Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Hmm, en pääse nyt tarkistamaan, mutta onko siellä kaksi kässärivaihtoehtoa, eli ns. analoginen kässäri ja toisella alasivulla nappikässäri johon voi bindata napin. Saatko tuota kässäriä bindattua näppikseen tai saatko tuota kässäriä bindattua muihin kohtiin kuin tuohon analogisen kässärin paikkaan.
 
e32a9e4321223744a315d62b7940bbe1.jpg

Mistä hommattu toi vaihdekepin nuppi?
 
Mistä hommattu toi vaihdekepin nuppi?
Taisin aliexpressistä tilailla, eikä ollut kallis.

Esim
New Racing Mugen Shift Knob Gear Knobs for Honda Acura M10x1.5 Black,Neo Chrome,Titanium PQY-GSK05
https://s.click.aliexpress.com/e/blwyyliC/IMG]
 
Viimeksi muokattu:
Rakentelin itselleni käsijarrun missä käytin jotain vanhaa logitechin langatonta hiirtä, kahva painaa oikeaa hiiren nappia, mutta ei tullut mieleen että eihän ainakaan Dirtissä sitä saa käsijarruksi.. Saako sen jotenkin kikkailtua vai pitääkö keksiä jotain muuta? Muita pelejä mitä pelaan on pc2 ja mahdollisesti forza 7, mutta niitä en nyt pääse asentamaan ja kokeilemaan onnistuuko niissäkään.
 
Meinasin ite tämän ohjeen mukaan rakennella.
Sähköiset osat on jo hommattuna, käkkäriä nodotellessa
AM-STUDIO/Analog-E-Brake

Kokeilin jotain sidewinderiä ja ratin (G29) nappia mutta aika toivotonta.
 
Kysymys diy kässäristä.
Malli diy, on/off kytkin viritetty vanhaan peliohjaimeen joka usbilla koneessa. Wintoosassa tunnistuu oikein, peleissä esim. acetto corsa ohjain näkyy, "nappi" aktivoituu mutta kun määritetään ohjaimia ei tunnistu käsijarruksi. Olisiko kytkimen vaihto liukusäätö potikkaan ratkaisu?
Slideripotikka mallailtu paikoilleen käppäriin, vielä kun kerkeäsi testaamaan menikö ojasta allikkoon? [emoji848]
Jätin on/off kytkimen vielä paikoilleen ja eipä tuo haitolla ole.
7e3164885016830402049af6a43b4c77.jpg
7f4266e667697641be1bb597f1fb9b04.jpg
2b90502155b3a5919c47e406e1a64678.jpg
2bb24502131d3309dc5380cff225a044.jpg
 
Ei myöskään AC antanut laittaa hiiren painiketta käsijarruksi. Taidan hakea biltemasta painikkeen ja otan vanhasta näppäimistöstä tarvittavat osat. Tulee samalla hieman tyylikkäämpi kun ei ole hiirtä kiinni kulmaraudassa.. On sitten myös helpompi siirtää toiseen koneeseen, senkus laittaa piuhalla kiinni.
 
Pienenä mainoksena tähänkin ketjuun FiSU discord, jossa käydään paljon keskustelua rigeihin ja vehkeisiin liittyen. Sieltä saa ideoita/tukea myös ja nämä asiat herättää varmasti kiinnostusta.
FiSU Discord linkki

Ja tässä linkki myös tuonne topicciin yleisesti:
FiSU @ IO-Tech
 
Nyt sanoin TH8A itsensä irti. Reilu 2,5 vuotta ikää shifterillä, eli takuu luonnollisesti ummessa. Päällisin puolin shifteri on uutta vastaavassa kunnossa, mutta tietokone ei enää tunnistanut laitetta kun sen kytki koneeseen. Tuli kokeiltua valmistajan ohjeen mukaiset kytkemiset bootloader tilassa, yms. Mutta mykkä on ja pysyy. Mussutuskierros Thrustmasterille tuotti tuloksena selityksen, josta voisi tulkita ongelman olevan jonkin asteinen tyyppivika, ja tarjoutuivat lähettämään uuden piirikortin reilun 40e hintaan jonka vaihtamalla ohjain pitäisi lähteä vielä toimimaan. Tartuin tarjoukseen niin nähdään mihin se johtaa. Tämän hetken halvin ja helpoin optio jos sillä lähtee vehje pelaamaan. Muutoin olen kyllä ollut shifteriin tyytyväinen. Nyt vain USA-ranska teknolgoiayhteistyön lapsi yllättäen kompuroi sähkövikoihin.
 
