekin vaimolle olen sanonut etten mä tässä vr-lasit päässä ajaisi, jos olisi rahaa mennä oikeasti radalle Ferrarilla/Porschella. :)
 
Juu ei tarvi tuohon 10K starttipakettiiin lisäksi kuin juuri kaverin joka tekee ilmaiseksi mukana, vetoautoa jolla hinata tuota traileria, majoitukset, vakuutukset, rallimaksut... Ja sitten on kiva, kun toinen kavereista vetää auton palasiksi. ;)

Ei siinä, varmasti mukavaa touhua mutta ei oikein vaihtoehto tälle virtuaalitouhulle. Itsekin vaimolle olen sanonut etten mä tässä vr-lasit päässä ajaisi, jos olisi rahaa mennä oikeasti radalle Ferrarilla/Porschella. :)

Mutta se ongelma onkin tossa, että moni ajattelee just tolla ferrari/porche tyylillä.

1. Se kaveri tekee sitä ystävyyden ja tekemisen ilosta. Ei siihen palkata ketään.
2. Yleensä homma menee niin että jos sinä ostat auton - sinä ajat. Ja ajaako kuin reikäpää vai vähän varmistellen - siinä on iso ero.
3. Rallimaksut on aika pieni kuluerä vakuutuksineen. Majoitusta ei edes tarvita - kun noita hamun ralleja on joka puolella suomea ja kaikille löytyy aika läheltä yleensä joka vuosi joku ralli jossa käydä.
4. Auton sijoituspaikka on vähän ongelma, jos ei ole tyyliin omakotitaloa tai sillä kaverilla ei sellaista ole. sen myönnän. Ei voi sitten vaan dumpata sitä autokatokseen.
5. Perus autotraileri liikkuu aika pienelläkin kinnerillä. Meillä käytössä V1600 luokan bmw ja liikkuu ihan toyota avensis versolla laillisesti ja mukavasti.

Mutta jooh, ehkä en ajatellut sitä ihan loppuun mitä sanoin. Mutta kalleus on katsojassa ja lähtökohdat kun on niin erilaiset. Kaikilla ei ole autoa edes. Toisilla taas löytyy se vetoauto ns valmiina jne. Aivopierut ovat nyt tänä iltana herkässä itsellä.

Joo ja hyvät on setit sinulla. On tossa rakentelua. :)
 
Nykyäänhän myös ex-kuskit siirtyneet paljon simuihin. Esim jenkeissä yms varmaan tuhansittain eläkeikäistä ex-kisakuskia(jopa 70-80 vuotiaita) jotka nykyään iRacingissä ja vastaavissa nettiajamassa. Eli sama ilmiäö kuin ennen ennen oli että exlentäjät > lentosimut.
 
Jep, täälläkin vanhoja rallikuskeja kuten @markov7 , joka totesi että simuilu on halpaa touhua, hänelläkin joku tontturainen tähän jo palanut ;)

Mut kannattaa toteuttaa haaveita jos vaan mahdollista, on se sitten oikeata tai virtuaalista, ei sen väliä :)
Tää oli yks mun haave, jota voi sitten muistella palvelutalossa, että tuli sekin onneksi toteutettua.
Tosin voi sitä saada elämyksiä vielä sillonkin ;):
VR-Porn-Meme-7.jpg

Olis tääkin EK tullut kalliiksi irl ;)
 
Viimeksi muokattu:
Tilasin Alista vähän samannäköisen kuin mitä @jar56 oli itse tehnyt.
Tuohon pitäisi mahtua entinen, Motorola Moto G 5 -luurini. Ja ehkä tuo lyhyempi 5" näyttö on kätevämpi kuin uudempien puhelimien +6" näytöt kun tarkoitus katsoa ratin kehän läpi.
Tämännäköinen se kiinalainen puhelinteline sitten on. Rattina Thrustmaster T300. Puhelimena käytössä Moto G 5. Softana SIM Dashboard.

IMG_20211029_164543~2.jpg
IMG_20211029_205949~2.jpg

IMG_20211029_214916.jpg
 
Miksihän noissa halvoissa ei ole Fanalle, esim csw:n pultitukselle. Länsimaisilta myyjiltä kyllä löytyy mutta moninkertaiset hinnat. Tai sitten mallit sellaisia että jää liian ylös. Toki tuollainen olisi helppo tehdä jos olisi verstas/työkaluja ja materiaaleja, kerrostalossa ei niinkään.
 
Itse halusin jossain vaiheessa tämmöisen kännykkävirityksen. Nyttemmin se on itselleni turha kun se ei olisi itselleni VR setillä ajaessa näkyvillä/hyödyksi.
 
