Overwatch (PC, PS4, Xbone)

Kohta on taas se aika kun grandmaster/top500 tryhardit saapuvat quickplayhin valittamaan muille, tai sitten alkavat itse trollailemaan
 
Tulihan se Master sieltä. Just himpun verran yli, 3504.

Tulipahan sekin tavoite saatua ja tietysti hävisin seuraavan matsin. :D
 
Piti kaveria auttaa viimehetken rankittamisessa, ite pääsin 3710:aan (3550:sta) ja kaveri karvan päähän grandmasterista - sitten meni voittoputki poikki ja tuli tasuri ja pari häviöö :D Se on aina se vika peli ennen promootiota kaikista tuskasin, varsinki ku osuu röllitiimi just sillo kohilleen... (Hanamura, puollustetaan 1-0 ja sitte ku hyökkäysvuoro nii ei saada ees sitä ekaa pojoo ku tiimin symmetra ja widowi ei halua pelata mitään muuta. Viime hetkellä pari tiimiläistä vaihto d'vaan ja apinaan ja melkein saatii piste. Ois vaa ne pari muuta pässiä vaihtanu myös nii ois ollu pirun helppo voitto toi peli.)
 
Ite autoin yhen kaverin platinaan. Oli aika mielenkiintoista. :D

Yks saatiin vähän aika sitten masteriin kans ja toinen eilen diamondiin. Tuleepahan enemmän coinsseja kultasiin aseisiin, vaikka karvan verran yli kaikki on menny.
 
Piti kaveria auttaa viimehetken rankittamisessa, ite pääsin 3710:aan (3550:sta) ja kaveri karvan päähän grandmasterista - sitten meni voittoputki poikki ja tuli tasuri ja pari häviöö :D Se on aina se vika peli ennen promootiota kaikista tuskasin, varsinki ku osuu röllitiimi just sillo kohilleen... (Hanamura, puollustetaan 1-0 ja sitte ku hyökkäysvuoro nii ei saada ees sitä ekaa pojoo ku tiimin symmetra ja widowi ei halua pelata mitään muuta. Viime hetkellä pari tiimiläistä vaihto d'vaan ja apinaan ja melkein saatii piste. Ois vaa ne pari muuta pässiä vaihtanu myös nii ois ollu pirun helppo voitto toi peli.)

Viimeinen peli ennen gm on pahin... Yksi accountti oli 3999 sain tiimiini tällaisen tahallaan häviävän henkilön. Toisella 11 pelin voittoputki loppui ~3980, sain ilokseni samaisen tyypin tähän matsiin. Eipä ole vielä tänäpäivänäkään sitä grandmasteria. Toisaalta en koe olevani mitenkään erityisen hyvä tässä pelissä. S3 ränkit menee ihan miten sattuu, masteripelit ovat todella epätasapainossa ja täynnä pelaajia ketkä olivat platinassa S2 aikaan.
 
Viimeinen peli ennen gm on pahin... Yksi accountti oli 3999 sain tiimiini tällaisen tahallaan häviävän henkilön. Toisella 11 pelin voittoputki loppui ~3980, sain ilokseni samaisen tyypin tähän matsiin. Eipä ole vielä tänäpäivänäkään sitä grandmasteria. Toisaalta en koe olevani mitenkään erityisen hyvä tässä pelissä. S3 ränkit menee ihan miten sattuu, masteripelit ovat todella epätasapainossa ja täynnä pelaajia ketkä olivat platinassa S2 aikaan.

En nyt menis sanomaan, että epätasapainoiset pelit johtuu ex-platinalaisista. Pelaajien taidot kehittyy ja monet saattanu vasta myöhemmin löytää jonku hahmon jolla osaavat pelata korkeemmalla tasolla. Jos ite hakkaisin vaa dps nii varmasti tipahtaisin timanttii. Jos saisin pelata pelkästää Anaa nii raketoisin varmasti viel lisää ylöspäin (aika monesti kuiteski pitää pickata se lucio tai tankki).
Suurempi ongelma on siinä, että ku pusku ei mee 5/5 -arvosanalla nii joku alkaa pelissä vinkuu, että syy on tämän ex-platinalaisen Mercyn (näin kävi eilen itteasiassa). Suuremman haitan näen tuossa vinkumisessa ja muussa ns. toxic -käyttäytymisessä, se ei pahemmin innosta vahvaan tiimipelaamiseen. Joissain tapauksissa jollon vaikka pointti oiski käpätty ekalla yrityksellä nii silti joku vinkuu, koska joku kuoli tms. Monesti oon huomannu, että jos joku vinettää nii joku toinen sit ärsyyntyy siitä ja alkaa sit sooloilee/perseilee.

Eilen tuli myös tismalleen samalainen Hanamura mitä toissapäivänä - tismalleen sama Widow-main hyökkäyksessä (joku Feelsbadman) ja tiimistä löyty myös Symmetra. Mitkä on mahikset tälle... täl kertaa onneks sain pelata Anaa ja tiimistä löyty ainaki se yks tankki joten voitettiin. Voicen laitoin vaa keske pelii pois koska siel oli aivan saatanallinen huuto ja vittuilu näiden muiden pelaajien kesken.

Lisäksi viel, mul on kuiteski kavereita jotka on pudonnu masterista platinaan ja sellasia jotka ei vaan oo noussu sielt timantin alkupäästä masteriin koskaan. Ei kaikki sinne pääse, Masteroverwatchin mukaan 14% pelaajista EU:ssa on Master tai parempi ja tuokin on yläkanttiin, koska tuo sivu ei kerää dataa sellasista pelaajista jotka ei siel aktiivisesti käy. "Kasuaalisemmin" pelaavat eivät välttämättä paljoaa statistiikkaan seuraa.
 
"Kasuaalisemmin" pelaavat eivät välttämättä paljoaa statistiikkaan seuraa.

Mä haluaisin seurata kasuaalisti mun Mystery heroes statseja.
sad_frog.jpg
 
En nyt menis sanomaan, että epätasapainoiset pelit johtuu ex-platinalaisista. Pelaajien taidot kehittyy ja monet saattanu vasta myöhemmin löytää jonku hahmon jolla osaavat pelata korkeemmalla tasolla. Jos ite hakkaisin vaa dps nii varmasti tipahtaisin timanttii. Jos saisin pelata pelkästää Anaa nii raketoisin varmasti viel lisää ylöspäin (aika monesti kuiteski pitää pickata se lucio tai tankki).
Suurempi ongelma on siinä, että ku pusku ei mee 5/5 -arvosanalla nii joku alkaa pelissä vinkuu, että syy on tämän ex-platinalaisen Mercyn (näin kävi eilen itteasiassa). Suuremman haitan näen tuossa vinkumisessa ja muussa ns. toxic -käyttäytymisessä, se ei pahemmin innosta vahvaan tiimipelaamiseen. Joissain tapauksissa jollon vaikka pointti oiski käpätty ekalla yrityksellä nii silti joku vinkuu, koska joku kuoli tms. Monesti oon huomannu, että jos joku vinettää nii joku toinen sit ärsyyntyy siitä ja alkaa sit sooloilee/perseilee.

En tietenkään tarkoittanut etteikö voisi kehittyä, väistämättäkin näin käy. Tai olisihan se aivan hullu ajatus, että käytät kymmeniä tunteja johonkin asiaan, etkä tule siinä paremmaksi.

Itse myös vältän muiden syyttelyä viimeiseen asti. Ja vaikka kuinka saisi käkättimeen jossain taistelussa, pitää vaan pitää pää kylmänä ja yrittää uudelleen. Usein törmää juuri siihen vinkumiseen muutaman tiimitaistelun jälkeen ja siellä porukka analysoi ja kertoo kuinka he itse tekevät kaiken oikein ja muut eivät. Ja sitä miten joku valitsi väärän heron yms. roskaa. Aiemmin mainitsin tuosta S2 platinapelaajista, tarkoitin sillä tätä, että yleensä nämä ovat juuri niitä peliälyn ammattilaisia, joilta tulee kaikki tieto mitä voittoon tarvitaan. He muunmuassa kertovat, kuinka ei kannata taistella vihollisia vastaan ylemmällä maastolla, vaan ilman suojaa pitää olla pointin päällä odottamassa teloitusta. Tämän tyyppisiä hassutuksia on tullut vastaan paljon.

Pelaajilla menee tunteisiin pienimmätkin asiat ja tilttaus on taattu. Aina pitää muistaa syytää jotain tyyppiä tuli häviö tai voitto, peli on hauska mutta pelaajat ei niinkään. Muistakaa tyypit pitää hauskaa :)
 
En tietenkään tarkoittanut etteikö voisi kehittyä, väistämättäkin näin käy. Tai olisihan se aivan hullu ajatus, että käytät kymmeniä tunteja johonkin asiaan, etkä tule siinä paremmaksi.

Itse myös vältän muiden syyttelyä viimeiseen asti. Ja vaikka kuinka saisi käkättimeen jossain taistelussa, pitää vaan pitää pää kylmänä ja yrittää uudelleen. Usein törmää juuri siihen vinkumiseen muutaman tiimitaistelun jälkeen ja siellä porukka analysoi ja kertoo kuinka he itse tekevät kaiken oikein ja muut eivät. Ja sitä miten joku valitsi väärän heron yms. roskaa. Aiemmin mainitsin tuosta S2 platinapelaajista, tarkoitin sillä tätä, että yleensä nämä ovat juuri niitä peliälyn ammattilaisia, joilta tulee kaikki tieto mitä voittoon tarvitaan. He muunmuassa kertovat, kuinka ei kannata taistella vihollisia vastaan ylemmällä maastolla, vaan ilman suojaa pitää olla pointin päällä odottamassa teloitusta. Tämän tyyppisiä hassutuksia on tullut vastaan paljon.

Pelaajilla menee tunteisiin pienimmätkin asiat ja tilttaus on taattu. Aina pitää muistaa syytää jotain tyyppiä tuli häviö tai voitto, peli on hauska mutta pelaajat ei niinkään. Muistakaa tyypit pitää hauskaa :)
Ongelmana tuossa kehittymisessä on että niin moni saa ihan liian korkean rankin ja kestää ikuisuuksia tippua sinne omalle tasolle varsinkin kun noissa kurapeleissä, joissa SR ei merkitse mitään (platina ja alle), tiimi kantaa niitä paskoja pelaajiakin voittoon Yleensä siis jotain mainDPSiä tai muita turhakkeita.


Boldattuun kohtaan liittyen; mikäli se high ground on itsetarkoitus ja homma menee kämppimiseksi niin sittenhän tuo pitää paikkansa. Jonkun siellä payloadilla/objectivella pitää olla, pelkällä tuijottamisella se ei pysähdy. Suurin osa peleistä kuitenkin nykyäänkin ratkeaa siihen että toinen tiimi tahallaan häviää pelin kämppimällä tai muuten.
 
Olin just ehtinyt päästä rankedeihin mukaan kun edellinen seasoni loppui ja kolmonen lähti käyntiin 1600 tienoilta. Sopivasti ehti nousta platinaan sunnuntaina. Tosin joka viikko ei edes tule pelattua, sen kyllä huomaa siinä miten pelin flow on itsellä hallussa.
 
Voicen laitoin vaa keske pelii pois koska siel oli aivan saatanallinen huuto ja vittuilu näiden muiden pelaajien kesken.

Toi on kyllä aivan perseestä, ja sitä tapahtuu ihan liian herkästi nimenomaan jos joku tiimissä pickaa Widowin/Hanzon tms.

Ei se auta millään tavalla voittamaan sitä peliä vaikka voicessa huutaisi kuin hyeena jatkuvalla syötöllä sille Widowille. Kusee vaan ne vähätkin voittomahikset. Ja yleensä jos näille tyypeille huomauttaa asiasta ja pyytää keskittymään vaan peliin niin sitten tulee itsellekin osa siitä huudosta.
 
Toi on kyllä aivan perseestä, ja sitä tapahtuu ihan liian herkästi nimenomaan jos joku tiimissä pickaa Widowin/Hanzon tms.

Ei se auta millään tavalla voittamaan sitä peliä vaikka voicessa huutaisi kuin hyeena jatkuvalla syötöllä sille Widowille. Kusee vaan ne vähätkin voittomahikset. Ja yleensä jos näille tyypeille huomauttaa asiasta ja pyytää keskittymään vaan peliin niin sitten tulee itsellekin osa siitä huudosta.

Tämä. Liian usein törmää näihin "sää otit ton heron, mä otan sit tän enkä vaiha" tai "sä valitsit liian nopeasti offence heron, mää otanki tälläsen enkä vaiha" Ja rääkyminen voiceen niin kauan, että lopuillakin palaa käpy. Vittu ihmiset...
 
Kaikki mihin Activision koskee muuttuu paskaksi.
Nykyajan pelit ovat suunnattu ADHD retardeille, joilta puuttuu suurin osa aivosoluista.
 
Mitä vittua tämä peli nyt vittuilee, analla pelatessa vastapuolen pari jamppaa ei ota osumaa ollenkaan vaikka ampuu noin metrin päästä ja sitten pharan 4 tapon ulti hävis d.van 2+1 ultille potg:ssä.
 
Mystery heroes on mun lempimoodi tässä kun ei jaksa miettiä kellä pelaa mutta...

7lvG2sx.jpg


Tälläset matsit ovat silkkaa syöpää.
 
Mystery heroes on mun lempimoodi tässä kun ei jaksa miettiä kellä pelaa mutta...

7lvG2sx.jpg


Tälläset matsit ovat silkkaa syöpää.
Joskus siinä tulee tosin hauskojakin yllätyksiä kuten tämänpäiväinen viiden supportin defense hollywoodissa joka voitettiin helposti.
 
Alkaa kyllä jo vituttamaan nämä jotku bugit tässä. Nyt jo kolmannen kerran on käyny niin että Hanzoa kun takaa päin ampunu niin ei tapahdu mitään vaikka hit markkeri näkyy ja äsken reinhardilla lyöminen ei tehnyt mitään.

Edit:

Näköjään jotakin ongelmaa tickraten tjsp kanssa. Nyt kävi niin että Analla pelatessa vaikka näky hit markkerit sleepdartilla sekä ihan ampumalla niin ei tehnyt mitään.
 
Viimeksi muokattu:
Tajusin juuri miksi vihaan pelata mercyllä. Koska sillä sun pitää luottaa siihen että muut ampuu vastustajia. Äskeisessä matsissa vastustajien tiimi saatiin tapettua paitsi että heidän mercy tuli ja ressas.
Ja samaisessa matsissa meidän widowmaker ei vaivaantunu menenmään payloadille joka oli senttiä vaille maalissa ja oli lähimpänä.
 
Hyvä tuo uusi bastion päivitys. Nyt tuolla viitsii pelatakkin.
 
Tajusin juuri miksi vihaan pelata mercyllä. Koska sillä sun pitää luottaa siihen että muut ampuu vastustajia.

Mulla oli mystery heroesissa yksi PotG joka koostui kokonaisuudessaan ns. Battle Mercy- toiminnasta, eli ensin joku McCree pelästyi minua niin paljon että tippui loppupeleissä Eichenwaldin kielekkeeltä alas, ja siihen päälle joku kovin pihalla ollut Zarya jolla varmaan ei ollut äänet päällä tai jotain kun ei huomannut että olin suoraan takana :D
 
Mulla oli mystery heroesissa yksi PotG joka koostui kokonaisuudessaan ns. Battle Mercy- toiminnasta, eli ensin joku McCree pelästyi minua niin paljon että tippui loppupeleissä Eichenwaldin kielekkeeltä alas, ja siihen päälle joku kovin pihalla ollut Zarya jolla varmaan ei ollut äänet päällä tai jotain kun ei huomannut että olin suoraan takana :D
Sain kerran mercyllä quickplayssä sharpshooter POTG:n kun anubiksessa tapoin 3 sillä. En sillä muuten jaksa pelata mutta välillä ihan kiva käydä perseilee :D
 
Mercy on ihan hyvä pelihahmo, mutta vaatii omanlaisen tapansa pelata sillä. Kaikista ratkaisevinta on olla hengissä ressin kanssa silloin kun muut kuolee. Se on aina vähän riskipeliä olla hiilaamassa muita silloin kun ulti on latautunut, mutta piiloon meneminen tuntuu taas pelityylillisesti raukkamaiselta.
 
Ei tullut sitten Efi-Nahkaa tässä pätsissä. Harmi. Season4:lla tähdätään korkealle.

Onko mitään arvioita vielä koska tuo uusi hahmo julkaistaan? Vai tuttua Blizzardin Soon tyyliä?
 
Ei tullut sitten Efi-Nahkaa tässä pätsissä. Harmi. Season4:lla tähdätään korkealle.

Onko mitään arvioita vielä koska tuo uusi hahmo julkaistaan? Vai tuttua Blizzardin Soon tyyliä?
Ei ole mitään arvioita, mutta veikkaisin että kohta puolin. Blizzard sanoi ettei tällä kertaa ole tarkoitus pitkittää kuten Sombran kanssa, vaan julkaisu tapahtuisi suht ripeästi.
 
Itsellä oli Sombrassa se ongelma että hillitön arg ja hype ja itse hahmo oli sitten... Noh... Mitä oli. Itselläni siis. Vertaa Anaan jolla taitaa olla toiseksi eniten tunteja alla.
 
Mulla kesti hetki ennenkuin tajusin että pelaan Mercyä liian agressiivisesti. Piilossa vaan pääosin koittaa healata. Välillä kyllä näkee jotain ihme combat/rambo Mercyjä jotka jakavat hyvää pistoolilla ihan urakalla. Usein heillä on kyllä satoja tunteja Mercyä alla. Hahmon pääpointtina on kuitenkin tuo Ressaaminen. Siihen tilanteeseen, jossa koko tiimi kuolee eripuolille mappia, en oikeen ole keksinyt vielä lääkettä. Ja sitten ollaan yleensä flametuksen kohteena tyyliin "tapa ittes mercy, kun et osaa ees ressata"
 
Sekin että jos jää odottamaan sitä ihmeellistä 6 pelaajan ressimahdollisuutta, niin voi hyvin mennä hukkaan koko rundi. Sellaset on yleensä tosi harvassa. Jos saa 2-3 pelaajan ressejäkin jotka on merkittäviä tilanteeseen nähden niin nekin kannattaa käyttää.
 
Mulla kesti hetki ennenkuin tajusin että pelaan Mercyä liian agressiivisesti. Piilossa vaan pääosin koittaa healata. Välillä kyllä näkee jotain ihme combat/rambo Mercyjä jotka jakavat hyvää pistoolilla ihan urakalla. Usein heillä on kyllä satoja tunteja Mercyä alla. Hahmon pääpointtina on kuitenkin tuo Ressaaminen. Siihen tilanteeseen, jossa koko tiimi kuolee eripuolille mappia, en oikeen ole keksinyt vielä lääkettä. Ja sitten ollaan yleensä flametuksen kohteena tyyliin "tapa ittes mercy, kun et osaa ees ressata"
Joskus tuohon ramboiluunkin vaan on pakko lähteä, eilen oli taas sellainen tilanne että pointilla kolme vihua joilla ~10% helaa jäljellä ja oma tiimi luikkii pakoon (tai mahd. osa jossain muualla vihun kouriin) kun määrällisesti ollaan muka alivoimalla. Tällä kertaa vihut eivät kai ees tienneet Mercy pystyy ampumaan... :D Muutenkin sinne pointille kyllä uskaltaa mennä jos one-shottaajia ei näy, on se Mertsin auto-regen kuitenkin niin ärhäkkä, että vaikka joutuukin vetäytymään niin nopeesti pääsee takaisin pointille omien kanssa.
 
Sekin että jos jää odottamaan sitä ihmeellistä 6 pelaajan ressimahdollisuutta, niin voi hyvin mennä hukkaan koko rundi. Sellaset on yleensä tosi harvassa. Jos saa 2-3 pelaajan ressejäkin jotka on merkittäviä tilanteeseen nähden niin nekin kannattaa käyttää.

Kuuden pelaajan ressi kuulostaa aika haastavalta noin muutenkin :think:
 
Aika vakava bugi livellä. Eli D'Van puolustusmatriisin läpi voi ampua. Ei tietoa fiksistä. Videolla selvennetty:

 
Ohoh! No jopas lykkäsivät hyvän buffin tuolle Bastionille! Nyt tuskin on niin kova paha ottaa sitä bastionia ilman että jännäkakka housussa kun tiedä että miten sillä onnistuu. Aikasemmin oli täysin hyödytön attackis ellei oma tiimi ottanu bastionia tukevia heroja.

U know mitä tarkotan :confused2:
 
Nojoo, nyt on aika syöpäsiä comppimatseja ollu kyllä. Tuntuu, että nyt kun bastioni buffattiin ja sitä hypetettiin miten op-jumala-must-pick se on, niin joka matsissa joku sillä pelaa vaikkei oo mitään käryä miten. Sit alkaa huuto voicessa ja chatissa ja gg game over.
 
Nojoo, nyt on aika syöpäsiä comppimatseja ollu kyllä. Tuntuu, että nyt kun bastioni buffattiin ja sitä hypetettiin miten op-jumala-must-pick se on, niin joka matsissa joku sillä pelaa vaikkei oo mitään käryä miten. Sit alkaa huuto voicessa ja chatissa ja gg game over.
Melkoiset elohellit taas compissa, voiton jälkeen aina genji-hanso instalock sitten vielä joku testailee bastionia. Yritä tuossa nyt sitten oma peli pitää kasassa, vaikka turhaa se on 3v6 pelata.

Edit: Elohell rankki 2448, normisti ollut lähellä 3k. Kiitos loppu siihen tämä paska taas..
 
Viimeksi muokattu:
Tällä hetkellä tuo bastion on "must pick", pitää vain toivoa että se oman tiimin bastion osaa sillä pelata. Tähän asti joka ottelussa on ollu bastion ja ainoat häviöt on tulleet niistä kun oma bastion on menny yksin kuolemaan ja kun omasta joukkueesta puuttuu bastion.
 
Hyvää puhetta myös tuosta naurettavasta metasta mistä pelaajat aina jaksavat ulista kun ruvetaan pelaamaan. Sillä metalla ole mitään tekemistä 99% noissa competitive peleissä.
 
Hyvää puhetta myös tuosta naurettavasta metasta mistä pelaajat aina jaksavat ulista kun ruvetaan pelaamaan. Sillä metalla ole mitään tekemistä 99% noissa competitive peleissä.
Tällä hetkellä meta on: "jää chokeen seisomaan, olitpa sitten hyökkääjä tai puolustaja". Tuohon kun joskus saisin järkiselityksen, että onko siinä chokessa joku taikaseinä mistä vaan ei voi mennä läpi ennen kun objectivesta on puolet vallattu? Ja jos on niin onko mulla joku häxätty versio pelistä.
 
Tuosta uudesta hahmosta tuli mieleen että jokainen tähän mennessä uutena tullut hahmo on ollu naispuolinen :think: Okei robotit ovat hieman eriasia mutta naisen ääni tuolla kuitenkin on. Pelillisesti näyttää itselle paremmalta mitä Sombra.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 786
Viestejä
4 499 028
Jäsenet
74 283
Uusin jäsen
Maunula

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom