Paras rattiohjain ja muut autopelivarusteet

...Näistä keskusteluista on jäänyt mieleen että sulla on vähän samanlaista ollut ja sen takia nyt yritit tuota budjettiratkaisua. Mutta kuitenkin sijoitit 700 euroa siihen? En tiedä, tuntuu et tuolla hinnalla nykyään pitäisi olla jo DD rattia. Olisiko ideaa palautella erillisratti + polkimet ja yrittää käyttää sitä perussettiä josta kai hinnaksi sulla jäisi joku 300 euroa? Vai tuntuuko että tarvit load cellit + sen isomman ratin?
Juurikin näin, samoja fiiliksiä kanssasi!
Se 249eur T300:aan on ihan sama kuinka paljon pelaa ja vaikka telakalla pidempääkin, mutta kun hölmöyksissäni pistin sen 700eur sit saman tien :sori:
Ehkä ois ollut järkevä pitää silti se edellinen setti, mut tää on tämmöstä...sain toisenkin kaihisilmäni operoitua sillä rahalla :geek:

No pitää ainakin testailla vielä GT7:aa miltä se tuntuu ja onhan tuo ACC pleikallakin ihan mahtava peli, sanoisinpa jopa paras GT-simu. Ostin siihen just kaikki laajennuksetkin. Pädillä sitä on turha edes yrittää!
 
Itse tykkäsin aikoinaan Wreckfestejä pelailla Thrustmaster Ferrrarilla. Mutta ollut hyödyttömänä niin laitoin myyntii tuonne:

 
Juurikin näin, samoja fiiliksiä kanssasi!
Se 249eur T300:aan on ihan sama kuinka paljon pelaa ja vaikka telakalla pidempääkin, mutta kun hölmöyksissäni pistin sen 700eur sit saman tien :sori:
Ehkä ois ollut järkevä pitää silti se edellinen setti, mut tää on tämmöstä...sain toisenkin kaihisilmäni operoitua sillä rahalla :geek:

No pitää ainakin testailla vielä GT7:aa miltä se tuntuu ja onhan tuo ACC pleikallakin ihan mahtava peli, sanoisinpa jopa paras GT-simu. Ostin siihen just kaikki laajennuksetkin. Pädillä sitä on turha edes yrittää!
Tää sun ”soutaa, huopaa” on ketjun parasta tarjontaa, en malta odottaa seuraavaa episodia :psmoke:

Joulusiivous vielä vaiheessa enkä ole omaa T300 vielä noutanut Gigantista, vielä hellasärön kesyttämistä olohuoneen uuteen ”sisustuselementtiin” kun tähän asti ajopenkki ollut joko autotallissa tai ”toimistossa”.

Taisi itellä siirtyminen vanhasta ratista (Microsoft Sidewinder FFB wheel muistaakseni nimeltään) Logitechin G25 olla se missä rentous ja hauskuus väheni kaiketi shifterin myötä - nyt tarkoitus ajella rennosti koittaen unohtaa ajatus ”voisi tätä hommaa vielä jalostaa paremmaksi” ja jättää lisähärpäkkeet ostamatta, jännä nähdä miten käy.
 
Luin just että ACC 1.8:ssa oli vielä ffb ok T300:lla, mutta 1.9 rikkoi sen.
Ylikuumenemiset tulleet ton uuden version kanssa.
EA WRC:llä forcet on ihan ok eli taitaa olla nyt pelistä kiinni.

Ei kait tässä enää kovin kummoisia episodeja tule, mukava kuitenkin että seuraajat nauttineet matkasta ;)
 
.
Luin just että ACC 1.8:ssa oli vielä ffb ok T300:lla, mutta 1.9 rikkoi sen.
Ylikuumenemiset tulleet ton uuden version kanssa.
EA WRC:llä forcet on ihan ok eli taitaa olla nyt pelistä kiinni.

Ei kait tässä enää kovin kummoisia episodeja tule, mukava kuitenkin että seuraajat nauttineet matkasta ;)

Ainakin noi pari kaveria jotka ajaa aika paljon, sanoo sitä T300 ominaisuudeksi. Varmaan riippuu, miten jatkuvaa kovempien forcejen käyttö on ajaessa, ehtiikö jäähtyä, vai meneekö sensorin rajan yli, jolloin pudottaa tehoja ja estää rikkoutumisen.

ps. Hyvä että silmä tuli kuntoon, pelejä ajaa silloin mieluusti vähän halvemmallakin setillä.
 
Viimeksi muokattu:
Okei, sen kanssa sitten pitää T300:sen omistajien elää :)

En huomannut omassa DD Pro:ssa forcen leikkautumisia tai vastaavaa ylikuumentumisesta johtuvaa feidausta, mulla ei tosin koskaan pelissä tehot olleetkaan täysillä, ainoastaan basessa.

No mutta se siittä, olen niin laiska etten jaksa palauttaa mitään ja noi hilppeet nyt pysyy jos ei joku välttämättä halua tulla ostamaan (yv:tä jos kiinnostaa) :speechless:
 
Okei, sen kanssa sitten pitää T300:sen omistajien elää :)

En huomannut omassa DD Pro:ssa forcen leikkautumisia tai vastaavaa ylikuumentumisesta johtuvaa feidausta, mulla ei tosin koskaan pelissä tehot olleetkaan täysillä, ainoastaan basessa.

No mutta se siittä, olen niin laiska etten jaksa palauttaa mitään ja noi hilppeet nyt pysyy jos ei joku välttämättä halua tulla ostamaan (yv:tä jos kiinnostaa) :speechless:

Joo tässä DD sen saa kyykkää, jos liian pitkään forcet 8Nm tuntumassa, kun se ei oo pitovoima, vaan hetkittäiseen. Jättää vähän head roomia forceihin, niin ongelma poistuu.

Nythän noissa Fanan uusissa 12 ja 15Nm omissa se jaksaa pitää todella pitkään voimat lähes maximissa eikä kyykkää.
 
Mistä tilasit osat ja oliko mitkä? Jos tekisi itsekin joskus modin, niin helpottaisi osien hankintaa jos tietäisi suoraan käypäiset.

Tilasin osat jo kesällä, vapaa-ajan puute ja motivaatio antoi vähän odottaa toteutusta.
Näyttää löytyvän edelleen samalta myyjältä.

Yläpäähän:
1kpl 3M-16T Step Timing Pulley Belt width 11mm & Bore width 5mm
6kpl Stainless Steel MR83ZZ (3x8x3mm)

Alempi kiristin:
6kpl Stainless Steel MR115ZZ (5x11x4mm)

Modin ohjeessa mainittiin laakerikoko 5x13x4mm, tältä myyjältä ei löytynyt tuota kokoa ja halusin ottaa koko setin samasta paikasta.
Mittailun tuloksen ja nyttemmin asennuksen jälkeen tuo 11mm halkaisijalla oleva on pienin mikä vielä toimii ettei hihna osu kiristimen runkoon.
Sieltä kiristimestä löytyy tarvittaessa säätövaraa johonka ei tässä tapauksessa ainakaan tarvinnut koskea vaikka halkaisija oli alkuperäistä aavistuksen pienempi.

Alempaan kiristimeen tarvit mahdollisesti myös uudet akselitapit 2kpl: 20mm pitkät ja 5mm halkaisijalla, omat pätkäisin jostakin vanhasta johtotelineestä joka oli moisesta 5mm metallitangosta valmistettu.
Alla olevassa videossa tapit ovat tasapaksut, mutta mun ratissa oli keskellä tappia ohuempi n. 5mm leveä ura jonka olettasin olevan ura rasvalle. Luonnollisesti laakerit ei oikein istunut tähän tappiin.

Tarvittavat prikat löysin myös omasta miljoonalaatikosta.

Tässä videossa näkee tuon alemman kiristimen modauksen.
Upgrade Thrustmaster T300RS/GT/TX ALL belt tensioner bearings + metal pinion MOD britti tekstit löytyy.
Kuvauksesta löytyy videossa käytettyjen laakerien koot.
Ja linkit aliexpressiin jos sieltä haluaa tilailla.
 
Viimeksi muokattu:
Vähän kävi mielessä jos peruuttais huomenna? Lähtevän T300 setin ja pistäis sitä ylihintaista pleikka fanatekkiä tulemaan mutta jospa sitä vain odottelis että jos halpenis jossain välissä, kaippa tollakin nyt pärjää tovin, olettaen ettei ylikuumene heti kun pistää päälle.
 
Oon ny täs kokeillut kaiken näkösiä asennonvaihteluja mutta tota vasenta jalkaa ei pysty lepuuttamaan ton jarrupolkimen päällä.
Se rupee heti jotenkin jännittymään ja sitä on pakko ruveta ravistelemaan. On ton nilkan kanssa ollut ongelmia ennenkin mutta ei tällästä kipua ajamisen yhteydessä.

Oisko mitään tipsejä?
Postaa kuva sun ajoasennosta jos on mahdollista, helpompi tarjota kommenttia asiasta
 
Eka ilta fanatecin loadcellin kanssa, ja tota joo :P

Aika paljon piti tota wheel stand prota ja setuppia tukevoittaa, eikä olekaan ennen tullut ainakaan tarkoituksella pelattua kengät jalassa. Alkuhan oli yhtä perkelettä, mut sit tuunailun ja tuumailun jälkeen ajelin kymmenkunta kierrosta ACC:tä, ja hommassa alkoi olla jotain järkeäkin. WRC vaatii vielä kyllä aika paljon totuttelua tuntuman löytämiseksi. Vähän sellainen olo kuin olisi aloittanut koko homman alusta uudestaan Thrustmasterista Fanateciin vaihtaessa.
 
Eka ilta fanatecin loadcellin kanssa, ja tota joo :p

Aika paljon piti tota wheel stand prota ja setuppia tukevoittaa, eikä olekaan ennen tullut ainakaan tarkoituksella pelattua kengät jalassa. Alkuhan oli yhtä perkelettä, mut sit tuunailun ja tuumailun jälkeen ajelin kymmenkunta kierrosta ACC:tä, ja hommassa alkoi olla jotain järkeäkin. WRC vaatii vielä kyllä aika paljon totuttelua tuntuman löytämiseksi. Vähän sellainen olo kuin olisi aloittanut koko homman alusta uudestaan Thrustmasterista Fanateciin vaihtaessa.

Juu, se vaatiin oman totuttelun, mutta palkitsee sitten tuntuman tarkkuudella, kunhan omaksuu.
 
Itsellä oli kyllä jo Playseatissa aikoinaan CSP v1 ja sitten CSL Elite LC v1:t, Kyllähän se poljintaso vähän taipuili... , tosin kyllä sillä ajaa pystyi.

Nyt sitten muutaman vuoden kun Simetik K2 ollut niin siinä toki ei polkimet liiku yhtään mihinkään,vaikka v3:t on oikeastaan jäykimmällä eikä fyysistä poljinliikettäkään ole paljoa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: T0m
Yläpäähän:
1kpl 3M-16T Step Timing Pulley Belt width 11mm & Bore width 5mm
6kpl Stainless Steel MR83ZZ (3x8x3mm)

Alempi kiristin:
6kpl Stainless Steel MR115ZZ (5x11x4mm)
Yritin Suomesta etsiä vastaavia osia, laakerit löytyi ylemmät ja alemmat, mutta hihnapyörää ei...6mm hihnalle olisi kyllä ollut, mutta T300:ssa on hihnan leveys 9mm (GT3-324-3MGT-9).
Mikä idea tuossa alumiinisessa hihnapyörässä on? Ettei luista?

Ajattelin modailla jäähdytystä ja samalla nuo kiristimet, takuu menee mutta menkööt.
 
Mikä idea tuossa alumiinisessa hihnapyörässä on? Ettei luista?
Tällaiseen kommenttiin törmäsin yhden videon kommenteissa missä kysyttiin samaa:

"In my t300 and for a lot of people, the original plastic pinion's bore is off center which make the steering uneven"

Omasta en osaa silmämääräisesti sanoa onko kunnollinen vai ei, olis pitäny silloin katsoa ja pyöritellä kun oli vielä moottorin akselilla.

Lisään tähän vielä linkin ohjeeseen jonka avulla pystyy nollata auto calibraation keskikohdan takaisin fyysisesti keskelle.
Ittellä kävi niin että prosessin jälkeen ratti calibroitui 2 astetta vasemmalle.
https://ts.thrustmaster.com/download/accessories/Manuals/T300RS/T300_Centering_Process.pdf

btw Sintosella näyttäis olevan KUULALAAKERI MR125ZZ 5X12X4MM joka on halkaisijaltaan lähempänä alkuperäistä alakiristimen 13mm rullaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tuosta!
Joo Sintosella oli varastossa 3kpl noita 12mm halkaisijalla olevia, mut otin sit samantien kaikki 11mm jos ne kerran olet toimivaksi todennut :)
Alimmainen hihna on muutenkin kireä ilman kiristimiä, toki varmaan voi vähän venyä käytössä.

Vähän luulen että tää on sellasta käärmeöljyilyä, mutta kokeillaan kun ei paljoa maksa.
Aparaatille jo tein ruumiinavauksen, nyt odottelee osia.
 
Tuli eilen fanatecin vaihdekeppi, käsijarru ja polkimet ja niitä siinä hetken testailin ja toimi oikein mallikkaasti. Tänään se toimiminen sitten loppuikin. H-kaaviolla wrc 23:sta meinasin ajaa niin lähdössä käksän vedin päälle ja vaihde hyppäsi samantien pakille vaikka kepissä oli ykkönen silmässä, kakkonen hyppii vapaan ja vaihteen välillä kun yritin sillä liikkeelle. Pari kertaa kalibroinut kepin uudestaan ja ekalla kerralla toimi hetken, toisella alkoi samantien temppuilemaan.

Pikaisella googlailulla ehdotettiin jotain sähköteippi-viritelmää mutta ei kyllä millään viitsisi päivän vanhaan kamppeeseen alkaa teippivirityksiä säätämään. Onko tuohon mitään järkevää korjausta vai laitanko takaisin ja jään odottelemaan seuraavaa maanantai-kappaletta saapuvaksi?
 
Pikaisella googlailulla ehdotettiin jotain sähköteippi-viritelmää mutta ei kyllä millään viitsisi päivän vanhaan kamppeeseen alkaa teippivirityksiä säätämään. Onko tuohon mitään järkevää korjausta vai laitanko takaisin ja jään odottelemaan seuraavaa maanantai-kappaletta saapuvaksi?
Joo ei tietenkään kannata alkaa availemaan, koska nuo siellä tehtävät kikkailut on enemmän ja vähemmän vain tilapäisiä "korjauksia".
Jos kakkosen ja vapaan välilläkin temppuilee, niin ei kuulosta tuolta anturiongelmalta, vierekkäisiä lovia se joissain shiftereissä on arponut.

Tämä pitäisi olla kuitenkin korjattu uusimmassa ajurissa eli jos Sulla ei vielä ole uusinta firmwarea basessa/moottorissa, niin niiden päivitys nyt sitten ensimmäisenä ja jos ei auta niin kepukka takas Saksaan!
 
Joo ei tietenkään kannata alkaa availemaan, koska nuo siellä tehtävät kikkailut on enemmän ja vähemmän vain tilapäisiä "korjauksia".
Jos kakkosen ja vapaan välilläkin temppuilee, niin ei kuulosta tuolta anturiongelmalta, vierekkäisiä lovia se joissain shiftereissä on arponut.

Tämä pitäisi olla kuitenkin korjattu uusimmassa ajurissa eli jos Sulla ei vielä ole uusinta firmwarea basessa/moottorissa, niin niiden päivitys nyt sitten ensimmäisenä ja jos ei auta niin kepukka takas Saksaan!
Se fanatecin softa eilen päivitti firmwaren kun kalibroin nuo vehkeet. Testailin tuossa joutessani ensin assetto corsaa, sitten dirt 2:sta, automobilista 2:sta, uudelleen dirt 2:sta ja lopuksi uutta forzaa jakaikissa toimi keppi moitteetta. Sitten kokeilin wrc:tä uudelleen niin siinä kun aloitin pätkän niin samantien oli taas pakki silmässä kun käskee käksää vetämään ja kakkonen hyppii vaihteen ja vapaan välillä.

Edit. Niin unohdin mainita että keppi on usb:lla kiinni koneessa ja rattina TM t300.
 
Ok, oisko sitten kuitenkin tuosta vielä bugisesta pelistä kyse :hmm:

Joo no siihen ei Fanatecin basepäivitykset auta :D

Voi hyvinkin olla pelin uusi hieno ominaisuus kun redditissä joku näyttää kyselevän samasta viasta ja menee hälläkin usb:lla keppi koneeseen.
 
Ilmeisesti tuossa Fanan kepissä pitäisi pohja-(päälli?) levy irroitella/nostaa jos haluaa ne pulttisliderit muihin uriin kuin niihin reunimmaisiin? onko jotain mitä pitäisi tuossa huomioida, ei ole mitään piuhoja tms kiinni noissa joita pitäisi varoa?
 
Ilmeisesti tuossa Fanan kepissä pitäisi pohja-(päälli?) levy irroitella/nostaa jos haluaa ne pulttisliderit muihin uriin kuin niihin reunimmaisiin? onko jotain mitä pitäisi tuossa huomioida, ei ole mitään piuhoja tms kiinni noissa joita pitäisi varoa?

Siinähän on urat ainoastaan reunoissa niiden irrotettavien nurkkapalojen kohdalla. Loput väliköt on ihan vaan suoria alumiiniripoja ilman sitä huullosta.

Täälläkin tuntuu olevan useampi joka tilasi Fanatecin shifteri-bundlen (keppi+usb adapteri) Black Friday tarjouksesta.

Tuliko usb-adapteri omana pakettinaan vai oliko se lisätty kepin laatikkoon? Omasta lähetyksestä tuo adapteri puuttuu kokonaan. Kollilapussakin on pakettien määränä 1 of 1, eli ainakaan omassa lähetyksessä ei ollut mukana erillistä pakettia adapterille.

Tästä on tietysti pistetty jo palautetta/kyselyä Fanatecillekin, mutta asiakaspalvelun vastausaika on tällä hetkellä ilmeisesti pari viikkoa..
 
Viimeksi muokattu:
Siinähän on urat ainoastaan reunoissa niiden irrotettavien nurkkapalojen kohdalla. Loput väliköt on ihan vaan suoria alumiiniripoja ilman sitä huullosta.

Täälläkin tuntuu olevan useampi joka tilasi Fanatecin shifteri-bundlen (keppi+usb adapteri) Black Friday tarjouksesta.

Tuliko usb-adapteri omana pakettinaan vai oliko se lisätty kepin laatikkoon? Omasta lähetyksestä tuo adapteri puuttuu kokonaan. Kollilapussakin on pakettien määränä 1 of 1, eli ainakaan omassa lähetyksessä ei ollut mukana erillistä pakettia adapterille.

Tästä on tietysti pistetty jo palautetta/kyselyä Fanatecillekin, mutta asiakaspalvelun vastausaika on tällä hetkellä ilmeisesti pari viikkoa..

Mulla tuli normaalisti yhteen pakattuna, eli keppi ja usb-adapteri oli omissa paketeissa ja ne paketit oli laitettu vielä isompaan laatikkoon.
 
Siinähän on urat ainoastaan reunoissa niiden irrotettavien nurkkapalojen kohdalla. Loput väliköt on ihan vaan suoria alumiiniripoja ilman sitä huullosta.

Täälläkin tuntuu olevan useampi joka tilasi Fanatecin shifteri-bundlen (keppi+usb adapteri) Black Friday tarjouksesta.

Tuliko usb-adapteri omana pakettinaan vai oliko se lisätty kepin laatikkoon? Omasta lähetyksestä tuo adapteri puuttuu kokonaan. Kollilapussakin on pakettien määränä 1 of 1, eli ainakaan omassa lähetyksessä ei ollut mukana erillistä pakettia adapterille.

Tästä on tietysti pistetty jo palautetta/kyselyä Fanatecillekin, mutta asiakaspalvelun vastausaika on tällä hetkellä ilmeisesti pari viikkoa..

Se adapteri tuli erikseen jos en ihan väärin muista.
 
Siinähän on urat ainoastaan reunoissa niiden irrotettavien nurkkapalojen kohdalla. Loput väliköt on ihan vaan suoria alumiiniripoja ilman sitä huullosta.

Täälläkin tuntuu olevan useampi joka tilasi Fanatecin shifteri-bundlen (keppi+usb adapteri) Black Friday tarjouksesta.

Tuliko usb-adapteri omana pakettinaan vai oliko se lisätty kepin laatikkoon? Omasta lähetyksestä tuo adapteri puuttuu kokonaan. Kollilapussakin on pakettien määränä 1 of 1, eli ainakaan omassa lähetyksessä ei ollut mukana erillistä pakettia adapterille.

Tästä on tietysti pistetty jo palautetta/kyselyä Fanatecillekin, mutta asiakaspalvelun vastausaika on tällä hetkellä ilmeisesti pari viikkoa..

Eri paketeissa tulivat tänne ja vielä peräkkäisinä päivinä. Seurannassa kyllä luki "2 of 2" ja näkyi molemmat seurantanumerot.
 
Eiköhän se pidä paikkansa, jos tulee UPS:n kautta tilailtua muutenkin tavaraa, niin tosiaan kätevä ladata se appi ja rekisteröityä käyttäjäksi, ei maksa mitään.

En ihan kauheasti ole ulkomailta tilaillut, mutta muutaman kymmenen kertaa kuitenkin.
Fanatec ollut kyllä kallein paikka rahtikustannusten suhteen, kerran maksoin rahdin tuplana kun QR:stä veloittivat oman 20-25eur rahdin.
Luulisi tuollaisella firmalla olevan sen verran toimituksia, että saisivat UPS:n kanssa neuvoteltua paremman diilin tai käyttää vaikka DHL:ää.
Heidän toimari on kuitenkin yksi saamaton ku*pää, lupailee ties mitä parannuksia ja mitään ei kuitenkaan tapahdu...nettisivut, uusi foorumisofta, tekninen tuki jne.

Hyviä tuotteita kuitenkin, ainakin itse olin tyytyväinen!

Tänään tuli itelle T300 ja siihen Sparcon replika ratti, lc-pedaalit ja WSP jo olikin, niin pääsee tässä niputtamaan setin ja illalla kokeilemaan WRC:tä...jos kaikki toimii.
En tiedä kun piti tää homma jo lopettaa ja nyt sit meni 700eur taas yhteen kokoonpanoon :hmm:

Saapuivat paketit vihdoin kahdessa osassa. Ensimmäiset tuli oven taakse 4.päivä ja loput 5.päivä.
Seurantakoodi ilmestyi fanatecin sivuille vasta kun olin paketit vastaanottanut :D

Aika mieletön päivitys on tuo Csl DD ja Elite pedals v2, vanhaan g25+340mm biltema ratti ja crs eliteihin verrattuna. Kyllä nyt kelpaa taas ajella:cool:
 
Sainpa sen sitten ihan siististi asenneltua shifterin/käsijarrunkin jotenkin järkevästi niin että rystyset leikkaannu känkän varren veitsenteräviin reunoihin. Toki Simetikin vaihdekeppi/känkkäteline oli jo entuudestaan.
 
Eilen tuli GT Omega Apex ständi ja ajaminenhan muuttui ihan toisenlaiseksi, ei G923 pidä lähellekään samanlaista räminää kun pöydän kulmaan ruuvattuna. :hmm: Isoin ero tosin minkä huomasin eilen about 4h ajeluilla, niin nyt kun ajoasento on vähän sinne päin edes, jarrun ja kaasun annostelu on paljon tarkempaa kun mitä se oli aikasemmin. Parissa WRC klubissa tuli pysyttyä ihan kärjen tuntumassa, mitä ei oo hirveen usein aikasemmin tapahtunut.

Oli sen verran hyvän tuntusta ajella eilen, niin nyt en ookaan ihan varma että tarviinko uusia pedaaleja sittenkään. Toisaalta uusi romu on aina kivaa.. :D
 
Eilen tuli GT Omega Apex ständi ja ajaminenhan muuttui ihan toisenlaiseksi, ei G923 pidä lähellekään samanlaista räminää kun pöydän kulmaan ruuvattuna. :hmm: Isoin ero tosin minkä huomasin eilen about 4h ajeluilla, niin nyt kun ajoasento on vähän sinne päin edes, jarrun ja kaasun annostelu on paljon tarkempaa kun mitä se oli aikasemmin. Parissa WRC klubissa tuli pysyttyä ihan kärjen tuntumassa, mitä ei oo hirveen usein aikasemmin tapahtunut.

Oli sen verran hyvän tuntusta ajella eilen, niin nyt en ookaan ihan varma että tarviinko uusia pedaaleja sittenkään. Toisaalta uusi romu on aina kivaa.. :D

Tilasitko Omegalta? Näköjään maksuton rahti, miten tilaus onnistui? Itse olen vajaan vuoden kasannut settiä, simucuben ja cube controllsin seuraksi pitäisi löytää rigi, tuo omega prime on seurannassa, kenties treq....
 
Oli kyllä huima päivitys Thrustmaster T150 -> T300. Paljon parempi tuntuma, pehmeämpi ja hiljaisempi. Tuntui, että Dirt Rally 1:ssä tietyissä tilanteissa olisi vanhalla ratilla jo menty pöpelikköön. Polkimet päivitin aiemmin jo T3PM:n ja valtava harppaus niissäkin. T150 heikkous on kyllä polkimet, ratti sinänsä ihan asiansa ajava aloittelijalle.

(Näillä myyntipuheilla olisi T150 + alkuperäiset polkimet ja T300 mukana tulleet T3PA polkimet myynnissä täällä)
 
Viimeksi muokattu:
Tilasitko Omegalta? Näköjään maksuton rahti, miten tilaus onnistui? Itse olen vajaan vuoden kasannut settiä, simucuben ja cube controllsin seuraksi pitäisi löytää rigi, tuo omega prime on seurannassa, kenties treq....
Iso suositus SimXpro:lle.
Nopea toimitus, hyvä asiakaspalvelu ja melko fiksuun hintaan.

 
20231206_195316.jpg

Tuli päivitettyä CSL DD (8nm) tuohon uuteen Clubsport DD:n. Mitä nyt eilen tuota testailin ja ajelin niin tuntumaltaan aika samanlaisia, mutta väännössä tulee isoin ero joka tuntui minun ajoa hyödyttävän ku sain omia henkilökohtaisia kierrosaikoja paranneltua ACC:ssä. Luulisin että tuolla isommalla väännöllä saa paremmin auton massaan tuntuman ja näin ollen ei tule niin paljoa aliohjausta.
 
Tilasitko Omegalta? Näköjään maksuton rahti, miten tilaus onnistui? Itse olen vajaan vuoden kasannut settiä, simucuben ja cube controllsin seuraksi pitäisi löytää rigi, tuo omega prime on seurannassa, kenties treq....
Juu, sieltä suoraan tilasin. Tilaus meni ihan nätisti, ei mitn ongelmaa ollu. Siitä kun tilauksen tein ja maksoin, niin otti tosin 3 viikkoa ennen kun ständi oli omissa käpälissä.
 
T300

T300 laakerit.jpg
Laakerimodaus meni muuten ok, mutta tupeksin homman niin, että pistin vähän liian ison prikan pohjalle ja sit junttasin laakerin alas...krhhh...se prkl raapi prikkaa vasten ja oli niin tiukassa ettei saanut ehjänä eli toinen puoli kahdella laakerilla, mut paikkasin sen verran että porasin alakerran orkkikseen laakerin halkaisijan kokoisen reiän ja pistin sen kahden päälle, tuli ihan ok.
Alemman kiristimen uudet akselit tein vanhoista 5mm poranterien varsista eli pätkäisee 2x 20mm pätkät.
Vaikutuksesta en osaa sanoa kyllä yhtään kun vain pari tuntia ehdin ajamaan ennen muutosta.

Epäkeskoisuutta mulla ei tuossa ylemmässä hihnapyörässä ole yhtään, joten tuskin jaksan vaihtaa alumiinista vaikka sellainen kohta postista kolahtaakin.

T300 80x80 Noctua.jpg
Alkuperäinen 60x60 puhallin vaihtui 80x80 Noctuaan (+ adapteri) vaikka se ei siihen kunnolla mahtunutkaan.
Powerin paria ruuvia piti löystää ja yksi jättää pois että sai sen tuohon väliin, sit vaan kiristi ne pari ruuvia niin on todella jämäkästi paikoillaan.
Osa puhaltimesta kun peittyy, niin tuskin ihan siirtää luvattua 50 kuutiota tunnissa.

Moottorin käänsin toisinpäin eli korkeat jäähdytyselementin rivat ylöspäin, voisi ajatella että lämpö johtuu paremmin ylöspäin ja puhallus tehostaa sitä.
Kotelon ilma-aukoista veistin ne välit pois niin kulkee ilma vähän paremmin, lisäreikiä en viitsinyt tehdä.

Keskiakseliin / ruuviin pistin silikonirasvaa ihan reippaasti lisää.

Ratin keskitys piti tosiaan kalibroida uudelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Tuosta Maken modauksesta tuli mieleen, multa löytyisi varaston pohjilta joku vanha t300 runko..... saattaapi olla että on tx runko, mistä tuo ratin dataväylä on modattu usb väyläksi. Ja jotkun fanan loadshell polkimetkin löytyy, taitaa olla sitä ekaa halvempaa mallia. Toimivuudesta en enään tiiä, kun kylmävarastossa ollu pari vuotta. Mut toimivana poistettu käytöstä. Mut jos jollekkin kelpaa nii laitetaan romut kiertoon. Noutaa saa Tuusulasta, postitukseen en viitti vaivautua, kun vaatisi enenmän motivaatiota. :D Mut ihan ilmatteeks saa jos haluu.
 
Itellä ollu ny reilu puoli vuotta tuo Moza R9 + FSR ratti, eikä ole juuri pahaa sanottavaa, joskin kesä meni aika pitkälti ajelematta.
Näin jälkiviisaana pitää ehkä myöntyä siihen tosiasiaan että näytöllinen ratti on kyllä täysin pelkkä gimmick, eikä sillä oikeasti tee yhtään mitään kun kaikki sama info ja enemmänkin näkyy paremmin suoraan pelissä. (iRacing)
En ole tuota rattia ajon aikana kerenny kyllä juuri vilkuilemaan joten perus GS olis riittäny mainiosti. Mutta tulipahan kokeiltua, ensi kerralla sitten toisia valintoja kunhan tuosta Mozasta joskus päättää vaihtaa toiseen. :kahvi:
Täysin samanlaiset fiilikset tuosta ratista. Onhan se hieno, mutta melko turha tuo näyttö, kun ei sitä tosiaan ihan hirveästi kerkeä vilkuilemaan. Hyvin olisi pärjännyt sillä ei näytöllisellä versiolla, mutta pakko oli tuo näytöllinen testata. No tällä mennään ja ei varmaan toiste tarvi näyttöä rattiin.
 
Black Friday oli yleisesti melkoista jöötiä tänä(kin) vuonna, mutta Fanalta putosi kovia tarjouksia. Itse tartuin tuohon CSL DD + Clubsport Formula V2.5 X -bundleen täydennettynä CSL Elite V2 -polkimilla.

Koko setin hinta kotiin toimitettuna n. 570€, kun tuosta sai jopa kaksi bundle alennusta kunhan lisäsi mitkä tahansa polkimet samalle tilaukselle.

Onko mikä tilanne sulla tässä tilauksessa? Itellä ei mitään info sitten 25.11 ku tila vaihtu "Completed shipped".
 
No helskatti. Mikähän se minun tilausta nyt jarruttaa. Tosiaan tilauksen tein 24.11 klo 13 jälkeen. :hmm:
Huhun mukaan fanan varastolla totaali sulaminen käynnissä, ja ei välttämättä tule edes sitä seurantakoodia, vaan paketit ilmaantuu ovelle ilman suurempaa ilmoitusta. Omakin on tossa completely shipped tilassa.
 
Huhun mukaan fanan varastolla totaali sulaminen käynnissä, ja ei välttämättä tule edes sitä seurantakoodia, vaan paketit ilmaantuu ovelle ilman suurempaa ilmoitusta. Omakin on tossa completely shipped tilassa.
Joo näin olen kans ymmärtänyt ja mitä fanan blogin kommentteja lukenu niin ihan mysteri miten paketit liikkuu.
 
Onko mikä tilanne sulla tässä tilauksessa? Itellä ei mitään info sitten 25.11 ku tila vaihtu "Completed shipped".

Mulle ei seurantakoodia tullut ollenkaan vaan luki pelkästään tuo mitä sulla, viime tiistaina sitten vaan tuli aamulla tekstari että toimitus 15-17 aikaan ja tilauksen tein 24.11.
 
Itsekkin tilasin 24.11 ja tänään tuli osa paketeista ja huomenna lisää. Mitään seurantakoodia en itsekkään saanut, mutta UPS sivulta voi tarkistaa seuranta viitenumerolla -toiminnolla onko paketti on heillä kuljetuksessa kun syöttää fanatecin order numberin , oman maan ja postinumeron.
 
Viimeksi muokattu:
Joo ei näy mitään tuolla viitenumero haulla. Ilmeisesti tavara makaa jossain fanan varastolla :cautious:
 
Itse päivitin G29 ja motonet simupenkki setin TM TS-PC, T-LCM ja Playseat Trophy komboon kun tuntui että innostui ajamisesta taas enemmän. Vajaa 700e jäi päivitykselle hintaa mutta onhan nuo ihan eri tason kamppeet ja polte pelata iskee joka ilta vielä. AMS2 tällä hetkellä suosikki mutta pitäisi tuo Assetto Corsan modipuoli ottaa haltuun niin löytyy varmasti mielenkiintoista pelattavaa. Tuo Trophyhän on putkirigiksi hieman hintava, mutta BF aikaan sai 499€ hintaan ja mielestäni se on tuon hinnan väärti, asennon sai todella mukavaksi formula-gt-hybridiksi.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
262 751
Viestejä
4 556 442
Jäsenet
75 051
Uusin jäsen
Supiko1ra

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom