Ongelmat GeForce RTX 30- ja Radeon RX 6000 -näytönohjaimien tilauksissa (ei toimitettu/peruutetut tilaukset, kuluttajasuojalaki)

Liittynyt
14.10.2020
Viestejä
18
Laitetaanpa tännekin tietoa. Proshopin kanssa väännetty nyt julkkarissa tilatusta 3080 TUF non-oc toimituksesta. Kyseessä siis tietooni tuli minua myöhemmin tilannut on saanut jo Lokakuun lopussa korttinsa ja minä en. Proshopin aspaan vaadin selvitystä aiheesta ja vastauksena oli, että kun kortit vaihdettiin 28.10.2021 meni tilauksien jonosijoitukset uusiksi (josta ei ole tietoa millä lotolla ne on menneet). Nyt antoivat vaihtoehdoiksi vain perua tilauksen tai kiltisti odottaa toimitusta johon on usko vähissä.
Nähtävästi Proshop ottanut linjakseen pyrkiä kaikin keinoin pakottamaan asiakkaat perumaan tilauksen, jotta eivät tekisi niin pahaa tappiota julkkari tilauksien kanssa.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
146
Jos ei ole erityistä tarvetta juuri blower-tyylin kortille, esim. jokin erikoiskotelo, onhan tuo downgrade lähes minkä tahansa valmistajan triplatuuletinmalliin verrattuna, lähinnä jäähdytystehonsa puolesta(ja mahdollisesti melutason?).
Mutta RTX 3080 siinä missä muutkin. Jos oikeasti tahtoisivat toimittaa korvaavia malleja tilaajille(kuten sähköpostissaan sanoivat), minusta tuo kuuluu korvaavien korttien piiriin.
Itse koitan välttää Blower kortteja, yksi oli mallia 550ti vuonna vähän, ei enään ikinään tolla jäähdytyksellä korttia tähän koneeseen.
Radio hiljaisuus vielä jatkuu multitronicissa. ei ehdotuksia eikä huonoja ideoita, vain hiljaisuus.
Aikas rohkeasti multitronic antaa mahdollisuden tilailla noita 3080 12gigan malleja ja näyttää olevan msi 10gigasia mahdollista tilailla. Tästä tulee pitkäikäinen ketju, Tervetuloa uudet taistelijat.

Pakollinen mutina tulee tästä.
Ja varmasti sielä joku rakas edustaja multitronicissa lukee tätä ketjua kanssa, vaikka ei ole ruotsiksi. Toivon että lopetatte tuotteiden myynnin joiden saatavuus on todistettavasti haastavaa teille ja panostakaa edes vähän asiakaspalveluun esim, sähköpostiin vastaaminen.
UGH! olen puhunut.
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
213
Teoriani mitä Telian kanssa tapahtuu:
  1. Tavaraa saapuu varastoon ja se tulee automaattisesti myyntiin kun määrät lisätään järjestelmään, eli mitään bugia/vahinkoa ei ole olemassakaan. "Bugin" esiintymisväli myös sopii hyvin siihen miten eriä on saapunut muille.
  2. Työntekijät ostaa kaikki kortit mainaukseen/jälleenmyyntiin, nyt enää vain 3080 on kannattava ostos ja se olikin ainoa mitä ei taaskaan saatu toimitettua.
  3. Tero tulee täysin tietämättömänä selvittämään asiaa ja kertoo bugista ja kuinka kortteja myytiin taas vahingossa jonon ohi. Kortteja ei tietenkään oikeasti ole ollut edes tarkoituksena toimittaa, tilaukset kun on peruttu ja nimet kerätty johonkin vihkoon pöytälaatikkoon. Näon vuoksi lähettivät pari korttia muutama kuukausi sitten.
  4. Samaa toistetaan niin kauan kunnes mallin valmistus on lopetettu ja tilaukset saadaan peruttua.
Telian aspa ei yleensä tiedä mistään mitään ja sisäinen tietoliikenne toimii 3kk viiveellä, että Tero voi ihan oikeasti olla tietämätön tilanteesta. Ei Telia voi niitä tilauksia perua ilman, että polkee kuluttajan oikeuksia. Korvausvastuussa ovat tavalla tai toisella ja mahdollisesti siirrytte sitten RTX 40-sarjan jonoon tai kateostoa. Itse jo vähän toivonkin, että Proshop ei omaa 3080 tuffia toimita, jotta saisi korvaavan tuotteen RTX 40-sarjasta.
 
Liittynyt
31.03.2020
Viestejä
30
Onko kukaan Verkkokauppa.comista kortin tilannut ollut KKV:hen yhteydessä? Itsellä olisi vuosi sitten tilattu MSI Ventus 3x 3060 Ti, jota ei ole tainnut tulla varastoon koko odotusaikana kuin 10 kpl. Esimerkiksi vastaavia Asuksen malleja on kyllä riittänyt välillä hyllyynkin asti. Mietin, että olisiko perusteita vaatia verkkistä toimittamaan toisen valmistajan vastaava tuote, kun tuntuu, että tuota MSI:n mallia en tule kyllä koskaan saamaan.
 
Liittynyt
21.10.2019
Viestejä
361
Onko kukaan Verkkokauppa.comista kortin tilannut ollut KKV:hen yhteydessä? Itsellä olisi vuosi sitten tilattu MSI Ventus 3x 3060 Ti, jota ei ole tainnut tulla varastoon koko odotusaikana kuin 10 kpl. Esimerkiksi vastaavia Asuksen malleja on kyllä riittänyt välillä hyllyynkin asti. Mietin, että olisiko perusteita vaatia verkkistä toimittamaan toisen valmistajan vastaava tuote, kun tuntuu, että tuota MSI:n mallia en tule kyllä koskaan saamaan.
On kyllä perusteet ja itse olen ollut jo KKV:n yhteydessä. Eivät suostu vaihtamaan korttia joten ainoa vaihtoehto oikeastaan olla kuluttariitalautakuntaan yhteydessä. Siinä on sitten 1-2 vuoden jono joten. Noh en itse ole laittanut, koska salettiin tulee tuota ennen.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 879
On kyllä perusteet ja itse olen ollut jo KKV:n yhteydessä. Eivät suostu vaihtamaan korttia joten ainoa vaihtoehto oikeastaan olla kuluttariitalautakuntaan yhteydessä. Siinä on sitten 1-2 vuoden jono joten. Noh en itse ole laittanut, koska salettiin tulee tuota ennen.
Niin, siis verkkikseenhän tuli 3060ti trioa, mutta eivät suostuneet vaihtamaan non lhr tilauksia niihin. Sen jälkeen ei ole sitten enää tainnut tullakaan lisää
 

Series^

Super huolto jumala
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
456
Onkos muut saaneet Proshopilta viestejä vaihdoista? Private numberista tuli juuri englanniksi puhelu että helmikuussa olisi tarjolla tilaamani ASUS 3080 EKWB:n tilalle valkoista strixiä, ja jos hyväksyn niin lähettelee maksulinkin mailiin uusiksi :speechless:
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
213
Jep tietämätön todennäköisesti onkin, yhteisömanagerina vain rauhoittelee tilannetta. Telia on jo niin monesti yrittänyt päästä tilauksista eroon, että epäilen tuota siirtymistä melkoisesti, ehkä jos KKV käskee.

En näissä asioissa tunne lakia yhtään, onko tuo 40-sarjaan siirtyminen siis varmaa?
Ei ole varmaa, mutta yksi mahdollisista vaihtoehdoista. Laki velvoittaa toimittamaan tilatun/korvaavan tuotteen, tai sopimaan asian kuluttajan kanssa. Mikäli 30-sarjaa ei ole enään saatavilla, niin loogista olisi korvata ne 40-sarjalla, mutta riippuu täysin siitä miten Telia haluaa asian hoitaa. Tilauksia Telia ei voi yksipuolisesti perua, siitä laki on yksiselitteinen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 147
Onko kukaan Verkkokauppa.comista kortin tilannut ollut KKV:hen yhteydessä? Itsellä olisi vuosi sitten tilattu MSI Ventus 3x 3060 Ti, jota ei ole tainnut tulla varastoon koko odotusaikana kuin 10 kpl. Esimerkiksi vastaavia Asuksen malleja on kyllä riittänyt välillä hyllyynkin asti. Mietin, että olisiko perusteita vaatia verkkistä toimittamaan toisen valmistajan vastaava tuote, kun tuntuu, että tuota MSI:n mallia en tule kyllä koskaan saamaan.
Olen ollut yhteydessä ja eivät suostuneet mihinkään kompromisseihin. Viimeisin vastaus oli:
Jussi, 19.1.2022 klo 12.05.16 UTC+2:
Hei

kiitos yhteydenotoistanne, Kauppaa ei ole purettu, vaan tuote on korvattu vastaavalla. Sama ratkaisu on tehty kaikkien muidenkin asiakkaiden kohdalla, koska alun perin tilattu tuote ei ole enää lainkaan saatavana.

Tätä korvaavaa tuotetta on valmistajalta saamiemme tietojen mukaan edelleen saatavana, ja korvaavat tuotteet toimitetaan asiakkaille tilausjärjestyksessä.

Emme tee yksittäisten asiakkaiden kohdalla poikkeavia ratkaisuja.

Mukavaa päivän jatkoa
Ystävällisin terveisin
Jussi
Asiakaspalvelun asiantuntija
Tässä on välissä viestittelyä kuluttajaneuvojan kanssa ja Aulis ehkä vähän ymmärsi asian väärin. En ole kauppaa purkamassa..

On kyllä perusteet ja itse olen ollut jo KKV:n yhteydessä. Eivät suostu vaihtamaan korttia joten ainoa vaihtoehto oikeastaan olla kuluttariitalautakuntaan yhteydessä. Siinä on sitten 1-2 vuoden jono joten. Noh en itse ole laittanut, koska salettiin tulee tuota ennen.
Jos juttu lähtee KRiL:aan, niin haluaisin olla mukana samassa casessa. Aulis K minun juttuani hoitaa ja jos vaikka YV:llä laitat sinun yhteyshenkilösi, niin pistetään heidät keskustelemaan keskenään.
Haluan kortin tai vastaavan tuotteen, hinnalla jonka olen tilannut.

Niin, siis verkkikseenhän tuli 3060ti trioa, mutta eivät suostuneet vaihtamaan non lhr tilauksia niihin. Sen jälkeen ei ole sitten enää tainnut tullakaan lisää
Pahempi se tilanne oli. Verkkikselle tuli 3060 Ti LHR-malleja tästä Ventuksesta, mutta myivät ne ensin kalliilla jonon ohi. Sitten vaihtoivat tilaukset siihen samaan malliin, jota oli myyty kuluttajille aikaisemmin. Kun viimeinenkin oli myyty, vasta sen jälkeen.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
165
KKV:ltä saatu jo vastauskin. Vähän sellainen semi-geneerinen vastaus, joka ei oikein neuvo mitä oikeasti tehdä. Puhuvat enimmäkseen kohtuullisen lisäajan asettamisesta, mikä voi olla max. alkuperäinen toimitusaika? "Jos tuotetta ei lisäaikana voida toimittaa, voi vaatia kaupan purkua". No daa. "Mikäli yritys vetäytyy kaupasta itse, kuluttajalle voi syntyä oikeus kateostoon". "Verkkokaupan tekemä tilauksen peruminen on sopimusrikkomus". "Sopimusrikkomuksen seuraksena on korvausvastuu". Ja tuon sopimusrikkomuksen voisi kuulemma korvata juuri kateostolla. Pitää siis antaa kirjallinen lisäaika ja vaatia toimittamaan tuote "ja katsoa sen jälkeen miten asia etenee".

Sorry lainauksen ja omien kommenttien sekasotku, en halua suoraan koko viestiä kopioida. Vähän siis se meininki KKV:n vastauksessa, että jos et itse peru tai kauppa peru tilausta omin päin niin ei voi muuta kuin vaatia ja odotella.
Pari kuukautta tässä taas vierähti, KKV oli ollut Tietokonekauppa.fi yhteydessä. Samaa lööperiä antoivat KKV:lle myös, eli hinnan nousu on ylivoimainen este. 3060Ti tilalle tarjottiin 3060, pienellä lisähinnalla tietty. Alkuperäistä tilaamaani tuotetta oli siis marraskuussa heidän verkkokaupassa saldoilla saatavilla, mutta minulle eivät suostuneet niitä toimittamaan. Alkuperäinen tilaus helmikuu 2021. Joustolla meni hermot kun eivät saaneet rahojani, joten maksutapa on peruttu, mutta itse tilaus roikkuu vielä. Tietokonekauppa ei ole edes kysynyt mihin maksutapaan vaihdetaan, ei liene olennaista. KKV:n ainut ehdotus on käytännössä kateosto, se on sitten tunnetusti omalla riskillä.
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
100
Mitäs ajatuksia tästä multitronic myynnissä olevasta kortista. ASUS Turbo GeForce RTX 3080 V2 10GB GDDR6X with LHR 3xDP 1.4a 1xHDMI 2.1(BULK) Onko kellekkään tullut ehdotuksia vaihtoa tähän Asus Turbo 3080 v2 versioon? Mulle ei ole tullut mitään ehdotusta.
Nyt tarjosivat juurikin tuota Turbo-mallia TUFin korvaavaksi tuotteeksi. Vähän sellainen malli, jonka viimeisenä ostaisi koneeseen, mutta alkaa kyllästyttämään tämä seurailu ja asiasta vääntö ja mietityttää, että jos tuota ei nyt ota vastaan, niin kuinka pitkälle odotus sitten tulisi venymään ja onko KKV enää tässä vaiheessa puolella jos ei tarjottua korttia ota vastaan. Tuolla vuoden 2020-hinnalla ei kuitenkaan mistään muualta mitään 3080-korttia tule enää saamaan. Voi kyllä hermot olla koetuksella, jos tuon ottaa vastaan ja pian sen jälkeen on hyllytavarana triplatuuletin-versioita.
 
Liittynyt
09.07.2019
Viestejä
509
Nyt tarjosivat juurikin tuota Turbo-mallia TUFin korvaavaksi tuotteeksi. Vähän sellainen malli, jonka viimeisenä ostaisi koneeseen, mutta alkaa kyllästyttämään tämä seurailu ja asiasta vääntö ja mietityttää, että jos tuota ei nyt ota vastaan, niin kuinka pitkälle odotus sitten tulisi venymään ja onko KKV enää tässä vaiheessa puolella jos ei tarjottua korttia ota vastaan. Tuolla vuoden 2020-hinnalla ei kuitenkaan mistään muualta mitään 3080-korttia tule enää saamaan. Voi kyllä hermot olla koetuksella, jos tuon ottaa vastaan ja pian sen jälkeen on hyllytavarana triplatuuletin-versioita.
Teet tietysti itse päätöksesi, mutta jos itselläni olisi vaihtoehtona 3080 joko ~800 eurolla p*skalla jäähyllä, tai tuplahinnalla hyvällä jäähyllä, niin ei tarvitsisi kauaa miettiä :). Peltorit vaan päähän :lol:.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Onko kellään lakitietoa tarpeeksi, et mitä käy jos Telia ei saa 3080 kortteja toimitettua ennenkuin tuotanto peruuntuu, tai niiku mitä oikeuksia sit jää?
kun käsittääkseni eikö ne voi peruuttaa loput tilaukset vetoen siihe force paskaan kun ei ole toimittaa näytönohjaimia sit, jollei niil oo pakko toimittaa 12gb malli tai Ti malli mitä en usko et tarvis, ja itse epäilen, ettät uskin 4xxx sarjaa saataisiin kun eivät oo vastaavia millään tavalla ja ehtis loppua se tuotanto noista 3xxx.
 
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
1 593
Vastaus useimpiin tässä ketjussa esitettyihin kysymyksiin ja pohdintoihin: jälleenmyyjän on toimitettava tilattu tuote kohtuullisessa toimitusajassa, tai korvattava se vähintään vastaavalla tuotteella ilman lisäkustannuksia.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 733
Onkos muut saaneet Proshopilta viestejä vaihdoista? Private numberista tuli juuri englanniksi puhelu että helmikuussa olisi tarjolla tilaamani ASUS 3080 EKWB:n tilalle valkoista strixiä, ja jos hyväksyn niin lähettelee maksulinkin mailiin uusiksi :speechless:
On noita eri malleista tullut. Ne toteuttaa noita vaihtoja saapumisjärjestyksessä niin laita viestiä/soittoa.
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
213
ASUS 3080 EKWB on ilmeiseti EOL, tai ainakaan Asuksen kotisivuilta ei löydy V2/LHR-mallia. Muuten Proshop vaihtaa, vain vastaavaan LHR-malliin satunnaisessa järjestyksessä.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 879
Gigantti ilmoitti tänään, että 21 syksyllä tilattu pny 3070 näytönohjain tilaus on peruttu. Kyselin asiakaspalvelusta mikä homma, niin pitää kuulemma maksaa nyt tilaus, niin voi jäädä odottamaan josko he joskus saavat näytönohjaimia lisää.

Onko kenelläkään vastaavaa? Onko tuollainen ratkennut? Laitoin verkkiksestä tilaukseen halvimman (toisen mallin) 3070:aa, kun tarjonta on hyvin rajoittunutta tällä hetkellä markkinoilla(verkkokauppa 945€ vs jimssillä oli 1199€). Meneeköhän kateosto gigantilla läpi ihan vaan, kun suunnilleen reklamaatiossa laittaa vaan verkkiksen tilauksen tiedot vai onko odotettavissa kuluttajariitalautakunnan käsittely ensin (12-18kk)...
Meni vähän väärään lankaan. Onkohan kenelläkään kokemuksia gigantista?
 
Liittynyt
03.03.2018
Viestejä
213
Meni vähän väärään lankaan. Onkohan kenelläkään kokemuksia gigantista?
Onko kyseessä siis Klarna tms. tilaus? Mikäli kyllä, niin ongelma on ihan Klarnan ja Gigantin välinen asia. Voit tietysti maksaa sen nyt ja vaatia kirjallisen vakuuden Gigantilta, että tilauksesi toimitetaan yhdessä sovittuun päivänmäärään menessä, jonka jälkeen sinulla on tarvittaessa kirjallisena kateosto-oikeus. Tilausta sinun ei missään nimessä tarvitse ennakkoon maksaa.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 879
Onko kyseessä siis Klarna tms. tilaus? Mikäli kyllä, niin ongelma on ihan Klarnan ja Gigantin välinen asia. Voit tietysti maksaa sen nyt ja vaatia kirjallisen vakuuden Gigantilta, että tilauksesi toimitetaan yhdessä sovittuun päivänmäärään menessä, jonka jälkeen sinulla on tarvittaessa kirjallisena kateosto-oikeus. Tilausta sinun ei missään nimessä tarvitse ennakkoon maksaa.
Juu, klarnalla on alkuperäinen tilaus. Pitää väsäillä reklamaatio ja katsoa vastaileeko gigantti asiaan mitään. Sitten on hieman hankala asiaa edistää, mikäli eivät vastaa vaan on mentävä tuolla kateostolla
 

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 297
Jos joltain muultakin on multitronicin toimesta peruttu rx 6700 xt ja vänkäämisen jälkeen luavttu toimittaa korvaava, siellä olisi nyt multitronicilla saldoilla yhtä mallia. Itse laitoin jo mailia että laittakaa tulemaan, katsotaan mitä vastaavat.

Edit. Ehkä jopa vähän yllättäen, vastasivat 3 tunnin sisällä viestiin ja vaihtoivat minun tilauksen tuohon ja sanoivat että ensi viikolla pitäisi tulla!
Eli kannattaa katella listoja ja kysellä heti kun näkyy saldoilla jotain muissakin tapauksissa, tuskin lähtevät itse sieltä ehdottelemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.02.2018
Viestejä
411
Eikö Jimm'sillä ollut "sääntö" että erilaisia RTX 3080 näyttiksiä saa kyllä tilata monta, mutta täysin saman mallisia ei? Yli vuosi sitten tehty Vision OC mallin tilaus peruttiin äsken koska mulle on toimitettu jo 6 muun mallista RTX 3080 näyttistä heiltä. Asiakaspalvelupäällikkö vielä kehtasi väittää minun toimineen tässä röyhkeästi vaikka suurimman osan tilauksista on sisään löynyt heidän entinen Antti toimitusjohtajansa. Tämä nyt peruttu tilaus oli tehty 17.11.2020, oliko silloin jotain ostorajoituksia muka olemassa?
Mitä tarkoittaa lyödä sisään?

Oli väärä käsitys qnixsuomesta, muokattu tuo pois.
 
Viimeksi muokattu:

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 297
Eikö Jimm'sillä ollut "sääntö" että erilaisia RTX 3080 näyttiksiä saa kyllä tilata monta, mutta täysin saman mallisia ei? Yli vuosi sitten tehty Vision OC mallin tilaus peruttiin äsken koska mulle on toimitettu jo 6 muun mallista RTX 3080 näyttistä heiltä. Asiakaspalvelupäällikkö vielä kehtasi väittää minun toimineen tässä röyhkeästi vaikka suurimman osan tilauksista on sisään löynyt heidän entinen Antti toimitusjohtajansa. Tämä nyt peruttu tilaus oli tehty 17.11.2020, oliko silloin jotain ostorajoituksia muka olemassa?
Kehtaa vielä tulla "valittamaan" tänne asiasta. :facepalm:
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 654
Että hän on laittanut mulle tilaukset sisään ilman että olisin itse vaikkapa verkkokaupan kautta noita tilannut, en tiedä miten ne näkyy asiakaspalvelijalle heidän päässään.

Se että mainaan näillä ei kuulu myyjälle mitenkään.
Ei se mainaus kuulukaan, mutta se, että firmalla on ostorajoitus jota sinä tarkoituksella kierrät kaikenlaisella temppuilulla taas kuuluu. Eiköhän se rajoitus ole tarkoitettu per mallisarja eli yksi 3090, yksi 3080, yksi 3070 jne.

EDIT: "Näytönohjainten suuren kysynnän ja erittäin rajallisen saatavuuden takia olemme rajoittaneet näytönohjaimien ostomäärän 1 kpl / talous. " Tuo on suoraan Jimmsin sivuilta. Eli sinulle on toimitettu jo monta korttia liikaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 879
Ei se mainaus kuulukaan, mutta se, että firmalla on ostorajoitus jota sinä tarkoituksella kierrät kaikenlaisella temppuilulla taas kuuluu. Eiköhän se rajoitus ole tarkoitettu per mallisarja eli yksi 3090, yksi 3080, yksi 3070 jne.

EDIT: "Näytönohjainten suuren kysynnän ja erittäin rajallisen saatavuuden takia olemme rajoittaneet näytönohjaimien ostomäärän 1 kpl / talous. " Tuo on suoraan Jimmsin sivuilta. Eli sinulle on toimitettu jo monta korttia liikaa.
Eiköhän pointti ollut, että rajoitusta ei ensimmäisinä päivinä ollut, kun ei ollut saatavuusongelmia silloin vielä kenelläkään tiedossa. Ilmeisesti kyseinen käyttäjä ei ollut edes vieraillut nettisivulla, joten ei olisi tiennyt vaikka tuollainen rajoitus olisi silloin mainittukin.

Mainaajat on aina ostaneet julkkareista kortteja ja tulee varmasti jatkossakin tekemään niin. Se vaan on hyväksyttävä ja siitä huolimatta on harmillista, että kaikille ei riitä kortteja. Sanomattakaan että kunpa jokainen olisi saanut edes sen yhden ja toimitukset olisi sitten jakautuneet siitä mainereille ja jälleenmyyjille...
 

Archey

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.06.2017
Viestejä
586
Gigantti toimittaa taas näitä Gigabyte GeForce RTX 3080 GAMING OC 10G (rev. 2.0) ohjaimia niille joille on jäänyt 3080 toimittamatta.
Kannattaa soitella tlauksien perään, itse sain muutamn päivä sen jälkeen kun otin viimeksi yhteyttä, joten ovat taas saaneet erän korvattavia tuotteita.
 

Eore

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
607
En tiedä ootko joku hyväkin tuttu tälle entiselle toimarille vai miksi ihmeessä hän sun tilauksia käsittelisi heidän nettikaupan ohitse. Ymmärtäisin jos on kyse yritysmyynnistä, mutta kuluttajaneuvontaan on silloin turha inistä. Joka tapauksessa reilu temppu sinulta saada extra-palvelua tilausten kanssa ja sitten alat kiukuttelemaan ja koitat entistä toimaria heittää junan alle/saada jotain painostusta aikaiseksi tuomalla hänen osallisuutta julki?


Edit: riippumatta tilaustavasta sulla varmasti on tilausvahvistus kaupoista jossa ne ehdot lukee
 
Liittynyt
21.10.2019
Viestejä
361
No nyt ollaan jännän äärellä. 26.11. tilasin Asuksen RTX 3070 TUF:in kun Gigantti meni perumaan marraskuun alussa tilaamani Gigabyten RTX 3070:n virheellisest. Sovittiin aspan kanssa että tilaan sen jos tuon Asuksen 3070:n saa nyt kerta luvatulla toimitusajalla joulukuun alussa.

Eipä tullut. Tiedä miksi mutta ei oota on tilanne ollut tilaushetkestä saakka, vaikka saldot näyttivät että saapuu 7.12.2021 jos oikein muistan. Ajattelin laittaa juuri aspaan kyselyä että mikäs tilanne mutta chat oli jo suljettu. Botti chatissa kuitenkin antaa nähdä tilauksen vielä eli ajattelimpa katsoa mikä tila. (Tilausnumero piilotettu)

Giganttin tilaus.png


Jännä että Gigantti meni taas perumaan tilaukseni. Rahoja ei muuten ole palautettu kun katsoin verkkopankista. Taitaa olla kateoston paikka nyt :kippis:
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 879
No nyt ollaan jännän äärellä. 26.11. tilasin Asuksen RTX 3070 TUF:in kun Gigantti meni perumaan marraskuun alussa tilaamani Gigabyten RTX 3070:n virheellisest. Sovittiin aspan kanssa että tilaan sen jos tuon Asuksen 3070:n saa nyt kerta luvatulla toimitusajalla joulukuun alussa.

Eipä tullut. Tiedä miksi mutta ei oota on tilanne ollut tilaushetkestä saakka, vaikka saldot näyttivät että saapuu 7.12.2021 jos oikein muistan. Ajattelin laittaa juuri aspaan kyselyä että mikäs tilanne mutta chat oli jo suljettu. Botti chatissa kuitenkin antaa nähdä tilauksen vielä eli ajattelimpa katsoa mikä tila. (Tilausnumero piilotettu)



Jännä että Gigantti meni taas perumaan tilaukseni. Rahoja ei muuten ole palautettu kun katsoin verkkopankista. Taitaa olla kateoston paikka nyt :kippis:
Itsellä melkein samanlainen tämä tilanne. Sain tilattua viime viikolla verkkokauppa.com (eiku siis tällä kuluvalla viikolla tietty) 3070 tuffin (melkein tonnin...), mutta gigantin tilauksellani oli pny dual (620e). 2 tuulettimen malli siis, joten kateostoa voi olla, että joutuu perustelemaan. Joka tapauksessa tilaus on gigantissa toimitettu tilassa, mutta tilaus on kuitenkin peruttu. Asiakaspalvelu taas kehottaa vain odottamaan, kuten ovat tehneet jo 5kk.

Niin tai näin, herne meni nenään ja pahasti. Aion viedä tuon kateostona läpi(kuluttajaneuvojakin puoltaa tätä), mikäli gigantti ei 2 viikon aikana laita minulle tilaamaani tai vastaavaa korttia postiin. Muistakaa reklamaatioissanne antaa määräaika, tästä kuluttajaneuvoja minuakin muistutteli :)
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 879
Puoltaako myös siinä tapauksessa että tuote on merkittävästi erilainen ja tässä tapauksessa selkeästi kalliimpi? Noin niinkuin mielenkiinnosta.
Puoltaa siis kateostoa. Korvaavaan tuotteeseen ei kuluttajaneuvoja sano juuta tai jaata, sillä riitalautakunta ei vielä ole antanut ennakkotapausta josta voisi ottaa mallia

Edit. Jos jollain olisi gigantin aspalta viestiä, että tuf korvataan blower mallisella, niin viimeistään se todistaa, että tuulettimien määrä ei merkitse, vaan näytönohjaimen ytimen malli. Otetaan ilolla vastaan!

Edit2. P.S aiemminkin täällä kertonut, mutta Telia maksoi kaverille Asus dual perutun tilauksen kateostona Verkkokauppa.com:n tuffin!
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
52
Tilausvahvistukset mulla on ja mitään tilaus rajoitusta ei ole. Rajoitushan on saattanut olla tuotteen kuvauksen perässä, mutta tilausvahvistuksessa sellaisia ei ole.
Edellinen toimari auttoi minua noiden saapuneiden näyttisten kanssa, kun ei juuri samoja ollut tulossa niin sain vastaavat tilalle, myös asiakaspalvepäällikkö tiesi tämän. Nyt on tuo viimeinen saapumaton sitten peruttu asiakaspalvelun puolelta ja Jimm'sin asiakaspalvelupäällikkö ei ymmärrä miten olen voinut saada läjän kortteja heiltä ennemmin. Toki tilaukset näkyivät tuolla ihan kuluttajille tarkoitetulla tunnuksella tiedoissa. Asia toki ratkeaa varmasti hyväkseni kuluttajariidassa mutta aikaa tässä saattaa vielä vierähtää.
Jos olet täysin rehellinen, et voi hyödyntää kuluttajansuojalain mahdollistamia oikeuksia, kun et kuluttajana asioi. Jimms voi täysin perustellusti kieltäytyä mahdollisesta suosituksestakin osoittaessaan harjoittavasi elinkeinoa kuluttamisen sijaan.
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
827
Kyllä tässä nyt on mainariraukkaa niin kaltoin kohdeltu että väkisinkin silmäkulmat kostuvat. Mutta vielä enemmän harmittaa, että kuluttajariitalautakuntaa kuormitetaan tällaisella täysin idioottimaisella hölynpölyllä. Asiakkaan, ei myyjän puolelta.
 
Liittynyt
14.10.2020
Viestejä
18
Näyttis on siis ihan kuluttajana tilattu Jimmsiltä.
No asiaa voi myös katsoa siltä kantilta et kerta käytät näitä "kuluttajana tilattuja" näyttiksiä mainaamiseen, niin oikestihan käytät niitä elinkeinon harjoittamiseen aka yrittäjänä toimimiseen. Kuitenkin krypto mainaaminen on tulosta tuottavaa mikä voidaan periaatteessa laskea yrittäjä toiminnaksi.

Olisihan se kiva jos itsekkin saisi edes joskus sen julkkarissa tilatun näyttiksen itselleni kaiken taistelun jälkeen, kun nähtävästi jo kuudennesta taistelee muut.
 
Liittynyt
23.08.2017
Viestejä
343
Tilausvahvistukset mulla on ja mitään tilaus rajoitusta ei ole. Rajoitushan on saattanut olla tuotteen kuvauksen perässä, mutta tilausvahvistuksessa sellaisia ei ole.
Edellinen toimari auttoi minua noiden saapuneiden näyttisten kanssa, kun ei juuri samoja ollut tulossa niin sain vastaavat tilalle, myös asiakaspalvepäällikkö tiesi tämän. Nyt on tuo viimeinen saapumaton sitten peruttu asiakaspalvelun puolelta ja Jimm'sin asiakaspalvelupäällikkö ei ymmärrä miten olen voinut saada läjän kortteja heiltä ennemmin. Toki tilaukset näkyivät tuolla ihan kuluttajille tarkoitetulla tunnuksella tiedoissa. Asia toki ratkeaa varmasti hyväkseni kuluttajariidassa mutta aikaa tässä saattaa vielä vierähtää.
Taitaa nyt ylimielisyys ja ahneus aiheuttaa kompastumisen omaan näppäryyteen. "Asia varmasti ratkeaa hyväkseni". Ei toivon mukaan toteudu koska nuo näyttikset eivät mene kuluttaja käyttöön vaan elinkeinon harjoittamiseen. Toivon mukaan Jimms esittää asian oikein ja tulee oikeuden mukainen eli jimmsiä puoltavat päätös tähän asiaan KKV:ltä

Aika selvää mielestäni, että jimms ei ole se joka toimii tässä väärin..... Vähän harkinta kyky taitaa nyt muutenkin pettää, että kehtaa asiasta ruveta vielä vääntämään.
 

Zacksa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 101
No asiaa voi myös katsoa siltä kantilta et kerta käytät näitä "kuluttajana tilattuja" näyttiksiä mainaamiseen, niin oikestihan käytät niitä elinkeinon harjoittamiseen aka yrittäjänä toimimiseen. Kuitenkin krypto mainaaminen on tulosta tuottavaa mikä voidaan periaatteessa laskea yrittäjä toiminnaksi.

Olisihan se kiva jos itsekkin saisi edes joskus sen julkkarissa tilatun näyttiksen itselleni kaiken taistelun jälkeen, kun nähtävästi jo kuudennesta taistelee muut.
Louhia voi sekä yksityisenä että yrittäjänä. Minä louhin yksityisenä, eikä esimerkiksi näytönohjaimen ostaminen eroa mitenkään vaikka näytön ostamisesta. Vai olisiko kiellettyä ostaa kotiin mukavuussyistä tietokonetarvikkeita koska käytän niitä tehdessäni etätöitä työnantajalleni?
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
827
Louhia voi sekä yksityisenä että yrittäjänä. Minä louhin yksityisenä, eikä esimerkiksi näytönohjaimen ostaminen eroa mitenkään vaikka näytön ostamisesta. Vai olisiko kiellettyä ostaa kotiin mukavuussyistä tietokonetarvikkeita koska käytän niitä tehdessäni etätöitä työnantajalleni?
.

Verottajan näkökulmasta se on ansiotuloa.
 

Zacksa

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
3 101
.

Verottajan näkökulmasta se on ansiotuloa.
Kyllä. Mutta ei yrittäjänä, vaan yksityishenkilönä. Vai muuttuuko kaikki louhijat yrittäjiksi? Ja missä kohtaa se muuttuu, jos louhii 8, 12 tai 23 h päivästä?
 
Liittynyt
17.06.2018
Viestejä
9 062
Kuluttajansuojalaki

4 § (5.1.1994/16)
Kuluttajana pidetään tässä laissa luonnollista henkilöä, joka hankkii kulutushyödykkeen pääasiassa muuhun tarkoitukseen kuin harjoittamaansa elinkeinotoimintaa varten.
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
827
Liittynyt
21.10.2019
Viestejä
361
Nyt on kyllä popcorn aika. Olin Giganttiin yhteydessä kun olivat menneet perumaan tilaamani näytönohjaimen. Mitään yhteydenottoa Gigantilta tästä ei ole tullut (Tai rahojen palautusta) ja asiakaspalvelu varmisti sen, että tilaus on peruttu koska eivät saa Asukselta 3070 TUF näytönohjainta. Luulisi että tämä on asia, josta tilaajaan ollaan yhteydessä.
 
Liittynyt
11.12.2021
Viestejä
455
Kyselin Proshopista tilatun 3080 Eagle OC perään;

Hei

Odottelen edelleen näytönohjainta ja huomenna on 11kk täynnä odotusta. Joko kohta vaihdatte toiseen, paremmin saatavilla olevaan malliin vai mikä on tilanne tämän tuotteen kanssa?
Oletteko saaneet tuona 11kk aikana ainuttakaan tätä korttia?


Vastaus:

Olette tällä hetkellä jonotuslistalla 3-6 seuraavan joukossa.

Olemme yhteydessä sinuun kun tai jos vaihto tulee ajankohtaiseks
i.

Ei kauhean mairitteleva vastaus :tdown:
 

Jeggu

Tukijäsen
Liittynyt
22.02.2017
Viestejä
379
Dustin RTX 3080.png


Dustinilta tällaista viestiä liittyen 2020 lokakuussa tehtyyn tilaukseen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.02.2017
Viestejä
20

escalibur

"Random Tech Channel" @ YouTube
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 126


Dustinilta tällaista viestiä liittyen 2020 lokakuussa tehtyyn tilaukseen.
Samat terveiset tulivat tännekin. Mulla oli kaksi tilausta siltä varalta kumpi ehtii (tai edes onnistuu) ensiksi. Aamulla peruttiin molemmat.

Kertokaa miten kävi, jos joku lähtee riitauttamaan asiaa.
 

Ihime

Tukijäsen
Team SER
Liittynyt
20.05.2018
Viestejä
3 297
Jos joltain muultakin on multitronicin toimesta peruttu rx 6700 xt ja vänkäämisen jälkeen luavttu toimittaa korvaava, siellä olisi nyt multitronicilla saldoilla yhtä mallia. Itse laitoin jo mailia että laittakaa tulemaan, katsotaan mitä vastaavat.

Edit. Ehkä jopa vähän yllättäen, vastasivat 3 tunnin sisällä viestiin ja vaihtoivat minun tilauksen tuohon ja sanoivat että ensi viikolla pitäisi tulla!
Eli kannattaa katella listoja ja kysellä heti kun näkyy saldoilla jotain muissakin tapauksissa, tuskin lähtevät itse sieltä ehdottelemaan.
Omaan multitronicin keissiin liittyen. Odotin loppuun asti jotaki keplottelua heiltä, mutta siellä on kortti postin mukana vihdoin tulossa.
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
853
Itse laitoin kuluttajasuojan kautta Dustinille reklamaation Gigabyten RTX 3070 Eagle kortista joka tilattu helmikuussa 2021. Tuon perään aina silloin tällöin kysellytkin. Reklamaatioon vastattiin kuten maileihinkin ei voi kun ei oo ja kateostoon kelpaa vain tismalleen sama kortti. kuluttajasuojasta kertoivat että johonkin lautakuntaan pitäisi laittaa jatkot ja käsittelyaika vuoden verran. En nyt asialle ole vielä tehnyt mitään mutta tänään tarjosivat tilalle Asuksen RTX 3060 Ti Dual korttia, jota en kyllä pidä vastaavana korttina. Jännä että kateostoon ei kelpaa vastaava kortti.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 005
Viestejä
4 209 870
Jäsenet
71 003
Uusin jäsen
Pera L

Hinta.fi

Ylös Bottom