Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Onneksi herra SapphireT ei ole blizzun balance tiimissä. Melkoisia muutoksia nämä mitä ehdotettu :D Varsinkin uusi rezz hero. Ei kiitos ja toinen mitä peli ei tarvi niin shieldei ainakaan noita massiivisia reinon winstonin orisan tyylisiä.

Eikä tarvitse myöskään lisää "Press Q for teamwipe" heroja.
Samalla voitaisiin reworkata kaikki herot sopivammiksi näille parametreille.

Ei shieldejä, ei Ulteja jotka voi tappaa koko tiimin.
POistetaan myös pakokeinot kuten Wraith Form, Blink/Recall, Teleport.

Ja miksei myöskin liikkumista estäviä tai vastaavia kuten Graviton Surge, Mei, Roadhogin koukku, Orisan Halt.
 
Viimeksi muokattu:
Eikä tarvitse myöskään lisää "Press Q for teamwipe" heroja.
Samalla voitaisiin reworkata kaikki herot sopivammiksi näille parametreille.

Ei shieldejä, ei Ulteja jotka voi tappaa koko tiimin.
POistetaan myös pakokeinot kuten Wraith Form, Blink/Recall, Teleport
Mitkä tässä on todellisia teamwipe ultimateja? D.VA:n pommi on helppo väistää, Genjin ultimate vaatii taitoa ja Soldieriakin pääsee helposti piiloon siten, että koko tiimi ei kuole. Reapin ja Pharahin ultimatet on yleensä helposti ennakoitavissa niin osaa valmiiksi olla varuillaan. Ainoa mikä vituttaa itseä on Junkratin ultimate, sitä on vaikea päästä karkuun. Junkrat on muutenkin mielestäni siinä mielessä ylivoimainen, ettei ota enää damagea omista kranaateista, toisin kuin esim Pharah. Mielestäni tämä on lähitaistelussa liian ylivoimainen. 2x miinaa ei sinällänsä haittaa mitään.

Kombot on tietysti asia erikseen, esim Gravityn Surge + Pulse Bomb niin tiimi on vainaa.
 
Mitkä tässä on todellisia teamwipe ultimateja? D.VA:n pommi on helppo väistää, Genjin ultimate vaatii taitoa ja Soldieriakin pääsee helposti piiloon siten, että koko tiimi ei kuole. Reapin ja Pharahin ultimatet on yleensä helposti ennakoitavissa niin osaa valmiiksi olla varuillaan. Ainoa mikä vituttaa itseä on Junkratin ultimate, sitä on vaikea päästä karkuun. Junkrat on muutenkin mielestäni siinä mielessä ylivoimainen, ettei ota enää damagea omista kranaateista, toisin kuin esim Pharah. Mielestäni tämä on lähitaistelussa liian ylivoimainen. 2x miinaa ei sinällänsä haittaa mitään.

Kombot on tietysti asia erikseen, esim Gravityn Surge + Pulse Bomb niin tiimi on vainaa.


Ja Mercyn Resurrectin saa estettyä tappamalla Mercyn.
Jos ei pysty tappamaan 200hp healeria joka ei mitenkään voi puolustaa itseään niin saa olla kyllä aika aloittelija pelaaja. Eikä edes vain OW:n pelaaja vaan pelaaja yleisesti.

Toki tämä vaati enemmän työtä alunperin koska Resurrectin pystyi käyttämään seinän takaa. Mutta tämän takia se muutettaisiinkin LOS:n vaativaksi.

Mercy on kaikista heroista helpoin kohde. Mikään muu hero ei ole yhtä helppoa tappaa.
 
Ja Mercyn Resurrectin saa estettyä tappamalla Mercyn.
Jos ei pysty tappamaan 200hp healeria joka ei mitenkään voi puolustaa itseään niin saa olla kyllä aika aloittelija pelaaja. Eikä edes vain OW:n pelaaja vaan pelaaja yleisesti.

Toki tämä vaati enemmän työtä alunperin koska Resurrectin pystyi käyttämään seinän takaa. Mutta tämän takia se muutettaisiinkin LOS:n vaativaksi.

Mercy on kaikista heroista helpoin kohde. Mikään muu hero ei ole yhtä helppoa tappaa.
Tässähän oli kyse niistä "Press Q for Teamwipe" ultimateista. Mitkä mielestäsi ovat näitä?
 
Ootko katellu pro-pelejä viime aikoina? Niissäkään pelajaat eivät aina edes yritä tappaa Mercyä koska sitä on niin helvetin vaikea saada hengiltä nykyisellään. Liitelee paikasta toiseen ja ultimaten aikana on turha edes yrittää, jotenki tuntuu että se hitboxikin menee ihan vituilleen siinä vaiheessa.

Siinä olen samaa mieltä että entinen Mercy oli parempi kun resurrection oli pelkästään ultimate. Olihan sekin aivan älyttömän ärsyttävää että puoli tiimiä käytti ultimatet jotta saatiin pointti/payload haltuun ja jostain kulman takaa lensi sitten Mercy joka nollasi koko tilanteen. Mutta tätä varten oli flänkkerit nuuskimassa niitä piiloja etukäteen.
 
Tässähän oli kyse niistä "Press Q for Teamwipe" ultimateista. Mitkä mielestäsi ovat näitä?

Death Blossom, Tactical Visor, Self-Destruct, Dragon Blade, Dead-Eye, Riptire, Rocket Barrage, Moiran Ultimate (Coalescence).

Näillä kaikilla on mahdollisuus team-wipeen ilman mitään Ulti-comboa.

Tracerin Pulse Bomb ja Hanzon Dragonstrike vaativat comboa vierellä, mutta niilläkin hyvällä tuurilla onnistuu


Jotkin vaativat enemmän tuuria kuin toiset ja toiset vaativat enemmän taitoa kuin toiset. Mutta siitä huolimatta näillä kaikilla on suuri mahdollisuus teamwipen tekemiseen.
Tracerin Pulse Bomb ja Hanzon Dragonstrike vaativat comboa vierellä, mutta niilläkin

Samaan tapaan Mercyn 5-man res onnistuu vain jos onnistuu olla kuolematta ja kaikki kuolleet tiimikaverit ovat tarpeeksi lähellä toisiaan.
Kun ketään ei ole suojaamassa niin Mercy on helppo kohde tappaa.


Ootko katellu pro-pelejä viime aikoina? Niissäkään pelajaat eivät aina edes yritä tappaa Mercyä koska sitä on niin helvetin vaikea saada hengiltä nykyisellään. Liitelee paikasta toiseen ja ultimaten aikana on turha edes yrittää, jotenki tuntuu että se hitboxikin menee ihan vituilleen siinä vaiheessa.

Siinä olen samaa mieltä että entinen Mercy oli parempi kun resurrection oli pelkästään ultimate. Olihan sekin aivan älyttömän ärsyttävää että puoli tiimiä käytti ultimatet jotta saatiin pointti/payload haltuun ja jostain kulman takaa lensi sitten Mercy joka nollasi koko tilanteen. Mutta tätä varten oli flänkkerit nuuskimassa niitä piiloja etukäteen.

Oletko ajatellut että samaan aikaan se myös kertoo että se ei ole vaivan arvoista?
Miksi edes yrittää kun ei ole mitään vaaraa.

Jos vaara olisi, niin kyllä yritettäisiin tappaa vaikka olisikin vaikeasti tapettava.
Melko varmasti Pro Widow ja McCree pystyy tappamaan muutamalla hyvin tähdätyllä headshotilla.
Mutta se ei ole panosten käyttämisen arvoista.



Ultin aikana Mercy saattaa olla vaikea osuttava ja näin tapettava, mutta suurimmalta osin harmiton. 60HP/s healaus ei kovin kauaa pidä ketään hengissä.​
 
Viimeksi muokattu:

Oletko ajatellut että samaan aikaan se myös kertoo että se ei ole vaivan arvoista?
Miksi edes yrittää kun ei ole mitään vaaraa.
Se ei ole vaivan arvoista koska sen tappaminen on liian riskialtista, esim Tracerilla. Äkkiä käy niin kun esim Tracer lähtee metsästämään vihollisen Mercyä niin Tracer pääsee itse hengestään. Tässä nyt ainaostaan sinä olet sitä mieltä, että Mercy on ok. Kaikkien muiden (myös pro pelaajien) mielestä nykyinen Mercy on liian voimakas. Onneksi ei tule olemaan kauaa.
 
Se ei ole vaivan arvoista koska sen tappaminen on liian riskialtista, esim Tracerilla. Äkkiä käy niin kun esim Tracer lähtee metsästämään vihollisen Mercyä niin Tracer pääsee itse hengestään. Tässä nyt ainaostaan sinä olet sitä mieltä, että Mercy on ok. Kaikkien muiden (myös pro pelaajien) mielestä nykyinen Mercy on liian voimakas. Onneksi ei tule olemaan kauaa.

Liian riskialtista? Entäs se kun seisoo paikallaan 2 sekunttia vain yhden pelaajan herättämiseksi? Sekö ei ole riskialtista? Tai kuolleen tiimikaverin luokse lentäminen, usein vastustajan lähistölle, ilman mitään suojaa?

Nykyinen Mercy ei ole liian voimakas edelleenkään. Muut healerit ovat liian rajoitettuja.
Hyviä, mutta rajoitettuja.

Ana: hyvä mutta healaus on rajoitettua, sillä ei kovin monia pidetä hengissä
Zenyatta: Ulti on loistava, mutta toimii vain pienellä alueella, Harmony Orb on liian heikko.
Lucio: Pienehkö alue, heikohko healaus, paitsi silloin kun voi käyttää Amp It Upia. Eli joka 12. sekunti. Ulti on kätevä ja aika voimakas. Se kuitenkin erääntyy nopeasti.

Moira: rajoitettu Healing määrä, jota saa takaisin vain damagella, tai sitten pompottelemalla palloa, joka ei aina välttämättä ole siellä missä tarvitaan, Ultimate koskee vain heroa itseään.
 
Viimeksi muokattu:
Nimenomaan muut healerit on hyviä, mutta Mercy kustiin.

Liian riskialtista? Entäs se kun seisoo paikallaan 2 sekunttia vain yhden pelaajan herättämiseksi? Sekö ei ole riskialtista? Tai kuolleen tiimikaverin luokse lentäminen, usein vastustajan lähistölle, ilman mitään suojaa?

Nykyinen Mercy ei ole liian voimakas edelleenkään. Muut healerit ovat liian rajoitettuja.
Hyviä, mutta rajoitettuja.

Ana: hyvä mutta healaus on rajoitettua, sillä ei kovin monia pidetä hengissä
Zenyatta: Ulti on loistava, mutta toimii vain pienellä alueella, Harmony Orb on liian heikko.
Lucio: Pienehkö alue, heikohko healaus, paitsi silloin kun voi käyttää Amp It Upia. Eli joka 12. sekunti. Ulti on kätevä ja aika voimakas. Se kuitenkin erääntyy nopeasti.

Moira: rajoitettu Healing määrä, jota saa takaisin vain damagella, tai sitten pompottelemalla palloa, joka ei aina välttämättä ole siellä missä tarvitaan, Ultimate koskee vain heroa itseään.

Hyvä Ana pitää kyllä tankit hangissä melkein liiankin hyvin, mutta healin pystyy sit kyl blokkaamaan.
Healaus ei ole Zenin ainoa tarkoitus, joten orb on ihan hyvä. Ei sitä ole tarkoitettu tankkien kuolemattomaana pitämiseen, kuten Ana ja Mercy pystyy.
Lucion heal laskettiin, koska Lucio healaa kaikkia kerralla ja muiden healereiden kans se kasaantu aika paljon. Eikä healaus ole Lucion ainoa tehtävä.
Moiraa en ole testannut.

Res on voimaka ability ja sen käyttämisen pitäisikin olla hankalaa. Nyt pystyy melkein koska tahansa lentämään keskelle taistelua ressaamaan jonkun. Viiveella, pitää tiimiläisten vähän miettiä sijoittumista ja sitten annetaan tukea Mercylle, että pysyy hengissä.

Sulla on pakko olla tiimissä Mercy tai olet altavastaajana. Voisi sanoa, että tämä on op:n määritelmä.
 
Jatkossa Mercy vain joutuu punnitsemaan tarkkaan kannattaako hölmöön paikkaan kuollutta kaveria käydä nostamassa. Nykyisellään se on melkein ihan sama mihin kukakin kuolee, Mercy liitää paikalle nostamaan kaverin ylös, kääntyy ympäri ja lentää takaisin. Hyvin harvoin siihen kukaan kerkeää väliin.

Ja jatkossa Mercy tarvii apua ressejä varten, oli se sitten Zaryan kupla, tai Winstonin kupla, tai Reinon/Orisan kilpi tai vain suojatuli.
 
Noista yllämainituista ulteista ei kyllä ole mikään teamwipe ulti. Ja varsinkaan mitä ei voi jollain muulla ultilla tai skillillä counteroida. Mercyn vanhaa mass rezziä ei voinu millään counteroida (ja tappamalla Mercy ekana pahimmassa tapauksessa Mercy juoksi spawnista takaisin painamaan Q :D) ja mitä tässä nyt muut maininnut. Ja se et tuol lukee tuo Moiran ulti niin kertoo jo et olet kyllä aika hakoteillä. Googletuksella sen ulti tekee 90dps mikä ei ole yhtään mitään. En heroa ole kokeillut itse mutta streamistä kattelin sillä gm tason pelaaja sai yhden ehkä kaksi low hp heroa tapettua. Ja omasta mielestä Zen on ylivoimaisesti helpoin tapettava suppo. Sillä et lennä karkuun joko tapat tai tulet tapetuksi :(
 
Kaikki ovat, koska kaikilla PYSTYY tappamaan 6 vastustajaa. = Teamwipe Ulti.

Jos eivät olisi niin kukaan ei koskaan olisi saanut niiden avulla Team Kill aikaiseksi.
Mutta se tapahtuu harvoin koska muut vastustajat eivät ole aina tarpeeksi lähellä toisiaan ja/tai syövät Ultin jollain. Useimmiten se tapahtuu pienissä tiloissa.


Ja entäs Mercy vanha Ulti-Res? 5-man res ja jopa 4-man res tapahtuu aika harvoin ellei olla pienissä tiloissa ja kaikki lähellä toisiaan.
Helpommaksi tämän teki se ettei tarvinnut olla LoS. Siksi pelkkä muuttaminen siltä osin olisi ollut hyvä.
Toisin sanottuna joka ikinen noista mainitsemistani Ulteista = Ulti Res. Samat onnistumiskriteerit, enemmän tai vähemmän samat Charge-ajat.

Ja hardcountereita oli sopiva määrä:

Sombra, menee Mercyn taakse, hack--->tappo--->pako
Tai Junkrat, menee taakse--->miinan räjäytys + M1 --> pako miinaa käyttäen tai vaihtoehtoisesti M1-spam joista muutama saatuu osumaan, tarpeeksi hyvä pelaaja ja siihen ei edes paljoa tuuria tarvita
Tracer, menee taakse ---> sulattaa Mercyn ---> pako Recall+Blink




Ei-PTR Mercy: Ultin aikana tiimiläisten pitää olla lähellä toisiaan ja tulla Ulti-Combon paratiisiksi jos healausta/damage boostia tarvitsee. Se suorastaan kerjää Ulti-Comboa. Ulti-Comboa jota kyseinen Ulti ei voi pelastaa, toisin kuin Zenyattan Transcendence tai Lucion Sound Barrier. Single Resurrect on hyvä mutta tämän olisi vain voinut antaa uudelle Herolle alunperinkin.

PTR-Mercy: Hei katso, harjoitusmaalitaulu!

OverWatch on tiimipeli, Ultien ympäri on tarkoitus pelata ja nykyisellä Ulti-rosterilla Resurrectin kaltaisia abilityjä TARVITAAN jos peli ei halua tulla vain Glorified Battlefieldiksi/COD:ksi.
 
Viimeksi muokattu:
Jotkin vaativat enemmän tuuria kuin toiset ja toiset vaativat enemmän taitoa kuin toiset. Mutta siitä huolimatta näillä kaikilla on suuri mahdollisuus teamwipen tekemiseen.
Tracerin Pulse Bomb ja Hanzon Dragonstrike vaativat comboa vierellä, mutta niilläkin
Millä tasolla pelaat jos kaikilla näillä ulteilla on "suuri" mahdollisuus teamwipeen? En ainakaan itse muista edellistä peliä jossa yhdellä ultilla olisi tullut teamkill, se on ollut kyllä hyvin harvinaista. Yleensä aina se vaatii comboultin ja graviton on se suurin mahdollisuus tehdä teamkill jos siihen saa jokaisen.
 
Muakin alkaa vähän epäilyttää tää argumentointi, jos Mercy on helpoin target tappaa sieltä vihujen keskeltä/backlinestä. Etenkin nykyään, kun se lentää guardian angelin jälkeen vielä pidemmälle kuin enne, jos painaa hyppyä ilmassa. Kovin on niljakasliikkeinen.
 
Millä tasolla pelaat jos kaikilla näillä ulteilla on "suuri" mahdollisuus teamwipeen? En ainakaan itse muista edellistä peliä jossa yhdellä ultilla olisi tullut teamkill, se on ollut kyllä hyvin harvinaista. Yleensä aina se vaatii comboultin ja graviton on se suurin mahdollisuus tehdä teamkill jos siihen saa jokaisen.

Juuri pointtini tässä asiassa. Mercyn Ulti-Resurrect oli vain niin vahva kuin sen antoi olla.
Mercyllä oli yhtä suuret mahdollisuudet ressata 5-man kuin vastustajalla oli mahdollisuudet tappaa 5-6 (6 tietenkin jos Mercy itse kuului siihen joukkoon, tehden koko Resurrectista turhan muutenkin siihen tilanteeseen)

Ja suurella mahdollisuudella tarkoitan sitä että sillä PYSTYY saada sen 5-6 tappoa kerralla kun sen pudottaa oikeaan tilanteeseen.
Roadhog ja Winston ovat matalan mahdollisuuden. Tarkoittaen että niillä hyvällä tuurilla saa tapettua muutamia. 5-6 vaatii että joka ikinen on jo valmiiksi matala HP:lla.
Doomfist vaatii comboa ja siitäkin huolimatta vaatii tuuria siihen Ultin toiminnallisuuden takia.


Etenkin nykyään, kun se lentää guardian angelin jälkeen vielä pidemmälle kuin enne, jos painaa hyppyä ilmassa. Kovin on niljakasliikkeinen.

Ja tämä on hyvä QoL muutos. Jonka olisi Mercy 1.0:lle tehdä, samalla kun olisi tehnyt muutamat muutokset Ultille itselleenkin jos on ihan välttämätöntä. LoS ja vaikka muuttaa tapaa jolla Resurrect tapahtui. Esim. tehdä siitä Channeloitu: Paina Q, Ulti Charge alkaa depletoida 20%/sec ja jokainen 20% = 1 resurrect. Tänä aikana Mercy olisi haavoittuvainen mutta liikkuisi normi nopeudella. Aktivointi söisi 20% Ulti Charge ja herättäisi yhden pelaajan sillä hetkellä.
 
Viimeksi muokattu:
Juuri pointtini tässä asiassa. Mercyn Ulti-Resurrect oli vain niin vahva kuin sen antoi olla.
Mercyllä oli yhtä suuret mahdollisuudet ressata 5-man kuin vastustajalla oli mahdollisuudet tappaa 5-6 (6 tietenkin jos Mercy itse kuului siihen joukkoon, tehden koko Resurrectista turhan muutenkin siihen tilanteeseen)

Ja suurella mahdollisuudella tarkoitan sitä että sillä PYSTYY saada sen 5-6 tappoa kerralla kun sen pudottaa oikeaan tilanteeseen.
Roadhog ja Winston ovat matalan mahdollisuuden. Tarkoittaen että niillä hyvällä tuurilla saa tapettua muutamia. 5-6 vaatii että joka ikinen on jo valmiiksi matala HP:lla.
Doomfist vaatii comboa ja siitäkin huolimatta vaatii tuuria siihen Ultin toiminnallisuuden takia.




Ja tämä on hyvä QoL muutos. Jonka olisi Mercy 1.0:lle tehdä, samalla kun olisi tehnyt muutamat muutokset Ultille itselleenkin jos on ihan välttämätöntä. LoS ja vaikka muuttaa tapaa jolla Resurrect tapahtui. Esim. tehdä siitä Channeloitu: Paina Q, Ulti Charge alkaa depletoida 20%/sec ja jokainen 20% = 1 resurrect. Tänä aikana Mercy olisi haavoittuvainen mutta liikkuisi normi nopeudella. Aktivointi söisi 20% Ulti Charge ja herättäisi yhden pelaajan sillä hetkellä.

Ihan mielenkiinnosta millä tasolla pelaat? En ole siis itse mikään best of eu vaan competive pisteet menee siinä ~2500.

Semmosta juttua kyllä sieltä päästä tulee että turha tästä asiasta sinun kanssasi on väitellä, mutta kuten huomata saatat muitten mielipiteistä sinun jutuistasi, kannattaisi "hieman" katsoa peiliin näissä mitä kirjoitat ja miettiä. :facepalm:
 
Ihan mielenkiinnosta millä tasolla pelaat? En ole siis itse mikään best of eu vaan competive pisteet menee siinä ~2500.

Semmosta juttua kyllä sieltä päästä tulee että turha tästä asiasta sinun kanssasi on väitellä, mutta kuten huomata saatat muitten mielipiteistä sinun jutuistasi, kannattaisi "hieman" katsoa peiliin näissä mitä kirjoitat ja miettiä. :facepalm:


Olen ollut suurin piirtein samalla tasolla viimeksi kun Competitivea pelasin S4:ssä. (Olisikohan ollut vähän reilu 2300 mihin sitten pysähtyi kun Season loppui, aloin pelaamaan Competitivea vasta kun se oli puolessa välissä, sitä ennen en tuntenut olevani vielä tarpeeksi sujut pelin kanssa)
S5 en jaksanut pelata, S6 kokeilin mutta ei tullut kuin häviötä häviön perään heti Placement Matcheista lähtien.
Vaihdellen Zenyatta ja Mercyn välillä tarpeen mukaan.
S4:ssä myös Roadhogia pelasin mutta sitten iski nerffit.
Olen huono heroilla jotka vaativat tarkkuutta joten niihin en koske Comp puolella.
Mutta pelailen/meemuilen sitten Casual puolella Symmetralla, McCreellä yms.



Ja väittelyn kannalta muiden kanssa täällä samat sanat takaisin.
Kaikki tuntuvat ajattelevat asiaa vain Damage Dealerien kannalta.
"yhyy, kovalla työllä käytetty Q negatoitiin Q:lla, en saanut Play of the Game" itku-parku-potku
Seuraavaksi varmaan reworkataan Zenyattan Ulti niin ettei silläkään enää voi ketään pelastaa kun Reaper, joka on ollut piilossa, pudottautuu tiimin keskelle ja painaa Q. Tai Genji joka sulattaa kaikki kun on niin vikkelä ettei voi osua. (kuullostaako tutulta? Pitäisi, koska ovat samat argumentit kuin Mercyyn käytettiin/käytetään, erona että nuo kaksi tappavat muita kun Mercy vain suojelee itseään)


Sama on toistunut uudestaan ja uudestaan OW:n foorumeilla.
Ja tuskin on yllätys että suurin osa näistä on ollut Hanzo/McCree/Soldier/Genji main. Varmaan 3/4 kaikista vastaantulleista, jotka ovat argumentoineet Mercyn muka olevan liian vahva, ovat olleet yksi noista.

He ajattelevat tuota enemmän oman maininsa puolelta, eivätkä kokonaisuuden.
 
Viimeksi muokattu:
Dennis "INTERNETHULK" Hawelka on kuollut yllättäen ilmeisesti eilen. Jätkä oli vain 30v, EnvyUs perustajajäseniä. Kepeät mullat...
 
A) DPS-POTGin sai kyllä vaikka Mercy ressuttikin kaikki ylös, joten se on aika huono "yhyy"-argumentti.
B) Ärsyttävintä vanhassa Mercyssä, ja Jeffinkin perusteluna reworkille, oli se, että on typerää, kun tiimi COMBOAA Zaryan ultin jonkin damageultin kanssa (eli käyttää 2-3 ultia tuhotakseen lähes koko tiimin), niin yksittäinen Mercyn ulti voi liian helposti nostaa ne siitä samasta Zaryan yhteenkasaamasta läjästä ylös.
 
Dennis "INTERNETHULK" Hawelka on kuollut yllättäen ilmeisesti eilen. Jätkä oli vain 30v, EnvyUs perustajajäseniä. Kepeät mullat...
RIP

Ja väittelyn kannalta muiden kanssa täällä samat sanat takaisin.
Kaikki tuntuvat ajattelevat asiaa vain Damage Dealerien kannalta.
"yhyy, kovalla työllä käytetty Q negatoitiin Q:lla, en saanut Play of the Game" itku-parku-potku
Seuraavaksi varmaan reworkataan Zenyattan Ulti niin ettei silläkään enää voi ketään pelastaa kun Reaper, joka on ollut piilossa, pudottautuu tiimin keskelle ja painaa Q. Tai Genji joka sulattaa kaikki kun on niin vikkelä ettei voi osua. (kuullostaako tutulta? Pitäisi, koska ovat samat argumentit kuin Mercyyn käytettiin/käytetään, erona että nuo kaksi tappavat muita kun Mercy vain suojelee itseään)


Sama on toistunut uudestaan ja uudestaan OW:n foorumeilla.
Ja tuskin on yllätys että suurin osa näistä on ollut Hanzo/McCree/Soldier/Genji main. Varmaan 3/4 kaikista vastaantulleista, jotka ovat argumentoineet Mercyn muka olevan liian vahva, ovat olleet yksi noista.

He ajattelevat tuota enemmän oman maininsa puolelta, eivätkä kokonaisuuden.
Ei millään pahalla, mutta mulla on jotenkin vaikea lukea/ymmärtää välillä tuota sun tekstiä. Nytkin jouduin lukemaan osia useamman kerran että ymmärrän mitä tarkoitat.

Mutta asiaan. Zenyattan ultihan ei ole mitenkään ylivoimainen, se on paras juuri gravitonia, visoria ja bladea vastaan, mutta sen voi negatoida anan kranaatilla ja harvinaisemmissa tapauksissa vaikka reiskan chargella. Zenissä nyt ei muuta vikaa ole kuin hidas liikkuvuus, sillä on pakko vaan taistella flankkereita vastaan.

Kyllä noista teksteistä paistaa vähän läpi se, että olet tavallaan mercymain, etkä tykkää siitä että eniten pelaamaasi heroa nerfataan. Itsekin olen pelannut eniten mercyä, välillä tilanteen pakosta ja välillä omasta halusta. Kuitenkin Mercyn pelaaminen ennen uudistuksia ja niiden jälkeen on ollut pitemmän päälle turhauttavaa. Ennen oli ärsyttävää piileskellä ultin kanssa ja nykyään häiritsee se, että mercy on pakkovalinta eikä muita supportteja pääse halutessaan pelaamaan. Ei varmaan haittaa niitä jotka haluaa pelata vain mercyä, mutta itsestä mukavampaa ja haastavampaa olisi pelata enemmän Analla.

Mercymainien näkökulmastahan tuo uusi uudistus on lähinnä poistanut vain sen piileskelyosuuden. Ressattavien määrä ei ainakaan ole huonontunut, vaan ehkä enemmänkin parantunut. Ei ne 5-tyypin ressit todellakaan joka kerta ennen onnistuneet, mutta nykyään on helppo ressata jos se vain on käytettävissä. Jos nyt asiaa pohtii muiden kuin mercymainien näkökulmasta, niin tuohan muutos on muuttanut pelin kulkua valtavasti joka tasolla. Eikä ne tiimifightit kulje eteenpäin ennenkuin toisen joukkueen mercy on kuollut, mikä on melko turhauttavaa. Kun lisää tuohon yhtälöön Mercyn helpon pelattavuuden niin ei ole oikein, että pelin helpoin hero hallitsee noin paljon pelin kulkua. Vaikutus peliin pitäisi mennä suhteessa hahmon vaikeustasoon.
 
B) Ärsyttävintä vanhassa Mercyssä, ja Jeffinkin perusteluna reworkille, oli se, että on typerää, kun tiimi COMBOAA Zaryan ultin jonkin damageultin kanssa (eli käyttää 2-3 ultia tuhotakseen lähes koko tiimin), niin yksittäinen Mercyn ulti voi liian helposti nostaa ne siitä samasta Zaryan yhteenkasaamasta läjästä ylös.

Ärsyttävää tuo ei ole kuin vastustajan mielestä tietenkin. Mutta niin on myös se kun Genji tulee ja hyppii heiluttaen miekkaansa (tämä vaatisi reworkia tuon miekan osumalaajuuden kannalta, se on aivan liian suuri siihen verrattuna näkyvään) tai Junkrat tulee olemaan Junkrat.

Pelin ei kuulukkaan olla kaikille koko ajan mukava.
"Typeryys" ja balanssi on kaksi eri asiaa. Ja Mass-Res:n poistaminen ei ollut balanssia muuttavaa oikein mihinkään suuntaan.


@mikkelson Töissä ollessa pitää välillä vähän kiireellä kirjoittaa, joten pahoittelen epäselkyyttä.
Vaikka kieltämättä Mercymain puolelta myös yhtä lailla ajattelen, niin kyllä myös yritän ajatella sitä ihan koko pelin kannalta.
Blizzard vain yrittää tehdä matseista LIIANKIN E-Sportsin kannalta "kiinnostavaksi katsella" ja näin nopeatempoisimmiksi.

Mutta parhaat pelit ovat yleensä aina olleet ne jotka ovat tasaväkisiä, jossa on paljon yllättäviä käännekohtia mutta siitä huolimatta kestää hyvän tovin. Eikä vain niin että peli on ohi 5 minuutissa kun toinen jyrää toisen koska vastapuolella ei ollut mahdollisuutta tehdä vastaiskua sen jälkeen kun 3-5 tiimiläistä meni alas.
Tämä on juuri se mihin nuo Competitive matsit ovat paljolti menossa, kaikki on kiinni DPS:n määrästä, Healaus ja damagen tankkiminen on vain sivuapu.

Nykyiset pelit ovat enemmän sitä että jompikumpi jyrää toisen.
 
Sama on toistunut uudestaan ja uudestaan OW:n foorumeilla.
Ja tuskin on yllätys että suurin osa näistä on ollut Hanzo/McCree/Soldier/Genji main. Varmaan 3/4 kaikista vastaantulleista, jotka ovat argumentoineet Mercyn muka olevan liian vahva, ovat olleet yksi noista.

He ajattelevat tuota enemmän oman maininsa puolelta, eivätkä kokonaisuuden.
Itse en ainakaan ole mikään DPS main, eniten tällä hetkellä pelitunteja Analla.

Mercyssä ei ole mitään muuta vikaa tällä hetkellä kuin se, että nykyään tiimeistä pelin voittaa se, jolla on Mercy. Jos molemmilla tiimeillä on Mercy niin sitten voittaa se, joka hallitsee Mercynsä paremmin. En keksi yhtään nykytilannetta jossa Ana/Zen/Lucio combosta voisit valita 2. Yhden healerin on nykyään pakko olla Mercy tai peli on hävitty ennen kuin se on edes alkanut. Sama tilanne ei toistu depsien tai tankkien kohdalla ja ainakaan itse en voi nimetä yhtä ainoaa depsiä, joka oli pakko aina pakollinen.

Se, että sinä jättäisit Mercyn ennalleen ja buffaisit muita healereita aiheuttaisi ainoastaan sen, että healerit olisivat liian voimakkaita suhteessa depsiin. Healereiden buffaaminenko on sitä kokonaisuuden ajattelua?
 
Se, että sinä jättäisit Mercyn ennalleen ja buffaisit muita healereita aiheuttaisi ainoastaan sen, että healerit olisivat liian voimakkaita suhteessa depsiin. Healereiden buffaaminenko on sitä kokonaisuuden ajattelua?

Edelleenkin: Ei sen buffauksen tarvitse olla mikään suuri, kunhan se tekee kyseisistä hahmoista hyviä vaihtoehtoja siihen vierelle tai tilalle.
Jokin 5-10 HP/s enemmän healia EI vielä aiheuta sitä että ne olisivat liian voimakkaita DPS:ään verrattuna, mutta tekee sen verran eroa että niistä tulee oikeasti käypät.

Ja koska pelin idea on vaihtaa hahmojen välillä tilanteen mukaan niin, jos Zenyattan ja Lucion healit olisivat edes hiukan käyvempiä, ne olisivat hyvä vaihtoehto Mercyn vierelle.

Ja Mercyn tilalle käyvän vaihtoehdon voisi tehdä. Jokin uusi hahmo joka pystyy pitämään kaverit yhtä hyvin hengissä, mutta sopii hyökkäävämpään pelityyliin.
Tämä hahmo tällä hetkellä olisi voinut ihan hyvin olla Moira. Antaa Moiralle tuo Single-Res ja Mercyllä Mass-Res balanssimuutoksin.

Paras varmaan juurikin ollen tuo Channeloiva tyyli. Sama potentiaali, mutta helpompi keskeyttää. Ja samalla Ulti charge kuollessa katoaisi = ei ole samantien uudestaan käytettävissä spawnauksen jälkeen.
Tämä muutos olisi pitänyt pelissä sen mitä tarvitaan, mutta tehnyt siitä tasaväkisemmän.


Zenyattalle taas toisen Harmony Orbin anto olisi hyvä, sillä 5Hp/s healaus-korotuksella = saisi healattua kahta hahmoa, 15HP enemmän silloin kun on Out of Sight

Lucion healausmäärien nosto jo 5%:lla olisi hyvä.
 
Viimeksi muokattu:
Edelleenkin: Ei sen buffauksen tarvitse olla mikään suuri, kunhan se tekee kyseisistä hahmoista hyviä vaihtoehtoja siihen vierelle tai tilalle.
Jokin 5-10 HP/s enemmän healia EI vielä aiheuta sitä että ne olisivat liian voimakkaita DPS:ään verrattuna, mutta tekee sen verran eroa että niistä tulee oikeasti käypät.

Ja koska pelin idea on vaihtaa hahmojen välillä tilanteen mukaan niin, jos Zenyattan ja Lucion healit olisivat edes hiukan käyvempiä, ne olisivat hyvä vaihtoehto Mercyn vierelle.

Ja Mercyn tilalle käyvän vaihtoehdon voisi tehdä. Jokin uusi hahmo joka pystyy pitämään kaverit yhtä hyvin hengissä, mutta sopii hyökkäävämpään pelityyliin.
Tämä hahmo tällä hetkellä olisi voinut ihan hyvin olla Moira. Antaa Moiralle tuo Single-Res ja Mercyllä Mass-Res balanssimuutoksin.

Paras varmaan juurikin ollen tuo Channeloiva tyyli. Sama potentiaali, mutta helpompi keskeyttää. Ja samalla Ulti charge kuollessa katoaisi = ei ole samantien uudestaan käytettävissä spawnauksen jälkeen.
Tämä muutos olisi pitänyt pelissä sen mitä tarvitaan, mutta tehnyt siitä tasaväkisemmän.


Zenyattalle taas toisen Harmony Orbin anto olisi hyvä, sillä 5Hp/s healaus-korotuksella = saisi healattua kahta hahmoa, 15HP enemmän silloin kun on Out of Sight

Lucion healausmäärien nosto jo 5%:lla olisi hyvä.

Zenyattaa ja Mercyähän nyt on aivan turha verrata, Zenyatta on healerin ja depsin välimaastossa huomattavasti keskemmällä kuin Mercy. Omasta mielestäni ainakin Mercy on paljon kivempi pelata nykyään, kun voi olla mukana meiningissä paremmin eikä henki lähde heti.
Mercy on itselleni melkein pelatuin hahmo ja kyllä toi nerffi imo oikeaan suuntaan.

Täytyy kyllä myöntää, että ehdottamasi channeli, mikä herättää heti yhden ja 20% välein lisää on varsin mielenkiintoinen (hyvällä tavalla) ehdotus.

Enemmän Blizzard saisi kyllä käyttää aikaa oman matchmaking-systeeminsä kehittämiseen kuin herojen viilaamiseen. Aivan samanlaista stomppia vieläkin suuntaan tai toiseen. Ja sitä PTR:ää vois tosiaan käyttää rohkeammin isompien muutosten testaamiseen.
 
Zenyattaa ja Mercyähän nyt on aivan turha verrata, Zenyatta on healerin ja depsin välimaastossa huomattavasti keskemmällä kuin Mercy. Omasta mielestäni ainakin Mercy on paljon kivempi pelata nykyään, kun voi olla mukana meiningissä paremmin eikä henki lähde heti.
Mercy on itselleni melkein pelatuin hahmo ja kyllä toi nerffi imo oikeaan suuntaan.

Täytyy kyllä myöntää, että ehdottamasi channeli, mikä herättää heti yhden ja 20% välein lisää on varsin mielenkiintoinen (hyvällä tavalla) ehdotus.

Enemmän Blizzard saisi kyllä käyttää aikaa oman matchmaking-systeeminsä kehittämiseen kuin herojen viilaamiseen. Aivan samanlaista stomppia vieläkin suuntaan tai toiseen. Ja sitä PTR:ää vois tosiaan käyttää rohkeammin isompien muutosten testaamiseen.


Juuri näin, ja Moira on samaan tapaan paljolti DPS puolella, vaikkakin damage on matalaa. Mutta niin on healikin.
Mitä tulee Mercyllä pelaamiseen ja hengenlähtöön niin se on totta vain Ultin aikana. Vaikkakin PTR:n self-recovery on hullun nopea. Eli PTR:ssä menetetty hp palautuu ehkä hiukankin liian nopeasti.
 
Enemmän Blizzard saisi kyllä käyttää aikaa oman matchmaking-systeeminsä kehittämiseen kuin herojen viilaamiseen. Aivan samanlaista stomppia vieläkin suuntaan tai toiseen. Ja sitä PTR:ää vois tosiaan käyttää rohkeammin isompien muutosten testaamiseen.
Suurin asia mihin Blizzard saisi mielestäni keskittyä tällä hetkellä on community. Mikään season ei ole omasta mielestäsi ollut niin syöpäinen kuin tämä. Eilen pelattiin veljen kanssa 2man partylla 6h comppia. Näistä peleistä 2 oli oikeasti tasaisia ja suurin ongelma oli community. En valehtele jos sanon, että ~90% peleiestä joku throwasi matsin omassa tai vihollisen tiimissä. "Omg fucking noob l2p" olivat yleisiä huutoja team chatissa ja sen jälkeen vaihdettiin heroa. Itse en jaksa tuollaiseen enää vastata, sillä se on sama kuin huutaisi tyhjille seinille. Pelattiin veljen kanssa omaa peliä, itse healeria ja veli tankkia ja jos oikein hyvä tuuri kävi niin depsiä. Asianmukaiset reportit laitoin tietenkin menemään. Myös leavereita oli poikkeuksellisen paljon niin omassa kuin vihollistenkin tiimissä.

Pitää seuraavalla kerralla ottaa screenshotit kaikista chattiulinoista sillä itse alan hiljalleen olla sitä mieltä, että tämä ei ole enää hauskaa.
 
Yksittäinen hero on helpompi tuoda samalle viivalle muitten kanssa kuin muuttaa kaikkia muita piste.
 
Suurin asia mihin Blizzard saisi mielestäni keskittyä tällä hetkellä on community. Mikään season ei ole omasta mielestäsi ollut niin syöpäinen kuin tämä. Eilen pelattiin veljen kanssa 2man partylla 6h comppia. Näistä peleistä 2 oli oikeasti tasaisia ja suurin ongelma oli community. En valehtele jos sanon, että ~90% peleiestä joku throwasi matsin omassa tai vihollisen tiimissä. "Omg fucking noob l2p" olivat yleisiä huutoja team chatissa ja sen jälkeen vaihdettiin heroa. Itse en jaska tuollaiseen enää vastata, sillä se on sama kuin huutaisi tyhjille seinille. Pelattiin veljen kanssa omaa peliä, itse healeria ja veli tankkia ja jos oikein hyvä tuuri kävi niin depsiä. Asianmukaiset reportit laitoin tietenkin menemään. Myös leavereita oli poikkeuksellisen paljon niin omassa kuin vihollistenkin tiimissä.

Pitää seuraavalla kerralla ottaa screenshotit kaikista chattiulinoista sillä itse alan hiljalleen olla sitä mieltä, että tämä ei ole enää hauskaa.


Toki Blizzard itse ei paljoa voi kommuunilleen vaan muutoksen pitää tulla kommuunista. Mutta kun suurin osa pelaajakunnasta on 12-14V nassikoita, jotka on opetettu huonosti niin ei paljoa voi mitään.
Ja osa tästä johtuu siitä että hahmojen balanssi on päin mäntyä tällä hetkellä.

Näin käy kun lähdetään yksittäistä hahmoa muuttamaan paljon sen sijaan että otettaisiin 2-3 hahmoa ja niitä säädettäisiin hieman.
Roadhogin ja/tai Anan muutokset melko lailla saivat tämän käyntiin.


Yksittäinen hero on helpompi tuoda samalle viivalle muitten kanssa kuin muuttaa kaikkia muita piste.

Helpoin on harvoin paras. Vaikka onkin vaikeampaa niin se olisi parempi pelille itselleen.
 
Viimeksi muokattu:
Toki Blizzard itse ei paljoa voi kommuunilleen vaan muutoksen pitää tulla kommuunista. Mutta kun suurin osa pelaajakunnasta on 12-14V nassikoita, jotka on opetettu huonosti niin ei paljoa voi mitään.
Ja osa tästä johtuu siitä että hahmojen balanssi on päin mäntyä tällä hetkellä.
Matsin tahallisesta throwaamisesta/poor teamworkista (trollipickit, negaaminen chatissa yms) suoraan loppu seasonin mittaiset bannit. Liian monesti ollaan menty 2-2-2 compilla ja kun roundi ei ole mennyt tarpeeksi hyvin niin yleensä tankki/healer on ottanut esim Symmetran attackille. Tällä hetkellä kuka tahansa voi periaatteessa idlata comppimatseissa tekemättä yhtään mitään ja siitä huolimatta saktioita ei tule.
 
Matsin tahallisesta throwaamisesta/poor teamworkista (trollipickit, negaaminen chatissa yms) suoraan loppu seasonin mittaiset bannit. Liian monesti ollaan menty 2-2-2 compilla ja kun roundi ei ole mennyt tarpeeksi hyvin niin yleensä tankki/healer on ottanut esim Symmetran attackille. Tällä hetkellä kuka tahansa voi periaatteessa idlata comppimatseissa tekemättä yhtään mitään ja siitä huolimatta saktioita ei tule.

Yksi suht helpohko idea toteuttaa, joka hiukan voisi lieventää, on että Competitive jaetaan Ranked ja Unranked kuten lähes kaikissa muissa peleissä.
Rankedissa pelaisi ne jotka oikeasti haluavat kunnolla pelata ja nostaa Rankkiaan ja ehkä harjoitella turnauksiin. Unrankedissa taas olisi ne jotka haluaa Competitive pelejä, mutta eivät niin välitä rankista.

Palkkiot Seasonin lopussa olisivat sitten sen mukaiset. Rankedissa pisteitä saisi enemmän kuin nyt ja Unranked olisi nykyisillä palkkioilla.
 
Yksi suht helpohko idea toteuttaa, joka hiukan voisi lieventää, on että Competitive jaetaan Ranked ja Unranked kuten lähes kaikissa muissa peleissä.
Rankedissa pelaisi ne jotka oikeasti haluavat kunnolla pelata ja nostaa Rankkiaan ja ehkä harjoitella turnauksiin. Unrankedissa taas olisi ne jotka haluaa Competitive pelejä, mutta eivät niin välitä rankista.
Eli miten unranked competitive eroaisi QP:sta?
 
Eli miten unranked competitive eroaisi QP:sta?

Periaatteessa ei mitenkään, mutta sitten QP jäisi niille jotka oikeasti vain haluavat pelata, ei mitenkään kilpailullisesti.

Nythän QP:ssa pelaa ne jotka pelaa pelaamisen/viihdykkeen takia ja ne jotka haluavat Competitive peliä mutta eivät halua menettää Rankkiaan.
Ja tämä aiheuttaa nykyistä ongelmaa, jossa ragetaan kun jotkut eivät pelaa tosissaan/kunnolla.


Unrankedista saisi yhä Competitive Pisteitä ja Season End Participant palkinnot.
Mutta ei tarvitsisi pelätä Rankin alenemista koska Ranking systeemiä ei olisi.
 
Tuo unranked moodi vois olla hyvä vaihtoehto jos sillä voisi rankedissa nostaa rangaistuksia. Ne jotka saa bannin rankediin voisivat edelleen pelata tuota unranked modea.

Jep, throwerit/leaverit saisivat jotain pidempää rangaistusta mutta voisivat yhä pelata Unranked. Unrankedissa olisi kuitenkin yhä rangaistukset myös.
 
Tjas.. taas meni hermot tässä pelissä... Joku hopea kauluksinen 2-3 tähdellä oli tiimissä, ja sössötti koko matsin norja?-englanti sekoituksella.. en tiiä striimasko, mutta mä tapoin ~kaikki ekalta pointilta jotta saatiin se, ja tapoin jatkuvasti 2-3 pelaajaa vihuilta 2 pointilla (mitä me ei jostain syystä saatu) niin oli kuulemma mun vika kun hävittiin... ei niinku voi ymmärtää... (qp)

Muut pelit meni ok, molemmat rank matsit voitin voitin ja muutenkin tänään osu luodit päähän...

Edit:
Jälkimmäisessä rankissa oli Genji jolle mä en mahtanut mitään solttuna.. siis se tappo mut varmaan 100 kertaa, ja mä sain tyyliin yhden melee iskun siihen... joutu oikein kehumaan sitä ^^
 
Ei tota Mercyä voi puolustella muutkun Mercymainit. Aivan täysin typerä hero joka pilaa pelit ihan täysin. Vieläkin placementit tekemättä sen takia.
 
Noista Mercyn muutoksista oli ihan mielenkiintosta keskustelua Jeffin haastattelussa blizzconista.

Mercy, PTR Process
turikk: Mercy. So uhh…

Jeff: WHAT’S THERE TO TALK ABOUT WITH MERCY?

turikk: So we all know Mercy’s had some big changes, including one to her core ability, resurrection. Do you guys find it difficult to make changes to kits that are core parts of the identity?

Jeff: Yes.

turikk: Okay. [studio laughter] Next question!

Jeff: Mercy is a challenge, and great example of that. At this point in Overwatch's age, people are very emotionally attached to the characters, which is what we want. There are times we want to be extremely careful about making change - we always say, in videogames: any change is bad. It doesn’t matter what the change is, any time you change what a player thinks about something it’s bad and scary. In the case of mercy, what we’d run into was the fantasy of what the character exactly was: primary healer, angelic mobility, diving to people to save them with rez as a very defining ability.

The problem with it was that the ‘right way to play’ her had developed into actually stopping healing sometimes. There were certain moments where Mercy would drop off, knowing it was the right thing to do (she could bring you and four of your buddies back in a smart play), but it felt wrong for everybody else. The other thing was that teams could set up awesome Zarya/Pharah combo s- graviton into rocket barrage, only for them to be erased entirely, and that was super frustrating.

turikk: Have you ever thought about removing resurrect altogether?

Jeff: We talk about it because the community talks about it; it comes up threads a lot. But it feels very extreme, and it doesn’t feel like we’re doing our job if we don’t try to balance it first. People complain that we don’t listen to PTR feedback, but we really try to. But I want people to go back and read threads during the period when we first put Valkyrie on the PTR. The two leading things we heard were -- from Mercy mains -- we heard that she was awful now and she’d never be played again, and from non-Mercy mains was that she was a DPS killing machine. That was the level of feedback we got from the PTR. We didn’t get a lot of talk about the resurrect coming back too quickly. It took for us to start watching pro players and playing the game ourselves for us to say “this is out of hand”.

Our goal now on the PTR is to fix it: we have 10 different fixes to try if this one doesn’t work out. We’ve tried a bunch of them internally and feel comfortable enough with this one to put it onto the PTR. This week, even, between BlizzCon rehearsals, we’ve been sitting on the PTR and testing Mercy for balance. We think she’s in a decent place now: it feels great when you’re resurrected and it’s a little less devastating for the other team. If it’s not, though, I hope everybody has faith that we can do another patch- we’re never at the end of testing and trying. We don’t want Mercy to go away, but we don’t want rez to define her.

Bill: One question [I saw] talked about speed of [change] iteration. One source looked at the speed of Lucio changes versus Mercy changes. With Mercy, it’s a lot of watching people play and seeing how that affects a match. With Lucio, the feedback is very quantitative and easy for us to apply. So, it’s easier to get quicker iterations out for Lucio than Mercy, because Mercy has a more overarching balance effect on the game.

Tuli hieno reinhardt bugikin vastaan kun pelasin äskettäin comp matsin. Vähän huonosti käytetty ultti, kaikki kilven takana mutta silti menivät stunniin. Jostain syystä OW:n higlightien tallennuskin bugas; pysähty aina puoleen väliin ja piti sulkee OW windowsin puolelta ja ottaa lopulta tuo video talteen Shadowplayllä.

 
Toki Blizzard itse ei paljoa voi kommuunilleen vaan muutoksen pitää tulla kommuunista. Mutta kun suurin osa pelaajakunnasta on 12-14V nassikoita, jotka on opetettu huonosti niin ei paljoa voi mitään.
Ja osa tästä johtuu siitä että hahmojen balanssi on päin mäntyä tällä hetkellä.
Raportteihin reagointi olisi hyvä alku. Comp bannit vaan kun kämppimisestä tai muusta trollaamisesta alkaa tulla raporttia.
 
Tuli hieno reinhardt bugikin vastaan kun pelasin äskettäin comp matsin. Vähän huonosti käytetty ultti, kaikki kilven takana mutta silti menivät stunniin. Jostain syystä OW:n higlightien tallennuskin bugas; pysähty aina puoleen väliin ja piti sulkee OW windowsin puolelta ja ottaa lopulta tuo video talteen Shadowplayllä.
En tiedä johtuuko netcodesta vai mistä mutta itselle käynyt muutaman kerran samoin että oma porukka stunnaantuu vaikka pidän kilpeä ylhäällä. Mutta bugejahan sun muuta tämä peli on täynnä mistä herää omalta osalta ihmetys että miten tämä voi olla "suuri" esport peli.
 
Itellä kans tuntuu, että puolet vihun stunneista osuu kilpeen ja silti iskee porukan maahan. Tuntuu, että olis joku sekunnin ikkuna kilven noston jälkeen, jonka jälkeen stunni vielä toimii.

OW:ssahan on se pingin kompensaatio tekniikka tms. On "Reilua" kaikille, kun ison pingin omaavat pääsee rikkoon pelin.
 
Juu en tiedä johtuko tuo stunni siitä että vihollisen reiska olis sitten nostanut kilpensä liian aikaisin. Monesti itsekin ollut tuollasessa tilanteessa toisena osapuolena. Vähän vaatis pientä viilausta nuo kilvet ja niiden toiminta.

Huvittava kun oma joukkue laukasee kaikki ultinsa heti tuon stunnin jälkeen vaikka tilanne olis ollu muutenkin hallussa. Mutta saatiin pointti ja aikaa jäljellä melkeen 6min, taitaa olla noita nopeimpia volskayan rundeja mitä on tullut pelattua. Tuon jälkeen oli A:lla sitten full holdi että ei kauhean tasaväkinen peli ollut, mutta meidän tiimillä oli tosi hyvä kommunikaatio niin voi johtua siitäkin jos toisessa tiimissä ei voicea hyödynnetty.
 
Juu en tiedä johtuko tuo stunni siitä että vihollisen reiska olis sitten nostanut kilpensä liian aikaisin. Monesti itsekin ollut tuollasessa tilanteessa toisena osapuolena. Vähän vaatis pientä viilausta nuo kilvet ja niiden toiminta.

Huvittava kun oma joukkue laukasee kaikki ultinsa heti tuon stunnin jälkeen vaikka tilanne olis ollu muutenkin hallussa. Mutta saatiin pointti ja aikaa jäljellä melkeen 6min, taitaa olla noita nopeimpia volskayan rundeja mitä on tullut pelattua. Tuon jälkeen oli A:lla sitten full holdi että ei kauhean tasaväkinen peli ollut, mutta meidän tiimillä oli tosi hyvä kommunikaatio niin voi johtua siitäkin jos toisessa tiimissä ei voicea hyödynnetty.
Tuntuu että matchmaking välillä ihan kiusallaan tekee noita steamroll pelejä. Itsellä tainnut nopein volskayan molempien cäppäys kestää 1min 57s ja sitten sen jälkeen fullhold defencessä.
 
Tuntuu että matchmaking välillä ihan kiusallaan tekee noita steamroll pelejä. Itsellä tainnut nopein volskayan molempien cäppäys kestää 1min 57s ja sitten sen jälkeen fullhold defencessä.
Matchmaking ei varmasti ota huomioon että mitä pelaajia se laittaa yhteen kun voi olla 4-5 mercymainia parhaimmillaan samassa tiimissä. Mutta kuten sanoin niin tuo voicen käyttäminen tuo paljon etua jos toinen tiimi ei sitä käytä. Kyllä sitä suurin osa comppipeleistä itsellä menee hyvin vähäisellä voicen käytöllä kun kukaan ei puhu tai vastaa mitään.
 
Matchmaking ei varmasti ota huomioon että mitä pelaajia se laittaa yhteen kun voi olla 4-5 mercymainia parhaimmillaan samassa tiimissä. Mutta kuten sanoin niin tuo voicen käyttäminen tuo paljon etua jos toinen tiimi ei sitä käytä. Kyllä sitä suurin osa comppipeleistä itsellä menee hyvin vähäisellä voicen käytöllä kun kukaan ei puhu tai vastaa mitään.
No se tietty. Tuon puhumattomuuden takia kartan soloQta kuin ruttoa nykyään koska hyvin harva siellä mitään puhuu tai jos puhuu niin ulvoo kurkku suorana kuinka koko tiimi on roskaa ja soldier ei saa tapettua pharmacyä viidessä sekunnissa.
 
Umm... wow... siis wow....

En oikein edes tiedä miten mä tän selittäisin, mutta... Joskus joku teki jotain (siistiä) mikä sai minut lähettämään frendi pyynnön (pronssille)... noh nyt tuo jokin halusi pelata kanssani ja mikäs siinä... paitsi mulla oli alla ~20 kaljaa... noh ekat pelit oli qp. ja vietiin ne ihan 6-0, ja ennen kuin edes tajusin niin oltiin rankissa... vietiin sekin 6-0

Mä en vie rankkia 6-0 edes selvinpäin, itse asiassa mä en edes oikein sitä vie... ja noi kaikki pelit oli ihan vitun helppoja... siis todella helppoja.. eli ilmeisesti fiksu taktiikka on hankkia joku pronssi, niin pääset pelaamaan pronssi matseja rankissa???

Mun paras tulos on 2300 season 2, tosin en ole rankkia oikein pelannut tuon jälkeen joten... mutta ne vastustajat oli niin paperia että multa meinas loppua mielenkiinto kesken... siis meillä oli jopa eichenwaldissa (tjsp) tilanne missä mun tiimi meni sinne spawniin... kirjoittelin näppis punasena että "ette vittu mene spawniin kuolemaan, niillä kestää 30s tulla takasin ja teillä 2.30min", mut ne kuoli sinne... joten pidin yksin siltaa kunnes tiimi tuli takas... Ja tämä siis 20 oluen jälkeen...

Ps.
Jännä huomio, ainakaan itseltä alkoholi ei vie niinkään tarkkuutta, vaan se vie sen "peliälyn"... olin suht tarkka mut vihujen sijainnista ei ollut mitään hajua..
 
Mercylle absoluuttisesti heikennystä tai kokonaan voi poistaa muiden herättelyn. Tilalle vaikka taito, joka antaa kaverille parin sekunnin kuolemattomuuden ja jossa on kuitenkin pitkä latausaika.

Mitä vaan voi keksiä tilalle, vaikka kaverille Genjin tyyliin annettava luotien takaisin kimmoitussuoja pariksi sekunniksi.

Kysymys on että onko kaverien herättely ylipäätään sopivaa tähän peliin?

...

LISÄÄ: Onko kukaan tullut ajatelleeksi että pelissä voisi olla tarkemmat tekstuurit? Melkoista suttua on jotkin pinnat, kuten Tjörbornin tykki esimerkkinä. Varjotkin voisi olla terävämmät. En ymmärrä miksi ei ole parempia laatuasetuksia saatavilla kun on järjettömän tehokasta rautaakin olemassa.
 
Viimeksi muokattu:
LISÄÄ: Onko kukaan tullut ajatelleeksi että pelissä voisi olla tarkemmat tekstuurit? Melkoista suttua on jotkin pinnat, kuten Tjörbornin tykki esimerkkinä. Varjotkin voisi olla terävämmät. En ymmärrä miksi ei ole parempia laatuasetuksia saatavilla kun on järjettömän tehokasta rautaakin olemassa.

Olen muutamaa tekstuuria kyllä ihmetellyt. (Tosin aika pitkälle käytännössä riittäisi, kun heittäisi aloitusalueelle paremmat tekstuurit, kun ei niitä muita tule ihan niin tarkkaan katsottua.)
 
Tilalle vaikka taito, joka antaa kaverille parin sekunnin kuolemattomuuden ja jossa on kuitenkin pitkä latausaika.
Loistava idea, annetaan normaaliksi taidoksi parin sekunnin kuolemattomuus jotta taataan se että genji, reaper, mccree, soldier saavat aina teamwipen kun painavat Q:ta ilman mitään riskiä että ulti menee hukkaan. Ei kuullosta yhtään OPlta.
Siihen ressiinhän on nyt nerffit PTRssä, saa nähdä koska livessä.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 712
Viestejä
4 493 119
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
mdfds

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom