Volvo V60 D6 awd Plugari on siis 356tkm ajettu, vuosimalli 3/2013. Eli niitä Aika alkupään autoja.
Perus huoltoja. Automaattivaihteistoon on vaihdettu öljyt. Mutta D5 tai D6 on muutenkin kestävä. Kestää jopa virityksenkin, jos ohjelmoi samalla vaihteiston uudelleen (huomioi suuremman väännön).
2022 on vaihdettu viimeksi ilmastoinnin kompressori ja huuhdeltu järjestelmä. Toivottavasti nyt kestää. En tiedä onko kompressoria vaihdettu joskus aikaisemminkin.
Tuulilasi varmaan menee vaihtoon. Itse räpelsin adaptiivisen vakionopeudensäätimen nappulat uudet. Palikka jossa näppäimet on oli 110€ uutena merkkiliikkeestä. Epäilen että takalevyt on alkuperäiset. Niin kuluneet ne jo on. Hyvät arvot tuli leimalla, kun tein 60km/h -> 0 jarrutuksia muutamia ennen leimaamista.
Käytetty auto, niin ei koskaan oikein tiedä mitä korjattavaa tulee ekalla "omalla" leimalla. Nyt ei tullut mitään valittamista mistään, eli tavallaan hyvä ostos
Rata-ajoakin kävin Volvolla harjoittelemassa aivan ekaa kertaa. Vaikka Botniaring on tuttu rata, kun olen siellä useammin ollut moottoripyörällä. Hauskaa. Volvo tuli siis yhtenä kappaleena takaisinkin kotiin. Vasta tuon rata-ajon jälkeen tuli se katsastuksen ajankohta vastaan, kun 1kk aiemmin saa leimata, niin katsastusaika pysyy samana.
Niin, huoltokirja kyllä on, mutta en tiedä onko aiemmin sitten vaihdettu jotain muutakin. Webasto myös toimii, kun joskus oli kylmempää säätä. Raitisilmasuodattimen vaihdoin, oli ihan likainen jo. Ilmanputsari oli varmaan viime huollossa tammikuulla vaihdettu. Samoin tuulilasinpyyhkijät oli jo huonot, niin meni vaihtoon.
Edit:
Vielä toimii