Samanlainen viesti tuli myös tänne EVGA:n hybridiin liittyen. Laitoin sinne viestiä että ei käy.
Dustinilta tällaista viestiä liittyen 2020 lokakuussa tehtyyn tilaukseen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Samanlainen viesti tuli myös tänne EVGA:n hybridiin liittyen. Laitoin sinne viestiä että ei käy.
Dustinilta tällaista viestiä liittyen 2020 lokakuussa tehtyyn tilaukseen.
Proshopissa useampaakim malliaSaako jostain RTX 3070 kortteja nyt? Voisi pistää tuon kateoston eteenpäin.
Jimmyllä ei ole hyllyssä kuin RTX 3080 12GB kortteja. Yhtään perus RTX3080 korttia ei ole. Ja tuo 12GB malli on nyt selvästi eri kortti kun se on julkaistu 15-16kk alkuperäisen mallin jälkeen eri spekseillä.Yrityksen on aika hankala vedota heikkoon saatavuuteen, kun tälläkin hetkellä voit kävellä Jimmsin tiskille ja käydä hakemassa suoraan hyllystä 3080 kortin.
Onhan noita muitakin pökäleitä saatavilla. Jopa 10GB malleja.Jimmyllä ei ole hyllyssä kuin RTX 3080 12GB kortteja. Yhtään perus RTX3080 korttia ei ole. Ja tuo 12GB malli on nyt selvästi eri kortti kun se on julkaistu 15-16kk alkuperäisen mallin jälkeen eri spekseillä.
En usko että KKV katsoisi tuota vastaavaksi malliksi joten turha olisi ostaa tuota 12GB mallia kateostolla ja alkaa vänkäämään siitä.
Jimmyllä ei ole hyllyssä kuin RTX 3080 12GB kortteja. Yhtään perus RTX3080 korttia ei ole. Ja tuo 12GB malli on nyt selvästi eri kortti kun se on julkaistu 15-16kk alkuperäisen mallin jälkeen eri spekseillä.
En usko että KKV katsoisi tuota vastaavaksi malliksi joten turha olisi ostaa tuota 12GB mallia kateostolla ja alkaa vänkäämään siitä.
Jimmyllä ei ole hyllyssä kuin RTX 3080 12GB kortteja. Yhtään perus RTX3080 korttia ei ole. Ja tuo 12GB malli on nyt selvästi eri kortti kun se on julkaistu 15-16kk alkuperäisen mallin jälkeen eri spekseillä.
En usko että KKV katsoisi tuota vastaavaksi malliksi joten turha olisi ostaa tuota 12GB mallia kateostolla ja alkaa vänkäämään siitä.
Tänään tuli vastaus että peruminen on ainut vaihtoehto ja mitään muuta ratkaisua ei tarjota.Samanlainen viesti tuli myös tänne EVGA:n hybridiin liittyen. Laitoin sinne viestiä että ei käy.
Terveisiä dustinin suunnalta! Että näin.Tänään tuli vastaus että peruminen on ainut vaihtoehto ja mitään muuta ratkaisua ei tarjota.
Tänään tuli vastaus että peruminen on ainut vaihtoehto ja mitään muuta ratkaisua ei tarjota.
Kertokaa sitten miten kävi.No siihen voikin vastata että ainut vaihtoehto on odottaa KKV yhteydenottoa.
Tietäähän sen että turha taistella tuulimyllyjä vastaan, mutta jos heidän tapa on sylkeä asiakkaan kasvoille niin vittuillaan takaisin. Tästä maasta löytyy tukku yrityksiä jotka hoitaneet asian mallikkaasti ja tarjonneet vaihtoehtoisia tuotteita tilalle. He pitävät asiakasta edes jossain arvossa ja hoitavat velvoitteet, vaikka näpeille hieman tuleekin. Voisinkin kuvitella että asiakas on lopputulokseen tyytyväinen ja asioi yrityksen kanssa jatkossakin. Vaikkakin asian hoitaminen kestää, siitä huolimatta se hoidetaan tehdyn sopimuksen ja hyvän hengen puitteissa. Näistä ongelmayrityksistä voisi langan etusivulle raapia listan, että osaa jatkossa etsiä palveluita muualta?Kertokaa sitten miten kävi.
Pahimmassa tapauksessahan kateostobei mene läpi ja alkuperäinen firmakin menee konkurssiin. Noh, ei vaivuta synkkyyteen, vaikka tilanne tuntuu välillä olevan todella vaikeaEn tiedä, vajaa tonni kiinni näyttiksessä vuoden ja nyt pitäis ostaa toinen ja joskus vuoden päästä ehkä saa rahojaan takaisin...
Tuolta ylläolevan reklamaatioapurin avulla kirjallinen reklamaatio jossa kerrot tilanteen ja vaatimuksesi. Ja sen kanssa sitten Kuluttajariitalautakuntaan hakemaan päätöstä kun olet kateostona hankkinut kortin muualta. Näin itse tuon ymmärrän.
Joo, itseäni ei kyllä kiinnostais alkaa ostelee kateostona mitään ja maksaa 2k€ kortista. Mielummin odottaisin vaikka 2v että toimittaa jonkun kortin.
Jos itse peruu tilauksen, niin kateoston läpimeno kuluttajariitalautakunnassa on mielestäni melko epävarmaa (vaikka kohtuuton toimitusaika onkin kohtuutonta, mutta tästä ei ole ennakkotapausta).Sitten on varmaan vaan vaihtoehto ottaa rahat ulos ja ostaa kortti muualta. Tuossakin saattaisi olla mahdollisuus hakea korvausta kärsitystä tappiosta mutta toisaalta olet purkanut itse kaupan niin en tiedä. Mutta kärsinyt kuitenkin viivästyksestä johtuen.
Tai jos myyjä purkaa kaupan ja palauttaa rahat niin sitten voisi hankkia uuden kortin ja perätä tappioita tuohon kaupanpurkuunkin vedoten.
Mitkä yritykset ovat näitä jotka ovat vältelleet toistuvasti toimitusvastuita KKV yhteydenotoista huolimatta, eivät ole aktiivisesti korvanneet tuotteita vastaavilla sekä peruneet kauppoja yksipuolisesti? Ainakin Tietokonekauppa.fi, Dustin ja Multitronic? Muita?
Olen täällä useamman kerran postaillut Multitronicin toiminnasta asian kanssa ja lähinnä risuja heille. Pitivät radiohiljaisuutta asian suhteen, eivät juurikaan vastailleet kyselyihini ja ehdotuksiini(paitsi sellaisiin joihin pystyivät vastaamaan "haastava tilanne, toimituksessa voi kestää" tms), kertaalleen peruivat koko tilauksen yli vuoden odottelun jälkeen ja vasta KKV:n yhteydenoton jälkeen tuntuivat ottavan vakavissaan tuotteen toimittamisen. Mainittakoon nyt reiluuden nimissä, että kuitenkin lopulta lähettivät jotain(blower-malli triplatuuletinkortin sijaan, eli suurimmalle osalle kyseessä olisi heikompi kortti) ja asia saatiin päätökseen. Liike ei ole täydellisessä boikotissa itselläni(mielestäni esim. gigantti on vuosien saatossa harrastanut paljon niljakkaampaa toimintaa), mutta tuskin tulen heiltä enää tilaamaan mitään mitä ei ole suoraan varastosta saatavilla.Mitkä yritykset ovat näitä jotka ovat vältelleet toistuvasti toimitusvastuita KKV yhteydenotoista huolimatta, eivät ole aktiivisesti korvanneet tuotteita vastaavilla sekä peruneet kauppoja yksipuolisesti? Ainakin Tietokonekauppa.fi, Dustin ja Multitronic? Muita?
Ite just odotellut 1kk rahoja takaisin Datatronicilta, ei ole näkynyt.En tiedä, vajaa tonni kiinni näyttiksessä vuoden ja nyt pitäis ostaa toinen ja joskus vuoden päästä ehkä saa rahojaan takaisin...
Myyjän harkinnan varassa korjaavatko laitteen vai paluttavatko rahat. Takuu tapauksessa myyjä voi vaan palauttaa ostosumman, jos niin parhaaksi näkee. 6700XT:t maksaa +900 tällähetkellä, joten mieluusti varmaan vaan palauttavat rahat. Varaosa tuulettimet maksaa jotain reilun kympin, niin kannattaa noissa parikertaa miettiä kannattaako pistää takuuseen.Laitoin 6700 xt takuusen proshopille vinkuvan tuulettimen takia, tänään päättivät yksipuolisesti purkaa kaupan ja eivät antaneet muita vaihtoehtoja. Eikö tämä ole sopimusrikkomus? vastaavia tuotteita (6700 xt) on vaikka kuinka hyllyssä heillä, kaupan purkuhan on vasta se viimeinen keino myyjän puolelta. Laitoin jo sähköpostia takaisin etten suostu yksipuoliseen kaupan purkuun vaan lähettävät minulle vastaavan tilalle. Rekkula on jo kirjoitettu valmiiksi jos vastaus on ettei käy.
Mitä nyt pikasesti netistä luin, niin järjestys menee näin, vanhan korjaus —> sama tai vastaava tilalle —> hinnan alennus —> viimeisenä kaupan purku ja nimenomaan tässä järjestyksessä. Proshop ei keskustellut mistään vaihtoehdoista minun kanssa, niin eihän tää nyt oikein mene millään mittarilla. Oli tuossa muutama muukin ihmeellisyys, hdmi ei toiminut ollenkaan, mutta varmuutta ei oikeen tullut kunnolla oliko vika kortissa vai joku yhteensopivuus ongelma ja useampi peli pyöri ihan paskasti, todella epätasainen frame time, stutteroi nyki sun muuta. Etten kyllä taida edes haluta tuota takasin kun ei oo varmuutta oliko kortti muutenkin viallinen.Myyjän harkinnan varassa korjaavatko laitteen vai paluttavatko rahat. Takuu tapauksessa myyjä voi vaan palauttaa ostosumman, jos niin parhaaksi näkee. 6700XT:t maksaa +900 tällähetkellä, joten mieluusti varmaan vaan palauttavat rahat. Varaosa tuulettimet maksaa jotain reilun kympin, niin kannattaa noissa parikertaa miettiä kannattaako pistää takuuseen.
Jos tuo vanha oli hyvään hintaan ostettu, niin kannattaa ehkä pyytää tuo vanha takaisin korjaamattomana. Saattaa olla myöhäistäkin jo toki.
No toki se kannattaa rekkula pistää perään, jos ovat ei pysty linjalla. Ainakin 3080 korttien kanssa taisi porukalle olla aika tylyjä vastauksia, että palautetaan 799,- tilille ja muuta vaihtoehtoa ei ole. Toki jos noilla samaa mallia hyllyssä, niin mahdollisuudet paremmat Veikkaan silti, että vastaus on ei pysty.Mitä nyt pikasesti netistä luin, niin järjestys menee näin, vanhan korjaus —> sama tai vastaava tilalle —> hinnan alennus —> viimeisenä kaupan purku ja nimenomaan tässä järjestyksessä. Proshop ei keskustellut mistään vaihtoehdoista minun kanssa, niin eihän tää nyt oikein mene millään mittarilla. Oli tuossa muutama muukin ihmeellisyys, hdmi ei toiminut ollenkaan, mutta varmuutta ei oikeen tullut kunnolla oliko vika hdmi liittimessä ja useampi peli pyöri ihan paskasti, todella epätasainen frame time, stutteroi nyki sun muuta. Etten kyllä taida edes haluta tuota takasin kun ei oo varmuutta oliko kortti muutenkin viallinen.
Täysin samaa mallia ei ole saatavilla, mutta vastaavia vaikka kuinka. Nyt ei edes puhuta isoista summista, maksoin kortista 768€ ja risat, vastaava kortti halvimmillaan samassa kaupassa 979€ tai tää on samasta mallista muutaman kympin halvempi versio, josta puuttuu led bar.No toki se kannattaa rekkula pistää perään, jos ovat ei pysty linjalla. Ainakin 3080 korttien kanssa taisi porukalle olla aika tylyjä vastauksia, että palautetaan 799,- tilille ja muuta vaihtoehtoa ei ole. Toki jos noilla samaa mallia hyllyssä, niin mahdollisuudet paremmat Veikkaan silti, että vastaus on ei pysty.
Tänään taisi päivittyä tilausten status ja nyt kumpikin tilaus on virallisesti peruttu. Mites teillä muilla?Samanlainen viesti tuli myös tänne EVGA:n hybridiin liittyen. Laitoin sinne viestiä että ei käy.
Peruttu siellä lukee. Ei ne viitsineet edes vastata minun sähköpostiini. Taitaa tulla henkselit tälle puulaakille.Tänään taisi päivittyä tilausten status ja nyt kumpikin tilaus on virallisesti peruttu. Mites teillä muilla?
Eniten tässä vituttaa se että yhteydenpitoa ei ole. Oliko 2-3 kertaa tuotteelle annettu toimituspäivämäärä joka loi sitä toivoa. Saapunut sähköposti sisälsi saatesanat: "Saat erillisen sähköpostiviestin, joka sisältää tiedot peruutetusta tilauksestasi..." Vitut sieltä mitään tullut. hoidettu koko keissi.Peruttu siellä lukee. Ei ne viitsineet edes vastata minun sähköpostiini. Taitaa tulla henkselit tälle puulaakille.
Oletettavasti sinulla on vain tehty katevaraus Visalta kun olet tilannut tuotteen, mikä on sitten vanhentunut 7 vuorokauden kuluttua, kun tilaus ei ole toteutunut sinä aikana. Katso tiliotteesta onko rahaa oikeasti lähtenyt. Tuoh takia noita pidemmän odotuksen tilauksia maksellaan luottokortilla, ettei rahat lähde heti tililtä tilatessa, vaan vasta sitten, kuin tuote toimitetaan.Oma keissi kanssa melko kummallinen. Dustin tarjos RTX3070:n tilalle RTX3060Ti korttia jonka lopulta hyväksyin vaikka vähemmän tuulettimia ja muutenkin selkeesti heikompi ja edullisempi kortti. Sain postia että pitäisi maksaa nyt. Ihmettelin että uudelleenko kun visalta veloitettu ja tilaus sivulla lukee maksettu. Seuraavana päivänä löysin Proshopista saman kortin niin ilmoitin että on se maksu homma nyt miten vaan niin perutaan se kortin vaihto, tilasin saman kortin muualta ja haen kateostona joko koko summan tai erotuksen Dustinilta. Ei ole kuulunut mitään, tilaus edelleen sisässä tosin vaihdetulla kortilla. Katotaan nyt mitä tästä vielä tulee. Tuon vaihdon takia ehkä heikoilla mutta toisaalta hämärä on tuo maksukuviokin nyt. Selvitellään kun viitsivät vastailla. Taisi nyt joka tapauksessa mennä pitkän kaavan mukaan tämä keissi.
Oletettavasti sinulla on vain tehty katevaraus Visalta kun olet tilannut tuotteen, mikä on sitten vanhentunut 7 vuorokauden kuluttua, kun tilaus ei ole toteutunut sinä aikana. Katso tiliotteesta onko rahaa oikeasti lähtenyt. Tuoh takia noita pidemmän odotuksen tilauksia maksellaan luottokortilla, ettei rahat lähde heti tililtä tilatessa, vaan vasta sitten, kuin tuote toimitetaan.
Gigantti hoitaa ihan samaan tyyliin asioita (eiku siis, nimenomaan ei hoida). Laita ihmeessä kuluttajariitalautakuntaan kateostolla menemään, luulisi tuon olevan ihan läpihuutojuttu (ensin toki kuluttajaneuvontaan yhteys, jotta saat sieltä puoltavan vastauksen). Tosin joudut itse ostamaan ensin Dustinilta sen uudelleen ja he saavat tuosta kuitenkin kaupanLaitoin kuluttajanneuvontaan itsekin viestiä ihan periaatteesta.
Oma tilaukseni Dustinista, Asus 3060Ti Dual OC
- Tilattu 15.1.2022, alkuperäinen toimitusaika 28.1.2021, tilaushinta 559e
- Tilaus peruutettu Dustinin toimesta 1.2.2022 vedoten tilanteeseen, että tuotetta ei saada ja vastaavaa ei ole tarjota.
- 15.2.2022 Dustinin nettisivuilla myynnissä Asus 3060Ti Dual -mallia (heti 10 hyllyssä) hintaan 743e
- Reklamoin tästä asiakaspalveluun, joka totesi, että "Päätös perumisesta on tehty ja se on sinulle selkeästi informoitu. Emme tarjoa muita ratkaisuja asiaan."
eli käytännössä roikottavat tilausta sisällä, mutta eivät vieläkään tee mitään?Justiinsa kilahti sähköpostiin vastaus kuluttajariitalautakunnasta koskien Multitronicin Asus 3080 Strix OC tilausta.
”Maailmanlaajuisen komponenttipulan takia emme ole pystyneet toimittamaan kaikkia odotavia tilauksia.
Tilaus numerolla ********* on jonossa odottamassa korvaavaa tuotetta jonka toimitamme kuin saatavuustilanne paranee”
Kannatti valittaa Multitronic siis peru tilauksen vedoten että valmistus on lopetettu.
Mitä vaadit kuluttajariitalautakunnan kautta yritykseltä? Suostuitko tuohon, että "saat" jatkaa odottamista ja homma on sillä selvä?Justiinsa kilahti sähköpostiin vastaus kuluttajariitalautakunnasta koskien Multitronicin Asus 3080 Strix OC tilausta.
”Maailmanlaajuisen komponenttipulan takia emme ole pystyneet toimittamaan kaikkia odotavia tilauksia.
Tilaus numerolla ********* on jonossa odottamassa korvaavaa tuotetta jonka toimitamme kuin saatavuustilanne paranee”
Kannatti valittaa Multitronic siis peru tilauksen vedoten että valmistus on lopetettu.
Jep tuo vaara on kyllä siltiki olemassaeli käytännössä roikottavat tilausta sisällä, mutta eivät vieläkään tee mitään?
Vaadin vaan korvaavaa tuotetta. Tuohon vastaukseen minkä nyt sain nii en ole mitään vastannu vielä.Mitä vaadit kuluttajariitalautakunnan kautta yritykseltä? Suostuitko tuohon, että "saat" jatkaa odottamista ja homma on sillä selvä?
Ihan mielenkiinnosta, kun itse en osannut vaatia kuin kateoston korvaamista toisesta liikkeestä. Olisi kiva tietää, jos muitakin vaihtoehtoja olisi
Oikessa olet. Kuluttaja-asiamies ei tosiaan käsittele riitoja yrityksen aloitteesta, joten mahdollisesti epäsuoraa kettuilua tai pelaavat aikaa.Dustinille laitoin kuitin muualta ostetusta kortista ja pyysin hyvittämään kateostona. Vastasivat että laittavat asian kuluttaja-asiamiehen käsittelyyn. Mitähän se mahtaa tarkoittaa, kuvitellut että se olisi kuluttajan tehtävä...
No ehkä osaavat kuluttajasuojassa yhdistää aiempaan valitukseeni.
Oikessa olet. Kuluttaja-asiamies ei tosiaan käsittele riitoja yrityksen aloitteesta, joten mahdollisesti epäsuoraa kettuilua tai pelaavat aikaa.