Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Thrustmasterilta tulossa tällainen TS-PC RACER Ferrari 488 Challenge Edition.
Toi rimmi vähän kinostelis. Mahtaakohan tulla erikseen myyntiin? :nb:

TSPCRacer_F488Challenge_1.jpg

E: Jaa, facessa oli vastattu jollekin. The wheel is not available as an add-on. Therefore it is compatible only with the TS-PC servo-base that is included in the pack.
Tunkit :tdown:
 
Tuli päivitettyä oma ajokalusto vanhasta DFGT:stä T300RS GT:hen ja samalla tuli hankittua tuon kaveriksi Playseat challenge. Täytyy kyllä sanoa että aika paljon sai kyllä lisää tuolla upgradella. Mitenköhän kannattaako tuo T300 päivittää uudempaan firmwareen jos se on pääasiassa ps4:n jatkeena?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Mitään tietoa kenelläkään mitä playseat ajotuolien kans on tapahtumas? Kotisivujen kaupas alennukses kaikki ja varastot näyttää oikeastaan kaikille ei oota. Myös Jimms näyttää varastoksi 0, eikä tietoa toimitusajoista.
 
DriveHub Racing Wheel Converter

Drivehubista oli pari mainintaa ketjussa aikaisemmin. Tuli tilattua muutama viikko sitten ja nyt pikaisesti kokeiltuna hyvin tuntuisi pelittävän ainakin PS4/Gran Turismo Sportissa TS-PC Racerilla. Tällaista toimivaa monialustaratkaisua on tullut toivottua pitkään ja aina välillä joku ratti onkin tukenut kaikkia kolmea alustaa. No tällä mennään nyt, jossain vaiheessa tähänkin tietty päivitykset loppuvat, mutta siihen asti kelpaa.
 
Asennettiin tuossa Richmotechin Load cell-modi kaverin Thrustmaster T3PA-Pro polkimiin- Jumaleissön mikä ero! Suosittelen kyllä kaikille kyseisen poljinsetin omistajille :tup:
 
Asennettiin tuossa Richmotechin Load cell-modi kaverin Thrustmaster T3PA-Pro polkimiin- Jumaleissön mikä ero! Suosittelen kyllä kaikille kyseisen poljinsetin omistajille :tup:

Jep, komppaan tätä. Omissa Thrustmaster T500RS:n polkimissa on ollut kyseinen Richotechin load cell -modi jo useamman vuoden ja erittäin tyytyväinen siihen olen ollut. Aivan eri planeetalta kuin Thrustmasterin polkimien mukana tuleva jarrumodi. :)

Load cell -modin lisäksi olen muokannut alkuperäisiä T500RS:n polkimia myös siten, että kaasu- ja kytkinpolkimiin on vaihdettu jäykemmät jouset alkuperäisten jousien tilalle (kaasu- ja kytkinpolkimiin vaihdettu jousi on itse asiassa sama kuin T500RS:n jarrupolkimessa oleva alkuperäinen jousi). Nyt niidenkin polkimien tuntuma on mukavan ryhdikäs, toimivat erinomaisesti yhteen load cell -modin kanssa.

Myös poljinpinnat polkimissa on korvattu Sparcon vastaavilla paremman poljintuntuman saavuttamiseksi.
 
Jep, komppaan tätä. Omissa Thrustmaster T500RS:n polkimissa on ollut kyseinen Richotechin load cell -modi jo useamman vuoden ja erittäin tyytyväinen siihen olen ollut. Aivan eri planeetalta kuin Thrustmasterin polkimien mukana tuleva jarrumodi. :)

Load cell -modin lisäksi olen muokannut alkuperäisiä T500RS:n polkimia myös siten, että kaasu- ja kytkinpolkimiin on vaihdettu jäykemmät jouset alkuperäisten jousien tilalle (kaasu- ja kytkinpolkimiin vaihdettu jousi on itse asiassa sama kuin T500RS:n jarrupolkimessa oleva alkuperäinen jousi). Nyt niidenkin polkimien tuntuma on mukavan ryhdikäs, toimivat erinomaisesti yhteen load cell -modin kanssa.