Itse halusin jossain vaiheessa tämmöisen kännykkävirityksen. Nyttemmin se on itselleni turha kun se ei olisi itselleni VR setillä ajaessa näkyvillä/hyödyksi.
VR kuskina itsekin harmittaa kun jää kaikista hienoista mittari virityksistä paitsi :lonely:
 
Täytyy sanoa että olen tyytyväinen Simacig Alpha Miniin. QR systeemi on todella hyvä . Ei mitään heilumista vaikka ratista kuinka vääntää.

Ratin perussäädöillä menty tähän asti. Force feedback ollut 50% joten ratin voima tulee ainakin minulle riittämään. Ehkä vähän enemmän voimaa lisää kun ratin asetuksia alkaa joskus viilaamaan.
 
CSL DD:n kanssa huomasin naksumista, joka ilmeisesti johtuu hieman liian väljästä QR1 Lite -pikakiinnityksestä. Naksahdus kuului esim. rallia ajaessa kun ratin vääntösuunta vaihtui nopeasti. Homma korjaantui lisäämällä hieman teippiä akselille kiinnitysuraan. Ilmeisesti ongelma ilmenee 8Nm boost kitin kanssa ja on tiedossa Fanatecilla.
 
CSL DD:n kanssa huomasin naksumista, joka ilmeisesti johtuu hieman liian väljästä QR1 Lite -pikakiinnityksestä. Naksahdus kuului esim. rallia ajaessa kun ratin vääntösuunta vaihtui nopeasti. Homma korjaantui lisäämällä hieman teippiä akselille kiinnitysuraan. Ilmeisesti ongelma ilmenee 8Nm boost kitin kanssa ja on tiedossa Fanatecilla.

Niiden QR:n surkeus on ollut niillä tiedossa jo pidemmän aikaa. Ja uutta on luvattu.
 
Tuli hankittua Thrustmaster T300RS GT johon siis kuuluu nuo T3PA-pedaalit. Onko jotain hyväksi todettuja jarrumodeja noihin?

Mukanahan tulee jonkinlainen kumikartio, mutta se ei oikein ole vakuuttanut. Nopealla googlauksella löytyi BBJ Simracingiltä jotain modia noihin. Onko mistään kotoisin?

Tarkoitus olisi näillä polkimilla nyt ainakin jonkun aikaa pärjätä ennen kuin päivittää load celleihin.
 
Tuli hankittua Thrustmaster T300RS GT johon siis kuuluu nuo T3PA-pedaalit. Onko jotain hyväksi todettuja jarrumodeja noihin?

Mukanahan tulee jonkinlainen kumikartio, mutta se ei oikein ole vakuuttanut. Nopealla googlauksella löytyi BBJ Simracingiltä jotain modia noihin. Onko mistään kotoisin?

Tarkoitus olisi näillä polkimilla nyt ainakin jonkun aikaa pärjätä ennen kuin päivittää load celleihin.
Ihan toimiva se kumikartio on.
Vaatii vain vähän säätöä.
Itteä ärsytti löysä kaasupoljin, joka parani vaihtamalla kytkimestä jousi kaasupedaaliin, kun en nyt kytkintä tartte.
Alilta saa jotain vaimentimen näköisiä virityksiä polkimiin, mutta toiminnasta ei hajua.
Onhan vehkeessä uusin firmware?
 
Ihan toimiva se kumikartio on.
Vaatii vain vähän säätöä.
Itteä ärsytti löysä kaasupoljin, joka parani vaihtamalla kytkimestä jousi kaasupedaaliin, kun en nyt kytkintä tartte.
Alilta saa jotain vaimentimen näköisiä virityksiä polkimiin, mutta toiminnasta ei hajua.
Onhan vehkeessä uusin firmware?
Täytynee perehtyä tuon kartion kanssa säätämiseen. Firmiksestä ei mitään hajua. Luulisin, että on ajan tasalla, kun kyseessä on uusi laite. Täytyypä tarkistaa.
 
Onko kukaan tinaillut g920 b-napille johtoa käsijarrua varten? Löytyykö piirilevyltä valmiita nastoja vai pitääkö raaputella tosiaan tuota eristettä pois ja kokeilla kuparilankaan juottamista suoraan?
 
CSL DD:n kanssa huomasin naksumista, joka ilmeisesti johtuu hieman liian väljästä QR1 Lite -pikakiinnityksestä. Naksahdus kuului esim. rallia ajaessa kun ratin vääntösuunta vaihtui nopeasti. Homma korjaantui lisäämällä hieman teippiä akselille kiinnitysuraan. Ilmeisesti ongelma ilmenee 8Nm boost kitin kanssa ja on tiedossa Fanatecilla.
Siksi sitä ruuvia "pitää" käyttää. Itse aina laitan sen ruuvin kiristämään. Sen vajaan 10v mitä olen Fanaa käyttänyt, ts kun eka CSW tuli jossa. Koskaan ei Fanassa ole niin tiukka se qr että ilman ruuvi ei yhtään olisi välystä. Se ei kauaa kestä kun sen siinä samalla rattia vaihtaessa aina laittaa.
 
QR2 odotetaan täällä enemmän kuin joulua lapsena.

Mulla alkoi natisemaan toi QR1, mutta onneksi silikonirasva ja tuo ruuvi autto.

Onkos porukalla sitä z-ringiä käytössä minkä pitäs parantaa tuota?
 
Siksi sitä ruuvia "pitää" käyttää. Itse aina laitan sen ruuvin kiristämään. Sen vajaan 10v mitä olen Fanaa käyttänyt, ts kun eka CSW tuli jossa. Koskaan ei Fanassa ole niin tiukka se qr että ilman ruuvi ei yhtään olisi välystä. Se ei kauaa kestä kun sen siinä samalla rattia vaihtaessa aina laittaa.
Tuossa muovisessa lite versiossa ei ole mitään erillistä ruuvia kiristettäväksi, se taitaa olla vain metalliversiossa?
 
Jos puhe on siitä muovi QR setistä niin kannattaa sijoittaa se 100€ tuohon metalliseen.
Juu, hieman tuon muovisen kesto pidemmän päälle epäilyttää. Ehkä sitä voisi yhden metallisen hommata ja käyttää sitä ralliratin kanssa ja muovista GT ratin kanssa. Olis ainakin yksi varaosa kun tuskin tulee lisää ratteja ihan heti hommattua.
 
Juu, hieman tuon muovisen kesto pidemmän päälle epäilyttää. Ehkä sitä voisi yhden metallisen hommata ja käyttää sitä ralliratin kanssa ja muovista GT ratin kanssa. Olis ainakin yksi varaosa kun tuskin tulee lisää ratteja ihan heti hommattua.

Itse ainakin odottelisin QR2:sen tulemista ja tilaisin vasta sitten.
 
Siksi sitä ruuvia "pitää" käyttää. Itse aina laitan sen ruuvin kiristämään. Sen vajaan 10v mitä olen Fanaa käyttänyt, ts kun eka CSW tuli jossa. Koskaan ei Fanassa ole niin tiukka se qr että ilman ruuvi ei yhtään olisi välystä. Se ei kauaa kestä kun sen siinä samalla rattia vaihtaessa aina laittaa.
Se ei ole enää mikään Quick Release, jos ratin vaihdossa tarvitaan työkaluja! :p
 
QR2 odotetaan täällä enemmän kuin joulua lapsena.

Mulla alkoi natisemaan toi QR1, mutta onneksi silikonirasva ja tuo ruuvi autto.

Onkos porukalla sitä z-ringiä käytössä minkä pitäs parantaa tuota?
On käytössä Z-ring.
Ei ollut ongelmia ennen sitä, eikä sen jälkeen, ostin kun täällä sitä ylistettíin.
Itse en ymmärrä koko QR2 hypeä ja sen myyntiintulon ajankohdasta ei ole tullut pienintäkään vinkkiä Fanatecilta.
 
Tuo gigantin halpa piranha byte osoittautuikin odotettua paremmaksi. Neliöputket kun ei ole tiukimmalla mahdollisella sovitteella, niin muutamia välyksiä oli, mutta reunanauhaa sopiviin paikkoihin laittamalla sai klapit pois. Penkin alle tuli laitettua 4kpl bass shakereita kun 2 ei oikein riittänyt. Melko vaimeasti tulee konsolikäytössä tärinät kun ottaa subilähdöstä signaalin.
 
Tuli tuo csl dd ja mclaren v2 ratti asennettua. Pyytää päivittämään firmwaren ratin osalta, mutta ei onnistu, tulee virheilmoitus ja kehotus ottaa tukeen yhteys. Paria eri usb porttia olen kokeillut, ei onnistu. Lienee parasta pysyä v402 vai olisiko jollain ehdottaa vielä jotain?
*Lisäys* päivitti lopulta ratin ja basen ajantasalle, vaati ensin Fanatecin ajurien poiston ja uudelleenasennuksen.

Toinen asia, onko sama mihin kohtaan ruuvin laitan tuon muovisen qr liten lisäksi tukevoittamaan? Tuosta vaan qr:n läpi pieni reikä ja ruuvaa siitä basen alumiinista akselia vasten?
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 035
Viestejä
4 543 789
Jäsenet
74 915
Uusin jäsen
Diapolo10

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom