Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Liittynyt
10.10.2020
Viestejä
10
Täällä myös yksi Fanatecin tilauksen odottelija. Melkein päivittäin olen tuolla viitenumerolla UPS:n trackingiä tsekannut ja ei ole löytynyt. Mutta nyt näkyy, hurraa, ensi maanantaiksi lupailee kahdeksaa pakettiani perille. Eiilisiltana ollut jossain Tanskassa. Seurantanumero on nyt päivittynyt näkyviin myös Fanatecin tilaussivulle. Lopullinen tilaus on varsinaisesti vasta maanantailta 27.11., kun olin siinä perjantaina ja viikonlopun aikana ehtinyt tilata nämä lopulta neljään kertaan vähän eri variaatioilla ja muuttanut aina mieltäni. :) Noihin ylimääräisiin käsiteltiin onneksi hyvitykset aika nopeasti siinä heti BF-viikonlopun jälkeen arkena, kun alkoi luottorajaa ahdistaa. Unohdin vieläpä ne vitosen tarrat viimeisestä setistä, mutta ei pystynyt enää tilaamaan koko settiä viidettä kertaa.
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
1 267
Tuli vähän heräteostoksena tilattua jouluksi muksuille ja (ehkä itselle) T300 + wheelstand pro erillisellä vaihdekeppivarrella. Lähinnä tulee varmaan PS5 käyttöön. Tykkään itse ajatuksesta käsijarrun käytöstä mutta onko PS5 käytössä siitä oikeasti niin paljon iloa että 270€ panostus TSS Sparco MOD+ olisi mitenkään looginen?
 
Liittynyt
06.07.2017
Viestejä
458
Mikähän USB käsijarruratkaisu tietokoneelle pöytäkiinnityksellä olisi edullinen ratkaisu?
Kunhan olisi keppi mitä vetämällä, ihan vaikka on/off tyylisesti, käppäri toimisi?
Kiinan tarjontaa katsottava?
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
124
Ali Express ton näköisen ostin banggoodin kautta. En tiedä, onko noissa samannäköisissä Kiina käsijarruissa miten paljon laatu eroja, oma on reilun vuoden verran ainakin toiminut. Kuukauden käytön jälkeen alkoi sirkuttamaan, eli kannattaa rasvata huolella, ennen käyttöä.

Jäykempää jousta ja muuta modailua on saatavilla, lisää aiheesta löytää YouTubesta. Parempiakin Kiina käsijarruja on olemassa, ihan loadcellin kera, mutta tuo on aikalailla edullisimmasta päästä.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
254
Enemmän huolettaa että miten sekasi noilla on tuo tilausten käsittely ja lähettäminen.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 022
Enemmän huolettaa että miten sekasi noilla on tuo tilausten käsittely ja lähettäminen.
Jos sulla näkyy UPS:n järjestelmässä se tilaus toimitettuna, niin itse lähtisin lähimmästä Access Pointista kyselemään paketteja. Ovat mahdollisesti käyneet lähetyksen kanssa jo oven takana ja sitten ne on viennyt sen sinne. Oman kokemuksen mukaan UPS ei nykyään yritä enää uudelleentoimitusta vaan paketit kuskataan Access Pointteihin ensimmäisen toimitusyrityksen jälkeen.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
254
Jos sulla näkyy UPS:n järjestelmässä se tilaus toimitettuna, niin itse lähtisin lähimmästä Access Pointista kyselemään paketteja. Ovat mahdollisesti käyneet lähetyksen kanssa jo oven takana ja sitten ne on viennyt sen sinne. Oman kokemuksen mukaan UPS ei nykyään yritä enää uudelleentoimitusta vaan paketit kuskataan Access Pointteihin ensimmäisen toimitusyrityksen jälkeen.
Niin vaan ku ei näy. Siis mitään sellaista lähetystä mikä ois tulossa suomen maalle. Ja kyllä kun Displatelta tilasin tässä bf aikana niin kuriiri soitti ennen ku oli tuomassa pakettia ja tämäkin tuli UPS:llä.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 022
Niin vaan ku ei näy. Siis mitään sellaista lähetystä mikä ois tulossa suomen maalle. Ja kyllä kun Displatelta tilasin tässä bf aikana niin kuriiri soitti ennen ku oli tuomassa pakettia ja tämäkin tuli UPS:llä.
Ok. Ajattelin tuosta aikaisemmasta viestistä, että näkyy jotain, mutta ilmeisesti Suomeen tulevia paketteja sieltä ei kuitenkaan tilausviitteellä sitten löytynyt?

Oma kokemus Fanatecin lähetyksistä on se, että eivät puhelinnumeroa laita mukaan niin kuskit ei soittele.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
254
Ok. Ajattelin tuosta aikaisemmasta viestistä, että näkyy jotain, mutta ilmeisesti Suomeen tulevia paketteja sieltä ei kuitenkaan tilausviitteellä sitten löytynyt?

Oma kokemus Fanatecin lähetyksistä on se, että eivät puhelinnumeroa laita mukaan niin kuskit ei soittele.
Joo ei tosiaan näy viitteellä Suomeen tulevia paketteja.
 
Liittynyt
03.08.2017
Viestejä
124
Jos ootte Moza rattirunkoja verkkokauppacom ostanut niin tiedoksi että heidän sivuillaan mainittu 12kk takuu ei pidä paikkaansa. Huomautin aspaa asiasta ja korjasivat sivuilleen takuuksi 24kk, ainakin R12 kohdalle.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
1 022
Jos ootte Moza rattirunkoja verkkokauppacom ostanut niin tiedoksi että heidän sivuillaan mainittu 12kk takuu ei pidä paikkaansa. Huomautin aspaa asiasta ja korjasivat sivuilleen takuuksi 24kk, ainakin R12 kohdalle.
No joo. Monet liikkeet tuota 12kk takuun ilmoittelua harrastaa, mutta 24kk taitaa olla lakisääteisesti se minimitakuu, joten eivät voi pestä tuosta käsiään minkään tuotteen kohdalla. Virhevastuu sitten tuohon päälle, josta moni kuluttaja ei tunnu olevan edes perillä. Tuollaisen rattibasen voi olettaa kestävän selvästi vielä 24 kk:ta pidemmän ajan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 653
mutta 24kk taitaa olla lakisääteisesti se minimitakuu, joten eivät voi pestä tuosta käsiään minkään tuotteen kohdalla. Virhevastuu sitten tuohon päälle,
Laki ei määrittele takuuta vaan se on se virhevastuu mikä on minimissään 24kk.
 
Liittynyt
03.08.2017
Viestejä
124
Esim Jimms esittää R12 takuun samallalailla kuin valmistaja:
2 vuotta: Pohjayksikkö ja virtalähde
6kk: kaapelit
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
254
No niin juoni tiivistyy. Nyt on fanan tilauksen tila muutunu “Completely shipped” -> "Handover to warehouse".
Mitähän tästä vielä tulee :rofl:
 
Liittynyt
20.01.2018
Viestejä
23
Mä tilasin Fanatecilta Formula v2.5x ratin ja QR2:n BF diileistä perjantai aamupäivällä, siis sinä päivänä kun toi ratti tuli tarjoukseen. Ratin saatavuus oli tietysti vihreällä ja QR:n näytti saatavuutta 15.12., joka oli ihan ok odotusaika. Rattia oli vielä saatavilla seuraavanakin päivänä..

Tän viikon tiistaina tuli ilmoitus "completely shipped" ja viesti että lähtee varastolta 1-5 päivän tai 1-7 päivän sisällä koska it-järjestelmät..

Tänään tuli mailia että ratti on oversold ja saatavuus aikaisintaan tammikuun lopussa, luultavasti kuitenkin maaliskuun lopussa.

Antoivat mulle vaihtoehdoiksi
a. odottaa että kaikki tuotteet on saatavilla (varmaan vielä samaan aikaan..), osittain lähetys ei mahdollista.

b. peruuttaa _koko_ lähetys (koska "As we cannot process partial shipments"). Saan rahat takas viikon kuluessa ja kiitokseksi 25% alennuskupongin Fanatecille joka on voimassa 30.4. asti.


"there was a temporary synchronization issue between our website and warehouse management system." mä luulen että tää väliaikainen synkkausongelma johtuu ihmisistä eikä järjestelmästä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
254
Mä tilasin Fanatecilta Formula v2.5x ratin ja QR2:n BF diileistä perjantai aamupäivällä, siis sinä päivänä kun toi ratti tuli tarjoukseen. Ratin saatavuus oli tietysti vihreällä ja QR:n näytti saatavuutta 15.12., joka oli ihan ok odotusaika. Rattia oli vielä saatavilla seuraavanakin päivänä..

Tän viikon tiistaina tuli ilmoitus "completely shipped" ja viesti että lähtee varastolta 1-5 päivän tai 1-7 päivän sisällä koska it-järjestelmät..

Tänään tuli mailia että ratti on oversold ja saatavuus aikaisintaan tammikuun lopussa, luultavasti kuitenkin maaliskuun lopussa.

Antoivat mulle vaihtoehdoiksi
a. odottaa että kaikki tuotteet on saatavilla (varmaan vielä samaan aikaan..), osittain lähetys ei mahdollista.

b. peruuttaa _koko_ lähetys (koska "As we cannot process partial shipments"). Saan rahat takas viikon kuluessa ja kiitokseksi 25% alennuskupongin Fanatecille joka on voimassa 30.4. asti.


"there was a temporary synchronization issue between our website and warehouse management system." mä luulen että tää väliaikainen synkkausongelma johtuu ihmisistä eikä järjestelmästä.
Jep. Sama maili tuli mulle eilen illalla.
 
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
65
Miulla kanssa nyt tossa maagisessa handover to warehouse tilassa, tänään näkyi paketit UPS:n search by referencessä. Ensi torstaille näyttäisi toimitusta. Ei näy fanan sivuilla seurantakoodia, ainakaan vielä.
 
Liittynyt
08.02.2021
Viestejä
291
Miulla kanssa nyt tossa maagisessa handover to warehouse tilassa, tänään näkyi paketit UPS:n search by referencessä. Ensi torstaille näyttäisi toimitusta. Ei näy fanan sivuilla seurantakoodia, ainakaan vielä.
Mullakin näköjään näyttää torstaille toimitusta. oujee!
 
Liittynyt
25.12.2016
Viestejä
124
Fanan v3, hajos jokusen vuoden käytön jälkeen kytkinsensori. Ei jaksa enään fanan kanssa leikkiä, pistin kokeeksi cammus lc100 tilaten. Fanalle laitettava viestiä ja kysyttävä, paljonko uus sensori maksaa, että kannattaako edes hankkia vai hävittäiskö pois ilman toimivaa kytkintä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 576
Minkälainen sensori kytkimessä muuten noissa on? Jos hall kuten jarrussa ja kaasussa niin miten edes voi hajota?
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
1 120
Minkälainen sensori kytkimessä muuten noissa on? Jos hall kuten jarrussa ja kaasussa niin miten edes voi hajota?
Hall sensori tarvii virtaa ym. komponentteja sen magneettikentän mittaamiseen joten voi vikaantua. Noissa V3 on pieni piirilevy(metallilaatikon sisällä) kytkin- ja kaasu polkimen kyljessä ruuveilla kiinni.

V3 jarrussa on load cell anturi joka mittaa polkimeen kohdistuvaa painetta. Siinäkin on pakosti piirilevy komponenteilla mutta jossain enemmän piilossa.

Itse ehkä kokeilisin sitä kaasun piirilevyä siihen kytkimeen (tai ehkä parempi kokeilla kytkin piirilevyä kassun paikalla) että toimiiko sillä ja jos toimii niin silloin vika on paikannettu siihen kytkimen pieneen piirilevyyn tai siihen johtoon. Sitten ehkä tutkisin sen piirilevyn ja piuhaa ym ja näkyvä vika niin yrittäisin korjata. Jos vika ei selviä tai sitä ei voi itse korjata helposti koska voi olla komponentti rikki niin sitten kyselisin fanatecilta uutta korvaavaa tilalle.
En ole ihan varma että voiko joku roska, lika aiheuttaa oikosulun siihen piirilevyyn joten puhdistusta voi kokeilla ipa:lla (isopropanol alcohol). Tai johto kun käytön aikana kun liikkuu vähän niin voiko se mennä lopulta riittävästi säikeitä poikki joten siksi lopettaa toiminnan.

Kannattaa katsoa kytkimestä alapuolelta se pikkuruuvi joka pitää sitä polkimen läpimenevää akselipulttia kiinni, se magneetti on kiinni siinä akselipultin päässä(siellä piirilevyn puolella) ja jos pikkuruuvi on löytynyt niin se akselipultti ei liiku/pyöri enää polkimen mukaan vaan pysyy paikallaan ja silloin tietenkin se hall-anturi ei mittaa mitään kun se magneetin asento ei muutu. Sama homma kaasun puolella ja hyvä tarkistaa sekin pikkuruuvi.
Itsellä kun oli käytössä V3 niin taisi tulla juurikin tämä vika kaasuun mutta poljin vielä toimi mutta asennontunnistus oli aivan sekaisin ja korjaantui pikkuruuvin kiristämisellä koska se oli itsestään vain löystynyt (ehkä voitelu oli heikentynyt sille akselipultille niin vähä vähältä se aukoi tuota pikkuruuvia).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 653
Mitäs muuten Barrylle käynyt? Uusin video näyttäisi olevan yli puoli vuotta vanha.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 373
Mulla on tollanen Next level racingin wheel stand 2.0 niin onko mitään tiettyä jarrupyörää joka on hyvä tuohon? Suomessa muutenkin tuntuu olevan aika kiven alla eikä oikein amazonista viitsis ostaa kun postit maksaa saman verran mitä rattaat.
 
Liittynyt
24.12.2019
Viestejä
73
Mulla on tollanen Next level racingin wheel stand 2.0 niin onko mitään tiettyä jarrupyörää joka on hyvä tuohon? Suomessa muutenkin tuntuu olevan aika kiven alla eikä oikein amazonista viitsis ostaa kun postit maksaa saman verran mitä rattaat.
Mulla oli tuossa ständissä etupuolella kaks kappaletta Motonetin kalustepyörää kiinnitettynä ja hyvä oli niillä liikutella kun keventi toiselta puolelta. Jos ymmärsin että tällaista ratkaisua etsit.
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 830
Paljonkos porukalla on jarruvoiman kilot maksimi jarrutukselle about lc kamppeissa. Hessut itsellä käytössä, mutta yleisesti kiinnostaa mitä luokkaa väellä on.
 
Liittynyt
15.08.2019
Viestejä
12
50kg on itellä käytössä. Tuohon tottunut niin saa mukavasti 70-80% jarruvoiman normaalilla painalluksella, mutta tarvittaessa 100% jarruvoima, kun kovaa painaa.
 
Liittynyt
22.08.2019
Viestejä
280
Paljonkos porukalla on jarruvoiman kilot maksimi jarrutukselle about lc kamppeissa. Hessut itsellä käytössä, mutta yleisesti kiinnostaa mitä luokkaa väellä on.
Maximit mitä Fanan v3 saa. Sukkasiltaan ihan ok. Speksi väittää 90kg, tiedä sit pitääkö paikkansa.
 

Kridedude

Näkymätön tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
521
Meca Evo1 softan mukaan mulla on n. 90kg jalalle mitattuna.
Valmistajan mukaan loadcell on mitoitettu 200kg saakka, mutta maksimit jalalle n. 136kg.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.02.2021
Viestejä
291
Miulla kanssa nyt tossa maagisessa handover to warehouse tilassa, tänään näkyi paketit UPS:n search by referencessä. Ensi torstaille näyttäisi toimitusta. Ei näy fanan sivuilla seurantakoodia, ainakaan vielä.
Oli ilmestyny oven taakse paketit äsken. Mitään ilmoitusta ei tullut etukäteen mistään suunnasta.
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 830
Onkos ehdotuksia kohtuu hintaisista ei kiinakässäreistä? Ei tartte mikään markkinoiden paras olla, mut mieluusti kuitenkin Ok laatuinen laite.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
242 797
Viestejä
4 241 319
Jäsenet
71 246
Uusin jäsen
Teuvo Pulkkinen

Hinta.fi

Ylös Bottom