Dustin vastasi nyt:
"Hei,
Sain tähän vastauksen kuluttaja-asiamieheltämme. Samasta aiheesta oli kanssasi myös toinen viestiketju. Pyysit meitä maksamaan tilauksen xxxxxxxx ja yyyyyyyy erotuksen.
Kuluttaja-asiamiehemme vastasi: "Jos asiakas ei ole saanut tilausvahvistusta, meillä ei ole sitovaa sopimusta. Tämä tarkoittaa, että asiakas ei voi vaatia meiltä hintaeron korvaamista, jos tilataan toinen kortti."
Tilausvahvistus lähtee meiltä vasta, kun tuote on matkalla, joten sellaista ei ole sinulle tässä tapauksessa koskaan lähetetty. Emme siis korvaa erotusta tässä tapauksessa."
Huvittava vastaus sinällään koska hehän peruivat tilaukseni yksipuolisesti ja siitä syystä eivät koskaan lähettäneet tuotetta. Lisäksi sain tilausvahvistuksen sähköpostiini tehtyäni tilauksen. Mikähän taho on tuo heidän kuluttaja-asiamies?
Tuossahan he ovat vain lainanneet kuluttaja-asiamiestä ja sitten lisänneet oman kuluttajansuojaarikkovan käytäntönsä heidän ns. tilausvahvistuksenmääritelmästä.
Ts. olet saanut tilatessa tilausvahvistuksen ja yrittävät perinteisesti kusta silmääsi, koska kaikki heidän kuluttajansuojaa heikentävät ehdot ovat pätemättömiä(tässä tapauksessa tuo mukamas tilausvahvistus vasta, kun toimitus etc...).