Näin kyllä sen kuvan, kuvateksti oli muistaakseni first prototype. Luulin että sinulla oli jostain tietystä moottorimallista jo (varmaa) tietoa. Jos ei niin ehkä vähän aikaista alkaa kritisoida ja julistaa että on sähköpotkulaudan moottori ja paljon coggingia? No voihan se ollakin niin, ei tuntunut kuitenkaan häiritsevän testaajia?
Brushless motors, BLDC Motor, Sensorless Motor, Motor Controllers, FOC controller, Field Oriented Control, brushless motor controller, BLDC controller,Axial Flux Brushless Motor,Axial Flux PM Motor
Varmaan jokin tuollaisen tyylinen moottori tai vastaavantyylinen. Huonompaa outrunnerissa on cogging, siis sellainen pykällys joka on johtuu moottorin mekaanisesta rakenteesta. Niissä on korkea vääntö per watti. Noissa moottoreissa on haettu korkeaa hyötysuhdetta jotta akulla pääsee pitkälle taikka jos teollisuushallin katossa pyörii flekti, niin ei siinä käytössä ole kovin oleellista se, että onko pyöriminen ideaalisen pehmeää vaiko ei. Cogging ei ole ollut noiden moottoreiden suunnittelussa korkealla prioriteetilla. Toki coggingia voi sähköisesti pehmentää, mutta se ei välttämättä ole kovin helppoa.
Alla protosta & moottorista kuva
En ole niin väittänytkään, ajuri liittyi "vaimennetut voimat" kommenttiisi.
Joutuvat varmaan suodattamaan simulaattorin dataa laitteen firmwaressa jotta ratti ei ala oskilloimaan paljoa, ja tästä ilmeisesti vaimennetut voimat kommentteja / havaintoja on syntynyt ja toisaalta, tuo ratti tarjoaa noin 1/3 osan siitä väännöstä mitä tämän hetken voimakkaimmat ratit.
Spekseissä sanotaan moottorin olevan sinusoidal brushless dc, pikaisella google haulla selvisi siitä mm. seuraavaa: . Spekseissä sanotaan myös että siinä on 52000 angle steppiä, luulisi riittävän.
No ei sillä enkooderilla ole coggingin kanssa tekemistä. Huomiona myös että tuotteet jotka ovat markkinoilla ja joiden kanssa tuo ilmeisesti kilpailee sitten kun se pääsee markkinoille, tukevat nykyisin enkoodereita joiden resoluutio on yli 2 miljoonaa pulssia per kierros. SimuCUBE nykyisin taitaa tukea 4,2 miljoonaa pulssia. SimuCUBE muuten on suomalaisten tekemä.
Sivuilla on myös seuraava maininta:
Eli väittävät ettei ole cogging torqueta, mutta ehkä puhuvat sitten ihan vaan yleisellä tasolla dd rateista, mutta ei kuitenkaan heidän ratista?
Kyllä outrunnerissa on cogging torqueta, toki inrunnerissakin voi olla coggingia.
Itsellä osui markkinointisivulla tämä silmään:
Huomio tuossa kiinnittyi siihen että OSW tuote kallimmaalla moottorilla on taulukkoon speksattu ilmeisesti vain 15Nm asti, vaikka tuote oikeasti pystyy johonkin 28Nm luokkaan, ts. jos sitä käytetään täydellä väännöllä niin pylväs on vääntö per dollari kategoriassa paljon korkeampi. Jos haluaisi laittaa sen tuohon halvempaan / pienempään vääntöluokkaan niin moottori pitäisi olla pienempi 130ST-M10010 joka sekin tarjoaa lähes tuplat väätöä tuosta Feel VR tuotteesta. Kyseinen markkinointimateriaali näyttää omaan silmään tahallisen harhaanjohtavalta tuossa kuvassa, sillä ko. 130ST-M15015 on oikeasti tuosta lähes triplasti vääntävämpi. Sen siis kuuluisi olla paljon kauempana oikealla tuossa x-akselissa. Se että se laitetaan vain 15Nm väännöllä saa sen näyttämään että se olisi samaa kategoriaa FeelVR:n kanssa vaikkei se sitä ole. Vastaavaan kategoriaan väännön osalta tuo OSW menisi jos siihen laittaisi jonkin paljon pienemmän ja halvemman moottorin, mutta se taas vastaavasti nostaisi tuota palkkia, siis sen korkeutta eikä FeelVR palkki sitten olisikaan niin korkea suhteessa jo markkinoilla olevaan tuotteeseen.