Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Joo, hyviä muutoksia, ana on kuitenkin vieläkin pirun vahva pick. Vaikka bionade ei tekis muuta kuin antihealin, se olisi silti yksi parhaista abilityistä. Nyt kun se ei itsessään healaa niin paljoa, sitä joutuu ehkä ajoittamaan enemmän esim. lucion kanssa, kun laitetaan volaa kovemmalle ja hiilaillaan äkkiä koko tiimiä. Ja sleepdart pysäyttää edelleen jokaisen ultin pelissä.

Muutkin buffit imho todella hyviä, ei mitään överiä mutta pientä parannusta vähemmän käytetyille heroille. Tosin esim winston oli tähänkin asti pirun kova, jos tiimistä löytyi muita divereitä ja zaryaa. En ole päässyt kokeilemaan, mutta ajoittain winston saattaa nyt pystyä stallaamaan pointtia ihan mukavasti, jos laittaa kuplan,ulttaa ennenkuin kuolee, ja mahdollisesti vielä toisen kuplan ultin jälkeen, niin pysyy hengissä ihan mukavasti :D
 
Taitaa olla vaikeata tai mahdotonta balansoida peliä kaikille rankeille.
 
Nää Zenin ja Winstonin uudistukset on oikeasti tosi hyvä juttu ja rohkaisee pelaamaan kovempaa diveä sen sijaan että kykitään suojien takana ja odotetaan että pick kurkistaa mikrosekunnin verran väärään aikaan sieltä.
 
Ana on oikeasti paremmilla ränkeillä ihan mahdoton tappaa.
Eipä tuo ole mikään syy laskea ko. hahmon damagea. Nyt tiimi on ihan hukassa, kun taianomaisesti joku vihun hahmo lentelee taivaalla ja ainakaan DPS:t sitä eivät tajua tai ainakaan osaa ampua. Totta kai healerit ovat vaikeimpia tappaa, jos heidän pelaa hyvin ja he voivat pääosin pelata omien selässä. Analla ei edes ole mitään auto-regeniä, joka löytyy kaikilta muilta healereilta, joten kaikki parantaminen on pitkän cooldownin abilityjen varassa. Jossei sinne heal nadejen ehdi saada 200dmg:a tehtyä tarvittaessa niin parempi käydä rangella harjoittelemassa. Ennemmin kaikille muille healereille buffia kuin nerffiä ainoalle (primary) healerille, jolla voi saada jotain tappojakin aikaan tiimin DPS:ien ollessa sysipaskoja kuten aika usein on.
 
Eipä tuo ole mikään syy laskea ko. hahmon damagea. Nyt tiimi on ihan hukassa, kun taianomaisesti joku vihun hahmo lentelee taivaalla ja ainakaan DPS:t sitä eivät tajua tai ainakaan osaa ampua. Totta kai healerit ovat vaikeimpia tappaa, jos heidän pelaa hyvin ja he voivat pääosin pelata omien selässä. Analla ei edes ole mitään auto-regeniä, joka löytyy kaikilta muilta healereilta, joten kaikki parantaminen on pitkän cooldownin abilityjen varassa. Jossei sinne heal nadejen ehdi saada 200dmg:a tehtyä tarvittaessa niin parempi käydä rangella harjoittelemassa. Ennemmin kaikille muille healereille buffia kuin nerffiä ainoalle (primary) healerille, jolla voi saada jotain tappojakin aikaan tiimin DPS:ien ollessa sysipaskoja kuten aika usein on.
Eli paremmat rankit ei ole syy nerffata, mutta paskemmat rankit sitten kelpaa syyksi ei-nerffaamiselle?
 
Öööö? Todettiin että paremmilla rankeilla ana on mahdoton tappaa -- vastasit, ettei se ole syy nerffata (eli paremmat rankit ei ole syy nerffata) Sitten selität, miten paskojen depsien takia anaa ei saa nerffata. (Eli paskojen rankkien paskat depsit on syy jättää nerffaamatta)

E: Teude siis mielestäni ymmärsi viestisi samalla tavalla kuin minäkin.
 
Öööö? Todettiin että paremmilla rankeilla ana on mahdoton tappaa -- vastasit, ettei se ole syy nerffata (eli paremmat rankit ei ole syy nerffata) Sitten selität, miten paskojen depsien takia anaa ei saa nerffata. (Eli paskojen rankkien paskat depsit on syy jättää nerffaamatta)
Lue se mun viesti niin tajuat mihin viitattiin. Ei ollut kysymys mistään eri rankeista vaan ylipäätään siitä millaisia kaappi-cuckboita suurin osa DPS:n insta-pickaavista pissupöksyistä on. Josset saa tapettua tyyppiä jolla on 200 hiparia, niin turha siitä on foorumeilla itkeä. Ihan newsflashina sellainen juttu että yksi varsinainen hahmo poislukien kaikilla pelihahmoilla tässä pelissä on vähintään tuo 200hp...
 
Eli siis omat depsit on aina perseestä, ja anan pitää siksi tehdä depsienkin työ, ja siksi ei saa nerffata anan damagea? Menee yli hilseen sun ajatukset kyllä. Pelaa sitten itse depsiä ja ole jumalainen tuhoaja? Hyvä ana on edelleen vaikea tappaa, flankerit unille vaan ja meno jatkuu. Joku zen/mercy/lucio kuolee edelleen välittömästi kun winston hyppää naamalle, pharah osuu pari rokua, tracer pääsee yllättämään ja osaa tähdätä, jne.

Kannattaa muutenkin enemmän kohdistaa kritiikkiä omaan peliin, ehkä pääset joskus sellasille rankeille, missä ne depsit ei oo aina kaappi-cuckeja jotka pelaa kädet selän takana :rofl:
 
On se kyllä perkele kun itse saa luciolla mitään aikaseks ja sitten joku tulee ja vääntää paskat niskaan Genjillä jopa ultin kanssa. Nerf Lucio. :rage:
 
Eli siis omat depsit on aina perseestä, ja anan pitää siksi tehdä depsienkin työ, ja siksi ei saa nerffata anan damagea? Menee yli hilseen sun ajatukset kyllä. Pelaa sitten itse depsiä ja ole jumalainen tuhoaja? Hyvä ana on edelleen vaikea tappaa, flankerit unille vaan ja meno jatkuu. Joku zen/mercy/lucio kuolee edelleen välittömästi kun winston hyppää naamalle, pharah osuu pari rokua, tracer pääsee yllättämään ja osaa tähdätä, jne.

Kannattaa muutenkin enemmän kohdistaa kritiikkiä omaan peliin, ehkä pääset joskus sellasille rankeille, missä ne depsit ei oo aina kaappi-cuckeja jotka pelaa kädet selän takana :rofl:
Niin, miksi jokaisen hahmon pitäisi tehdä vaan yhtä asiaa kun kun hahmojen on tarkoitus täydentää toisiaan ja tiimin pelityylin mukaisesti näin voi täyttää muutakin kuin sitä ykkösroolia. Depsin pelaaminen on aika tylsää, kun ei ole kuin se yksi (helppo) homma johon keskittyä, joten jätän sen ihan mielelläni niille neljälle muulle, jotka sen DPS:n insta-pickaavat.

Sleepdartin cooldown on reilu kymmenen sekuntia, ei se ykkösase niitä sarjatulella ammu. Baittaa se dartti pois ja jatka samaan tahtiin kunnes Ana kuolee. Siitäkin vielä heräilet hengissä ja voit päästä pakoon varsinkin jossei Ana satu olemaan valmiina naatin kanssa sitä haudottuaan liian kauan. Zen/Mercy/Lucio kuolee Winstoniin, Pharahiin, Traceriin mutta Anako sitten ei? Logik.

En ole noista rankeista välittänyt kun ainakaan platinan ja pronssin välillä rankilla ei ole merkitystä. Pelaajamassa on ihan sikinsokin niin kauan kuin SR ja MMR perustuu pelkkiin voittoihin, eikä laskelmiin otetaan mukaan sitä miten hyvin pelaa. Toinen vaihtoehto olisi että Blizzard korjaa tuon report-systeemin ja kämppiville grieffereille ruvetaan jakamaan SR-penaltia, että nämä tippuvat kolminumeroisiin SR-lukemiin, tai vaikka kaksinumeroisiinkin niin eivät häiritse peliä aloittavia.
 
Joo, hyvä ana ei kuole noihin flankkereihin, kun se osuu sen darttinsa. Paska ana valittaa foorumilla kun ei voi enää pelkällä damagella voittaa 1v1 dps heroja vastaan. Näin kärjistetysti. Toki muun tiimin toiminta vaikuttaa kanssa aika radikaalisti siihen, pysyykö ana hengissään.

En sano väitä että platissa tai edes timantissa olis mitenkään huikeaa peliälyä pelaajilla, mutta uskottele vaan itelles että pronssissa ja platissa on ihan sama taso :D Vinkki, ei ole. Jo platin ja goldin välillä huomaa aivan selvän tasoeron isossa mittakaavassa. Tottakai yksittäiset pelaajat voi keikkua väärillä rankeilla, mutta yleistäminen on turhaa. Jo tuo sun kokemus, että neljä äijää instalockaa dps heron, kertoo siitä tasoerosta. Oman kokemuksen mukaan high plat/diamondissa jos 2 depsiä instalockataan, niin kyllä ne loput neljä ottaa lähes aina ainakin kaks supporttia ja yhden tankin, hyvässä tapauksessa kaksi. Mutta 3-1-2:kin on täysin pätevä comppi.
 
Joo nyt tulee aika tuuheaa settiä Keikarilta, huomaa että eri rankit kyseessä.
 
Joo nyt tulee aika tuuheaa settiä Keikarilta, huomaa että eri rankit kyseessä.
So? Ei sillä rankilla oikeasti kauheasti väliä ole ennen kuin ollaan siellä top500:ssa.

Kyllä se hyvä Zen myös voittaa flankkerit 1vs1:ssä ja sitä buffattiin, joten vähän tuo Ascendin logiikka mättää. Lucio ja Mercykin pääsee pakoon jos tiimi hengissä ja jossei ole niin eipä kukaan noista healereista mitään clutcheja tee. Ihan rauhassa voit kuvitella siellä kullan ja pronssin välillä olevan jonkun eron, mutta se kertoo siitä että puhut vain perseestäsi etkä ole molemmissa pelannut. Nykyisellään tuo voittoihin perustuva SR ja MMR ei tasaisesti voi tiimejä jakaa, jokin taitomuuttuja siellä kaavassa pitäisi olla jos nuo nykyiset ylikävelyt halutaan lopettaa.

3DPS:iäkin on jo sellainen että alkaa tehdä mieli itkeä kun joku Pharah/Soldier/McCree istuskelee hyökätessä pointin ulkopuolella, kun ei uskalla auttaa tiimiä ja sitten jos tiimi sen pointin heille onnistuu ottamaan niin sitten "pidetään" korkeintaan siinä objectivella. On kuulemma "metaa" pelata keskietäisyyksillä (tai sitten litra paskaa housussa ja muuten vain tykkää katselusta :).
 
So? Ei sillä rankilla oikeasti kauheasti väliä ole ennen kuin ollaan siellä top500:ssa.
Sori, mutta kyllä siellä taitaa olla vähän eroa. Muutama kaveri sattunut pelaamaan tuolla alemmalla tasolla (pronz-silver) ja ollaan päästy joskus samoihin matseihin. Ei siellä nyt se peliäly yleisesti kovin paljoa loista.. Toki trollaajia ja heittäjiä löytyy myös tuolta plat-diamond akselilta, mutta yleisesti ottaen mielestäni siellä kuunnellaan hyvin toisia..
 
Sori, mutta kyllä siellä taitaa olla vähän eroa. Muutama kaveri sattunut pelaamaan tuolla alemmalla tasolla (pronz-silver) ja ollaan päästy joskus samoihin matseihin. Ei siellä nyt se peliäly yleisesti kovin paljoa loista.. Toki trollaajia ja heittäjiä löytyy myös tuolta plat-diamond akselilta, mutta yleisesti ottaen mielestäni siellä kuunnellaan hyvin toisia..
No hyvä jos uskoa ja luottoa siihen löytyy. Näinhän sen pitäisi ollakin että SR:n noustessa myös taitotaso nousee eikä se kertoisi vain voittojen määrästä.
 
Juu kyllä siellä ihan selkeästi eron huomaa. Siellä pronssi-gold akselilla tosiaan se on enemmän sääntö kuin poikkeus että useampikin kaveri tiimissä on täysiä vatipäitä mitä Overwatchiin tulee. Harvemmassa ne onneksi on kun sieltä alkaa pääsee timantti++. Mutta tokihan trolleja sun muita idiootteja löytyy ihan GM-tasolta asti.
 
No paremmille pelaajille niitä voittoja tuppaa tulemaan enemmän kuin häviöitä, ainakin siellä alemilla rankeilla. Sittenhän se tasaantuu, kun aletaan olemaan omaa taitotasoa vastaavalla rankilla. Toki esim. hyvällä porukalla pelaamalla voi päästä omaa tasoaan korkeammallekin, mutta sieltä tippuu monesti alaspäin kun alkaa pelailemaan solo queta..

Sä nyt selität miten eroa rankkien välillä ei ole, kuitenkin sitten annat esimerkkejä miten jossain alarankeilla sankaroidaan. Ei ainakaan vaikuta siltä, että tuota samaa tapahtuisi ylemmillä rankeilla vastaavissa määrin. Eli kai niiden rankkien välillä on sitten eroa?

Ja joo, hyvä zen voittaa jotkut flankerit 1v1, esim tracer/genji on sellasia mitä saa napsittua headshoteilla ja discordilla nopeasti. Zenin kykyä voittaa flankereita ei kuitenkaan buffattu, vai flankataanko sitä reiskan kilven takaa useinkin? Zen kuolee edelleen käytännössä aina, kun tulee 1v1 pharaa tai winstonia vastaan. Tai pitäisi kuolla. Ana voi noista selvitä edelleen, esim hyvällä dartilla.
 
Ihan samoista jutuista platinassa ja timantissa valitellaan, niin eipä siksi kauheasti ole paineita tuosta SR:stä. Jos hyökätessä tiimi seisoo chokessa, niin eipä sille itse mitään kuin pyytää "group uppia", harvoin se toimii mutta ei Blizzard noille grieffereillekään mitään tee vaikka mitä yrität. Aika turha tuo SR on niin kauan ennen kuin tuohon otetaan aktiivinen ote ja tehdään jokin korjausliike. Jos tuollaista tapahtuu timantissakin niin jossain sitä vikaa on :)

Eli nerffattiin nyt sen takia että Winston saa flankata hänet helpommin? Aika kädetön Winny saa olla jos kuolee sitten pre- tai post-nerf Analle ellei sitten reilusti vajailla heloilla hööki. Ja kun ei kuole, niin so? Puske kun se dart on ammuttu. Ja kun ei kuole, niin so? Kumpikin kuitenkin tarvitsee apua sen Winnyn tappamiseen tiimiltä.
 
Niin tai jos siellä voicessa vaikka sopisi taktiikoista niin loppuis se chokessa seisominen :D Sä nyt luulet että kaikki huonot pelaajat pronssissa on vaan trolleja ja griefereitä. Ei ole, ne on paskoja ja siksi siellä pronssissa. En oikeasti muista että mulla olis kertaakaan tullut peliin sellasta jantteria joka trollailis ihan vaan trollailun ilosta ja hyppäilis mapista ulos tjsp. Paskoja pickejä tulee, mutta niidenkin kanssa voi voittaa matseja.

Ei sitä minkään winstonin takia nerffattu. Vaan siksi että teki liikaa kaikkea. Pelin kovimmat healit, käytännössä 300hp, 80 dmg/laaki hitscan, antiheal, hyvä ulti, ulteja ja flankereita tuhoava cc. Joo, analla oli ja on korkeampi skillcap kuin muilla healereilla, mutta kun ennen nerffiä keskinkertainenkin ana oli parempi kuin huippumercy/zen/lucio, niin se on suht typerää.
 
Niin tai jos siellä voicessa vaikka sopisi taktiikoista niin loppuis se chokessa seisominen :D Sä nyt luulet että kaikki huonot pelaajat pronssissa on vaan trolleja ja griefereitä. Ei ole, ne on paskoja ja siksi siellä pronssissa. En oikeasti muista että mulla olis kertaakaan tullut peliin sellasta jantteria joka trollailis ihan vaan trollailun ilosta ja hyppäilis mapista ulos tjsp. Paskoja pickejä tulee, mutta niidenkin kanssa voi voittaa matseja.

Ei sitä minkään winstonin takia nerffattu. Vaan siksi että teki liikaa kaikkea. Pelin kovimmat healit, käytännössä 300hp, 80 dmg/laaki hitscan, antiheal, hyvä ulti, ulteja ja flankereita tuhoava cc. Joo, analla oli ja on korkeampi skillcap kuin muilla healereilla, mutta kun ennen nerffiä keskinkertainenkin ana oli parempi kuin huippumercy/zen/lucio, niin se on suht typerää.
Mitä taktiikoista sopimista siihen tarvitsee että hyökkääjät tajuavat hyökätä pointille? :D Ihan sama hyppiikö ulos kartasta vai seisooko chokessa, lopputulos on sama.

Eipä tässä nyt vielä yhtään perustelua ole kuulunut miksi se Ana olisi op. Kova burst heal kyllä, mutta eipä siihen nyt puututtu. Olisivat ennemmin boostanneet kaikkia muita healereita, jos Ana must-pickiltä tuntuu. On vain typerää tehdä ainoasta tasapainoisesta healerista huonompi.
 
Blizzard reverttasi ana muutokset kranaatin osalta.
Impact damage and healing reverted to live values

Anan ongelma on se, että helvetisti hiilaa ja samaa aikaa voi napsia bodyshoteilla keveimpiä vihuja pois pelistä melko vähäisellä riskillä ja vaivalla. Ana on kuitenkin support healer, ei dps. Mitä ite pelasin S3 Analla, helpointa sillä kiivetä rankeissa.
 
Blizzard reverttasi ana muutokset kranaatin osalta.


Anan ongelma on se, että helvetisti hiilaa ja samaa aikaa voi napsia bodyshoteilla keveimpiä vihuja pois pelistä melko vähäisellä riskillä ja vaivalla. Ana on kuitenkin support healer, ei dps. Mitä ite pelasin S3 Analla, helpointa sillä kiivetä rankeissa.

Ja Zenyn orbin spreadi pois, voi veljet :kahvi:

E:Alt firen, mutta kuitenkin.
 
Mitä taktiikoista sopimista siihen tarvitsee että hyökkääjät tajuavat hyökätä pointille? :D Ihan sama hyppiikö ulos kartasta vai seisooko chokessa, lopputulos on sama.

Usein sinne pontille on montaa reittiä. Se chokessa seisominen tuntuu varmaan turvalliselta, kun ei ole sitä suunnitelmaa mitä tehdä. Heti alussa sopii, että mikä reitti otetaan ja vaikka kuka flankaa&harhauttaa. Monesti saa hyviä tuloksia sillä, että joko määrä tai ehdottaa ja kyselee toisten mielipiteitä.
 
Usein sinne pontille on montaa reittiä. Se chokessa seisominen tuntuu varmaan turvalliselta, kun ei ole sitä suunnitelmaa mitä tehdä. Heti alussa sopii, että mikä reitti otetaan ja vaikka kuka flankaa&harhauttaa. Monesti saa hyviä tuloksia sillä, että joko määrä tai ehdottaa ja kyselee toisten mielipiteitä.
Jaa, no en ole huomannut että tuo toimisi. Silti puolet tiimistä pysähtyy chokeen katselemaan tähtiä ja eka ryysi on pilalla. Tämä siis jos sopii etukäteen laskurin vielä tikittäessä tai kun itse odottelet jo choken takana että mihin se tiimi jäi. Ymmärrettävää se toki on ettei siitä chokesta pääse läpi kuin sellaiset flankerit kuten Ana ja Reinhardt :rolleyes: Samalla voipin suurkuluttajat istuvat yhä siinä chokessa ja itkevät kun 1-2 tiimiläistä ei käytä mikkiä, "ette voi voittaa ja kehittyä kun ette käytä mikkiä". Kyllähän tuo jossain määrin tottakin on, mutta osalle se voip on ihan itseisarvo ja eikä sinne heitetä mitään infoa koko matsin aikana. Pelissä on kuitenkin vain 6 tyyppiä, joita pitää seurata aktiivisesti, pointit ja reitit aina samat, niin ei se ihan ajatustenlukemista vaadi että sieltä chokesta oikeasti mentäisiin läpi. Ennemmin otan tiimiin tyypin joka kerran matsin aikana sanoo Reaperin olevan takana kuin ulvojan: "omg kill that widow/bastion/torb/symmetra", "we need to destroy their teleport", "guys buy mics", ihan helvetin hyödyllistä infoa :D
 
Jaa, miksi Ana op?

Kova heal single target heal, kova aoe burst heal, kova damage (supportiksi), kova survivability (dart + naatti), kova CC (dart), kova ulti (helppoja team wipejä toisen kanssa combottaessa), järjettömän kova utility (naatti)

Yhdelläkään muulla supportilla ei ole lähellekkään yhtä kovaa arsenaalia kuin Analla.
 
Ehkä hieman helpompi leipoa yksi must-pick muiden tasolle kuin tuutata kolmelle muulle herolle buffeja.
 
Ja tämä on syy nerffata ainoaa hyvää healeria sen sijaan että muita buffattaisiin?
Sitten meillä ois 4 ylivoimasta sankaria kun ajatellaan, että healerin tehtävä on healata ja tukea tiimiä eikä toimia primary dps:nä. Yksinkertaisempaa laittaa yks sankari samaan linjaan muiden kanssa kuin säätää monta muuta yhden heron tasolle.
 
Sitten meillä ois 4 ylivoimasta sankaria kun ajatellaan, että healerin tehtävä on healata ja tukea tiimiä eikä toimia primary dps:nä. Yksinkertaisempaa laittaa yks sankari samaan linjaan muiden kanssa kuin säätää monta muuta yhden heron tasolle.
Ana on primary DPS? Tuolla logiikalla Zenyatan damage pitäisi puolittaa ja parannuspallojen teho triplata. Ja jos siis jokaisen hahmon pitää pelata vain sitä tarkoitusta mihin Blizzard on tämän listannut, niin Roadhogiltakin pitää ottaa se haulikko kokonaan pois.
 
Kyllä. Mitähän järkeä siinä nyt taas olisi jos jokaisen supportin damage olisi lähes DPS classien luokkaa yms. ?
Damagen nosto on ainoa tapa buffata hahmoja? DPS-instapick-kaappi-cuckboit ovat ehkä vähän liian haltioissaan tuosta damagen tekemisestä. Se että tyypillä on pelin helpoin homma ei tarkoita sitä, että kaikki tappaminen pitäisi säästää kd-huorille ja potg:n jahtaajille.
 
Heh, "helpoin homma". Teude kyllä kiteytti aika hyvin jokunen kommentti taaksepäin:
Tuohonkin jo vastasin silloin. Anteeksi jos loukkaan jotain mainDPS:iä mutta kyseessä on tiimipeli, jossa jokaisen pitäisi auttaa tiimiä. Ei siellä ole paikkaa leipureille. Yksinkertaisin, yksipuolisin, vähäulotteisin homma, johon vieläpä saa ampua muulta tiimiltä koko pelin ajan.
 
Ja Zenyn orbin spreadi pois, voi veljet :kahvi:

Kaikki muutokset:

https://us.battle.net/forums/en/overwatch/topic/20753516591

We just pushed out a new build with some more changes to test out:

Sombra

  • Hack
    Hacked healthpacks can now be seen through walls for her allies.


Zenyatta

  • Orb of Destruction
    Weapon spread removed.


We also have another build in the works, that will probably hit some time tomorrow. This build will include these changes:

Ana

  • Biotic Grenade
    Impact damage and healing reverted to live values


Zenyatta

  • Orb of Discord
    Targeting through barriers has been reverted


Hyvä että kokeillaan enemmänkin, että löytyy ne toimivat säädöt. Keikarikin voi lopettaa ulinan kun Ana voi healata kuten ennenkin.
 
Keikarikin voi lopettaa ulinan kun Ana voi healata kuten ennenkin.
Kannattaisi opetella lukemaan ennen kuin triggeröityy kun turhake-DPS:istä puhutaan pahaa. Missään vaiheessa en ole puhunut sanaakaan Anan healing-kykyjen/naden nerffistä sanallakaan. Ehkei kannattaisi olettaa jossei tiedä :shy:

Aika marginaaliseksi patchi jää pl. Winnyn kuplan cooldown. Hyvä että Sombraa työstetään sentään abilityjen kautta eikä suoraan pelkällä DPS:llä vaikka sitä hahmo varmaan vieläkin jää kaipaamaan. Junkratilla mennään tipunaskel oikeaan suuntaan, mutta käytännössä noobi-ystävällinen muutos varmaan vain lisää chokessa kämppiviä spämmi-Junkkeja, mikä on ihan väärä suunta.
 
Tuohonkin jo vastasin silloin. Anteeksi jos loukkaan jotain mainDPS:iä mutta kyseessä on tiimipeli, jossa jokaisen pitäisi auttaa tiimiä. Ei siellä ole paikkaa leipureille. Yksinkertaisin, yksipuolisin, vähäulotteisin homma, johon vieläpä saa ampua muulta tiimiltä koko pelin ajan.

Itsehän pelaan pääasiassa Anaa ja tankkeja tällä hetkellä nimenomaan koska DPS on huomattavasti haastavampi rooli, ja pärjään paljon paremmin ja saan enemmän aikaan pelaamalla noita helpompia rooleja, eli tankkeja ja healereita. Ehkä siellä Silverissä se jostain ihmeen syystä näyttää siltä että tankit/healerit on jotenkin vaikeita tai monimutkaisia pelata.
 
Sanottakoon omasta puolesta että itsellä onnistuu sekä D.va että Pharah/Reaper ihan hyvin ainakin omasta mielestä. Huonojakin päiviä on mutta noilla tunnen itseni hyödylliseksi vrt.Lucio, Zarya. S3 Rank ~2k ja S4 ~2,1k
 
Kannattaisi opetella lukemaan ennen kuin triggeröityy kun turhake-DPS:istä puhutaan pahaa. Missään vaiheessa en ole puhunut sanaakaan Anan healing-kykyjen/naden nerffistä sanallakaan. Ehkei kannattaisi olettaa jossei tiedä :shy:
Niin itsehän pelaan pääsääntöisesti tankeilla, joten sinun dps-sontasi ei triggeröi minua mihinkään suuntaan =)
 
Jos Analta samalla kertaa olis viety sekä mahdollisuus healata itseään, että tehdä vahinkoa, olisi siitä tullut liian heikko hahmo. Cooldowneihin ei kuitenkaan voi koskea, koska muuten anti-heal olisi liian vahva.

Pelkkä kiväärin damagen nerffaus toivottavasti ohjaa muitakin pelaajia katselemaan taivaalle. (Joo, ei tule tapahtumaan)


Sombran hackaamien packien näkyminen muille tiimiläisille kuulostaa hyvältä.
 
Itsehän pelaan pääasiassa Anaa ja tankkeja tällä hetkellä nimenomaan koska DPS on huomattavasti haastavampi rooli, ja pärjään paljon paremmin ja saan enemmän aikaan pelaamalla noita helpompia rooleja, eli tankkeja ja healereita. Ehkä siellä Silverissä se jostain ihmeen syystä näyttää siltä että tankit/healerit on jotenkin vaikeita tai monimutkaisia pelata.
En tiedä miten se on helpompaa jos sen oman tontin blokkaamisen/parantamisen lisäksi joudut vähän tappamaankin väkeä. Tankit ovat kuitenkin niitä, joilla DPS:t pääsevät tappoapajille jos on "pakko" puskea etukautta sitä isointa reittiä. Perässä healerit pitämässä molempia hengissä, chippaamasta vihun linjastoa ja vahtimassa flankeja. Ihan liian usein healerit ja tankit ovat niitä jotka tappavat eniten, kun DPS:t ovat "taktisia" ja keskittyvät homman katseluun etäämpää.

Jos viittaat johonkin mekaaniseen taitoon tähtäämisen suhteen, niin tankeillahan tuolle ei ole niin tarvetta, mutta Roadhogin tähtäämisessä kyllä pitää mielessä se oikea etäisyys, että oneshot-heduja saa perille. Ja kaikilla healereille pyssykkä on nimen omaan tarkoitettu pitkälle matkalle kun ottaa huomioon pelityyliin ja dmg drop-offin puuttumisen. Enemmän taitoa se headshot Luciolta vaatii kuin joltain hitscannaajalta.
Niin itsehän pelaan pääsääntöisesti tankeilla, joten sinun dps-sontasi ei triggeröi minua mihinkään suuntaan =)
No vähän kuitenkin näyttää triggeröivän :)
 
En tiedä miten se on helpompaa jos sen oman tontin blokkaamisen/parantamisen lisäksi joudut vähän tappamaankin väkeä.

Tähtäys. Mikään asia Overwatchissa ei ole yhtä vaikeata kuin headshottien paukuttaminen. Huomattavasti vaikeampaa kuin heiluttaa jotain lekaa joka osuu automaagisesti kaikkeen 10 metrin säteellä.
 
Tähtäys. Mikään asia Overwatchissa ei ole yhtä vaikeata kuin headshottien paukuttaminen. Huomattavasti vaikeampaa kuin heiluttaa jotain lekaa joka osuu automaagisesti kaikkeen 10 metrin säteellä.
Kai luit mun koko viestin... Eihän siinä ollut kuin n. 50% tuosta aiheesta.
 
Jos harmittaa pelata huonojen pelaajien kanssa huonoilla rankeilla, niin kannattanee sieltä kivuta pois. Jos oma tiimi ja huonot depsit tuntuu kämppivän, niin ota itse (helppo) Genji tai Tracer ja hae vihut pois. Samat kämpperit ja grieffaajat ja kädettömät dps instalockaajat ne on kuitenkin molemmissa tiimeissä :rolleyes: Ensin yksi tappo, sitten toinen ja tarvittaessa vaikka kuusi. Blizzard huomioi taitotasosi nousun ja saavutat tason, jossa kommunikoitte joukkueen kanssa yhdessä.

Itselläni matsien laatu on ainakin parantunut huomattavasti, kun on lopettanut kokonaan tiimikavereiden syyttelyn ja keskittynyt pelaamaan omaa parasta peliä. Ei rankissa nousemiselle noilla matalemmilla sijoilla ole estettä, jos mekaanista taitoa löytyy. Jos pelitaitoa ei löydy, niin yhtä huonoille ne omat tiimit tuntuu korkeammallakin rankilla kun tappiota pukkaa ja jostain pitää syylliset etsiä :)
 
Jos harmittaa pelata huonojen pelaajien kanssa huonoilla rankeilla, niin kannattanee sieltä kivuta pois. Jos oma tiimi ja huonot depsit tuntuu kämppivän, niin ota itse (helppo) Genji tai Tracer ja hae vihut pois. Samat kämpperit ja grieffaajat ja kädettömät dps instalockaajat ne on kuitenkin molemmissa tiimeissä :rolleyes: Ensin yksi tappo, sitten toinen ja tarvittaessa vaikka kuusi. Blizzard huomioi taitotasosi nousun ja saavutat tason, jossa kommunikoitte joukkueen kanssa yhdessä.

Itselläni matsien laatu on ainakin parantunut huomattavasti, kun on lopettanut kokonaan tiimikavereiden syyttelyn ja keskittynyt pelaamaan omaa parasta peliä. Ei rankissa nousemiselle noilla matalemmilla sijoilla ole estettä, jos mekaanista taitoa löytyy. Jos pelitaitoa ei löydy, niin yhtä huonoille ne omat tiimit tuntuu korkeammallakin rankilla kun tappiota pukkaa ja jostain pitää syylliset etsiä :)
Niin no vaihtoehtona olisi että Blizzard alkaa tehdä jotain griefing-raporteille, niin tuo SR alkaisi kautta linjan kertoa enemmän pelaajan taidosta. Ei ne SR-laskumuutokset huonoa tekisi, mutta pelaajan paikka ei ole Compissa jos ainoa anti tiimille on hyökätessä seistä chokessa ja antaa vihuille ilmaista ulti-latausta samalla kun muu tiimi yrittää.

Ja jos olisit ketjua lukenut ja/tai peliä enemmän pelannut niin tietäisit ettei Genji tai Tracer ole niitä peräänkuulutettuja DPS:iä, koska he eivät ole DPS:iä... Enkä usko että se on tiimikaverien syyttelyä jos pyytää tulemaan chokesta läpi ja lopettamaan kämppimisen. Tuollainen peli on kuitenkin haaskattua aikaa aina jokaiselle matsiin osallistujalle, kun ei ylikävelty matsi lämmitä varmasti kenenkään mieltä.
 
Niin no vaihtoehtona olisi että Blizzard alkaa tehdä jotain griefing-raporteille, niin tuo SR alkaisi kautta linjan kertoa enemmän pelaajan taidosta. Ei ne SR-laskumuutokset huonoa tekisi, mutta pelaajan paikka ei ole Compissa jos ainoa anti tiimille on hyökätessä seistä chokessa ja antaa vihuille ilmaista ulti-latausta samalla kun muu tiimi yrittää.

Ja jos olisit ketjua lukenut ja/tai peliä enemmän pelannut niin tietäisit ettei Genji tai Tracer ole niitä peräänkuulutettuja DPS:iä, koska he eivät ole DPS:iä... Enkä usko että se on tiimikaverien syyttelyä jos pyytää tulemaan chokesta läpi ja lopettamaan kämppimisen. Tuollainen peli on kuitenkin haaskattua aikaa aina jokaiselle matsiin osallistujalle, kun ei ylikävelty matsi lämmitä varmasti kenenkään mieltä.

Itse kyllä tuumisin, että SR kertoo pelaajan taitotasosta enemmän kuin se, mitä satunnaisessa yhdessä matsissa joku näkee kolmannen persoonan kuvakulmasta aina itse kuoltuaan :D

T. Lvl 468 ja viime seasonilla overbuffissa #300 Tracer. Ja joku #2000 Ana. Tulee itse aika laajasti pelattua eri heroja. Ja pidettyä hauskaa myös comppia pelatessa :tup:
 
Itse kyllä tuumisin, että SR kertoo pelaajan taitotasosta enemmän kuin se, mitä satunnaisessa yhdessä matsissa joku näkee kolmannen persoonan kuvakulmasta aina itse kuoltuaan :D

T. Lvl 468 ja viime seasonilla overbuffissa #300 Tracer. Ja joku #2000 Ana. Tulee itse aika laajasti pelattua eri heroja. Ja pidettyä hauskaa myös comppia pelatessa :tup:
Kolmannen persoonan kuvakulmasta aina itse kuoltuaan? Jos killcamiin yrität nokkelasti viitata niin taas osoitit ettet ole ketjua lukenut. Kyse on nimen omaan siitä että kun itse menet chokesta läpi 'group upia' spämmien niin suurin osa tiimistä jää sinne seisomaan kuin tikku paskaan.

Itsekin tulee pelailtua oikeastaan kaikilla hahmoilla, mutta Compin puolella classia kohti vain 3-4 hahmoa per class, joilla voi luottavaisin mielin tehdä oman osansa.
 
Nämä ovat kyllä hienoja matseja kun on aika yksipuolista niin voittaja porukka sanoo lopuksi gg.
Ihme kyllä jos en kohtaa saa banneja tässä kun joka kertaa tulee sanottua pari valittua sanaa.
 
Viimeksi muokattu:
Nämä ovat kyllä hienoja matseja kun on aika yksipuolista niin voittaja porukka sanoo lopuksi gg.
Ihme kyllä jos en kohtaa saa banneja tässä kun joka kertaa tulee sanottua pari valittua sanaa.

Ehkä kannattaa kurkata peiliin, jos gg:n kuuleminen matsin jälkeen pääsee ihon alle.
 
Ehkä kannattaa kurkata peiliin, jos gg:n kuuleminen matsin jälkeen pääsee ihon alle.

Kysynpä ihan mielenkiinnosta että onko se "gg" jos vihu kairaa sua perseeseen niin että hyvä jos pääset pointille asti? Minun mielestä ei ja ihan syystäkin Zerrodia vituttaa.
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
258 788
Viestejä
4 499 086
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom