Tähän sellainen vinkki, ihan yleisellä tasollakin, että jos kapasiteetti on jo täynnä ja esimies haluaa tyrkätä lisää hommia vaikka yrittää kieltäytyä, niin kysy ihan suoraan että mitä aiemmin sovituista hommista jätät tekemättä jotta nämä uudet saadaan tehtyä.
Tietysti jos esimies on sukua M. Ulkulle niin vatsaus voi olla jotain vittuilun ja epäkoherentin murinan välimaastossa, mutta ainakin olet tuonut selväsanaisesti esiin että työtilanteesi ei mahdollista uusien tehtävien ottamista ilman että jotain muuta jää tekemättä/myöhästyy.
Juuri näillä sanoilla olen näihin uusiin tehtäviin reagoinut, ja saanut vastaukseksi sellaisen litannian, että voisi kuvitella olevan töissä eduskunnassa. Sanotaan, että "sitten ne muut työt jää sinne taka-alalle ja uusi on tärkeämpää kun tulee laskutusta ulkopuolelle, mutta ei kyllä saisi yhtään jäädä jälkeen nämä muut työt mutta kyllähän ne jää sitten jälkeen siinä eikä se haittaa, mutta silti niitä kyllä seurataan ja vaikuttaa palkkioihin..."
No, mutta mun ei tarvii näitä enää miettiä. Se kuuluisa "joku muu" saa asioiden kanssa painia jatkossa. En tiedä itsekään kuka tuo joku muu sitten tulee olemaan, kun mulla ei ollut edes tuuraajaa lomien ajaksi.