Ainakin oon sen oppinut, että ajatusmaailmoja on montaa sorttia.
Mulle kun ei tulis mieleenkään ostaa mitää harrastusvälinettä taikka autoa keskustelematta vaimon kanssa, vaikka rahaa on nytkin tilillä useampi kymppitonni.
Ja on mulla kyllä esim. tälläkin hetkellä kolme 2kpl ~2te pyörää ja 1kpl 4te sähköpyörä ja esim. neljät aika kalliit laskettelukamat. Ei niiden hankintaa vaimo ole sen kummemmin kommentoinut. Toki kaikista hankinnoista keskusteltiin, tai ainakin mainitsin, että olen pyörää/suksia hankkimassa. Olen myöskin hommannut meille 4K tykin + kotiteatteriromuja varmaan 10te arvosta. Vaimolle ok, kun se luottaa että ostan hyvät. Olkkariin ostettuihin kaiuttimiin ja subbariin halusi sitten päättää värin
Kyllä niihinkin taisi joku 2-3te mennä. Keväällä ilmoitin, että oisin nyt ostamassa levytankoa ja +120kg levyjä + rekkitangon pihalle, kun ei salille meno tuntunut maaliskuussa hyvältä ajatukselta. Vaimo ei niihin ole koskenut. Että voi sitä harrastaa ilman "omia" rahojakin.
Vaimo taas ostanut liki kaikki meidän huonekalut. Ja niitähän riittää (Sohviakin on talossa 4kpl
). Mulle ok, kunhan vaimo on tyytyväinen. Ja kaikki hankinnat siis vähintään yhdessä katsotaan etukäteen.
Ja edelleen. Vaikka rahaa nyt onkin, niin eipä sitä >20v sitten kun yhteen muutettiin ja opiskelijoita oltiin, ollut yhtään liikaa. Silti heti kun mentiin naimisiin kaikki rahat meni yhteisiksi ja on ollut siitä lähtien ilman ongelmia.