Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
776
Monikin käyttää paljon vääntöä, yli 20Nm on toki sellainen vääntö ettei sitä varttia kaemmin välttämättä jaksa ajaa ellei aja todella hyvin ja/tai ole voimakas. Suuri vääntö kuitenkin lisää huomattavasti keskittymistä ajoon, virheisiin ei ole varaa tai auto lähtee ns. lapasesta.
Niin, enkö juuri tätä sanonut, mitä hyötyä on tuplaväännöstä jos sitä ei kukaan oikeasti jaksa käyttää kuin 10 minuuttia kerrallaan? "100% challenge" mitä heebot harrastaa rajoittuvat yhteen kierrokseen ja sitten on kädet rättipoikki. Eli tarvitseeko näitä 30nm ratteja vain tuon yhden kierroksen kidutukseen ja 100% challengeen? Kai siitä jotain ihan oikeaa hyötyä on, kuka tietää? Paljon olet valmis maksamaan että voit olla mukana noissa haasteissa?

Voisin kuvitella että youtubettajat eivät halua kovasti kritisoida joitakin tuotteita jotta saavat jatkossakin jotain testattavaksi ja/tai jotta eivät aiheuta mahdollisesti aloittelevan firman konkurssia jonka tuotetta testissä arvioidaan. Sekin kun voi olla mahdollista jos kyseessä on firma jonka tuoteet eivät ole markkinoilla.
Jos ja jos. Ne ennakot mitä olen nähnyt ovat olleet kriittisiä joiltain osin, tuntumaa on kuitenkin kaikki kiitelleet. En ymmärrä miksi kritisoivat joitain juttuja mutta eivät sitten tuntumaa tai sitä voimapalautetta?

Eli kun/jos Ferrari suunnittelee & valmistaa auton, ja Mazda tuo jonkin vähän samoista markkinoista kilpailevan punaisen tuotteen, niin Ferrari alkaa tekemään jotain samanlaista(ko)?
Voit ajatella sitten noin ja maksaa suoravetoratista kaksinkertaisen summan ilman merkittävää eroa. Ilmeisesti sinulle tärkeintä on se nimi tai merkki mikä saa ratin tuntumaan paremmalta. Itse ajan nykyisin vaan VR:llä joten se mikä logo ratissa on ei voisi vähempää merkitä.

Lisäksi vertauksesi ontuu, ei kukaan ole tuomassa "punaista" urheiluautoa kilpailemaan Ferrarin kanssa, vaan vaikkapa lähes yhtä nopaa autoa vakioautoluokkaan, puolella hinnalla. Varmasti nykyiset huippu(kalliit) ratit ovat laadukkaampia monellakin tavalla verrattuna nyt vaikka sitten tähän Feel VR:n rattiin verrattuna. Onko se laatuero sen tuplahinnan väärti, vai onko paljon simuharrastajia joiden säästyneet sataset voi järkevämmin käyttää johonkin muuhun. Jos "budjetti" ratit saavat markkinaosuutta premium rateilta, niin varmasti kannattaisi näiden premium rattien tekijöiden miettiä miten voisi pitää kiinni siitä markkinaosuudesta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
438
Niin, enkö juuri tätä sanonut, mitä hyötyä on tuplaväännöstä jos sitä ei kukaan oikeasti jaksa käyttää kuin 10 minuuttia kerrallaan? "100% challenge" mitä heebot harrastaa rajoittuvat yhteen kierrokseen ja sitten on kädet rättipoikki. Eli tarvitseeko näitä 30nm ratteja vain tuon yhden kierroksen kidutukseen ja 100% challengeen? Kai siitä jotain ihan oikeaa hyötyä on, kuka tietää? Paljon olet valmis maksamaan että voit olla mukana noissa haasteissa?
Taisi oma pointtini alunperin olla että on melko harhaanjohtavaa laittaa vääntö per dollari arvosteluun kalliimpi moottori ja merkitä se vain 15Nm moottoriksi ko. pylväsdiagrammiin kun OSW rakennelmia saa about yhtä vähä vääntöisilläkin moottoreilla mitä on ko. feelvr tuote. Tällöin palkki olisi paljon korkeampi kuin tuolla moottorilla joka on lähes 30Nm moottori ja lähes 3 kertaa vääntävämpi mitä FeelVR tuote, erikoista että joku selittelee sitä parhain päin että joku firma johtaa asiakkaita (tahallisesti) harhaan.

Jos ja jos. Ne ennakot mitä olen nähnyt ovat olleet kriittisiä joiltain osin, tuntumaa on kuitenkin kaikki kiitelleet. En ymmärrä miksi kritisoivat joitain juttuja mutta eivät sitten tuntumaa tai sitä voimapalautetta?
Niin, sitten kannattaa ostaa sellainen jos sopii kukkaroon paremmin. Ostajan sen valinnan tekee.

Voit ajatella sitten noin ja maksaa suoravetoratista kaksinkertaisen summan ilman merkittävää eroa. Ilmeisesti sinulle tärkeintä on se nimi tai merkki mikä saa ratin tuntumaan paremmalta. Itse ajan nykyisin vaan VR:llä joten se mikä logo ratissa on ei voisi vähempää merkitä.
Kannattaa kokeilla niitä ratteja itse ja tehdä siitä päätös sille mitä haluaa, se vaikkei näe ratin logoa niin se ei estä ratin kautta tuntuvia ffb eroja.

Lisäksi vertauksesi ontuu, ei kukaan ole tuomassa "punaista" urheiluautoa kilpailemaan Ferrarin kanssa, vaan vaikkapa lähes yhtä nopaa autoa vakioautoluokkaan, puolella hinnalla. Varmasti nykyiset huippu(kalliit) ratit ovat laadukkaampia monellakin tavalla verrattuna nyt vaikka sitten tähän Feel VR:n rattiin verrattuna.
Olen eri mieltä. Mielipide-erot varmaan sallitaan? Tässä on omasta mielestä kyse siitä että Mazdaa verrataan parhaisiin ja pohditaan että Ferrari on liian kallis vaikka se on kaikilla suorituskyky_mittareilla kuitenkin paras muttei halvin.

Onko se laatuero sen tuplahinnan väärti, vai onko paljon simuharrastajia joiden säästyneet sataset voi järkevämmin käyttää johonkin muuhun. Jos "budjetti" ratit saavat markkinaosuutta premium rateilta, niin varmasti kannattaisi näiden premium rattien tekijöiden miettiä miten voisi pitää kiinni siitä markkinaosuudesta.
Veikkaisin että nuo ratit syövät osuuksia hihnavetoisilta, esimerkiksi Fanatec:lta, mutta tuskin niiden osalta jotka haluavat parasta suorituskykyä. Ne jotka haluavat parhaan ostavat parhaan eivätkä vaikkapa Mazdaa. Ne jotka ostaa Mazdan, ostavat sen joka parhaiten sopii kukkaroon ja saavat sillä suunnilleen sen mitä autolta toivovat.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
776
Taisi oma pointtini alunperin olla että on melko harhaanjohtavaa laittaa vääntö per dollari arvosteluun kalliimpi moottori ja merkitä se vain 15Nm moottoriksi ko. pylväsdiagrammiin kun OSW rakennelmia saa about yhtä vähä vääntöisilläkin moottoreilla mitä on ko. feelvr tuote. Tällöin palkki olisi paljon korkeampi kuin tuolla moottorilla joka on lähes 30Nm moottori ja lähes 3 kertaa vääntävämpi mitä FeelVR tuote, erikoista että joku selittelee sitä parhain päin että joku firma johtaa asiakkaita (tahallisesti) harhaan.
Saako mitään OSW rattia 600 dollarilla? Oli vääntöä 10 tai 30nm? Onko 30nm ratti automaattisesti 3x parempi kuin 10nm ratti, mihin asiaan se ylimääräinen vääntö vaikuttaa jos FFB on max 20% kuitenkin? En tiedä kun en ole kokeillut rinnakkain, kuka tietää? Joku youtubeillija (pahoittelut en muista tähän hätään kuka) oli tehnyt vertailun jostain bodnerin ja osw:n rateista ja oli erot todella pieniä eikä olisi ilmeisesti pystynyt kertomaan eroista ellei olisi testannut peräjälkeen eroja etsien. Siinä mielessä näiden rattien vertailu alkaa muistuttaa jotain hifivahvareiden vertailua.

Halvimmat OSW maksaa about tonnin ilman itse rattia käsittääkseni. Voin olla väärässäkin, en ole metsästänyt halvimpia diilejä. Ja kuten jo aikaisemmin sanoin, en ymmärtänyt itse kyseisestä graafista mitään ja sen informaatioarvo oli about 0, kuten kaikilla muillakin vastaavilla graafeilla kaikissa muissakin tuotteissa. Ja koska ratin laatuun vaikuttaa muut asiat mielestäni enemmän kuin raaka vääntö niin sitäkin suuremmalla syyllä ainakin itse ohitin sen täysin. Kuten ohitan vaikkapa vahvareiden kohdalla wattimäärän.

Kannattaa kokeilla niitä ratteja itse ja tehdä siitä päätös sille mitä haluaa, se vaikkei näe ratin logoa niin se ei estä ratin kautta tuntuvia ffb eroja.
No tässäkin ketjussa mm. sinä olet jo arvioinut niitä ratin ffb ominaisuuksia. Tietääkseni kuitenkin vain kuvista ja hinnasta päättelemällä.


Olen eri mieltä. Mielipide-erot varmaan sallitaan? Tässä on omasta mielestä kyse siitä että Mazdaa verrataan parhaisiin ja pohditaan että Ferrari on liian kallis vaikka se on kaikilla suorituskyky_mittareilla kuitenkin paras muttei halvin.
Miksi ei saisi verrata, jos ainoa mittari on vaikkapa kuinka nopeasti se Mazda kiertää Nordschleifen eikä se kuinka mukava ääni moottoristä lähtee Ferrariin verrattuna. Ja jos viittaat minun kommenttiin niin olen edelleen sitä mieltä että jos tämän ratin tuntuma on vaikkapa 80% jostain kahden tonnin OSW ratista niin ehkä OSW pajat voisivat tuoda tarjolle huomattavasti halvempiakin vaihtoehtoja. Mutta kaipa sieltä on tulossa muitakin (edellisempia) DD ratteja piakkoin millä ne siirtyvät enemmän mainstreamiin nykyisten hardcore harrastajien rateista.


Veikkaisin että nuo ratit syövät osuuksia hihnavetoisilta, esimerkiksi Fanatec:lta, mutta tuskin niiden osalta jotka haluavat parasta suorituskykyä. Ne jotka haluavat parhaan ostavat parhaan eivätkä vaikkapa Mazdaa.
Itse haluan parasta, mutta en parasta hinnalla millä hyvänsä, tuskin kukaan muukaan ellei ole valinnut elämäntehtäväksi parannella simuvehkeitään vaikkapa oman asunnon omistamisen sijaan.

Mutta tästä keskustelusta tulee mieleen se että ei nämä simupiirit juurikaan eroa siitä muusta välienurheilusta mitä tietokonemaailma on pullollaan. NVidia/AMd, Intel/AMD, Mac/PC, PS/XBox jne. Erona tietty se, että tällaisissa henkilökohtaisiin mieltymyksiin liittyvissä asioissa numeroilla ei olekaan enää määräävää merkitystä. Joku saataa tykätä siitä parinsadan Logitechista enemmän kuin 30nm OSW:stä. Mm. tuosta syystä on mielestäni aika turhaa parjata prototyyppiasteella olevaa rattia vajavaisten tietojen perusteella automaattisesti huonommaksi (tai paremmaksi) kuin mitään muutakaan rattia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
438
Saako mitään OSW rattia 600 dollarilla? Oli vääntöä 10 tai 30nm? Onko 30nm ratti automaattisesti 3x parempi kuin 10nm ratti, mihin asiaan se ylimääräinen vääntö vaikuttaa jos FFB on max 20% kuitenkin? En tiedä kun en ole kokeillut rinnakkain, kuka tietää?
Vääntökyky vaikuttaa vaikkapa siihen kuinka pienet tienpinnan nyanssit pystytään toistamaan ratista.

Joku youtubeillija (pahoittelut en muista tähän hätään kuka) oli tehnyt vertailun jostain bodnerin ja osw:n rateista ja oli erot todella pieniä eikä olisi ilmeisesti pystynyt kertomaan eroista ellei olisi testannut peräjälkeen eroja etsien. Siinä mielessä näiden rattien vertailu alkaa muistuttaa jotain hifivahvareiden vertailua.
Taitaa olla Sim Racing Garage youtube kanava. Jossain määrin samaa mieltä tosin mitä sanot hifi vahvareista, joskin jos on kuuro niin eihän niiden kannata hyviä laitteita myöskään ostaa.

Halvimmat OSW maksaa about tonnin ilman itse rattia käsittääkseni. Voin olla väärässäkin, en ole metsästänyt halvimpia diilejä.
On niitä edullisempiakin.
Ja kuten jo aikaisemmin sanoin, en ymmärtänyt itse kyseisestä graafista mitään ja sen informaatioarvo oli about 0, kuten kaikilla muillakin vastaavilla graafeilla kaikissa muissakin tuotteissa.
Eihän se nyt niin mene että jos joku henkilö ei ymmärrä näkemäänsä etteikö se mitä henkilö ei ymmärrä ole harhaanjohtava toisille, jotka kuvan sisällön ymmärtävät.

Ja koska ratin laatuun vaikuttaa muut asiat mielestäni enemmän kuin raaka vääntö niin sitäkin suuremmalla syyllä ainakin itse ohitin sen täysin. Kuten ohitan vaikkapa vahvareiden kohdalla wattimäärän.
Hmm.. voidaan olla samaa mieltä että vääntö itsessään ei ole se ainut tekijä, mutta mitä nämä muut asiat sitten ovat jotka merkitsevät joihin viittaat? Toisaalta, luuletko että tuotteessa jossa pyöristetään kulmia ja hintaa joka kohdasta on niillä muillakaan mittareilla lähellä tuotetta joka on osiltaan tehty automaatioteollisuuden robotiikkaosista?

No tässäkin ketjussa mm. sinä olet jo arvioinut niitä ratin ffb ominaisuuksia. Tietääkseni kuitenkin vain kuvista ja hinnasta päättelemällä.
Kuvista näkee osia ja niistä voi päätellä millaisiin tuotteisiin nämä osat ovat alunperin tarkoitettu. Alkuperäisestä käyttökohteesta, esimerkiksi moottorin osalta, voi päätellä millaiset seikat sen suunnittelussa ovat olleet sen keskeisiä suunnittelulähtökohtia.

Ja jos viittaat minun kommenttiin niin olen edelleen sitä mieltä että jos tämän ratin tuntuma on vaikkapa 80% jostain kahden tonnin OSW ratista niin....
Hyvin tyypillistähän se on että siitä viimeisestä 20 prosentista saa maksaa mansikoita kun puhutaan teknologiasta.

Mutta tästä keskustelusta tulee mieleen se että ei nämä simupiirit juurikaan eroa siitä muusta välienurheilusta mitä tietokonemaailma on pullollaan. NVidia/AMd, Intel/AMD, Mac/PC, PS/XBox jne.
Aika tyypillistähän se on että aika huono harrastushan se olisi jos ei siihen kaikkia rahoja menisi. On monia monia lajeja joissa rahan käytöllä ei ole rajoja kun halutaan sitä parasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
776
Vääntökyky vaikuttaa vaikkapa siihen kuinka pienet tienpinnan nyanssit pystytään toistamaan ratista.
Eli jos käytetään vaikka 20% maksimista (tai säädin on 20% kohdalla asetuksissa) vastaa se sitten toista heikompaa rattia missä säädin on esim. 100%? Onko tuohon joku kaava mitä voi laskuissa käyttää, vai onko se vaan ihan yleistä tietoa että voimakkaampi ratti on kaikissa tilanteissa aina parempi=


joskin jos on kuuro niin eihän niiden kannata hyviä laitteita myöskään ostaa.
Miten määrittelisit "kuuron" kun on kyse ffb rateista? Vahvarikommenttini liittyi ainakin minun osalta siihen että esim. wattimäärällä ei ole äänenlaadun kannalta mitään merkitystä. Riittävän hyvän ja parhaan mahdollisen vahvistimen vertailu vaatii kaikilta muiltakin komponenteilta huippulaatua jotta lähinnä teoreettiset erot tulevat esille, silloinkin erot ovat suuremmilta osin makuasioita.


On niitä edullisempiakin.
Kuka myy vaikka 800 taalalla toimitettuna? Olisi hyvä jos kyseessä olisi käyttövalmis paketti.


Eihän se nyt niin mene että jos joku henkilö ei ymmärrä näkemäänsä etteikö se mitä henkilö ei ymmärrä ole harhaanjohtava toisille, jotka kuvan sisällön ymmärtävät.
Eli kuva antoi harhaanjohtavan vaikutelman koska 600$/13nm palkki oli 2x korkeampi kuin n. 1100$/15nm palkki? Ratkaisevaa oli se että XXXX$/30nm pakettia ei näytetty? No pahoitin mieleni koska G29 250$/3nm oli myös väärin merkitty.


Hmm.. voidaan olla samaa mieltä että vääntö itsessään ei ole se ainut tekijä, mutta mitä nämä muut asiat sitten ovat jotka merkitsevät joihin viittaat?
Nopeus, pehmeys, tarkkuus, äänekkyys. Se miten samanlaiseen tuntumaan päästään kuin oikealla autolla ajaessa. Autot mitä olen ajanut eivät ole vääntäneet 30nm:lä takaisin. Tosin ajamissani autoissa taitaa olla ollut tehostin mikroautot poislukien.


Toisaalta, luuletko että tuotteessa jossa pyöristetään kulmia ja hintaa joka kohdasta on niillä muillakaan mittareilla lähellä tuotetta joka on osiltaan tehty automaatioteollisuuden robotiikkaosista?
En tiedä kun en ole ko. rattia käyttänyt, en edes tiedä missä on oittu jos on, rattihan on vielä prototyyppi. Mutta sinä tunnut tietävän missä on oiottu ja miten se vaikuttaa ratin välittämään ajotuntumaan. En usko että saan ratista 2x parempaa kuin nykyisestä 200€ logitechistä kuten en myöskään usko, että 1200$ OSW ratti olisi 6x parempi kuin nykyinen rattini. Odotan että moni pelaamistani peleistä antaa hieman paremmin palautetta ja on sopiva sen hetkisille odotuksille niiden toimivuudesta. Ja koska en ole mikään kymmeniä tunteja viikossa simuja pelaava henkilö en kovin nopeasti edes pääse tasolle millä osaisin arvostaa ja hyödyntää automaatioteollisuuden robotiikkaosia. Tai ehkä se on niin että jos minulla olisi paras mahdollinen rigi varusteineen, olisin huomattavasti parempi kuski ja nauraisin räkäisesti hihnavedolla kitkuttaville urpoille.

Kuvista näkee osia ja niistä voi päätellä millaisiin tuotteisiin nämä osat ovat alunperin tarkoitettu. Alkuperäisestä käyttökohteesta, esimerkiksi moottorin osalta, voi päätellä millaiset seikat sen suunnittelussa ovat olleet sen keskeisiä suunnittelulähtökohtia.
Onko dd ratti lähtökohtaisesti huono jos 1) et ole sitä koskaan testannut 2) olet nähnyt siitä vain prototyyppikuvia 3) et varmuudella tiedä mitä osia on tai tullaan käyttämään 3) et tiedä miten hyvin kehitystiimi pystyy valitsemaan rautaa hyödyntämään 4) moottori ei ole automaatiotellisuustasoa


Hyvin tyypillistähän se on että siitä viimeisestä 20 prosentista saa maksaa mansikoita kun puhutaan teknologiasta.
Hyvin tyypillistä myös että siitä 20% ei voisi suurin osa harrastaja olla kiinnostunut ns. rotan perseen vertaa jos pitäisi rahallinen panostus kolminkertaistaa.


Aika tyypillistähän se on että aika huono harrastushan se olisi jos ei siihen kaikkia rahoja menisi. On monia monia lajeja joissa rahan käytöllä ei ole rajoja kun halutaan sitä parasta.
Niin, minä olen varmaan sitten ihan vääränlainen harrastaja kun pitää laittaa muihinkin harrastuksiin rahaa, tyydyn tällaisiin huonoihin ratteihin enkä suostu niitä teilaamaan kuvien perusteella. Ja vaikka olisikin parhaat vehkeet niin joku teini ohittaa kierroksella simuissa, polkee teräsrunkoisella tsygällä ylämäessä ohi, vanhalla cresentillä tasaisella ja ostoskärryillä alamäessä.

No joo, itse olin tämän tuotteen vuoksi töpinöissä kun hinta oli 400$ milloin palstan oikeat harrastajatkin olisivat varmaan hyväksyneet huonot osat ja laadussa oikomisen. Päätin kuitenkin pistää vielä sen lähes 50% lisää kun tuohon oman budjetin ylärajaan ei olisi ollut oikein muutakaan tarjolla. Nyt tulee todennäköisesti ihan kohtuullinen ratti ja ilmeisen hyvät säädettävät polkimet. Ehkä ovat onnistuneet kopioimaan jonkun hyvän fläppivaihde magneetti hässäkän myös. Se että tuplahinnalla olisin ehkä saanut vielä paremman ratin ilman rattia ja polkimia ei pahemmin häiritse.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
438
Eli kuva antoi harhaanjohtavan vaikutelman koska 600$/13nm palkki oli 2x korkeampi kuin n. 1100$/15nm palkki? Ratkaisevaa oli se että XXXX$/30nm pakettia ei näytetty? No pahoitin mieleni koska G29 250$/3nm oli myös väärin merkitty.
Yritetäänpä vielä kerran.

Itsellä osui markkinointisivulla tämä silmään:


Huomio tuossa kiinnittyi siihen että OSW tuote kallimmaalla moottorilla on taulukkoon speksattu ilmeisesti vain 15Nm asti, vaikka tuote oikeasti pystyy johonkin 28Nm luokkaan, ts. jos sitä käytetään täydellä väännöllä niin pylväs on vääntö per dollari kategoriassa paljon korkeampi. Jos haluaisi laittaa sen tuohon halvempaan / pienempään vääntöluokkaan niin moottori pitäisi olla pienempi 130ST-M10010 joka sekin tarjoaa lähes tuplat väätöä tuosta Feel VR tuotteesta. Kyseinen markkinointimateriaali näyttää omaan silmään tahallisen harhaanjohtavalta tuossa kuvassa, sillä ko. 130ST-M15015 on oikeasti tuosta lähes triplasti vääntävämpi. Sen siis kuuluisi olla paljon kauempana oikealla tuossa x-akselissa. Se että se laitetaan vain 15Nm väännöllä saa sen näyttämään että se olisi samaa kategoriaa FeelVR:n kanssa vaikkei se sitä ole. Vastaavaan kategoriaan väännön osalta tuo OSW menisi jos siihen laittaisi jonkin paljon pienemmän ja halvemman moottorin, mutta se taas vastaavasti nostaisi tuota palkkia, siis sen korkeutta eikä FeelVR palkki sitten olisikaan niin korkea suhteessa jo markkinoilla olevaan tuotteeseen.
Taisi oma pointtini alunperin olla että on melko harhaanjohtavaa laittaa vääntö per dollari arvosteluun kalliimpi moottori ja merkitä se vain 15Nm moottoriksi ko. pylväsdiagrammiin kun OSW rakennelmia saa about yhtä vähä vääntöisilläkin moottoreilla mitä on ko. feelvr tuote. Tällöin palkki olisi paljon korkeampi kuin tuolla moottorilla joka on lähes 30Nm moottori ja lähes 3 kertaa vääntävämpi mitä FeelVR tuote, erikoista että joku selittelee sitä parhain päin että joku firma johtaa asiakkaita (tahallisesti) harhaan.
Eihän se nyt niin mene että jos joku henkilö ei ymmärrä näkemäänsä etteikö se mitä henkilö ei ymmärrä ole harhaanjohtava toisille, jotka kuvan sisällön ymmärtävät.
Olen tätä aika paljon rautalangasta jo vääntänyt, ihmetyttää että miksi vielä kysyt tätä asiaa.

Tämä FeelVR yritys tai brändi näyttää markkinoivansa tuotetta termillä paras torque per dollari termein. Kyse on siis teoreettisesta yksiköstä jossa tuotteen tarjoama vääntömäärä on jaettu tuotteen hinnalla. Mikä ko. diagrammissa on harhaanjohtavaa, niin se että ko. 130ST-M15015 on speksattu 15Nm asti vaikka on se on piikkiväännöltään 30Nm moottori ja standardiosilla kasattuna siitä saa noin 28Nm vääntöä OSW:ssa. Tuotteen asettelussa on 13Nm ero, eli sen palkin pitäisi olla paljon kauempana oikealla, myöskin kun huomioidaan tuotteen tarjoama vääntö ja käytettäisiin sitä 28Nm arvoa tässä teoreettisessa yksikössä, niin havaittaisiin että palkki on about yhtä korkea kuin FeelVR tuotteen palkki tuossa ja se olisi asemoituna kauempana oikealla, eli olisi heti silmin nähtävästi eri kategorian tuote. Tämä on harhaanjohtajaa markkinointia niin tuotteen asemoinnin kannalta että myös käytetyn jakajan suhteen, jolla saadaan FeelVR tuotteen palkki näyttämään korkeammalta mitä se olisi jos asiassa ei tavoiteltaisi harhaanjohtavuutta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
776
joka on lähes 30Nm moottori ja lähes 3 kertaa vääntävämpi mitä FeelVR tuote
voi sen varmaan niinkin laskea jossain? 28/13 = 2,15 Lähes kolme kertaa suurempi tarkoittaisi että OSW moottoreissa olisi lähes 40Nm vääntöä (kun kerran lievää ylöspäin pyöristämistä harrastetaan).

Kyse on siis teoreettisesta yksiköstä jossa tuotteen tarjoama vääntömäärä on jaettu tuotteen hinnalla.
13/399 = 0,0325 (newtonmetriä dollarilla)
9/900 = 0,01 (plus ratin hinta)
15/1000 = 0,015
28/1000 = 0,028

Valitsin dollareita, mutta oikeastihan tuo on euroja tai puntia OSW rattien kohdalla mitä olen hintoja nähnyt. Eli FeelVr on silti halvempi / Nm.

En ole seurannut OSW rattien hintoja, en tiedä miten paljon sellainen maksaisi käyttövalmiina kämppääni toimitettuna jne. Tuntuu olevan briteissä tai jenkeissä niiden myyjät ja kaikenlaisilla optioilla myytävinä ja hinta vaihtelee sen mukaan. Vaikea arvioida myös niiden hinta/laatusuhdetta. Esim. aiemmin linkattu simforce saitti myy 20Nm rattipakettia 1050 punnalla mikä on n. 1400$ (jenkkilästä tilattuna hintaa tulee ainakin 24% lisää, eikös se ole se alvi nykyisin?), ratti päälle ja hinta on 1450$ -> 20/1450 = 0,013 eli dollarilla saa 0,013 Nm vääntöä. Onko se parempi kuin joku toinen ratti missä on 15/28Nm moottori ja joku toinen ohjauselektroniikka; on ihan mysteeri ainakin minulle.

Eli ei tuo kuvaaja minun mielestä nyt niin kovin paljon pielessä ole, ainakin jos keskiverto-ostajalla on yhtä paljon vaikeuksia löytää noita 1000$ 28Nm ratteja kuin minulla.

Mikä ko. diagrammissa on harhaanjohtavaa, niin se että ko. 130ST-M15015 on speksattu 15Nm asti vaikka on se on piikkiväännöltään 30Nm moottori ja standardiosilla kasattuna siitä saa noin 28Nm vääntöä OSW:ssa.
Mielestäni OSW myyjien speksit on harhaanjohtavia kun siellä puhutaan 15Nm väännöstä, vaikka sitä sitten saakin 28Nm. Moottori speksattu 15Nm, mutta siitä otetaan piikkitehona tuplat, onko terveellistä, vaikuttaako kestävyyteen? Paljon on Feel VR:n ratin speksattu vääntö ja paljon siitä saadaan oikeasti piikkitehona irti? Onko kenenkään etu ilmoittaa moottorin speksit, mutta sitten repiä "ylimääräistä" siitä? Vai onko tämä ns. ihan yleistä näissä servomoottoreissa/rateissa ja alan miehet sen tietää? Olen tästä kyllä vähän loukkaantunut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
438
voi sen varmaan niinkin laskea jossain? 28/13 = 2,15 Lähes kolme kertaa suurempi tarkoittaisi että OSW moottoreissa olisi lähes 40Nm vääntöä (kun kerran lievää ylöspäin pyöristämistä harrastetaan).
FeelVR taitaa olla speksattu 12Nm, Accuforce on 13Nm.

13/399 = 0,0325 (newtonmetriä dollarilla)
9/900 = 0,01 (plus ratin hinta)
15/1000 = 0,015
28/1000 = 0,028
Vastaako kuvan palkkien korkeusero mielestäsi tuota laskelmiesi eroa?

Huomioi korostetut tekstit ja lisäksi se että kyseinen 399 USD ei ole tuotteen retail hinta vaan vain kampanjan aikainen hinta. Normihinta taitaa olla 669 USD, josta siis 12Nm/669 USD eli 0,017Nm/dollari

Myöskin, jos halutaan 15Nm piikkivääntö speksiksi niin moottori on jokin pienempi ja halvempi 5Nm-7,5Nm malli nimellisväännöltään eikä ko. järkäle mikä siinä nyt on speksattu vain 15Nm asti.

Valitsin dollareita, mutta oikeastihan tuo on euroja tai puntia OSW rattien kohdalla mitä olen hintoja nähnyt. Eli FeelVr on silti halvempi / Nm.
Pointtini oli alunperin että kuva on harhaanjohtava siltä osin että palkkien suhteelliset korkeuserot sekä niiden sijoittelu on tahallisen väärä.

En ole seurannut OSW rattien hintoja, en tiedä miten paljon sellainen maksaisi käyttövalmiina kämppääni toimitettuna jne.
Selvittämällähän se asia ratkeaa jos se kiinnostaa.

Alla vaikkapa yksi eurooppalainen myyjä.
Home
tai suomalainen myyjä
Etusivu - SimGear.fi

Mielestäni OSW myyjien speksit on harhaanjohtavia kun siellä puhutaan 15Nm väännöstä, vaikka sitä sitten saakin 28Nm. Moottori speksattu 15Nm, mutta siitä otetaan piikkitehona tuplat, onko terveellistä, vaikuttaako kestävyyteen?
Täysin normaali speksi että piikkivääntö on tuplat tai jopa neljä kertaa moottorin nimellisväännöstä. Kyseisessä moottorissa piikkivääntö on 2x nimellisväännöstä eli 30Nm joskin elektroniikka rajoittaa maksimiväännön 28Nm asti kyseisellä moottorilla. On vastaavasti elektroniikan tehtävä huolehtia siitä ettei moottori ylikuumene käytössä. Voit ajatella asian samaan tapaisesti kuin prosessoritkin toimivat eli ylikellottavat hetkellisesti itseään ja laskevat kellotaajuutta kun lämpötila on noussut tiettyyn asteeseen. Ei teollisuus_servomoottori tälläisessä käytössä juuri lämpiä tai ainakaan ylikuumene siten että se vaurioituisi kun ne on lähtökohtaisesti speksattu toimimaan yli 100 asteen lämpötilassa.

Paljon on Feel VR:n ratin speksattu vääntö
Kyseisen moottorin nimellisvääntö on hyvin todennäköisesti 4 Nm tai 6Nm ja piikkivääntö se 12 Nm. Joko 3x 4Nm tai 2x 6Nm josta syntyy ilmoitettu 12Nm speksi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
776
FeelVR taitaa olla speksattu 12Nm, Accuforce on 13Nm.
Aivan, pahoittelut muistin että oli 13.

Vastaako kuvan palkkien korkeusero mielestäsi tuota laskelmiesi eroa?
Riippuu varmaan mikä tuote siihen on valittu? Esim. linkittämäsi suomalainen myyjä listaa 28-30Nm rattien hinnaksi 1400-1700€ (1630-1981$) (tosin 30Nm rattia saa halvemalla...) Onko se Migen moottori sitten 15Nm vai 30Nm en tiedä kun sivulla puhutaan vaan Migestä.

korjatut hinnat per Nm ovat siis:
12/399 = 0.03
28/1981 = 0.014
30/1630 = 0,018

399 hinta VR:lle sen takia että hinta oli tuo ja se oli kaikkien saatavilla kickstarter sivuilla missä tuo kuvakin oli, lopullinen hinta tulee sitten kun se on retailissa saatavilla - käppyrät voi piirtää sitten uudestaan. Ehkä OSW hinnatkin on tulleet joulukuuhun mennessä alaspäin?


Huomioi korostetut tekstit ja lisäksi se että kyseinen 399 USD ei ole tuotteen retail hinta vaan vain kampanjan aikainen hinta. Normihinta taitaa olla 669 USD, josta siis 12Nm/669 USD eli 0,017Nm/dollari
No käppyrä oli kampanjasivulla, se vasta olisikin ollut harhaanjohtavaa että käppyrä olisi tehty hinnoista mitä kenenkään ei tarvitse maksaa ko. sivulla.

Myöskin, jos halutaan 15Nm piikkivääntö speksiksi niin moottori on jokin pienempi ja halvempi 5Nm-7,5Nm malli nimellisväännöltään eikä ko. järkäle mikä siinä nyt on speksattu vain 15Nm asti.
Löysinkin sen tuotteen missä voi valita kahdesta moottorista, 15/30NM mige tai sitten 20Nm mige. 30Nm vaihtoehdolla, eli graafin 15Nm moottorilla ja 30Nm väännöllä sain hinnaksi. Muistaakseni näin jossain ko moottorityypin olevan osana rattia mikä oli speksattu 15Nm ratiksi? Ehkä muistan sitten väärin tai se lafka oli vaan typerä kun ei myy sitä 28/30Nm rattina.

30/1400 = 0,02 eli tämä on jo 2/3 Feel VR:n Nm / $. (onko tuo sitten oikeasti 28Nm?)

Pointtini oli alunperin että kuva on harhaanjohtava siltä osin että palkkien suhteelliset korkeuserot sekä niiden sijoittelu on tahallisen väärä.
Minun mielestä ylireagoit koska graafi ei ole kovinkaan paljon väärässä. Se että jostain metsästämällä saa jonkun verran enemmän vääntöä per taala ei pitäisi tehdä graafista väärää, jos ns. yleinen hintataso on se, että siitä joutuu maksamaan lähes 2x enemmän kuin Feel VR ratin väännöstä.

Selvittämällähän se asia ratkeaa jos se kiinnostaa.

Alla vaikkapa yksi eurooppalainen myyjä.
Home
tai suomalainen myyjä
Etusivu - SimGear.fi
Simracingbay onkin aika paljon edullisempi kuin suomalainen toimittaja, mikä on tuskin kenellekään yllätys. Halvimmillaan 20Nm ratti irtoaa tuolta 969 eurolla eli 1129 taalalla, siihen ratti niin 1180 dollaria. Mysteeri on vielä se että onko tuo nyt sitten 20Nm ratti vai voiko sitä ylikellottaa 28Nm asti.

no väännölle jää "lista" hintaa 0,016/$ (vr Feel VR 0.03/$)

Täysin normaali speksi että piikkivääntö on tuplat tai jopa neljä kertaa moottorin nimellisväännöstä. Kyseisessä moottorissa piikkivääntö on 2x nimellisväännöstä eli 30Nm joskin elektroniikka rajoittaa maksimiväännön 28Nm asti kyseisellä moottorilla. On vastaavasti elektroniikan tehtävä huolehtia siitä ettei moottori ylikuumene käytössä. Voit ajatella asian samaan tapaisesti kuin prosessoritkin toimivat eli ylikellottavat hetkellisesti itseään ja laskevat kellotaajuutta kun lämpötila on noussut tiettyyn asteeseen. Ei teollisuus_servomoottori tälläisessä käytössä juuri lämpiä tai ainakaan ylikuumene siten että se vaurioituisi kun ne on lähtökohtaisesti speksattu toimimaan yli 100 asteen lämpötilassa.
Sellaista epäilinkin, ja ratti harvemmin vääntää piikkiteholla taukoamatta muutenkaan. Silti vinkkinä noille verkkokaupoille että ehkä ne arvot voisivat ilmoittaa selkeämminkin jos joku haluaa ratteja noiden vääntöarvojen perusteella vertailla. 15Nm ilmoittaminen on ihan turhaa kun se on ohjauselektroniikasta ja virtalähteestä kiinni mitä 15 ja 30Nm väliltä saa.

Kyseisen moottorin nimellisvääntö on hyvin todennäköisesti 4 Nm tai 6Nm ja piikkivääntö se 12 Nm. Joko 3x 4Nm tai 2x 6Nm josta syntyy ilmoitettu 12Nm speksi.
No varmaan asia jossain välissä selviää.

Mielestäni tämä keskustelu ei ole kovinkaan hedelmällistä ja on mennyt turhaksi jankkaamiseksi ainakin omalta osaltani, toivoisin että palstan asioista tietävät jäsenet kuten sinä voisitte keskittyä pikemminkin tämän ratin ja muidenkin rattien teknisiin ominaisuuksiin ja päivittää arvioitanne sitä mukaa kun esim. tästä Feel VR ratistä niitä tarkempia teknisiä yksityiskohtia selviää ilman arvailuja ja väheksymistä. Luulisin että rateista kiinnostuneet tai rattien päivitystä pähkälevät, vähemmän asioista perillä olevat arvostavat enemmän oikeaa tietoa oikeiden speksien pohjalta kuin graafien millimetrien mittailua ja mielensäpahoittamista. Tai jos on hyvä ja edullinen ratti, millä voisi vaikkapa tuon Feel VR:n korvata niin teknistä vertailua ominaisuuksien ja hinnan osalta tarkkoine koordinaatteineen, en usko että olisin ainoa tällaista arvostava lukija (vaikka Feel VR onkin jo tilattu).
Tosin varmaan aiempaan 7 sivuun mahtuu paljonkin tietoa myös DD rateista ennen tätäkin.
 
Liittynyt
27.05.2018
Viestejä
32
Mites tuo Thrustmasterien luotettavuus? G25 toiminut moitteetta jo vaikka kuinka pitkään, mutta tekisi pikkuhiljaa mieli päivittää settejä.
Tätä mietin itsekin kun olin rattia ostamassa pari viikkoa sitten. Päädyin kuitenkin G29 luettuani useita huonoja kokemuksia t300:n luotettavuudesta, tuntuu hajoavan melko usein?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
494
Tätä mietin itsekin kun olin rattia ostamassa pari viikkoa sitten. Päädyin kuitenkin G29 luettuani useita huonoja kokemuksia t300:n luotettavuudesta, tuntuu hajoavan melko usein?
Kyllähän noita hajoilee, mutta sen takia niissä on takuu. Jos takuuajan jälkeen leipoo lopullisesti, niin siinä vaiheessa vehkeestä on luultavimmin saatu jo hintansa arvosta hupia irti.

Omakin TX ratti on käynyt 2 kertaa takuuhuollossa, ja silti olen tuohon tyytyväinen.

G29 on niin paljon huonompi ratti, että en sitä ostaisi edes satasella Thrustmasterin sijaan.

Veljeni sanoi melko osuvasti, että G25 -> Fanatec CSL Elite oli isompi päivitys, kuin XBOX 360 FFB ratti -> G25 päivitys.
Tuo Xboxin ratti on siis satasen ratti jossa jonkinmoinen ffb ja 270 asteen kääntösäde.

Tuo Fanatec on jonkin verran parempi kuin Thrustmasterit, mutta molemmat ovat hihnavetoisia, ja huomattavasti G29:ä nopeampia ja voimakkaampia. Näihin saa myös helposti rattiosan vaihdettua ja parempaa keppiä, polkimia ja käsijarrua kiinni.

G29 on ihan jees kasuaaliin ajoon, mutta kun ratti on huonompi kuin edeltävät mallit (G25, G27) ja vaihdekeppikin myydään nykyään erikseen, en sitä ostaisi jos ajaa muutakin kuin gran turismoa kerran kuussa.

G29 = äänekäs, hidas, pieni vääntö, ratasmekanismin tuntee tuntumassa, ei päivitettävyyttä ja se on myös melko kallis. Tuolla hinnalla kun saa usein myös Thrustmasteria.
 
Liittynyt
27.05.2018
Viestejä
32
Kyllähän noita hajoilee, mutta sen takia niissä on takuu. Jos takuuajan jälkeen leipoo lopullisesti, niin siinä vaiheessa vehkeestä on luultavimmin saatu jo hintansa arvosta hupia irti.

Omakin TX ratti on käynyt 2 kertaa takuuhuollossa, ja silti olen tuohon tyytyväinen.

G29 on niin paljon huonompi ratti, että en sitä ostaisi edes satasella Thrustmasterin sijaan.

Veljeni sanoi melko osuvasti, että G25 -> Fanatec CSL Elite oli isompi päivitys, kuin XBOX 360 FFB ratti -> G25 päivitys.
Tuo Xboxin ratti on siis satasen ratti jossa jonkinmoinen ffb ja 270 asteen kääntösäde.

Tuo Fanatec on jonkin verran parempi kuin Thrustmasterit, mutta molemmat ovat hihnavetoisia, ja huomattavasti G29:ä nopeampia ja voimakkaampia. Näihin saa myös helposti rattiosan vaihdettua ja parempaa keppiä, polkimia ja käsijarrua kiinni.

G29 on ihan jees kasuaaliin ajoon, mutta kun ratti on huonompi kuin edeltävät mallit (G25, G27) ja vaihdekeppikin myydään nykyään erikseen, en sitä ostaisi jos ajaa muutakin kuin gran turismoa kerran kuussa.

G29 = äänekäs, hidas, pieni vääntö, ratasmekanismin tuntee tuntumassa, ei päivitettävyyttä ja se on myös melko kallis. Tuolla hinnalla kun saa usein myös Thrustmasteria.
joo tuo hihnasysteemi on tietysti paljon parempi mutta en itse henkilökohtaisesti jaksa lähteä tuohon postitusrulianssiin mikä tuon ratin kohdalla tulisi todennäköiseksi.
Mainittakoon että sain g29 alle 200€ hinnalla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
612
Mikähän ihme tuossa G29:ssä on vialla, kun ei tahdo aina tunnistua kunnolla/täydellisesti (eilenkin vasta koneen boottaamisen jälkeen, vaikka käytin rattia irti koneesta ja myös virrattomana tuloksetta..) ja sitten kun se tunnistuu, niin yhtäkkiä nuo ratin omat vaihdeläpyskät lopettavat toimintansa jossain vaiheessa. Toimivat sitten taas jonkun aikaa (jopa päivien tai viikkojenkin ajan), kun ratin piuhan käyttää irti koneesta.

Mm. rekkasimulaattoreissa tulee käytettyä vilkkunäppäiminä noita, niin olisihan se kiva jos ne sitten myös toimisivat luotettavasti. Eilen lopettivat muutaman ETS 2 -risteyksen jälkeen toimintansa. Ratissa näytti olevan kaikki piuhat kunnolla kiinni, kun eilen illalla tarkistelin. Vaikuttaisi mielestäni hieman huonolta kontaktilta, mutta ainakin eilen olivat hyvin kiinni ja ulkoisesti näyttivät olevan uudenveroiset edelleen.
 
Liittynyt
26.03.2017
Viestejä
239
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
633
Oisko liian toiveajattelua, että tuohon fanan DD rattiin olisi laitettu erillinen usb väylä ohjausakseliin :D
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 124
No nyt oli kyllä heppoinen tiiseri :lol:
Toivottavasti base on sentään vähintään hyvä.
Mielenkiinnolla odotellaan.
 

WonderShare

Kahvimu Selänne
Köyhä
NOSTO
Liittynyt
05.10.2017
Viestejä
233
Toivottavasti tuotteeseen panostetaan enemmän kuin tuohon videoon :)
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
66
Laitoin kyselyä ja tuote on päässyt tuohon hintaan sivuille myyjän virheen johdosta. Ilmeisesti lähiaikoina tulossa SG rigit sivuille oikeilla hinnoilla. Laatuhan nuissa on kohdallaan kun alumiiniprofiilista kasattu, ehdoton valinta mielestäni viimeistään siinä vaiheessa kun siirtyy järeämpiin polkimiin/rattiin.
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
1 142
Noniin, olihan se liian hyvää ollakseen totta, toisaalta sen vähän arvasikin kun rigille jäi hintaa 10€ tms. tuossa bundlessa.. Täytynee odotella, että saavat oikeat hinnat esille ja sitten pohtia uudelleen
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
325
Saatiin vihdoin pelipenkin käsijarrun valmiiksi. Tehty hyvin pitkälti tämän Youtube tutoriaalin mukaan:

HOW TO MAKE A USB ANALOG HANDBRAKE | SIM RACING DIY EBRAKE

Oli vähän hankala kiinnittää runkoon kun ei penkkiä enää jaksa roudata ulos kämpästä hitsattavaksi. Mutta samat ongelmat olisi olleet kaupallisilla ratkaisuilla, niin oli vaivan väärti (vaati muokatun käsijarrun varren ja kiinnitysadapterin). Oli loppupeleissä halpa (n. 50e) ja toimii analogisesti ainakin AC:ssa ja Dirt Rallyssa, jossa on mukavasti käyttöäkin. Aika nopea tehdä kuten videossa, jos penkistä löytyy kiinnityspiste ja on käytössä kolvausvälineet sekä 3d-tulostin. :tup:

IMG_5650.JPG _ IMG_5658.JPG _ IMG_5667.JPG
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
201
Olisiko kenelläkään kiinnostusta 9 tuntia käytettyyn (Steamin kellon pcars2- tunnit) T300RS Alcantara- editioniin (599XX kehä + T3PA polkimet), TH8A- shifteriin ja Next level racing wheel standiin? Pähkäillyt vähän myymistä, kun ei tuon 9 tunnin lisäksi ole käyttöä nähnyt.
 
Liittynyt
26.03.2017
Viestejä
288
Olisiko kenelläkään kiinnostusta 9 tuntia käytettyyn (Steamin kellon pcars2- tunnit) T300RS Alcantara- editioniin (599XX kehä + T3PA polkimet), TH8A- shifteriin ja Next level racing wheel standiin? Pähkäillyt vähän myymistä, kun ei tuon 9 tunnin lisäksi ole käyttöä nähnyt.
Älä nyt ihmeessä heitä noin hyviä simuilutarvikkeita "kaivoon" noin uutena, koeta vaikka esim. Dirt Rallyä, siinä kun on todella hauskaa ajella vaikkapa miehekkäillä historiikkiralliautoilla. Omat ratti ja polkimet ovat näköjään 9 vuotta vanhat mutta vasta tänä vuonna polkimien jarru rupesi taas (vaihdoin jo paineanturin kertaalleen siihen) oikkuilemaan siihen malliin että piti laittaa simuilut tauolle. Jonkinlaisen käsijarrunkin rakentelin sekventaalilootasta ja sellaisen käyttö voi tulla tarpeeseen esim. tuossa Dirt Rallyssä. Tarkemmin laitteistani tuossa viestissä jos jotakuta kiinnostaa: Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Harkitse siis vielä parin muun erilaisen simun testaamista koska itseäni ainakin puraisee välillä kovastikin simujen ajelu kun kerran ihan siedettävät laitteet löytyy siihen, nyt en vain ole jaksanut korjata tuota poljinta vielä. Useampi tuhat tuntia on simuilua takana monessa eri simussa itselläni ja eri liigoissakin tullut ajettua vuodesta 2005 joten vähän oudolta vaikuttaa että noinkin hyvistä simulaitteista olisit luopumassa alle 10 tunnin jälkeen...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 360
Pistin tilaukseen, Playseat Evon seuraajaksi, Simetik K2-cockkiksen. Kehuttu paljon joka puolella, varsinkin hintaansa nähden,tosin kannattaa muistaa että penkki pitää olla/hankkia itse ja vero/rahti tulee vielä hintaan. Tosin portugalista niin ei tuhottamasti rahti maksa.
Cockpit K2

Laitoin samalla shifter, käsijarru ja tablet/button box-lisäkiinnitysosat tilaukseen.

Next level racingin F1/GT oli myös vaihtoehtona, mutta siitä jengillä loppujen lopuksi aika paljon valitettavaa.
 
Liittynyt
25.10.2017
Viestejä
36
Pistin tilaukseen, Playseat Evon seuraajaksi, Simetik K2-cockkiksen. Kehuttu paljon joka puolella, varsinkin hintaansa nähden,tosin kannattaa muistaa että penkki pitää olla/hankkia itse ja vero/rahti tulee vielä hintaan. Tosin portugalista niin ei tuhottamasti rahti maksa.
Cockpit K2

Laitoin samalla shifter, käsijarru ja tablet/button box-lisäkiinnitysosat tilaukseen.

Next level racingin F1/GT oli myös vaihtoehtona, mutta siitä jengillä loppujen lopuksi aika paljon valitettavaa.
Samaisen rigin ostin viime vuoden puolella ja on kyl tosi tukeva. Pähkäilin muitakin,mut simetikin hinta/laatusuhde sai kääntymään siihen.:)

Taitaa nykyään olla sarjanumerot nois rigeissä..ainaski kuvien perusteella.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
445
Sainpa lopulta laitettua VR setin ja olen kyllä erittäin vakuuttunut siitä. Aiemmin käytössä yksi 35" Ulta Wide näyttö ja siihen verrattuna Samsungin Odyssey VR lasit ovat kyllä aivan ylivoimaiset immersion näkökulmasta. Testipelinä tähän mennessä toiminut vain Dirt Rally. VR lasien myötä ympäristön hahmotus paranee todella paljon. Heti näkee onko ajamassa ylä- tai alamäkeen, joka itsessään jo auttaa paljon jarrutusten ajoituksessa.

VR setin kaverina on käyteössä Playseat EVO penkki jossa on TH8A shifteri ja DIY hydraulinen käsijarru. Niiden käyttö onnistuu aika kivuttomasti VR-lasien kanssa, kunhan vain ensin oppii hahmottamaan missä ne sijaitsevat, koska kypärän sisältä niitä ei näe. Vielä on kokeilematta miten pahasti menee pasmat sekaisin jos ajaa autoilla jossa on ratti oikealla puolella autoa, mutta jospa siitäkin selviää. Ajatuksen tasolla vaan hieman huolettaa, että miltä tuntuu kun käsijarru ja vaihdelaatikko ovat auton ulkopuolella. :) Vielä näin VR-noobina ei pää kestä hirveästi ralliajoa. Yksi pitkä kreikan EK Dirt Rallyssä ja se olikin sitten illan viimeinen VR-kokemus. Pari tuntia sen jälkeen oli vähän huono olo. :D Ehkä vaikutti kun pari kertaa ajelin vuoren rinteeltä rotkoon ja pari kertaa pyöräytin auton katon kautta ympäri...
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 002
Sainpa lopulta laitettua VR setin ja olen kyllä erittäin vakuuttunut siitä. Aiemmin käytössä yksi 35" Ulta Wide näyttö ja siihen verrattuna Samsungin Odyssey VR lasit ovat kyllä aivan ylivoimaiset immersion näkökulmasta. Testipelinä tähän mennessä toiminut vain Dirt Rally. VR lasien myötä ympäristön hahmotus paranee todella paljon. Heti näkee onko ajamassa ylä- tai alamäkeen, joka itsessään jo auttaa paljon jarrutusten ajoituksessa.

VR setin kaverina on käyteössä Playseat EVO penkki jossa on TH8A shifteri ja DIY hydraulinen käsijarru. Niiden käyttö onnistuu aika kivuttomasti VR-lasien kanssa, kunhan vain ensin oppii hahmottamaan missä ne sijaitsevat, koska kypärän sisältä niitä ei näe. Vielä on kokeilematta miten pahasti menee pasmat sekaisin jos ajaa autoilla jossa on ratti oikealla puolella autoa, mutta jospa siitäkin selviää. Ajatuksen tasolla vaan hieman huolettaa, että miltä tuntuu kun käsijarru ja vaihdelaatikko ovat auton ulkopuolella. :) Vielä näin VR-noobina ei pää kestä hirveästi ralliajoa. Yksi pitkä kreikan EK Dirt Rallyssä ja se olikin sitten illan viimeinen VR-kokemus. Pari tuntia sen jälkeen oli vähän huono olo. :D Ehkä vaikutti kun pari kertaa ajelin vuoren rinteeltä rotkoon ja pari kertaa pyöräytin auton katon kautta ympäri...
Project CARS 2 on nyt Steamin alessa, suosittelen sitä VR:n kanssa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 360
Simetik tuli himaan asti, laatikon ehtinyt avaamaan ja silmäilemään osia. Ei ihme jos on tukeva kun joidenkin osien reunalevypaksuus on 5mm... eikä mitkään osat ole kyllä mitään millipeltiä. Kunhan saa kasaan vielä, tarvii varmaan ensin ottaa jo seatista kamat irti ja purkaa se pois tieltä. Hienosti pakattu oli kyllä myös, laatikon tila tarkkaan käytetty ja mikään ei helissyt.


 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 360
Eteisessä koottu, mallannut rattia ja polkimia. Playseatin penkki vähän matalalla kun suoraan kiinni, täytyy katsoa jos jollain paloilla/pulteillä nostaa 3-5cm. Rattia saa kyllä ylemmäs sitten.

Fanan kiila-asennuspala ratissa kiinni koska vaikutti että ratti olisi liian pystysuorassa ilman sitä, täytyy vielä ihmetellä tarvitseeko sitä, ratinhan toki saa suoraankin kiinni, mutta riittääkö rattitason kallistussäätö.

Painaa aivan saatanasti, täytyy ottaa osia irti kun sitten siirtää. Pikkaisen eri tukevuus kuin playseatissa



 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 360
Muutama välikuva vielä, polkimien tausta on kyllä tosi tukeva, suuri syy että kallistussäätö ei ole hahlo vaan reiät. Plus penkki asennettaessa jäykistää osaltaa takaosan rakentaan. Ja rattitaso on säädettävyydestään huolimatta aikamoisen tukeva.







 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 864
Näyttää erittäin hyvältä, kuume ostaa sama nousee kohisten. Pitäisi vaan 30 neliön yksiöön saada mahtumaan :D Miten meinaat näytön kiinnittää? vai pelaatko vain vr laseilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 360
Se on nyt pikku ongelma että nyt oleva GT Omega Art-ständi ei enää tuon kanssa toimi kun sen jalkojen sisäleveys liian kapea(~5 senttiä liian kapea). Täytyy ensin ihan töllöä käyttää, kuten toki konsolipelien kanssa ennenkin(ja ennen pc-simujenkin kanssa käytin). Eli tuli Playseattiakin siireltyä muutamia metrejä aina, tämä sitten painavampi joten vähän täytyy tsekkailla. Voisi tämän jaloissa ehkä olla jotkut palat että esim matolla liukuisi helpommin.

Varmaan menee vähän leveämpi ständi hankintaan, itsellä myös tilaongelmia joten rullattava ständi edelleen sitten. Benqin 35" 21:9 144hz siis on/olisi se ajosimu-spesifinen näyttö. Playseatin penkin etu että taittuu matalammalle. Jos toisein penkin ostaa niin saisi olla sama mahdollisuus.

Tuossa Simetikissä kun se kootaan on muutama rungon pituusreikä, itsellä nyt keskimmäinen joten sillä voi pelata pituussuunnassa. Jos kiskollinen penkki niin toki auttaa sitten lisää säädössä kun pystyy penkkiä helposti siirtämään. Kiinnitysrei'iläkin voi pelata ja säätää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
600
Mulla on Lenovo Explorer MR lasit ja kaikki asennettuna. Taino, ohjaimet ei koska eivät yhdistä automaattisesti (bluetooth VMP). Käynnistän Project Cars 2 steamissa vr tilassa, mutta avaa pelin näytölle. Osaisko joku sanoa mikä vittu tässä on ongelmana vai onko nää vr lelut vain kallsita toimimatonta paskaa millä voi heittää vesilintua?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 124
Lenovoista en tiedä, mutta oculukset toimii hienosti Pcars2 kanssa.
Ei muutaku googlettelemaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
316
Mulla on Lenovo Explorer MR lasit ja kaikki asennettuna. Taino, ohjaimet ei koska eivät yhdistä automaattisesti (bluetooth VMP). Käynnistän Project Cars 2 steamissa vr tilassa, mutta avaa pelin näytölle. Osaisko joku sanoa mikä vittu tässä on ongelmana vai onko nää vr lelut vain kallsita toimimatonta paskaa millä voi heittää vesilintua?
Oos sulla Steamin VR beta-versio käytössä ja Windows Mixed Reality for SteamVR asennettuna?
 
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
600
Oos sulla Steamin VR beta-versio käytössä ja Windows Mixed Reality for SteamVR asennettuna?
Eilen ei vielä ollut tuo Steam VR beta, mutta eipä se silläkään toimi. Hyviä nämä 500€ muovilelut :tup: kenen vitun idea on edes käyttää bluetoothia, sen kanssa ei tule kuin ongelmia :facepalm:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
Tää kuuluis varmaan tonne toiselle osastolle mut laitetaan tänne nyt kuitenkin. Eli mulla olis hieman rikkinäinen GT Omegan RS6 tuoli jonka annan pois ekalle hakijalle. Vika on sellainen että tuolin sisältä on joku osa hajonnut ja selkänoja ei ole enää tukeva. Kyllä tolla ihan pelannut on vielä ja iRacing kisoja voitettukin eli ei tuo kauheesti ajoa haittaa.

Linkki tuotteeseen GT Omega Racing RS6 Seat + Seat Sliders

Onko jollain muuten ollut tuossa GT omegan Pro rigissä DD-rattia kiinni? Harkinnassa on joko tuleva Fanatecin DD tai sitten Simucube pikkumigellä. Onkohan tuossa mitään mahdollisia sudenkuoppia, tarpeeksi tukeva jne? Rigi on sitä uudempaa versiota missä on ne sivutukiraudat ratin kiinnitylevyssä.

Edit: Penkki Valkeakoskella
 
Liittynyt
25.01.2017
Viestejä
66
Onko jollain muuten ollut tuossa GT omegan Pro rigissä DD-rattia kiinni? Harkinnassa on joko tuleva Fanatecin DD tai sitten Simucube pikkumigellä. Onkohan tuossa mitään mahdollisia sudenkuoppia, tarpeeksi tukeva jne? Rigi on sitä uudempaa versiota missä on ne sivutukiraudat ratin kiinnitylevyssä.
Tarinaa olen kuullut että vähän vahvistettuna GT omegassa on ollut jopa iso mige.. Eli vois veikata että pienellä vahvistamisella viimeistään kestää myös pienen migen :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
316
Ens viikolla ois tulossa Heusinkveldin Pro -polkimet CSP v3 tilalle (HOX! Kohta laitan myyntiin nuo Fanan polkimet, brake performance kitillä), sekä ennen loppukuta 3dof laajennus Prosimun t1000 2dof penkkiin. Katellu että jos seuraavaksi laittais Simucuben pikku-Migen tuohon Prosimun rigiin nykyisen CSW 2.5 tilalle, eipä tarttis enää vuosikausiin päivitellä rigiä. Mielenkiinnolla odotan kuinka saan soviteltua nuo järeämmät polkimet ja osw-ratin tuohon kohtalaisen kevytrankenteiseen rigiin. :D

Mukavasti saanu nyt säädettyä nuo kaksi aktuaattoria Simtoolsin avulla, varsinki iRacingissa antaa mukavasti lisää realismia tuo motioni, yrittäny tehä jokaiselle autolle omat säädöt ihan ok menestyksellä.

Jos jollain kiinnostusta käydä kokeilemassa tätä Prosimun rigiä, niin teretulemasta, Meri-lapin alueella vaikutan. :tup:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
Laita raporttia miten tatsi muuttuu noilla Heusinkveldin Proilla. Mulla on csl elitet ja prot vähän kutittelee kanssa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 124
Ens viikolla ois tulossa Heusinkveldin Pro -polkimet CSP v3 tilalle (HOX! Kohta laitan myyntiin nuo Fanan polkimet, brake performance kitillä), sekä ennen loppukuta 3dof laajennus Prosimun t1000 2dof penkkiin. Katellu että jos seuraavaksi laittais Simucuben pikku-Migen tuohon Prosimun rigiin nykyisen CSW 2.5 tilalle, eipä tarttis enää vuosikausiin päivitellä rigiä. Mielenkiinnolla odotan kuinka saan soviteltua nuo järeämmät polkimet ja osw-ratin tuohon kohtalaisen kevytrankenteiseen rigiin. :D

Mukavasti saanu nyt säädettyä nuo kaksi aktuaattoria Simtoolsin avulla, varsinki iRacingissa antaa mukavasti lisää realismia tuo motioni, yrittäny tehä jokaiselle autolle omat säädöt ihan ok menestyksellä.

Jos jollain kiinnostusta käydä kokeilemassa tätä Prosimun rigiä, niin teretulemasta, Meri-lapin alueella vaikutan. :tup:
Itellä myös nuo polkimet ollut mietinnässä sekä aktuaattorit.
Mitä muuten maksoi aktuaattorit?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
316
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 677
Viestejä
4 188 510
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom