On jo vuodattu kaikki paska pois mielestä asiallisesti ja asiattomasti. Niin suljettujen ovien sisällä kuin ihan avoimesti. Ja pidempään talossa ollut alempi työnjohtaja myöntää kaiken ja on samaa mieltä kanssani. Tämä uudempi ja isokenkäisempi taas ei näe ongelmaa yhden ihmisen vastuussa vaikka koko ajan siirrytty jakamaan vastuuta ja etenkin laajentamaan ihmisten osaamista. Mutta kaikkien mielestä hekin osaavat samat asiat kuin minä ja silti aina kun tekevät niin minä joudun tekemään ne itse uusiksi. Tosiaan tämä on myös ensimmäinen työpaikka ikinä missä työntekijä sanoo mitä haluaa tehdä eikä siis auta edes työnjohdon käskyttäminen asiaan. Avoimesti siis työntekijät sanovat, että eivät halua tehdä näitä samoja hommia, mutta palkka kyllä niistä kelpaa
Töiden vaihtaminen ei onnistu ihan helposti. Yksityiselämän puolella olevien asioiden ja vastuiden takia en pysty taloudellisesti miettimään työpaikan vaihtoa ellen saa seuraavaa alle jo. Sekin on vaikeaa paikkakunnalla olevien työpaikkojen vähyyden takia. Isompaan firmaan pitäisi päästä ja niitä ei pahemmin ole. Tai on, mutta niihin ei päästä sisään osaamisen kautta vaan suhteiden. Asunnon ostamisenkin takia muutto toiselle paikkakunnalle ei houkuttele yhtään.
Työ muuten on sellaista, että sen osaa jo niin hyvin, että työnteolta se tuntuu vaan pitkien päivien aikana. Palkkaus ei sinällään ole ongelma sillä minulla on muihin verrattuna paljon vapaammat olot johtuen erikoisasemastani. Mutta valitettavasti kun ihmiset saavat enemmän palkkaa tulee asennevammat esiin. Eikä minua haittaa se, että joku tienaa enemmän, sille ei mahda mitään, mutta kun siitä tullaan hieromaan naamalle ja isotellaan. Lisätään lauseisiin käskymuodot ja kun palkankorotus on saatu loppuu kaikki se ylimääräinen tekeminen ja ei tehdä sitten juurikaan mitään.
Pää kyllä kestää ei siinä nyt mitään. Seuraavien kehityskeskutelujen jälkeen todennäköisesti työpaikka vaihtuu ehkä vaan talon sisällä, minua on kyselty firman sisällä muihin hommiin joita olen myös tehnyt hätäapuna. Silti jollain sairaalla ja kieroutuneella tavalla tämä nykyinen työ kiinnostaa itseäni paljonkin. Varmaankin johtuu siitä, että osaa asiat niin hyvin eikä halua enää opetella mitään lisää.
Kiitoksia vastauksistanne. Tiedostan kyllä miten asia ratkaistaan, mutta jotenkaan sekään ei tunnu vielä oikealta vastaukselta. Tai sitten se on vaan liian helppo vastaus ongelmiin.