Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Moiran pelaamisesta minulla ei kyllä tule hevon helvettiä, pelaan paljon Mystery Heroes:ta ja aina kun se tulee niin alkaa nolottaa kun vahingossa lätkii healing orbseja päin vihuja jne. Se vaan on näköjään mulla se teema että osaan pelata suht sujuvasti kaikkia heroja paitsi ns. "uusia", eli paskimmat on Moira ja Doomfist ja nyt pikkuhiljaa alan Sombralla olemaan vaihtelevasti hyvä jos on siihen sopiva kartta ja tiimi.

Onko muuten jotain huhuiluja/tietoa seuraavasta uudesta herosta?
 
Moira on kyllä loistava counteri Genjille ja toinen missä moira loistaa on flankkaaminen, sillä fadella pystyy niin hyvin koukkaamaan taakse huomaamatta ja myös pakenemaan tarvittaessa. Pitää vaan oppia tasapainottamaan hiilauksen ja damagen välillä. Jos tiimi ei saa tarpeeksi hiilua niin silloin sitä pitää pysyä enemmän oman tiimin kanssa, mutta silloin kun tilanne sen mahdollistaa niin sillä on loistava koukata vihollisen taakse ja poimia sieltä supportit pois. Tankkeja vastaan 1v1 tilanteet on ihan turhia ja jos vihulla on d.va niin pitää kattoa tarkemmin mihin orbit ampuu.
 
Yksi asia mikä joskus myös ihmetyttää compin puolella on tuo mikin käyttö voicessa tai ehkä pikemminkin sen käyttämättömyys. Monissa peleissä "kommunikonti" koko pelin ajalta saattaa olla siinä että joku vastaa pelin alussa tervehdykseen hero selectionissa ja loppumatsi ollaan hiljaa. Tai sitten saatetaan yhtäkkiä vaan todeta jotain (negatiivista) pelin aikana tai sanotaan pelin lopussa "gg/well played" tai sitten haukutaan muita jos satuttiin häviämään.

En ymmärrä miksi siellä voicessa täytyy olla jos ei kiinnosta harrastaa edes pientä kommunikointia tiimiläisten kanssa, suurimmalta osalta nyt luulisi kuitenkin löytyvän mikki edes headsetistä jos ei muuten. Ainakin omalla kohdalla nuo pelit joissa kukaan ei puhu mitään on yleensä lähes poikkeuksetta häviöitä.
 
Yksi asia mikä joskus myös ihmetyttää compin puolella on tuo mikin käyttö voicessa tai ehkä pikemminkin sen käyttämättömyys. Monissa peleissä "kommunikonti" koko pelin ajalta saattaa olla siinä että joku vastaa pelin alussa tervehdykseen hero selectionissa ja loppumatsi ollaan hiljaa. Tai sitten saatetaan yhtäkkiä vaan todeta jotain (negatiivista) pelin aikana tai sanotaan pelin lopussa "gg/well played" tai sitten haukutaan muita jos satuttiin häviämään.

En ymmärrä miksi siellä voicessa täytyy olla jos ei kiinnosta harrastaa edes pientä kommunikointia tiimiläisten kanssa, suurimmalta osalta nyt luulisi kuitenkin löytyvän mikki edes headsetistä jos ei muuten. Ainakin omalla kohdalla nuo pelit joissa kukaan ei puhu mitään on yleensä lähes poikkeuksetta häviöitä.
Mahtaa peliä pelata perheellisetkin ihmiset, joiden jälkikasvusto on nukkumassa esim seinän takana. Tulevat ennemmin kuulolle jos joku antaa tulikomentoja mutta jättävät oman kommunikaation vähemmälle.
 
Mahtaa peliä pelata perheellisetkin ihmiset, joiden jälkikasvusto on nukkumassa esim seinän takana. Tulevat ennemmin kuulolle jos joku antaa tulikomentoja mutta jättävät oman kommunikaation vähemmälle.

Eu-servuilla kielimuurikin varmasti vaikuttaa asiaan, paljon pelaajia jotka eivät puhu englantia muutamaa sanaa enempää.
 
Moira on kyllä loistava counteri Genjille ja toinen missä moira loistaa on flankkaaminen, sillä fadella pystyy niin hyvin koukkaamaan taakse huomaamatta ja myös pakenemaan tarvittaessa. Pitää vaan oppia tasapainottamaan hiilauksen ja damagen välillä. Jos tiimi ei saa tarpeeksi hiilua niin silloin sitä pitää pysyä enemmän oman tiimin kanssa, mutta silloin kun tilanne sen mahdollistaa niin sillä on loistava koukata vihollisen taakse ja poimia sieltä supportit pois. Tankkeja vastaan 1v1 tilanteet on ihan turhia ja jos vihulla on d.va niin pitää kattoa tarkemmin mihin orbit ampuu.

Moiralla ei kyllä ikinä missään nimessä flänkkäillä, mitä hemmettiä? Moira on hiileri, ei mikään dps. Parhaimmillaan Moira on hitaassa compissa. Jos oma tiimi koostuu flänkkereistä + winston + dva:sta niin silloin moira on turhista turhin hiileri, kaikki muut hiilerit (symmetra ei ole hiileri) ovat parempia, koska ne oikeasti pystyy tiimiä hiilaamaan kunnolla/auttamaan tappamisessa (lue: discord orb zenyatta), jopa lucio. Moira ei tee mitään muuta kuin epätoivoisesti yrittää pysyä omien perässä. Fade ei riitä siihen, koska jos käytät faden, olet sitten erittäin helppo kohde.

Elikkä kannattaa ihan alkuun opetella sankarien vahvuudet/heikkoudet ja aidot roolit. Esim. Hanzo on surkea puolustushahmo useimmissa mapeissa, mutta loistava monessa mapissa hyökätessä. Sama juttu widowmakerilla, loistava monessa mapissa etenkin hyökätessä, mutta useassa mapissa aika surkea puolustettaessa.
 
Pitäisi siirtää Overwatch viimeinkin HDD:ltä SSD:lle. Oliko tähän jotain ratkaisua, että ei tarvitse ladata koko roskaa uudelleen?
 
Smurffille pelattu placementit ja mainillekin puolet. Eipä tämäkään season vaikuta yhtään sen paremmalta kuin kaksi edellistä.
 
Ei seasonin vaihtuminen tee kenestäkään parempaa pelaajaa. Pelaaminen ja oppiminen omista virheistä voi tehdä.
 
Moiralla ei kyllä ikinä missään nimessä flänkkäillä, mitä hemmettiä? Moira on hiileri, ei mikään dps. Parhaimmillaan Moira on hitaassa compissa. Jos oma tiimi koostuu flänkkereistä + winston + dva:sta niin silloin moira on turhista turhin hiileri, kaikki muut hiilerit (symmetra ei ole hiileri) ovat parempia, koska ne oikeasti pystyy tiimiä hiilaamaan kunnolla/auttamaan tappamisessa (lue: discord orb zenyatta), jopa lucio. Moira ei tee mitään muuta kuin epätoivoisesti yrittää pysyä omien perässä. Fade ei riitä siihen, koska jos käytät faden, olet sitten erittäin helppo kohde.

Elikkä kannattaa ihan alkuun opetella sankarien vahvuudet/heikkoudet ja aidot roolit. Esim. Hanzo on surkea puolustushahmo useimmissa mapeissa, mutta loistava monessa mapissa hyökätessä. Sama juttu widowmakerilla, loistava monessa mapissa etenkin hyökätessä, mutta useassa mapissa aika surkea puolustettaessa.
Tuo olikin oma kokemus Moirasta ja selvästi sulla on siitä erilainen käsitys. Itsellä ainakin 2800-3300 tasolla pelatessa Moiralla on jatkuvasti pelien lopussa yli 10t damagea ja hiilua, joka mun mielestä osoittaa hyvin sen kuinka monipuolinen hahmo se on. En tarkoittanut mitään jatkuvaa flänkkäämistä vaan sitä, että välillä (huom. kun tietää että oma tiimi selviää sen ajan yhdellä hiilulla) voi koukata vihollisen supporttien taakse ja saada nämä aika pienellä vaivalla hengiltä. Zen, Mercy ja Ana on helppoja kohteita Moiralle ja monen monta kertaa oon saanut Zenin käyttämään ultinsa liian aikaisin tällä tavalla.
 
Mistä tähän löytäis peliseuraa? Ostin pelin toissapäivänä, kun hairahdin tarjoukseen. Mukavalta töhinältä vaikuttaa, tosin vaatis melkein tiimiä ympärille niin hauskuus nousisi toiseen potenssiin. Jos täällä on täyspäisiä yli 18-v. pelaajia ilman seuraa, niin laittakaa yv. Toki, jos tiedätte paremman paikan etsiä seuraa niin vinkatkaa.
 
Mistä tähän löytäis peliseuraa? Ostin pelin toissapäivänä, kun hairahdin tarjoukseen. Mukavalta töhinältä vaikuttaa, tosin vaatis melkein tiimiä ympärille niin hauskuus nousisi toiseen potenssiin. Jos täällä on täyspäisiä yli 18-v. pelaajia ilman seuraa, niin laittakaa yv. Toki, jos tiedätte paremman paikan etsiä seuraa niin vinkatkaa.
Discord, tuota kannattaa käyttää jos ei ole ennestään tuttu. Sieltä löytyy useampikin Overwatch-aiheinen servu, joista luulisi löytyvän peliseuraa:

Murowatch - Discord - Free voice and text chat for gamers
Suomi OW - Discord - Free voice and text chat for gamers
TECHBBS - Discord - Free voice and text chat for gamers
 
Moira on osaavissa käsissä ihan pirun hyvä damage dealer ja sillä todellakin voi ja pitääkin joskus flänkätä. Kuten mikkelson jo kertoi niin Moiralla saa vastapuolen hiilerit yleensä helposti hengiltä, tai vähintäänkin pakottaa ne käyttämään ultinsa epätoivon hetkellä.

Tracerit ja genjit on myös helppoja kohteita, faden avulla ne saa kiinni kun yrittävät paeta, pallo perään ja beami päälle. Mitään eivät voi.

Moira on kyllä turhankin kova, beamin rangea saisivat lyhentää.
 
Tracerit ja genjit on myös helppoja kohteita, faden avulla ne saa kiinni kun yrittävät paeta, pallo perään ja beami päälle. Mitään eivät voi.

Moira on kyllä turhankin kova, beamin rangea saisivat lyhentää.

Tuo kantama on kyllä yllättävän pitkä (21m vs. symmetran 9,5m). Sekin asia jää monelta huomaamatta, että damagen tekeminen hiilaa samalla 30hp/s Moiraa itseään ja täydentää sitä "bioottista energiaa" jolla hiilataan omaa tiimiä (mouse 1). Ilman damagea tuon energian lataamiseen menee 45s ja damagea tekemällä 9s. Eli damagea tekemällä voidaan myös tuon hiilauksen määrää kasvattaa huomattavasti, kun vain osaa vaihdella niiden välillä järkevästi (täydellisessä skenaariossa 9s heal, 9s damage vuorotellen).
 
Jospa tämä alkaa hiljalleen siistiytymään communityn osalta, ensimmäiset omat reportit johtaneet jatkotoimenpiteisiin.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.


Kivaa. Mistä aiheesta reportoit, ja oliko siinä jotain avointa tekstiä mukana?
 
Kivaa. Mistä aiheesta reportoit, ja oliko siinä jotain avointa tekstiä mukana?
Yleensä reporttaan throwaamisesta kun porukka tekee compissa selvän trollipickin. Lisäksi "fuck off l2p" tjsp kiroilusta tulee paljon abusive chat reportteja ja näissä tapauksissa kirjoitan, että mitä chatissa on sanottu. Reportissa ei mene kuin se 5sek niin samahan noita on tehdä jos sille annetaan syy.
 
Kivaa. Mistä aiheesta reportoit, ja oliko siinä jotain avointa tekstiä mukana?
Oon ymmärtänyt että aina kannattaa laittaa mukaan avainsanoja, jotka liittyvät tapaukseen kuin jättää tyhjäksi ja raportoida mielummin silloin kun asia tapahtuu eikä jälkikäteen. Jos joku ahistelee voicessa niin sekin menee tuohon abusive chat kategoriaan, mutta on hyvä laittaa tekstikenttään maininta voicesta.
 
Tällä seasonilla mainilla pelattu vaan placementit ja muuten onkin sitten tullut pelattua smurffilla kavereiden kanssa silloin kun joku on sattunut olemaan online. Tämän seasonin voisikin mennä tällä linjalla ja keskittyä hieman enemmän muiden pelien pelaamiseen.

Ei tämäkään season näytä yhtään parannusta kahteen edelliseen, pelit on joko älyttömän helppoja kun vihun puolella on trolleja, throwaajia tai muuten vaan taidotonta porukkaa tai sitten vaihtoehtoisesti noita löytyy omasta tiimistä jolloin peli on täysin mahdoton voittaa. Hyvät pelit on harvassa ja voitotkaan ei tunnu lainkaan tyydyttäviltä jos ne tulevat vain siksi että vihollisella on 4/5/6 depsiä ynnä muun trollauksen takia eikä siksi että oma tiimi olisi ollut parempi pelaamaan.
 
Ei tämäkään season näytä yhtään parannusta kahteen edelliseen, pelit on joko älyttömän helppoja kun vihun puolella on trolleja, throwaajia tai muuten vaan taidotonta porukkaa tai sitten vaihtoehtoisesti noita löytyy omasta tiimistä jolloin peli on täysin mahdoton voittaa. Hyvät pelit on harvassa ja voitotkaan ei tunnu lainkaan tyydyttäviltä jos ne tulevat vain siksi että vihollisella on 4/5/6 depsiä ynnä muun trollauksen takia eikä siksi että oma tiimi olisi ollut parempi pelaamaan.
5h tällä seasonilla ja yli 90% peleistä on ollut hyviä. Yleensä 222 vs 222 ja matsit ovat olleet pääasiassa tasaisia. Johtuu ehkä siitä, että kaikki pelit ollaan pelattu veljen kanssa 2man groupilla ja yleensä ollaan pickattu healer-tank.
 
5h tällä seasonilla ja yli 90% peleistä on ollut hyviä. Yleensä 222 vs 222 ja matsit ovat olleet pääasiassa tasaisia. Johtuu ehkä siitä, että kaikki pelit ollaan pelattu veljen kanssa 2man groupilla ja yleensä ollaan pickattu healer-tank.

Ehkä mä kärsin sitten vain paskimmasta mahdollisesta tuurista tätä peliä pelatessa, en tiedä. :D Mulla pelit on olleet smurffilla tosi vaihtelevia, placementit meni ihan kohtalaisen hyvin mutta sen jälkeen ihme ylös alas pomppimista goldin ja platinan välillä. Esimerkiksi eilen neljä voittoa ja kaksi häviötä, tänään kaksi voittoa ja neljä häviötä.

Tänäänkin pelasin tuossa yhden peli jossa meillä depseinä Tracer ja Genji yrittämässä tappaa Pharahia eikä kumpikaan suostunut vaihtamaan hitscan-hahmoon. Itse jouduin lopulta vaihtamaan supportin Soldieriin mutta oli jo liian myöhäistä. Toisessa erässä puolet tiimistä vain luovutti ja se peli oli siinä. En tiedä voiko olla sattumaa että joutuu voittoputkien jälkeen pelaamaan tuollaisien idioottien kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
^Paskasta tuurista sitä kärsitään täälläkin. Mainilla sain pelattua placementit ja suurin osa oli häviöitä kun joku lähti pelistä, alkoi trollaamaan tai muuten vain oli ylijuoksu vihollistiimiltä. Ainoastaan kahdessa pelissä oli kunnon kommunikaatio joka johti hyviin ja tasaisiin peleihin. Muissa peleissä suurin osa oli ihan hiljaa ja valittivat vain chatin kautta. Noin 60sr tuli viime kauden lopusta takapakkia.
 
^Paskasta tuurista sitä kärsitään täälläkin. Mainilla sain pelattua placementit ja suurin osa oli häviöitä kun joku lähti pelistä, alkoi trollaamaan tai muuten vain oli ylijuoksu vihollistiimiltä. Ainoastaan kahdessa pelissä oli kunnon kommunikaatio joka johti hyviin ja tasaisiin peleihin. Muissa peleissä suurin osa oli ihan hiljaa ja valittivat vain chatin kautta. Noin 60sr tuli viime kauden lopusta takapakkia.
Nooh, itse en ikinä joinaa voice chattiin, ei siitä ole kuitenkaan mitään hyötyä. Veljen kanssa 2man groupissa saadaan kahdestaan tarpeeksi kommunikaatiota. Ei se voice chat ole näillä alatasoilla välttämättömyys.
 
Nooh, itse en ikinä joinaa voice chattiin, ei siitä ole kuitenkaan mitään hyötyä. Veljen kanssa 2man groupissa saadaan kahdestaan tarpeeksi kommunikaatiota. Ei se voice chat ole näillä alatasoilla välttämättömyys.

Ihan mielenkiinnosta, miten koordinoitte muun tiimin kanssa?
 
Ihan mielenkiinnosta, miten koordinoitte muun tiimin kanssa?
Yritetään vain pelata muun tiimin mukana ja tehdä ratkaisut sen mukaan. Muutaman kerran toki kokeillut voicea ja joko siellä on yli-innokas "leader" huonolla englannilla tai sitten kukaan ei sano mitään. Onko noista sitten hyötyä, ei omasta mielestä.
 
Onhan sitä tullut pelattua diamondissakin pelejä joissa kukaan ei ole sanonut voiceen mitään koko pelin aikana.

Kyllä alemmillakin rankeilla puhutaan voicessa mutta kommunikoinnin taso vaihtelee aika rankasti, aika usein löytyy joku joka ei osaa kuin päteä ja valittaa ja blockia joutuu käyttämään valitettavan usein.
 
Kokemukset itsellä diamond/masters osastolta, ja paskimmat pelit kevyesti silloin kun voicessa ei ole suurinosa pelaajista. En tosiaan tiedä, millaisia pelejä nuo alemman tierin pelit ovat, mutta väkisin tulee mieleen että se kommunikointi ei ainakaan voi heikentää tiimin työskentelyä.
 
^Samaa mieltä @MikaHakK kanssa, kyllä se kommunikointi suurimmassa osassa pelejä parantaa sitä tiimityöskentelyä, vaikka siellä olisi vain kaksi eri tyyppiä äänessä ja muut kuuntelevat. Jos ei halua tiimipelissä osallistua tiimityöskentelyyn, niin pitäisi pysyä QP:n tai deathmatchin puolella.
 
Yleensä riittää että voicessa puhuu se 2-3 pelaajaa. Touhu menee vähän sekavaksi jos kuusi tyyppiä huutaa kilpaa toistensa päälle. Ainakin itselläni ne pelit joissa harrastetaan edes pientä sananvaihtoa tiimikavereiden kesken menee huomattavasti paremmin vaikka ei aina voitettaisikaan.
 
Tällä seasonilla mainilla pelattu vaan placementit ja muuten onkin sitten tullut pelattua smurffilla kavereiden kanssa silloin kun joku on sattunut olemaan online. Tämän seasonin voisikin mennä tällä linjalla ja keskittyä hieman enemmän muiden pelien pelaamiseen.

Ei tämäkään season näytä yhtään parannusta kahteen edelliseen, pelit on joko älyttömän helppoja kun vihun puolella on trolleja, throwaajia tai muuten vaan taidotonta porukkaa tai sitten vaihtoehtoisesti noita löytyy omasta tiimistä jolloin peli on täysin mahdoton voittaa. Hyvät pelit on harvassa ja voitotkaan ei tunnu lainkaan tyydyttäviltä jos ne tulevat vain siksi että vihollisella on 4/5/6 depsiä ynnä muun trollauksen takia eikä siksi että oma tiimi olisi ollut parempi pelaamaan.
Eli sama homma jatkuu ties monettako kautta peräkkäin. Uskomatonta ettei Blizzardia kiinnosta panostaa peliin yhtään, vaan heille riittää pelkkä sanahelinä matchmakingista ja raporttien ottamisesta tosissaan.
 
Oma kokemus on, että voicen ja chatin muteemalla ja pelaamiseen keskittymällä tulee paras tulos.
Näin siis jos pelaa randomien kanssa.
90% tapauksista joko chatissa tai voicessa on niin myrkyllistä se keskustelu, että se vaikuttaa väistämättä omaan mielialaan ja sitä kautta performanssiin.
Rating on noussut nyt 3300 --> 3800 parissa viikossa, kun laitan mute voice & chat ja kommunikoin vain valmiilla bindeillä "need healing" ja "ultimate status".
 
Oma kokemus on, että voicen ja chatin muteemalla ja pelaamiseen keskittymällä tulee paras tulos.
Näin siis jos pelaa randomien kanssa.
90% tapauksista joko chatissa tai voicessa on niin myrkyllistä se keskustelu, että se vaikuttaa väistämättä omaan mielialaan ja sitä kautta performanssiin.
Rating on noussut nyt 3300 --> 3800 parissa viikossa, kun laitan mute voice & chat ja kommunikoin vain valmiilla bindeillä "need healing" ja "ultimate status".

Toxicit kannattaa vaan blockata suoraan, ei kenenkään tarvitse niitä kuunnella/lukea. Itse ainakin blockaan kaikki voicen vittuilijat ja tekstichatin "useless team"-inisijät armotta jos negatiivinen ulosanti jatkuu vähänkin pidempään.
 
Oma kokemus on, että voicen ja chatin muteemalla ja pelaamiseen keskittymällä tulee paras tulos.
Näin siis jos pelaa randomien kanssa.
90% tapauksista joko chatissa tai voicessa on niin myrkyllistä se keskustelu, että se vaikuttaa väistämättä omaan mielialaan ja sitä kautta performanssiin.
Rating on noussut nyt 3300 --> 3800 parissa viikossa, kun laitan mute voice & chat ja kommunikoin vain valmiilla bindeillä "need healing" ja "ultimate status".
Itsellä oikeastaan sama homma sillä erotuksella, että pelaan suurimman osan ajasta 2man groupissa veljen kanssa. Hänen kanssaan tietysti voicessa, mutta muuten tiimichatti/voice mutella.
 
Eli sama homma jatkuu ties monettako kautta peräkkäin. Uskomatonta ettei Blizzardia kiinnosta panostaa peliin yhtään, vaan heille riittää pelkkä sanahelinä matchmakingista ja raporttien ottamisesta tosissaan.

Competitive on ollut "rikki" jo niin kauan että ei voi kuin ihmetellä että mitä siellä Blizzardin päässä oikein tehdään. Tuo skill rating-"päivitys" oli kyllä mielestäni melkoinen munaus heidän osaltaan ja tuhosi vähätkin halut pelata koko peliä. Eli periaatteessa korkeampien rankkien pelaajat saavat pitää hauskaa ja pelata peliä niin kuin sitä kuuluu pelata ja alemmat rankit pidetään samoina paskamyrskyinä kuin ennenkin joissa ei voi kuin toivoa että saa hyvän pelikokemuksen.
 
Ei blizzard edelleenkään voi tehdä paljoa asialle. Jokanen saa pelata mitä haluaa, koska on maksanut pelistä. Liiallinen bannaus "trollauksesta" vaan vähentäisi pelaajien määrä. Se on community ongelma ei Blizzardin.

Keskittykää vain omaan peliin ja koittakaa parhaalla mahdollisella tavalla parantaa omaa voiton mahdollisuutta.
 
Ei blizzard edelleenkään voi tehdä paljoa asialle. Jokanen saa pelata mitä haluaa, koska on maksanut pelistä. Liiallinen bannaus "trollauksesta" vaan vähentäisi pelaajien määrä. Se on community ongelma ei Blizzardin.

Keskittykää vain omaan peliin ja koittakaa parhaalla mahdollisella tavalla parantaa omaa voiton mahdollisuutta.

Blizzardin pitäisi olla tiukempi competitiven suhteen ja tehdä selväksi että siellä ei oikeasti perseillä. Bannaukset pitäisivät ihansama-asenteella pelaavat poissa compista ja parantaisivat niiden pelikokemusta jotka hakevat oikeasti kilpailullista pelikokemusta eikä vain quick play v2.0:aa "jossa saa enemmän expaa ja golden guneja :D:D:D".
 
Ei sitä expaa saa yhtään enempää ja kultasia aseita varten pitää voittaa. Maine systeemi vois toimia ja se ehkä olisikin ainoa toimiva keino.
 
Pelasin mainilla ekat pelit placementien jälkeen, ekassa vihut steamrollaa meidät totaalisesti Nepalissa, saatiin toisessa erässä pointti hetkeksi haltuun mutta hävittiin heti sen jälkeen. Toisessa pelissä steamrollattiin vihollinen Gibraltarissa ekassa erässä, seuraavassa erässä vihollinen steamrollaa meidät, kolmannessa ei saada liikutettua payloadia metriäkään ja sitten hävittiin peli. Vastustajan tiimistä puolet oli leveleistä ja pelaamisesta päätellen smurffeja.

Alkaa menemään lopullisesti maku tähän paskaan, ei tää ole vain yksinkertaisesti hauskaa. Melkein jokaisessa pelissä on jotain vialla.
 
Mercy ja Junkrat saaneet nerffiä PTR:llä.

Junkrat
  • Concussion Mine
    • Will now deal less damage to targets farther away from the explosion’s center
Developer Comments: Junkrat has been enjoying the flexibility his double-charge Concussion Mine provides, but it has now become a bit too easy to throw out huge bursts damage in a large area. With this change he can still dish out similar damage but he must now be more accurate with his tosses.

Mercy
  • Valkyrie
    • No longer makes Resurrect instant
    • No longer grants a bonus charge of Resurrect
    • The speed boost that Guardian Angel receives has been decreased by 50%
    • Duration reduced from 20 seconds to 15 seconds
Developer Comments: Mercy’s recent Resurrect changes have helped in allowing enemies to have more counter play in dealing with her, but she was able to use Resurrect through Valkyrie enough to largely mitigate the impact of the previous changes. Additionally, we’re toning back the amount of mobility Valkyrie provides through Guardian Angel and reducing its duration to overall reduce the power of this ability.

We will likely be iterating on these changes in the coming weeks.

Mercyn ultimate ainakin saa kunnon nerffin eikä enään ressaile porukkaa hetkessä. Nyt se on oikeastaan enään hiili- tai damageboosti, sekä Mercy on helpompi tappaa kun liikkuvuutta on vähennetty ultin aikana 50%.
 
Hauska nähdä jääkö noi muutokset tollasiksi. On meinaa melkoset nerffit ultille. Itselle ois ihan ok jos ois insta rez mutta voi sen kerran käyttää eikä saa chargea. Ja ehkä ulti ois tolloin ainoastaan 10sek.

Mercy pelaajat kumminkaan mihinkään vähene niin tälläsillä muutoksilla siitä tulee troll pick. Ja kellään ei ole hauskaa :(
 
Itse vahvasti sitä mieltä, että tää peli tarttis jonkun Guildsysteemin. Sitä kautta ne ihmiset, jotka hajoilee lähinnä soolopelaamiseen ja/tai haluaa pelata isommissa partyissa, saisivat systeemin, millä helposti pelata muiden samanmielisten pelaajien kanssa.
Tämä kommenttina yleisesti communityongelmiin.

Itsellä myöskään ei ole juuri ollut ongelmia itse matchmakingsysteemin kanssa, vaan yksittäisten pelaajien/ryhmien kanssa, joiden sosiaalinen kanssakäynti on lähinnä esim. omien tiimiläisten dissaus ja/tai joku muu negatiivinen toiminta.

Ja tässä vähän ajatuksia liittyen toiseen isoon ongelmaan, eli noihin totaalisiin steamrolleihin:
Niissä mielestäni on se ongelmana, että kun steamrollkierros on tapahtunut, niin tiimi ei käytä YHTÄÄN efforttia miettimiseen, että miten asia voidaan korjata. Yritetään hakata päätä seinään ja yrittää väkisin jo aiemmin epäonnistuneilla taktiikoilla ja/tai luovutetaan eikä yritetä enää täysillä.
Pieni pow wow tiimin kesken ja asian keskustelu ennen seuraavan roundin alkua voisi auttaa paljon, mutta kun koko tiimi on tuppisuita, jotka eivät uskalla avata suutaan/muuttaa taktiikkaa/vaihtaa heroa, niin minkäs teet. Olisin tekopyhä, jos väittäisin, etten itse sorru samaan, koska olen laiska, mutta välillä yritän herättää keskustelua, että saadaan nuo totaaliset murskatappiot muutettua kunnon matseiksi.

Ja yllä mainitut tosiaan omien kokemuksien pohtimista lähinnä mid diamond - low master rankeilta. Muistakaahan toki, että mekaaniset taidot eivät ole ainoa asia, jolla tässä pelissä voittaa. Sosiaaliset taidot vaikuttavat myös oman kokemuksen mukaan huomattavan paljon.
 
Viimeksi muokattu:
Hauska nähdä jääkö noi muutokset tollasiksi. On meinaa melkoset nerffit ultille. Itselle ois ihan ok jos ois insta rez mutta voi sen kerran käyttää eikä saa chargea. Ja ehkä ulti ois tolloin ainoastaan 10sek.

Mercy pelaajat kumminkaan mihinkään vähene niin tälläsillä muutoksilla siitä tulee troll pick. Ja kellään ei ole hauskaa :(
Mercyhän on yksi pelin helpommista heroista, eikä sillä pitäisi olla niin suurta vaikutusta peliin mitä nyt on. Jos Mercy pelaajat ei ole valmiita opettelemaan/pelaamaan muita hahmoja niin ne varmaan tipahtaa pikku hiljaa alemmille tasoille.

Toivottavasti tuo tulee tuollaisena myös liveen, koska olen tyytyväinen jos mercy-meta vihdoin loppuisi.
 
Itse vahvasti sitä mieltä, että tää peli tarttis jonkun Guildsysteemin. Sitä kautta ne ihmiset, jotka hajoilee lähinnä soolopelaamiseen ja/tai haluaa pelata isommissa partyissa, saisivat systeemin, millä helposti pelata muiden samanmielisten pelaajien kanssa.
Tämä kommenttina yleisesti communityongelmiin.

Samoilla linjoilla. Helppohan se on kuitata että "menkää discordiin sopiviin ryhmiin ja hommatkaa pelikavereita" jne. mutta kun se on konseptuaalisesti niiiiin kaukana siitä miten näppärästi joskus vuonna 2005 WoW:ssa tuli toivotetuksi tervetulleeksi johonkin kiltaan pelkästään sillä että kertaalleen kävi sopivan keskustelun ja liittyi kiltaan ja sen jälkeen oli jollain tasolla sitoutunut siihen. Tietysti pelit on erilaisia mutta kyllä se potentiaali on nimenomaan siellä eikä siinä että teeskennellään että random internet peelot jotenkin maagisesti muuttuu hyviksi tyypeiksi.
 
Mercyhän on yksi pelin helpommista heroista, eikä sillä pitäisi olla niin suurta vaikutusta peliin mitä nyt on. Jos Mercy pelaajat ei ole valmiita opettelemaan/pelaamaan muita hahmoja niin ne varmaan tipahtaa pikku hiljaa alemmille tasoille.

Toivottavasti tuo tulee tuollaisena myös liveen, koska olen tyytyväinen jos mercy-meta vihdoin loppuisi.
Jep. Näil muutoksilla ihmettelen jossei jonkun verran vähene. Mulle aivan sama en ole itse ikänä jaksanu letkuttaa jengiä. Edes näinä aikoina kun ollu "must pick" nii tylsä hero. Vähentyy ne itkiät chatissäkin.
 
Ihan hyvä vain jos tälle Mercywatchille pistettäisiin loppu. Ite oon ainakin ihan täynnä joka toisessa pelissä olevaa ininää "kill mercy, where is mercy, why we dont have mercy, can someone play mercy, no mercy no win" jne.

Ehkä tuolla nerffillä saataisiin myös vähennettyä näitä "boostattuja" Mercyjä, ihan typerää että tähän asti on pystynyt saavuttamaan pelaajakunnan 1-3% parhaimmiston pelaamatta mitään muuta heroa ja todennäköisesti näillä Mercyillä ei olisi asiaa näille rankeille jos pelaisivat millä tahansa muulla hahmolla. Itselläni on monta kaveria joista monet pelaavat lähinnä Mercyä ja suurin syy tähän on "sillä nousee helpoiten".
 
Tuo Mercyn nerf on aika raju ja samanlaista olisin kaivannut myös Junkratille, sillä tällä hetkellä se on liian ylivoimainen suhteessa moneen muhuun heroon ja niiden vaatimaan taitotasoon. Huono Genji on huono ja hyödytön, huono Widowmaker on huono ja hyödytön mutta huono Junkrat on spämmikone, joka paskoo ainakin kilvet ja saattaa saada siinä sivussa muutaman pickinkin.

Miinat eivät omasta mielestä ole Junkratin ongelma vaan se, että se ei enää ota damagea omista kranaateista, samalla tavalla kuin Pharah ottaa. Junkrat on täysin voittamaton monessa ahtaassa paikassa, sen kuin räiskii sinne päin ja viholliset kuolevat. Jos se ottaisi edes 30% damagea omista kranaateista niin olisin tyytyväinen, silloin jokainen Junkrat joutuisi hieman miettimään omaa sijoittumista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
295 850
Viestejä
5 053 944
Jäsenet
80 989
Uusin jäsen
thelkku

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom