Niin, alkuperäinen kysymykseni ei ollut tarkoitettu niin, että se (koeajan loppuminen) olisi ainoa peruste korotukselle. Ehkä olisi pitänyt muotoilla asia paremmin.
Työsopimusta allekirjoitettaessa esimies sanoi, että tarkastetaan palkkaa sitten(joskus) ylöspäin. Hain kysymyksellä ehkä enemmän takaa sitä, onko 6kk työssäolon (koeaika) jälkeen oikea aika varata neuvotteluaikaa?
Tämä tottakai edellyttää sitä, että hommat on hoidettu hyvin, ajallaan, lainmukaisesti, hyvillä asiakaspalautteilla jne.
Firma on sellainen, josta on moni lähtenyt huonohkon palkan takia toisaalle. Organisaatiossamme on minun ”toimialalla” itseni lisäksi yksi asiantuntija, joka ei ainakaan vielä ole niin tuttu, että hänen palkkaa kysyisin, joten tuo vertaaminen minun puoleltani on kohtuullisen vaikeaa.
No minä yhtyisin kanssa siihen, että jos sitä ei ole etukäteen sovittu niin ei se koeajan jälkeen palkantarkistus mitään normaalia ole. Mutta, jos on mennyt myymään ittensä sisään vähän uusiin hommiin tai muuten vastaavaan halvemmalla niin silloin tuollaisiakin kai on sovittu. Jos palkkasi jäi paljon siitä mikä oli pyynti, niin kai sitä voi ehdottaa. Tai sitten odottaa vielä se puoli vuotta.