Päivitystä tilanteeseen: Palkkakeskustelu oli ja siinä nyt ei mitään ihmeitä tapahtunut. Seuraavana päivän irtisanoin itseni ja kummasti olisi löytynyt palkkaan lisää euroja.
Yläkerran pomojen oli jo sovittu seuraava siirto eli talon sisällä uusi soppari eri hommiin. Isommalla palkalla ja uusilla haasteilla.
Eli kaikki kävi lopulta hyvin omalta kannalta vaikka eihän tuota nyt hoidettu asiallisesti loppuun asti. Toinen minut pidempään tuntenut työnjohtaja olisi mielellään korottanut palkkaani, uusi ei missään nimessä. Korotti kuitenkin viime viikolla muiden palkkoja, joten jotain henkilökohtaista taisi olla minua vastaan, mutta saipahan nyt näpeilleen yläkerran pomoilta. Heillä ei ollut mitään ongelmaa korottaa minun palkkaani etenkin oman työhistoriani takia, venymiset ja vähäinen sairaslomailu (1pv) otettiin myös huomioon.
Ylityöt meillä piilotetaan kevyesti työaikapankkiin etc. järjestelyillä. Kyllä siellä eräät ulkomaalaiset työntekijämme joiden palkkatilit ja ylityöt tutkittiin niin jäivät silloin pari vuotta sitten kiinni liiallisista ylitöistä. Siitä tuli aika isot muutokset talon sisällä. Periaatteessa jos yläkerta ei ole antanut lupaa ylitöille, niistä ei myöskään makseta. Itse olen niitä harvoja, jotka saavat tehdä yläkerrankin puolelta vapaasti ylitöitä jos se on vaan vaadittavaa. Koska en tee turhia ylitöitä ja sen tietää tuolla kaikki.
YT:hän oli firmassa 3 vuotta sitten. Minä olin vapaaehtoinen poistumaan firmasta, mutta eivät antaneet mennä. 4 muuta vapaaehtoista lähti mielellään, joista 2 tuli takaisin palvottuina sankareina. 1 sai potkut ja yhden työsoppari loppui sopivasti. Tätä ennen oli kehityskeskustelut, joissa yritettiin udella työntekijöiden nimiä, jotka eivät tee työtään. Itse en nimennyt ketään tai puhunut muutakaan paskaa. Sen tiedän, että minusta kyllä oltiin puhuttu paskaa siellä. Ihan vaan sen takia, että omat työpaikat säilyy.
Mutta hommat jatkuu ja saa nähdä kuinka pitkään menee, että minun pitää hoitaa noita koneita kuntoon. Siihenkin keksittyy oman uuden työnjohtajan kanssa sopiva ratkaisu eli en korjaa jos en halua, jos korjaan saan kunnon korvaukset siitä ja jonkun on opeteltava korjaamaan koneita seuraavan vuoden sisällä.
Sopiiko kysyä, et minkälaisten koneiden kans oot tekemisissä?