Tää on kyllä niin uskomatonta perseilyä. Kerran mut pyöräytettiin soveltuvuustestien ja kolmen haastattelun läpi, ja sit siinä kolmannen haastattelun lopuksi otettiin esiin mun palkkatoive, joka oli mun hemmetin työhakemuksessa, ja kysyttiin että voisko siitä tinkiä. No ehkä olis vähän voinutkin, mutta kävi aika nopeesti ilmi että ei olla siellä päinkään. Ei sinänsä mua haitannut kun en ollut moneen vuoteen käynyt rekryissä niin tuo kävi ihan viihteestä ja treenistä, mutta työnantajan puolelta kyllä hemmetin kallista hölmöilyä.
Toinen klassikko oli kun mua koitettin headhunttaa yhdestä isosta konsulttifirmasta toiseen isoon konsulttifirmaan, ja se tyyppi selosti mulle ummet ja lammet niiden mahtavasta työkulttuurista sun muusta, mikä siis on tietenkin noissa isoissa pajoissa enemmän tai vähemmän samaa paskaa eri paketissa. Sit kun se kysyi että mikä mua motivois vaihtaa, niin sanoin että mitäs jos maksaisitte isompaa palkkaa. Eikä siitä sitten kuulunut enää mitään, ja kun kyselin perään joskus myöhemmin, niin sen mielestä "palkka on huono motivaattori" - WTF?!?