Omat autot -keskusteluketju! Yleinen ja offtopic keskustelu omiin autoihin liittyen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Ookkeit. Eli mieluummin sitä 1.6 moottorilla olevaa vag:gia kattelloo, kuin 1.4? Jos sinne päätyy.
Mutta japanilaiset myös mietinnässä. Jos joku 3-4 vuotta menis sillä vielä sit.

Tosiaan, joku kauppakassikin menisi, mutta vetokoukku pitäisi olla että pystyy tarvittaessa vetämään rakennustarvikkeita tms.


Mitenkäs tuon ajan korealaiset kia ja hyundai?
 
Tuplat, anteeksi.

Näyttävästi vetokyky ei meinaa pikkusissa bensoissa riittää, joten diesel myös otettu mietintään. Sehän kulkisi vähällä polttoaineella ainakin.

Mitenkä tuo volkkarin 1 6 tdi bluemotion moottori, n. 2010 vm? Näyttää löytyvän yli +300k ajettujakin, joten kestänee kait?

Esimerkkinä vaikka tuollanenkin, n. 100k ajettu vasta.. vetokykyäkin olisi. Saako näin uusia enään muutoskatsastettua pakettiautoksi? Kun takapenkeille ei itsellä oikein ole tarvetta.

 
Esimerkkinä vaikka tuollanenkin, n. 100k ajettu vasta.. vetokykyäkin olisi. Saako näin uusia enään muutoskatsastettua pakettiautoksi? Kun takapenkeille ei itsellä oikein ole tarvetta.
Näihin paku muutoskatsastuksiin näytti tulevan jotain muutoksia, eiköhän toikin porsaanreikä tukita jatkossa..
 
tuo peruskärry jarruttomana, mieluusti se väh 650kg.

Ooppeleita tuntuu halvalla saavan, etenkin tuota 1.4 moottorilla. Vetokykyä olisi 710kg. Onkohan siinä jottai kummosempaa..


Tuommoisen j-astran (vm.2013, 200tkm) ostin pari vuotta sitten ja onneksi liikkeestä. Siinä hajosi puolen vuoden aikana moottori kolmasti, mitä toki myyjäliikkeen piikkiin sitten ehjäiltiin, mutta kolmannen korjaamokäynnin jälkeen tuumasin, että on parempi pistää vekotin jonkun muun murheeksi, kun en minä ainakaan jaksa autoa minkä moottorin vikavalo syttyy jatkuvasti ja pitää vaihtaa vaikka mitä anturia ja venttiilikoppaa jne. sitä mukaa kun hajoaa.
 
Tuommoisen j-astran (vm.2013, 200tkm) ostin pari vuotta sitten ja onneksi liikkeestä. Siinä hajosi puolen vuoden aikana moottori kolmasti, mitä toki myyjäliikkeen piikkiin sitten ehjäiltiin, mutta kolmannen korjaamokäynnin jälkeen tuumasin, että on parempi pistää vekotin jonkun muun murheeksi, kun en minä ainakaan jaksa autoa minkä moottorin vikavalo syttyy jatkuvasti ja pitää vaihtaa vaikka mitä anturia ja venttiilikoppaa jne. sitä mukaa kun hajoaa.
Moottori hajosi kolmesti = moottori vaihdettiin kolme kertaa, vai että moottoriin vaihdettiin joku osa kolme kertaa?

Sillä ei ole mitenkään tavanomaista että 200tkm ajettuun autoon joutuu vaihtamaan antureita ja osia.
 
Moottori hajosi kolmesti = moottori vaihdettiin kolme kertaa, vai että moottoriin vaihdettiin joku osa kolme kertaa?

Sillä ei ole mitenkään tavanomaista että 200tkm ajettuun autoon joutuu vaihtamaan antureita ja osia.

Moottoriviasta indikoiva valo syttyi kolme kertaa ja sinne vaihdettiin osia kolme kertaa.
 
Niin, eli aivan normaalia vanhemmalle autolle.

Se on jännä kun ihmiset hermostuu vanhan auton anturi tms. viasta mutta volkkaria tms. ostetaan uutena kerta toisensa jälkeen vaikka viat maksaa tuhansia.
Semmonen aasinsilta sieltä. Uutenahan tuollaiset volkkarit juuri kannattaa ostaa kun takuu kuittaa nämä "tuhansia maksavat viat", joita löytyy viestisi perusteella kaikista volkkareista..
 
Niin, eli aivan normaalia vanhemmalle autolle.

Se on jännä kun ihmiset hermostuu vanhan auton anturi tms. viasta mutta volkkaria tms. ostetaan uutena kerta toisensa jälkeen vaikka viat maksaa tuhansia.

Ei. Ei se ole. Olen autoillut kymmenisen vuotta vanhoilla autoilla 25-vuotta, 200tkm mittareissaan, molemmin puolin ja tuo j-astra ja taannoinen rellu 19 on olleet ainoita autoja mulla, missä tuommoisia vikoja.

Molemmat pistin kiertoon, sen puolisen vuotta kärvisteltyäni, koska mitään normaalia ei tuommoisissa vioissa ollut.
 
Semmonen aasinsilta sieltä. Uutenahan tuollaiset volkkarit juuri kannattaa ostaa kun takuu kuittaa nämä "tuhansia maksavat viat", joita löytyy viestisi perusteella kaikista volkkareista..

Volkkarin 2v takuulla voi pyyhkiä persettä, ala-arvoinen suoritus tuollaiselta valmistajalta.
 
Mikäs vw takuissa sitten mättää?
No juuri tuo surkea kahden vuoden aika, mikä kattaa vaivaiset 10 % kestokulutushyödykkeen keskimääräisestä käyttöiästä.

Kaksi vuotta oli hieman huono jo silloin, kun korealaisia tai Toyota-Relaxeja ei vielä ollut markkinoilla, vaan kolme vuotta oli se pidempi takuu. Nykyään kaksi vuotta on umpisurkea takuuaika autoon.

Esimerkit:
Jos meidän Mii Electric olisi ollut sisarmalli e-Up, ei vajaa nelivuotiaana hajonnut kaiutin olisi mennyt takuuseen. Seatin 5v takuu kattoi kulut. VW:n takuu ei olisi kattanut mitään, koska niin lyhyessä ajassa ei ehtinyt hajota mitään.

Yarikseen on vaihdettu 5-7 -vuotiaana noin 140-180 tkm mittarissa käsijarru ja pyöränlaakeri Relaxin piikkiin (kattaa ensimmäiset 10-11 v/185-200 tkm, pyöränlaakerit 10-11 v/185 tkm asti). Ensimmäisen kahden vuoden aikana ei mennyt mitään rikki, joten VW:n kahden vuoden takuusta ei taaskaan olisi ollut mitään iloa.
 
Huomenissa tulisi kaupat varmaan tehtyä tuollasesta vm.2012 1.6 tdi golfista, farmarina & manuaalina. Ois 100tkm ajettu.
Antoivat niin hyvän tarjouksen tästä vanhasta honda cr-v:stä, etten edes yksityisellä saisi sellasta summaa. Se tässä houkuttaa, kun pidempää matkaa tulee olemaan niin tuo on taloudellinen ainakin. Ja muutoskatsastaa sitten pakuksi vielä..
 
Ei. Ei se ole. Olen autoillut kymmenisen vuotta vanhoilla autoilla 25-vuotta, 200tkm mittareissaan, molemmin puolin ja tuo j-astra ja taannoinen rellu 19 on olleet ainoita autoja mulla, missä tuommoisia vikoja.

Molemmat pistin kiertoon, sen puolisen vuotta kärvisteltyäni, koska mitään normaalia ei tuommoisissa vioissa ollut.
Kyllä on :facepalm:

10v ja 200tkm ajettu auto on jo elinkaarensa lopussa, vain Suomessa joku kehtaa väittää tuollaista autoa vähän ajetuksi! Toki autolla voi ajaa pidempäänkin, mutta juuri anturit, tiivisteet, ym. kuluvat osat alkaa hajoamaan ja se on vain fakta että ne ei kestä ikuisesti.

Kuluttajariitalautakuntakin on sitä mieltä että yli 200tkm ajettuihin autoihin voi tulla äkillisiä vikoja ja tuota pidetään yleensä rajana sille että myyjän virhevastuu pienenee merkittävästi.

Se että sinun tapauksessa kolme anturia on antanut vikakoodia ei todellakaan ole poikkeuksellista, jos katsot sen sun kuplan ulkopuolelle.
 
Huomenissa tulisi kaupat varmaan tehtyä tuollasesta vm.2012 1.6 tdi golfista, farmarina & manuaalina. Ois 100tkm ajettu.
Antoivat niin hyvän tarjouksen tästä vanhasta honda cr-v:stä, etten edes yksityisellä saisi sellasta summaa. Se tässä houkuttaa, kun pidempää matkaa tulee olemaan niin tuo on taloudellinen ainakin. Ja muutoskatsastaa sitten pakuksi vielä..
Tässä on kyllä mielenkiintonen setti menossa sinulla - vaihdat laadukkaasta merkistä ja tekniikasta uudempaan mutta valovuosia heikompaan tekniikkaan.

Nuo C -moottorisarjan dieselit (EA189 cayc - cayd yms muistaakseni) ei ole mitenkään ertyisen kehuttuja kestävyydestään. Ainut hyvä puoli, että otit manuaalina.
Aina siis ihan aina volkkareissa näis uudemmissa koneissa on kannattanut ottaa se kaksilitrainen variantti. Ei ikinä tuota 1,6 litrasta - ei ikinä. Eikä tuossa edes ole webastoa. Tulee talvella aika mielenkiintoset lomareissut kun taulussa on -20 pakkasta tai enemmän. Taas on jäänyt kotiläksyt tekemättä.
Noista menee suuttimia jo 100tkm jälkeen. Tässä vähän hintaa per kpl.
Ruiskutussuutin 26-2069 | Motonet Oy

Luotettavuuden osalta ei tule ikinä voittamaan hondaa. Toki, jos se on joku 1. sukupolven crv - niin ymmärtää toki vielä sen.
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä on :facepalm:

10v ja 200tkm ajettu auto on jo elinkaarensa lopussa, vain Suomessa joku kehtaa väittää tuollaista autoa vähän ajetuksi! Toki autolla voi ajaa pidempäänkin, mutta juuri anturit, tiivisteet, ym. kuluvat osat alkaa hajoamaan ja se on vain fakta että ne ei kestä ikuisesti.

Kuluttajariitalautakuntakin on sitä mieltä että yli 200tkm ajettuihin autoihin voi tulla äkillisiä vikoja ja tuota pidetään yleensä rajana sille että myyjän virhevastuu pienenee merkittävästi.

Se että sinun tapauksessa kolme anturia on antanut vikakoodia ei todellakaan ole poikkeuksellista, jos katsot sen sun kuplan ulkopuolelle.
On hyvä, että näin ajattelevia ihmisiä on paljon liikkeellä. Se näkyy hinnassa. Se taas tietää loistavia mahdollisuuksia niille, jotka tietävät eri merkkien ja mallien tekniikasta jotain. :cool:
 
On hyvä, että näin ajattelevia ihmisiä on paljon liikkeellä. Se näkyy hinnassa. Se taas tietää loistavia mahdollisuuksia niille, jotka tietävät eri merkkien ja mallien tekniikasta jotain. :cool:

Se on kyllä erikoista miten tälle foorumille kaikki yli 10v vanhat ja 200tkm ajetut autot ovat aina täysiä paalikamoja&ruosteen syömiä. Sitten samaan aikaan kehutaan jotain +400tkm ajettua bimmeriä vaahto housuissa :D Edellisen auton kun myin niin oli 400tkm/16v mittarissa ongelmitta, sitä edellisessä muistaakseni 370tkm/16v ja vaikka täysin karvalakki niin meni vielä vähemmällä huollolla/korjaamisella.
Ruostekorjauksia tasan 0 ja itselläni ei edes olisi mahdollisuuksia siihen.
 
Tässä on kyllä mielenkiintonen setti menossa sinulla - vaihdat laadukkaasta merkistä ja tekniikasta uudempaan mutta valovuosia heikompaan tekniikkaan.

Nuo C -moottorisarjan dieselit (EA189 cayc - cayd yms muistaakseni) ei ole mitenkään ertyisen kehuttuja kestävyydestään. Ainut hyvä puoli, että otit manuaalina.
Aina siis ihan aina volkkareissa näis uudemmissa koneissa on kannattanut ottaa se kaksilitrainen variantti. Ei ikinä tuota 1,6 litrasta - ei ikinä. Eikä tuossa edes ole webastoa. Tulee talvella aika mielenkiintoset lomareissut kun taulussa on -20 pakkasta tai enemmän. Taas on jäänyt kotiläksyt tekemättä.
Noista menee suuttimia jo 100tkm jälkeen. Tässä vähän hintaa per kpl.
Ruiskutussuutin 26-2069 | Motonet Oy

Luotettavuuden osalta ei tule ikinä voittamaan hondaa. Toki, jos se on joku 1. sukupolven crv - niin ymmärtää toki vielä sen.
Mitenkäs näitä sitten löytyy +300tkm ajettunakin paljon? Eikös se jotain kerro kestävyydestä?
 
Mitenkäs näitä sitten löytyy +300tkm ajettunakin paljon? Eikös se jotain kerro kestävyydestä?
Täytyy muistaa suhteuttaa eri lukuja. Et voi vaan ykskantaan todeta, että tätä löytyy niin tämä on hyvä. Sinun täytyy vähän kysellä ja tutkia, että kuinka suuri osa niistä vehkeistä kestää sinne + 300tkm.
Sitten on sekin seikka vielä, että siellä seassa on (millä tahansa auton haulla) vaihtomoottorillisia ja ties mitä yksilöitä pilaamassa "tilastoa".

Nyrkkisääntö dieseleissä on ollut, että tietyn moottorikoon ja mallin mukaan etsitään se taittopiste, minne asti ne yleensä on kestäneet ja verrataan siihen. Mitä nyt nopeasti katsoin niin 300tkm onnistuu noiltavehkeiltä isolta osalta kyllä. Mutta se ei ole diesel koneelle mikään meriittii. Yksilölle voi olla. Mikä tahansa auto saadaan "kestämään" vaikka puoli miljoonaa, mutta hintalappu jää monesti mysteeriksi. Minun mielestä se on aika kallis hintariski, jos suuttimia vaihetaan 1200e edestä, korkeapainepumppu 1000e, öljykylpy hihna öljypumpulla jne mitä nyt näitä tyyppivikoja on. Jos paalua on laittaa niin asia ihan eri. Saahan niitä tyyppivikoja korjailla vaikka 10 000e edestä sitten. Ei tuo malli pahimmasta päästä ole, muttei sieltä parhaimmastakaan .- kuten todettua.

Et webastollista meinannut? Noilla 1,6 litrasilla matkanteko talvipakkasilla on aika mielenkiintosta....

Pelkkä nettiauton katsominen ei aina tuota haluttua lopputulosta.
 
Se on kyllä erikoista miten tälle foorumille kaikki yli 10v vanhat ja 200tkm ajetut autot ovat aina täysiä paalikamoja&ruosteen syömiä. Sitten samaan aikaan kehutaan jotain +400tkm ajettua bimmeriä vaahto housuissa :D Edellisen auton kun myin niin oli 400tkm/16v mittarissa ongelmitta, sitä edellisessä muistaakseni 370tkm/16v ja vaikka täysin karvalakki niin meni vielä vähemmällä huollolla/korjaamisella.
Ruostekorjauksia tasan 0 ja itselläni ei edes olisi mahdollisuuksia siihen.
En missään sanonut että ne on paalikamaa, sanoin että toki autolla voi ajaa ja pitää vaikka 300tkm asti, mutta kannattaa varautua siihen että kuluvaa osaa menee kiihtyvällä tahdilla.

On mullakin ollut 300tkm ajettuja autoja ja kun itse pystyn korjaukset tekemään, on niiden pitäminen kannattavaa, mutta jos kaikki pikku remontitkin pitää tehdä paikallisella korjaamolla, ei sellaisen auton pitämisessä ole mitään järkeä.
 
Itsehän ostin juuri "Pyhäautoksi" yli 400 000km ajetun S80 Volvon :D
Ei ne kilometrit juuri enää tuollaisissa vanhemmissa kiinnosta, tuokin on paremmassa kunnossa kuin moni "200tkm" ajettu.

Tuon ajan volvo, volvon omalla koneella on kestäviä autoja. Toki kaikkea pikku remppaa aina tiedossa.
 
Juu näinhän se on, tuossakin nyt ensimmäisenä kyllä tarvitsee keulaan pistää kaikki kuluva uusiksi. Eli siis tukivarret, raidetangonpäät, jarrut etc. Mutta nuo on kuluvaa osaa ja oletettavaakin että näille kilometreille uusittava.
Tätä on kyllä mukavasti pidetty muutoin hyvänä ja ollut vain 2 eri omistajalla ennen minua, niin on kiitollista tehdä huoltoa kun ei ole mitään räpellyksiä ja säätämisiä tehty.

Moottorina 2,5t ja mukavasti tehty kaikenlaista. En tiedä mikä näissä oikein kiehtoo, mutta kun entisessä elämässä touhusi uusien autojen kanssa vuositolkulla niin tuntuu että nuo tuoreemmat ei enää herätä mitään tunteita. Tällainen (2005 ikäinen) on vaan niin ihanan mekaaninen ja analoginen. Eihän tällaisesta oikein enää käyttöautoksi ole kun käyttökustannukset alkaa olla järjettömät esim 30 000km kilometrisuoritteella, mutta tällaisena pyhäautona ja puolittaisena harrasteena ihan kivoja laitteita.
 
Tähän kohtaan rehellinen kokemus Bemarista. Ostin vuosimallin 2008 E61 525D Bemmin tossa elokuussa 2021, eli hieman reilu 3 vuotta sitten. Mittarilukema on nyt pyörähtänyt 300tkm -> 385tkm. Voin sanoa, että onhan tuossa nyt kaikenlaista korjattavaa ollutkin. Esim. vesipumppu, parit tukivarret ja raidetangonpäät, kampiakselin hihnapyörä, laturi, johtosarjojen korjausta, akku, dpf tukossa, kaukosäätimen vastaanotin...

Silti ajattelin pitää vielä, koska onhan tämä nyt hiljainen, mukava, tilava ja riittävän menevä (240hp/500Nm), ja vähän jos löytyy diy-henkisyyttä niin noihin kaikkii ongelmiin löytyy korjausohjeet intternetistä, joko tekstin tai videon muodossa. Toisin kuin vaikka moniin Aasialaisiin autoihin. Nuo edellä mainitutkin viat korjattu melko pienellä budjetilla, kaikki viat esim. diagnosoitu itse ja mahdollisuuksien mukaan korjattukin. Eikä tässä taas yli puoleen vuoteen ole ollut mitään.. kop kop.

Mk2 V70 omistaneena voisin sanoa, että nämä kaksi automallia on melko samoilla viivoilla mukavuuden suhteen, mutta oli se volvo luotettavampi suurilla kilometreillä. Tuntuu, että ainakin tässä BMW:n korimallissa on juurikin sähkövikoja erityisen paljon.

Joskus käytettyäkin autoa ostaessa on vaan mentävä fiilis edellä ja sijoitettava siihen paljon ajettuun "premiumpaan" malliin, vaikka samalla rahalla saisikin monta vuotta tuoreemman ja pienillä kilometreillä olevan pikkukinnerin. Toki on hyvä tuota harrastelumieltä olla siinä kohtaa.
 
Mikäs vw takuissa sitten mättää?

VAG-konsernin uskon puutteesta myymiensä tuotteiden laatuun kertoo sekin, ettei esimerkiksi (käytettyyn) Audiin saa minkäänlaista tehtaan jatkotakuuta hankittua. Ei vaikka kaikki huollot olisi tehty merkkarilla. Toisin on bemarilla ja M-B:llä, baijerilaisiin saa (tottakai rahalla) jopa 7 ajan jatkotakuun jos tietyt ehdot (tyyliin huollettu aina merkkarilla) täyttyy. Audin takuun jälkeen siihen ei saa yhtään mitään - ellei auton 1. ostaja ole autoa hankkiessaan semmoisista maksanut. Tällöinkin maksimiaika on 2+3 vuotta.
 
VAG-konsernin uskon puutteesta myymiensä tuotteiden laatuun kertoo sekin, ettei esimerkiksi (käytettyyn) Audiin saa minkäänlaista tehtaan jatkotakuuta hankittua. Ei vaikka kaikki huollot olisi tehty merkkarilla. Toisin on bemarilla ja M-B:llä, baijerilaisiin saa (tottakai rahalla) jopa 7 ajan jatkotakuun jos tietyt ehdot (tyyliin huollettu aina merkkarilla) täyttyy. Audin takuun jälkeen siihen ei saa yhtään mitään - ellei auton 1. ostaja ole autoa hankkiessaan semmoisista maksanut. Tällöinkin maksimiaika on 2+3 vuotta.
Mutta onhan Audillakin oma Approved : plus -ohjelma, johon kuuluviin käytettyihin autoihin saa takuuta :hmm:
Audi-vaihtoautot | Auton hankinta | Audi
 
Ei japanilaisen pikkuauton omistaminen sekään aina ole niin halpaa kun toivoisi. Suzuki Swift 4x4 (vm. 2014, 153tkm mittarissa) alkoi tammikuusa kotimatkalla näyttä sekä ABS- että ESC- merkkivaloa mittarissa. OBD sanoi "rear wheel rotation sensor fault", ja vian seurauksena auto meni 80-luvun moodiin, ABS ja ajonvakautus lakkasivat toimimasta. Ei se nyt ajoa haitannut (ei minun vanhassa Saab 96:ssa tai Taunuksessa niitä myöskään ollut), mutta ei menisi leimasta läpi jos katsastaisin nyt.

No, tutulle autokorjaamolle ihmettelemään. Ilmeni että tuo sensori EI ole yksittäin vaihdettava osa, vaan koko saakelin laakeripesä tunnistimineen kaikkineen pitää vaihtaa, eikä tarvikevaraosa ole helposti/nopeasti oikein mistään löydettävissä. Porvoon Auto-Tech löysi sitten alkuperäisen osan joka vaihdettiin. Pelkkä osa 487 euroa, ja koko korjaamokäynti 741e (autoon tehtiin muutakin, mm. takajarrupalojen vaihto jne).
 
Minäkin jouduin ajamaan 2000-luvun autolla liukkaiden aikaan ilman abseja, kunnes laitoin ne kuntoon. Omaan Köyhän Ihmisen Autoon abs-anturin vaihto itse tehtynä oli kokonaiset 30 € ja puoli tuntia töitä. Lisäksi koodien luku liikkeessä maksoi 30 € kun ei ole kunnon lukijaa, mutta kuitenkin. :D
 
Ei japanilaisen pikkuauton omistaminen sekään aina ole niin halpaa kun toivoisi. Suzuki Swift 4x4 (vm. 2014, 153tkm mittarissa) alkoi tammikuusa kotimatkalla näyttä sekä ABS- että ESC- merkkivaloa mittarissa. OBD sanoi "rear wheel rotation sensor fault", ja vian seurauksena auto meni 80-luvun moodiin, ABS ja ajonvakautus lakkasivat toimimasta. Ei se nyt ajoa haitannut (ei minun vanhassa Saab 96:ssa tai Taunuksessa niitä myöskään ollut), mutta ei menisi leimasta läpi jos katsastaisin nyt.

No, tutulle autokorjaamolle ihmettelemään. Ilmeni että tuo sensori EI ole yksittäin vaihdettava osa, vaan koko saakelin laakeripesä tunnistimineen kaikkineen pitää vaihtaa, eikä tarvikevaraosa ole helposti/nopeasti oikein mistään löydettävissä. Porvoon Auto-Tech löysi sitten alkuperäisen osan joka vaihdettiin. Pelkkä osa 487 euroa, ja koko korjaamokäynti 741e (autoon tehtiin muutakin, mm. takajarrupalojen vaihto jne).
Ipartsista 60 eurosta sataseen tuo osa. Itse vaihdoin apurungon omaan vanhempaan Swiftiin. 180 euroa ja 3 tuntia. Ihanan halpaa. Pelkäsin jo, että osa maksaisi 500 euroa ja hankala itse vaihtaa, mutta eipä ollutkaan.
 
Ipartsista 60 eurosta sataseen tuo osa. Itse vaihdoin apurungon omaan vanhempaan Swiftiin. 180 euroa ja 3 tuntia. Ihanan halpaa. Pelkäsin jo, että osa maksaisi 500 euroa ja hankala itse vaihtaa, mutta eipä ollutkaan.
No, joskus elämä rankaisee lompakkoa enemmänkin, ja rahaa tuo vaan on (tai jotain). Kyllä me mekaanikon kanssa katsottiin kaikenlaiset autojerryt, ebayt yms. läpi mutta suoraan ei löytynyt halvemmalta joten näillä mentiin. Ensi kerralla kyselen täältä, kun oikean takapyörän anturi kilahtaa 99,7%:n varmuudella seuraavaksi. Iparts minulle entuudestaan melko tuntematon. Kaikkinensa tuo Suzuki kuitenkin tullut paljon entisiä autoja (Seat Cordoba ja Citroen Xsara) halvemmaksi mitä korjauskustannuksiin tulee. Hyvä edes niin.

Ja on muuten melko typerä konstruktio pultata tuommoinen sähköhässäkkä kiinteäksi osaksi mekaanista osaa. Olisi voinut tehdä järkevämmäksikin.
 
No, joskus elämä rankaisee lompakkoa enemmänkin, ja rahaa tuo vaan on (tai jotain). Kyllä me mekaanikon kanssa katsottiin kaikenlaiset autojerryt, ebayt yms. läpi mutta suoraan ei löytynyt halvemmalta joten näillä mentiin. Ensi kerralla kyselen täältä, kun oikean takapyörän anturi kilahtaa 99,7%:n varmuudella seuraavaksi. Iparts minulle entuudestaan melko tuntematon. Kaikkinensa tuo Suzuki kuitenkin tullut paljon entisiä autoja (Seat Cordoba ja Citroen Xsara) halvemmaksi mitä korjauskustannuksiin tulee. Hyvä edes niin.

Ja on muuten melko typerä konstruktio pultata tuommoinen sähköhässäkkä kiinteäksi osaksi mekaanista osaa. Olisi voinut tehdä järkevämmäksikin.
Tuohan on maailman paras ratkaisu, neljä pulttia auki, liitin irti ja 30min olet vaihtanut pyöränlaakerin ja abs anturin, vaikka parkkipaikalla.

Suosittelen myös vaihtamaan mekaanikko, sillä nyt on kustu silmään oikein kunnolla!

Jarrupalat on kympin osat ja samalla kun tuo napa vaihdetaan niin satulakin on irti, eli vaihtoon ei mene aikaa kuin pari minuuttia. :facepalm:
 
Viimeksi muokattu:
No, joskus elämä rankaisee lompakkoa enemmänkin, ja rahaa tuo vaan on (tai jotain). Kyllä me mekaanikon kanssa katsottiin kaikenlaiset autojerryt, ebayt yms. läpi mutta suoraan ei löytynyt halvemmalta joten näillä mentiin. Ensi kerralla kyselen täältä, kun oikean takapyörän anturi kilahtaa 99,7%:n varmuudella seuraavaksi. Iparts minulle entuudestaan melko tuntematon. Kaikkinensa tuo Suzuki kuitenkin tullut paljon entisiä autoja (Seat Cordoba ja Citroen Xsara) halvemmaksi mitä korjauskustannuksiin tulee. Hyvä edes niin.

Ja on muuten melko typerä konstruktio pultata tuommoinen sähköhässäkkä kiinteäksi osaksi mekaanista osaa. Olisi voinut tehdä järkevämmäksikin.

Tätä se nykyään on, kun ajatellaan kokoonpanossa muodostuvia säästöjä, eikä niinkään huollettavuutta. Itse olen Ipartsista ja Aeromotorsista tilannut nykyään varaosat, koska saatavuus on hyvä ja ovat huomattavasti halvempia kun kotimaisilla, valitettavasti. Ipartsissa ja Aeromotorsilla on kuvat aidoista osista, joten soveltuvuus on paljon helpompi todeta niiden avulla.
 
Olin reissussa tarkistaakseni auton rengaspaineet,
jotka oli ihan ok. Mennessä renkaat tuntui ihan veteliltä, ja palatessa tömäköiltä. Kyllä ihminen niin luulojensa varassa on! Olisi kannattanut vain tarkistaa ne mittarillani, mutta kun oli varma että' travitaan lisäilmaa, niin huoltoasemalla sekin hoituu. Pitsi että koko "huoltoasema" konsepti on niin katoamassa että tosiaan paikkaa jossa voi tarkistaa rengaspaineet ei ihan joka kylästä enää löydykään. Ei tästäkään taajamasta, jossa on toki vain joku 30 000 ?ihmistä.
 
Olin reissussa tarkistaakseni auton rengaspaineet,
jotka oli ihan ok. Mennessä renkaat tuntui ihan veteliltä, ja palatessa tömäköiltä. Kyllä ihminen niin luulojensa varassa on! Olisi kannattanut vain tarkistaa ne mittarillani, mutta kun oli varma että' travitaan lisäilmaa, niin huoltoasemalla sekin hoituu. Pitsi että koko "huoltoasema" konsepti on niin katoamassa että tosiaan paikkaa jossa voi tarkistaa rengaspaineet ei ihan joka kylästä enää löydykään. Ei tästäkään taajamasta, jossa on toki vain joku 30 000 ?ihmistä.
Ja jos paikka sattuukin löytymään niin siellä ei laitteet toimi tai on pistooli varastettu.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
269 174
Viestejä
4 652 132
Jäsenet
76 402
Uusin jäsen
Harley2008

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom