Palkkakeskustelu

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
361
Eilen esimies kutsui toimistoon. Ilmoiti 200€/kk palkankorotuksesta ja jos haluan siirrosta ylemmäksi toimihenkilöksi.
Ilmeisesti vähän kylmä rinki persiin alla kun lähiaikoina lähtenyt muutama henkilö avainpaikoilta. Hieman isompaa korotusta olin ajatellut, mutta en nyt lähtenyt tässä kohtaa riitelemään.
Siirto ylemmäks toimariks ei itseä haittaa, itse asiassa parempi kun lyhyempi työpäivä. Myös helpompi neuvotella tulevaisuudessa palkasta kun palkkavertailu tapahtuu muihin ylempiin ja hekot ja yrityskohtaiset osuudet ym. poistuu. Pekkasten menetys ei haittaa kun ei niitä muista/kerkiä pitää kuitenkaan. Paikallisesti on sovittu matkakorvauksista ja ylitöistä joten ei niitäkään jää puuttumaan.
Tällä hetkellä keskikuukausiansio siellä 4500-4600€.
 

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
Eilen esimies kutsui toimistoon. Ilmoiti 200€/kk palkankorotuksesta ja jos haluan siirrosta ylemmäksi toimihenkilöksi.
Ilmeisesti vähän kylmä rinki persiin alla kun lähiaikoina lähtenyt muutama henkilö avainpaikoilta. Hieman isompaa korotusta olin ajatellut, mutta en nyt lähtenyt tässä kohtaa riitelemään.
Siirto ylemmäks toimariks ei itseä haittaa, itse asiassa parempi kun lyhyempi työpäivä. Myös helpompi neuvotella tulevaisuudessa palkasta kun palkkavertailu tapahtuu muihin ylempiin ja hekot ja yrityskohtaiset osuudet ym. poistuu. Pekkasten menetys ei haittaa kun ei niitä muista/kerkiä pitää kuitenkaan. Paikallisesti on sovittu matkakorvauksista ja ylitöistä joten ei niitäkään jää puuttumaan.
Tällä hetkellä keskikuukausiansio siellä 4500-4600€.
Eipä kyllä kovin kummoinen korotus tuollaisesta siirrosta. Riippuu toki varmasti myös mikä työehtosopimus on? Joillakin aloilla normitoimareiden TES:n edut huomattavasti paremmat kuin ylemmillä. Omalla kohdalla melkein voisin ottaa 200€ palkanalennuksen jos pääsisi toimihenkilösopparin alle :p
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
361
Eipä kyllä kovin kummoinen korotus tuollaisesta siirrosta. Riippuu toki varmasti myös mikä työehtosopimus on? Joillakin aloilla normitoimareiden TES:n edut huomattavasti paremmat kuin ylemmillä. Omalla kohdalla melkein voisin ottaa 200€ palkanalennuksen jos pääsisi toimihenkilösopparin alle :p
Meillä on Tegnologiateollisuuden Ylempien Toimihenkilöiden TES.
 

qettyz

Tukijäsen
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
780
Amispohjalla(kun ei vaan nuorena kouluihin jaksanu keskittyä) tässä tehty pitkä ura eräässä firmassa huoltohommilla aloittaen ja siitä sitten tuotekehitykseen ja atmel suolautettua ohjelmointia yms (ohjelmointia harrasteltu aina 90-luvun puolivälistä saakka)
Palkka ei täsmännyt osaamisen kanssa ja lopulta minut houkuteltiin automaatiohommiin(ei teollisuus).

Rentoa 37.5h työviikkoa, aina yöksi kotiin perheen luo, täysin saa päivänsä ja työviikon itse suunnitella. Brutto reilu 4500€ niin kai tässä voi olla tyytyväinen vähäisillä koulutuspohjilla.
Osaamista saa hyödyntää laajasti.

On vuosien saatossa harmittanut, etten inssiksi itseäni lukenut, mitä tuo nyt lopulta olisi tuonut niin sitä koskaan tiedä ja tulisiko sitä enää mentyä opiskelemaan.
Ikä alle 40v.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 935
Amispohjalla(kun ei vaan nuorena kouluihin jaksanu keskittyä) tässä tehty pitkä ura eräässä firmassa huoltohommilla aloittaen ja siitä sitten tuotekehitykseen ja atmel suolautettua ohjelmointia yms (ohjelmointia harrasteltu aina 90-luvun puolivälistä saakka)
Palkka ei täsmännyt osaamisen kanssa ja lopulta minut houkuteltiin automaatiohommiin(ei teollisuus).

Rentoa 37.5h työviikkoa, aina yöksi kotiin perheen luo, täysin saa päivänsä ja työviikon itse suunnitella. Brutto reilu 4500€ niin kai tässä voi olla tyytyväinen vähäisillä koulutuspohjilla.
Osaamista saa hyödyntää laajasti.

On vuosien saatossa harmittanut, etten inssiksi itseäni lukenut, mitä tuo nyt lopulta olisi tuonut niin sitä koskaan tiedä ja tulisiko sitä enää mentyä opiskelemaan.
Ikä alle 40v.
Kannattaa joku monimuoto tsekata, ne on ihan helppoja kun kokemusta ja osaamista on jo ja ehdit vielä sitten ehkä siitä hyötymään.
 
Liittynyt
07.01.2017
Viestejä
693
Juuri vaihdettu työpaikkaa, mutta palkka laskee 150 € kuussa. Mietin, että pitäisikö tästä seikasta mainita, kun menee sanomaan irtisanoutumisesta.
 
Liittynyt
09.10.2018
Viestejä
2 348
Juuri vaihdettu työpaikkaa, mutta palkka laskee 150 € kuussa. Mietin, että pitäisikö tästä seikasta mainita, kun menee sanomaan irtisanoutumisesta.
Tuskinpa vanha työantaja ilahtuu, jos kerrot. Saattaa jopa ottaa jonkinlaisena loukkauksena.

Uudelle työnantajalle voit hyvinkin mainita, jos puheeksi tulee. Näkee, että tämä kaveri on ainakin motivoitunut.
 
Liittynyt
27.05.2021
Viestejä
28
Minakin toivon rehellista palautetta. Mutta riippuu paljon pomosta ja millainen suhde sinulla on haneen. Riippuu paljon myos siita milla tavalla tallaisen asian esittaa, helposti voi jaada entiselle pomolle mielikuva etta tulit haistattelemaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 944
Mä en alaisena sanois palkasta kellekään mitään. Mikä sen mainitsemisen tarkoitus edes olisi?
Enkä siis sanoisi uudelle mitään, enkä vanhalle erityisesti. Jos haluaisin vittuilla, niin sitten sanoisin vanhalle että vaihdoin paikkaa pienemmällä palkalla. Uudemmalle jos sanoisin, niin on vahva signaali, että sun kattoliksa uudessa paikassa tulee olemaan maksimissaan toi vanhan paikan palkka.

Asia erikseen sitten jos haluat kertoa syyt miksi vaihdat paikkaa. Siinäkään ei tarvitse palkka-asiaa ottaa esille, koska vaihdoit juuri pienempipalkkaiseen työhön oma-aloitteisesti. Eli syyt on jotkin ihan muut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 039
En mä kyllä äkkiseltään keksi, että miksi palkasta pitäisi keskustella, kun se ei kerran se vaihtamisen syy ollut?

Sen sijaan niistä oikeista vaihdon syistä voi halutessaan puhua. Jos siis esim. sattuu olemaan ihan hyvää pataan vanhojen tiimikavereiden kanssa ja toivoo, että siellä vanhassa mestassa korjataan niitä akuutteja ongelmia.

Mutta nuokin aika tapauskohtaisesti.

Jos olet leipäytynyt jonkun teknologian / tuotteen kanssa työskentelyyn ja firmalle se on corejuttu, eikä todellakaan vaihtumassa, niin eipä siitäkään mainitseminen kerro entiselle pomolle mitään muuta kuin sen, että mitään ei tarvitse vaihtaa kun tätä ongelmaa ei olisi anyway voitu välttää.

Jos taas vaihdon syynä on joku HR:n paskabyrokratia tai se, että etätöitä ei ole sallittu halutussa määrin tai mitä nyt ikinä, niin noista voikin mainita, mikäli haluaa auttaa entisiä työkavereita.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
No news is good news (or not). Pysytään teknologiateollisuuden TESsin piirissä ja vanha pärstäkertoimen parakejärjesjestelmä säilyy. Joutuisuuspalkkiojärjestelmää veivaavat uusiksi toistaiseksi tuntemattomalla aikataululla. Nykyisellä järjestelmällä kiinteistöpuolen tunnit lasketaan lähtökohtasesti päin persettä ja teollisuuden projekteista saa asentaja kerrytettyä paremmat tunnit (joutuisuuspalkkiona).

Liukuhihnatavarasta saattaa tulla 50h plussaa kuukaudelle ja isommasta kokonaisuudesta et saa mitään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 585
Joutuisuuspalkkiojärjestelmää veivaavat uusiksi toistaiseksi tuntemattomalla aikataululla.
Pidetäänkö palkkoiden muutoksissa yleensäkään mitään kiirettä, jos työnantaja ei saa uudesta järjestelmästä selkeää taloudellista etua.

Omallakin työmaalla on väännetty parista palkkiosta/lisästä vasta sellaiset 10 vuotta, ja viime vuonna saatiin ensimmäinen jo käyttöön ja toisesta käydään vielä "keskusteluita". Yleensä syy viivyttelyyn oli työnantajapuolella, milloin mitäkin veruketta ettei voitu viedä hanketta eteenpäin. No, voittihan työnantaja tuolla jotakin, kun palkkiot olivat jo lähtökohtaisesti alhaiset ja niitä ei voitu nostaa, kun käytiin neuvotteluita uudesta järjestelmästä.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
428
Olen tietotekniikan DI. Työskennellyt valmistumisesta asti samassa suuryrityksessä viimeiset noin 10v. Vastuulla grafiikkaenginen ylläpito ja kehitys (C++ ja Direct3D 11, HLSL). Lisäksi olen kehittänyt useita muita ohjelmia, joiden kehitys ja ylläpito on myös tällä hetkellä täysin vastuullani. Näissä käytettyjä teknologioita esim. .NET, Angular, Laravel jne... Vastuualueita tullut lisää reilusti tässä vuosien varrella, mutta palkassa se ei ole kovin suuresti näkynyt. Palkka tällä hetkellä bruttona noin 3700e/kk ja päälle tulee normaalisti vuodessa 1-2kk bonukset. Tuntuu siltä että palkka voisi olla parempikin. Mielipiteitä?
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 451
Pitaisi olla helppoa sitten kilpailuttaa kun on paljon firmoja. Se oli jo stadissa 5 vuotta sitten ollut helppo saada tuolla kokemuksella 4200e
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
428
Kyllä DI koulutuksella, 10v työkokemuksella ja työtehtävien kuvauksen perusteella liksan pitäis olla ihan kirkkaasti eri tuhatluvulla tässä vaiheessa…

Sähän olet tolla liksalla kolmisen sataa euroa jäljessä TEKin alkupalkkasuosituksesta vastavalmistuneelle.
Meidän yrityksessä palkat taitaa olla yleisesti aika alhaiset. Parin viime vuoden aikana monet ovat lähteneet muualla sen takia...
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
169
Olen tietotekniikan DI. Työskennellyt valmistumisesta asti samassa suuryrityksessä viimeiset noin 10v. Vastuulla grafiikkaenginen ylläpito ja kehitys (C++ ja Direct3D 11, HLSL). Lisäksi olen kehittänyt useita muita ohjelmia, joiden kehitys ja ylläpito on myös tällä hetkellä täysin vastuullani. Näissä käytettyjä teknologioita esim. .NET, Angular, Laravel jne... Vastuualueita tullut lisää reilusti tässä vuosien varrella, mutta palkassa se ei ole kovin suuresti näkynyt. Palkka tällä hetkellä bruttona noin 3700e/kk ja päälle tulee normaalisti vuodessa 1-2kk bonukset. Tuntuu siltä että palkka voisi olla parempikin. Mielipiteitä?
Kuulostaa röyhkeältä alipalkkaukselta. Meillä maksetaan ~sama suoraan koulun penkiltä tulevalle juniorille, kunhan osaa nimensä kirjoittaa soppariin. Ja tämä Tamperetta halvemmassa sijainnissa. Työpaikan vaihto kehiin, jos osaamiselle on kysyntää. Sillä pääsee heti markkinaliksoille ja varmistaa vielä jatkuvan kehityksen 10 vuoden jälkeenkin.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
428
Kuulostaa röyhkeältä alipalkkaukselta. Meillä maksetaan ~sama suoraan koulun penkiltä tulevalle juniorille, kunhan osaa nimensä kirjoittaa soppariin. Ja tämä Tamperetta halvemmassa sijainnissa. Työpaikan vaihto kehiin, jos osaamiselle on kysyntää. Sillä pääsee heti markkinaliksoille ja varmistaa vielä jatkuvan kehityksen 10 vuoden jälkeenkin.
Jos nyt alkaisin tutkimaan muita vaihtoehtoja tälle nykyiselle työpaikalle, niin mikähän olisi sopiva palkkatoive?
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 554
Olen tietotekniikan DI. Työskennellyt valmistumisesta asti samassa suuryrityksessä viimeiset noin 10v. Vastuulla grafiikkaenginen ylläpito ja kehitys (C++ ja Direct3D 11, HLSL). Lisäksi olen kehittänyt useita muita ohjelmia, joiden kehitys ja ylläpito on myös tällä hetkellä täysin vastuullani. Näissä käytettyjä teknologioita esim. .NET, Angular, Laravel jne... Vastuualueita tullut lisää reilusti tässä vuosien varrella, mutta palkassa se ei ole kovin suuresti näkynyt. Palkka tällä hetkellä bruttona noin 3700e/kk ja päälle tulee normaalisti vuodessa 1-2kk bonukset. Tuntuu siltä että palkka voisi olla parempikin. Mielipiteitä?
Halvalla myyt osaamista. Itsellä amkkipohjalla ja vähemmän osaamista eri teknologioista ja palkka vitosen alkavalla. Siihen lisää toki et työkokemustakin vähemmän. Kannattaa katsoa muita työnantajia, nykyinen tuskin tonnia antaa kuussa lisää.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
428
Halvalla myyt osaamista. Itsellä amkkipohjalla ja vähemmän osaamista eri teknologioista ja palkka vitosen alkavalla. Siihen lisää toki et työkokemustakin vähemmän. Kannattaa katsoa muita työnantajia, nykyinen tuskin tonnia antaa kuussa lisää.
Joo, ei toivoa että nykyinen antaisi tuollaisia summia. Viikolla juttelin aiheesta pomon kanssa, eikä hän pystynyt lupaamaan mitään. Teoriassa aikaisintaan maaliskuussa voisi saada pienen korotuksen, mutta sen suuruuteen ei voi käytännössä itse vaikuttaa mitenkään. Eikä tosiaan tullut lupausta, että silloinkaan saisi minkäänlaista korotusta. Veikkaan että maksimissaan sieltä voisi tulla pari sataa lisää.
 
Liittynyt
22.09.2020
Viestejä
320
Joo, ei toivoa että nykyinen antaisi tuollaisia summia. Viikolla juttelin aiheesta pomon kanssa, eikä hän pystynyt lupaamaan mitään. Teoriassa aikaisintaan maaliskuussa voisi saada pienen korotuksen, mutta sen suuruuteen ei voi käytännössä itse vaikuttaa mitenkään. Eikä tosiaan tullut lupausta, että silloinkaan saisi minkäänlaista korotusta. Veikkaan että maksimissaan sieltä voisi tulla pari sataa lisää.
Kunnioita osaamistasi ja itseäsi ja kilpailuta palkka ulkopuolella. Ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolella, mutta kyllä sen (ainakin) 12 000€/v lisätulon pitäisi jonkin verran motivoida :)
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
428
Kunnioita osaamistasi ja itseäsi ja kilpailuta palkka ulkopuolella. Ruoho ei ole vihreämpää aidan toisella puolella, mutta kyllä sen (ainakin) 12 000€/v lisätulon pitäisi jonkin verran motivoida :)
Joo kyllähän se motivoi. Ja olisi se muutenkin hyvää vaihtelua, kun on 10 vuotta tehnyt hommia samassa ympäristössä ja enimmäkseen samojen tyyppien kanssa. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 452
Olen tietotekniikan DI. Työskennellyt valmistumisesta asti samassa suuryrityksessä viimeiset noin 10v. Vastuulla grafiikkaenginen ylläpito ja kehitys (C++ ja Direct3D 11, HLSL). Lisäksi olen kehittänyt useita muita ohjelmia, joiden kehitys ja ylläpito on myös tällä hetkellä täysin vastuullani. Näissä käytettyjä teknologioita esim. .NET, Angular, Laravel jne... Vastuualueita tullut lisää reilusti tässä vuosien varrella, mutta palkassa se ei ole kovin suuresti näkynyt. Palkka tällä hetkellä bruttona noin 3700e/kk ja päälle tulee normaalisti vuodessa 1-2kk bonukset. Tuntuu siltä että palkka voisi olla parempikin. Mielipiteitä?
Ihan uteliaisuudesta millä palkalla aloitit?
 
Liittynyt
21.11.2016
Viestejä
6 170
Ei pida paikkaansa etteiko voi saada 1000e palkankorotuksia. Itse olen saanut 500 euron ja 1000 euron korotukset.
Mutta ihan perkeleen harvinaista se on.

Pääsääntösesti tuon luokan (~25% bruttopalkasta) korotukset vaatii työpaikanvaihdon tai työtehtävien muutoksen. Jos on onnistuttu 10 vuotta pitämään kaveri alipalkattuna talossa niin aika pienet mahkut saada noin suurta korotusta..
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 451
Eihan me tiedeta tuosta firmasta paskaakaan. Ei firma enempaa maksa kuin sen mita pyydetaan.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
3 451
Kylla mina nyt menisin sita 1500 euroa pyytamaan lisaa ihan vain nayttelemalla palkkataulukoita ja kertomalla etta varmasti saa sen verran lisaa jos vaihtaa tyopaikkaa. Jos ei onnistu niin sitten saattaa olla tyonantajalla myos jotain hampaankolossa ja hiukan toivookin sinun lahtemistasi.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
666
Kylla mina nyt menisin sita 1500 euroa pyytamaan lisaa ihan vain nayttelemalla palkkataulukoita ja kertomalla etta varmasti saa sen verran lisaa jos vaihtaa tyopaikkaa. Jos ei onnistu niin sitten saattaa olla tyonantajalla myos jotain hampaankolossa ja hiukan toivookin sinun lahtemistasi.
Ei siinä tarvi olla mitään erityisesti hampaankolossa. Eri firmoissa on erilaiset palkkatasot, varsinkin pienet perhefirmat valitettavasti on usein huonoja palkanmaksajia.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
428
Kylla mina nyt menisin sita 1500 euroa pyytamaan lisaa ihan vain nayttelemalla palkkataulukoita ja kertomalla etta varmasti saa sen verran lisaa jos vaihtaa tyopaikkaa. Jos ei onnistu niin sitten saattaa olla tyonantajalla myos jotain hampaankolossa ja hiukan toivookin sinun lahtemistasi.
Se vaan ei toimi meillä noin. Mitään palkkaneuvotteluja ei meillä käydä. Palkat määräytyvät ensisijaisesti palkkaluokan mukaan. Ainut keino palkkaluokan nostamiseen olisi hakea yrityksen sisäisessä haussa jotain avointa paikkaa, jossa on korkeampi palkkaluokka. Henkilökohtaisesti haen mieluummin johonkin muuhun yritykseen kuin teen jotain muuta hommaa tässä nykyisessä. Palkkaluokan sisällä on kyllä liikkumavaraa, mutta sekin määräytyy yrityksen globaalin kehityksen seuranta- ja tavoitejärjestelmän mukaan, eikä sen vaikutus palkkaan ole millään tavalla läpinäkyvä. Iso yritys, monimutkainen ja välillä käsittämätön byrokratia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 935
Se vaan ei toimi meillä noin. Mitään palkkaneuvotteluja ei meillä käydä. Palkat määräytyvät ensisijaisesti palkkaluokan mukaan. Ainut keino palkkaluokan nostamiseen olisi hakea yrityksen sisäisessä haussa jotain avointa paikkaa, jossa on korkeampi palkkaluokka. Henkilökohtaisesti haen mieluummin johonkin muuhun yritykseen kuin teen jotain muuta hommaa tässä nykyisessä. Palkkaluokan sisällä on kyllä liikkumavaraa, mutta sekin määräytyy yrityksen globaalin kehityksen seuranta- ja tavoitejärjestelmän mukaan, eikä sen vaikutus palkkaan ole millään tavalla läpinäkyvä. Iso yritys, monimutkainen ja välillä käsittämätön byrokratia.
Ootko valmetilla?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 935
Kuulostaako tutulta? Voin sanoa että en ole. Sen tarkemmin en viitsi kertoa.
Kuulostaa, eräs kaveri kävi pitkät haastikset sinne ja sit kun tarjosivat sopimusta, niin yhtäkkiä hr oli mukana "tässä tehtävässä palkka on tää ihan maksimina" oli just luokkaa 3700e/kk.

Sitä ennen ei ollut se tonnin korkeempi pyynti ollut puheissa ollut ongelma palkkaavalle esimiehelle...
 

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
Kuulostaa, eräs kaveri kävi pitkät haastikset sinne ja sit kun tarjosivat sopimusta, niin yhtäkkiä hr oli mukana "tässä tehtävässä palkka on tää ihan maksimina" oli just luokkaa 3700e/kk.

Sitä ennen ei ollut se tonnin korkeempi pyynti ollut puheissa ollut ongelma palkkaavalle esimiehelle...
Taitaa kaverisi puhua silkkaa paskaa. Tai jättänyt jotain kertomatta. Sen verran olen kyseisen puljun rekryjä käynyt läpi, että tiedän jotta se HR on kokoajan mukana rekryn alusta loppuun. Joten tuskin on tullut ”yhtäkkiä” mukaan ja tarjonnut tonnia pienempää liksaa pyyntiin nähden.

Hakijana olen siis ollut pariin otteeseen, mutta ei koskaan sopimukseen päästy. Palkkaa olisi kyllä tullut toisessa haussa omalla kokemuksella yli 4K€/kk, eli juuri mitä pyysin. En sitten kuitenkaan ottanut paikkaa vastaan kun sain paremman tarjouksen muualta. Ekassa haussa joskus kauan sitten jäin toiseksi, eikä sekään ollut palkkapyynnistä kiinni, vaan se toisen finalistin kokemus oli vaan ylivertainen.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
215
Palkkaneuvotteluissa johonkin ammattiliiton taulukoihin ja suosituksiin vetoaminen on vähän huono veto. Kannattaa osoittaa työnantajalle, että on arvokkaampi työntekijä kuin mitä firma joutuu maksamaan siitä hintaa. Jos ei kykene niin hankala asetelma on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 935
Taitaa kaverisi puhua silkkaa paskaa. Tai jättänyt jotain kertomatta. Sen verran olen kyseisen puljun rekryjä käynyt läpi, että tiedän jotta se HR on kokoajan mukana rekryn alusta loppuun. Joten tuskin on tullut ”yhtäkkiä” mukaan ja tarjonnut tonnia pienempää liksaa pyyntiin nähden.

Hakijana olen siis ollut pariin otteeseen, mutta ei koskaan sopimukseen päästy. Palkkaa olisi kyllä tullut toisessa haussa omalla kokemuksella yli 4K€/kk, eli juuri mitä pyysin. En sitten kuitenkaan ottanut paikkaa vastaan kun sain paremman tarjouksen muualta. Ekassa haussa joskus kauan sitten jäin toiseksi, eikä sekään ollut palkkapyynnistä kiinni, vaan se toisen finalistin kokemus oli vaan ylivertainen.
Ei kyl o puhunu paskaa. Ei ne rekryt aina onnistu prosessin mukaan.

Joskus menee ns. vituiksi, ihmisiä ne kaikki on.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
976
Palkkaneuvotteluissa johonkin ammattiliiton taulukoihin ja suosituksiin vetoaminen on vähän huono veto. Kannattaa osoittaa työnantajalle, että on arvokkaampi työntekijä kuin mitä firma joutuu maksamaan siitä hintaa. Jos ei kykene niin hankala asetelma on.
No tämä. Kahdesti olen käynyt omasta aloitteestani palkkaneuvottelut tuoden kirjallisesti esille omat saavutukseni ja yritykselle tuodun hyödyn. Ensimmäisellä kerralla palkka nousi muistaakseni noin 7% ja toisella tasan 10%. Kummallakaan kerralla toimenkuvaan ei tullut muutoksia, eli samasta työstä parempi palkka.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 039
Olen tietotekniikan DI. Työskennellyt valmistumisesta asti samassa suuryrityksessä viimeiset noin 10v. Vastuulla grafiikkaenginen ylläpito ja kehitys (C++ ja Direct3D 11, HLSL). Lisäksi olen kehittänyt useita muita ohjelmia, joiden kehitys ja ylläpito on myös tällä hetkellä täysin vastuullani. Näissä käytettyjä teknologioita esim. .NET, Angular, Laravel jne... Vastuualueita tullut lisää reilusti tässä vuosien varrella, mutta palkassa se ei ole kovin suuresti näkynyt. Palkka tällä hetkellä bruttona noin 3700e/kk ja päälle tulee normaalisti vuodessa 1-2kk bonukset. Tuntuu siltä että palkka voisi olla parempikin. Mielipiteitä?
Onko intressejä muuttaa ulkomaille? Olen varma, että Sveitsissä irtoaisi 10000e/kk. Kun näyttää työnantajalle että arkkitehturointi ja junnujen kaitseminen sujuu, niin tuosta lähdetään sitten ylöspäin.
 
  • Tykkää
Reactions: eba

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
No tämä. Kahdesti olen käynyt omasta aloitteestani palkkaneuvottelut tuoden kirjallisesti esille omat saavutukseni ja yritykselle tuodun hyödyn. Ensimmäisellä kerralla palkka nousi muistaakseni noin 7% ja toisella tasan 10%. Kummallakaan kerralla toimenkuvaan ei tullut muutoksia, eli samasta työstä parempi palkka.
Näissä ongelmana usein se, että kuinka tuot sen hyödyn esille. Siis mikä on mittari? Tuotko rahaa taloon x summan vs kollega vastaavissa tehtävissä, säästäkö rahaa vai mikä?
 

Tilipitappitippitappi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 310
Ei kyl o puhunu paskaa. Ei ne rekryt aina onnistu prosessin mukaan.

Joskus menee ns. vituiksi, ihmisiä ne kaikki on.
No vähän epäilen, sen verran jäykkä byrokratia kyseissä firmassa on. Niinkuin lähes kaikissa isoissa on. Toki jos sattunut joku sooloilija esihenkilö ja koittanut suhteilla saada kaveriaan töihin...
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 605
Vaikea uskoa, että Valmetin kokoisessa lafkassa joku tyyppi omatoimisesti rekryisi jotain tyyppiä. Varmaan vaan myynyt työhaastattelussa paikkaa kovalla palkalla eikä ollut ottanut selvää firman tarjoamasta palkasta.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 376
No tämä. Kahdesti olen käynyt omasta aloitteestani palkkaneuvottelut tuoden kirjallisesti esille omat saavutukseni ja yritykselle tuodun hyödyn. Ensimmäisellä kerralla palkka nousi muistaakseni noin 7% ja toisella tasan 10%. Kummallakaan kerralla toimenkuvaan ei tullut muutoksia, eli samasta työstä parempi palkka.
Itse sain nostettua palkan 3k -> 4k€ kun lähetin pomon pomolle emailia palkkataulukosta. Kun alotin firmassa, palkka oli 2k€. Eli kannattaa aina yrittää ja olla hieman röyhkeäkin. Jos toivottu palkka ei irtoa niin uutta työpaikkaa hakuun. Itselläni ollut "tuuri" että saanut haluamani palkan joten ei ole ollut syytä lähteä talosta. Duuni on järjestelmien ylläpito ja 1 / 2 tason firman sisäistä IT tukea.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 962
Viestejä
4 215 633
Jäsenet
70 982
Uusin jäsen
Lahtaaja

Hinta.fi

Ylös Bottom