Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Jep, on kyllä niin steep hinta ettei pisty. Toivottavasti todella halvemmassa selvä ero tuohon ja esim 1K tms, silloin menisi harkintaan. Muuten kai joutuu vaan vanhalla v2:lla jatkamaan.
 
Ghettokiinnityksellä buttonboksi kiinni keppitelineeseen, on kyllä ostettuna varsinainenkin kiinnitys mutta sille ei vielä tarvetta varsinkin kun tuo Frexin sequ jättää suurimman osan platesta käyttämättä(Fanan tms shifterillä olisikin eri lailla), on muuten keppi juuri oikeassa paikassa/korkeudella noin laitettuna.

 
Nyt tarvis alottelija apua. Omistanut viimeset 5v g25, mutta nyt syksyn tullessa aikomus päivittää kalusto. Fanatecin sivut alkaa olemaan enemmän kun tutut ja jonkinlainen suunnitelma tulevista laitteista jo valmiina. Lukenut tän viestiketjun läpi muutamaan kertaan ja monesti mainittu muitakin simu laitteita, että onko heittää tähän mitään muita nettisaitteja mistä kannattaa jo ihan vertailun vuoksi käydä kattomassa ratteja yms. Vai onko nuo fanatecit nyt "simujen mersut".
 
Minkälainen harppaus olisi jos päivittäisi t300=>CSL elite. Suhteesta voin sanoa että g25=>t300 harppaus oli järkyttävän iso :D Mielessä ollu jo jonkin aikaa päivitys parempaan, mutta onko noissa enään niin suuri ero. Kun taas ClubSport Wheelbasen hinta alkaa olla jo niin suolanen, että katseet siirtyis tuonne feelvr:n suunnalle. Kunhan siitä alkaa tulla enenmän infoa.

Ja kysymys on pelkästä basesta...
 
Minkälainen harppaus olisi jos päivittäisi t300=>CSL elite. Suhteesta voin sanoa että g25=>t300 harppaus oli järkyttävän iso :D Mielessä ollu jo jonkin aikaa päivitys parempaan, mutta onko noissa enään niin suuri ero. Kun taas ClubSport Wheelbasen hinta alkaa olla jo niin suolanen, että katseet siirtyis tuonne feelvr:n suunnalle. Kunhan siitä alkaa tulla enenmän infoa.
DD1 hintaa kannattaa varmaa odotella.
 
DD1 hintaa kannattaa varmaa odotella.



Our Direct Drive line-up unveiled!

Podium Wheel Base DD2 open for pre-order now
[emoji654]️1.499€ (incl. tax) / $ (excl. tax)
Podium Racing Wheel DD for PS4
[emoji654]️specs and prices will be announced soon
Podium Wheel Base DD1
[emoji654]️available from 30th of July on a no-reserve auction; Starting price 1€/$
[emoji654]️more details about the auction following soon

See full specs and pre-order now on www.fanatec.com
 
Näistä linkeistä oli heti hyötyä, sai jo vähän enemmän käsitystä termeistä ja laaduista. DD laitteista puhutaan lähes ikuisesti kestävänä, joten siihen kannattais vissii panostaa. Fanatecillä luonnoksen kun teki ostoskoriin niin sain hinnaksi 1500-1800€ (riippuen tuosta basesta) ja sitä pidän kyllä melkolailla hinta kattona. Paljonkohan tuo DD1 tulee kustantamaan :eek:
 
Haaveena olis 4dof, mutta hinta karkaa käsistä. Ihmeellisesti 3dofiin asti 1000€ per aktuaattori, sit 4dof pompsahtaa jostain syystä.

Taitaa olla paras hinta-/laatusuhde tuolla 3dof:illa.

Tuosta 4dofista ylöspäin tulee sen vuoksi hintaa, koska niihin tulee huomattavasti isommat aktuaattorit. Nostavat muistaakseni 200kg/kpl. :)
 
Heusinkveldin Pro Pedalsit olleet nyt testissä viitisen tuntia, iRacingia pelkästään kokeillut eri autoilla, enkä ole kunnolla vielä edes kerennyt polkimia kalibroimaan.
Suurin ero mitä nyt äkkiseltään pystyn sanomaan edellisiin Fanan clubsport pedalseihin, niin on jarrussa- Heusinkveldissa jarru on uskomattoman tarkka ja herkkä, pienen harjoittelun jälkeen autolla kuin autolla on helppo löytää optimaalinen jarrutustuntuma, mutkiin voi ajaa kovempaa ja jättää jarrutuksen myöhempään hallitusti ilman lukkojarrutuksen pelkoa ja auton hallinnan menettämistä.

Uskon kun saan näillä harjoiteltua jokusen päivän, niin saan viilattua nykyisistä kierroennätyksistä useampia kymmenyksiä pelkästään tuon loistavan jarrutuntuman ansiosta. :)

IMG_20180720_015124.jpg
 
Tyylikäs setti. [emoji106] Hintaahan nuilla tuppaa jo olemaan senverran että pitää jo tosissaan harrastaa.
 
Heusinkveldin Pro Pedalsit olleet nyt testissä viitisen tuntia, iRacingia pelkästään kokeillut eri autoilla, enkä ole kunnolla vielä edes kerennyt polkimia kalibroimaan.
Suurin ero mitä nyt äkkiseltään pystyn sanomaan edellisiin Fanan clubsport pedalseihin, niin on jarrussa- Heusinkveldissa jarru on uskomattoman tarkka ja herkkä, pienen harjoittelun jälkeen autolla kuin autolla on helppo löytää optimaalinen jarrutustuntuma, mutkiin voi ajaa kovempaa ja jättää jarrutuksen myöhempään hallitusti ilman lukkojarrutuksen pelkoa ja auton hallinnan menettämistä.

Uskon kun saan näillä harjoiteltua jokusen päivän, niin saan viilattua nykyisistä kierroennätyksistä useampia kymmenyksiä pelkästään tuon loistavan jarrutuntuman ansiosta. :)

Sopiiko kysyä mitä sulla on jalassa kun ajat? Ite ajan sukilla (paksut villasukat) ja oon miettinyt et onkohan nuo jo niin jämäkät et tarvii olla jo ajokengät. Mulla on jarrussa ja kytkimessä kuminen pitolätkä ettei niissä sukat luista.

Vähän kuumottaa tuollaset kieltämättä :btooth:
 
Suosittelen jotain kova/ohutpohjaisia kenkiä. Itse käytän painitossuja Pro hessujen kanssa. Antavat hyvän tuntuman kyllä.
 
Sopiiko kysyä mitä sulla on jalassa kun ajat? Ite ajan sukilla (paksut villasukat) ja oon miettinyt et onkohan nuo jo niin jämäkät et tarvii olla jo ajokengät. Mulla on jarrussa ja kytkimessä kuminen pitolätkä ettei niissä sukat luista.

Vähän kuumottaa tuollaset kieltämättä :btooth:

Tilasin aikoinaan simgearilta tämmöset tossut... Toimii!

IMG_20180720_122420.jpg
 
Pystyykö sukilla ajamaan? Kaverien kanssa ajelu ei oikeen onnistu jos pitää kenkien kanssa sählätä.
 
Pystyykö sukilla ajamaan? Kaverien kanssa ajelu ei oikeen onnistu jos pitää kenkien kanssa sählätä.

Menneehän tuo sukillaki ajaa. En tiiä sitten kuinka päkiät kipeytyy jos pidempää sessiota vetää sukkasillaan... Itellä sen verran tiukalla tuo jarrupoljin, että joutuu jonkin verran runttaamaan.
 
Pystyykö sukilla ajamaan? Kaverien kanssa ajelu ei oikeen onnistu jos pitää kenkien kanssa sählätä.

Lienee tottumiskysymys mut ite saan parhaat ajat sukilla. Ja ihan kivasti oon tuolla iRacingissä pärjännyt. Kunnon ajokenkiä en ole tosin kokeillut. Mulla on kaasu metallinen poljin ja sukka liukuu siinä päällä mut kytkin ja jarru on pinnaltaan kumia eikä sukat niissä mihinkään lipsu.
 
Menneehän tuo sukillaki ajaa. En tiiä sitten kuinka päkiät kipeytyy jos pidempää sessiota vetää sukkasillaan... Itellä sen verran tiukalla tuo jarrupoljin, että joutuu jonkin verran runttaamaan.
Päkiät ei o koskaan kipeytynyt mut kantapäät kyllä ku parin tunnin endurancen ajaa.
 
Päkiät ei o koskaan kipeytynyt mut kantapäät kyllä ku parin tunnin endurancen ajaa.

Fanan ja Thrustmasterin polkimilla tuntu tosiaan että sukkasillaan oli parempi ajaa entä näillä Heusinkveldeilla, jotenki tarkempaa. Lisäksi Fanan värinämoottorit kaasussa ja jarrussa tuntu paremmin jalkapohjissa.
 
Itse taas mietin juuri tuota tonnia, se olisi ollut(ts nyt on) järkevää koska csw 500-600€ ja DD2 1500€. Tiedäppä onko mitään hyötyä että ekoissa "on DD2:n moottori".

Nyt jää kiinnostamaan se että, DD1 on pc/XOne sopiva, mutta ilmoittivat että tulee erikseen "DD1" joka PS4-sopiva(ratilla?) ja kun CSL Eliten PS4-version saa XOne-sopivaksi ratilla/hubilla niin tuleeko pätemään myös tuohon? Ei oikein voi pitää montaa rattia vaan saman pitäisi toimia kaikessa. Tosin jos DHub kaverit pystyy compan edelleen tekemään niin...
 
Kaikki nuo Fanan baset on xbox-yhteensopivia jos on vaan Xboxille lisensoitu rimmi käytössä. Sama homma tuon pleikkari-dd:n kanssa.
c972c3c1c4b39beb7794e679f619463e.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Naurettavaa että joutuvat sonyn takia kikkailemaan noissa, järkevintähän olisi olla perusbase ja sitten rateilla/hubeilla olisi sopivia mihin vaan. Japanilaisilla joku ihme ongelma hyväksyä tuo.
 
Huomatkaa muuten että standardina DD2 on 5v takuulla kun DD1 on 2v. DD1 saa ostaa 3v takuun 99eur lisähinnalla ja 5v takuun 299, eli samalla takuulla se DD1 onkin sitten 1300eur laite (kun DD2 1500eur).
 
Huomatkaa muuten että standardina DD2 on 5v takuulla kun DD1 on 2v. DD1 saa ostaa 3v takuun 99eur lisähinnalla ja 5v takuun 299, eli samalla takuulla se DD1 onkin sitten 1300eur laite (kun DD2 1500eur).
Sillon ku DD2 julkaistiin,sen hinta oli 5v takuulla 1800€,sit muuttivat 5v takuun kuuluvan 2v takuun hintaan. Silloin meinasin tilata DD2:n,mut aattelin ootella DD1:n hintoja. Sit ku DD1 julkaistiin,en muistanut DD2:n olevan vain 200€ kalliimpi samalla takuulla.Joten tilasin DD1:n 5v takuulla ajatellen "säästäväni" 500e,sit muutaman minuutin päästä tajusin ettei "säästöä" tullut kuin 200€ verrattuna DD2:een:joy:

No,eiköhän fana muuta DD1:n hinnan 5v takuulla tämän hetkisen 2v standardi takuun tasolle...ja voihan perua DD1:n tilauksen ja tilata DD2:n:)
 
Nuo DD:t menee kyllä yli budjetin kun en niiiiin kova simuharrastaja ole ja vaihtoehdoiksi jää tuo clubsportin V2.5 ja elite wheel base (ps4). Muutaman kerran lukenut infot niistä läpi ja en nyt ihan hirveitä eroja niissä näe, vai olenko ihan väärässä? Onko ihan muovi vs metalli asetelma? Osaako joku tietäjä pienet vinkit sanoa :confused:
 
Nuo DD:t menee kyllä yli budjetin kun en niiiiin kova simuharrastaja ole ja vaihtoehdoiksi jää tuo clubsportin V2.5 ja elite wheel base (ps4). Muutaman kerran lukenut infot niistä läpi ja en nyt ihan hirveitä eroja niissä näe, vai olenko ihan väärässä? Onko ihan muovi vs metalli asetelma? Osaako joku tietäjä pienet vinkit sanoa :confused:
Kyllä niissä aika iso ero on, molemmilla ajaneena. Voimakkuus ja vaste on V2.5 selvän askeleen parempi. Pikakiinnitykset myös erilaisia, V2.5 pikakiinnitys on paljon luotettavamman oloinen.
 
Kyllä niissä aika iso ero on, molemmilla ajaneena. Voimakkuus ja vaste on V2.5 selvän askeleen parempi. Pikakiinnitykset myös erilaisia, V2.5 pikakiinnitys on paljon luotettavamman oloinen.

Juu laitoin V2.5 tilaukseen. Sun nimi on tuolta "Burns piireistä" tuttu nii toimiiko nää fanatecin laitteet rbr:ssä?
 
Itse odottelen tietoa "plese DD1:n" hinnoittelusta, tuleeko joku törkeä "konsolilisä" hintaan vai miten. Se malli kuitenkin sitten se joka olisi yhteensopiva kaikille alustoille(rattien/hubien avulla); pc,xbox one,ps4.

Vuodesta 2014 ollut CSW v2 käytössä joten mitään 2.5:sta ei kehtaa ostella vaan pitää ylöspäin mennä. V2 kyllä toimii vieläkin ei siinä mitään. Rattikehiä/hubeja niin paljon joten ei kannata muuta kuin Fanatecia käyttää jatkossakin.
 
Juu laitoin V2.5 tilaukseen. Sun nimi on tuolta "Burns piireistä" tuttu nii toimiiko nää fanatecin laitteet rbr:ssä?
Toimii. Yhden tapauksen tiedän jossa rbr ei kalibroidessa tunnistanut fanateccia, mutta ei ollut itsellä koskaan mitään ongelmaa. Vanha peli vaatii joskus kärsivällisyyttä ja säätämistä toimiakseen, oli sit mikä ratti tahansa :)

Rattikehiä/hubeja niin paljon joten ei kannata muuta kuin Fanatecia käyttää jatkossakin.
Wheel Base side Fanatec conversion kit + metallinen "fanatec adapteri" (löytyi ainakin vähän aikaa sitten esim. Simgearilta) niin saa fanan ratit pikakiinnityksellä esim. Simucubeen kiinni.
 
Tiedän, mutta ei oikein kannata tyyliin 7 yms rattiin tai hubiin alkaa hankkimaan, niiden hinnalla saa sitten se basenkin jo.

Ja toisaalta tuossa etunsa että voi halutessaan polkimet mennä basen kautta, tai varsinkin shifteri, nytkin se Frexin seq suoraan CSW:ssa kiinni.
 
Tiedän, mutta ei oikein kannata tyyliin 7 yms rattiin tai hubiin alkaa hankkimaan, niiden hinnalla saa sitten se basenkin jo.

Ja toisaalta tuossa etunsa että voi halutessaan polkimet mennä basen kautta, tai varsinkin shifteri, nytkin se Frexin seq suoraan CSW:ssa kiinni.
Siis tämä Wheel base side fanatec conversion kit on nimenomaan sellainen, että saat siihen fanan rimmit kiinni ihan ilman että teet rimmeihin mitään modauksia.
Tästä käynee idea selväksi:
 
Tollainen adapteri olis pitäny olla jo silloin kun ite rakentelin simucuben. Kätevä.
Tuossa videossa vaan näkyy olevan tuollainen turha pitkä holkkiadapteri.

Simucubea voi kyllä suositella vilpittömästi.
Kehittynyt huimasti viimeaikoina parempaan suuntaan kokoajan.
 
Aloitin päivittämään playseatin penkkiä & Thrustmaster t300rs settiä.
Polkimet vaihdettu jo aiemmin kytkimelliseen malliin, ratin teline myös aiemmin päivitetty.
Nyt asennettu Playseatin vaihdekepin tuki & th8a keppi, ja koko setille liikuteltava alusta.
Käsijarru kiinni vain mallailua varten th8a:n pöytäkiinnikkeellä.
Näppäimistölle tuki ja katkaisinboxi tulossa vielä lisäksi.
501eb34b4c9327f923d4f84cfebd1bcd.jpg
5188f614e94992b3857029f3c3b6f5e4.jpg
d6d21d35e79ad5fc3172059de2d32012.jpg
59d57377f48ef8758f3b726012bd041f.jpg

Edit.
Käsijarru muokattu,työsylinteristä jäi jäljelle asennuskaulus ja jousi. Shifteriin toinen nuppi paikalleen -> sama kuin keppiä lyhentäisi pari cm.
e32a9e4321223744a315d62b7940bbe1.jpg
28d85c8a02419de51243a7bc35129954.jpg
2fa97badf2c3f16db559a17ad20d02e7.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Näppäimistölle tuki ja katkaisinboxi tulossa vielä lisäksi.
5188f614e94992b3857029f3c3b6f5e4.jpg

Potentiaalinen ongelma katsoppa kuinka kaus keskelle tukipiste menee sillon kun kummatkin pyörät on sisäänpäin (kuvassa ylinnä).

Kun pyörät on tuossa asennossa pelatessa on riski että kaadut penkkeinesi ja ratteinesi kyljelleen jos innostut nojaamaan kaarteessa tms.
 
Viimeksi muokattu:
Ai kai tuossa pelatessa juuri sivusuunnassa tule heiluttua. Pääsääntöisesti kyynärpäät on alaspäin, jolloin käsillä nopeimmat liikkeet tapahtuu pystysuunnassa tai syvyyssuunnassa. Korkeintaan penkiltä poistuttaessa tai siihen mennessä olisi pientä "kohonnutta" riskiä kaatumiselle.
 
Potentiaalinen ongelma katsoppa kuinka kaus keskelle tukipiste menee sillon kun kummatkin pyörät on sisäänpäi (kuvassa ylinnä).

Kun pyörät on tuossa asennussa pelatessa on riski että kaadut penkeinesi ja ratteinesi kyljelleen jos innostut nojaamaan kaarteessa tms.
Immersio huipussaan jos ralliauto menee samaan aikaan ojaan kyljelleen :Hammer:
 
Joskus simuttanut fillarikypärä päässä, siinä jos kaatuisi niin voisi säästää loukkaantumiselta.
 
Potentiaalinen ongelma katsoppa kuinka kaus keskelle tukipiste menee sillon kun kummatkin pyörät on sisäänpäi (kuvassa ylinnä).

Kun pyörät on tuossa asennussa pelatessa on riski että kaadut penkeinesi ja ratteinesi kyljelleen jos innostut nojaamaan kaarteessa tms.
En onnistunut kippaamaan kun moista yritin. Ehkä pitää pelin tiimellyksessä koittaa kartturin erikoista, josko se saa kaatumaan. Jos näin käy, pitää laittaa apurattaat kylkiin kiinni. [emoji1787]
 
Yksiössä ei tilaa niin piti soveltaa ja asettaa penkki yhdelle seinustalle, vie tilaa keskelle päin ja peittää toista pääkaiutinta yms mutta vaihtoehtojaan ei ole. Myös piuhat pitää olla pitkät kun pc/työpöytä toisella puolella huonetta, 7m dp ja yli 5m usbit tarttee. Laittanut pyörät penkin ja monitoriständin alle että voi rullailla jos tarvitsee(varsinkin penkin voi rullata keskelle huonetta töllön eteen konsoajamista varten.)
 
Kysymys diy kässäristä.
Malli diy, on/off kytkin viritetty vanhaan peliohjaimeen joka usbilla koneessa. Wintoosassa tunnistuu oikein, peleissä esim. acetto corsa ohjain näkyy, "nappi" aktivoituu mutta kun määritetään ohjaimia ei tunnistu käsijarruksi. Olisiko kytkimen vaihto liukusäätö potikkaan ratkaisu?
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 706
Viestejä
4 563 315
Jäsenet
75 011
Uusin jäsen
Pro

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom