Suomi on kyllä hyvin tienaavien akateemisten tee-se-itse-miesten maa. Ainakin osittain johtuu juurikin työvoimakustannuksista.
Ei tulisi itselle mieleenkään palkata ketään seiniä maalaamaan/tapetoimaan tai teettää auton huollot/pikkuremontit pajalla. Hyi olkoon kun tulisi kalliiksi.
Tämä tässä näin. Nytkin vähäsen jo itkettää valmiiksi, kun joutuu pyöränlaakerin vaihdattamaan korjaamolla. Vaan eipä noita ilman prässejä itse laitella - tai no ehkä jollain diyllä, mutta varasto on talviteloillaan (lue: sekaisin), eikä suuremmin kyllä intoakaan alkaa itse tusaamaan, kun purattaa sangen riittämiin.
Pelkkä parempilaatuinen laakeri oli korjaamon hinnalla 110e ja siihen sitten tunti tai pari töitä vähän sen mukaan, miten tiukassa paikat on, niin parin-kolmen huntin reissu on tiedossa.
Muuten teenkin sitten autoihin kaiken mahdollisen itse, mikäli se nyt ei vaadi mahdottomia työkaluinvestointeja. Plus että kesäkelissa on huomattavasti paljon kivempi tusata kuin tuolla pakkasessa.
Sitten kun tässä on vielä sekin, ettei nauti enää kk-palkkaa tai oikeastaan juuri mitään palkkaa ja joutunee jostain hoitamaan pientä rahoitusta pariksi kuukaudeksi, että saa laskutukset pyörimään, niin mukavahan se on tuollaisia pieniä ekstroja kaivella.
e. Luonnollisesti työkalut toki pysyy ainakin jossain määrin käsissä myös muuten, joten elektroniikan korjaukset sun muut teen itse, mm. nyt käytössä olevassa läppärissä on kyllä takuu, mutta en jaksanut huolehtia siitä, vaan vaihdoin itse prossulle paremmat lämpötahnat, niin alkoi lämmöt pysymään kurissa.
Muutamaan sukulaisen luurin vaihdellut näyttöä ja akkua jne.