Tässä itse työnhaussa ja on näköjään aika tiukassa senioritason osaajallekin kovapalkkaiset hommat. Itse olen 100t€/vuoteen antanut palkkatoiveeksi ja yhdessä paikassa olin varmasti top3 -ehdokas, mutta palkkatoive pudotti mut pois (en ollut valmis joustamaan) Toisessa on nyt viimeinen haastattelu edessä, mutta tiedossa on jo, että tohon palkkatoiveeseen ei päästä. Kolmannessa on eka haastattelu takana ja vaikuttaa palkkapyyntö olevan vähän yläkanttiin siinä. Tiedän olevani ihan top-ehdokas tohonkin hommaan.
Saas nähdä. Itsellä >20v kokemus usealta eri kulmalta haettuihin positioihin (asiakkaan puolelta, konsultoinnista ja myynnistä).
Pakko näköjään vähän joustaa palkassa. Viimeiset 7v kuitenkin tulot olleet nousujohteisesti 90-155t€, keskiarvon ollessa yli 120t€.
Ei siinä, toimeen tulee kyllä, mutta onhan se asennoiduttava vähän uudelleen työhön, jos palkka putoaa 50-60t€ vuoteen…
Minulla on sama tuntuma senior IT -hommista. Paikkoja kyllä aukeaa, mutta jos nyt haluaisi vaihtaa, pitäisi mahdollisesti taipua alempaan palkkaan kuin mitä samasta hommasta olisi aiemmin maksettu.
Katselin vastikään avointa paikkaa kiinnostavassa firmassa, jossa palkkatarjous oli mielestäni alakanttiin, ja joka oli vaatimuksiltaan sellainen, että aiemmin paikka olisi jäänyt pidemmäksi aikaa täyttämättä noilla parametreilla (yhdistelmä teknologioita, joiden osaamista harvemmin löytyy samalta henkilöltä).
Ajattelin, että jätän paikan joksikin aikaa hautumaan ja palaan asiaan myöhemmin pyytäen parempaa palkkaa. Mutta tekijä löytyikin nopeasti ja jäin nuolemaan näppejäni. Pari muutakin vastaavaa ollut, joita olen kytännyt nyt vuoden vaihteen jälkeen. No, onneksi ei ole mitään pakkoa vaihtaa juuri nyt. Tekisi mieli keskipitkällä aikavälillä vaihtaa uusiin kuvioihin ihan vaan "vaihtelu virkistää"-pohjalta, mutta nykyinen palkka vuosittaisine bonuksineen rajoittaa intoa.