Myös poljinpinnat polkimissa on korvattu Sparcon vastaavilla paremman poljintuntuman saavuttamiseksi.


Mistä oot hommannu ne Sparcon poljinpinnat? :)

edit: Eipä mittään. Pieni googlaus auttoi... Sparco - topit - paidat - nupit
 

Thrustmasterilta tulossa kesällä uusi vaihdekeppi/käsijarru. Mahtaiskohan pian tulla se virallinen loadcelliki ?
 
Joko muuten jossain joku keksinyt/väsännyt helpon tavan yhdistää G25:n pedaalit DFGT:hen? Itsellä kaapeissa noita ja kaverilla tuo ratti niin joskus miettinyt onko noiden liittäminen mahdollista.
 
En sitä kumilätkää jossa on jousi joka tulee t500rs mukana nyt kutsuisi vielä modiksi. Load cell on toki täysin eri asia muutenkin.
 
Pientä päivitystä thrustmaster t300rs & playseat settiin:
-Thrustmaster T3PA polkimet tupsahti postissa.
-Diy sekventaali vaihdekeppi.Sijoitus ratin viereen.
-Diy käsijarru.Sijoitus henkilöautomaisesti penkin vieressä.
Diy vermeet kytketty vanhaan pädiin joka TI hengessä pienessä pahvilootassa penkin
alla katseilta piilossa.
IMG_20180215_201036.jpg IMG_20180215_201053.jpg IMG_20180215_201105.jpg
Kaikki kuvat pikaisesti luurilla näpätty,mutta kai nuista jotain saa selvää?
Ehkä koeajon jälkeen joutuu hiukan sijoittelua muokkaamaan mut kokeillaan
nyt näin.
 
Oos kellään tuota brake performance- kittiä clubsport pedals v3:lle?

Ja jos on, millälailla koet sen parantavan noita vakiopolkimia? :tdown:
 
Itsellä ei ole V3:siä, mutta aika valtaosa jengistä ollut sitä mieltä että ne elastomeerit parantaa tuntumaa. Siis mitä lukenut eri simurfoorumeilta(iRacing, RD, etc), mutta ehkä oletkin ja samat lukenut.
 
Oon kyllä tykännyt brake performance kitistä. Saa mukavan napakaksi tuntuman ja liikeradan lyhyeksi. Damper kitiä koitin myös, mutta siitä taas tuntui olevan jo melkein enemmän haittaa kun hyötyä.
 
Jepulis, eli eiköhän tuo tilaukseen lähde. Ei oo ees kovin tyyris setti...
Damper kitissä tais olla se huono puoli, että polkimen palautuminen hidastuu?
 
Senhän idea on/oli saada hydraulisuuden tuntua, mutta tosiaan kaikki eivät siitä pidä, jotkut kyllä.
 
Otettiin pieni gopro pätkä rallipenkistä. Aikaisemmassa viestissä on kuvia tuosta penkistä: Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Liikkeet ei näytä miltään hirveän isoilta, mutta tykkään enemmän tuollaisista pienistä ja napakoista kuin isoista heittelyistä. Jotenkin helpompi ajaa ja kyllä nuokin tuntee varsinkin ylävartalossa (esim. pää heiluu vaikka sitä yrittää pitää hieman irti selkänojasta). Telkkari on vähän turhan korkealla Dirt Rallyn kuvakulmalle ja toimii paremmin Assettossa, mutta ei tuo menoa haittaa. Tällä hetkellä myös tuo mittaristo näyttää vähän mitä sattuu mutta helppo säätää näyttämään pelkästään vaihteen ja todellisen nopeuden kuten se ennen teki. Bass shakerit on hyvä lisä joka penkkiin.

 
Ok.pitääpä tuumailla kunhan tuon kanssa oppii muuten ajamaan.
Ei oikein luonnistu fläpseillä kytkimen käyttö. Josko se kepakko on kuitenkin hommattava.
 
Itsellä diy seqventaali-keppi, ei häävi mutta keppi kumminkin. Suosittelen keppiä ja kässäri sitten rallipeleille lisäksi.
 
Thngiversestä löytyy vaihdekepin osat jota harkitsin jo dfgtlle. H pattern sim shifter by Noctiluxx
Saa 7 ja 8 vaihteisen kaaviolla.

.en kyllä dfgtlläkään käyttänyt kuin fläpsejä joihin tulostin paremmat palat.
Rallia ei vielä pysty ajamaan kovin pitkää oculuksen kanssa.ja takaisin näytölle ei ole paluta [emoji4]
 
Rallia ei vielä pysty ajamaan kovin pitkää oculuksen kanssa.

Dirt Rally?
TrackIR toteutettu ainakin siinä oudosti, että en yllättyisi vaikka VR:kin olisi...
Ite en vielä ole lähtenyt VR kelkkaan. Vaikka lähellä alkaa olemaan :D
 
Nii dirt rally. Minulle iskee vielä motion sicknesiä.pitää pikkuhiljaa siedättää siihenkin.
Taidan kikantista tuon g29 tikun kuitenkin hakea. Vai onko kokemuksia että olisi sysipska?
 
T
Dirt Rally?
TrackIR toteutettu ainakin siinä oudosti, että en yllättyisi vaikka VR:kin olisi...
Ite en vielä ole lähtenyt VR kelkkaan. Vaikka lähellä alkaa olemaan :D

Testaa vaihdella sitä lock to horizon asetusta tms. Itselläni ei tosin ole ollut mitään ongelmia motion sickessin kanssa minkään pelin kohdalla. Mutta ilmeisesti vr:ään tottuu pikkuhiljaa.
 
T

Testaa vaihdella sitä lock to horizon asetusta tms. Itselläni ei tosin ole ollut mitään ongelmia motion sickessin kanssa minkään pelin kohdalla. Mutta ilmeisesti vr:ään tottuu pikkuhiljaa.
Helvata, onkohan tollanen asetus jäänyt huomaamatta :o
Saa nähdä nabooko enää TIRrillä ajella. VR houkuttaa. Nyt tosin muuta pelaamista, niin siirretään niitä haaveita vähän.
 
sori offtopic, mutta tässä on näitä vr horisontti asetuksia Racing Sims' DEFAULT SETTINGS CAN CAUSE VR SICKNESS & HOW TO FIX IT. myös dirtti.
noilla sain ACn ja PC1:n pelattavaksi, dirtissä oli päälllä mutta ehkä flunssainen olo ja jyskälä + pari kisaa rallikrossia oli liikaa :) </offtopic>

eilen tuli ajeltua taas PC2:n pari kisaa G29llä, automaattikytkimellä ja fläpseillä nyt menee. tosin vasen takajalka hakee aina välillä kytkin polinta jos herpaantu pois jarrulta ja sitten pusikko roikaa :)
 
Uutta hintaa tuolle FeelVR ratille:

The new pricing is as follows:

Pedals:
  • Early Bird: $149
  • Regular: $199
(Retail will be $299)

Wheel:
  • Early Bird: $399
  • Regular: $449
(Retail will be $669)

Wheel + Pedals:
  • Early Bird: $549
  • Regular: $599
(Retail will be $899)

Ei tuo paha kyllä ole :eek: pian pitäisi kickstartteri alkaa.
 
Siitä vaan tilaamaan sitten :D

Hieno homma toki jos olisi mukiinmenevä dd-ratti mutta hieman (paljon) epäilen. Kuten vanha sanonta kuuluu "tähän rahaan saa tällästä".

Lupauksia ja hintoja heitellään vaikkei mistään löydy edes tarkempia speksejä. Olen erittäin skeptinen.
 
Moon kyllä myös edelleen skeptinen. En syö hattua tai paskaa mutta varaukslla seuraan.
 
Viimeisin tieto on että 2 mallia, halvempi jonkin verran väännökkäämpi kuin CSW:t ja kalliimpi sitten enemmän. Odottavat että halvempi malli se joka myy varsinaisesti ja luksusmalli sitten harvoille menee.
 
Just tossa kaverin kanssa kaffen ohella kateltiin tätä, niin aika epäilyttävältä kyllä vaikuttaa. Kaikennäköistä kysymystä jää ilmoille nettisivujen jälkeen.
 
Viimeisin tieto on että 2 mallia, halvempi jonkin verran väännökkäämpi kuin CSW:t ja kalliimpi sitten enemmän. Odottavat että halvempi malli se joka myy varsinaisesti ja luksusmalli sitten harvoille menee.
Oolrait. Ihan hyvä juttu jos noin menee niin on valinnanvaraa. Tuleva päivitys olisi kiva tehdä suoraan DD-rattiin mutta yli 1ke hintaa täytyy vähän myös hallitukselle selitellä :D
 
Hallitukselle selitellään vasta ostoksien jälkeen.
Tuo FeelVR ratti kyllä epäillyttää kovasti. En löisi rahojani tuonne. OSW tai tuleva fana on kyllä ainoat vaihtoehdot vähän yli ja alle 1k dd rateissa. 500€ dd ratti on kyllä itsensä huijaamista. Siinä on jo oijottu joka komponenteissa.
 
Tuli nyt vihdoin ja viimein asennettua Fanan polkimiin nuo mukana tulleet "kumiset" polkimet sekä laitettua mukana tulleet jäykemmät jouset kytkimelle ja kaasulle.

Suosittelen kaikille CSP v3 omistajille kyseistä operaatioita. Fanaledin avulla tuntee nyt lisäksi ABS-jarrujen värinämoottorin, kun liitti polkimet koneeseen USB:lla, varsinki nyt ku alko ajeleen GT3-sarjan autoilla iRacingissa, niin koen että kyseisestä ominaisuudesta hyötyä. Tuntuma ja tarkkuus parani myös mielestäni huomattavasti... Kengillä nyt mukavampi ajella. :happy:
 

Liitteet

  • IMG_20180313_211422_01.jpg
    IMG_20180313_211422_01.jpg
    3,1 MB · Luettu: 123


FeelVR:stä jotain ensikokeilua, ei mitään varsinaista testiä vielä. Näin tästä iRacingin foorumilla.
 


FeelVR:stä jotain ensikokeilua, ei mitään varsinaista testiä vielä. Näin tästä iRacingin foorumilla.


Youtube kommentit olivat lievästi pettyneen oloisia, vaikka ei siitä ratista mitään ihmeellisen huonoa paljastunut. Mitä nyt savut lähti pihalle, mikä ei nyt mitään ennenkuulumatonta esiversiossa ole. Tosin kun hinta hieman pompsahti niin ei tämä enää mikään no brainer ole.
 
Barryllä on kyllä viimeisen päälle arvostelut. Ei jää kyllä mikään epäselväksi.
Virittelin vähän omaakin rigiä ja kokeilin liittää monitorin siihen kiinni, oculuksien rinnalle. Kaverien kanssa on melkein monitorilla mukavampi ajella.
Nyt sitten ultrawide näyttöä tekisi jo mieli ostella :think:
 
Kuinkahan paljon Suomessa jengillä noita liike-rigejä, tai alustaa aktuaattoreilla jonka päällä sitten penkkisysteemi. Tuntuu että maailmalla jo aika monella, tosin vääristää kun niin paljon noita simusivuja/foorumeita seuraa.
 
Ainakin yhden suomalaisen diy-ketjua tuli joskus seurattua. Taisi olla racedepartmentilla ainakin ja ehkä myös murossa. Tästä tosin vuosia aikaa. Itselläkim vähän sellainen käsitys ettei noita liikerigejä paljoa suomessa ole.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 817
Viestejä
4 566 780
Jäsenet
75 026
Uusin jäsen
L. Öysä

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom