Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Samalla tekee Moirasta erittäin heikon esim flankereita vastaan kun Biotic Graspin DPS on muutenkin kohtalaisen pieni.Iham hyvä toi nerf. Naurettava toi auto-lock tommosella matkalla.
Ei missään nimessä hyvä juttu. Moira tekee (semi)paskaa depsiä ja auto-lock oli heikompi kuin Symmetran. Nyt se on heikompi kuin Zaryan joka tekee ihan oikeaa damageakin ja kuten tuossa videossa sanottiin: jos moira ei saa tehtyä depsiä se ei voi myöskään hiilata, koska tekemällä damagea se saa sitä resurssiaan mikä kuluu hiilatessa.Iham hyvä toi nerf. Naurettava toi auto-lock tommosella matkalla.
Tämä tässä näin. Tällä yksinkertaisella ja pienellä nerffillä käytännössä pilataan kohtalaisen hyvin balancessa oleva hero. Jos tuo muutos ajetaan liveen niin Moiran healing pienenee entisestään jolloin sillä ei tee omasta mielestä yhtään mitään. Jos Moiraa halutaan väkisellä nerffata niin silloin sen voisi kohdistaa esim Biotic Graspin rangeen eikö sen hitboxiin.jos moira ei saa tehtyä depsiä se ei voi myöskään hiilata, koska tekemällä damagea se saa sitä resurssiaan mikä kuluu hiilatessa.
Overwatch - Ylikellotus
![]()
Tätäkin sivuttiin siinä videolla, eli pätsinotet eivät ole kyllin kattaviaPTR:n Moiramuutos ei ole nerf. Se on bugi. Turhaan taas lähdetty heti huutelemaan että nerfnerf ennen kuin odotetaan sinistä vastausta.
https://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20759636379?page=23#post-454
Jos olet koittanut jutella Blizzu devien kanssa ymmärrät miksi, vastausprosentti ainakin virallisia reittejä on keskimäärin surkea, ihan kuten muillakin isoilla taloilla vaikka miten on community vastaavia yms pyörimässä "helpottavana" välikätenäEn videota jaksanu kattoa kokonaan mutta jos/kun kyseessä oli bugi niin eihän sellaista tietenkään lue noteissa kun eivät välttämättä ole edes tieneet rikkoneensa mitään. Community vois opetella kysymään deveiltä jostain epämääräisestä muutoksesta enneku aletaan ulisemaan. Vai haettiinko tässä jotain et kun notet ei ole kattavat niin oletetaan/arvaillaan onko jokin tarkoituksella muutettu vai ei...
Jossain Jeff Kaplanin haastattelussa puhuttiin tuosta devaajien forum postailusta, että blizzardialla kaikki devit saa postata foorumeille ja vastata kysymyksiin, mutta suurin osa ei uskalla/halua sitä tehdä koska pelkäävät communityn reaktioita jos sattuvatkin muotoilemaan viestinsä huonosti ym.
Pelikehittäjän tehtävä on kehittää peliä eikä vastata pelaajien ulinoihin. Vaikka Blizzard ei vastaisikaan viestiin, ei se tarkota ettäkö he eivät olisi lukeneet asiasta. Bugireporttia vaa kehiin ja yleensä jonkusen viikon päästä korjaavat ongelman.Jos ihmisten vaatimukset ja sanat pelottavat, niin on kyllä hiukan väärässä hommassa silloin.
Näin muistelen kans myös kuulleeni. Mutta luulisi että siihen hankittaisiin kunnon Community Managereita, joka toimisi välikätenä ja KESTÄISI nuo ihmisten typeryydet.
3-4 ihmistä jotka toimisivat Devien ja kommuunin välikätenä olisi hyvä.
Jos ihmisten vaatimukset ja sanat pelottavat, niin on kyllä hiukan väärässä hommassa silloin.
Väärässä hommassa jos työnkuva on olla pelinkehittäjä eikä mikään yhteisövaikuttaja?
Eipä minuakaan välttämättä kiinnostaisi OW-kehittäjänä kirjoitella mihinkään foorumille kun tietää millaisia mänttejä siellä yhteisössä on.
Onko muut kiinnittäneet huomioita tuon QP:n matchmakingiin? Onhan tuo aivan naurettavaa, että kaikki silver/gold/plat/diamond akselilla voivat olla samassa erässä. Mitä luulette että tapahtuu kun tiimi on täynnä goldia, muutamalla silverillä vahvistettuna ja vihollisille sattuu tulemaan diamond tasoinen Genji/Widowmaker. Yritähän siinä sitten kehittyä ja harjoitella kun 90% peleistä on täyttä ylijuoksua, suuntaan tai toiseen.
QP:n MM elää paljon enemmän, koska väki pelaa paljon enemmän heroja jotka eivät ole heille tuttuja, ym. MM yrittää aina aktiivisesti arvioida pelaajan tasoa ja hakea niitä tasaisia tiimejä. Mut kun pelaaja vaihtaa sitä sankaria joka toinen peli nii pieleenhän se aina meneeOnko muut kiinnittäneet huomioita tuon QP:n matchmakingiin? Onhan tuo aivan naurettavaa, että kaikki silver/gold/plat/diamond akselilla voivat olla samassa erässä. Mitä luulette että tapahtuu kun tiimi on täynnä goldia, muutamalla silverillä vahvistettuna ja vihollisille sattuu tulemaan diamond tasoinen Genji/Widowmaker. Yritähän siinä sitten kehittyä ja harjoitella kun 90% peleistä on täyttä ylijuoksua, suuntaan tai toiseen.
EDIT: Äsken meillä oli tiimissä Bronze ja vihollisilla Plat. Kaikki muut Goldeja. Varmaan tuolla Bronzella oli erittäin hauskaa.
Onko muut kiinnittäneet huomioita tuon QP:n matchmakingiin? Onhan tuo aivan naurettavaa, että kaikki silver/gold/plat/diamond akselilla voivat olla samassa erässä. Mitä luulette että tapahtuu kun tiimi on täynnä goldia, muutamalla silverillä vahvistettuna ja vihollisille sattuu tulemaan diamond tasoinen Genji/Widowmaker. Yritähän siinä sitten kehittyä ja harjoitella kun 90% peleistä on täyttä ylijuoksua, suuntaan tai toiseen.
EDIT: Äsken meillä oli tiimissä Bronze ja vihollisilla Plat. Kaikki muut Goldeja. Varmaan tuolla Bronzella oli erittäin hauskaa.
Itse en vieläkään ota oikein pointtia, että miksi meillä pitäisi olla Competitive Unranked Mode koska meillähän on jo QP. Tällä hetkellä Competitivessa pitäisi pelata tosissaan eli niillä heroilla jotka hallitsee parhaiten ja QP:ssa pitäisi harjoitella heroja. Mutta mitä uutta tuo Unranked lopulta toisi? Sen, että sieltä saisi competitive pisteitä? Jos tuo Unranked olisi "kilpailullista" harjoittelua varten eli porukka voisi pelata siellä huoletta myös sellaisia heroja joita ei välttämättä hallitse, ajaisi se suurimman osan edelleenkin nykyiseen Competitiveen. Tällöin Unranked Competitive olisi sama kuin QP sillä erotuksella, että sieltä saisi Competitive pisteitä ja MMR saattaisi toimia hitusen paremmin.Ja tämä olisi juuri syy siihen miksi pitäisi olla Competitive Ranked ja Unranked Mode.
Unranked olisi sitä harjoittelua varten ja matchmaking olisi toiminnaltaan sama kuin Rankedissa.
QP jääden näin tuohon peruspelaamiseen.
Tällöin Unranked Competitive olisi pelkästään QP sillä erotuksella, että sieltä saisi Competitive pisteitä ja MMR saattaisi toimia hitusen paremmin.
Ei me Unrankedia tarvita. Muutetaan QP:n MMR ainoastaan Competitive tyyppiseksi ja se on siinä. Sitten meillä on toimiva QP ja toimiva Competitive.Juuri niin, Matchmaking olisi paljon tiukempi, ja käyttäisi Ranked tasoa perusteena.
Näin pääsisi harjoittelemaan heroja mutta Competitive peli-tyylillä. QP:ssa voi sitten rällästää niin kuin haluaa aivottomasti.
Ei me Unrankedia tarvita. Muutetaan QP:n MMR ainoastaan Competitive tyyppiseksi ja se on siinä. Sitten meillä on toimiva QP ja toimiva Competitive.
Tämä muuttais tilannetta vaan paljon huonompaan suuntaan QP:ssa kun support-main rupee opettelemaan dps:llä pelaamista. Rankkia kattomalla, systeemillä menis ikuisuus pudottaa (tai nostaa) pelaaja omalle tasolleen.Ei me Unrankedia tarvita. Muutetaan QP:n MMR ainoastaan Competitive tyyppiseksi ja se on siinä. Sitten meillä on toimiva QP ja toimiva Competitive.
Tämähän se ongelma on. Tuskin Bronzet haluaa pelata Diamondeja vastaan ja tuskin Diamondid haluaa pelata Grand Mastereita vastaan. QP:n nykyinen ongelma on liian isot tasoerot, jolloin harjoittelu menee vaikeaksi.Mutta silloin puuttuu pelityyli, jossa voi vaan vapaasti pelata lähes kaiken tasoisia vastaan vapaasti. Ilman että se on jokin erikoinen pelimoodi.
Hmm, totta kyllä tuokin.Tämä muuttais tilannetta vaan paljon huonompaan suuntaan QP:ssa kun support-main rupee opettelemaan dps:llä pelaamista. Rankkia kattomalla, systeemillä menis ikuisuus pudottaa (tai nostaa) pelaaja omalle tasolleen.
Mutta sitten ei tarvitsisi harjoitella QP:ssä jos olisi Unranked.Tämähän se ongelma on. Tuskin Bronzet haluaa pelata Diamondeja vastaan ja tuskin Diamondid haluaa pelata Grand Mastereita vastaan. QP:n nykyinen ongelma on liian isot tasoerot, jolloin harjoittelu menee vaikeaksi.
Eniten kaipaisin peliin enemmän kilpailuhenkisiä pelimuotoja vähän rennommassa hengessä kuin perus-comp. Lähinnä nyt vain siksi että saisi eroteltua tosissaan ja ei-niin-tosissaan comppia pelaavat toisistaan. Joku arcade-tyyppinen osio joka sisältäisi perus-compin lisäksi jotain muitakin pelimuotoja, esim. jotain Lucioball-henkistä sähellystä, capture the flagia, comp-dm/tdm jne. Kaikkia pelaamalla saisi competitive pointseja mutta skill rating-systeemi olisi ainoastaan tavallisessa competitivessa. Competitive pointseille voisi myös keksiä jotain muutakin käyttöä kuin vain golden gunien ostelu. Jos saisi bannit tai penaltyn perus-compiin pystyisit yhä pelaamaan näitä muita pelimuotoja. Samalla rangaistuksiakin voisi tiukentaa ja tehdä pelleilijöille selväksi että rankedia pelataan tosissaan.
Pikemminkin niin että muutama halutuin (Näillä näkymin Lucioball ja DM/TDM) olisivat valittavissa Competitive puolella.
Niin Ranked kuin Unranked.
Ei pitäisi olla vaikeaa toteuttaa.
Eli kun menet Competitive puolelle, siellä on valinta-ikkunat:
Ranked - Unranked
Josta kun valitset jomman kumman, pääset valitsemaan pelimoodit:
Regular - DM/TDM - Lucioball
Tuntuu vähän että unranked tulisi olemaan samanlaista kuin competitive off-seasonilla, eli QPn tasoista roskaa jota pelataan vain koska "saa enemmän expaa ja lootbäxejä kuin QPstäTon tyyppinen ratkaisu voisi toimia. Vähän tosin epäilen että tullaanko tuollaista koskaan näkemään käytännössä.
Tuntuu vähän että unranked tulisi olemaan samanlaista kuin competitive off-seasonilla, eli QPn tasoista roskaa jota pelataan vain koska "saa enemmän expaa ja lootbäxejä kuin QPstä", samasta syystä comppikin varmaan on täynnä niitä jotka eivät jaksa pelata sitä tosissaan koska joidenkin mielestä duplikaatteja ja spreitä on kiva saada hero gallery täyteen vaikka niitä ei koskaan käyttäisikään.
Tästä eri mieltä. Vanha ultimate oli huonosti suunniteltu, koska se käytännössä pakotti piiloutumaan jotta siitä sai jotain irti. Omasta mielestä oli aivan syöpää pelata sekä sen kanssa, sekä varsinkin sitä vastaan. Viimeisimmän nerffin jälkeen tuntuu ihan suhteellisen tasapainoiselta, ennen sitä oli liian OP kun pystyi aina ressaamaan jos joku jäi kiinni huonossa paikassa, eli pelaajia jotka sijoittuivat huonosti ei rankaistu mitenkään.Original mercy oli jees. Ei pysty ymmärtämään miksi piti mennä muuttamaan jotakin toimivaa.
Tästä eri mieltä. Vanha ultimate oli huonosti suunniteltu, koska se käytännössä pakotti piiloutumaan jotta siitä sai jotain irti. Omasta mielestä oli aivan syöpää pelata sekä sen kanssa, sekä varsinkin sitä vastaan. Viimeisimmän nerffin jälkeen tuntuu ihan suhteellisen tasapainoiselta, ennen sitä oli liian OP kun pystyi aina ressaamaan jos joku jäi kiinni huonossa paikassa, eli pelaajia jotka sijoittuivat huonosti ei rankaistu mitenkään.
Tässä parit chattiulinat muutamalta viime päivältä. Kaikki siis competitivesta ja gold tasolta. Onko samanlaista itkua/ulinaa myös korkeammilla tasoilla?
![]()
Eniten kaipaisin peliin enemmän kilpailuhenkisiä pelimuotoja vähän rennommassa hengessä kuin perus-comp. Lähinnä nyt vain siksi että saisi eroteltua tosissaan ja ei-niin-tosissaan comppia pelaavat toisistaan. Joku arcade-tyyppinen osio joka sisältäisi perus-compin lisäksi jotain muitakin pelimuotoja, esim. jotain Lucioball-henkistä sähellystä, capture the flagia, comp-dm/tdm jne. Kaikkia pelaamalla saisi competitive pointseja mutta skill rating-systeemi olisi ainoastaan tavallisessa competitivessa. Competitive pointseille voisi myös keksiä jotain muutakin käyttöä kuin vain golden gunien ostelu. Jos saisi bannit tai penaltyn perus-compiin pystyisit yhä pelaamaan näitä muita pelimuotoja. Samalla rangaistuksiakin voisi tiukentaa ja tehdä pelleilijöille selväksi että rankedia pelataan tosissaan.
Höpsis, itse ainakin pelaan erittäin mielelläni parempiani vastaan. Onneksi deathmatchin puolella näkee timanttina usein jopa top 500 -pelaajia. Siinä näkee hyvin oman paikkansa ja erot kovempiin tekijöihin.Tämähän se ongelma on. Tuskin Bronzet haluaa pelata Diamondeja vastaan ja tuskin Diamondid haluaa pelata Grand Mastereita vastaan.
Tässä parit chattiulinat muutamalta viime päivältä. Kaikki siis competitivesta ja gold tasolta. Onko samanlaista itkua/ulinaa myös korkeammilla tasoilla?
![]()
No itellä esim on se, että kaverit on Gold ja Platinum tasoo ja ite on siel Masterin paikkeilla, niin ku pelaa yhdessä kaverien kaa, nii meiän matchmaking on ollu aivan ripulia. Plus pääaccolla pelailen lähinnä tank+dps, nii tä toinen on sellane rennompi support acco.Pitäisköhän sitä ostaa toinen accountti kun nyt saa halvemmalla, normi version saa myös päivitettyä goty-versioon mukana tulevien lootti boxien hinnalla eli 10e maksaa, mukana tulee 10 lootti boxia + skinejä.
No itellä esim on se, että kaverit on Gold ja Platinum tasoo ja ite on siel Masterin paikkeilla, niin ku pelaa yhdessä kaverien kaa, nii meiän matchmaking on ollu aivan ripulia. Plus pääaccolla pelailen lähinnä tank+dps, nii tä toinen on sellane rennompi support acco.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.