Ongelmat GeForce RTX 30- ja Radeon RX 6000 -näytönohjaimien tilauksissa (ei toimitettu/peruutetut tilaukset, kuluttajasuojalaki)

Dustin RTX 3080.png


Dustinilta tällaista viestiä liittyen 2020 lokakuussa tehtyyn tilaukseen.
Samanlainen viesti tuli myös tänne EVGA:n hybridiin liittyen. Laitoin sinne viestiä että ei käy.
 
Muistutan taas, että tuo Dustinin tilauksen peruuttaminen heikon saatavuuden takia ei kestä päivänvaloa ja yrittävät vaan tuolla päästä irti sopimuksesta, joka velvoittaa molempia osapuolia, eikä sitä tietenkään voi yksipuolisesti irtisanoa näin kevyn perustein.

Yritykset mielellään vetoavat Force majeure -tilanteeseen, tosin Dustin ei ollut edes vaivautunut vetoamaan tähän, vaan tuohan oli enemmänkin tuollainen "Ei me nyt jakseta laittaa tikkua ristiin tämän asian kanssa, sori siitä" ilmoitus. Force majeure kuitenkin edellyttää, että sopimuksesta kiinnipitämien on mahdotonta. Ei hankalaa, ei kallista tai vaikeaa, vaan mahdotonta.

Yrityksen on aika hankala vedota heikkoon saatavuuteen, kun tälläkin hetkellä voit kävellä Jimmsin tiskille ja käydä hakemassa suoraan hyllystä 3080 kortin. Kateostoa vaan kehiin, koska korvaavan tuotteen ei tarvitse suinkaan olla identtinen. Sen tulee olla vastaava tai parempi. Huonompi ei käy - ellei kuluttaja siihen itse tyydy, mutta parempi se voi olla.

Olkaa yhteydessä Kilpailu- ja kuluttajavirastoon ja tarvittaessa Kuluttajariitalautakuntaan.
 
Saako jostain RTX 3070 kortteja nyt? Voisi pistää tuon kateoston eteenpäin.
Proshopissa useampaakim mallia
 
Yrityksen on aika hankala vedota heikkoon saatavuuteen, kun tälläkin hetkellä voit kävellä Jimmsin tiskille ja käydä hakemassa suoraan hyllystä 3080 kortin.
Jimmyllä ei ole hyllyssä kuin RTX 3080 12GB kortteja. Yhtään perus RTX3080 korttia ei ole. Ja tuo 12GB malli on nyt selvästi eri kortti kun se on julkaistu 15-16kk alkuperäisen mallin jälkeen eri spekseillä.
En usko että KKV katsoisi tuota vastaavaksi malliksi joten turha olisi ostaa tuota 12GB mallia kateostolla ja alkaa vänkäämään siitä.
 
Jimmyllä ei ole hyllyssä kuin RTX 3080 12GB kortteja. Yhtään perus RTX3080 korttia ei ole. Ja tuo 12GB malli on nyt selvästi eri kortti kun se on julkaistu 15-16kk alkuperäisen mallin jälkeen eri spekseillä.
En usko että KKV katsoisi tuota vastaavaksi malliksi joten turha olisi ostaa tuota 12GB mallia kateostolla ja alkaa vänkäämään siitä.
Onhan noita muitakin pökäleitä saatavilla. Jopa 10GB malleja.

Gigabyte GeForce RTX 3080 VISION OC 10G 2.0 -näytönohjain 1 699,90
 
Jimmyllä ei ole hyllyssä kuin RTX 3080 12GB kortteja. Yhtään perus RTX3080 korttia ei ole. Ja tuo 12GB malli on nyt selvästi eri kortti kun se on julkaistu 15-16kk alkuperäisen mallin jälkeen eri spekseillä.
En usko että KKV katsoisi tuota vastaavaksi malliksi joten turha olisi ostaa tuota 12GB mallia kateostolla ja alkaa vänkäämään siitä.

Taas kerran: kortin ei tarvitse olla vastaava, vaan vähintään vastaava. Kateoston voi tehdä paremmasta tuotteesta, kunhan sen hankinnassa on minimoitu hintaerotus alkuperäiseen tuotteeseen. Ihan hyvin voi tehdä 12GB-mallista kateoston, jos se on halvin saatavilla oleva vähintään vastaava tuote. Ei jälleenmyyjä voi junailla itseään irti sopimuksesta vain odottamalla korvaavien mallien esittelyä. Jälleenmyyjän on toimitettava alkuperäinen tuote kohtuullisessa ajassa tai sitten vaihdettava tilaukseen vähintään vastaava tuote. Jos ei tee kumpaakaan, niin kateosto-oikeus syntyy. Miten sitten käytännössä menee, sen näkee toki vasta joskus vuonna 2023.
 
Jimmyllä ei ole hyllyssä kuin RTX 3080 12GB kortteja. Yhtään perus RTX3080 korttia ei ole. Ja tuo 12GB malli on nyt selvästi eri kortti kun se on julkaistu 15-16kk alkuperäisen mallin jälkeen eri spekseillä.
En usko että KKV katsoisi tuota vastaavaksi malliksi joten turha olisi ostaa tuota 12GB mallia kateostolla ja alkaa vänkäämään siitä.

Seison korjattuna. En tosiaan huomannut, että kyseessä oli 12 GB versio. Mutta kuten täällä jo kerrottiin, niin 3080 10 GB kortteja kyllä löytyy kaupoista ihan hyllytavarana.

Ja vaikka 3080 10 GB kortin valmistus lopetettaisiin kokonaan, niin ei se kuinkaan sitä tarkoita, että kaupat voisivat jättää tilatun tuotteen toimittamatta. Se pitää korvata vastaavalla tai paremmalla. 12 GB versio täyttää tämän määritelmän hyvin ja olisi selkeästi korvaava tuote 10 GB versiolle jopa valmistajan näkökulmasta, jos kerran korvaavat sillä 10 GB version.

Mutta kun kerran tuota 3080 10 GB korttia löytyy suoraan hyllystä, niin silloin tietenkin käytetään ainakin toistaiseksi kateostoissa sitä.
 
Viimeksi muokattu:
Samanlainen viesti tuli myös tänne EVGA:n hybridiin liittyen. Laitoin sinne viestiä että ei käy.
Tänään tuli vastaus että peruminen on ainut vaihtoehto ja mitään muuta ratkaisua ei tarjota.
 
Tänään tuli vastaus että peruminen on ainut vaihtoehto ja mitään muuta ratkaisua ei tarjota.
Terveisiä dustinin suunnalta! Että näin.

Hei,

Olemme käsitelleet reklamaatiosi. Valitettavasti tällä hetkellä emme tarjoa mitään muuta ratkaisua asiaan, kuin mitä aiemmassa viestissä mainitsimme.

Pahoittelut tilanteesta.
Ystävällisin terveisin / Best regards
Joel
asiakaspalvelu@dustin.fi
 
Kertokaa sitten miten kävi. :)
Tietäähän sen että turha taistella tuulimyllyjä vastaan, mutta jos heidän tapa on sylkeä asiakkaan kasvoille niin vittuillaan takaisin. Tästä maasta löytyy tukku yrityksiä jotka hoitaneet asian mallikkaasti ja tarjonneet vaihtoehtoisia tuotteita tilalle. He pitävät asiakasta edes jossain arvossa ja hoitavat velvoitteet, vaikka näpeille hieman tuleekin. Voisinkin kuvitella että asiakas on lopputulokseen tyytyväinen ja asioi yrityksen kanssa jatkossakin. Vaikkakin asian hoitaminen kestää, siitä huolimatta se hoidetaan tehdyn sopimuksen ja hyvän hengen puitteissa. Näistä ongelmayrityksistä voisi langan etusivulle raapia listan, että osaa jatkossa etsiä palveluita muualta?
 
En tiedä, vajaa tonni kiinni näyttiksessä vuoden ja nyt pitäis ostaa toinen ja joskus vuoden päästä ehkä saa rahojaan takaisin...
 
En tiedä, vajaa tonni kiinni näyttiksessä vuoden ja nyt pitäis ostaa toinen ja joskus vuoden päästä ehkä saa rahojaan takaisin...
Pahimmassa tapauksessahan kateostobei mene läpi ja alkuperäinen firmakin menee konkurssiin. Noh, ei vaivuta synkkyyteen, vaikka tilanne tuntuu välillä olevan todella vaikea

Sain itse tarmoa kateostoon tämän perusteella:
 
Samanmoinen keskustelu käyty myös dustinin kanssa, eivät suostu vaihtamaan mihinkään, ainoastaan perumaan tilauksen. Mitä nyt? KKV:lle viestiä että dustin vittuilee ja sitten sieltä tulee jotain ohjeita ehkä?
 
Tuolta ylläolevan reklamaatioapurin avulla kirjallinen reklamaatio jossa kerrot tilanteen ja vaatimuksesi. Ja sen kanssa sitten Kuluttajariitalautakuntaan hakemaan päätöstä kun olet kateostona hankkinut kortin muualta. Näin itse tuon ymmärrän.
 
Tuolta ylläolevan reklamaatioapurin avulla kirjallinen reklamaatio jossa kerrot tilanteen ja vaatimuksesi. Ja sen kanssa sitten Kuluttajariitalautakuntaan hakemaan päätöstä kun olet kateostona hankkinut kortin muualta. Näin itse tuon ymmärrän.

Joo, itseäni ei kyllä kiinnostais alkaa ostelee kateostona mitään ja maksaa 2k€ kortista. Mielummin odottaisin vaikka 2v että toimittaa jonkun kortin.
 
Joo, itseäni ei kyllä kiinnostais alkaa ostelee kateostona mitään ja maksaa 2k€ kortista. Mielummin odottaisin vaikka 2v että toimittaa jonkun kortin.

Sitten on varmaan vaan vaihtoehto ottaa rahat ulos ja ostaa kortti muualta. Tuossakin saattaisi olla mahdollisuus hakea korvausta kärsitystä tappiosta mutta toisaalta olet purkanut itse kaupan niin en tiedä. Mutta kärsinyt kuitenkin viivästyksestä johtuen.

Tai jos myyjä purkaa kaupan ja palauttaa rahat niin sitten voisi hankkia uuden kortin ja perätä tappioita tuohon kaupanpurkuunkin vedoten.
 
Viimeksi muokattu:
Sitten on varmaan vaan vaihtoehto ottaa rahat ulos ja ostaa kortti muualta. Tuossakin saattaisi olla mahdollisuus hakea korvausta kärsitystä tappiosta mutta toisaalta olet purkanut itse kaupan niin en tiedä. Mutta kärsinyt kuitenkin viivästyksestä johtuen.

Tai jos myyjä purkaa kaupan ja palauttaa rahat niin sitten voisi hankkia uuden kortin ja perätä tappioita tuohon kaupanpurkuunkin vedoten.
Jos itse peruu tilauksen, niin kateoston läpimeno kuluttajariitalautakunnassa on mielestäni melko epävarmaa (vaikka kohtuuton toimitusaika onkin kohtuutonta, mutta tästä ei ole ennakkotapausta).

Jos myyjä kuitenkin peruu, niin lautakunnan päätös on hyvin todennäköisesti hankintaa puoltava, kunhan itse osoittaa olleensa aktiivinen ja yrittäneensä rajoittaa vahinkoa (ostaa mahdollisimman halvan kortin markkinoilta ja osoittaa, että teki näin) sekä lisäksi antaa myyjälle mahdollisuuden korjata tilanne ennen kateostoa
 
Kyllä se niin vaan on, että kateosto vaatii pääoman sitomista pitkäksi aikaa. Valitettavasti jälleenmyyjä toisensa jälkeen näyttää ottavan tästä hyödyn irti. Kaikki tietävät, että kuluttajariitalautakunta on tupella ja päätöksiä saa odottaa ainakin 1,5v. Ei se kovin kummoista evil geniusta vaadi jämyn konttorilla, että laskevat 1+1 ja toteavat, että suurimmasta osasta inhottavia tilauksia pääsee tällä hetkellä irti ihan puhtaasti haistattamalla asiakkaille. Ja tästä syystä on kultaakin kalliimpaa jokaisen kynnelle kykenevän lähteä kateoston tielle ja kärsiä odotusaika. Muuten vittuilijat pääsee kuin koira veräjästä, ilman asianmukaisia seuraamuksia. Samalla tulee tehneeksi tavallaan pääoman siirron pahiksilta hyviksille, kun tekee kateoston palveluhenkisemmistä alan liikkeistä ja laittaa lopulta nämä venkoilijat välillisesti maksamaan kilpailijalle hyvän palvelun mukanaan tuoman pienen lisähinnan. Asianmukaisesti hoidettu kateosto tulee menemään läpi kuluttajariitalautakunnassa, vaikka sitten pitkänkin odotuksen jälkeen. Sillä välin mieltä lämmittää lähinnä tieto siitä, että on tehnyt parhaansa vittuilevien lafkojen ruotuun pistämisessä.
 
Mitkä yritykset ovat näitä jotka ovat vältelleet toistuvasti toimitusvastuita KKV yhteydenotoista huolimatta, eivät ole aktiivisesti korvanneet tuotteita vastaavilla sekä peruneet kauppoja yksipuolisesti? Ainakin Tietokonekauppa.fi, Dustin ja Multitronic? Muita?

Haluan ainakin omasta puolestani välttää näitä verkkokauppoja jatkossa. Maksan mielelläni hiukan enemmän euroja niihin suomalaisiin verkkokauppoihin jotka ovat edes yrittäneet ratkaisuja ja korvaanneet tuotteita toisilla kuluttajille - vaikka osalla se ehkä on kestänytkin kauemmin kuin toisilla. Täten haluan tukea niitä verkkokauppoja taloudellisesti jotka ovat saattaneet ottaa lyhyellä aikavälillä takkiinsa tämän absurdin tilanteen seurauksena mutta pitäneet selkärankansa ja toimineet oikein.

Ja toivon että pitkällä tähtäimellä tämä asiakaspalveluasenne, toimitussopimuksien noudattaminen ja kuluttajasuojan kunnioittaminen palkitaan näille yrityksille asiakkaiden tulevinakin tilauksina ja liikevaihdon/liikevoiton kasvamisena.

Edit: Itsellä ei ole - onneksi - vastaavaa tilannetta ollut kuin threadin kohtalotovereilla. Mutta kavereilla kylläkin. Mutta omasta puolestani harmittaa kyllä jokaisen niiden puolesta jotka ovat tähän tilanteeseen joutuneet.
 
Mitkä yritykset ovat näitä jotka ovat vältelleet toistuvasti toimitusvastuita KKV yhteydenotoista huolimatta, eivät ole aktiivisesti korvanneet tuotteita vastaavilla sekä peruneet kauppoja yksipuolisesti? Ainakin Tietokonekauppa.fi, Dustin ja Multitronic? Muita?

Gigantti. Tai jos koittaa vaihtaa tuotetta, se on huonompaan tuotteeseen ilman korvausta. Verkkokauppa.com ei myöskään ole suostunut vaihtamaan tuotetta vaikka sitä on ollut saldoilla myytävillä korkeampaan hintaan.
 
Mitkä yritykset ovat näitä jotka ovat vältelleet toistuvasti toimitusvastuita KKV yhteydenotoista huolimatta, eivät ole aktiivisesti korvanneet tuotteita vastaavilla sekä peruneet kauppoja yksipuolisesti? Ainakin Tietokonekauppa.fi, Dustin ja Multitronic? Muita?
Olen täällä useamman kerran postaillut Multitronicin toiminnasta asian kanssa ja lähinnä risuja heille. Pitivät radiohiljaisuutta asian suhteen, eivät juurikaan vastailleet kyselyihini ja ehdotuksiini(paitsi sellaisiin joihin pystyivät vastaamaan "haastava tilanne, toimituksessa voi kestää" tms), kertaalleen peruivat koko tilauksen yli vuoden odottelun jälkeen ja vasta KKV:n yhteydenoton jälkeen tuntuivat ottavan vakavissaan tuotteen toimittamisen. Mainittakoon nyt reiluuden nimissä, että kuitenkin lopulta lähettivät jotain(blower-malli triplatuuletinkortin sijaan, eli suurimmalle osalle kyseessä olisi heikompi kortti) ja asia saatiin päätökseen. Liike ei ole täydellisessä boikotissa itselläni(mielestäni esim. gigantti on vuosien saatossa harrastanut paljon niljakkaampaa toimintaa), mutta tuskin tulen heiltä enää tilaamaan mitään mitä ei ole suoraan varastosta saatavilla.
 
Telia peruutti yksipuolisesti, ja peruutti jopa (sisäiset tukku tilaukset) siinä kohtaa kun LHR tuli korvaavaksi koska olettivat ettei se ole korvaava, jos oikein ymmärsin tilanteen tuosta.
Itse odotannu Telialta tilattua 3080 tuf oc:ta 27.11.20 tässä välissä he ovat toimittaneet jonojen ohi useammankin kerran, ja ylipäänsä saldo tietoja tai mitää ei saa, niin taustalla luultavasti myydään omille ekana jonojen ohi.
Kateostoa ovat antaneet aika hyvin niille joilla on rahaa laittaa suoraan 899e mut ne jotka odottaa osamaksulla niin ovat joutuneet tyytyä odottamiseen, tai periaatteen vuoksi odottaa. itsellä ei kyl oo suoraa rahaa laittaa likoon 899e edestä.
Heidän strategia tuntuu olevan täysin viivytellä kunnes asiakas peruuttaa tai saa oikeuden peruuttaa tuotannon loputtua.
Teliaa en siis voi suositella millään tavalla, heidän asiakaspalvelukin on aivan käsittämättömän huonoa, ja sisäinen tieto ei tunnu menevän perille ja ihmisille joille tieto pitäisi olla selvää eivät ole kartalla kun tosiaan sitä jonojen ohi juttua tapahtunut..

viimeisin temppu Telialta oli tosi röyhkeä kun rtx 3090 kortti oli ilmestynyt aivan tyhjästä, ja jopa toimitettu sitten jonon ohi.
 
Laitoin 6700 xt takuusen proshopille vinkuvan tuulettimen takia, tänään päättivät yksipuolisesti purkaa kaupan ja eivät antaneet muita vaihtoehtoja. Eikö tämä ole sopimusrikkomus? vastaavia tuotteita (6700 xt) on vaikka kuinka hyllyssä heillä, kaupan purkuhan on vasta se viimeinen keino myyjän puolelta. Laitoin jo sähköpostia takaisin etten suostu yksipuoliseen kaupan purkuun vaan lähettävät minulle vastaavan tilalle. Rekkula on jo kirjoitettu valmiiksi jos vastaus on ettei käy.
 
Laitoin 6700 xt takuusen proshopille vinkuvan tuulettimen takia, tänään päättivät yksipuolisesti purkaa kaupan ja eivät antaneet muita vaihtoehtoja. Eikö tämä ole sopimusrikkomus? vastaavia tuotteita (6700 xt) on vaikka kuinka hyllyssä heillä, kaupan purkuhan on vasta se viimeinen keino myyjän puolelta. Laitoin jo sähköpostia takaisin etten suostu yksipuoliseen kaupan purkuun vaan lähettävät minulle vastaavan tilalle. Rekkula on jo kirjoitettu valmiiksi jos vastaus on ettei käy.
Myyjän harkinnan varassa korjaavatko laitteen vai paluttavatko rahat. Takuu tapauksessa myyjä voi vaan palauttaa ostosumman, jos niin parhaaksi näkee. 6700XT:t maksaa +900 tällähetkellä, joten mieluusti varmaan vaan palauttavat rahat. Varaosa tuulettimet maksaa jotain reilun kympin, niin kannattaa noissa parikertaa miettiä kannattaako pistää takuuseen.

Jos tuo vanha oli hyvään hintaan ostettu, niin kannattaa ehkä pyytää tuo vanha takaisin korjaamattomana. Saattaa olla myöhäistäkin jo toki.
 
Myyjän harkinnan varassa korjaavatko laitteen vai paluttavatko rahat. Takuu tapauksessa myyjä voi vaan palauttaa ostosumman, jos niin parhaaksi näkee. 6700XT:t maksaa +900 tällähetkellä, joten mieluusti varmaan vaan palauttavat rahat. Varaosa tuulettimet maksaa jotain reilun kympin, niin kannattaa noissa parikertaa miettiä kannattaako pistää takuuseen.

Jos tuo vanha oli hyvään hintaan ostettu, niin kannattaa ehkä pyytää tuo vanha takaisin korjaamattomana. Saattaa olla myöhäistäkin jo toki.
Mitä nyt pikasesti netistä luin, niin järjestys menee näin, vanhan korjaus —> sama tai vastaava tilalle —> hinnan alennus —> viimeisenä kaupan purku ja nimenomaan tässä järjestyksessä. Proshop ei keskustellut mistään vaihtoehdoista minun kanssa, niin eihän tää nyt oikein mene millään mittarilla. Oli tuossa muutama muukin ihmeellisyys, hdmi ei toiminut ollenkaan, mutta varmuutta ei oikeen tullut kunnolla oliko vika kortissa vai joku yhteensopivuus ongelma ja useampi peli pyöri ihan paskasti, todella epätasainen frame time, stutteroi nyki sun muuta. Etten kyllä taida edes haluta tuota takasin kun ei oo varmuutta oliko kortti muutenkin viallinen.
 
Mitä nyt pikasesti netistä luin, niin järjestys menee näin, vanhan korjaus —> sama tai vastaava tilalle —> hinnan alennus —> viimeisenä kaupan purku ja nimenomaan tässä järjestyksessä. Proshop ei keskustellut mistään vaihtoehdoista minun kanssa, niin eihän tää nyt oikein mene millään mittarilla. Oli tuossa muutama muukin ihmeellisyys, hdmi ei toiminut ollenkaan, mutta varmuutta ei oikeen tullut kunnolla oliko vika hdmi liittimessä ja useampi peli pyöri ihan paskasti, todella epätasainen frame time, stutteroi nyki sun muuta. Etten kyllä taida edes haluta tuota takasin kun ei oo varmuutta oliko kortti muutenkin viallinen.
No toki se kannattaa rekkula pistää perään, jos ovat ei pysty linjalla. Ainakin 3080 korttien kanssa taisi porukalle olla aika tylyjä vastauksia, että palautetaan 799,- tilille ja muuta vaihtoehtoa ei ole. Toki jos noilla samaa mallia hyllyssä, niin mahdollisuudet paremmat :hmm: Veikkaan silti, että vastaus on ei pysty.
 
Kaupan purku on, kaupan purku. Ei sillä ole merkitystä onko tuote laitettu takuuseen. Vaatii aivan yhtä lailla ylitsepääsemättömän esteen, jotta myyjä voisi sen sopimuksen purkaa.
 
No toki se kannattaa rekkula pistää perään, jos ovat ei pysty linjalla. Ainakin 3080 korttien kanssa taisi porukalle olla aika tylyjä vastauksia, että palautetaan 799,- tilille ja muuta vaihtoehtoa ei ole. Toki jos noilla samaa mallia hyllyssä, niin mahdollisuudet paremmat :hmm: Veikkaan silti, että vastaus on ei pysty.
Täysin samaa mallia ei ole saatavilla, mutta vastaavia vaikka kuinka. Nyt ei edes puhuta isoista summista, maksoin kortista 768€ ja risat, vastaava kortti halvimmillaan samassa kaupassa 979€ tai tää on samasta mallista muutaman kympin halvempi versio, josta puuttuu led bar.
 
Viimeksi muokattu:
Tiedoksi: Multitronic on saanut pienen erän MSI RX6800XT Gaming Z TRIO kortteja ja ehdottivat korvaavaksi 6800XT Nitro+ SE tilalle jonka peruivat aiemmin. Hinta sama, suostuin!
 
Samanlainen viesti tuli myös tänne EVGA:n hybridiin liittyen. Laitoin sinne viestiä että ei käy.
Tänään taisi päivittyä tilausten status ja nyt kumpikin tilaus on virallisesti peruttu. Mites teillä muilla?
 
Peruttu siellä lukee. Ei ne viitsineet edes vastata minun sähköpostiini. Taitaa tulla henkselit tälle puulaakille.
Eniten tässä vituttaa se että yhteydenpitoa ei ole. Oliko 2-3 kertaa tuotteelle annettu toimituspäivämäärä joka loi sitä toivoa. Saapunut sähköposti sisälsi saatesanat: "Saat erillisen sähköpostiviestin, joka sisältää tiedot peruutetusta tilauksestasi..." Vitut sieltä mitään tullut. :poop: hoidettu koko keissi.
 
Oma keissi kanssa melko kummallinen. Dustin tarjos RTX3070:n tilalle RTX3060Ti korttia jonka lopulta hyväksyin vaikka vähemmän tuulettimia ja muutenkin selkeesti heikompi ja edullisempi kortti. Sain postia että pitäisi maksaa nyt. Ihmettelin että uudelleenko kun visalta veloitettu ja tilaus sivulla lukee maksettu. Seuraavana päivänä löysin Proshopista saman kortin niin ilmoitin että on se maksu homma nyt miten vaan niin perutaan se kortin vaihto, tilasin saman kortin muualta ja haen kateostona joko koko summan tai erotuksen Dustinilta. Ei ole kuulunut mitään, tilaus edelleen sisässä tosin vaihdetulla kortilla. Katotaan nyt mitä tästä vielä tulee. Tuon vaihdon takia ehkä heikoilla mutta toisaalta hämärä on tuo maksukuviokin nyt. Selvitellään kun viitsivät vastailla. Taisi nyt joka tapauksessa mennä pitkän kaavan mukaan tämä keissi.
 
Oma keissi kanssa melko kummallinen. Dustin tarjos RTX3070:n tilalle RTX3060Ti korttia jonka lopulta hyväksyin vaikka vähemmän tuulettimia ja muutenkin selkeesti heikompi ja edullisempi kortti. Sain postia että pitäisi maksaa nyt. Ihmettelin että uudelleenko kun visalta veloitettu ja tilaus sivulla lukee maksettu. Seuraavana päivänä löysin Proshopista saman kortin niin ilmoitin että on se maksu homma nyt miten vaan niin perutaan se kortin vaihto, tilasin saman kortin muualta ja haen kateostona joko koko summan tai erotuksen Dustinilta. Ei ole kuulunut mitään, tilaus edelleen sisässä tosin vaihdetulla kortilla. Katotaan nyt mitä tästä vielä tulee. Tuon vaihdon takia ehkä heikoilla mutta toisaalta hämärä on tuo maksukuviokin nyt. Selvitellään kun viitsivät vastailla. Taisi nyt joka tapauksessa mennä pitkän kaavan mukaan tämä keissi.
Oletettavasti sinulla on vain tehty katevaraus Visalta kun olet tilannut tuotteen, mikä on sitten vanhentunut 7 vuorokauden kuluttua, kun tilaus ei ole toteutunut sinä aikana. Katso tiliotteesta onko rahaa oikeasti lähtenyt. Tuoh takia noita pidemmän odotuksen tilauksia maksellaan luottokortilla, ettei rahat lähde heti tililtä tilatessa, vaan vasta sitten, kuin tuote toimitetaan.
 
Oletettavasti sinulla on vain tehty katevaraus Visalta kun olet tilannut tuotteen, mikä on sitten vanhentunut 7 vuorokauden kuluttua, kun tilaus ei ole toteutunut sinä aikana. Katso tiliotteesta onko rahaa oikeasti lähtenyt. Tuoh takia noita pidemmän odotuksen tilauksia maksellaan luottokortilla, ettei rahat lähde heti tililtä tilatessa, vaan vasta sitten, kuin tuote toimitetaan.

Kyllä tuo Visalta oli laskutettu klarnan nimissä. Saavat selvitellä mikä juttu.
 
Laitoin kuluttajanneuvontaan itsekin viestiä ihan periaatteesta.

Oma tilaukseni Dustinista, Asus 3060Ti Dual OC

- Tilattu 15.1.2022, alkuperäinen toimitusaika 28.1.2021, tilaushinta 559e
- Tilaus peruutettu Dustinin toimesta 1.2.2022 vedoten tilanteeseen, että tuotetta ei saada ja vastaavaa ei ole tarjota.
- 15.2.2022 Dustinin nettisivuilla myynnissä Asus 3060Ti Dual -mallia (heti 10 hyllyssä) hintaan 743e
- Reklamoin tästä asiakaspalveluun, joka totesi, että "Päätös perumisesta on tehty ja se on sinulle selkeästi informoitu. Emme tarjoa muita ratkaisuja asiaan."
 
Laitoin kuluttajanneuvontaan itsekin viestiä ihan periaatteesta.

Oma tilaukseni Dustinista, Asus 3060Ti Dual OC

- Tilattu 15.1.2022, alkuperäinen toimitusaika 28.1.2021, tilaushinta 559e
- Tilaus peruutettu Dustinin toimesta 1.2.2022 vedoten tilanteeseen, että tuotetta ei saada ja vastaavaa ei ole tarjota.
- 15.2.2022 Dustinin nettisivuilla myynnissä Asus 3060Ti Dual -mallia (heti 10 hyllyssä) hintaan 743e
- Reklamoin tästä asiakaspalveluun, joka totesi, että "Päätös perumisesta on tehty ja se on sinulle selkeästi informoitu. Emme tarjoa muita ratkaisuja asiaan."
Gigantti hoitaa ihan samaan tyyliin asioita (eiku siis, nimenomaan ei hoida). Laita ihmeessä kuluttajariitalautakuntaan kateostolla menemään, luulisi tuon olevan ihan läpihuutojuttu (ensin toki kuluttajaneuvontaan yhteys, jotta saat sieltä puoltavan vastauksen). Tosin joudut itse ostamaan ensin Dustinilta sen uudelleen ja he saavat tuosta kuitenkin kaupan
 
Viimeksi muokattu:
Justiinsa kilahti sähköpostiin vastaus kuluttajariitalautakunnasta koskien Multitronicin Asus 3080 Strix OC tilausta.

”Maailmanlaajuisen komponenttipulan takia emme ole pystyneet toimittamaan kaikkia odotavia tilauksia.
Tilaus numerolla ********* on jonossa odottamassa korvaavaa tuotetta jonka toimitamme kuin saatavuustilanne paranee”

Kannatti valittaa :thumbsup: Multitronic siis peru tilauksen vedoten että valmistus on lopetettu.
 
Pystyispä kateostoa käyttää myös osamaksulliseen tilaukseen, sillain et sais alkuperäisellä osamaksulla.
 
Justiinsa kilahti sähköpostiin vastaus kuluttajariitalautakunnasta koskien Multitronicin Asus 3080 Strix OC tilausta.

”Maailmanlaajuisen komponenttipulan takia emme ole pystyneet toimittamaan kaikkia odotavia tilauksia.
Tilaus numerolla ********* on jonossa odottamassa korvaavaa tuotetta jonka toimitamme kuin saatavuustilanne paranee”

Kannatti valittaa :thumbsup: Multitronic siis peru tilauksen vedoten että valmistus on lopetettu.
eli käytännössä roikottavat tilausta sisällä, mutta eivät vieläkään tee mitään?
 
Justiinsa kilahti sähköpostiin vastaus kuluttajariitalautakunnasta koskien Multitronicin Asus 3080 Strix OC tilausta.

”Maailmanlaajuisen komponenttipulan takia emme ole pystyneet toimittamaan kaikkia odotavia tilauksia.
Tilaus numerolla ********* on jonossa odottamassa korvaavaa tuotetta jonka toimitamme kuin saatavuustilanne paranee”

Kannatti valittaa :thumbsup: Multitronic siis peru tilauksen vedoten että valmistus on lopetettu.
Mitä vaadit kuluttajariitalautakunnan kautta yritykseltä? Suostuitko tuohon, että "saat" jatkaa odottamista ja homma on sillä selvä?

Ihan mielenkiinnosta, kun itse en osannut vaatia kuin kateoston korvaamista toisesta liikkeestä. Olisi kiva tietää, jos muitakin vaihtoehtoja olisi :zoom:
 
Mitä vaadit kuluttajariitalautakunnan kautta yritykseltä? Suostuitko tuohon, että "saat" jatkaa odottamista ja homma on sillä selvä?

Ihan mielenkiinnosta, kun itse en osannut vaatia kuin kateoston korvaamista toisesta liikkeestä. Olisi kiva tietää, jos muitakin vaihtoehtoja olisi :zoom:
Vaadin vaan korvaavaa tuotetta. Tuohon vastaukseen minkä nyt sain nii en ole mitään vastannu vielä.
 
Dustinille laitoin kuitin muualta ostetusta kortista ja pyysin hyvittämään kateostona. Vastasivat että laittavat asian kuluttaja-asiamiehen käsittelyyn. Mitähän se mahtaa tarkoittaa, kuvitellut että se olisi kuluttajan tehtävä...

No ehkä osaavat kuluttajasuojassa yhdistää aiempaan valitukseeni.
 
Dustinille laitoin kuitin muualta ostetusta kortista ja pyysin hyvittämään kateostona. Vastasivat että laittavat asian kuluttaja-asiamiehen käsittelyyn. Mitähän se mahtaa tarkoittaa, kuvitellut että se olisi kuluttajan tehtävä...

No ehkä osaavat kuluttajasuojassa yhdistää aiempaan valitukseeni.
Oikessa olet. Kuluttaja-asiamies ei tosiaan käsittele riitoja yrityksen aloitteesta, joten mahdollisesti epäsuoraa kettuilua tai pelaavat aikaa.
 
Oikessa olet. Kuluttaja-asiamies ei tosiaan käsittele riitoja yrityksen aloitteesta, joten mahdollisesti epäsuoraa kettuilua tai pelaavat aikaa.

Mulla tosiaan tuosta kuluttajasuojassa tapaus tehtynä niin saattanut vastata siihenkin. Pitää ehkä kysyä mitä mahtaa tarkoittaa tuolla.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 399
Viestejä
4 489 786
Jäsenet
74 154
Uusin jäsen
Almedin

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom