Omat autot -keskusteluketju! Yleinen ja offtopic keskustelu omiin autoihin liittyen

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sampsa
  • Aloitettu Aloitettu
Ookkeit. Eli mieluummin sitä 1.6 moottorilla olevaa vag:gia kattelloo, kuin 1.4? Jos sinne päätyy.
Mutta japanilaiset myös mietinnässä. Jos joku 3-4 vuotta menis sillä vielä sit.

Tosiaan, joku kauppakassikin menisi, mutta vetokoukku pitäisi olla että pystyy tarvittaessa vetämään rakennustarvikkeita tms.


Mitenkäs tuon ajan korealaiset kia ja hyundai?
 
Tuplat, anteeksi.

Näyttävästi vetokyky ei meinaa pikkusissa bensoissa riittää, joten diesel myös otettu mietintään. Sehän kulkisi vähällä polttoaineella ainakin.

Mitenkä tuo volkkarin 1 6 tdi bluemotion moottori, n. 2010 vm? Näyttää löytyvän yli +300k ajettujakin, joten kestänee kait?

Esimerkkinä vaikka tuollanenkin, n. 100k ajettu vasta.. vetokykyäkin olisi. Saako näin uusia enään muutoskatsastettua pakettiautoksi? Kun takapenkeille ei itsellä oikein ole tarvetta.

 
Esimerkkinä vaikka tuollanenkin, n. 100k ajettu vasta.. vetokykyäkin olisi. Saako näin uusia enään muutoskatsastettua pakettiautoksi? Kun takapenkeille ei itsellä oikein ole tarvetta.
Näihin paku muutoskatsastuksiin näytti tulevan jotain muutoksia, eiköhän toikin porsaanreikä tukita jatkossa..
 
tuo peruskärry jarruttomana, mieluusti se väh 650kg.

Ooppeleita tuntuu halvalla saavan, etenkin tuota 1.4 moottorilla. Vetokykyä olisi 710kg. Onkohan siinä jottai kummosempaa..


Tuommoisen j-astran (vm.2013, 200tkm) ostin pari vuotta sitten ja onneksi liikkeestä. Siinä hajosi puolen vuoden aikana moottori kolmasti, mitä toki myyjäliikkeen piikkiin sitten ehjäiltiin, mutta kolmannen korjaamokäynnin jälkeen tuumasin, että on parempi pistää vekotin jonkun muun murheeksi, kun en minä ainakaan jaksa autoa minkä moottorin vikavalo syttyy jatkuvasti ja pitää vaihtaa vaikka mitä anturia ja venttiilikoppaa jne. sitä mukaa kun hajoaa.
 
Tuommoisen j-astran (vm.2013, 200tkm) ostin pari vuotta sitten ja onneksi liikkeestä. Siinä hajosi puolen vuoden aikana moottori kolmasti, mitä toki myyjäliikkeen piikkiin sitten ehjäiltiin, mutta kolmannen korjaamokäynnin jälkeen tuumasin, että on parempi pistää vekotin jonkun muun murheeksi, kun en minä ainakaan jaksa autoa minkä moottorin vikavalo syttyy jatkuvasti ja pitää vaihtaa vaikka mitä anturia ja venttiilikoppaa jne. sitä mukaa kun hajoaa.
Moottori hajosi kolmesti = moottori vaihdettiin kolme kertaa, vai että moottoriin vaihdettiin joku osa kolme kertaa?

Sillä ei ole mitenkään tavanomaista että 200tkm ajettuun autoon joutuu vaihtamaan antureita ja osia.
 
Moottori hajosi kolmesti = moottori vaihdettiin kolme kertaa, vai että moottoriin vaihdettiin joku osa kolme kertaa?

Sillä ei ole mitenkään tavanomaista että 200tkm ajettuun autoon joutuu vaihtamaan antureita ja osia.

Moottoriviasta indikoiva valo syttyi kolme kertaa ja sinne vaihdettiin osia kolme kertaa.
 
Moottoriviasta indikoiva valo syttyi kolme kertaa ja sinne vaihdettiin osia kolme kertaa.

Niin, eli aivan normaalia vanhemmalle autolle.

Se on jännä kun ihmiset hermostuu vanhan auton anturi tms. viasta mutta volkkaria tms. ostetaan uutena kerta toisensa jälkeen vaikka viat maksaa tuhansia.
 
Niin, eli aivan normaalia vanhemmalle autolle.

Se on jännä kun ihmiset hermostuu vanhan auton anturi tms. viasta mutta volkkaria tms. ostetaan uutena kerta toisensa jälkeen vaikka viat maksaa tuhansia.
Semmonen aasinsilta sieltä. Uutenahan tuollaiset volkkarit juuri kannattaa ostaa kun takuu kuittaa nämä "tuhansia maksavat viat", joita löytyy viestisi perusteella kaikista volkkareista..
 
Niin, eli aivan normaalia vanhemmalle autolle.

Se on jännä kun ihmiset hermostuu vanhan auton anturi tms. viasta mutta volkkaria tms. ostetaan uutena kerta toisensa jälkeen vaikka viat maksaa tuhansia.

Ei. Ei se ole. Olen autoillut kymmenisen vuotta vanhoilla autoilla 25-vuotta, 200tkm mittareissaan, molemmin puolin ja tuo j-astra ja taannoinen rellu 19 on olleet ainoita autoja mulla, missä tuommoisia vikoja.

Molemmat pistin kiertoon, sen puolisen vuotta kärvisteltyäni, koska mitään normaalia ei tuommoisissa vioissa ollut.
 
Semmonen aasinsilta sieltä. Uutenahan tuollaiset volkkarit juuri kannattaa ostaa kun takuu kuittaa nämä "tuhansia maksavat viat", joita löytyy viestisi perusteella kaikista volkkareista..

Volkkarin 2v takuulla voi pyyhkiä persettä, ala-arvoinen suoritus tuollaiselta valmistajalta.
 
Mikäs vw takuissa sitten mättää?
No juuri tuo surkea kahden vuoden aika, mikä kattaa vaivaiset 10 % kestokulutushyödykkeen keskimääräisestä käyttöiästä.

Kaksi vuotta oli hieman huono jo silloin, kun korealaisia tai Toyota-Relaxeja ei vielä ollut markkinoilla, vaan kolme vuotta oli se pidempi takuu. Nykyään kaksi vuotta on umpisurkea takuuaika autoon.

Esimerkit:
Jos meidän Mii Electric olisi ollut sisarmalli e-Up, ei vajaa nelivuotiaana hajonnut kaiutin olisi mennyt takuuseen. Seatin 5v takuu kattoi kulut. VW:n takuu ei olisi kattanut mitään, koska niin lyhyessä ajassa ei ehtinyt hajota mitään.

Yarikseen on vaihdettu 5-7 -vuotiaana noin 140-180 tkm mittarissa käsijarru ja pyöränlaakeri Relaxin piikkiin (kattaa ensimmäiset 10-11 v/185-200 tkm, pyöränlaakerit 10-11 v/185 tkm asti). Ensimmäisen kahden vuoden aikana ei mennyt mitään rikki, joten VW:n kahden vuoden takuusta ei taaskaan olisi ollut mitään iloa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 097
Viestejä
4 543 774
Jäsenet
74 931
Uusin jäsen
Kassadinmain

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom