Tässä maassa on aika paljon sähköautoja ja aika pieni prosentti on noita >100te autoja.Miksi ihmeessä puhut koko ajan >100te autosta? Sillä auton myyntihinnalla ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa, koska enhän minä sitä autoa maksa. Merkitystä on ainoastaan sillä, mitä minä itse maksan autosta. Ja jos autosta maksaa 800 €/kk ja se summa sisältää jo huollot, renkaat, pesut ja vakuutukset, niin se ei ole millään mittarilla iso summa uudesta autosta.
Alkaa jo vähän tuntua, että jos haluaa ajaa jollain muulla kuin tonnin lintalla, niin se on leveilyä. Sähköautoiluko se sitten ärsyttää? Ota huomioon, että sähköautojen markkinoilla ei hirveästi ole vielä valinnan varaa ja jos ei halua koppiautoilla, pikkuautoilla tai maastureilla ajella, niin ei niitä vaihtoehtoja juurikaan ole.
Sä saisit sun palkkamallilla 400€/kk jo 99% Suomalaisille kelpaavan auton. Siihen nähden 800€ on kyllä turhuutta. Sun tilanteessa aika pieni promille väestöstä käyttäisi noin paljon rahaa autoon. Kertoo sekin jostain.