Logitechin g25 alkaa tullatiensä päähän ja pitäisi päivittää ratti yksikkö. budjetti on n. 500-700 €. Ajan pääasiassa richard burns rallia (tzekki pluginilla) ja satunnaisesti tulee ostettua lisenssiä iracinkiin myös. Haluaisin pitää g25 polkimet jotka on jousi modattu ja vaihdekepin myös josta on vedetty piuhat käsijarrulle. olen harkinnut thrustmasterin t300rs jos sen kanssa voi käyttää noita polkimia ja vaihdekeppiä ja siihen uusi sparcon kopio ratti Thrustmaster Sparco R383 Rally Mod Wheel Add-on -rattiosa T-sarjan rattirungoille 199,90 €
Hintaa uutena noille tulisi se 496 € postien kanssa verkkokaupasta + mahdolliset adapterit polkimille ja vaihdekepille.
Toinen vaihtoehto olisi fanatecin csl elite wheel base+ officially licensed for ps4 hintaa sillä 400€ ja siihen bmw kopio ratti 300€+postikulut eli yht. 740€ + mahdolliset adapterit polkimiin ja vaihdekeppiin jos niitä edes on olemassa.
Fanatec siis 140€ kalliimpi.
kertokaa kumpi teidän mielestä olisi järkevämpi vaihtoehto vai onko jotain muuta rattia mikä olisi kilpailija näille ? Entä onko kellään tietoa toimiiko rbr:ssä jos on kahden eri valmistajan komponentteja (eri merkkinen ratti ja eri merkkiset polkimet ja vaihteisto).
 
Entä onko kellään tietoa toimiiko rbr:ssä jos on kahden eri valmistajan komponentteja (eri merkkinen ratti ja eri merkkiset polkimet ja vaihteisto).

Ainakin omalla kokemuksella voin sanoa, että RBR:ssä toimii mainiosti eri valmistajien tekemät simu-ohjaimet keskenään samanaikaisesti kytkettyinä. Esimerkiksi polkimet toimivat RBR:ssä hyvin myös erillisenä USB-laitteena, ei välttämättä tarvitse olla polkimet kytkettynä suoraan rattiin. Vaihteistoja olen RBR:ssä testannut sekä Thrustmasteria että Fanatecia, unohtamatta DSD:n (Derek Speare Designs) USB:n kautta toimivaa sekventiaalivaihteistoa, kaikki toimineet pelin sisällä ongelmitta.
 
Kertokaa kumpi teidän mielestä olisi järkevämpi vaihtoehto vai onko jotain muuta rattia mikä olisi kilpailija näille ? Entä onko kellään tietoa toimiiko rbr:ssä jos on kahden eri valmistajan komponentteja (eri merkkinen ratti ja eri merkkiset polkimet ja vaihteisto).
Itse valitsisin nuista Fanatecin CSL basen, mutta siihen rimmiksi CSL Elite Steering Wheel P1 - CSL
Halvempi, yli 2 kertaa kevyempi jne.. Tuo painava BMW rimmi ei välttämättä toimi niin hyvin hieman tehottomammassa CSL basessa kuin CSW basessa. RBR:ssä pitäisi toimia kyllä kaikki aika hyvin yhteen.
 
Se bmw-rimmi kannattaa tosiaan jättää kaupan hyllylle. Painaa kuin synti ja varsinkin CSL Eliten kanssa tekee forcet tosi tunnottomaksi. On se omaan makuun kyllä liian painava CSW:llekin. Ehkä jonkun dd:n kanssa voisi jo toimiakin.
 
Logitechin g25 alkaa tullatiensä päähän ja pitäisi päivittää ratti yksikkö. budjetti on n. 500-700 €. Ajan pääasiassa richard burns rallia (tzekki pluginilla) ja satunnaisesti tulee ostettua lisenssiä iracinkiin myös. Haluaisin pitää g25 polkimet jotka on jousi modattu ja vaihdekepin myös josta on vedetty piuhat käsijarrulle. olen harkinnut thrustmasterin t300rs jos sen kanssa voi käyttää noita polkimia ja vaihdekeppiä ja siihen uusi sparcon kopio ratti Thrustmaster Sparco R383 Rally Mod Wheel Add-on -rattiosa T-sarjan rattirungoille 199,90 €
Hintaa uutena noille tulisi se 496 € postien kanssa verkkokaupasta + mahdolliset adapterit polkimille ja vaihdekepille.
Toinen vaihtoehto olisi fanatecin csl elite wheel base+ officially licensed for ps4 hintaa sillä 400€ ja siihen bmw kopio ratti 300€+postikulut eli yht. 740€ + mahdolliset adapterit polkimiin ja vaihdekeppiin jos niitä edes on olemassa.
Fanatec siis 140€ kalliimpi.
kertokaa kumpi teidän mielestä olisi järkevämpi vaihtoehto vai onko jotain muuta rattia mikä olisi kilpailija näille ? Entä onko kellään tietoa toimiiko rbr:ssä jos on kahden eri valmistajan komponentteja (eri merkkinen ratti ja eri merkkiset polkimet ja vaihteisto).
Jos ei ihan hätä nii odotraisin bf, viime vuon monta tuotetta -40% fanatecilla.
 
tuli hommattua taannoin fanatec csl elite ps4 versio ja sille csl elit pedaalit LC kitillä.
kummin kannattaa kytkeä:
1. ratti ja polkimet eri usbeilla kiinni PCssä (ei sitä lattakaapelia keskenään)
2. polkimet lattakaapelilla rattiin ja siitä usb PC:lle
 
Polkimet omalla USB:llaan suoraan PC:hen, ei baseen. Niitä on helpompi säätää, päivittää jne ja saat samalla 16bit resoluution 12bit sijasta tj eli paremman tarkkuuden
 
Ok.sillä ratin ABS asetuksella olisi saanut jotain jarruinputtia, liekö millainen? Tai äkkiähän tuon testaisi
 
Se abs-asetus vaikuttaa vaan Clubsport-polkimien jarrun tärinään, eli säädetään missä kohtaa polkimen liikeradasta alkaa täristämään.
 
Ok.sillä ratin ABS asetuksella olisi saanut jotain jarruinputtia, liekö millainen? Tai äkkiähän tuon testaisi

CSL polkimissa ei ole sitä ABS tärisyttäjää. Myös ratissa pitää olla vibraominaisuus jos sitä haluaa käyttää. Itse disabloin nuo, ei ne muutakun häirinnyt tuntumaa siis omasta mielestä (on ollut vibrallinen ratti ja CSP V3 pedaalit).

Jarruvoiman sai ainakin säädettyä mikäli pedaalit oli suoraan basessa. En tiedä oliko sama ominaisuus käytössä jos suoraan PC:ssä kiinni. Tuosta oli apua kun piti pojalle säätää jarruvoimaa erilaiseksi.
 
Softan kautta onnistuu samalla tavalla kun baseen säätöjen tekeminen myös polkimien voimakkuuden säädöt ja kalibroinnit
 
Softan kautta onnistuu samalla tavalla kun baseen säätöjen tekeminen myös polkimien voimakkuuden säädöt ja kalibroinnit

Mutta pitänee aina käydä softassa vaihtamassa, eikä onnistu ratin pikasäädöistä suoraan? Muistaakseni suoraan baseen kytkettynä se onnistui ratista.
 
Viimeksi muokattu:
Csl polkimissa suoraan pclle on oletuksen 60 se jarruliuku säädin.
 
Pitää joo käydä softasta käsin vaihtamassa, eipä tuo nyt montaa minuuttia kestä ja ei varmaan edes kannata usein sitä säätää.
 
ei kestä, piti kyllä tiputtaa 90 kun ei jaksa polkea PC2ssa kalibroinnissa täysille juuri ja juuri sain 80 kun tukea vasten polki :)

edit: jaa se jarrun alapään palikka olikin mennyt väärinpäin. olenkin ihmetellyt tuota jäykkyyttä...
 
Viimeksi muokattu:
Pääseekö näitä parempia rattipolkimia testailemaan missään liikkeessä Suomessa? Tuntuu vähän oudolta heittää näinkin suuria summia rahaa tuotteeseen ilman demoamista.
 
Pääseekö näitä parempia rattipolkimia testailemaan missään liikkeessä Suomessa? Tuntuu vähän oudolta heittää näinkin suuria summia rahaa tuotteeseen ilman demoamista.

Enpä tiedä, mutta etpä kadu (vaikket edes pääsisi etukäteen kokeilemaan) jos SimuCUBE pohjaisen suoraveto ratin hankit.
 
Huomenna pitäis kotiutua Simucube 20Nm Migellä. Tilasin myös Fanatec conversion kitin Sim Racing Machinelta jotta saan nuo fanan ratit käyttöön. Ei perse kestä vielä tilata noita 2000 euron ratteja...

Pistetään sitten rapsaa tulemaan jossain vaiheessa, vertailukohteena toimii CSW 2.5. :tup:
 
Tässä on nyt jokusen illan saanut ajella tuolla Simucuben 20nm pikku-Migellä.

Kuten kuvasta näkyy, olen liittänyt moottoriin Sim Racing Machinen Fanatec-adapterin ja wheel base conversion-kitin. Hyvin toimii kaikkine nappeineen tuo McLarenin gt3-ratti kyseisellä setillä, lisäksi mulla on käytössä Fanan universal hub joka myös toimii kuten pitääkin.

Aikaisempaan CSW 2.5 wheelbaseen verrattuna Simucuben suurimmat erot huomaa ratin voiman sekä tarkkuuden suhteen. Tällä pystyy paremmin hallitsemaan autoa ääriolosuhteissa, johtuen juurikin viiveettömästä ohjauksesta. Lisäksi kaikki tienpintojen epätasaisuudet ym. tuntuvat huomattavasti tarkemmin verrattuna hihnavetoiseen baseen.

Säädöt ovat vielä melkolailla hakusessa ja sen suhteen tämä systeemi ei välttämättä ole kaikille se mukavin ja helpoin käyttää. Oon katellu YouTubesta ohjeita ja kaivellut eri foorumeilta tietoa. Tuntuu että pitäis melkeinpä jokaiselle autolle ja radalle tehä omat säätönsä. Tämä siis ainakin iRacingin suhteen.
Pcars2 alkoi tosin tämän Simucuben myötä tuntumaan ihan ajettavalta melko perussäädöillä, tämä yllätti positiivisesti. En tykännyt yhtään kyseisen pelin ffb:stä ennen tätä dd:tä.
Assetto Corsan en ole vielä tällä testannut, mutta pitää ottaa sekin jossain vaiheessa työn alle...

IMG_20181121_153640.jpg
 
Tervetuloa simucuben maailmaan.
Tuota ihmettelin, että miksi sulla on kaksi pikalukitusta peräkkäin vai näenkö vaan väärin?
 
Tervetuloa simucuben maailmaan.
Tuota ihmettelin, että miksi sulla on kaksi pikalukitusta peräkkäin vai näenkö vaan väärin?

Kiitos!

Laitoin tuon csw conversion kitin kiinni tuohon qr:ään ja siihen sitten tuon Fanan quick relase adapterin. Ihan toimiva systeemi. Laittaa sitten tuo quick relase suoraan migeen kiinni ku saan joskus "kunnon" ratin ostettua.
 
Onnittelut täältä myös Nakkisormelle !

Itselläni myös Simucube mutta ikää kun on tullut lisää ja tämän lisäksi työkseni touhuan vielä päivät pitkät asiakkaiden koneiden kanssa, ei yhtään enää huvittaisi säätää lisää kotosalla, joten harkinnassa Fanatecin DD ihan vain helppouden takia.

Mielenkiinnolla siis odotellaan myyntiin tulemista ja alkuinnostuksen jälkeisiä rehellisiä revikoita.
 
Millä tapaa Simucube on hankalampi kuin Fanatecin DD? Samat pikakiinnikkeet ym. saa halutessaan Simucubeen, rimmien vaihtaminen ihan yhtä helppoa jne.
 
Millä tapaa Simucube on hankalampi kuin Fanatecin DD? Samat pikakiinnikkeet ym. saa halutessaan Simucubeen, rimmien vaihtaminen ihan yhtä helppoa jne.

Lähinnä tarkoitin tällä softapuolta, enää ei vain jaksaisi niin kovin perehtyä ja syventyä eri asioihin, tämänhän toki tiesin jo hankintaa tehdessäni mutta vuosi sitten tähän aikaan Fanatecin DD:n aikataulusta ei ollut muuta lähinnä kuin arvailuja.

Toki kaikki samassa paketissa myös kiehtoo sekä konsolituet.

Makuasioitahan nämä toki vain ovat ja itse Simucubehan on ihan parhautta nm. melkein kaikki valmistajien ratit testanneena, Thrustmasterista/Logitechista Fanateciin & ECCI:stä AccuForceen jne.
 
Mulla aika sama kun Visionilla. Ei vaan jaksa säätää tuon kanssa vaikka melko DIY-henkinen olenkin. Ei niin väliä jos button boxit tai wind simut ei toimi, mutta ei vaan jaksa yhtään tarpeentonta säätöä niin siksi fana eikä cube. Ja kyllä, tiedän ettei cuben kanssa ole paljoa ylimääräistä säätöä, mutta silti sitä on enemmän. Kun päivässä on alle tunti vapaa-aikaa niin ei jaksa edes sitä vähää ylimääräistä. Haluan että rimmit menee laakista paikoilleen ilman adaptereja, softatuki kaikille simuille heti valmistajankin puolelta jne
 
Jos Fanatecin polkimet nitisee ja natisee niin onko joitain (ruiskutettavaa) voiteluainetta jota voi tunkea saranoihin ilman että se sotkee kaikkia paikkoja?
 
Mulla kieltämättä sama vähän käynyt mielessä, että katson ja kuuntelen tarkasti onko tuossa fanan dd systeemissä helpompaa päästä haluttuun lopputulokseen kuin simucuben parissa.
Simucubessa voisi olla kehittämisen paikka esim. päivityksien kanssa sillai, että ohjelmassa olisi sisäänrakennettu päivitysvalikko, ettei tarvitse aina käydä katselemassa netistä löytyykö uutta ja latailla ym. säätöä.
Sitten pelien kohdalla voisi olla valmiit hyväksi havaitut perussäädöt josta käyttäjän on helppo lähteä muokkaamaan oman maun mukaan.
Siinäkin sama rumba lähteä netistä kalastelemaan sopivia misrä lähteä liikkeelle.
Sellasia pieniä isoja juttuja, jotka loppupeleissä merkkaa aika paljon käyttäjille.
 
* Automaattiset päivitysupdate notifikaatiot on tulossa, mekanismi niitä varten on jo valmiiksi mietitty
* Pelien kohdalla perussäädöt on vähän hankalat, koska porukalla ei tunnu olevan yhtä mielipidettä siitä, millainen FFB tuntuu hyvältä. Jotkut tykkäävät siitä, että kaikki pienetkin hienoudet tulevat rattiin läpi - mutta se taas ei ole realistista oikeisiin autoihin nähden; niissä vaimennus- ja kitkafiltteriä täytyy olla joskus paljonkin. Alustavat raportit kertovat, että Fanatec DD:t eivät ole lähellekään yhtä herkkiä tuntumaltaan kuin millaiseksi Simucuben saa. Lisäksi erilaiset servot ja enkooderit, joita ihmiset Simucuben kanssa käyttävät, aiheuttavat harmaita hiuksia. Olemme kyllä kehittämässä tätä johonkin suuntaan.
 
Olisiko mahdollista kenties sellainen, että ohjelmaan kun syöttää omat komponentit niin ainakin yleisimpiin setuppeihin tulisi sen jälkeen pelikohtaisia perussäätöjä. Suurimmalla osalla kun taitaa olla pieni tai iso mige. Niitä saisi tietenkin jokainen lähteä muokkaamaan haluttuun suuntaan.
Mutta olisi edes se niin sanottu "realistinen" setuppi valmiiksi mistä lähteä.
Hienoa, että nämä on jo työn alla!
Tätä se juuri kaipaa, että homma lähestyy enemmissä määrin sunnuntai kuskeja.
 
Tervetuloa simucuben maailmaan.
Tuota ihmettelin, että miksi sulla on kaksi pikalukitusta peräkkäin vai näenkö vaan väärin?

Näköjään kuumeessa annoin aikaisemmin hiukan sekavan vastauksen tuohon pikalukitushommaan. Eli...

Mulla on tosiaan tuossa Simucuben mukana tulleessa quick relasessa kiinni fanan conversion kit, eli pystyn sen irrottamaan kätevästi irti jos haluan joskus siihen laittaa ratin jossa suoraan qr-mekanismi kiinni. Nyt ku käytän pelkästään fanan ratteja, niin joudun käyttämään lisäksi tuota fanan omaa quick relasea jotta saan lennosta vaihdettua noita ratteja. Eli joo, siinä on nyt paikallaan kaksi eri qr-settiä. :)
 
Kannattaako t500rs lähteä vaihtamaan esim tällääseen Xbox One Competition Pack mahdollisesti haluan kyl nuo thrustmasterin polkimet. Onnistuuko yhteenparitus? Enny näillä tunneilla lähde mitää kalliimpaa settiä mitä oma auto on entä käykö tuo tm sifteri taasen tuon ratin kans vai joku omansa?

Juuri ostin kyllä tuon t500rs alcantara penkillä, mutta tulevaisuutta mietin ku oliki kivaa

E: nii ja sekventiaali vaihteisto. Älkääkä kyselkö miksi vaan sellasen tarvitsen, joten älkää ehdotelko muuta
 
Viimeksi muokattu:
Onnistuuko yhteenparitus?

Veikkaan että PC:ssä joo, konsolissa ei. Noin yleisesti pc:llä kaikki laitteet saa kiinni itsenäisesti mutta konsolissa ratti toimii muiden osien 'älynä'. Pätenee polkimiin ja keppiin.

Fanan paketti ostoon ja sitten tiputtelemaan säästöpossuun kolikoita loadcell kittiä varten jollei raaski iskeä sitä heti mukaan.
 
Ohan tuossa csw 2.5:ssa iso ero tarkkuudessa jne. verrattuna t500rs:ään Fanan hyväksi. Ainaki mitä itellä noista kokemusta. Tuosta Fanan wheelbasesta seuraava päivitys onki sitten jo dd-ratti. Ei muuta ku tilaukseen.
 
Nyt alkaa olemaan oma simurigu hyvällä tolalla...

Prosimun t1000 3dof -motion rig, Simucuben OSW "pikkumige", Fana-adapteri, Fanan Mclaren gt3-ratti + CSW-Universal hub, Heusinkveld Pro-polkimet, Samsung Odyssey -lasit.

Lisäksi päivitin just koneen. Korkattu ja hiottu 9900k sekä GeForce RTX2080ti custom-loop vesijäähyllä...

Ainoa asia mitä omasta systeemistä moitin, on nuo Heusinkveldin polkimet. Tarttisin Ultimatet, mutta persaukisuus ei auta asiaa... Pittää ottaa kaikki ylityöt vastaan niin tilanne ehkä korjaantuu .:D

IMG_20181226_182302.jpg
 
Viimeksi muokattu:
No nyt on kyllä setti kohdillaan!
Itellekki ajatellu heusenkveldiä, mutta mikäs niissä pro versiossa mättää?
Mä meinasin sitä uutta versiota mikä tuli just pihalle.
 
No nyt on kyllä setti kohdillaan!
Itellekki ajatellu heusenkveldiä, mutta mikäs niissä pro versiossa mättää?
Mä meinasin sitä uutta versiota mikä tuli just pihalle.

Tuo jarrupoljin on liian löysä minun makuun, liian vähän vastusta vaikka oon laittanu kaikki tiukimmat vastukset paikoilleen. Load Cellin paineanturin maksimikuormitus "vain" 55 kg. Tahtoo liian helposti mennä renkaat lukkoon vaikka kuinka yritän siistisi polkea, varsinki kovissa jarrutuksissa -En vaan pääse sinuiksi tuon kanssa.

Uskoisin että nuo Ultimatet ois enempi minun makuun, niissä maksimikuormitus jarruissa sentäs 136 kg.
Tämmöstä se on ku parikymmentä vuotta kulkenu salilla ja elopainoa sen 115 kg :D
 
Pitäs ostaa joku ratti-poljin setti alustavasti vain PS4:llä pelailuun, mutta jos oikeasti innostun, niin sitten myös PC:llä vääntöön. PS4 vaatimus toki aiheuttaa hieman rajausta valikoimaan tai no ei toki DriveHubia tai Gimxiä käyttämällä. Ihan halvinta kuraa en viitsisi ostaa ja mielellään ostaisin suoraan vehkeet jolla pärjää pidempäänkin.

Vaihtoehdot siis oikeastaan ovat:

- Fanatec CSL Elite + Loadcell pedaaleihin = 730€ / 780€ F1 rimmillä.

- Fanatec CSW 2.5 + CSL Elite LC pedaalit + P1 rimmi ja DriveHub = 1000€

- Fanatec DD1 PS4 bundle F1 rimmillä sekä CSL Elite LC pedaalit = 1770€

- Accufoce V2 Pro, sis. Rimmi + CSL Elite LC pedaalit ja DriveHub = 1500€ tulleineen.

- Pikku MiGE + CSL GT3 rimmi + CSL Elite LC pedaalit + DriveHub + QR sekä tarvittavat adapterit kiinnittämiseen = 2100€

CSL Elite ja DD1 tietenkin natiiveja PS4:lle joka helpottaisi asioita, mutta hieman mietityttää, että onko CSL Elite pitkässä juoksussa riittävä. DD1:tä ei saa vielä ja onhan toi kallis sekä arvosteluja saa vielä odotella jonkin aikaa.

CSW 2.5 taas hieman parempi kuin CSL ja menee hinnaltaan suoravedon ja CSL:n väliin ollessa vielä ihan kohtuullisen hintainen paketti, mutta onko se 250 euron arvoinen sijoitus vrt. CSL ja tietenkin tämä ei ole natiivi pleikalle, joten vaatii DriveHubin käyttöä.

Jäähän tuo CSW vielä kauas suoravedosta ja halvin suoraveto olisi sitten AF joka maksaa ”vain” 1500€ ollessa halvin DD saatavilla, mutta tämäkin vaatii DriveHubin käyttöä. Toki tämä taas on kyllä melko lähellä Fanatecin DD1:den hintaa joka on taas ”vain” 270€ kalliimpi kuin AF.

Pikku MiGE luonnollisesti kaikista kallein vaihtoehto näistä. Varmasti myös ehkä ”paras”, mutta onko se kuitenkaan 600€ / 300€ arvosta parempi kuin AF tai DD1.
AF:ään verrattuna MiGE on 600€ kalliimpi paketti joka on paljon rahaa ja molemmat vaatii DriveHubin. Fanatecin tulevaan DD1:teen hintaeroa on n. 300€ jolloin halvemmalla hinnalla saisi natiivin tuen pleikalle.
Pikku MiGE toki näistä suoravedoista kaikista tehokkain, 20Nm väännöllä Fanatecin tarjoillessa 15Nm ja Accuforcen 13Nm.

Mitään budjettia en sinäänsä tälle ole suunnitellut, mutta kyllä tuo pikku MiGE menee siellä ihan yläpäässä. Ollessa jopa ehkä hieman turhankin kalliin oloinen, eli ehkä se mieluisin budjetti olisi siis 800-1500€ johon mahtuu vain CSL Elite, CSW 2.5 ja AF V2 ja muutaman sadan laittamalla lisää myös tuo Fanatecin tuleva DD1.

En kyllä tiedä 100% varmaksi, että toimiiko AF tai MiGE edes DriveHubilla pleikalla. GIMX adapterilla molemmat saa varmasti kyllä toiminaan, mutta ei ole yhtä plug in play tyyppinen ratkaisu kuten DriveHub.


Ajatuksia?
 
Pitäs ostaa joku ratti-poljin setti alustavasti vain PS4:llä pelailuun, mutta jos oikeasti innostun, niin sitten myös PC:llä vääntöön. PS4 vaatimus toki aiheuttaa hieman rajausta valikoimaan tai no ei toki DriveHubia tai Gimxiä käyttämällä. Ihan halvinta kuraa en viitsisi ostaa ja mielellään ostaisin suoraan vehkeet jolla pärjää pidempäänkin.

Vaihtoehdot siis oikeastaan ovat:

- Fanatec CSL Elite + Loadcell pedaaleihin = 730€ / 780€ F1 rimmillä.

- Fanatec CSW 2.5 + CSL Elite LC pedaalit + P1 rimmi ja DriveHub = 1000€

- Fanatec DD1 PS4 bundle F1 rimmillä sekä CSL Elite LC pedaalit = 1770€

- Accufoce V2 Pro, sis. Rimmi + CSL Elite LC pedaalit ja DriveHub = 1500€ tulleineen.

- Pikku MiGE + CSL GT3 rimmi + CSL Elite LC pedaalit + DriveHub + QR sekä tarvittavat adapterit kiinnittämiseen = 2100€

CSL Elite ja DD1 tietenkin natiiveja PS4:lle joka helpottaisi asioita, mutta hieman mietityttää, että onko CSL Elite pitkässä juoksussa riittävä. DD1:tä ei saa vielä ja onhan toi kallis sekä arvosteluja saa vielä odotella jonkin aikaa.

CSW 2.5 taas hieman parempi kuin CSL ja menee hinnaltaan suoravedon ja CSL:n väliin ollessa vielä ihan kohtuullisen hintainen paketti, mutta onko se 250 euron arvoinen sijoitus vrt. CSL ja tietenkin tämä ei ole natiivi pleikalle, joten vaatii DriveHubin käyttöä.

Jäähän tuo CSW vielä kauas suoravedosta ja halvin suoraveto olisi sitten AF joka maksaa ”vain” 1500€ ollessa halvin DD saatavilla, mutta tämäkin vaatii DriveHubin käyttöä. Toki tämä taas on kyllä melko lähellä Fanatecin DD1:den hintaa joka on taas ”vain” 270€ kalliimpi kuin AF.

Pikku MiGE luonnollisesti kaikista kallein vaihtoehto näistä. Varmasti myös ehkä ”paras”, mutta onko se kuitenkaan 600€ / 300€ arvosta parempi kuin AF tai DD1.
AF:ään verrattuna MiGE on 600€ kalliimpi paketti joka on paljon rahaa ja molemmat vaatii DriveHubin. Fanatecin tulevaan DD1:teen hintaeroa on n. 300€ jolloin halvemmalla hinnalla saisi natiivin tuen pleikalle.
Pikku MiGE toki näistä suoravedoista kaikista tehokkain, 20Nm väännöllä Fanatecin tarjoillessa 15Nm ja Accuforcen 13Nm.

Mitään budjettia en sinäänsä tälle ole suunnitellut, mutta kyllä tuo pikku MiGE menee siellä ihan yläpäässä. Ollessa jopa ehkä hieman turhankin kalliin oloinen, eli ehkä se mieluisin budjetti olisi siis 800-1500€ johon mahtuu vain CSL Elite, CSW 2.5 ja AF V2 ja muutaman sadan laittamalla lisää myös tuo Fanatecin tuleva DD1.

En kyllä tiedä 100% varmaksi, että toimiiko AF tai MiGE edes DriveHubilla pleikalla. GIMX adapterilla molemmat saa varmasti kyllä toiminaan, mutta ei ole yhtä plug in play tyyppinen ratkaisu kuten DriveHub.


Ajatuksia?
Onko aikaisemmin ollut mitään vehkeitä? Jos ei niin CSL Elite taitaa kyllä olla noista paras hankinta IMO. Helkkarin kova vehje vaikka onkin noista halvin. Sijoittaisin enemmän hyvään/hyviin näyttöihin tai VR:ään. Moni suosittelee VR:ää kaikkien muiden edelle, itse en ole kokeillut niin en voi sanoa. Itse olen nyt vajaa pari vuotta ajellut setillä G27+bodnar+jarrumodi ja 40" kaareva 4k näyttö. Olen näihin ollut tyytyväinen kun en paremmasta tiedä :D Helvetisti porukka ajelee tämmösillä "leluilla" G27, G29, TM150 etc. ihan kovalla tasollakin. Ei ne tietty parasta antia ole mutta jossei ole mitään kamoja ollut niin aivan riittävät.
 
- Accufoce V2 Pro, sis. Rimmi + CSL Elite LC pedaalit ja DriveHub = 1500€ tulleineen.

- Pikku MiGE + CSL GT3 rimmi + CSL Elite LC pedaalit + DriveHub + QR sekä tarvittavat adapterit kiinnittämiseen = 2100€

En osaa kysymyksiisi vastata mutta vähennyslaskuperiaatteella, Accuforce 1200€ kotiovella?

Mitä migeä olet katsonut? Haaveillesani törmäsin tällaiseen paikkaan josta saisi 18nm mallin "halvalla" ja vielä valmiin ratin kera (siis sellaisen mikä ei maksa tonnia päälle), halvin moottori+ratti paketti 1171 + alv + posti. (Ja oletan että tuolta ei myydä tänne niin paljon että pitää maksaa Suomen alvi.)
Augury - Best Direct Drive on the Market (OSW). SimuCUBE
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 182
Viestejä
4 485 135
Jäsenet
74 179
Uusin jäsen
Flere-Imsaho

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom