Palkkakeskustelu

Liittynyt
29.01.2019
Viestejä
2
Pääkaupunkiseudulla asunut ja työskennellyt. Tällä hetkellä ikää 26v.

2011 - 1300e/kk
2012 - 1400e/kk
2013 - 1500e/kk tietotekniikan opinnot alkoi
2014 - 1500e/kk opintojen ohella
2015 - 1500e/kk opintojen ohella
2016 - 2200e/kk sain oman alan töitä
2017 - 2800e/kk valmistuin + työsopimus vakinaistettiin
2018 - 3800e/kk palkka nousi pari kertaa vuoden aikana koska kokeneemmat työkaverit vaihtoivat työpaikkaa, eli omat vastuut nousi
2019 - 4200e/kk
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Saadaan sittenkin 0,7+0,7 korotus normaali liksaan, TES:seen oli sovittu 1,5% korotus, mutta onnistuivat tuota pyörittelemään vielä puolivuotta.
 

a-p

Make ATK Great Again
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
712
2015 Elokuusta, joulukuun puoleen väliin saakka tein pätkissä raksahommia. Kuukausi palkka oli noin 2000e/kk.
2016 Lähdin puuteollisuuden pariin puoleksi vuodeksi, jolloin palkkani oli noin 1500e/kk, tässä vaiheessa rahaa ei mennyt lainkaan asumiseen, koska olin asustelemassa porukoiden nurkissa.
2017 tammikuu-2018 marraskuu. Metallialan töitä. Noin 1900e/kk, välillä tienasin muutaman satasen enemmän, koska tein muutaman kuukauden yövuoroa putkeen..
2018 joulukuu-nykyhetki. Varastotyöt. Tämän hetken tulot ovat olleet keskimäärin 3880e/kk, mutta luultavasti tulot saattavat heitellä hivenen, riippuen milloin työvuoroja on ja minkä verran teen ylitöitä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
1 290
Ite automaatioasentajan töitä 6 vuotta tehneenä(itseasiassa tulee kohta 7 vuotta täyteen) oon vähän jutellu just eri firmojen operaattoreiden kanssa ja tuntuu kyllä että edut on kohdillaan. Just toi et 12 päivää kuussa painetaan duunia tuntuu aika kivalta(itseäni ei sikäli 12 tunnin työpäivät haittaa, ymmärrän että se ei kaikille ole) ja liksakaan ei oo ihan paska. Tietysti riippuu firmasta kuinka paljon vastuuta hommassa on tai kuinka puuduttavaa se on(välillä ainaki vaikuttaa että se on 12h jotain näyttöjen tuijottelua ja sinnittelyä että pysyis hereillä)
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
345
Itsellä palkkakehitys AMK:sta (teollisuusautomaatio) valmistumisen jälkeen ja harjoittelun ajalta:
2012: 650 €/kk (harjoittelu)
2013: 2250 €/kk
2014: 2450 €/kk
2015: 2550 €/kk
2016: 2750 €/kk
2017: 2900 €/kk
2018: 3050 €/kk
2018: 3200 €/kk
2018: 3720 €/kk (työpaikan vaihto)

Edellisessä paikassa "Suunnittelijana", työtehtävinä pääosin PLC-Ohjelmointia + tuotantolinjojen käyntiin potkimista, nykyisin kunnossapidon automaatioinsinöörinä, työtehtävinä ongelmanratkaisua, kehittäviä tehtäviä/projekteja ja työnjohdon tuuraamista. Uran aloituksessa pienessä palkkakuopassa, mutta nyt kohtuullisen tyytyväinen palkkaukseen ja työtehtäviin.

Ylitöitä edellisessä paikassa tuli melko paljon ja vuositulot tippuivat ~10k (netto) työpaikan vaihdossa, jos päivärahoista laski 50% jäävän käteen lisääntyneiden kulujen jälkeen. Kuitenkin vapaa-aikaa on nyt enemmän ja €/h suhde paremmalla tasolla, eikä tarvitse juosta jatkuvasti maailmalla..
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
2011 - 1500€ / kk
2012 - 1800€ / kk
2013 - 1850€ / kk
2014 - 1950€ / kk
2015 - 2300€ / kk
2016 - 2300€ / kk
2017 - 2350€ / kk
2018 - 3200€ / kk
2019 - 3500€ / kk

Pohjalta ponnistettu käytännössä peruskoulupohjalta. Ikä kohta 28v.
Näin se mullakin on mennyt, peruskoulu + amis 2v ja siitä lähtien töissä, ei päivääkään "alan" hommia, 7,5h/pvä ei ylitöitä, ei lisiä, ei töitä kotiin, 4k€/kk brutto.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 960
2015 Elokuusta, joulukuun puoleen väliin saakka tein pätkissä raksahommia. Kuukausi palkka oli noin 2000e/kk.
2016 Lähdin puuteollisuuden pariin puoleksi vuodeksi, jolloin palkkani oli noin 1500e/kk, tässä vaiheessa rahaa ei mennyt lainkaan asumiseen, koska olin asustelemassa porukoiden nurkissa.
2017 tammikuu-2018 marraskuu. Metallialan töitä. Noin 1900e/kk, välillä tienasin muutaman satasen enemmän, koska tein muutaman kuukauden yövuoroa putkeen..
2018 joulukuu-nykyhetki. Varastotyöt. Tämän hetken tulot ovat olleet keskimäärin 3880e/kk, mutta luultavasti tulot saattavat heitellä hivenen, riippuen milloin työvuoroja on ja minkä verran teen ylitöitä.
Varastotyössä tuplapalkka metallitöihin verrattuna? Miks..?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
401
Varastotyössä tuplapalkka metallitöihin verrattuna? Miks..?
Ainekin oman kokemuksen mukaan metallialan palkat on todella surkeita, niitä tuli tehtyä joskus aikoinaan (about 10 vuotta sitten) ennen kuin lähdin opiskelemaan. Tuskinpa on kauheasti asiat muuttuneet.
 

freekevin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
549
Mitä hyötyä kenellekään kertoa täällä jotain random numeroita jos jättää sen olennaisimman kertomatta, että mistä työstä ja tekemisestä sitä maksetaan? :facepalm:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 048
Mitä hyötyä kenellekään kertoa täällä jotain random numeroita jos jättää sen olennaisimman kertomatta, että mistä työstä ja tekemisestä sitä maksetaan? :facepalm:
Tulee hyvä mieli itselle. Joko siitä, että saa valittaa paskaa palkkaa, tai vaihtoehtoisesti kehuskella omasta mielestä hyvällä liksalla. On kait siitä siis jotain iloa.
 
Viimeksi muokattu:

Honzo

Make ATK Great Again
Liittynyt
06.02.2017
Viestejä
2 846
2017 84700e
2018 86200e

Eipä paljoa ole palkka noussut.
Uskon kuitenkin, että parin vuoden sisällä pääsen 100te luokkaan.
Teollisuuden konsultointia teen ja ihan tyytyväinen olen palkkaani.

Vaimo tekee B2B myyntiä ja tulot:
2016 77te
2017 101te
2018 141te
2019 2 ekaa kuukautta ja n. 30te jo... No ennuste joku 120-150te, mutta alkuvuosi aika kiva..

Ihan kiva kehitys :) Tosin työtunteja se liki 12h päivässä...
 
Liittynyt
15.07.2017
Viestejä
197
Viime vuoden bonukset tulee ensi kuuhun, jolloin tammi-maalis tulot tänä vuonna 40k€ (talvilomaraha mukana)...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 865
Viime vuoden bonukset tulee ensi kuuhun, jolloin tammi-maalis tulot tänä vuonna 40k€ (talvilomaraha mukana)...
Viestin sisältö 0 ilman mitään tietoja.

Itse teollisuudessa varastossa töissä näin opiskelun ohella jossa KTA 11,2-11,5e/h sis. iltalisän, työ suurimmaksi osaksi osien keräilyä ja tuontantoon viemistä. 40h viikolla tuosta tulisi n. 1800e/kk.
 

J23

Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
68
Mitäs mieltä olette näistä ulkomaan keikkatöistä? Itse en ainakaan tiennyt/tajunnut opintojen loputtua, että niillä saisi aika hyvän tienestin vaikka persuspalkka ei mikään erikoinen olisikaan. Sattuman kautta vaan hain sellaiseen käyttöönottohommaan, jossa tyypillisesti matkustetaan 1-2vk kerrallaan, mutta todella useasti. Monessa vastaavassa hommassa tosin reissujen pituudet taitavat olla tyypillisesti 1-2kk kerrallaan.

Vaatii tosin aika spesifiä elämäntilannetta ja yleensäkkään ei ihan kaikille sovi. Mutta jos on juuri valmistunut sinkku, joka ei pelkää kommunikoida englanniksi ja jaksaa tehdä ylitöitä, niin suosittelen ainakin harkitsemaan.

Oma peruspalkka tosiaan insinööriksi mielestäni alakanttiin (18€/h). Ylitöitä ja matkatunteja tulee aika tuhottomasti, mutta ei jostain syystä vielä tunnu mitenkään raskaalta. Toisaalta on myös mahdollista ottaa palkatonta vapaata ihan reilusti. Moni lopettaa keikkatyön parin vuoden kuluttua, mutta siinä ajassa ehtii ihan hyvän pesämunan keräämään esim. asuntoa varten.

Bruttona tulee sellainen 65k€-75k€ vuodessa + 10-14k€ päivärahoja.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
1 290
Joo ja sen lisäks jos on yli puol vuotta kohdemaassa niin aika monessa firmassa saa jonkunlaisen sopparin tehtyä verojen suhteen(firma maksaa verot). Tai sitten verot maksetaan kohdemaahan ja joissain maissa se prosentti voi olla todella pieni. Siihen vielä joku 60 euron päiväraha joka juoksee 365 päivää vuodessa ni tekeehän sillä ihan kivan tilin. Mut sit tosissaan jos on perhettä, tyttöystävä, läheisiä kavereita ni tommoset keissit voi olla aika raastavia, mutta just joku nuori kaveri(24-30v) voi parin vuoden aikana saada suurimman osan asuntolainasta maksettua(varsinkin jos on tiedossa pidempi komennus niin asunnon voi vielä pistää vuokralle) ja sen jälkeen elämä on aika paljon helpompaa täällä pohjolassa.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
345
Mitäs mieltä olette näistä ulkomaan keikkatöistä? Itse en ainakaan tiennyt/tajunnut opintojen loputtua, että niillä saisi aika hyvän tienestin vaikka persuspalkka ei mikään erikoinen olisikaan. Sattuman kautta vaan hain sellaiseen käyttöönottohommaan, jossa tyypillisesti matkustetaan 1-2vk kerrallaan, mutta todella useasti. Monessa vastaavassa hommassa tosin reissujen pituudet taitavat olla tyypillisesti 1-2kk kerrallaan.
Itselle riitti reilut 4 vuotta vastaavaa, aikataulut eivät oikein koskaan pitäneet ja itsellä rahallinen korvaus (muutamaa viestiä ylempänä) myös todella heikko työn vaativuuteen nähden. Tietysti parempiakin palkanmaksajia löytyy, mutta rahan saa helpommalla monesta paikallaan pysyvästä duunista. Tuon reilun 4:n vuoden aikana terveys heikentyi huomattavasti ja matkustamisen lopetettua on taas parantanut selkeästi. Itsellä oli käytännössä 6-10kk vuodessa 2-12viikon reissuja, niin nopeasti tuohon kypsyi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
48
Onkos tääl metalli puolen duunareita? Itse tällä hetkel noin 75% ajasta nc polttoleikkaus hommaa ja loppu muuta perus metalli töitä kuten sahausta, porausta, hitsausta, kuormien purkua trukilla ja lis tavaran kuskausta kevyt kuorma-autolla. Alla levyseppähitsaajan ja koneistajan koulutukset. Ens kuussa lisäks nostoapuväline tarkastajan kurssi edessä. Nyt palkka siin 13€/h ja oon siihen suht tyytyväinen ottaen huomioon firman koon (alle 10 henkee suorittavassa portaassa). Ekassa paikassa alottanu joskus jollain alle 10€/h ja samas paikas oli lopulta päästy vähä reiluun 11€/h seuraavas sai alkuun 12€/h ja nykyises sen 13€/h.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
82
Vientiyrityksessä teollisuussektorilla toimihenkilönä 4400/kk. Liukuva työaika 37,5h/vko, ei mahdollisuutta etätöihin. Ylitöitä vain huoltopysäytysten yhteydessä, kuten viime vuonna, jolloin vuositulot meni >70k. Ikä yli 40 ja ylioppilaspapereilla mennään.
 

Ploro

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
481
Onkos tääl metalli puolen duunareita? Itse tällä hetkel noin 75% ajasta nc polttoleikkaus hommaa ja loppu muuta perus metalli töitä kuten sahausta, porausta, hitsausta, kuormien purkua trukilla ja lis tavaran kuskausta kevyt kuorma-autolla. Alla levyseppähitsaajan ja koneistajan koulutukset. Ens kuussa lisäks nostoapuväline tarkastajan kurssi edessä. Nyt palkka siin 13€/h ja oon siihen suht tyytyväinen ottaen huomioon firman koon (alle 10 henkee suorittavassa portaassa). Ekassa paikassa alottanu joskus jollain alle 10€/h ja samas paikas oli lopulta päästy vähä reiluun 11€/h seuraavas sai alkuun 12€/h ja nykyises sen 13€/h.
Leikkaajiakin on montaa sorttia niin kuin on koneita (kaasu, plasma, laser...).

Pajoissa on käyttäjiä jotka latoo pöydälle levyn, lataa toimistolla tehdyn ohjelman, asettaa nollan ja painaa starttia.

Toiset optimoi nestaukset itse, tietävät miten materiaalin käyttö optimoidaan, kuinka kulutusosat saadaan ajettua loppuun ja miten koneista pidetään huolta.

Firmoja ja tekijöitä on moneen lähtöön.
 
Liittynyt
17.09.2017
Viestejä
469
Onkos tääl metalli puolen duunareita? Itse tällä hetkel noin 75% ajasta nc polttoleikkaus hommaa ja loppu muuta perus metalli töitä kuten sahausta, porausta, hitsausta, kuormien purkua trukilla ja lis tavaran kuskausta kevyt kuorma-autolla. Alla levyseppähitsaajan ja koneistajan koulutukset. Ens kuussa lisäks nostoapuväline tarkastajan kurssi edessä. Nyt palkka siin 13€/h ja oon siihen suht tyytyväinen ottaen huomioon firman koon (alle 10 henkee suorittavassa portaassa). Ekassa paikassa alottanu joskus jollain alle 10€/h ja samas paikas oli lopulta päästy vähä reiluun 11€/h seuraavas sai alkuun 12€/h ja nykyises sen 13€/h.
Mitä jonkin verran on tuttuja tuolla puolella, niin taitaa olla aika tyypillinen, toisaalta kahdella ammattitutkinnolla voisi olla korkeampikin. 15-16€/h taitaa olla parhaat palkat mitä tiedän, suurinosa siellä 12-15 välillä. Tarkoittaa normaalilla viikolla 2500€/kk kuukausipalkkana tuolla metalliliiton 166h laskentakaavalla. Tutuissa on kyllä pari 40k€ vuosiansioihin pääsevää, mutta käytännössä reissutöitä tekevät joissa tulee ylitöitä, ja ei mielellään mitään 10h päiviä 50% korotuksella, vaan jos ylitöihin menee niin suoraan 12h päivä, jolloin metallin tessillä 2 ensimmäistä tuntia on 50% ja loput 100%.

Vaikea nähdä, että palkat tuosta kehittyisi hirveästi tulevaisuudessa kun konepajateollisuus on valunut viimevuosina suomesta pois. Turun telakka ja uudenkaupungin autotehdas tuossa poikkeuksena. Työ tosin voi pikkuhiljaa muuttua mielenkiintoisemmaksi, kun perinteisessä
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
155
DI, valmistuin loppuvuodesta 2014.

2015: 3000€ brutto/kk. Insinööri koneenrakennus teollisuudessa, PK-seutu.
2016: 3700€ brutto/kk. Prosessinkehitys-insinööri elektroniikkateollisuudessa, keski-eurooppa.
2017: 3950€ brutto/kk. Sama työ mutta sain ammattiliiton määrittelemät kokemusluokan korotuksen + alan yleiskorotus.
2018: 4200€ netto/kk + bonus. Projektipäällikkö elektroniikkateollisuudessa, useamman vuoden työkomennus Aasiaan. Työnantaja maksaa verot, asunnon sekä kansainvälisen terveysvakuutuksen. Eläkettä ei tosin kerry minnekkään.
 
Liittynyt
21.08.2018
Viestejä
1 290
Onkos tääl metalli puolen duunareita? Itse tällä hetkel noin 75% ajasta nc polttoleikkaus hommaa ja loppu muuta perus metalli töitä kuten sahausta, porausta, hitsausta, kuormien purkua trukilla ja lis tavaran kuskausta kevyt kuorma-autolla. Alla levyseppähitsaajan ja koneistajan koulutukset. Ens kuussa lisäks nostoapuväline tarkastajan kurssi edessä. Nyt palkka siin 13€/h ja oon siihen suht tyytyväinen ottaen huomioon firman koon (alle 10 henkee suorittavassa portaassa). Ekassa paikassa alottanu joskus jollain alle 10€/h ja samas paikas oli lopulta päästy vähä reiluun 11€/h seuraavas sai alkuun 12€/h ja nykyises sen 13€/h.
Joo ja ei. Oon siis automaatioasentaja ja firma käyttää metallin tessiä. Liksa on näin melkeen seitsemän vuoden jälkeen 16,8 euroa tunnissa(plus urakkalisät yms). Duuni on reissutyötä ja vuositulot vaihtelevat paljon riippuen vuodesta, 2017 oli pari vähän isompaa remppaa niin tuli oltua pajon kotoa poissa ja tehtyä tosi paljon ylitöitä, vuosiansiot nousi sillon jonnekki 65 000 euron tietämiin. Viime vuonna taas olin pari kuukautta lomautuksella ja ylitöitä ei ollut juurikaan niin tulot oli siinä 40 000 euron tietämillä.

Noihin tietysti tulee vielä päivärahat ja kilometrikorvaukset mukaan jotka itselläni pyörii luokassa 12 000 - 16 000 euroa vuodessa. Tulospalkkiota tulee vuodessa ehkä 400 - 500 euroa.
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
5 008
IT-työpaikat ketjussa koodarit arvuuttelee keskipalkkoja. Tietysti vahingossakaan ei kerrota omaa palkkaa. Täällä taas ei-IT ihmiset kertoo avoimesti omista palkoista ja sen kehittymisestä.

Jotta ei menisi kokonaan ohi aiheen niin itsellä menossa on 3. ammatti ja hommat on ehkä lähimpänä business developeria jossa vuosiansiot 95-100k€.

Joskus valmistuneena heitin 4v pitkää ulkomaan keikkaa metalliteollisuudessa. Sen vain sanon että välttäkää noita keikka hommia viimeiseen asti. Ne keikat syö kovimmankin kaveri ihan täysin. Jos ei alkoholisoidu niin tulee 15-20kg laardia vyötärölle.

Näitä yleensä tarjoillaan koulusta valmistuneille junnuille. Palkka pieni mutta päivärahat nostaa ansiot ok tasolle.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
536
IT-työpaikat ketjussa koodarit arvuuttelee keskipalkkoja. Tietysti vahingossakaan ei kerrota omaa palkkaa. Täällä taas ei-IT ihmiset kertoo avoimesti omista palkoista ja sen kehittymisestä...
On täällä moni tuohon IT-ketjuun kirjoittanut avannut omaa palkkaansa. Itse myös, joten ei pidä paikkaansa tuo osuus kommentista.
 
Liittynyt
07.12.2018
Viestejä
86
Kyllä meinaa itku tulla, kun näitä palkkoja täällä lukee. Tuntuu oma kehitys aivan surkealta.

Kansainvälisen kaupan tradenomi. Pienessä kylässä.

2013 Valmistuminen 2100e/kk (määräaikainen)
2014 Työnantajan vaihto 2200e/kk (määräaikainen)
2015 Työnantajan vaihto 2250e/kk (vakituinen)
2016 Työnantajan vaihto 2330e/kk
2017 2530e/kk
2018 2570e/kk
2019 2680e/kk

No voisi sitä tietysti huonomminkin mennä. Onneksi työ on suhteellisen leppoisaa, stressi ei paina ja pienistä elämiskuluista johtuen käyttörahaa jää jokseenkin hyvin. Tuntuu, että palkankorotuksen saaminen on työn ja tuskan takana. Näitä töitä on tarjolla vähän, mutta tulijaa löytyy kuin sieniä sateella. Yleisesti voisi sanoa, että tradenomin koulutus oli häviäjän valinta. Näillä lapuilla urakehitys ja palkka on paljon tuurista kiinni, vaikka olisikin ahkera ja joustava.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
Leikkaajiakin on montaa sorttia niin kuin on koneita (kaasu, plasma, laser...).

Pajoissa on käyttäjiä jotka latoo pöydälle levyn, lataa toimistolla tehdyn ohjelman, asettaa nollan ja painaa starttia.

Toiset optimoi nestaukset itse, tietävät miten materiaalin käyttö optimoidaan, kuinka kulutusosat saadaan ajettua loppuun ja miten koneista pidetään huolta.

Firmoja ja tekijöitä on moneen lähtöön.

Hoidan yhtä levytyökeskusta ja automaatti-taivutinta samaan aikaan. Palkka keskimäärin sen 17€+. 8h/pvä ja sellainen omaa intuitiota katsova vkonloppupäivystys levarille. Levarin vkonloppulisä on 3h hälytyslisä ylitöineen leimauksella sisään. Pari satkua vaille 40k viimevuonna bruttona. Hoidan tosin nestaukset levarille yms. kappale-ohjelmat itse. Samaten automaatti-taivuttimelle kappale-ohjelmat ja ohjelmien säädöt yms. tarpeen mukaan.
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
Onkos tääl metalli puolen duunareita? Itse tällä hetkel noin 75% ajasta nc polttoleikkaus hommaa ja loppu muuta perus metalli töitä kuten sahausta, porausta, hitsausta, kuormien purkua trukilla ja lis tavaran kuskausta kevyt kuorma-autolla. Alla levyseppähitsaajan ja koneistajan koulutukset. Ens kuussa lisäks nostoapuväline tarkastajan kurssi edessä. Nyt palkka siin 13€/h ja oon siihen suht tyytyväinen ottaen huomioon firman koon (alle 10 henkee suorittavassa portaassa). Ekassa paikassa alottanu joskus jollain alle 10€/h ja samas paikas oli lopulta päästy vähä reiluun 11€/h seuraavas sai alkuun 12€/h ja nykyises sen 13€/h.
Lue ylempi postaukseni... Vähän vappusimaa nauttineena meni lainaukset vituiks yms. xD
 

H0rna

Oberste Führer
Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 183
Onkos tääl metalli puolen duunareita? Itse tällä hetkel noin 75% ajasta nc polttoleikkaus hommaa ja loppu muuta perus metalli töitä kuten sahausta, porausta, hitsausta, kuormien purkua trukilla ja lis tavaran kuskausta kevyt kuorma-autolla. Alla levyseppähitsaajan ja koneistajan koulutukset. Ens kuussa lisäks nostoapuväline tarkastajan kurssi edessä. Nyt palkka siin 13€/h ja oon siihen suht tyytyväinen ottaen huomioon firman koon (alle 10 henkee suorittavassa portaassa). Ekassa paikassa alottanu joskus jollain alle 10€/h ja samas paikas oli lopulta päästy vähä reiluun 11€/h seuraavas sai alkuun 12€/h ja nykyises sen 13€/h.
Hoidan yhtä levytyökeskusta ja automaatti-taivutinta samaan aikaan. Palkka keskimäärin sen 17€+. 8h/pvä ja sellainen omaa intuitiota katsova vkonloppupäivystys levarille. Levarin vkonloppulisä on 3h hälytyslisä ylitöineen leimauksella sisään. Pari satkua vaille 40k viimevuonna bruttona. Hoidan tosin nestaukset levarille yms. kappale-ohjelmat itse. Samaten automaatti-taivuttimelle kappale-ohjelmat ja ohjelmien säädöt yms. tarpeen mukaan.
Lue ylempi postaukseni... Vähän vappusimaa nauttineena meni lainaukset vituiks yms. xD
Ja tosiaan, vkonloppupäivystys on vapaaehtoista. Eli tilanteen mukaan pitää katsoa, et käykö vkonloppuna potkaisemassa koneen käyntiin vai ei. Ja leimauksella 3h palkka ylitöinä, meni 5min tai 3h.

Eikä velvoita olee lauantai-aamuna klo 6 potkimassa konetta käyntiin.. voi mennä vaikka klo 15 ku on rapulalta selvinnyt :D
 
Liittynyt
13.01.2019
Viestejä
889
Kyllä meinaa itku tulla, kun näitä palkkoja täällä lukee. Tuntuu oma kehitys aivan surkealta.

Kansainvälisen kaupan tradenomi. Pienessä kylässä.

2013 Valmistuminen 2100e/kk (määräaikainen)
2014 Työnantajan vaihto 2200e/kk (määräaikainen)
2015 Työnantajan vaihto 2250e/kk (vakituinen)
2016 Työnantajan vaihto 2330e/kk
2017 2530e/kk
2018 2570e/kk
2019 2680e/kk

No voisi sitä tietysti huonomminkin mennä. Onneksi työ on suhteellisen leppoisaa, stressi ei paina ja pienistä elämiskuluista johtuen käyttörahaa jää jokseenkin hyvin. Tuntuu, että palkankorotuksen saaminen on työn ja tuskan takana. Näitä töitä on tarjolla vähän, mutta tulijaa löytyy kuin sieniä sateella. Yleisesti voisi sanoa, että tradenomin koulutus oli häviäjän valinta. Näillä lapuilla urakehitys ja palkka on paljon tuurista kiinni, vaikka olisikin ahkera ja joustava.

No jos pienessä kylässä elää eikä kilpailuta työnantajia laajasti vaikkapa yli koko maan, niin luonnollisesti tulot jäävät alas.

Jos olisin jäänyt kotikylääni, palkkatasoni olisi arviolta 3000 euroa nykyistä matalampi - ellei enemmänkin.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 903
Kyllä meinaa itku tulla, kun näitä palkkoja täällä lukee. Tuntuu oma kehitys aivan surkealta.

Kansainvälisen kaupan tradenomi. Pienessä kylässä.

2013 Valmistuminen 2100e/kk (määräaikainen)
2014 Työnantajan vaihto 2200e/kk (määräaikainen)
2015 Työnantajan vaihto 2250e/kk (vakituinen)
2016 Työnantajan vaihto 2330e/kk
2017 2530e/kk
2018 2570e/kk
2019 2680e/kk

No voisi sitä tietysti huonomminkin mennä. Onneksi työ on suhteellisen leppoisaa, stressi ei paina ja pienistä elämiskuluista johtuen käyttörahaa jää jokseenkin hyvin. Tuntuu, että palkankorotuksen saaminen on työn ja tuskan takana. Näitä töitä on tarjolla vähän, mutta tulijaa löytyy kuin sieniä sateella. Yleisesti voisi sanoa, että tradenomin koulutus oli häviäjän valinta. Näillä lapuilla urakehitys ja palkka on paljon tuurista kiinni, vaikka olisikin ahkera ja joustava.
Palkkasi on yli moodiluvun hyvin tavanomaisella koulutustaustalla ja vieläpä pienessä kylässä. Mitä ihmeen häviämistä tuossa nyt on:confused:
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
126
Täytyy kyllä sanoa että olen tyytyväinen omaan kehitykseeni tässä noin puolen vuoden ajalta (2x nostatus ~6kk sisällä).

Aloitin vastavalmistuneena 1v sitten 2500€/kk josta 6kk päästä kerralla -> 3000€ josta taas 6kk päästä -> 3250€. Tämä automaatioinsinöörinä ja keikkahommia tulee silloin tällöin tehtyä. Paras tili ennen veroja ollut päivärahoineen, ylitöineen yms. ~4600€.

Teen siis automaatioinssin hommia, käyttöönottoa mutta myös automaation IT-puolta (domainit yms ylläpito ja verkkoinfran suunnittelu).
 
Liittynyt
14.02.2019
Viestejä
2
7100 €/kk erään etujärjestön lakimiehenä. OTM:n paperit kouraan 2014.

Ihan ok, mutta vähän puuduttavaa hommaa kun töitä on oikeastaan liian vähän. Viikon hommat tekisi varmaankin kahteen päivään ihan hyvin jos olisi yrityksessä töissä. Jäsenten palvelua puhelimitse ja sähköpostilla ja sitten kaikenmaailman komiteoissa istumista jne.

Eipä silti, ihan kiva kun voi mennä ja tulla miten huvittaa. Etätöissä ehkä neljä päivää viikossa. Onnistuu etätyöt niin Alpeilta kuin Aurinkorannikoltakin. Kokeiltu on.
 

vipe

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 887
Tohonkin tosiaan kypsyy kun ei ole "riittävästi" duunia. Yhdessä aiemmassa työpaikassa saattoi olla 2-3 kuukautta ettei ollut oikein mitään hommia. Kaiken mahdollisen teki proaktiivisesti mitä pystyi, sitten tuli oltua pitkiä jaksoja kokonaan "etänä" eli mökillä kalastelin, kävin golfaamassa yms. aivan kuin lomalla, mitä nyt maileihin vastas jos joku (harvoin) jotain kysyi. Useimmiten pelkkä linkki webbisivulle riitti, kun jopa prosessikin oli tylsyyksissään niin hyvin dokumentoitu... Sitten sykki kuukauden kiireellä, ja taas 2-3kk hiljaisempaa jne.
 
Liittynyt
14.02.2019
Viestejä
2
Tohonkin tosiaan kypsyy kun ei ole "riittävästi" duunia. Yhdessä aiemmassa työpaikassa saattoi olla 2-3 kuukautta ettei ollut oikein mitään hommia. Kaiken mahdollisen teki proaktiivisesti mitä pystyi, sitten tuli oltua pitkiä jaksoja kokonaan "etänä" eli mökillä kalastelin, kävin golfaamassa yms. aivan kuin lomalla, mitä nyt maileihin vastas jos joku (harvoin) jotain kysyi. Useimmiten pelkkä linkki webbisivulle riitti, kun jopa prosessikin oli tylsyyksissään niin hyvin dokumentoitu... Sitten sykki kuukauden kiireellä, ja taas 2-3kk hiljaisempaa jne.
Ihan kuin oltais samassa firmassa töissä.

Toisaalta tosi jees, mutta toisaalta miettii, että jaksaako tätä eläkkeelle asti.

Edellisessä hommassa oli vähän samanlaista työpulaa, mutta virkamiehiä kun oltiin niin siellä napotettiin kellokortin takana ja leimauksia syynättiin pirun tarkasti. Se se vasta uuvuttavaa välillä olikin. Aika usein tuli otettua virka-auto alle ja lähdettyä kentälle kierrokselle. Ihan huruajoa niistä reissuista oli varmaan 90 %, mutta tulipa ainakin syynättyä kohteet kunnolla.

Virkamiehenä palkka oli 3500 euroa, joka oli semi ok vielä opiskelijan statuksella työskennellessä, mutta ei se mihinkään maisterin papereiden myötä noussut.
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
215
Täällä kun lueskelee muiden edes jokseenkin samankaltaisia töitä tekevien palkkoja, niin tuntuu siltä, että itse olen ehkä hieman liian pienellä palkalla.

Tällä hetkellä olen kolmatta vuotta PK-seudulla ohjelmistotalossa myyntihommissa eli B2B-myyntiä siis. Pohjapalkka 3400 €/kk brutto, johon sisältyy vapaa autoetu. Provisiota kertyy hyvin vaihtelevasti n. 1000-2500 €/kk brutto. Pohjapalkka tosiaan taitaa tuosta autoedusta johtuen olla pienempi mitä monella vastaavassa työssä on.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
21
Mitäs mieltä olette näistä ulkomaan keikkatöistä? Itse en ainakaan tiennyt/tajunnut opintojen loputtua, että niillä saisi aika hyvän tienestin vaikka persuspalkka ei mikään erikoinen olisikaan. Sattuman kautta vaan hain sellaiseen käyttöönottohommaan, jossa tyypillisesti matkustetaan 1-2vk kerrallaan, mutta todella useasti. Monessa vastaavassa hommassa tosin reissujen pituudet taitavat olla tyypillisesti 1-2kk kerrallaan.
Paljoko muut on saanu tämmösistä hommista palkkaa? Itellä on nyt tuntipalkka reilu 20€ ja tuntuu kyllä tosiaan että palkka on aika reilusti alakanttiin vaativuuteen nähden. Tuntuu hauskalta kun putkimieskaverilla on vastaava tuntipalkka ja ite joutuu millon missäki viidakossa painia suht vaativien järjestelmien kanssa. Reissuissa toki tulot kasvaa ihan reilusti, mutta kyllä niiden eteen saa tehdä töitäkin. Parhaana kuukautena tähän mennessä on tullu vähän vajaa 10k käteen päivärahoineen
 

a-p

Make ATK Great Again
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
712
Varastotyössä tuplapalkka metallitöihin verrattuna? Miks..?
Tuo firma oli noin sadan työntekijän paja, puolet työporukasta oli polakkeja ja virolaisia. Firman duunareitten keskituntiansio oli viimevuoden lopulla jotain 13€/h luokkaa. Toimin itse aloitin koneenkäyttäjänä ja opin ohjelmoimaan leikkausohjelmat koneelle sekä hallitsin pienet korjaustyöt. Kiitoksena tästä lystistä sain 11.18€/h. Varastohommissa, työ on kolmivuoroa, sekä henkilökohtaiset lisät sekä porukan yhteiset lisät vaikuttavat helposti palkkaan reilun tonnin, lisäksi jos tekee satunnaisesti ylitöitä, niistä saa rahalliset korvaukset, ensin 1.5 kertainen ja sen jälkeen palkka on tuplana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Paljoko muut on saanu tämmösistä hommista palkkaa? Itellä on nyt tuntipalkka reilu 20€ ja tuntuu kyllä tosiaan että palkka on aika reilusti alakanttiin vaativuuteen nähden. Tuntuu hauskalta kun putkimieskaverilla on vastaava tuntipalkka ja ite joutuu millon missäki viidakossa painia suht vaativien järjestelmien kanssa. Reissuissa toki tulot kasvaa ihan reilusti, mutta kyllä niiden eteen saa tehdä töitäkin. Parhaana kuukautena tähän mennessä on tullu vähän vajaa 10k käteen päivärahoineen
Itsellä tulee kans tehtyä reissuhommia välillä vähän sen mukaan sattuuko huvittamaan vai ei. Ja tuo viidakko viittaus kuulostaa harvinaisen tutulta.. Paskoilla välineillä alkeellisissa olosuhteissa "huipputekniikkaa" ja palkkaus on perus paskaa suomitasoa kuten sinullakin. Meilläkin tasan kaksi henkilöä jotka noihin reissuihin ovat valmiita lähtemään. Toki euroopan lyhyet reissut kelpaa muillekin, mutta viidakkoreissut toiselle puolelle palloa viikkokausiksi niin lähtijöitä ei enää olekaan - silti palkkaa ei tietenkään makseta enempää :D Taitaa olla siis ihan yleinen juttu että uran alkuvaiheessa olevia perheettömiä nuoria kavereita juoksutetaan kun se halvalla onnistuu
 
Liittynyt
02.06.2017
Viestejä
374
Joo, reissuhommat pienellä palkalla nähty. Ensimmäiset viisi lentoa bisneksessä Eurooppaan oli ihan kivaa (tyyliin aamulla jonnekin, illalla takaisin - tai max yksi yö perillä), seuraavat viisi lentoa menetteli, sitten touhu rupesi olemaan perseestä. Ihan totaalisen perseestä touhu rupesi olemaan siinä vaiheessa, kun lentoyhtiöt keksivät ruveta tarjoamaan turistilippuja vaihto-oikeudella.
Päivärahat olivat junnulle ihan tuntuva lisä palkkaan, helposti tuplasivat nettopäiväpalkan. Ja ne muutamat pidemmät keikat oli myös kivoja, kun niissä oli varauduttu aikataulun puitteissa takaiskuihin, eli loppupeleissä oli löysää aikaa perillä.

Hommat loppuivat kun lakkasin olemasta junnu, eli pääsin valuttamaan pa... ikäviä tehtäviä nuoremmille.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
2 393
Huomautus: "Kebabit", jätetään turhat nimittelyt pois
No jos pienessä kylässä elää eikä kilpailuta työnantajia laajasti vaikkapa yli koko maan, niin luonnollisesti tulot jäävät alas.

Jos olisin jäänyt kotikylääni, palkkatasoni olisi arviolta 3000 euroa nykyistä matalampi - ellei enemmänkin.
Kyllä ne kebabit tulee kohta tekemään sunkin hommat, että tippuu tulot näissä kasvukeskuksissakin kohta puolin ja tästä kiitos libelaarin politiikan.
 
Liittynyt
14.05.2017
Viestejä
5 008
Paljoko muut on saanu tämmösistä hommista palkkaa? Itellä on nyt tuntipalkka reilu 20€ ja tuntuu kyllä tosiaan että palkka on aika reilusti alakanttiin vaativuuteen nähden. Tuntuu hauskalta kun putkimieskaverilla on vastaava tuntipalkka ja ite joutuu millon missäki viidakossa painia suht vaativien järjestelmien kanssa. Reissuissa toki tulot kasvaa ihan reilusti, mutta kyllä niiden eteen saa tehdä töitäkin. Parhaana kuukautena tähän mennessä on tullu vähän vajaa 10k käteen päivärahoineen
Päivärahat nostaa kivasti totaalia mutta laskeppa päiväraha/24 niin saat tuntihinnan. Alkaa olemaan samat tuntiliksat kuin aloittelevalla yksityisyrittäjällä.

Jos reissu hommista hyviä puolia hakee niin siellä oppii tekemään töitä ja alan tuntemus kasvaa aivan törkeästi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 048
Ei reissuhommia voi yleistää mihinkään yhteen kategoriaan. Sehän riippuu aivan hommasta, että millaisia ne ovat.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 865
Kyllä ne kebabit tulee kohta tekemään sunkin hommat, että tippuu tulot näissä kasvukeskuksissakin kohta puolin ja tästä kiitos libelaarin politiikan.
:D Tuliskin, harmiksi meille tuntuu vain tulevan kouluttamattomia pakolaisia. Ei oikein tunnu olevan tämä pohjola kovinkaan suosittu paikka hakeutua töihin, ihan vaan omaa persettä ajatellen olisihan se ihan hyvä että 40v päästä täällä olisi muitakin kun eläkeläisiä töissä.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
21
Päivärahat nostaa kivasti totaalia mutta laskeppa päiväraha/24 niin saat tuntihinnan. Alkaa olemaan samat tuntiliksat kuin aloittelevalla yksityisyrittäjällä.

Jos reissu hommista hyviä puolia hakee niin siellä oppii tekemään töitä ja alan tuntemus kasvaa aivan törkeästi.
Näinhän se on ja siks kerroinki tuon perustuntipalkan. Samalla tavallahan se putkimieskin voi tehdä ylitöitä ja nostaa kokonaispalkkaa.
Päivärahat lasken ite lähinnä korvaukseksi menetetystä vapaa-ajasta ja kivusta ja särystä. Ei se kovin herkkua oo jossain kiinalaisessa hotellissa maata viikonloppua jossa ei toimi lämmitys eikä netti
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 366
Viestejä
4 215 605
Jäsenet
71 040
Uusin jäsen
leetnewb

Hinta.fi

Ylös Bottom