Ihan mielenkiintoinen tapaus on tuo jos matkustaminen ei kiinnosta tippaakaan ja TA sitä vaatii/haluaa. Sinänsä jos puhutaan tuosta
@wolfhroc määrän alaosasta eli 1kk /vuosi niin eihän se tarkoittaisi kuin 4 viikon mittaista reissua vuodessa. Toisaalta yläraja eli 2kk/vuosi alkaa kuulostamaan jo siltä että ei itseänikään nappaisi. Itse olin joskus sellaisessa duunissa jossa matkustusta oli jonkun verran mutta se oli pääasiassa maanantai-perjantai -reissuja ja Euroopassa. On mielestäni iso ero jos reissut on toiselle aikavyöhykkeelle ja jos ne menee viikonloppujen yli, silloin normaalielämä hankaloituu todella paljon. Itse pidin noista ma-pe reissuista (mun työajasta reissua oli ehkä se 25% ajasta, eli käytännössä yksi reissu kuukaudessa ja toisaalta tämä jakso kun matkustusmäärää oli enemmän on suhteellisen lyhyt siivu omalla työuralla) koska se tarkoitti oikeastaan vain "arkiharrastusten" vaikeutumista mutta toisaalta päivärahat antaa hyvää lisätienestiä ja ma-pe reissuilla yleensä ehti edes yhtenä-kahtena iltana hieman tutustua kaupunkiin.
Mutta päivitteleppä tänne miten tilanteesi menee, yleensä helppoa jos kaikki osapuolet suostuu keskustelemaan, olemaan yhteistyöhaluisia ja joustamaan. Kyllä TA varmasti ymmärtää että jos kaverilla ei ole mitään halua matkustaa niin ei sellaista kannata toiselle puolen maapalloa kuskata