Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

Alcantara ja/tai suede kyllä nopeasti paskaantuu ruman näköiseksi ilman hanskoja. Eli joo, suositus hanskoille. Tavallisella nahalla taas melkein paljaalla vetäminen parempi.

Itsellä kun noita alcantara/mokka-rattikehiäkin kun useampikin viimeisen 10v tai enemmän aikana on/ollut. Siis simuajelussa.
 
Viimeksi muokattu:
Käyttääkö jengi muuten tuon Sparcon replican kanssa hanskoja? Redditissä ainakin kovasti ollaan sitä mieltä, että paljaalla vedettäessä se nahka kulahtaa alta aikayksikön.

Jossain oli ohje luokkaa, hanskojen käyttö riippuu siitä onko ratti alcantraa vai ei. Jos on niin käytä hanskoja, jos ei niin käytä hanskoja.

Eli aina hanskat kädessä. (Ja joku varmaan suosittelee taas halpoja työhanskoja. Minä en ainakaan ole löytänyt halpoja tai kalliita työhanskoja mitkä kelpaisivat ajamiseen. Jostain paikallisesta liikkeestä löytyneet viidenkympin ajohanskat ovat palvelleet vuosia.)
 
Alcantaraa pitäisi harjata tai se vain "sulaa" sellaiseksi kiiltäväksi pinnaksi.

Hanskat on hyvä olla kädessä ettei tule hiertymiä ja jos ei puhdista/harjaa kehistä likaa pois mitä paljaista käsistä irtoaa.

Itse käytän vain hanskoja joissa ulkopuolinen sauman tikkaus koska ne hiertää vähiten ja ne maksavat enemmän n. 50-70€ pari (esim. Sparco Record Karting ajohanskat n.60€). Voivat kestää varmaan sen 500h ajoa kunnes tulee isompaa vikaa (reikää, tikkaus repeää tmv joita voi yrittää vielä korjailla).
 
Viimeksi muokattu:
Itse käytän ohuita full finger-(maasto)pyöräily-hanskoja joissa ei ole kämmenpehmustusta ja joissa selkämys lycraa tms läpihengittavää. Muunlaiset hanskat kyllä liian kuumia ja kädet tulee hiestä märiksi.
 
Mun kokemuksen mukaan alcantara kankaan harjaaminen ei paljoa auta, sueden eli mokkanahan harjaaminen sen sijaan ehostaa pinnan miltei uuden veroiseksi.
Sitä varten on ihan omat harjat.

Wurth Synthex työsormikas on oma suosikki, ei hikoa ja muutenkin mukava, eikä maksa paljon etenkin jos työetuna saa :)

T300, Sparco R383 ja t-lcm pikaisesti testattu PS5 EA WRC:llä.
Ei lainkaan huono ja kelpaa kyllä omiin satunnaisiin ajeluihin mainiosti harrastuksen loppuun.

Oma tuntuma näillä:
G29--->Fana CSL-->Fana DD1-->Fana DD Pro-->T300
-G29:n jättäisin pois laskuista kokonaan, ei muuta kuin pilaa harrastuksen surkean ratassysteeminsä takia.
-Fana CSL ja T300 varmaan about samaa tasoa ja perusharrastajalle ihan hyvä, jopa riittävä.
-CSL DD / DD Pro tms, jos vähääkään enemmän homma kiinnostaa niin saa parempaa tarkkuutta forceen ja ratti pyörii pehmeästi ilman ääntelyä.
-DD1, sit jos hommaan hurahtaa enemmän, en koe kuitenkaan suurtakaan hyötyä/paremmuutta 8Nm Fanaan.
Polkimissa olis syytä olla hall anturit ja mieluiten jarrussa load cell.
Nää nyt vaan omia fiiliksiä tämän muutaman vuoden harrastuksen ajalta, täällä varmaan paljon eriäviä mielipiteitä.
 
Viimeksi muokattu:
Hohhoijaa. Kerkesin jo innostua, kun UPS:n kanssa ollut aina ongelmia ja selvisi, että paikallisena UPS-kuriirina toimii Liuttu Logistiikka. Ei nyt lupaavalta vaikuta. Eilen tuli tosiaan ilmoitus, että toimitus tänään klo 16-20. Ei näy eikä kuulu, mutta pakettiauto UPS:n logoilla kyllä kiltisti ajoi suoraan oven ohi ja kääntyi takas mistä tulikin. Tuli myös uudestaan viesti samalla seurantanumerolla ja täysin identtisellä viestillä, että toimitus huomenna klo 16-20. "Seuraa lähetystä UPS:n sivuilla". Seuraisin joo, mut se seuranta on pysähtynyt Tanskaan :D Ota näistä nyt selvää..
 
Hohhoijaa. Kerkesin jo innostua, kun UPS:n kanssa ollut aina ongelmia ja selvisi, että paikallisena UPS-kuriirina toimii Liuttu Logistiikka. Ei nyt lupaavalta vaikuta. Eilen tuli tosiaan ilmoitus, että toimitus tänään klo 16-20. Ei näy eikä kuulu, mutta pakettiauto UPS:n logoilla kyllä kiltisti ajoi suoraan oven ohi ja kääntyi takas mistä tulikin. Tuli myös uudestaan viesti samalla seurantanumerolla ja täysin identtisellä viestillä, että toimitus huomenna klo 16-20. "Seuraa lähetystä UPS:n sivuilla". Seuraisin joo, mut se seuranta on pysähtynyt Tanskaan :D Ota näistä nyt selvää..
Tanskassa itelläkin, pari päivää oli hukassa jossain saksassa maininnalla ”viivästys”
 
Postnordi yllätti ja sparcon ratti olikin lähi k-marketista noudettavissa, vaikka seurannassa arvioitiin huomista. Muutenkin aika kova suoritus, maanantaina tilaus, tiistaina lähti Tanskasta, ja nyt tuli jo noudettavaksi. Valitettavasti rattia ei hypistelyä enempää kerkiä tänään kokeilemaan, mutta on meinaan tuohon vakio mopoauton rattiin verrattuna aika möhkäle!
 
Ehdottomasti hanskat alcantara/suede ratin kanssa. Itsellä Thrustmaster 599XX Evo 30 ja Open Wheel.

Itsellä nyt menossa tällaiset Alista ostetut edulliset hanskat. Muuten hyvät, mutta koko L on ehkä ihan aavistuksen liian tiukka omiin käsiin. Toisaalta istuu kuin toinen nahka, mutta seuraavaksi tilaan kokoa XL.

Sellainen huomio vielä tuosta alcantara kankaasta, että se tuntuu olevan aika karheata. Hajotti edellisen hanskaparin saumat peukalonhangasta ja peukalon sormenpäihin kului reikä sen jälkeen kun aloin rallia ajaa tuolla 599XX:llä. Noista uusistakin on jo irtoamassa se semmoinen nahkea säämiskäpinta. Melkoista hiomakangasta tuo alcantara.
 
Viimeksi muokattu:
Juu, kai se täytyy hanskat napata. Ajattelin näin alkuun hakea lähiprismasta jotkut viisi euroa maksavat sormettomat pyöräilyhanskat, ja katsoa miten ne toimii.
 
Jaahas, kävi UPS:n klassinen. Neljästä paketista kolme löysi perille ja tottakai on perjantai :cigar:Jos jollain on Pirkanmaalla ylimääräisenä QR1 niin voisi kiinnostella, jos pääsis jo ajamaan viikonloppuna.
 
Tuli tänään vaihdettua Thrustmaster T300RS:n uusi tuuletin entisen, alkuperäisen tilalle. Alkuperäinen mekasti kuin sirkkeli.
Käytin Noctua NF-A6x25 tuuletinta ja Kolink tuuletinadapterikaapelia.
Operaatio onnistui hyvin ja oli helppo tehdä. Tuuletin sopi suoraan entisen tilalle vaikka onkin paksumpi. Ja adapterikaapeli oli juuri oikeanlainen.
P.S. Tämä operaatio mitätöi takuun, koska alkuperäisen tuulettimen ruuvit oli merkattu punaisella maalilla.
Oliko Sinulla ongelmia ffb:n heikentymisen kanssa vai pelkästään tuo meteli?

Tuli eilen tästä aiheesta lueskeltua vaikken itse mitään ongelmaa vielä ole huomannutkaan.
Joillain tuo tuulettimen vaihto on auttanut lämpöongelmiin, mutta joillain ei.
Joku oli kaivanut alkuperäisen tuulettimen speksejä, niin se siirtää ilmaa hieman enemmän kuin tuo Noctua, toki jos ongelma on vain äänitaso niin siihenhän se tietty auttaa.

Joku oli myös värkännyt reiän kotelon kanteen ja tuuletin siihen imemään moottorilta lämmintä ilmaa ulos.

Vähän ihmettelen kun T300 on ollut ikuisuuden jo myynnissä, eikö tuotekehitys ole saanut korjattua lämpöongelmaa niin ettei se vaikuttaisi laitteen käytettävyyteen :hmm:
No näihin modauksiin tuskin tulee lähdettyä, kun eiköhän setti löydy myyntipalstalta ennen kuin takuuaika on päättynyt :)
 
Oliko Sinulla ongelmia ffb:n heikentymisen kanssa vai pelkästään tuo meteli?

Tuli eilen tästä aiheesta lueskeltua vaikken itse mitään ongelmaa vielä ole huomannutkaan.
Joillain tuo tuulettimen vaihto on auttanut lämpöongelmiin, mutta joillain ei.
Joku oli kaivanut alkuperäisen tuulettimen speksejä, niin se siirtää ilmaa hieman enemmän kuin tuo Noctua, toki jos ongelma on vain äänitaso niin siihenhän se tietty auttaa.

Joku oli myös värkännyt reiän kotelon kanteen ja tuuletin siihen imemään moottorilta lämmintä ilmaa ulos.

Vähän ihmettelen kun T300 on ollut ikuisuuden jo myynnissä, eikö tuotekehitys ole saanut korjattua lämpöongelmaa niin ettei se vaikuttaisi laitteen käytettävyyteen :hmm:
No näihin modauksiin tuskin tulee lähdettyä, kun eiköhän setti löydy myyntipalstalta ennen kuin takuuaika on päättynyt :)

Tein saman itse T500RS-malliin, mulla ei ollut ongelmia FFB:n kanssa. Häiritsi ainoastaan se meteli. Mistä löysit tuon tiedon, että Noctua olisi heikompi? Itse aikanaan kun tutkin tuota, niin kovasti löysin vastakkaista tietoa :D Toki en ikinä vaivautunut tarkistamaan, että oliko tiedot oikein missään. Väittäisin, että parhaiten jäähdytykseen auttaisi kun tekisi enemmän reikiän runkoon.
 
Tein saman itse T500RS-malliin, mulla ei ollut ongelmia FFB:n kanssa. Häiritsi ainoastaan se meteli. Mistä löysit tuon tiedon, että Noctua olisi heikompi? Itse aikanaan kun tutkin tuota, niin kovasti löysin vastakkaista tietoa :D Toki en ikinä vaivautunut tarkistamaan, että oliko tiedot oikein missään. Väittäisin, että parhaiten jäähdytykseen auttaisi kun tekisi enemmän reikiän runkoon.

1701504496311.png


Tuollainen tosiaan osui silmään, se onko kaikissa käytetty samaa tuuletinta vai kuten yleensä elektroniikkateollisuudessa että käytetään sitä joka kulloinkin on kustannustehokkain ja laadullisesti ylittää riman hipoen.
 

1701504496311.png


Tuollainen tosiaan osui silmään, se onko kaikissa käytetty samaa tuuletinta vai kuten yleensä elektroniikkateollisuudessa että käytetään sitä joka kulloinkin on kustannustehokkain ja laadullisesti ylittää riman hipoen.


Ainakin tämän (http://www.chiefly-choice.com/fans/uploads/122939245975j0n.pdf) PDF:n mukaan tuo Chiefly työntäisi ilmaan noin 26m3/h. En nyt sitten tiedä, että onko tuossa vain joku keskiarvo vai oikeasti maksimi?

Aina välillä sitä unohtaa, että maailmassa on tosiaan eri mittayksiköitä... Eli eihän tuo taida olla 26m3/h... Mutuna silti väittäisin, että Noctua on tehokkaampi. Ainakin itsellä tunsi selvemmin puhalluksen ratin päällä, mutta johtuisiko se kovemmasta paineesta?
 
Ei tosiaan ole murheita omalla kohdalla ollut, niin ei tarvetta modailla.
Ajattelin vaan että onko tämä tosiaan laitteen ominaisuus vai onkohan tuota pystytty eliminoimaan tuotekehityksessä.
Jos pakottaa tuulettimen täysille, niin varmasti on äänenpaine eri tasoa kuin että toimii automaatilla :)

-What you need to do is press "Mode" and "Option/Start" and hold down until the red light flashes. If it flashes twice, it means forced cooling is switched on. If it gives a single flash, it means the cooling is set to "Automatic".
-For Thrustmaster Rally Wheel Add-On Sparco R383 Mod : hold Mode + button 8 ( red one on the rigth bottom of the wheel
 
Mistäs hanskoja ja kenkiä kannattais vilkuilla ettei ainakaan turhaan ylimääräistä tulis maksettua? Hanskat siinä ja siinä perus T300 ratin kanssa mutta jonkulaiset kengät ois mukava olla, tuli nimittäin fanatecin csl elitet myös tilattua ei niinkään tolle ratille mutta jos/kun joskus tulevaisuudessa raaskii maksaa siitä pleikkarilisenssoidusta dd ratista.
 
Oliko Sinulla ongelmia ffb:n heikentymisen kanssa vai pelkästään tuo meteli?

Pelkkä meteli. Tuulettimen laakeri huusi kuin syötävä :rofl:
En ole huomannut Noctuaan vaihdon jälkeen mitään ongelmia ffb:n kanssa. Tuuletin on pakotetulla pyörimisellä.

Mistäs hanskoja ja kenkiä kannattais vilkuilla ettei ainakaan turhaan ylimääräistä tulis maksettua? Hanskat siinä ja siinä perus T300 ratin kanssa mutta jonkulaiset kengät ois mukava olla, tuli nimittäin fanatecin csl elitet myös tilattua ei niinkään tolle ratille mutta jos/kun joskus tulevaisuudessa raaskii maksaa siitä pleikkarilisenssoidusta dd ratista.
Itse olen käyttänyt uimahallikenkiä T-LCM:n kanssa. Hanskoista kirjoitinkin kymmenkunta viestiä ylempänä.
 
Viimeksi muokattu:
Omat hanskakokemukset, enemmän sieltä "hifistelen, maksan ylihintaa" osastolta:

Giro pyöräilyhanskat. Mukavat ja hyvin hengittävät kädessä ja pitoa riittävästi. Heikko kohta saumaukset, alkanut irvistelemään kämmenen reunoilta. Ei toimi kosketusnäytöllä.

Freem sim21. Kuin silkkiä kädessä, hyvin ohuet ja mukavat. Italialaista laatua: Yksi sormi ommeltu snadisti kierteelle. Ei haittaa käytössä, mutta tähän hintaan odottas täydellisyyttä. Kosketusnäyttö toimii hyvin. Kämmenosa kulunut ensimmäisenä puhki.

SimHound. Hieman paksumman oloinen kuin yllämainitut, jämäkämpi tuntuma, ei kuitenkaan hiosta. Saa nähdä kestääkö pidempään siten. Kosketusnäyttötuntuma ei freemin luokkaa. Laatuvaikutelma on hyvä. Ehkä paras grippi, mutta jossain oikeassa karting hanskassa saattas olla vielä parempi kenties.
 

Liitteet

  • 20231202_113720.jpg
    20231202_113720.jpg
    555,9 KB · Luettu: 89
Mistäs hanskoja ja kenkiä kannattais vilkuilla ettei ainakaan turhaan ylimääräistä tulis maksettua? Hanskat siinä ja siinä perus T300 ratin kanssa mutta jonkulaiset kengät ois mukava olla, tuli nimittäin fanatecin csl elitet myös tilattua ei niinkään tolle ratille mutta jos/kun joskus tulevaisuudessa raaskii maksaa siitä pleikkarilisenssoidusta dd ratista.
Motonestiä löytyy aika paljon soviteltavia hanskoja varsinkin kesällä. Kannattaa käydä kokeilemassa mitkä tuntuisi hyviltä omiin näppeihin. Saa ainakin tyyliä ja sitten voi tilata vaikka ulkomailta.
 
Itse olen käyttänyt uimahallikenkiä T-LCM:n kanssa. Hanskoista kirjoitinkin kymmenkunta viestiä ylempänä.
Käytän myös AliExpress mallin uimakenkiä sillon kun jaksan ne laittaa jalkaan. On hyvät simukäytössä. Hanskat on myös samalta suunnalta. Tykkään käyttää pyöräilyhanskoja joista sormen päät pois. Kivempi painella ja pyöritellä nappuloita paljaalla sormella.
 
Mistäs hanskoja ja kenkiä kannattais vilkuilla ettei ainakaan turhaan ylimääräistä tulis maksettua? Hanskat siinä ja siinä perus T300 ratin kanssa mutta jonkulaiset kengät ois mukava olla, tuli nimittäin fanatecin csl elitet myös tilattua ei niinkään tolle ratille mutta jos/kun joskus tulevaisuudessa raaskii maksaa siitä pleikkarilisenssoidusta dd ratista.

Mulla on Prisman uimakengät ja 100%:n ohuet gripilliset MTB-hanskat Motonetistä. On ollut hyvä combo.
 
Mistäs hanskoja ja kenkiä kannattais vilkuilla ettei ainakaan turhaan ylimääräistä tulis maksettua?

Mä ratkaisin kengät niin että ostin uudet ennen kuin vanhat oli loppuunkävelty ja siirsin vanhat simurigin viereen. Eli ihan tavalliset kävelykengät, ei se paras vaihtoehto mutta kun niillä nyt sitä oikeaakin autoa voi ajaa niin menee noi simuautotkin. Hanskat mulla tosiaan on ajohanskat, ei kilpa-ajohanskat vaan sellaiset mitkä laitetaan käteen kun lähdetään sunnuntaiajelulle pienellä englantilaisella avoautolla. Noita halpoja mitkä joskus ostin ei vain näytä enää olevan myynnissä.
 
Itse mieluiten sukilla vaikka lc-jarrutkin. Kokeillut barefoot-"kenkiäkin", vaikka toisaalta niissä tarpeeksi ohut pohja niin en taas pidä siitä kuinka
ne tai muutkaan kengät liikaa tarraavat polkimiin, pidän siitä kuinka sukkien kanssa voi jalkaa vaan liuttaa.
 
...pidän siitä kuinka sukkien kanssa voi jalkaa vaan liuttaa.
Mulla sama!
Ostin t-lcm polkimille ne kumipäällysteet, vaan turha ostos kun ei sukka sen jälkeen enää liu'u, mutta josko seuraava omistaja kokee tossuilla tarpeelliseksi.
Uimakengät ihan ok, mutta kumipurua muodostuu melko reippaasti.
 
Oon ny täs kokeillut kaiken näkösiä asennonvaihteluja mutta tota vasenta jalkaa ei pysty lepuuttamaan ton jarrupolkimen päällä.
Se rupee heti jotenkin jännittymään ja sitä on pakko ruveta ravistelemaan. On ton nilkan kanssa ollut ongelmia ennenkin mutta ei tällästä kipua ajamisen yhteydessä.

Oisko mitään tipsejä?
 
Oon ny täs kokeillut kaiken näkösiä asennonvaihteluja mutta tota vasenta jalkaa ei pysty lepuuttamaan ton jarrupolkimen päällä.
Se rupee heti jotenkin jännittymään ja sitä on pakko ruveta ravistelemaan. On ton nilkan kanssa ollut ongelmia ennenkin mutta ei tällästä kipua ajamisen yhteydessä.

Oisko mitään tipsejä?
Etäisyys ja kulma penkkiin. Jotenkin kuulostaisi sinun joutuvan pitää sitä jalkaa ylöspäin vedettynä koko ajan ettei jarru painu.
 
Tässä magneetteja odotellessa kysynpähän, että onko kukaan tehnyt T300:lle alla olevaa modia?




Onko tuo ihan vakavasti otettava modi vai pelkkää käärmeöljyä? Kovin vaativa hommahan tuo ei olisi...


Eilen kun vaihdoin pärisevän tuulettimen noctuaan, niin samalla tein tämän modin + vaihdoin myös sen toisen hihnan muoviset kiristinrullat laakereihin.

Ratti pyörii kyllä kevyemmin, että koneiston kitkan vähentymisen kyllä huomaa.

Toistaiseksi on vaan tullut pyöriteltyä rekan ruoria American Truck simulaattoris isommalla ja painavammalla ratilla.
Että siihen en osaa vielä kommentoida vaikuttaako nuo modit ffb palautteeseen rata ja ralli peleissä, nykyään kun 99% ajelusta tapahtuu ETS2 ja ATS peleissä.

Osille tuli hintaa 45€ ja itse modien värkkäys oli simppeli homma.
 
Ajoin eilen PS5:lla ACC:ta T300:lla force 100%:lla. (dyn damper 100, road effects 10%, muut nolla)
Ajattelin että ihan ok tälle ratille, mutta parin kierroksen jälkeen ffb teho laski huomattavasti.
Lueskelin aiheesta että gain pitäisikin säätää maksimissaan 75%:iin ettei tapahdu leikkautumista, eikä moottori ylikuumene. Tuuletin mulla olikin jo pakotettuna päällä.
Pleikallahan ei ole control panelia kuten PC:llä, joten ilmeisesti base on oletuksella maksimiteholla kun vain pelistä säädetään tehoa?!

Mites kun ACC ja vaikka EA WRC, niin säätövaraa on paljon yli 100%:in eli oisko tyyliin johonkin 200%:iin saakka, mille rateille ne säädöt on tarkoitettu?

Sikäli kyllä pettymys nyt kun sitten sääti forcea alaspäin ettei leikkausta ja feidausta tapahdu.
Ainakin kun vertaa edelliseen Fanan 8Nm DD:hen, niin ero on kyllä melkoinen!

En tiedä pitäskö palauttaa roippeet kun vielä palautusaikaa on vai haluaako joku hakea tästä setin 600eur:lla :hmm:
T300 + T-LCM + Sparco R383 + Wheel Stand Pro (+ orkkis ratti ja pedaalit).
Kaikissa takuu 24kk:tta.
 
Joo, Fanan DD Pro toimii ihan ok kyllä. Tosin molemmissa konsoliversioissa, PS5/XsX, on autojen välillä suuria eroja forcen voimakkuudessa/tuntumassa.
 
Ainakin kun vertaa edelliseen Fanan 8Nm DD:hen, niin ero on kyllä melkoinen!

No eihän se nyt voinut tulla yllätyksenä, että 3,9nm hihnavetoinen on voimiltaan selkeästi erilainen kuin 8nm DD? T300 on hyvä aloittelija-base mistä sitten siirrytään niin halutessaan johonkin Moza R9:n.
 
Viimeksi muokattu:
Yllätys oli heikko lämmönhallinta, mitä luin niin edes rajulla modaamisella ei juuri tuota 75% enempää voi laittaa tai tosiaan parin kiekan jälkeen laskee ffb huomattavasti.

No mutta pitää katsoa palauttaako vai pitääkö :hmm:
T-LCM polkimet ovat kyllä mainiot, niitäkin tullut jokunen testattua, mm Simgrade R7.
Parempana pidän kuin Fanan V3:sia.
 
Olin jo vähän huolissani, mut nyt pitäis Fanatecin paketin olla jakeluauton kyydissä. Sitten vaan odotellaan. ”Vahingossa” sattuikin pari iisimpää kotikonttoripäivää tähän, ja puolisokin on työmatkalla ulkomailla.
 
Itsellä suurin syy päivitykseen oli se, että T150 alkoi osoittaa kyykkäämisen merkkejä. Tehot vaimeni ja välillä tiukemmassa sessiossa ratti lopetti toimintansa kokonaan, etenkin jos FFB oli säädetty liian kovalle.
 
Eilen kun vaihdoin pärisevän tuulettimen noctuaan, niin samalla tein tämän modin + vaihdoin myös sen toisen hihnan muoviset kiristinrullat laakereihin.

Ratti pyörii kyllä kevyemmin, että koneiston kitkan vähentymisen kyllä huomaa.

Osille tuli hintaa 45€ ja itse modien värkkäys oli simppeli homma.
Mistä tilasit osat ja oliko mitkä? Jos tekisi itsekin joskus modin, niin helpottaisi osien hankintaa jos tietäisi suoraan käypäiset.
 
Yllätys oli heikko lämmönhallinta, mitä luin niin edes rajulla modaamisella ei juuri tuota 75% enempää voi laittaa tai tosiaan parin kiekan jälkeen laskee ffb huomattavasti.

No mutta pitää katsoa palauttaako vai pitääkö :hmm:
T-LCM polkimet ovat kyllä mainiot, niitäkin tullut jokunen testattua, mm Simgrade R7.
Parempana pidän kuin Fanan V3:sia.

On se Fanan 8nm dd:ssä vähän sama, joutuu aina pelistä tai basesta säätää forcet silleen ettei klippaa, muuten riskinä voimien häviämen välillä kokonaan, kun kyykkää ja sillon vetää herkästi pihalle. Muutenkin klipatessa hävii aina osa tuntumasta, joten hyvä välttää sitä 99% ajasta.

Mut joo onhan toi hieman erikoisesti suunniteltu. G29 esim sai laittaa klippaa just niin paljonkun halus, eikä kyykännyt. Toki onko siitä hyötyä, vai haittaa on enempi kuskikohtaista.
 
Viimeksi muokattu:
Täältä varmaan löytyypi kokemusta noista jarrumodeista Logitechin pedaaleihin. Niin tekeekö sellasella anustapilla mitään mikä tulee sinne jousen sisälle, vai kannattaako ihan suosiolla alkaa kattelemaan toisia pedaaleja? Noissa G923 mukana tulleissa pedaaleissahan on jo joku ero aikasempiin Login pedaaleihin, niin siksi vähän mietin että kannattaako alkaa värkkäilemään. Muuten noilla pedaaleilla ajelisi rallia kummasti, mutta pikkusen turhan helposti painuu jarru pohjaan.

Moza SR-P pedaaleja on ainakin kehuttu arvioissa, niin vähän mietin että jos sellaisiin siirtyisi suosiolla.
 
Täältä varmaan löytyypi kokemusta noista jarrumodeista Logitechin pedaaleihin. Niin tekeekö sellasella anustapilla mitään mikä tulee sinne jousen sisälle, vai kannattaako ihan suosiolla alkaa kattelemaan toisia pedaaleja? Noissa G923 mukana tulleissa pedaaleissahan on jo joku ero aikasempiin Login pedaaleihin, niin siksi vähän mietin että kannattaako alkaa värkkäilemään. Muuten noilla pedaaleilla ajelisi rallia kummasti, mutta pikkusen turhan helposti painuu jarru pohjaan.

Itse ajoin pitkään Login polkimilla GTEYE:n jarrujousen kanssa ja sillä tuntuma oli parempi mutta ei se pääse lähellekään kunnon polkimien tuntumaa. Jos budjettia on niin ennemmin katsoisin jotain uusia polkimia mielellään loadcell-jarrulla ja unohtaisin modaukset.
 
Täältä varmaan löytyypi kokemusta noista jarrumodeista Logitechin pedaaleihin. Niin tekeekö sellasella anustapilla mitään mikä tulee sinne jousen sisälle, vai kannattaako ihan suosiolla alkaa kattelemaan toisia pedaaleja? Noissa G923 mukana tulleissa pedaaleissahan on jo joku ero aikasempiin Login pedaaleihin, niin siksi vähän mietin että kannattaako alkaa värkkäilemään. Muuten noilla pedaaleilla ajelisi rallia kummasti, mutta pikkusen turhan helposti painuu jarru pohjaan.

Moza SR-P pedaaleja on ainakin kehuttu arvioissa, niin vähän mietin että jos sellaisiin siirtyisi suosiolla.

Parantaa se tuntumaa, mutta ok load cell on silti ihan eri tasolla. Todennäköisesti hetken modaamisen jälkeen alat kaipaamaan parempia. Näin sanon oman kokemuksen pohjalta. Ennen oli G29 ja sit modasin, mutta lopuks vaihdoin Fanan v3:siin brake kitillä, Sen jälkeen ollut ihan tyytyväinen tuntumaan, vaikka parempiakin olis tarjolla.
 
Täältä varmaan löytyypi kokemusta noista jarrumodeista Logitechin pedaaleihin. Niin tekeekö sellasella anustapilla mitään mikä tulee sinne jousen sisälle, vai kannattaako ihan suosiolla alkaa kattelemaan toisia pedaaleja? Noissa G923 mukana tulleissa pedaaleissahan on jo joku ero aikasempiin Login pedaaleihin, niin siksi vähän mietin että kannattaako alkaa värkkäilemään. Muuten noilla pedaaleilla ajelisi rallia kummasti, mutta pikkusen turhan helposti painuu jarru pohjaan.

Moza SR-P pedaaleja on ainakin kehuttu arvioissa, niin vähän mietin että jos sellaisiin siirtyisi suosiolla.

Tällaisen kun laitat tilaukseen niin paranee jarrutuntuma login polkimilla huomattavasti. Jousien vaihdoilla ja vastaavilla kumitapeilla ei kunnollista eroa jarrutuntumaan oikein saa.

 
@autobiography @Moguzi Jees, te vähän niin kun vahvistitte sen mitä epäilinkin. Parempi jättää modailut ja kattella toisia pedaaleja. Luultavasti noi Mozan SR-P lähtee tilaukseen, niissä kun on load cell ja ovat aika hyvin saaneet kehuja hinta/laatu suhteestaan.

Mozan romuihin tässä luultavasti tulee siirryttyä pikku hiljaa. Nyt on Mozan käppäri jo kaapissa vartoomassa että GT Omegan standi tulee. Nyt sitten pedaalit hankintalistalle ja sitten joskus ehkä R9 tai 12 base.
 
T300 ratti toimi normaalisti vielä pari päivää sitten, mutta nyt ei osoita mitään elonmerkkejä kun kytkee kiinni. Tai no, sen verran osoittaa että kun irroittaa usb johdon niin kuuluu se laitteen irroitus ääni koneesta. Johtovika se tuskin on kun on ollut kiinteästi rigissä johdot kiinni eikä niitä ole kukaan yrittänytkään liikutella. Pariin koneeseen koittanut tuota nyt kytkeä mutta lopputulos molemmissa sama.
Onko veikkausta mistä lähtä vikaa tutkimaan ja kannattaako lähtä yrittämäänkään itse korjata :rolleyes: Virtalähteitähän näistä vissiin on ainakin mennyt.

Jos tässä nyt pitäisi uutta rattia ruveta katsomaan niin mikä olisi jossain alle 400 euron hinnoissa paras sijoitus? T3PA-Pro polkimet löytyy jo valmiiksi, niin riittäisi että saisi uuden ratin. Tuon fanatec csl bundlen näyttää saavan 399. Olisi nyt ainakin direct drive :hmm:
 
Tuli hommattua Thrustmaster T300 rs gt edition rattipoljinsetti.
En ole tyytyväinen, palautukseen menee.
Tilaukseen Fanatec GT DD PRO ( 8 NM)
Tätä lisäksi miettinyt CSL Pedals Load Cell Kit
Olisko se siinä?
PS5 + GT7

Kannattaako samaan konkurssiin ottaa myös QR2 Lite Wheel-Side?
 
Viimeksi muokattu:
T300 ratti toimi normaalisti vielä pari päivää sitten, mutta nyt ei osoita mitään elonmerkkejä kun kytkee kiinni. Tai no, sen verran osoittaa että kun irroittaa usb johdon niin kuuluu se laitteen irroitus ääni koneesta. Johtovika se tuskin on kun on ollut kiinteästi rigissä johdot kiinni eikä niitä ole kukaan yrittänytkään liikutella. Pariin koneeseen koittanut tuota nyt kytkeä mutta lopputulos molemmissa sama.
Onko veikkausta mistä lähtä vikaa tutkimaan ja kannattaako lähtä yrittämäänkään itse korjata :rolleyes: Virtalähteitähän näistä vissiin on ainakin mennyt.

Jos tässä nyt pitäisi uutta rattia ruveta katsomaan niin mikä olisi jossain alle 400 euron hinnoissa paras sijoitus? T3PA-Pro polkimet löytyy jo valmiiksi, niin riittäisi että saisi uuden ratin. Tuon fanatec csl bundlen näyttää saavan 399. Olisi nyt ainakin direct drive :hmm:

Tuli hommattua Thrustmaster T300 rs gt edition rattipoljinsetti.
En ole tyytyväinen, palautukseen menee.
Tilaukseen Fanatec GT DD PRO ( 8 NM)
Tätä lisäksi miettinyt CSL Pedals Load Cell Kit
Olisko se siinä?
PS5 + GT7

Ei sillä ainakaan vikaan mee, toki kohta huomaat himoitsevasi 8nm kittiä, parempaa qr, tai ehkä toista rattia :D Oon ollut tyytyväinen omaan DD 8Nm, metallisella qr:llä ja formularatilla. Toki se uus muovinen qr saattaa olla jo ihan ok, vanha malli flexsas herkästi.
 
Viimeksi muokattu:
Ajoin eilen PS5:lla ACC:ta T300:lla force 100%:lla. (dyn damper 100, road effects 10%, muut nolla)
Ajattelin että ihan ok tälle ratille, mutta parin kierroksen jälkeen ffb teho laski huomattavasti.
Lueskelin aiheesta että gain pitäisikin säätää maksimissaan 75%:iin ettei tapahdu leikkautumista, eikä moottori ylikuumene. Tuuletin mulla olikin jo pakotettuna päällä.
Pleikallahan ei ole control panelia kuten PC:llä, joten ilmeisesti base on oletuksella maksimiteholla kun vain pelistä säädetään tehoa?!

Mites kun ACC ja vaikka EA WRC, niin säätövaraa on paljon yli 100%:in eli oisko tyyliin johonkin 200%:iin saakka, mille rateille ne säädöt on tarkoitettu?

Sikäli kyllä pettymys nyt kun sitten sääti forcea alaspäin ettei leikkausta ja feidausta tapahdu.
Ainakin kun vertaa edelliseen Fanan 8Nm DD:hen, niin ero on kyllä melkoinen!

En tiedä pitäskö palauttaa roippeet kun vielä palautusaikaa on vai haluaako joku hakea tästä setin 600eur:lla :hmm:
T300 + T-LCM + Sparco R383 + Wheel Stand Pro (+ orkkis ratti ja pedaalit).
Kaikissa takuu 24kk:tta.

Tuota ffb tehon laskua en ole huomannut T300 kanssa, mutta käytän juuri 75% tehoasetuksilla jotka oli oletusasetuksen pc:llä. Varmaan siksi.

Muuten mulla oli vähän samalainen kulku simuilun kanssa kuin sulla. Tullut vuosien aikana ostettua ja myytyä settiä sun toista. Loppujen lopuksi kyttäsin käytettynä Wheel stand pro + T300RS GT setin 300 eurolla johon ollut erittäin tyytyväinen. Mutta tuossa on oma raja mitä haluan laittaa näihin budjettiratkaisuihin. Tässä setissä ei ole edes Load celliä vaan tuo perus GT version polkimet jossa "conical brake mod". Toimii ihan ok, ei yllättäen ole ollut edes halua päivittää load celliin, vaikka niistä aikaisempaa kokemusta onkin.

Mulla on simuilu aika kasuaalista, välillä menee kuukausia ettei tule ajettua, välillä sitten hakkaan ihan kunnolla. Kalliimmilla seteillä mulla tuli paljon stressiä siitä jos ei rigiä käyttänyt tarpeeksi kun niin paljon oli rahaa laittanut siihen kiinni. Tällä nykyisellä setillä ei stressaa yhtään vaikka ei käytä, ja näin ollen peli-ilokin on ollut paljon korkeammalla ja maistunut simutkin paremmin kun ei tule väkisin pelattua. Tämä on nyt pitkälti ongelma jonka olen itse kehittänyt, mutta ongelma kuitenkin. Näistä keskusteluista on jäänyt mieleen että sulla on vähän samanlaista ollut ja sen takia nyt yritit tuota budjettiratkaisua. Mutta kuitenkin sijoitit 700 euroa siihen? En tiedä, tuntuu et tuolla hinnalla nykyään pitäisi olla jo DD rattia. Olisiko ideaa palautella erillisratti + polkimet ja yrittää käyttää sitä perussettiä josta kai hinnaksi sulla jäisi joku 300 euroa? Vai tuntuuko että tarvit load cellit + sen isomman ratin?
 
Itellä ollu ny reilu puoli vuotta tuo Moza R9 + FSR ratti, eikä ole juuri pahaa sanottavaa, joskin kesä meni aika pitkälti ajelematta.
Näin jälkiviisaana pitää ehkä myöntyä siihen tosiasiaan että näytöllinen ratti on kyllä täysin pelkkä gimmick, eikä sillä oikeasti tee yhtään mitään kun kaikki sama info ja enemmänkin näkyy paremmin suoraan pelissä. (iRacing)
En ole tuota rattia ajon aikana kerenny kyllä juuri vilkuilemaan joten perus GS olis riittäny mainiosti. Mutta tulipahan kokeiltua, ensi kerralla sitten toisia valintoja kunhan tuosta Mozasta joskus päättää vaihtaa toiseen. :kahvi:
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 749
Viestejä
4 556 297
Jäsenet
75 050
Uusin jäsen
Lartonki

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom