- Liittynyt
- 29.09.2017
- Viestejä
- 2 781
Jäähdytysnesteen jakoputken O-rengas 159€?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Aivan käsittämätöntä pyyntiä kyllä, kun samaan rahaan saa 200 tkm ajetun C-mersun tai alle 10 vuotta vanhan Volvon.
Ei ollut ilmeisesti seurannut sitä "suositeltua, muttei pakollista" 80tkm öljynvaihtoväliä?Kukaan ei kiistä että Mesellä tai Volvolla saisi Koronaa paremmat kyydit, mutta kyllä niitä pitää korjata ihan eri tavalla kuin Tojoa.
Tojossa saattaa tulla huonolla säkällä vastaan tuota öljynsyöntiä, mutta riski on pieni ja muuten aivan pomminvarmaa tekniikkaa. On noita Tojoja kuitenkin lähipiirissä paljon ja niillä vain ajetaan ja vaihdetaan öljyä jos jaksetaan. Mitään suurempaa tai kalliimpaa ei ikinä tule vastaan. Siitä se arvo tulee käytettynä. Ja aina helppo myydä pois, loputa sinne Afrikkaan menee, joko laillisesti tai sitten varastetaan.
Eurooppalaiset on toista maata. Työkaverin Volvosta just porsi automaattilaatikko vasta 160tkm ajettuna ja korjauksiin menikin sitten tuhatlappuisia enemmänkin. Muutenkin ihan mätämuna ja aina katsastukseen pitää vaihtaa jotain tukivartta tai palloniveltä. En ole ikinä kuullut kenenkään haukkuvan autoaan yhtä paljon kuin hän V70:stään.
En nyt ihan ikiliikkujaksi kehuisi tuota konetta, eikös noissa jo OM651 ole? Aika monesta on pyörähtäneet kiertokangen laakeriliuskat, kone jumissa ja sitä myöten uutta moottoria etsimään.Tuollaisen 2008 -> C-sarjalaisen kun ostaa 200 CDI:nä, niin se on melkolaille ikiliikkuja.
Defa Minielementtikaapeli.Defan pistokkeen etusäleikössä olevasta naaraspäästä (3 pinninen) katkesi pinni. Mikähän mahtaa olla osan nimi? Luulisi että saa vaihdettua kun on vähän kuten jossain peräkärryssä on. Ja mistä löytää?
Eikös auton viedessä yleensä saa työmääräyksen tms? Mitäs siinä lukee?Onko tässä kuluttajalla/minulla mitään oikeuksia?
Auto S211 farmari E-Mersu -07, ts. tunnettu taka-akselin ilmajousisysteemit. Kesken ajon näyttöön "perä alhaalla" varoitusvalo ja perä laskee.
Suoraan korjaamolle ajo 15 min tästä, motonetille.
Korjaamolla kerron, että ei ole oireillut mitenkään ennen ja kerrasta ns. meni pohjaan noin 20min sitten ajossa, että onko ilmapussit vai mitkä lie. Että "katsokaa". Sanovat että torstaina joutavat katsomaan.
Noh ottavat työn vastaan.
Menevät tutkimatta vaihtamaan ilmapussit taakse (2kpl, 800e). Noh vika ei olekaan siinä, vaan löytyy painelinjaston vika josta syystä ei painetta pidä. Se korjataan, eli kaikki ok taas. "vasemmalla edessä kuuluu suhinaa pyöräkotelossa, kivi syönyt reiän, linjastoon 40cm uutta ja pneumatiikalla liitetään yhteen ja kaikki ok".
Työn tilauksessa kuulemma ollut että ilmapussit taakse, vaikka ei kyllä ollut mitään tietoa asiakkaana että mikä lie.
Lasku on kohtuu iso, 1200e. Tuon painelinjaston vian etsimällä ja korjaamalla lasku olisi ollut varmaankin 200e luokkaa.
Eli nyt vaihtoivat erittäin todennäköisesti turhaan ilmajousituksen pussit taakse, josta suurin osa laskusta muodostuu.
Tuttu hyvä korjaaja sanoi, että itse olisi työntänyt kompuralla ilmaa ja katsonut että mistä vuotaa, eli etsinyt ensin vian ja korjannut sitten?
Virhehän on tapahtunut työn tilauksessa, eli joko itse olen ilmaissut asian huonosti tai työn vastaanottaja ottanut sen vastaan "huolimattomasti". Mutta itse ainakin kuvittelin, että vianetsintä kuulu perus prosessiin ja sitten vasta korjataan ja aiemmin elämässä on soitettu kyllä, jos kallis remontti tulee.. Vian etsimällä homma olisi ollut varsin helppo....
Onko tässä nyt aihetta ns. reklamoida ja paljonko ja mitä kautta? Kuulemma vanhat pussitkin oli rikkoneet irrottaessaan, (nopeampi vaihtaa), niin tuli vastaan hinnassa 1000 euroon...
Mikäli oikein ymmärsin, niin vian etsintä ja linjaston korjaus on laskun mukaan ollut 158e, ja ilmajousitusten osien hinta 800e + vaihtotyö 237e... Nehän vaihdettiin sitten todennäköisesti turhaan.
Jep, ilmapussit taitaa olla ns. tyyppivika.Riippuu tietty koska pussit viimeksi vaihdettu, mutta jos ei tietoa niin ne pussit olisi kuitenkin kohta joutunut vaihtamaan.
Eikös auton viedessä yleensä saa työmääräyksen tms? Mitäs siinä lukee?
Helpottaisihan se asiaa, jos jossain lukisi mitä olette sopineet. Periaatteessa korjaamon vika eikä sinun tarvitsisi noita osia tai töitä maksaa, jos on sovittu vain vian etsinnästä.
Asiasta löytyy varmaan useampikin kuluttajariitalautakunnan keissi.
Jollain merkeillä kyllä, 14v vanha ja 180tkm ajettu landcruiser ja alustaan ei vaihdettu yhtään mitäänJep, ilmapussit taitaa olla ns. tyyppivika.
Vanhalla premiumilla ajaessa pitää olla rahaa korjauksiin.![]()
Ei sovittu mitään työmääräyksestä, ainakaan siten että asiakas sen olisi ymmärtänyt. Sanoin muistaakseni karkeasti, että 20min sitten meni suoraan ajosta, ja mainitsin että ei ole oireillut aikaisemmin. Että en tiedä mikä on, mutta yleisiähän nämä ilmapussiviat tms. on tämän ikäisissä.
Työmääräyksessä lukee kyllä "taka ilma jouset vaihto, ei airmatic" mutta ei tuollaisesta ollut puhetta, kun ei ollut edes tiedossa mikä vika on, miten sen voisin tietääkkään jos sanon että 20min sitten meni ja että tulin suoraan korjaamolle.
Työkuvauksen perusteella tuossa olisi saattanut olla vaikka kompuravika, ja nämä olisivat vaihtaneet vaan ilmapussit suorilta tutkimatta sen tarkemmin.
Miten tarkkaan maallikon työtilaus pitää osata tehdä? Että etsikää vika ja korjatkaa sanoen vai mikä? Nyt olen korkeintaan arvaillut, enhän ollut itse kerennyt edes katsoa.
Inhimillistä vikaahan tässä on kaikissa, ennen kaikkea työn vastaanottajassa ja toki asiakkaassakin, kun ei ole osannut sanoa että etsikää vika ja korjatkaa.. Nyt olen sanonut lähinnä, että en tiedä missä vika on mutta yleisiähän nämä ilmajousitusongelmat tämän ikäisissä on.
Ilmajousitustöiden hinta oli 804e osat ja 237e työt.
Varsinainen vian etsintä (siis tuon ilmajousitusvaihtorulianssin jälkeen tehty) ja 40cm linjaston korjaus on maksanut 158e.
Ts. remontti maksoi aikasta reippaasti enemmän, "kuin olisi tutkimalla" maksanut.
.
Lähinnä periaatteessa mielellään maksan työstä ja korjauksesta, mutta en kyllä mielellään maksa siitä että jätettiin tutkimatta ja vaihdettiin korjaamon sanojen mukaa ts. "Kysyttiin, että eikö ne tutkinut mistä se vika johtuu, nii sano vaan että on niin tyypillinen vika nuissa että ilmapussit menee ". On joo tyypillinen vika, mutta eikai tollasta tonnin remonttia nyt tutkimatta tehdä ja aiemmin ovat myös soittaneet kyllä jos remontit yli 500e menee?
Asiaa toki lieventää se, että ilmapussit on tyyppivika (tosin eivät mene tuolleen kerralla "pam" vaan yleensä kait ne vähän alkaa vuotamaan aluksi ja ei molemmat kerrallaan). ..Että kyllä ne jossain välissä jollain tavalla menee kuitenkin, mutta jos ne menis silleen klassisesti "alkaa vuotamaan mut ajossa pitää ylhäällä", niin olisi mahdollista itsekin korjauttaa..
Eli tässä on kyllä vikaa korjaamon työn vastaanotossa, sekä varmaankin jollain tasolla asiakkaan työn tilauksessa - mutta en kyllä mitään ilmapussien vaihtoa tilannut suorilta, kun en itsekään tiennyt missä vika on.
-
Noh kysyin sitten, että saako edes ne vanhat ilmapussit mukaan kun varmaanhan ne ehjät on kun ette niitä tutkineet, niin olivat rikkoneet irrottaessaan (kuulemma nopeampi pussit vaihtaa).
Kyllä tässä minusta reklamaation paikka on, mutta millaisilla vaatimuksilla? On kait se kohtuutonta nyt "yrittää saada" ilmaiset ilmajousetkin, kun ne vaihtoivat. Eli viasta 158e on ok, ja sitten turhaan vaihdettu ilmapussit töineen 1037e.. Paljonko tässä nyt on sitten asianmukainen vaatimus meidän puolelta, että ei ole kohtuuton suuntaan eikä toiseen? Ja onko näillä yrittäjä/korjaamoilla vakuutukset/poistomahdollisuudet näistä, että millainen hyvityssumma ja/tai pyyntö on sellainen reilu molemmin puolin? Onhan ne kuitenkin töiitä tehnyt, mutta tarpeettomia ja selkeästi näkee työselostuksestakin, että ei ole tutkittu? Pitääkö asiakkaan muka sellaista osata pyytää erikseen, jos tuo auton korjaamolle kertoen että ei tiedä missä vika tarkalleen on mutta perä on alhaalla? On tossa kuitenkin 840e extraa vs. että vika tutkittu ja ongelmat ratkottu... Toki ilmajouset on uudet, että että - mikä olis reilu summa puolin ja toisin? Onko kohtuullistaminen 500-600e tienoille ok vaatimus, ei ilkeä kuitenkaan nolliin vaatiia ?
Editoin edelliseen viestiin jo, mutta jos se tuntuu vääryydeltä, niin ainakin itse kysyisin kuluttajaneuvonnan kantaa asiaan. Siitä on sitten helpompi lähteä eteenpäin tai ei.Ei sovittu mitään työmääräyksestä, ainakaan siten että asiakas sen olisi ymmärtänyt. Sanoin muistaakseni karkeasti, että 20min sitten meni suoraan ajosta, ja mainitsin että ei ole oireillut aikaisemmin. Että en tiedä mikä on, mutta yleisiähän nämä ilmapussiviat tms. on tämän ikäisissä.
Työmääräyksessä lukee kyllä "taka ilma jouset vaihto, ei airmatic" mutta ei tuollaisesta ollut puhetta, kun ei ollut edes tiedossa mikä vika on, miten sen voisin tietääkkään jos sanon että 20min sitten meni ja että tulin suoraan korjaamolle.
Työkuvauksen perusteella tuossa olisi saattanut olla vaikka kompuravika, ja nämä olisivat vaihtaneet vaan ilmapussit suorilta tutkimatta sen tarkemmin.
Miten tarkkaan maallikon työtilaus pitää osata tehdä? Että etsikää vika ja korjatkaa sanoen vai mikä? Nyt olen korkeintaan arvaillut, enhän ollut itse kerennyt edes katsoa.
Inhimillistä vikaahan tässä on kaikissa, ennen kaikkea työn vastaanottajassa ja toki asiakkaassakin, kun ei ole osannut sanoa että etsikää vika ja korjatkaa.. Nyt olen sanonut lähinnä, että en tiedä missä vika on mutta yleisiähän nämä ilmajousitusongelmat tämän ikäisissä on.
Ilmajousitustöiden hinta oli 804e osat ja 237e työt.
Varsinainen vian etsintä (siis tuon ilmajousitusvaihtorulianssin jälkeen tehty) ja 40cm linjaston korjaus on maksanut 158e.
Ts. remontti maksoi aikasta reippaasti enemmän, "kuin olisi tutkimalla" maksanut.
.
Lähinnä periaatteessa mielellään maksan työstä ja korjauksesta, mutta en kyllä mielellään maksa siitä että jätettiin tutkimatta ja vaihdettiin korjaamon sanojen mukaa ts. "Kysyttiin, että eikö ne tutkinut mistä se vika johtuu, nii sano vaan että on niin tyypillinen vika nuissa että ilmapussit menee ". On joo tyypillinen vika, mutta eikai tollasta tonnin remonttia nyt tutkimatta tehdä ja aiemmin ovat myös soittaneet kyllä jos remontit yli 500e menee?
Asiaa toki lieventää se, että ilmapussit on tyyppivika (tosin eivät mene tuolleen kerralla "pam" vaan yleensä kait ne vähän alkaa vuotamaan aluksi ja ei molemmat kerrallaan). ..Että kyllä ne jossain välissä jollain tavalla menee kuitenkin, mutta jos ne menis silleen klassisesti "alkaa vuotamaan mut ajossa pitää ylhäällä", niin olisi mahdollista itsekin korjauttaa..
Eli tässä on kyllä vikaa korjaamon työn vastaanotossa, sekä varmaankin jollain tasolla asiakkaan työn tilauksessa - mutta en kyllä mitään ilmapussien vaihtoa tilannut suorilta, kun en itsekään tiennyt missä vika on.
-
Noh kysyin sitten, että saako edes ne vanhat ilmapussit mukaan kun varmaanhan ne ehjät on kun ette niitä tutkineet, niin olivat rikkoneet irrottaessaan (kuulemma nopeampi pussit vaihtaa).
Kyllä tässä minusta reklamaation paikka on, mutta millaisilla vaatimuksilla? On kait se kohtuutonta nyt "yrittää saada" ilmaiset ilmajousetkin, kun ne vaihtoivat. Eli viasta 158e on ok, ja sitten turhaan vaihdettu ilmapussit töineen 1037e.. Paljonko tässä nyt on sitten asianmukainen vaatimus meidän puolelta, että ei ole kohtuuton suuntaan eikä toiseen? Ja onko näillä yrittäjä/korjaamoilla vakuutukset/poistomahdollisuudet näistä, että millainen hyvityssumma ja/tai pyyntö on sellainen reilu molemmin puolin? Onhan ne kuitenkin töiitä tehnyt, mutta tarpeettomia ja selkeästi näkee työselostuksestakin, että ei ole tutkittu? Pitääkö asiakkaan muka sellaista osata pyytää erikseen, jos tuo auton korjaamolle kertoen että ei tiedä missä vika tarkalleen on mutta perä on alhaalla?
Ehkä turha tästä vääntää kauheasti ulkopuolisina, mutta mikäs on sitten työnjohtajan kanta asiaan, jos työmääräyksessä lukee "taka ilma jouset vaihto, ei airmatic" ja työntekijä sanoo, että asiakas hyväksyi sen? Näkemys noin niin kuin tiskin takaa.Jos sulta ei ole kysytty lupaa ilmajousien vaihdolle niin en maksaisi muuta kun vian haun. Ei korjaamo voi omin päin vaihtaa noin kalliita osia.
"
Jos korjausta suoritettaessa ilmenee tarvetta tehdä työtilaukseen kuulumattomia lisätöitä, korjaamon pitää
saada niihin asiakkaan lupa. Asiakkaalle pitää lupaa tiedusteltaessa ilmoittaa, aiheuttaako lisätöiden
lykkääminen vaaraa asiakkaan terveydelle tai omaisuudelle.
Jos asiakkaaseen ei saada yhteyttä kohtuullisessa ajassa, korjaamo saa tehdä vain vähäisiä ja tarpeellisia
työtilaukseen kuulumattomia lisätöitä, joiden tekeminen on tarkoituksenmukaista yhdessä tilattujen töiden
kanssa. Tällaisten lisätöiden kustannukset saavat olla enintään 100 euroa. Työtilaukseen merkittyä
enimmäishintaa korjaamo ei saa lisätöidenkään vuoksi ylittää, ellei se osoita muuta sovitun. "
Terveisin, autokorjaamon työnjohtaja.
Ehkä turha tästä vääntää kauheasti ulkopuolisina, mutta mikäs on sitten työnjohtajan kanta asiaan, jos työmääräyksessä lukee "taka ilma jouset vaihto, ei airmatic" ja työntekijä sanoo, että asiakas hyväksyi sen?
Näin voisin kuvitella tässä tapahtuneen.
Niinhän tuo kysyjä itse kirjoittaa viestissään mihin vastasit.Niin, oliko toi "taka ilma jouset vaihto, ei airmatic" teksti siis työmääräyksessä, ei laskussa?
Muistelen että mersun kielellä airmatic tarkoittaa sitä, että joka nurkassa on ilmajouset ja auton korkeutta voi säätää yms.Onko mersulla "ei airmatic" ilmajousia?
itä ihmettä?Onko mersulla "ei airmatic" ilmajousia?
Niinhän tuo kysyjä itse kirjoittaa viestissään mihin vastasit.
Työmääräyksessä lukee kyllä "taka ilma jouset vaihto, ei airmatic"
Niin, oliko toi "taka ilma jouset vaihto, ei airmatic" teksti siis työmääräyksessä, ei laskussa?
Työnjohtaja ilmeisesti tehnyt tiskidiagnoosin, että jousipalkeet pitää vaihtaa? AP. mennyt laittamaan allekirjoituksen tälläiseen työtilaukseen?
Meillä on ollut vuoto ilmajousituksessa, ja 3 eri komponenttia vaihdettu / korjattu sen takia. Ei kuullosta kovin uskottavalta. En missää nimessä maksaisi tuota koko laskua.
Ja hieman myös ihmetyttää toi " niin olivat rikkoneet irrottaessaan (kuulemma nopeampi pussit vaihtaa " -> Pitäähän ne uudet pussit saada sinne samaan väliin. Kuulostaa selitykseltä. Ei nopeuta työtä yhtään rikkoa ne vanhat palkeet.
Meilläkin on joskus duunissa käynyt niin, että asentaja on ominpäin mennyt korjaamaan asiakkaan auton ilman lupaa. Ja on käynytkin niin, että asiakkaalla ei ole ollut rahaa korjaukseen tai olisi itse halunnut vaihtaa viallisen osan. Jossei ole lupaa korjata autoa, niin ei siitä ole mitään voitu veloittakkaan. Mennyt nämä korjaukset sitten susitililtä kokonaisuudessaan.
Laskussa lukee.
Siis mikä on työmääräys noin karrikoiden? Olisiko minun pitänyt allekirjoittaa kirjallisesti joku työmääräys/sopimus? Vai siis onko työmääräys joku suullinenkin juttu?
Mikä on työmääräys noin niin kun juridisesti? En tietääkseni ole moista tehnyt.
No onpas AP:llä mennyt rahaa, vaikka itse tehnyt.
Itsellä on 16 vuotta vanha GM-Saab. 6 vuoden ja 120 000 km aikana aikana korjauksiin on mennyt noin 1000 e itse tehtynä. Tosin uudet kesä- ja talvirenkaat on tullut hankittua, mihin mennyt toiset 1000 e. Suurin korjaus on ollut uudet jarrulevyt, -satulat ja -palat taka-akselille. Siinä osat maksoivat kai jotain 200 e yhteensä (tarvikesatulat, mutta muut laatuosia).
No mitä kaikkea sille pitäisi tehdä ja onko mitään mahdollista korjata itse?Autoista mitään tietämätön täällä.
Ostin 1.5v sitten Volvo s40 vm 2002 jolla ajettu 125tkm.
Ajeltu tähän mennessä ilman mitään huolia mutta nyt tuli katsastusmieheltä pitkä vikalista ja korjaamon hinta-arvio huollolle noin 1500€
Se on saman verran kuin mitä autosta maksoin.
Nettiautoa kun olen katsellut niin saman ikäisillä volvoilla ajettu reilusti yli 400tkm joten oletettavasti tällä voisi olla vielä reilusti kilometrejä jäljellä jos huoltaisi.
Onko järkeä lähteä huoltamaan, vai pistänkö halvalla myyntiin ja ostan uuden ruoskan vuoden leimalla?
Ajoa tulee itsellä alle 5tkm vuodessa joten uuden auton ostaminen ei tule kysymykseen, kunhan pääsisi kaupassa käymään ja lyhyt työmatka paskoilla keleillä.
-Kaikki jarrupalat + levytNo mitä kaikkea sille pitäisi tehdä ja onko mitään mahdollista korjata itse?
Kannattaa kysellä myös pikkupajoilta. Ei nuo korjauskohteet mielestäni kovin pahoilta vaikuta, jos ei ole ruosteongelmia ja auto muuten toimii.-Kaikki jarrupalat + levyt
-Parit nivelen suojakumit tjs
-Pakoputkessa jossain kohtaa reikä + kiinnike hajonnut
-Bensamittarin anturi (ei pakollinen, tankki näyttää tyhjää aina)
Saattoi olla jotain muuta vielä, en tähän hätään muista. Tuo 1500€ arvio tuli merkkihuollolta joten voisin kyllä käydä kysymässä joltain pikkupajalta vielä.
Jarrupalat + levyt saattaisi olla sellainen homma mihin itse ehkä pystyisi.
Aika edullista, olikohan siinä sitten muutakin korjattavaa vai onko korjaamon 1500€ hinta-arviossa noin paljon ilmaa.Jos itse tekee jarrut ja samalla vaihtaa kumit, unohtaa tuon mittarin ja käy putkipajalla korjauttamassa putken, niin eiköhän tuosta jollain 300e selviäisi.
Ottaa vielä jotain halvempaa merkkiä, niin saattaa saada alle satkun osat.
Edit, näyttää saavan pakoputkiakin aika halvalla, 80€ keski ja takaosa. Toki nämä oli vaan johonkin 1.8, ettei kannata noita osanumeroita käyttää.
Elikkä alle 200€ saa itsetehtynä.
![]()
20 vuotta vanhaa ruoskaa ei missään nimessä kannata viedä merkkihuoltoon jos ei ole ihan pakko. Jollain pikkupajalla homma voi hoitua puolet halvemmalla, ellei enemmänkin.Aika edullista, olikohan siinä sitten muutakin korjattavaa vai onko korjaamon 1500€ hinta-arviossa noin paljon ilmaa.![]()
Marmoritiskit pitää kiertää kaukaa. Siinä on tonni ylimääräistä tuossa hinta-arviossa.Aika edullista, olikohan siinä sitten muutakin korjattavaa vai onko korjaamon 1500€ hinta-arviossa noin paljon ilmaa.
edit: niin se polttoaine-anturi unohtui, mutta silti...
Puhutaan 22v vanhasta autosta millä ajettu yli 300tkm, mitä voit olettaa?Eipä ne Saabit aivan ongelmattomia ole, ja saabismi on kuulemma sairaus.
Mutta paljon on rahaa uponnut, paljon enemmän kuin auton arvo.
Mä tein edelliseen autoon jarrurempan itse, missä vaihtui kaikki palat, satulat, levyt, letkut, kasijarruvaijerit, nesteet, kaikki uutta ja osat maksoi 350€ ja 4h omaa aikaa kun rauhassa teki.Aika edullista, olikohan siinä sitten muutakin korjattavaa vai onko korjaamon 1500€ hinta-arviossa noin paljon ilmaa.
edit: niin se polttoaine-anturi unohtui, mutta silti...
No se nyt on sanomattakin selvää.20 vuotta vanhaa ruoskaa ei missään nimessä kannata viedä merkkihuoltoon jos ei ole ihan pakko. Jollain pikkupajalla homma voi hoitua puolet halvemmalla, ellei enemmänkin.
Voi olettaa ongelmia?Puhutaan 22v vanhasta autosta millä ajettu yli 300tkm, mitä voit olettaa?
Minulla oli joskus saman ikäinen volvo, jossa bensamittari näytti myös tyhjää. Ongelmaksi paljastui anturin piuhan kolvaus/tms oli irronnut liittimestä tankissa ja meniköhän korjaukseen 1h kun takapenkki pois, pumppu pois ja piuhan korjaus.-Kaikki jarrupalat + levyt
-Parit nivelen suojakumit tjs
-Pakoputkessa jossain kohtaa reikä + kiinnike hajonnut
-Bensamittarin anturi (ei pakollinen, tankki näyttää tyhjää aina)
Saattoi olla jotain muuta vielä, en tähän hätään muista. Tuo 1500€ arvio tuli merkkihuollolta joten voisin kyllä käydä kysymässä joltain pikkupajalta vielä.
Jarrupalat + levyt saattaisi olla sellainen homma mihin itse ehkä pystyisi.
Vanhan auton jarruremontissa on tärkeää huomioda myös jarrusatuloiden ja satulakannakkeiden liukupintojen sekä liukutappien kunto. Satulan mäntä on saattanut ruostua ja alkaa takerrella, kun se joudutaan painamaan pohjaan. Samoin liukutapit usein ruosteessa ja jumissa. Remontin yhteydessä olisi syytä varautua parilla litralla jarrunestettä, ostaa uudet männät sekä tiivisteet, sekä uudet liukutapit ja suojakumit. Nyrkkipajalla tämä ei välttämättä nosta edes kauheasti hintaa.