Palkkakeskustelu

Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
147
Työnantaja luonnollisesti vastaa sopimuksesta sopimuskumppaniinsa nähden, mutta se ei suoraan tarkoita, etteikö työnantaja voisi työntekijän kanssa sopia jostain järjestelystä sopimuksen päättymisen varalta.
 

kolistelija

Make ATK Great Again
Liittynyt
17.02.2018
Viestejä
1 196
Itselläni ei sillä ole kauheasti merkitystä onko tuo sallittua vai, vaan sillä että työsuhdeauton hyvistä puolista (helppous ja riskittömyys) heikkenee toinen aika merkittävästi. Pitäisi olla aika paljon luottoa työnantajaan että tuollaisen uskaltaisi ottaa, ja kyllähän sellaisiakin työnantajia on olemassa.
 
Liittynyt
26.05.2017
Viestejä
10
Itsellä kokemusta kolmesta eri firmasta autopolitiikan osalta ja missään ei ole tuollainen tullut vielä vastaan. Itse en todellakaan ottaisi tuollaista sopimusta. Tosin nytkin ajan omalla autolla työajot vaikka ei ole mitkään huonot ehdot.
 
Liittynyt
10.09.2019
Viestejä
47
Muutin Saksaan Baijeriin töiden perässä. Rooli pysyi edeltävään työhön samana, eli projektipäällikkönä valmistavassa teollisuudessa. Nyt Saksassa autoalalla.

Vuosibrutto 82 000€, lisäksi bonus max 5000€. Ihan muikea korotus palkkaan, kun edellisessä hommassa Suomessa olin alipalkattuna 48 750€ vuosibrutolla. Nettona perheellisenä kouraan jää nyt noin 4700€/kk.

Mielenkiinnolla jään odottamaan, millaista palkkakehitystä täällä saa aikaan.
 
Liittynyt
07.09.2018
Viestejä
49
Muutin Saksaan Baijeriin töiden perässä. Rooli pysyi edeltävään työhön samana, eli projektipäällikkönä valmistavassa teollisuudessa. Nyt Saksassa autoalalla.

Vuosibrutto 82 000€, lisäksi bonus max 5000€. Ihan muikea korotus palkkaan, kun edellisessä hommassa Suomessa olin alipalkattuna 48 750€ vuosibrutolla. Nettona perheellisenä kouraan jää nyt noin 4700€/kk.

Mielenkiinnolla jään odottamaan, millaista palkkakehitystä täällä saa aikaan.
Millaiset tunnelmat siellä muuten tulevaisuuden osalta on, erityisesti palkkakehityksen osalta? Suomessa nykyisin näyttää talous menevän puuta päin, joten muut maat alkavat houkuttelemaan. Onko englannin osaaminen alussa riittävä kielitaito vai tarvitaanko saksan ammatillinen osaaminen? Kiitoksia vastauksista etukäteen, aihe kun kiinnostaa kovasti.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
251 746
Viestejä
4 387 395
Jäsenet
72 812
Uusin jäsen
eliittih

Hinta.fi

Ylös Bottom