Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Sama vika. Kyseessä on kuitenkin hyvin vahvasti tiimipeli. Jos ei osata pelata tiiminä niin ei siitä häviöstä tarvitse mitään pisteitäkään alkaa jakamaan, vaikka täälläkin moni oman elämänsä Seagull tuntuu olettavan että oma suoritus on joka pelissä täydellinen ja pitäisi saada +50 rating vaikka hävittäisiin.
Onko sulle kaikki noin mustavalkosta? :jd:
 
Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta käsittääkseni Blizzard huomioi yksilönkin suorituksen ratingin muutoksissa. Eli jos pelasit henkilökohtaisella tasolla hyvin, menetät vähemmän ratingia tappiosta ja saat enemmän voitosta. Vaikutus toki ei ole mikään järkyttävän suuri, mutta ainakin omalla kohdalla huomannut aiemmilla seasoneilla, että kun on itse pelannut hyvin, nousee rating vaikka häviäisi ja voittaisi vuorotellen :)

Noita kaavoja on aika hemmetin vaikea tehdä toimiviksi, kun pitää ottaa niin monta asiaa huomioon. Miten esimerkiksi joku D.Va, joka saa häirittyä vihollista ja houkuteltua parhaassa tapauksessa useamman pelaajan peräänsä pois pointilta, jolloin muu tiimi saa helposti ylivoimalla otettua pointin haltuun. Käytännössä hyvin pelattu, mutta mitäs statseja tuosta jää?

Kyllä tuo MM systeemi mielestäni pitkässä juoksussa asettaa pelaajat aika lailla oikeille paikoilleen tälläkin hetkellä. Jos haluaa kiipiä rankissa ylöspäin, niin varmaan kannattaa aloittaa siitä että miettii omaa pelaamistaan kriittisesti ja keskittyy aina siihen omaan suoritukseensa, koska se on ainoa mihin voi oikeasti vaikuttaa :)
 
@Mastadontti
Mitä itse olen huomannut, niin rating lasku ja nousu ovat täysin verranollisia vain pelin tulokseen. Individuaalisia suorituksia ei nähtävästi lainkaan oteta huomioon. Ja jos otetaankin niin vaikutus on niin pieni että on yksi ja sama olisiko sitä vai ei.

Voit carrytä koko tiimiä pelin ajan, pelaamalla ihan God-like tavalla, ja silti menetät Ratingia surkean tiimin takia joka täysin Roflstompattiin.
 
Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta käsittääkseni Blizzard huomioi yksilönkin suorituksen ratingin muutoksissa. Eli jos pelasit henkilökohtaisella tasolla hyvin, menetät vähemmän ratingia tappiosta ja saat enemmän voitosta. Vaikutus toki ei ole mikään järkyttävän suuri, mutta ainakin omalla kohdalla huomannut aiemmilla seasoneilla, että kun on itse pelannut hyvin, nousee rating vaikka häviäisi ja voittaisi vuorotellen :)

Noita kaavoja on aika hemmetin vaikea tehdä toimiviksi, kun pitää ottaa niin monta asiaa huomioon. Miten esimerkiksi joku D.Va, joka saa häirittyä vihollista ja houkuteltua parhaassa tapauksessa useamman pelaajan peräänsä pois pointilta, jolloin muu tiimi saa helposti ylivoimalla otettua pointin haltuun. Käytännössä hyvin pelattu, mutta mitäs statseja tuosta jää?

Kyllä tuo MM systeemi mielestäni pitkässä juoksussa asettaa pelaajat aika lailla oikeille paikoilleen tälläkin hetkellä. Jos haluaa kiipiä rankissa ylöspäin, niin varmaan kannattaa aloittaa siitä että miettii omaa pelaamistaan kriittisesti ja keskittyy aina siihen omaan suoritukseensa, koska se on ainoa mihin voi oikeasti vaikuttaa :)
Näin juuri, mutta tuo yksilösuorituksen rooli pitäisi olla reilusti isompi. Ei siinä mitään järkeä ole että joku hang-around/trolli pysyy samoissa rankeissa vain sen takia että tiimi kantaa häntä. Kun sillä yksilösuorituksella olisi merkitystä, niin MM toimisi paljon paremmin ja yli puolet matseista ei olisi pelkkää ylikävelyä. Nyt jos haluat rankissa kiivetä niin melkeinpä pakko pelata DPS-hahmoa tai pelata premade-porukalla. IMO eka on vain tylsää ja toinen huijaamista niin kauan kuin soloqueuettajilla on samat rank-perusteet ja/tai rank. Eilenkin oli sellaista settiä joka comp-matsissa että hämillään ja kyrpiintyneenä oli vain pakko lopulta lopettaa, kun matsit tuntuu ihan ajanhaaskaukselta.

Mitä tulee esim. D.Vaan, niin hän saa tuossa tilanteessa blockaamisesta pisteitä. Varsinaisten flankerien kanssa kuitenkin on pakko ottaa kaavaan mukaan joko vihun selässä vietetty aika ja/tai tehty/otettu damage sekä varmaan ylipäätään aggrottujen vihujen käyttämä aika.
 
Ei siitä häviöstä ikinä rating nouse, mutta vähemmän se pitäisi laskea jos oma suoritus oli parasta A-luokkaa. Jos näin ei ole, niin ehkä et ole kantanut God-like tavalla? Käsittääkseni Blizzard vertaa sun statseja muiden vastaavien pelien statseihin ja arvioi jotenkin siitä suoritusta. Eli esimerkiksi jos pelasit soldierilla Hanamura defendissä, niin verrataan muiden pelaajien vastaaviin tilanteisiin. En tietenkään tiedä tarkkaan miten ne sitä arviota tekevät, mutta muistelen että jossain developer updatessa tai blue postissa on näin kerrottu.
 
Mä oon edelleen sitä mieltä ettei sillä yksilösuorituksella ole mitään merkitystä jos joukkueen synergiat ei toimi keskenään. Kyllä sillä on suuri vaikutus että puhutaanko mikkiin, kuunnellaanko joukkueen muita pelaajia vai vedetäänkö ihan solona toisista välittämättä. Vaikkei sitä mikkiä omistaisi tai ei tahdo siihen puhua, niin kyllä se on silti hyvä automaattisesti liittyä siihen kanavalla. Aika harvoin tulee niitä tilanteita että pitää oikeasti joku mutettaa sieltä sen takia että se häirittee peliä tai flamettaa.
 
Mä oon edelleen sitä mieltä ettei sillä yksilösuorituksella ole mitään merkitystä jos joukkueen synergiat ei toimi keskenään. Kyllä sillä on suuri vaikutus että puhutaanko mikkiin, kuunnellaanko joukkueen muita pelaajia vai vedetäänkö ihan solona toisista välittämättä. Vaikkei sitä mikkiä omistaisi tai ei tahdo siihen puhua, niin kyllä se on silti hyvä automaattisesti liittyä siihen kanavalla. Aika harvoin tulee niitä tilanteita että pitää oikeasti joku mutettaa sieltä sen takia että se häirittee peliä tai flamettaa.
Mutta onko tuo sitten syy rankaista niitä pelaajia jotka yrittävät tiimissä pelata?
 
Mutta onko tuo sitten syy rankaista niitä pelaajia jotka yrittävät tiimissä pelata?

Kyllä siitä häviöstä pitää rangaista, mutta sitä määrää kyllä pitäis viilata. Yksittäissuoritus vois olla suurempikin siihen SR-nousuun/laskuun, mutta ennemmin poistaisin sen häviö- ja voittoputken vaikutuksen kokonaan. Ehkä se on tarkotettu siihen, että sillä saadaan liian hyvät ja huonot pelaajat nopeemmin sinne minne ne kuuluukin, mutta sitä vartenhan on jo placement matsit. Liian monesti se häviö ei johdu omasta huonosta suoriutumisesta, vaan griefereistä, luovuttajista ja lähtijöistä. Ne vaan pilaa hyvinkin alkaneet matsit ja aiheuttaa hyvillekkin pelaajille tarpeettomia häviöputkia, kun samat tyypit voi tulla seuraavaankin matsiin.
 
Kyllä siitä häviöstä pitää rangaista, mutta sitä määrää kyllä pitäis viilata. Yksittäissuoritus vois olla suurempikin siihen SR-nousuun/laskuun, mutta ennemmin poistaisin sen häviö- ja voittoputken vaikutuksen kokonaan. Ehkä se on tarkotettu siihen, että sillä saadaan liian hyvät ja huonot pelaajat nopeemmin sinne minne ne kuuluukin, mutta sitä vartenhan on jo placement matsit. Liian monesti se häviö ei johdu omasta huonosta suoriutumisesta, vaan griefereistä, luovuttajista ja lähtijöistä. Ne vaan pilaa hyvinkin alkaneet matsit ja aiheuttaa hyvillekkin pelaajille tarpeettomia häviöputkia, kun samat tyypit voi tulla seuraavaankin matsiin.
Molempi parempi. S4-placementit nyt oli ihan vitsi, niin mieluummin näkisi kaikkien aloittavan nollarankista jossei SR-kaavalle mitään tehdä :) Samalla tuon sanktiottoman lähtemisen voisi poistaa jos lähtijöitä on vasta yksi. Siinä kuitenkin on vielä täysi mahdollisuus ottaa taisteluvoitto varsinkin kun usein se lähtijä on joku griefer joka on vain kämppinyt koko pelin. Sitten ne mahdollisuudet vasta sulaa kun sen 2min odottelun jälkeen joku MVP päättääkin lähteä matsista "kun eihän me nyt 5v6:sta voida voittaa..." :facepalm:
 
Tähän asti on tullut ehkä kaksi 5v6 voittoa, eli on se omalla kohdalla ainakin tosi harvinaista herkkua. Yleensähän se vaan laskee tiimin moraalia, eikä moni usko enään täysillä voittomahdollisuuksiin. Joku toinenkin vaihtoehto tuohon voisi sopia, esimerkiksi toinen joukkue voisi joutua pelaamaan myös 5 pelaajalla tai 5 pelaajan joukkue saisi esimerkiksi lisää aikaa kelloonsa.

Placement matsit olis kyllä tarpeellisia jos voitto-/häviöputki poistettaisiin, mutta niistä vois tehdä pidemmät kuin 10 peliä jos tuntuu ettei sillä saa tarpeeksi tarkkaa arviota pelaajan tasosta.
 
Äsken oli kyllä aika wtf hetki. Tyyliin tasaisin cp matsi koskaan joka kesti sen 3 rundia (itse tulin matsiin mukaan vasta toisessa matsissa) ja oli overtimeä aika kauan ja voittavan tiimin kaverin sanoo "ez cunts".
Noh, kukin tavallaan.
 
Äsken oli kyllä aika wtf hetki. Tyyliin tasaisin cp matsi koskaan joka kesti sen 3 rundia (itse tulin matsiin mukaan vasta toisessa matsissa) ja oli overtimeä aika kauan ja voittavan tiimin kaverin sanoo "ez cunts".
Noh, kukin tavallaan.
Noinhan se pitääkin, itse aina vedän loppuun mah. tökeröt trolliprovot ja katson kun vastapuoli louskuttaa itku kurkussa takaisin, CÄCÄÄ!
 
Ne vaan pilaa hyvinkin alkaneet matsit ja aiheuttaa hyvillekkin pelaajille tarpeettomia häviöputkia, kun samat tyypit voi tulla seuraavaankin matsiin.

Mutta kun käytännössä on täysin sama todennäköisyys että ne tulee vastapuolelle ja saat sitten vuorostaan voiton niiden takia. Liian suurta vaikutusta tuolle henkilökohtaselle suoriutumiselle ei vaan voi antaa koska ei sitä voi 100% luotettavasti laskea millään kaavalla kaikille hahmoille.

Jos sulla on tiimissä Lucio joka vetää kultahealingit seisomalla vaan paikallaan healing aura päällä, onko se silloin hyvä suoritus?
 
Mutta kun käytännössä on täysin sama todennäköisyys että ne tulee vastapuolelle ja saat sitten vuorostaan voiton niiden takia. Liian suurta vaikutusta tuolle henkilökohtaselle suoriutumiselle ei vaan voi antaa koska ei sitä voi 100% luotettavasti laskea millään kaavalla kaikille hahmoille.

Jos sulla on tiimissä Lucio joka vetää kultahealingit seisomalla vaan paikallaan healing aura päällä, onko se silloin hyvä suoritus?
Eikö siksi olisi hyvä eliminoida tuo mahdollisuus niin tuurin osuus voitoissa olisi pienempi?

Liittyykö Lucio-kommentti jotenkin aiempaan keskusteluun? Jos niin miten? Ja jos ei niin mikä on jutun pointti?
 
Eikö siksi olisi hyvä eliminoida tuo mahdollisuus niin tuurin osuus voitoissa olisi pienempi?

Liittyykö Lucio-kommentti jotenkin aiempaan keskusteluun? Jos niin miten? Ja jos ei niin mikä on jutun pointti?

Eliminoida mikä mahdollisuus?

Lucio-kommentti liittyy siihen että paperilla kyseinen Lucio joidenkin mittareiden mukaan olisi suoriutunut varsin mukiinmenevästi kyseisessä hypoteettisessa pelissä, vaikkei käytännössä tehnyt yhtään mitään.
 
Eliminoida mikä mahdollisuus?

Lucio-kommentti liittyy siihen että paperilla kyseinen Lucio joidenkin mittareiden mukaan olisi suoriutunut varsin mukiinmenevästi kyseisessä hypoteettisessa pelissä, vaikkei käytännössä tehnyt yhtään mitään.
Kämpperien ja muiden trollien tuleminen omaan/vihun tiimiin.

Sillä mittarilla että parantaa paljon? Aika outo heitto keskusteluun, jossa ei tuollaisesta ole puhuttu missään vaiheessa vaan ihan päinvastaisesta ratkaisusta o_O

Olisihan se hyvä eliminoida joo, ei vaan ole tässä 19 sivun aikana vielä tullut yhtään järkevää ehdotusta miten.
Ainakin pari edellistä sivua käsitellyt tätä. Siitä vain lukemaan :) Tai ainakin joku perustelu mitä ko. ratkaisuissa on pielessä :D
 
Viimeksi muokattu:
Oon alkanut odotteleen muutaman minuutin matsien välissä jos edellisessä pelissä on joku trollaillut, mutta on sekin vähän turhauttavaa puuhaa pitkien hakuaikojen lisäksi.
 
Ainakin pari edellistä sivua käsitellyt tätä. Siitä vain lukemaan :) Tai ainakin joku perustelu mitä ko. ratkaisuissa on pielessä :D

Tässä sitä on tullut seurailtua, eikä sieltä ole vielä tullut yhtäkään ehdotusta jolla tuota saisi oikeasti ratkaistua. Usko pois, Blizzardilla on huomattavasti sinua fiksummat kaverit pähkäilemässä ratkaisua näihin asioihin aamusta iltaan. Siksipä en omaa aikaani siihen jaksakaan tuhlata, Overwatch on kuitenkin ainakin itselle peli, ts. viihdettä jonka parissa on kiva viettää vapaa-aikaa. MMR/SR -korjailut jätän suosiolla Blizzardin huoleksi koska niiden läpikäynti jossain io-techin BBS:ssä on käytännössä 100% turhaa.
 
Mutta kun käytännössä on täysin sama todennäköisyys että ne tulee vastapuolelle ja saat sitten vuorostaan voiton niiden takia. Liian suurta vaikutusta tuolle henkilökohtaselle suoriutumiselle ei vaan voi antaa koska ei sitä voi 100% luotettavasti laskea millään kaavalla kaikille hahmoille.

Jos sulla on tiimissä Lucio joka vetää kultahealingit seisomalla vaan paikallaan healing aura päällä, onko se silloin hyvä suoritus?
Kuten aikaisemmin tähän ketjuun olen jo kirjoittanut niin itseasiassa se on todennäköisempaa, että se trollaaja on vastustajan puolella koska 6/11
 
Oon alkanut odotteleen muutaman minuutin matsien välissä jos edellisessä pelissä on joku trollaillut, mutta on sekin vähän turhauttavaa puuhaa pitkien hakuaikojen lisäksi.

Pelaatko sinä jossain masterissa tjs. kun on pitkät hakuajat? Itse ihan rupuluokassa ja pisin haku on ollut 1min 10sek noin joskus aamulla seitsemän aikaan.
 
Noinhan se pitääkin, itse aina vedän loppuun mah. tökeröt trolliprovot ja katson kun vastapuoli louskuttaa itku kurkussa takaisin, CÄCÄÄ!
Onneksi näissä peleissä saa todella nopeasti muten kaltaisillesi naperoille. Ei ehi ees miettiä mitä se sano. Sieläpä rölläävät sitte chattiin yksinään
 
Noinhan se pitääkin, itse aina vedän loppuun mah. tökeröt trolliprovot ja katson kun vastapuoli louskuttaa itku kurkussa takaisin, CÄCÄÄ!

Tästä päästäänkin takaisin siihen väittelyyn GG:n viljelemisestä täydellisissä ylikävelyissä. 99/100 pelkkää trollaamista, jonka tarkoitus on olla mahdollisimman täydellinen mulkku joka on pilattu korvilla.
 
Tässä sitä on tullut seurailtua, eikä sieltä ole vielä tullut yhtäkään ehdotusta jolla tuota saisi oikeasti ratkaistua. Usko pois, Blizzardilla on huomattavasti sinua fiksummat kaverit pähkäilemässä ratkaisua näihin asioihin aamusta iltaan. Siksipä en omaa aikaani siihen jaksakaan tuhlata, Overwatch on kuitenkin ainakin itselle peli, ts. viihdettä jonka parissa on kiva viettää vapaa-aikaa. MMR/SR -korjailut jätän suosiolla Blizzardin huoleksi koska niiden läpikäynti jossain io-techin BBS:ssä on käytännössä 100% turhaa.
Merkillistä että tiedät etteivät nuo ole mahdollisia ratkaisuja, muttet kuitenkaan osaa yhtään perustella miksi ei. Olkiukot ja muu trollaaminen sinällään ei perustelua ole. Mutta jotka ihmeessä ad hominemien parissa, olet varmasti mukavaa peliseuraa :)
 
Pelaatko sinä jossain masterissa tjs. kun on pitkät hakuajat? Itse ihan rupuluokassa ja pisin haku on ollut 1min 10sek noin joskus aamulla seitsemän aikaan.
Ën pelaa masterissa vaan ihan plat/diamond tasolla heilunut. Hakuaika vaihtelee yleensä 2-4min välillä ja klo 16-20 välillä enimmäkseen pelailen.

Tarkoitin vaan sitä että kun tuohon lisää sen 5min tauon ennenkuin alkaa hakemaan uutta matsia niin se on turhauttavaa. Eihän tuo 5-9min sisänsä ole pitkä aika, mutta silloin kun aikaa pelaamiselle löytää niin ei tahtoisi jäädä turhaan odottelemaan.
 
Luciolle muutoksia:
Overwatch

  • Sonic Amplifier
    • Projectile speed increased from 40 to 50
    • Alternate fire now considers vertical orientation when knocking targets back
  • Crossfade
    • Song's area-of-effect radius decreased from 30 meters to 10 meters
      • A temporary in-game visual has been added to illustrate this radius (it is only visible to Lúcio and his teammates)
    • Heal Song
      • Healing-per-second has been increased by 50% (also applies to Lúcio's Amp It Up ability)
  • Sound Barrier
    • Radius decreased from 30 meters to 20 meters
  • Wall Ride
    • Movement speed increased by 30% when wall riding
    • Lúcio now receives a burst of speed when leaping off a wall
 
Aika rankka nerffi AOE:hen, ei paljon flankkailla :( Ilman crossfade-muutoksia olisi ihan hyvä setti, vaikka en kyllä ihan ole ymmärtänyt miten se Luciolla pelaaminen kuulemma usein tuntuu merkityksettömältä, mikä kai näissä muutoksissa on takana. Varmasti tuntuukin merkityksettömältä jos vaan omien takana seisoo, muttei se silloin paljon muista hahmoista eroa.

Nää uudistukset on kyllä hyviä, mutta en silti halua pelata tätä peliä enää ikinä supportilla lapsenvahtisimulaattorina.
No Lucio on supporteista vähiten tuota, mutta tuon aoe-nerffin jälkeen babysittaus on ainakin samalla tasolla Zenin kanssa. Ja mikäs siinä sittaillessa, jos DPS/tankki-osasto oikeasti puskee eteenpäin, mutta usein se on sitä sormi suussa seisomista kun yllättäen tuleekin joku mutka tai choke vastaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Aika rankka nerffi AOE:hen, ei paljon flankkailla :( Ilman crossfade-muutoksia olisi ihan hyvä setti, vaikka en kyllä ihan ole ymmärtänyt miten se Luciolla pelaaminen kuulemma usein tuntuu merkityksettömältä, mikä kai näissä muutoksissa on takana. Varmasti tuntuukin merkityksettömältä jos vaan omien takana seisoo, muttei se silloin paljon muista hahmoista eroa.
No siis statseja tuijottamalla voi tuntua ehkä merkityksettömältä se, että hahmon ensisijaista tehtävää ja yhtä pelin tärkeimmistä taidoista eli tiimin speed boostausta ei seurata pelin mittareissa millään tavalla.

Nää uudistukset on kyllä hyviä, mutta en silti halua pelata tätä peliä enää ikinä supportilla lapsenvahtisimulaattorina.
 
En jaksa uskoa, että tuollaisenaan menee lucion muutokset läpi, onhan toi nyt ihan ku jostain custom gamesta kun äijä vaan liitää pitkin mappia:D

Mutta ihan hyvä jos jotenkin saavat lucionkin aktiivisemmaksi. Onhan toi ny vähän vammasta nyt, kun riittää että samassa matsissa oot niin omat saa aurat, välillä voi koittaa booppailla jonkun kaivoon sit. Booppimuutos on ihan jepa, tollahan saa ryssittyä esim. vihun reiskaultin jos oikeeseen aikaan heittää ukon ilmaan ja ultti osuukin maahan myöhemmin, omat ehtii alta pois? Joskus oon miettiny et ois ihan siisti jos Lucio vois vaikka boopilla herättää nukkuvan kaverin, sopis ainakin hahmoon?:rofl: Ja tulis tosiaan tuohon lucion support-toimintaankin vähän aktiivisuutta, ettei supporttaukseen riittäis olemassaolo.
 
En jaksa uskoa, että tuollaisenaan menee lucion muutokset läpi, onhan toi nyt ihan ku jostain custom gamesta kun äijä vaan liitää pitkin mappia:D

Haha kuuluisat viimeiset sanat, kyllähän siitä Bastion- keissistä kaikki oppi, että se mikä päätyy PTR:lle päätyy sellaisenaan myös peliin. Ihan sama vaikka siinä ei olisi mitään järkeä ja siitä kaikki antaisivat palautetta. Blizzardin tasapainottaminen toimii niin että vedetään kaikki nupit överiksi, katsotaan mitä se aiheuttaa live-serverillä ja säädetään sitä sitten livessä hieman maltillisemmaksi sen mukaan mikä on valituksen määrä.

Lucion kohdalla tuossa nyt sentään on se hyvä puoli, että ei tuossa muiden peli mene pilalle siitä että yks jamppa liitelee ympäri karttaa kun sen tappokyvyt on hyvin tilannekohtaisia.
 
Eikös tosta bastion-keissistä blizzard kommentoinu, että otettiin opiksi, ja jatkossa kuunnellaan enemmän palautetta PTR-pelaajilta? Vaikka toki ptr:n perusteella tasapainotus on vaikeaa, kun compit on mitä on ja siellä käydään pelaamassa yks matsi ja sen perusteella porukka saa mielikuvan muutoksista.
 
Eikös tosta bastion-keissistä blizzard kommentoinu, että otettiin opiksi, ja jatkossa kuunnellaan enemmän palautetta PTR-pelaajilta? Vaikka toki ptr:n perusteella tasapainotus on vaikeaa, kun compit on mitä on ja siellä käydään pelaamassa yks matsi ja sen perusteella porukka saa mielikuvan muutoksista.
Se jeffi taisi vain sanoa et joo, mun mielestä tässä nyt ei ole mitään vikaa, mutta kun kerta pyydätte niin nerffataan vähän. Ei tehty siis mitään väärin :cigar2:
 
Se jeffi taisi vain sanoa et joo, mun mielestä tässä nyt ei ole mitään vikaa, mutta kun kerta pyydätte niin nerffataan vähän. Ei tehty siis mitään väärin :cigar2:
No niinhän se sanoi:

"I want to share my personal opinion on Bastion (which is dangerous because I know I am a spokesperson for the game). I play every night. I'm playing both Quick Play and Competitive (I played 2 games of CTF to get my loot box). Over the past few nights I've played with, as and against Bastion. My perception is that he is a little too powerful right now."
 
  • Tykkää
Reactions: mrK
No niinhän se sanoi:

"I want to share my personal opinion on Bastion (which is dangerous because I know I am a spokesperson for the game). I play every night. I'm playing both Quick Play and Competitive (I played 2 games of CTF to get my loot box). Over the past few nights I've played with, as and against Bastion. My perception is that he is a little too powerful right now."
Olisit nyt edes sen loppuosankin laittanut

"But a lot of the feedback I read feels wildly blown out of proportion. Bastion isn't the "I Win button" and he can be focused and countered. When a team is coordinated, he is far scarier than when a team is just playing a pick-up/deathmatch style of play -- and I've witnessed both over the past few nights. I think complaints and praise of Bastion are both valid. I don't think he's perfect yet. But I do think there is a high amount of hyperbole around this particular situation."

Ja täähän on siis ihan bullshittiä
 
Olisit nyt edes sen loppuosankin laittanut

"But a lot of the feedback I read feels wildly blown out of proportion. Bastion isn't the "I Win button" and he can be focused and countered. When a team is coordinated, he is far scarier than when a team is just playing a pick-up/deathmatch style of play -- and I've witnessed both over the past few nights. I think complaints and praise of Bastion are both valid. I don't think he's perfect yet. But I do think there is a high amount of hyperbole around this particular situation."

Ja täähän on siis ihan bullshittiä
Miten niin?
"But a lot of the feedback I read feels wildly blown out of proportion."
Totta, kitinä lähti ihan käsistä.
"Bastion isn't the "I Win button" and he can be focused and countered."
Totta.
"When a team is coordinated, he is far scarier than when a team is just playing a pick-up/deathmatch style of play -- and I've witnessed both over the past few nights."
Tämäkin on ihan totta ja koskee oikeastaan jokaista hahmoa.
"I think complaints and praise of Bastion are both valid."
Oikein.
"I don't think he's perfect yet."
Taas meni oikein.
"But I do think there is a high amount of hyperbole around this particular situation."

Minun mielestäni tuo oli ihan 100% kuten tapaus oli, ainakin näin itse tilanteen näen. Ei Bastion ollut silloin eikä nytkään ylivoimainen hahmo eikä sitä oikeastaan näe juurikaan competitive matseissa, ainakaan itse en ole nähnyt buffeista huolimatta.
 
Bastionilla on sellainen mekaniikka, että se ei mitenkään voi olla balanssissa kaikkien tasoryhmien läpi. Sama pätee Torbjörniin. Jos Bastion on "varteenotettava pick" ylimmissä rankeissa, niin se tarkoittaa että alemmissa rankeissa sekä kaikissa QP- peleissä, arcade-peleissä jne. pelit menee pilalle siinä kun koko peli alkaa pyörimään sen ympärillä että mitä se Bastion tekee. Eli se teki koko pelistä yksipuolisemman ja rasittavamman. Voihan sitä opetella counteraamaan täydellisesti, mutta monet ihan vaan lopettaisivat pelaamisen ja pelaisivat jotain kiinnostavampaa. Blizzard sääti numeroita hieman järkevämpään suuntaan, mutta ei tainnut oikein itsekään ymmärtää että miksi.
 
Miten niin?
"But a lot of the feedback I read feels wildly blown out of proportion."
Totta, kitinä lähti ihan käsistä. Ei lähtenyt, bastion oli PTR:ssä pitkään tuossa tilassa ja se silti päästettiin liveen.
"Bastion isn't the "I Win button" and he can be focused and countered."
Totta. Bastionin focusaamiseen tarvittiin väh. 4 henkilöä ja se on aivan liikaa 6v6 pelissä.
"When a team is coordinated, he is far scarier than when a team is just playing a pick-up/deathmatch style of play -- and I've witnessed both over the past few nights."
Tämäkin on ihan totta ja koskee oikeastaan jokaista hahmoa. Bastionin kanssa ei tarvinnut olla "coordinated". Reiska pick on varmaan päästä heittämällä 70% pick GM peleissä, ja healeri löytyy aina pockettaamaan sitä bastionia. Väärin meni taas.
"I think complaints and praise of Bastion are both valid."
Oikein. Ei, valitukset oli täysin oikeutettua.
"I don't think he's perfect yet."
Taas meni oikein. Ainut oikea toteamus.
"But I do think there is a high amount of hyperbole around this particular situation." Jos tässä oli niin paljon liioittelua, niin miksi bastioni nerffattiin taas 0-pickiksi?

Minun mielestäni tuo oli ihan 100% kuten tapaus oli, ainakin näin itse tilanteen näen. Ei Bastion ollut silloin eikä nytkään ylivoimainen hahmo eikä sitä oikeastaan näe juurikaan competitive matseissa, ainakaan itse en ole nähnyt buffeista huolimatta.
Joo se ei ollut
 
Tuntuu et tää peli oikeesti kiusaa mua!!!!!! :mad:

Tuliha se rank
Screen_Shot_17_03_19_20_55_34_000.jpg
 

Liitteet

  • ScreenShot_17-03-19_20-29-42-000.jpg
    ScreenShot_17-03-19_20-29-42-000.jpg
    218,3 KB · Luettu: 32
Viimeksi muokattu:
Tukevassa tappioputkessa mennään. Viimeisen pelit ovat menneet siten, että 9 tappiota, 3 tasuria ja 1 voitto. Rank on tippunut parissa päivässä 1600 -> 1159. Suurin ongelma näillä super low tiereillä on edelleenkin se, että porukka on munatonta ja ei osaa hyökätä. W = Win pätee myös täällä, mutta osa keskittyy enemmän tappojen kalasteluun kuin objectiven pelaamiseen. Toinen suurin ongelma on se, että jokainen pelaa omaa peliään, eikä ajattele joukkuetta. Yleensä mennään 1 tank - 1 healer - 4 dps combolla ja tukkaan tulee pahasti. Itse olen useimmiten ajasta se tankki tai healer, tilanteesta riippuen. Alkaa oikeasti tuskastuttamaan kun itse yrittää kaikkensa ja sitten omassa tiimissä istuu joku Widowmaker joka ei tajua, että mikä on Payload.

Pitää vissiin itselläkin ruveta pelaamaan omaa peliä ja instalockata heti alussa Soldier, aivan se ja sama että onko tiimissä tankkeja tai healereita. Ehkä niitä voittojakin alkaa sitten tulemaan.
 
ja sitten omassa tiimissä istuu joku Widowmaker joka ei tajua, että mikä on Payload.

Pitää vissiin itselläkin ruveta pelaamaan omaa peliä ja instalockata heti alussa Soldier, aivan se ja sama että onko tiimissä tankkeja tai healereita. Ehkä niitä voittojakin alkaa sitten tulemaan.

No ei sen Widowmakerin tehtävä kyllä olekaan mennä istumaan Payloadin päälle. Sitä varten tiimissä on 5 muuta. Tappojen kalastelu on nimenomaan se mitä sillä kuuluukin tehdä. Widowmaker kalastelee pari headshottia ja muu tiimi voi sitten puskea sinne. Tietty tolla rankilla se Widowmaker todennäköisesti ei niitä headshotteja ammu vaan paukuttaa nappi pohjassa jotain seinää.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 795
Viestejä
4 499 124
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom