Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Noita hihnojen vaihtoja turhaan usein pelätään. Ei se näihin normaaleihin autoihin ole kuin muutaman satasen homma ja ei sitä tarvii joka vuosi tehdä.
En ota kantaa alkuperäiseen keskusteluun remmivaihtojen hinnoista, mutta Autojerryn ansaintalogiikka on sellainen, että se ottaa välistä siinä määrin paljon, että sieltä puuttuu merkittävä määrä sellaisia korjausfirmoja joilla asiakkaita riittää ilman tällaisia välistävetäjiä. Vastaavasti palvelua käyttää myös asiakkaiden puolelta vain marginaaliporukka ja nämäkin varmaan jossakin määrin uusavutonta tavismassaa ilman suhteellisuudentajua.Ihme mutuilua taas. "normaaleja autoja". Mikä on normaali auto?
En tiedä mikä palvelu tuo Autojerry Autojerry.fi on tai kuinka luotettava, mutta halvimmat jakohihnojen vaihdot:
![]()
Ja kalleimmat:
![]()
Minulla on pari tuttavaa autokorjaamoyrittäjinä ja olivat sitä mieltä, että ei ole juurikaan järkeä tehdä diiliä Autojerryn kanssa, kun siitä kärsii pitkässä juoksussa sekä yrittäjä että asiakas. Ideahan tuossa on toki hyvä, mutta lopputulos voi hyvinkin olla, että tehdään paljon paskaa työtä mahdollisimman halvalla ja huonoilla osilla, jotta saadaan niitä kauppoja aikaiseksi. Siinä mielessä Autojerry on varmasti mainio.Minun uskossa taas sieltä saa kilpailukykyiseen hintaan ja tarjouksen hinta on myös kuitissa. Näin parinkymmenen keikan perusteella.
Ja nääkin kun hakee mätänetin sijasta euroopan verkkokaupoista niin taitaa abs anturinkin hinta olla lähempänä 6.25e vs. 62e...Nää BMW hinnat ovat jotain ihan uskomatonta. Miten joku ABS-sensori voi maksaa 800e? Oliks toi marmorihinta?
Mä vaihdoin mun Meganeen ABS-sensorin ja kun itse teki , osa maksoi 62,50€.
Puhutko kokemuksesta vai ihan vain paskaa (oliko se sulla se epäonninen bensakutonen)?
Mulla ei viiteen vuoteen diudin kanssa nimittäin ole mennyt millään tapaa edes kunnolla kolmasosaa tosta vaikka laskee tuon 570 eur maksanee VNT-kontrollerin siihen soppaan.
Jos päästä pikasesti laskee normaalit huollot, sis. kierroksen jarruja, ZF:n alkuperäisen automaattiöljysatsin suodattimineen, tuon VNT-kontrollerin, yhden kardaanin tiivisteen, jne niin kustannukset taitaa hieman yli 5 vuodessa olla juuri ja juuri yli 2000 eur (ja siinäkin on ~300 eur turhaa kun auto huollettiin ekan kerran Audilla).
550 euron rengassatsia en tuohon laskenut koska se oli ihan oma valinta ottaa premium renkaat eikä esim. jotain 200-300 eur halvempia Kumhoja, tms...
Kyllä mielestäni tuo hihnanvaihto kuitenkin kuluissa näkyy, kun samalla pitää vaihtaa yleensä se vesipumppukin, toki aina autosta riippuen. Ja vanhemmassa autossa pitää myös miettiä, vaihtaako samalla moniurahihnan ja kiristimen ja/tai ohjauspyörät. Esim Pösö 307 se maksoi teetettynä 600e ja Lexuksessa 1000e, vaihtoväli on vielä siten ikävä, että kun ajaa vähän niin tulee aika vastaan eikä km, muistaakseni Pösössä 4v ja Lexuksessa 6v. Toki moni skippaa tuon aikamääreen kokonaan ja vaihtaa vain kilometrien mukaisesti, mutta en tiedä onko sekään kovin fiksua.
Toki jos nyt vaihtaa pelkän hihnan ja kiristimen, niin onhan se halvempaa, kunnes vesipumppu pettää tai moniurahihnapyörä leikkaa kiinni, molemmat on noista tapahtunut itselle.
Helpommalla pääsis jos olisi kestävä ketjukone ja erillinen vesipumppu, niin ensimmäistä ei tarvi vaihtaa ja toinen on helppo vaihtaa, jos tarpeellista on.
Euroopassa ei osata tehdä tai suunnitella ketjukoneita.Ikävää vain on se, et nykyään on niin harvoin enää kestäviä ketjukoneita, toisin kuin 30 vuotta sitten... VAGinoissa ainakaan ole 90-luvulla enää noi ketjukoneet olleet luotettavia.
Eiköhän täällä osattaisi, mutta kun autot ja niiden osat tehdään nykyään kestämään vain minimissään vaaditun määrän, eikä yhtään sen yli. Sitten välillä käy niin ikävästi, että ne osat ei kestänytkään sitä mitä simulaatiossa.Euroopassa ei osata tehdä tai suunnitella ketjukoneita.
Olet luultavasti oikeassa.Eiköhän täällä osattaisi, mutta kun autot ja niiden osat tehdään nykyään kestämään vain minimissään vaaditun määrän, eikä yhtään sen yli. Sitten välillä käy niin ikävästi, että ne osat ei kestänytkään sitä mitä simulaatiossa.
Ongelma taitaa enemmän olla siinä että usein uuden auton ostajaa nuo asiat ei kiinnosta pisaran tippaakaan kun auto vaihdetaan aina uuteen ennen takuun loppumista tai 100tkm täyttymistä.Olet luultavasti oikeassa.
Mutta luulisi että kuluttajat äänestäisi jaloillaan tällaista hehkulamppuhuijausta vastaan.
Vai pitäisikö sanoa että Saksassa ei osata?Euroopassa ei osata tehdä tai suunnitella ketjukoneita.
Olet luultavasti oikeassa.
Mutta luulisi että kuluttajat äänestäisi jaloillaan tällaista hehkulamppuhuijausta vastaan.
Eikä kyllä jenkeissäkään.Euroopassa ei osata tehdä tai suunnitella ketjukoneita.
Eikä kyllä jenkeissäkään.
Katoppa huviksesi mikä määrä henkilöautojen V6 koneissa on ketjuvikoja ihan leiristä riippumatta.
Ihan samoja ongelmia vielä kuin esim volkkarilla tai bmw:llä että ketjut kuluu ja kiristimistä loppuu liike.
Eikös ne vaihda sen ketjun siihen niin että vanha ketju katkaistaan, uusi kiinnitetään siihen perään ja vedetään vanhalla ketjulla uusi paikalleen??Ihan kertakäyttökamaa, sen pohjalta mitä itse lukenut aihetta vierestä. Tuo jakoketjun sijoittaminen vauhtipyörän päähän on yks vihon viimeinen idea mitä hetkeen on nähnyt. Siksi esim 1 bemmit saa jäädä kauppaan - vaikka kivan oloisia kamppeita ovatkin. Hyi stana mikä rakenne.
Vähän riippuu onko ketju kolmesta lenkistä tehty vai yhdstä. Muistaisin että tuolla tapaa vaihdettiin vaan vanhempien monirivisten ketjukoneiden nokkaketjut. Nämä nykyiset polkupyöränketjut on sellaisia kerroksittain paikalleen liu-utettavia. Tässä nyt se N47 missä kolmessa pätkässä se jakopää. En tekis pihalla tunkin ja pukkien varassa tätä. Pilarinosturia toi vaatii - mun laiskuusasteella ainakin.
PSA THP koneiden ketjut on kyllä kans oma rotunsa, vissiin bmw ja mini käyttää samaa kannua/konstruktiota.
Aivan käsittämätöntä pyyntiä kyllä, kun samaan rahaan saa 200 tkm ajetun C-mersun tai alle 10 vuotta vanhan Volvon.Toyota Corolla, Haun tulokset
Varsinkin näissä käytetyissä vanhoissa Corollissa hintaa tuntuu riittävän. Hintahaarukka alle 150t km ajetulle on se 5500-7500€. Onko se pelkkä maine, joka pitää nämä näin kovissa hinnoissa?
En ole kyllä yhtään GM:n vanhempaa kutosta nähnyt tai kuullut että olisi ketjuongelmia ollut. 3.1/3.4/3.8/4.3 on kokemuksia. Uudemmista ei niinkään.Eikä kyllä jenkeissäkään.
Katoppa huviksesi mikä määrä henkilöautojen V6 koneissa on ketjuvikoja ihan leiristä riippumatta.
Ihan samoja ongelmia vielä kuin esim volkkarilla tai bmw:llä että ketjut kuluu ja kiristimistä loppuu liike.
Tämä.Aivan käsittämätöntä pyyntiä kyllä, kun samaan rahaan saa 200 tkm ajetun C-mersun tai alle 10 vuotta vanhan Volvon.
Jaa. Mitähän vvti koneista sitten hajoaa? Vai kuinka vanhoista koneista puhutaan? Tietyn aikavälin diesel koneissa oli ongelmia. Bensojen ongelmista en ole kuullutkaan. Jos nyt tosiaan oli aiheena 150tkm ajetut, niin oletan että ikää alle 15v.Tämä.
Ja kun vielä muistutetaan että tojotan vvti koneet ei tosiaan ole mitään luottomyllyjä.
"kestävä ketju" tarkoittaa meikäläisittäin kiristimen sekä ketjun vaihtamista noin joka 200tkm välein, ja hintaa tuolle operaatiolle kertyy yleensä enemmän kuin vastaavassa ajassa tarvittaviin hihnanvaihtoihin menisi![]()
Nuo Tojot ovat olleen aina hintavia.
-88 corolla maksoi vuonna 1999 32000mk (80000km mittarilukema)
Ainakin 2000-2004/2005 Avensiksista ja corolloista löytyy tota alkupään vvti myllyä mistä alkoi öljyä kulumaan 100tkm nurkilla. Männänrenkaat ei kestäneet.Jaa. Mitähän vvti koneista sitten hajoaa? Vai kuinka vanhoista koneista puhutaan? Tietyn aikavälin diesel koneissa oli ongelmia. Bensojen ongelmista en ole kuullutkaan. Jos nyt tosiaan oli aiheena 150tkm ajetut, niin oletan että ikää alle 15v.
Ainakin 2000-2004/2005 Avensiksista ja corolloista löytyy tota alkupään vvti myllyä mistä alkoi öljyä kulumaan 100tkm nurkilla. Männänrenkaat ei kestäneet.
Ei nyt se luotettavin lähde, mutta vastaavia juttuja löytyy läjäpäin: Toyota - Toyota VVT-I excessive oil consumption-answers! | Motoring discussion | Back Room Forum | Honest John
On noita pari tullut vastaankin tutuilla.
Mielenkiintoisesti täällä on juttua Toyotasta, kun tänään aamulla oli työmatkalla edessä suht tuore avensis. Liikennevaloista kiihdytyksessä alkoi auto savuamaan todella rajusti, huuto oli älytön ja noin 2s myöhemmin oksensi öljyt maahan. Villi veikkaus öljykäynnistä ja ryntäyksestä. Taitaa olla kaikilla merkeillä ollut huonoja malleja ja hyvistäkin malleista on huonoja yksilöitä.
No ei mutta jos oikeasti vetää litran tonnilla niin aika usein saa lykkiä uusia tulppia vaihdella katteja ym.Broidilla oil Juuri tuollainen Joma allow syömään öljyä huolella 100 tonnin jälkeen. Vaikka huolti hyvin laiskasti ja ajoi usein öljyt alaviivassa niin kesti hyvin 378 tonniin jonka jälkeen vaihtoi autoa. Ei siis ollut mikään suuri rahareikä.
Olikohan niin tuore Anjovis, että siinä oli BMW:n epäonninen 1,6 litrainen diesel?
No ei mutta jos oikeasti vetää litran tonnilla niin aika usein saa lykkiä uusia tulppia vaihdella katteja ym.
Öljynsyönti myös helposti karstoittaa pakoventtiilejä, jolloin on riski venttiilin kantamisesta. Kovin pitkään ei tarvitse venttiilin kantaa, jotta siitä seuraa venttiilin palaminen. Toki juuri mainitsemasi muutkin osat kuten turbo, egr jne ottavat itseensä. Jos autoa meinaa pitää oikeasti pitkään, on se remontti ehkä kannattava tehdä ihan taloudellisestikkin.
Vähän kuten volkkarin 1.9 TDI ajalta ennen pumppusuutinkoneita ja hiukkasloukkuja, jos pitää perusjutuista huolen niin 500tkm menee ihan tosta noin vain.
Se on kyllä oikeasti hiton huoletonta ja halpaa ajelua jos löytää tervepeltisen vaikka audin jostain ennen vuosituhannen vaihdetta. Niillä vain tahtoo usein olla ajettu jo se 500 tai ylikin![]()