Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Peugeot on lähes Volvon tasoa Pörssisähköllä saa ladattua sen verran edullisesti, että ei viitsisi tankata 5l/100km dieseliä. Nyt vain pari pidempää matkaa Volvolla, kun kävin remppaamassa sitä ja näyttää maltillista keskikulutusta 1.4l/100km.Eikö volvolla nimenomaan olisi mukavampi ajaa sitä pitkää matkaa?
Siis eihän siinä ja kukin tavallaan, mutta jotenkin omaan korvaan nurinkuriset valinnat. Sähkiksellä itse pyörisin nurkissa ja tuollaisella matkalehmällä painaisin pitkää matkaa.
Joo kyllä on lakka, olisko se lakka vaan palanut sitten aineen johdosta pois tosta pinnalta…Kai siinä lakka päällä on, tuskin se nyt alumiinin kanssa on päässyt reagoimaan?
Itse en kyllä ressaisi vaan ajelisin ja pesisin ja katselisin ajan kanssa mihin se siitä kehittyy.
Ei ole, siinä on pesuaine kuivunut vanteeseen ja ns. palanut kiinni, joudut hinkkaa vähän kovempaa että lähtee irti ja vahaa pintaan niin alkaa kiiltämään taas.Joo kyllä on lakka, olisko se lakka vaan palanut sitten aineen johdosta pois tosta pinnalta…
Taka-akselilla on 255/35 R18 renkaat ja ne olivat ok.
Ymmärsinkö oikein ettet käyttänyt pesuun mitään harjaa tai sientä, koska jos näin oli niin ei ne liat vanteesta lähde pelkällä vannepesuaineella ja pelkällä vuuhtelulla, se tuskin mitään happoa on mikä syövyttää lian pois.Morjes, tuli tavanomaiseen tapaan pestyä auto ja normaaliin tapaan suihkutettua MOTOX:in autonvannepesuainetta vanteille jonka jälkeen huuhtelu, kuivamisen jälkeen kaksi vannetta neljästä näytti normaalilta ja toiset kaksi näytti kuvanmukaiselta valkealta ”kalkkimaiselta”
Useampaan kertaan pesty samalla aineella ilman ongelmia…kaksi vannetta tosin pintamaalattu uudelleen viimekesänä mutta senkin jälkeen pesukertoja on jo kymmenen…
Onko nytvaan ollut niin että vanne ollut kuuma ja aine reagoinut alumiininkanssa ja vanteet ovat pilalla? Onko mitään vinkkejä?
vanteet tosissaan märkänä eivät näytä kyseisiä raitoja / läiskiä mutta heti kun kuivavat niin ilmestyy, ei lähde rätillä muutakuin hetkellisesti pois, kokeiltu myös liuotin pesuaineella jälkikäteen.
Joo en käyttäny vanteisiin muutakun aineen… tästä viisaampana eteenpäinYmmärsinkö oikein ettet käyttänyt pesuun mitään harjaa tai sientä, koska jos näin oli niin ei ne liat vanteesta lähde pelkällä vannepesuaineella ja pelkällä vuuhtelulla, se tuskin mitään happoa on mikä syövyttää lian pois.
No, otteessa on vaan 225-45 R17 isoin koko, joten eikös tuo aika rajoilla jo ole. Ei kiinnostaisi muutoskatsastaa.Miksi ne ei olisi Ok?
Olikohan juuri 30mm mitä saa rengasta leventää? Ja yhden tuuman joko suurentaa tai pienentää (jos sopii jarrut). Eli juuri sallittu olisiNo, otteessa on vaan 225-45 R17 isoin koko, joten eikös tuo aika rajoilla jo ole. Ei kiinnostaisi muutoskatsastaa.
Näin muistelisin itsekin kun vaihdoin omasta autosta 285 mm levyiset takarenkaat 305 mm leveisiin. (Tai sitten se oli tuon 20 mm)Olikohan juuri 30mm mitä saa rengasta leventää? Ja yhden tuuman joko suurentaa tai pienentää (jos sopii jarrut). Eli juuri sallittu olisi
Volvossa myös meni läpi 1 tuuman suuremmat vanteet, tietenkin.
Viime vuonna hommattu kesäautoksi, pitkäaikainen unelma Japanin tuonnista. Tosin Suomesta ihan ostin .
Edit.
Aajuu piti jotai autosta kertoakki Melko vakio, moottoriremontti tehty edellisen omistajan toimesta (ilmeisesti sylinterit samalla porattu ylikokoon). Kiinan pakosarja catilta taakse, itse vaihdoin kiinan pakosarjan ja up pipen laadukkaampaan. Alla sysipaska alustasarja omaan makuun. Kotona odottaa uusi alustasarja asennusta kun auton saan vaihdelaatikkoremontista. Alle tulee Tein Flex Z alustasarja.
Alussa autossa oli perän ja vaihdelaatikon välitykset eri (ei hyvä). Nyt juurikin sen takia vaihdelaatikko "remontissa" jossa laatikkoon tulee oikeat välitykset, että mätsää perän kanssa. Samalla sinne vaihtuu uudet laakerit ja 4 vaihteen synkrot korjataan.
Ensivuonna sit ideana olisi säädättää syvtechillä ja katsoa minkä verran koneessa on tehoa ja paljon siitä voi ottaa irti ettei ala tavaraa kurkkimaan lohkosta ulos Mahdollisesti myös samalla uusia Catilta taakse kunnollinen putkisto (HKS, Blitz nur-spec, fujitsubo) ennen säädätystä. Riippuen mihi rahat riittää. Kiinan tinatki pitäs korvata laadukkaammilla...
Auto siis Subaru Impreza V5 Type R vm. 1998.
Hienoja vehkeitä. Meillä oli joskus -96 V3 sti n. 100tkm ajettunaa ja räpeltämätön. Olisi pitänyt ymmärtää säästää. En edes muista tarkkaa hintaa mutta reilusti alle 10k sen silloin ostin ja möin.
Metka ratkaisu tuo tuki iskarien tolppien välissä. Näyttää alkuperäiseltä, koska ei ole tuningvärinen. Hyötyjä en kuitenkaan keksi, koska tolppien välissä on korissakin yhtenäinen pelti ja vielä vieressä palkki. Keulassa vastaavan hyödyn ymmärrän hyvin, koska runkoaisojen välissä ei ole mitään. Tarkemman nahkaFEM-analyysin jälkeen saattaisin omasta ottaa pois.Hondan lämmityslaitteen vaijerin rassaamisesta edettiin vähän laajempaan sisäputsiin. Hifiräpellykset on purettu pois, kaapelia tuli n. 10kg. Kaikki paneelit ja verhoilut pesty sisältä ja päältä, silikonia ja hoitoaineita oli hierottu vähän turhankin reilusti. Lattiamatosta 20 vuoden hiekat pesty pois ja nyt vaimennellaan ennen kuin kasataan kaikki paneelit uusilla kiinnikkeillä. Muutama pieni ruosteen alku löytyi jotka korjaillaan ja ratti menee verhoiltavaksi tai vähintäänkin maalattavaksi. Se on nyt seisonnassa talven yli ja ajoja jatketaan keväällä. Sisustasta siirrytään konehuoneen siistimiseen ja huoltoihin. Tässä pitää venttiilinvälyksetkin säätää käsin.
Metka ratkaisu tuo tuki iskarien tolppien välissä. Näyttää alkuperäiseltä, koska ei ole tuningvärinen. Hyötyjä en kuitenkaan keksi, koska tolppien välissä on korissakin yhtenäinen pelti ja vielä vieressä palkki. Keulassa vastaavan hyödyn ymmärrän hyvin, koska runkoaisojen välissä ei ole mitään. Tarkemman nahkaFEM-analyysin jälkeen saattaisin omasta ottaa pois.
Miksei voisi ymmärtää. Kyllä jokainen erilaisia autoja yhtään sporttisemmin ajanut tuntee korin löysyyden.Koska vakioautojen kori on löysä, jos et ole koskaan rallimaailmaan tms. tutustunut niin et voi ymmärtää.
Miksei voisi ymmärtää. Kyllä jokainen erilaisia autoja yhtään sporttisemmin ajanut tuntee korin löysyyden.
Koska vakioautojen kori on löysä, jos et ole koskaan rallimaailmaan tms. tutustunut niin et voi ymmärtää.
Viestini kannalta ei ole olennaista, onko tutustunut rallimaailmaan. Ei ole edes tarvinnut ajaa autoa, jotta voi pohtia analyyttisesti kirjoittamaani. Kyse oli enemmän statiikasta ja lujuusopista. Uskallan jopa väittää että, jos tuki on Hondalta lähtöisin, on sen toteutukseen täytynyt olla muita syitä kuin testeissä mitatut siirtymät tai FEM-analyysin tulokset. Listalla on kuitenkin ollut noin 100 perustellumpaa vaihtoehtoista ratkaisua ennen tuota, enkä usko niitäkään toteutetun.Miksei voisi ymmärtää. Kyllä jokainen erilaisia autoja yhtään sporttisemmin ajanut tuntee korin löysyyden.
Täytyy olla varsin poikkeuksellinen kuljettaja, jos pystyy kovassa ajossa tapahtuvien takaripustusten geometrian muutosten merkittäväksi aiheuttajaksi havaitsemaan korissa takatolppien välillä tapahtuvat siirtymät.No aloittaja ei ole ajanut sporttisemmin, viestistä päätellen.
Lujuusopillisesti tolpat pääsevät elämään koska vipuvartta on sen verran paljon, yhdistettynä normaalisti varsin "löysiin" ja paljon joustoa mahdollistaviin koreihin jotka joustavat ääritilanteissa yms niin tuo lisäpalikka auttaa pitämään tolppien kulmat vakiona.Viestini kannalta ei ole olennaista, onko tutustunut rallimaailmaan. Ei ole edes tarvinnut ajaa autoa, jotta voi pohtia analyyttisesti kirjoittamaani. Kyse oli enemmän statiikasta ja lujuusopista.
Kyllä sen oikeasti huomaa joissain autoissa. Toisissa enemmän, toisissa vähemmän. Pitävä rengas+vähän löysä koppa=tuntee kyllä. Se ero vain on että tunnistaako moni mistä on kyse.Tai pikemminkin yliarvioidaan kyllä omat kyvyt ymmärryksestä
No ei siihen sentään poikkeuksellista kuljettajaa tarvita. Kyllä sen huomaa. Poikkituki jäykistää tietyissä autoissa koria huomattavasti. Ralliautoissa on vieläpä ristikkäistuki.Täytyy olla varsin poikkeuksellinen kuljettaja, jos pystyy kovassa ajossa tapahtuvien takaripustusten geometrian muutosten merkittäväksi aiheuttajaksi havaitsemaan korissa takatolppien välillä tapahtuvat siirtymät.
Continental Sportcontact 7, todella hyvä pito omien kokemuksien ja Tyre Reviewsin mukaan 2022 Tyre Reviews UUHP Summer Tyre Test - Tyre reviews and ratingsSuosituksia hyvästä renkaasta jolla pärjää myös radalla? Joku Pilot Sport 4S? Treadwear saa olla matala kulumisella ei kesäauton kilometreilla ole väliä. Ja pitoa saisi olla heti kylmänä. Jotkut Toyo R888:t oli joskus alla mutta hirveät sateella kun ei yhtään pitkittäisuraa.
Kävin pitkästä aikaa auto slalomissa. Huomasin että 7-8 vuotta vanhoissa renkaissa ei juuri ole pitoa vaikka on kulutuspintaa reilusti.
Aikamoinen hyppy teknologiassa ja ajoneuvon koossa tapahtui kuin vaihdoin -97 Peugeot 306:n 1.6 bensakoneella Ford Mondeo -09 2.2TDCi Sedaniin. Vielä sillä erinomaisella Business Titanium paketilla. Ajettu 340tkm ja täysi kansiremontti tehtynä 300tkm kohdalla. Kolmilla renkailla sain tuon hintaan 3300€
Aikamoinen maantiejuna tuo on. Vääntöä ja tehoa kuin pienessä kylässä ja kulkee jämptisti suoraan. Alusta on aika jäykkä, ja ohjaus on tosi tarkka mitä en tästä nettikeskusteluiden perusteella odottanut.
Tavoite saavutettu. Leima napsui tänään. About 16h meni tallilla pikkujuttujen ja ennen kaikkea säätöjen parissa (iso kiitos asiasta vihkiytyneelle harrastajalle)Tavoitteena oli leima molempiin tänä vuonna ja tämä viikko näyttänee päästäänkö siihen.
Anna käydä kylmäkäynti loppuun, kolmisen minuuttiaMulla on Kia Rio pikku turbolla ja kaksoiskytkimellä. Onkohan sen normaali ominaisuus kova nykäisy ja ryntäys sen vaihtaessa kakkoselle. Erityisesti nyt kun on ollut jo kylmempiä aamuja ja moottori kylmä. Lämpimänä ei ole ryntäilyä. Onkohan Vag autojen kytkimet yhtä surkeita? Ihmettelen jos on, eikös niitä myydä kuin leipää. Auto on uusi.
Tarkoittaa mitä?... hartsitus. ...
kovetetaan hartsi umpion pintaan joka täyttää naarmut ja se kiillotetaan.Tarkoittaa mitä?