Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Ehkä kannattaa kurkata peiliin, jos gg:n kuuleminen matsin jälkeen pääsee ihon alle.
Kuinka henkisesti pedari pitää olla että jonkun ylikävellyn matsin jälkeen voittajana pitää se 'gg' sanoa? Pelkkää ajanhaaskausta molemmille tiimeille.
 
Kysynpä ihan mielenkiinnosta että onko se "gg" jos vihu kairaa sua perseeseen niin että hyvä jos pääset pointille asti? Minun mielestä ei ja ihan syystäkin Zerrodia vituttaa.

Kuinka henkisesti pedari pitää olla että jonkun ylikävellyn matsin jälkeen voittajana pitää se 'gg' sanoa? Pelkkää ajanhaaskausta molemmille tiimeille.

Jos pelaajat kiittävät hyvästä pelistä, ja sä (molemmat) otatte sen vittuiluna, niin ongelma on yhäkin teillä. Mutta sanomattakin selvää, että ei puhuta mistään yli kultarankin pelaajista.
 
Jos pelaajat kiittävät hyvästä pelistä, ja sä (molemmat) otatte sen vittuiluna, niin ongelma on yhäkin teillä. Mutta sanomattakin selvää, että ei puhuta mistään yli kultarankin pelaajista.

Harvoin sitä näkee raiskatun tiimin pelaajien sanovan gg. Ja onko joku väittänyt että puhuttaisiin yli kultarankin pelaajista? Se on vaan fakta että se ei ole gg jos toinen tiimi raiskaa toisen tiimin ihan 100-0. Mikä siitä tekee hyvän pelin? Tätä voisi verrata Keskipitkän / pitkän matkan juoksuun. Oleta että olet juoksija joka voittaa kaikki muut ylivoimaisesti ja menet sanomaan juoksun jälkeen muille että "Hyvin juostu." Etkö näe tässä hieman pilke silmäkulmassa vittuilua? En ottaisi vittuiluna jos hitaana juoksijana edes pääsisin jossain vaiheessa rinnalle mutta nopeampi voittaisi silti, eri asia kun nopeampi kiitäis heti saman tien ohi jonka jälkeen ei mitään mahdollisuuksia.

Ongelmana sinulla mielestäni on tuo ylenpalttinen itsensä ylentäminen, just saying.
 
Kantsii ehkä siirtyä pelaamaan peggleä tai biowaren pelejä jos kaks merkkiä tuntemattomien ihmisten näppäimistöstä aiheuttaa tämmöistä suolaantumista
 
Harvoin sitä näkee raiskatun tiimin pelaajien sanovan gg. Ja onko joku väittänyt että puhuttaisiin yli kultarankin pelaajista? Se on vaan fakta että se ei ole gg jos toinen tiimi raiskaa toisen tiimin ihan 100-0. Mikä siitä tekee hyvän pelin? Tätä voisi verrata Keskipitkän / pitkän matkan juoksuun. Oleta että olet juoksija joka voittaa kaikki muut ylivoimaisesti ja menet sanomaan juoksun jälkeen muille että "Hyvin juostu." Etkö näe tässä hieman pilke silmäkulmassa vittuilua? En ottaisi vittuiluna jos hitaana juoksijana edes pääsisin jossain vaiheessa rinnalle mutta nopeampi voittaisi silti, eri asia kun nopeampi kiitäis heti saman tien ohi jonka jälkeen ei mitään mahdollisuuksia.

Ongelmana sinulla mielestäni on tuo ylenpalttinen itsensä ylentäminen, just saying.

Hyvästä suorituksesta ihan perusjuttuja kiittää. Hyvän pelin siitä tekee se tiimityö, millä se voitto ansaittiin.

ps. Taidat olla se sama BFWaldo tuolta Muron puolelta?
 
Jos pelaajat kiittävät hyvästä pelistä, ja sä (molemmat) otatte sen vittuiluna, niin ongelma on yhäkin teillä. Mutta sanomattakin selvää, että ei puhuta mistään yli kultarankin pelaajista.
Kantsii ehkä siirtyä pelaamaan peggleä tai biowaren pelejä jos kaks merkkiä tuntemattomien ihmisten näppäimistöstä aiheuttaa tämmöistä suolaantumista
Pointti menee aika tiukasti ohi molemmilla. Noh, kuten sanoin enemmän se kertoo pelaajasta itsestään jos jonkun ylikävelyn jälkeen kehtaa publiciin kirjoittaa 'gg'. Varsinkin kun se gg-tyyppi varmasti ei itse ole sen voiton takana, vaan tiimi vaan sattui hänet kantamaan voittoon.
 
Voi jeesus nyt, ei se GG mitään vittuilua ole vaan ihan normijuttu heittää tsättiin matsin jälkeen, oli tulos mikä hyvänsä. Joo, joskus jos tulee ylijuoksu niin saattaa miettiä että on sitä parempiakin matseja koettu, mutta ei siitä nyt tarvitse tilttaamaan ruveta. Kyllähän urheilussakin käydään kättelemässä ja samalla "kiittämässä" vastustajaa matsin jälkeen, ihan sama mikä tulos.
 
Hyvästä suorituksesta ihan perusjuttuja kiittää. Hyvän pelin siitä tekee se tiimityö, millä se voitto ansaittiin.

ps. Taidat olla se sama BFWaldo tuolta Muron puolelta?

Nyt on tekstisi kyllä ristiriidassa. Meinaatko nyt sen "gg" kirjoittaminen tiimin chattiin vai matsin chattiin? Jos voitan matsin missä vihutiimi on hyvin pistänyt hanttiin ja on saanut tosissaan pelata että voittaa matsin niin siinä tapauksessa siihen matsin chattiin gg:n laittaminen on ok, eri asia jos tiimi hyvä kun pääsee pointille jos ei kuole ennen sitä. Jos tiimi taas ei pääse juuri lainkaan pointille niin sitten laitan sen tiimin chattiin koska silloin kaikki palikat ovat menneet kohdalleen tiimin osalta(mutta ei vihutiimillä). Kannattaa nyt muistaa että näissä on ainakin minun mielestäni iso ero ja mielipiteet kullakin, en sitä kiellä. Ihmisiähän me kaikki ollaan :tup:
 
Voi jeesus nyt, ei se GG mitään vittuilua ole vaan ihan normijuttu heittää tsättiin matsin jälkeen, oli tulos mikä hyvänsä. Joo, joskus jos tulee ylijuoksu niin saattaa miettiä että on sitä parempiakin matseja koettu, mutta ei siitä nyt tarvitse tilttaamaan ruveta. Kyllähän urheilussakin käydään kättelemässä ja samalla "kiittämässä" vastustajaa matsin jälkeen, ihan sama mikä tulos.

Ei tästä jaksa vääntää, kun pari täällä pitää tuota jonain henkilökohtaisena loukkauksena, vaikka sitten yliajon jälkeen. Mutta rest assured, diamond/master puolella tällaista kitinää ei tule vastaan. :kahvi:
 
Voi jeesus nyt, ei se GG mitään vittuilua ole vaan ihan normijuttu heittää tsättiin matsin jälkeen, oli tulos mikä hyvänsä. Joo, joskus jos tulee ylijuoksu niin saattaa miettiä että on sitä parempiakin matseja koettu, mutta ei siitä nyt tarvitse tilttaamaan ruveta. Kyllähän urheilussakin käydään kättelemässä ja samalla "kiittämässä" vastustajaa matsin jälkeen, ihan sama mikä tulos.
Ei vaan noi kaks kirjainta on käytännössä virtuaalinen raiskaus ja todellakin tulee triggeröityä jos tietsikkapelissä tämmöinen aggressio tulee vastaan.
 
Ei vaan noi kaks kirjainta on käytännössä virtuaalinen raiskaus ja todellakin tulee triggeröityä jos tietsikkapelissä tämmöinen aggressio tulee vastaan.
No ainakin nämä samat gg-tyypit peliajan ulkopuolelle vaanivat leikkipaikan pusikossa että joku lapsonen jää hetkeksi yksin, käyvät hakemassa hänet talteen ja n. 3 sekunnin jälkeen heittävät (varmaankin) tuon saman gg:n muiden roinien ohessa. Sama tyyppi, sama mindset. Vähän liikaa h3h3:ä taidat katsoa, kun noin kaukaa haettua referenssiä pitää yrittää tälläiseen tilanteeseen liittää.
 
Ei tästä jaksa vääntää, kun pari täällä pitää tuota jonain henkilökohtaisena loukkauksena, vaikka sitten yliajon jälkeen. Mutta rest assured, diamond/master puolella tällaista kitinää ei tule vastaan. :kahvi:
Ei vaan noi kaks kirjainta on käytännössä virtuaalinen raiskaus ja todellakin tulee triggeröityä jos tietsikkapelissä tämmöinen aggressio tulee vastaan.

No jätetään tämä tähän. Enpä minä tästä asiasta jaksa enempää vääntää mikä on itselle ihan selvä asia, kun kumpikaan ei ymmärrä toisiaan niin turha tässä lähteä muuntamaan omaa edellistä lausetta suuntaan ja toiseen yrittäen ja toivoen toisen ymmärtävän sen.
 
...sanoo tyyppi jonka mielestä ihminen joka kirjoittaa gg pelin tekstichattiin on "henkisesti pedari"
Samasta alistamisen ja nöyryyttämisen tunteesta ko. tyyppi nauttii, muuten pitäisi gg:nsa teamchatissa. Toki pedari on siinä mielessä kykenevämpi, että tekee sentään itse tekonsa kun taas Overwatchin tapauksessa tiimi kantaa hänet voittoon.
 
Samasta alistamisen ja nöyryyttämisen tunteesta ko. tyyppi nauttii, muuten pitäisi gg:nsa teamchatissa. Toki pedari on siinä mielessä kykenevämpi, että tekee sentään itse tekonsa kun taas Overwatchin tapauksessa tiimi kantaa hänet voittoon.
Jooh eiköhän tää ollu tässä :vihellys:
 
Mistähän me saataisiin Keikarillekin tiimi joka kantaisi hänet välillä voittoon? Tiedä vaikka tulisi hyvä mieli välillä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: mrK
Mistähän me saataisiin Keikarillekin tiimi joka kantaisi hänet välillä voittoon? Tiedä vaikka tulisi hyvä mieli välillä! :)
Ihan hyvä mieli mulla kyllä on. Siksi mun ei tarvitse ottaa sitä iloa epäonnistuneen MM:n jälkeen tapahtuneesta ylikävelystä FPS-pelissä :rolleyes: Ja toivottavasti haavemaailmasi ei murru kun kerron että kyllä niitä kantajatiimejäkin on ollut, niin kuin varmasti jok'ikisellä OW-pelaajalla :)
 
Samasta alistamisen ja nöyryyttämisen tunteesta ko. tyyppi nauttii, muuten pitäisi gg:nsa teamchatissa. Toki pedari on siinä mielessä kykenevämpi, että tekee sentään itse tekonsa kun taas Overwatchin tapauksessa tiimi kantaa hänet voittoon.
Jahs, eiköhän ala olla rima ylitetty. Takaisin asialinjalle ja asiallisemmin.
 
Eilen oli varmaan pisin overtime Route66 mapissa mitä tähän asti on payload-mapeissa omalle kohdalle osunut. 4-kertaa pääsi spawnista takaisin kärrylle, joka jäi harmillisesti muutaman metrin päähän maalista ja Harambella sai kaksi ulttiakin ladattua ja käytettyä sinä aikana. Vaikka häviö tulikin loppujen lopuksi leaverin takia deffauksessa niin tuo attack puoli oli sen verran hyvää mättöä, että sai sanoa "GG" ihan hyvin mielin.
 
Täällä kun näitä alemman rankkien depsejä mollataan niin paras kokemus itellä oli kun sain vihat niskalle joltain silver tason sankarilta (huom. itsekin sahaan vain 2200-2500.) Gibraltarin puolustuksessa vihut tuli vaan ja juoksi yli ja gg. No lopussa sitten tietty sain vihat niskalle kun en voittanut käytännössä 1v6 peliä. Parasta tässä oli että tämä kyseinen kaveri oli hyvin vakuuttunut olevansa parempi solttu kuin minä, no siitä sitten statseja katsomaan niin ekana tulee vastaan elims/life 1.2 tällä sankarilla, itsellä kuitenkin 6. Kaikki loputkin statsit oli 2-3x paremmat kuin tällä. Olis ollu tietty jännä nähdä mitä tämä olisi saanut aikaiseksi soltulla.
 
^ No pahapa siinä on yksin mitään tehdä jos tiimi vain kämppii koko pelin. Ihan sama seisotko muun tiimin kanssa hyödyttömänä payloadin takana vai kierrät vihujen selkään, niin samat sankarit odottavat rauhassa payloadin takana ja katselevat kun vihu jyrää maaliin. Tuohon metaan olisi hyväksi joka luokkaan hero, jonka ainoa ability on pysäyttää payload sitä tuijottamalla. Voittojen määrä kymmenkertaistuisi.
 
Jahas. Taas alkoi tämän paskan lappaaminen meikäläisen osalta solocomp. Ihan täyttä paskaa taas kun omat tankit seikkailee ympäri kenttää ja itse yrität siinä sit saada jotain aikaan reaperil. Saa nähdä minne asti tällä seasonil tiputaan, sen verran vauhdikkaasti nuo omat randomit huidellut ympäri kenttää et tästä tiputaan hyvää vauhtia.
 
Jahas. Taas alkoi tämän paskan lappaaminen meikäläisen osalta solocomp. Ihan täyttä paskaa taas kun omat tankit seikkailee ympäri kenttää ja itse yrität siinä sit saada jotain aikaan reaperil. Saa nähdä minne asti tällä seasonil tiputaan, sen verran vauhdikkaasti nuo omat randomit huidellut ympäri kenttää et tästä tiputaan hyvää vauhtia.

Aina yhtä miellyttävää kun jengi poukkii missä sattuu.
 
Todellakin. Kuin voittaisi lotossa että sattui niinkin "hyviä" pelaajia juuri siihen omaan peliin.

Joka kerta kun pelaa niin tulee niitä tiimejä. Silti on rank viel korkeemmalla mitä alotuksessa (tosin eipä se nyt saavutus ole.)
 
Joka kerta kun pelaa niin tulee niitä tiimejä. Silti on rank viel korkeemmalla mitä alotuksessa (tosin eipä se nyt saavutus ole.)

Tottakai mutta tuntuu että se että juuri ne paskat pelaajat joutuu samaan matsiin :rofl::rofl:. Itsellä meni jo alotusrankin alle, tosin ei mennyt kuin ~100 pojoa.
 
Tottakai mutta tuntuu että se että juuri ne paskat pelaajat joutuu samaan matsiin :rofl::rofl:. Itsellä meni jo alotusrankin alle, tosin ei mennyt kuin ~100 pojoa.

Onneks ei ite tarvinnu alemmas vajota, alku oli ihan riittävän surullinen jo.
 
En ole itse mitenkään super hyvä pelaaja, pelaan siinä grandmasterin ja masterin haarassa 3900 - 4100 tippuu alas ja ylös koko ajan. Euroopan servereillä pelit on ihan perseestä lähinnä johtuen brittiläisistä kusipäistä. Jenkeissä on jopa ihan hauskaa pelata vaikka lagia tulee siihen 50ms lisää. Suosittelen kaikille jotka tykkää tästä pelistä siirtymään jenkkilän puolelle! Voi pelata mitä hahmoa tahansa ja itkupotkuraivareita ja quittailua ei tule. Ja ihmiset vaikuttaa jopa ihan normaaleilta siellä mikissä.
 
Jahas. Taas alkoi tämän paskan lappaaminen meikäläisen osalta solocomp. Ihan täyttä paskaa taas kun omat tankit seikkailee ympäri kenttää ja itse yrität siinä sit saada jotain aikaan reaperil. Saa nähdä minne asti tällä seasonil tiputaan, sen verran vauhdikkaasti nuo omat randomit huidellut ympäri kenttää et tästä tiputaan hyvää vauhtia.

No mutta onneksi kuitenkin niitä samoja kavereita tulee ihan yhtä usein myös vastapuolelle ja lopulta se on kuitenkin sun omasta pelistä kiinni mihin suuntaan se rankki liikkuu. :)
 
No mutta onneksi kuitenkin niitä samoja kavereita tulee ihan yhtä usein myös vastapuolelle ja lopulta se on kuitenkin sun omasta pelistä kiinni mihin suuntaan se rankki liikkuu. :)
Itseasiassa perseilijä sattuu todennäköisemmin vastustajan tiimiin koska 6/11 todennäköisyys. Kaveri tuossa valitteli että on elohellissä eikä ole mahdollista nousta tuolta 1700 rankista. Lainasin sitten kaverin accounttia ja kahdessa illassa nostin helposti depsulla kantamalla 2500 ratinkiin vaikka itsekkään en ole mikään pro vaan tuommoista mid diamond tasoa. Rank ei pitkässä juoksussa ikinä valehtele.
 
Itseasiassa perseilijä sattuu todennäköisemmin vastustajan tiimiin koska 6/11 todennäköisyys. Kaveri tuossa valitteli että on elohellissä eikä ole mahdollista nousta tuolta 1700 rankista. Lainasin sitten kaverin accounttia ja kahdessa illassa nostin helposti depsulla kantamalla 2500 ratinkiin vaikka itsekkään en ole mikään pro vaan tuommoista mid diamond tasoa. Rank ei pitkässä juoksussa ikinä valehtele.

Itse en ole ihan noin hardcorena päässyt kokeilemaan. Lähin kokemus on pelaaminen todella low rank kaverin kanssa DuoQ (Hän n. 1900, itse silloin n. 2800-2900 jäätävän tappioputken jälkeen). Kaveri pelasi oikeastaan Luciota koko ajan että on jatkuvasti hyödyksi vähemmälläkin effortilla ja itse kannoin DPS:llä. Kyllä se sieltä parissa illassa platinaan saatiin. :) Pelithän oli käytännössä koko ajan tuota about meidän keskirankkia, eli lähti sieltä jostain high gold low plat akselilta pikkuhiljaa ylöspäin. Ja kyllähän se nyt vaan tuntui siltä että suurimman osan aikaa sieltä olisi voinut pistää porukkaa pinoon Soldierilla vaikka 1vs3.
 
Ajattelin tässä että jos pistäisi Comp tiimin täältä foorumilta pystyyn.
Itse olen tällä hetkellä monien häviöiden takia Silver ~1700 tällä Seasonilla (Ei ole helppoa olla Mercy/Roadhog/Zenyatta main), eli jos jotkut ovat samalla tasolla ja pelit tuntuvat siltä että ei saa kunnon tiimejä matchmakingissä, niin ottakaa yhteyttä Discordin puolella.
 
Viimeksi muokattu:
Itseasiassa perseilijä sattuu todennäköisemmin vastustajan tiimiin koska 6/11 todennäköisyys. Kaveri tuossa valitteli että on elohellissä eikä ole mahdollista nousta tuolta 1700 rankista. Lainasin sitten kaverin accounttia ja kahdessa illassa nostin helposti depsulla kantamalla 2500 ratinkiin vaikka itsekkään en ole mikään pro vaan tuommoista mid diamond tasoa. Rank ei pitkässä juoksussa ikinä valehtele.
DPS:llähän se nousi olisikin helpointa aina, mutta ei ihan joka peliin viitsisi lähteä 4-5:llä DPS:llä. Kyllä tuo SR fixiä kaipaisi, että voittojen sijaan sen takana olisi vaatimuksena tietty taitotaso.
 
Paras olisi jos Rating Gain/Loss olisi yhteydessä pelaajan yksinäiseen suoritukseen EXP:n tavoin. Tiimin voitosta vain saisi sitten extra pisteitä.
Tämä. Kaikille reilumpaa kun kämpperit ja muut trollit putoaisivat nopeammin rankissa omalle tasolleen, throw't vähenisivät ja vielä kun gain ohjaisi pelaamaan hahmoluokan mukaisesti. Tuo nykyinen scoreboard/mitali-systeemi ei sitä ainakaan tee. "I'm a DPS and I got 2 gold, I'm not switching" xD
 
Ratingin lasku voisi olla tyyliä:

Voitto:
((Eliminations-Deaths)/solo kills) + (objective kills/objective time[in seconds])) + ((healing done+damage done+damage blocked)/game time[in seconds]) +medal bonus [korkein mitali, vain yksi lasketaan jos useampia) + win bonus

Häviö:

((Eliminations-Deaths)/solo kills) + (objective kills/objective time[in seconds])) + ((healing done+damage done+damage blocked)/game time[in seconds]) +medal bonus [korkein mitali, vain yksi lasketaan jos useampia) - loss penalty


Jolloin matsi statseilla:

20 eliminations, 10 deaths, 11 solo kills, 6 objective kills, 120sec objective time, 5000 healing done, 11000 damage done, 0 damage blocked, Game Time 5min (300 sec) Gold medal, ei voittoa

Bonukset menisi vaikka:
Bronssi: 1
Hopea: 5
Kulta: 10
Win: 10
Loss Penalty: -20


0.91+0.05+0.05+10-20 = -8.99 = -9


Win Bonus olisi vaikkapa sama kuin Gold Medal, eli 10 pistettä, jolloin voittaessa:

0.91+0.05+0.05+10+10 = 21.01 = 21
 
Viimeksi muokattu:
@SapphireThunder

Ihan mielenkiintoinen laskelma, vaikkakin tuon todennäköisesti pystyy kumoamaan monella tavalla. Joka tapauksessa kaavassa pitäisi olla myös damage blocked. Lisäksi "damage done" sisältää sen että spämmää Reinhardtin shieldiä, mikä on välillä ihan suotavaa mutta vääristää sitä tilastoa.

Varsinaisesti vituiksi tuo menee siinä kohtaa, että sitten olisi tietyt herot joilla porukka haluaa pelata koska niillä saa paljon mitaleita jos nyt yhtään edes tietää mitä tekee, ja vastaavasti jotkut Symmetran/Sombran kaltaiset herot joilla periaatteissa voi olla tiimin paras pelaaja mutta kämäisillä mitaleilla.

Ja varmaan miljoona muuta asiaa. Mutta ehkä itsekin näkisin ennemmin jotain tuollaista, olisipahan vähemmän stressaavaa pelaajille kun kaikki olisi tavallaan omissa käsissä.

edit: ja jotenkinhan tuon pitäisi silti mennä niin, että jos pelaa kaavan mukaan huonosti, niin tulee miinusta. Muutenhan kaikki olisi vain grindausta että kuka pelaa eniten matseja.
 
Objective timen toimivuus on hyvin matsikohtaista. Usein on typerin vaihtoehto istua objectivella odottamassa wipeoutia, kun chokea tai jotain mutkaa olisi sata kertaa helpompi puolustaa.

Kaavan pitäisi olla aika paljon monimutkaisempi, käytännössä erilaisten roolien/hahmojen (hitscan/flank/yms) counter-potentiaali pitäisi ottaa huomioon ja optimitilanne olisi jokaiselle hahmolle oma kaava, joka koostuisi eri roolien hoitamisesta ja kaiken "oman roolin" ulkopuolisen "extran" tekemisestä saisi bonusta, JOS oma rooli on hoidettu tyydyttävästi. Paljon mieluummin voisivat keskittyä tuohon PTR-puolella, niin tuo matchmaking tulisi joskus kuntoon.

Ja lisäksi tuon kaavan pitäisi olla visusti piilossa ja niin monimutkainen, ettei sitä selville ota Erkkikään. Kuitenkin jotkut kaivelevat kaavan esille kun pelaavat ja pelaavat sitten sen mukaan että saavat paljon pisteitä. Samat tyypit jotka kuvittelevat olevansa hyviä pelaamaan kun saavat korkean K/D:n :)
 
Samoilla linjoilla että tuo toimisi vain jos kaava olisi aivan järkyttävän pitkä ja monimutkainen, sisältäisi erittäin paljon hahmokohtaista kamaa ja erittäin paljon tasapainottamista data-analyysin pohjalta ja suurella määrällä kriteerejä.

Periaatteessa mahdollista, käytännössä kuitenkin epätodennäköistä. Ei sillä Blizzard varsinaisesti mitään tienaisi.
 
Korjasin tuota hiukan. Nyt siinä on mahdollista menettää rankkia. Aiemmassa oli melko lailla pelkkää gainia. Ja Gained Rating on reilusti matalampi. Aiempi oli hiukan liian korkea.

Reinhardt/D.Va/Zarya/Symmetra/Orisa saavat palkkiota blokkauksesta
Roadhog/Mercy/Zenyatta/Soldier 76/Lucio/Ana saavat palkkiota healingistä

Millähän tavalla muille saisi oman palkkionsa... ilman että vaikuttaisi noiden palkitsemiseen...dps:lle on tietenkin Damage mutta sitten on loput jotka eivät ole kovin damage luonteisia kuten Sombra...
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon taas sillä kannalla että jokaisen pitäisi saada täsmälleen sama määrä pisteitä voitosta/häviöstä (pl. Winstreak bonukset) koska tiiminä voitetaan ja hävitään.
 
Samoilla linjoilla että tuo toimisi vain jos kaava olisi aivan järkyttävän pitkä ja monimutkainen, sisältäisi erittäin paljon hahmokohtaista kamaa ja erittäin paljon tasapainottamista data-analyysin pohjalta ja suurella määrällä kriteerejä.

Periaatteessa mahdollista, käytännössä kuitenkin epätodennäköistä. Ei sillä Blizzard varsinaisesti mitään tienaisi.
Ja tuota dataahan Blizzardilla on. Hahmokohtaisesti (pelimäärät ja voitto-%) nykyisen rankin kärjestä ja pohjalta vertailuarvoja ja varmaan "muutama" lisämuuttuja. Painotusten viilausta se vieläkin vaatisi, mutta reilumpi MM on kyllä noob- ja pro-ystävällinen ratkaisu. En nyt ihan heti muista koska viimeksi olisi ollut comp-matsi, joka olisi ratkennut alle kahden voiton erolla tai, ettei puolienvaihdon jälkeen ex-puolustajat olisi vain kävelleet valtaamaan objectiven reilussa minuutissa. Mielekästä pelata tuollaisia :D

Koko win/lose streak bonus pitäisi poistaa.
Tästä ihan samaa mieltä. Miksi se putkivoitto olisi yhtään skillimpi kuin yksittäinen...
 
Tästä ihan samaa mieltä. Miksi se putkivoitto olisi yhtään skillimpi kuin yksittäinen...

Vai voittoputki? :vihellys:

Mutta joo, oon itsekin sen kannalla että tuon pitäisi jollain tapaa saada niin että jos yksilöllinen suoritus on kova niin pitäisi vaikka saada sit 1-20sr lisää vaikka tiimi häviääkin, tjsp. En jaksa ajatella. :btooth:
 
Mä oon taas sillä kannalla että jokaisen pitäisi saada täsmälleen sama määrä pisteitä voitosta/häviöstä (pl. Winstreak bonukset) koska tiiminä voitetaan ja hävitään.

Sama vika. Kyseessä on kuitenkin hyvin vahvasti tiimipeli. Jos ei osata pelata tiiminä niin ei siitä häviöstä tarvitse mitään pisteitäkään alkaa jakamaan, vaikka täälläkin moni oman elämänsä Seagull tuntuu olettavan että oma suoritus on joka pelissä täydellinen ja pitäisi saada +50 rating vaikka hävittäisiin.
 
Noh, oman suorituksen taso ON lähes suoraan suhteessa tiimipeliin.
Kyllähän esim. Reinhardtina voit blokata niin paljon damagea kuin haluat yksin, mutta ei se riittäisi kummoisiin pisteisiin.
Jos haluaa kunnolla damagea tehdä + muut mahdolliset bonukset, niin tiimipeliä se vaatii juurikin.

Peli kun on sentään suunniteltu niin että sooloaminen ei vain ole mahdollista.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 794
Viestejä
4 499 106
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom