Omat autot -keskusteluketju! Yleinen ja offtopic keskustelu omiin autoihin liittyen

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
586
Kyllä OP:n täyskasko kattoi hinauksen kotipihasta korjaamolle kun bemarin polttoainesuuttimet tulivat lyhyen elinkaarensa päähän.
Toki tuo varmaan riippuu yhtiöstä että mitä pientä pränttiä siellä on.

Motonetilla on muuten aika halpa hinausvakuutus, 49€/vuosi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 699
Kyllä OP:n täyskasko kattoi hinauksen kotipihasta korjaamolle kun bemarin polttoainesuuttimet tulivat lyhyen elinkaarensa päähän.
Toki tuo varmaan riippuu yhtiöstä että mitä pientä pränttiä siellä on.

Motonetilla on muuten aika halpa hinausvakuutus, 49€/vuosi.
Tuo on jo edullista. Itsellä Tapiolassa vakuutukset. Muistaakseni olin jo poistanut täyskaskon vanhasta raadosta, mutta hyytyi jonnekin muualle. Eikä nytkään ole muuta kun liikenne ja joku pikkukasko joka käsittääkseni hoitaa hinaukset. Pienessäkin kaskossa tuo ajatus hinauksesta on varmaan siinä että auto poistuu paikalta ilkivallan varalta vahingon sattuessa. Niin tai näin, niin tuo motonetin vakuutus ei kyllä paha ole.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Kyllä ne hinaa omasta pihasta Tampereella Tampereelle. Eihän siinä olisi järkeä, jos ne suostuisivat samaan rahaan kyytsäämään auton Akaalle (40km päähän), kun lähempänäkin on pajoja missä autoa kyllä ainakin teoriassa osataan korjata. Eli noista lisäajeluista 40km päähän pitää maksaa lisää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 200
Ei kai tuollanen vanha S8 nyt voi niin monimutkaista tekniikkaa olla etteikö nyt joku järjellinen paja sitä osaisi korjata tai ainakin tehdä alustavaa diagnoosia...? En jaksaisi itse varmaan lähteä makselemaan mitään extrahinauksia. Todennäköisestihän vika on joku öp-anturin liitos tai itse anturi tiltissä.
Jos jotain isompaa on että tarvii alkaa hattua pois nostamaan tmv. niin siinä kohtaa varmaan voi sitten miettiä uudestaan omat peliliikkeensä.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
No ei se mikään erityinen ole, aika yksinkertainen. Anturin saa vaihdettua päältäpäin ilmansuodatinkotelon pois ottamalla. Tosin tila voi olla niin kortilla että paineita ei ilman lisäpurkamisia mahdu mittaamaan. Ongelmana vaan on, että en tiedä mille pajalle sen Tampereella uskaltaisi viedä :D Vähän liikaa huonoja kokemuksia.
 
Liittynyt
26.08.2019
Viestejä
189
Kokeillaas nyt täältä kysyä ensiksi. Kenelläkään kokemusta Opelista Bosen kaiuttimilla? Tässä kyseessä Astra vm 2020.
Onkohan normaalia, että äänenvoimakkuus nousee jo parin pykälän jälkeen todella kovaksi kuten videolta kuulee? Aika erikoinen ratkaisu jos on noin tarkoitettu...
Ja siis videon lopussa ääni on jo melkein yökerhotasolla.

 

Ho Lee Fuk

Team R&T
Liittynyt
24.07.2017
Viestejä
849
Kokeillaas nyt täältä kysyä ensiksi. Kenelläkään kokemusta Opelista Bosen kaiuttimilla? Tässä kyseessä Astra vm 2020.
Onkohan normaalia, että äänenvoimakkuus nousee jo parin pykälän jälkeen todella kovaksi kuten videolta kuulee? Aika erikoinen ratkaisu jos on noin tarkoitettu...
Ja siis videon lopussa ääni on jo melkein yökerhotasolla.

Ominaisuus, tarkoitettu peittämään massiivinen tausta / tie / rengasmelu.

:hmm:
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 291
Autoliiton jäsenyys 99€ vuosi kattaa hinauksen melkein millä ehdoin vaan. En mainosta enkä ole jäsen, mutta tuolla hintaa hinauttaa vaikka satasen autoa. Kannattaa tarkistaa tietojen paikkansa pitävyys.
Tuli joskus kokeiltua tuota ”palvelua” harrasteauton kanssa. Olisi kestänyt yli 4 tuntia joten soitin kaupalliseen. Tämä siis jotain 10+ vuotta sitten, silloin ongelma taisi olla siinä että toimintaa pyörittävät vapaaehtoiset. Ja mun mielestä tuo hinaus ei kuulunut perusjäsenyyteen vaan piti maksaa lisämaksu joka vuosi.

Autoliitto ei saa mitään aikaiseksi, siksi erosin siitä. Maksulla ei saanut muuta konkreettista kuin jonkun lehden missä oli autoarvosteluja mutta nekin turhan pintapuolisia ja lyhyitä. Jotain alennuksiakin oli mutta niistä hyötyivät lähinnä karavaanarit. Ei ole samanlainen autoliitto kuin Saksassa.
 

Miguel

genderfluid sapiosexual demisexual questioning
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
512
niistä hyötyivät lähinnä karavaanarit
Tähän pakko kommentoida että kananaamarit niistä vasta hyötyvätkin! Vanhemmat olivat teidentukkoja vielä kymmenkunta vuotta sitten, ja heillä oli se autoliiton ja SF-Caravanin yhteissopimuksellinen matkan jatkamispalvelu, ja se toimi kyllä kuin junan vessa ainakin eteläisessä Suomessa. Kaksi tai kolme kertaa faija sillä hinautti maasturiaan, ja jälkimmäisellä kerralla vielä todella reilu hinurikuski suostui viemään silloisen Jeepin spesialistipajalle vähän kauemmas eikä millekään lähimmälle merkkikorjaamolle, vietyään ensin asuntovaunun perille kohteeseen, johon tosin oli enää alle 10km matkaa, ja kaiken tämän hoitivat niin nopeasti että itse en ehtinyt paikalle hakemaan vaunua vaikka alle tunnissa olin perillä kun minut apuun hälytettiin hakemaan se vaunu, kun ei ollut varmuutta siitä mihin hinuri sen tienlaidasta suostuisi viemään. Sinänsä on tosi sääli kyllä jos ilman tuota SF-Caravanin osuutta tuossa palvelutaso putoaa peruskäyttäjälle liian kauas.
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
805


Autojen madaltaminen on tyhmää. Itse mieluummin korottaisin autoa jos pitäisi jotain tehdä.
Videolla nyt näyttäis olevan aika äärimmilleen viety madallus. Sopiva madallus tuo henkilöautoon kivan piristysruiskeen ulkonäköön / ehkä ajettavuuteen.
Korotus taas sopii hyvin maastureihin.

Molempia itse tehnyt, nyt kuitenkin "kultainen keskitie" löytynyt iän myötä, ja eukolla etuvetoinen "katumaasturi" ja itsellä normaali korkeuksinen ford custom.
Korotettu Jeeppi vielä löytyy, pääasiassa veneen/peräkärrin vetoon.
Ehkä joskus vielä voisi ns. nelosautoksi hommata jonkun matalan.
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
805
Aika moni erilainen liikennetilanne vaatii mahdollisuutta "ajaa sataa", esimerkiksi että päässee jostain 70km/h köröttävästä mummelista fiksusti ohitse, tai karavaanarin perkeleistä. Kyllä sinä opit sitten kun ajelet vaikka ihan vähän enemmän :D

Toki useimmille vihervasuri-infestoituneille tämäkin rajoitinkeskustelu / minun kaverin puolesta kysely tarkoittaa vain ja ainoastaan kaahaamista. Sad case.
Vähän vanhaa viestia lainaan, mutta pitäskö sitten kuorma-autoissa olla joku taikanappula, jolla se kulkis vaikka 1minuutin ajan yli 90km/h?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
CLK Mersun suhteen on nyt korjattu talvella kattomekanismi, jossa oli vikana löystyneet vaijerit. Rättikatto siis. Sen tein itse. Sitten keväällä eteen ja taakse uudet jouset sekä jousikumit ja peruutustutkan asennus. Nyt keula on 65cm ja perä 67cm ja auto ei ole mikään kivireki niinkuin aikaisemmin alustasarjan kanssa. Sitten vaihdettiin laatikkoöljyt ja renkaat tasapainotettiin. Tänä aamuna vielä säädettiin kulmat kohdalleen. Nyt alkaa olla auto jo aika hyvä. Kulmat on aika ok, edessä on hieman camber vieläkin pielessä (-1,06 olis minimi ja mulla -1,39/1,46), mutta muuten oikein hyvä ja 18" renkailla auto on edelleen kohtalaisen jämäkkä, mutta ei liian kova. Jos camberia haluaisi edessä säätää, niin siihen saisi säätöpultit, mutta en tiedä kumpaan suuntaan se sitten menee. Auto on myös ryhdikkään näköinen. Aikaisemmin keula oli korkeammalla kuin perä ja auto näytti erittäin typerältä.

En taida jaksaa uutta autoa katsella, laitan vaan nykyisen niin täydelliseen kuntoon kuin sen vain saa. Seuraavaksi pitää vaihtaa apukuskin peilin lasi ja etsiä jostain muutama pisteosa tai ehkä jopa 3d-printata sellaisia. 22v vanha Mese ja 129tkm mittarissa, niin kaipa sillä vielä ajelee vuoden jos toisenkin. Aivan liian stressaavaa muutenkin vaihtaa autoa, eikä edes tiedä mitä ostaisi. Kuvia pitänee ottaa kun saa vielä auton pestyä joku päivä.
 
Viimeksi muokattu:

MaLin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
642
CLK Mersun suhteen on nyt korjattu talvella kattomekanismi, jossa oli vikana löystyneet vaijerit. Rättikatto siis. Sen tein itse. Sitten keväällä eteen ja taakse uudet jouset sekä jousikumit ja peruutustutkan asennus. Nyt keula on 65cm ja perä 67cm ja auto ei ole mikään kivireki niinkuin aikaisemmin alustasarjan kanssa. Sitten vaihdettiin laatikkoöljyt ja renkaat tasapainotettiin. Tänä aamuna vielä säädettiin kulmat kohdalleen. Nyt alkaa olla auto jo aika hyvä. Kulmat on aika ok, edessä on hieman camber vieläkin pielessä (-1,06 olis minimi ja mulla -1,39/1,46), mutta muuten oikein hyvä ja 18" renkailla auto on edelleen kohtalaisen jämäkkä, mutta ei liian kova. Jos camberia haluaisi edessä säätää, niin siihen saisi säätöpultit, mutta en tiedä kumpaan suuntaan se sitten menee. Auto on myös ryhdikkään näköinen. Aikaisemmin keula oli korkeammalla kuin perä ja auto näytti erittäin typerältä.

En taida jaksaa uutta autoa katsella, laitan vaan nykyisen niin täydelliseen kuntoon kuin sen vain saa. Seuraavaksi pitää vaihtaa apukuskin peilin lasi ja etsiä jostain muutama pisteosa tai ehkä jopa 3d-printata sellaisia. 22v vanha Mese ja 129tkm mittarissa, niin kaipa sillä vielä ajelee vuoden jos toisenkin. Aivan liian stressaavaa muutenkin vaihtaa autoa, eikä edes tiedä mitä ostaisi. Kuvia pitänee ottaa kun saa vielä auton pestyä joku päivä.
Miksi? No ehkä ajat radalla kierroksia mutta jos et niin miksi säätää.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
202
Vaihdoin juuri Alfa Romeo Giulietta manuaalin TCT:hen. Kyllä TCT on hyvin sivistynyt ja ohjauskin on parempi, kaarteet kulkee herkemmin.
Jostain syystä ei parilla kerralla ole vaihtanut 1. vaihteella ylöspäin-moottori huutanut 4000-5000r/min. Täytyy tutkia, ehkä pitäisi rauhallisemmin kiihdyttää, jospa auttaisi. Tänään jouduin vekslaamaan P-R-N-D asentojen väliä auto pysähtyneenä, ennenkuin alkoi toimia.
e: kokemattomuutta, nyt sujuu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
895
Autojen madaltaminen on tyhmää. Itse mieluummin korottaisin autoa jos pitäisi jotain tehdä.
Olen samaa mieltä, jos autossa on metalli tai komposiittivieterit ja sillä aikoo vielä ajaa kadulla. Juttu onkin ihan eri, jos on ilmajousitus. Kun korkeus muuttuu napeista, ei madaltaminen enää olekaan hullumpi juttu. Äkkiä hullumpaa onkin, jos autossa ei ole ilmajousitusta.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
202
Onko moni teistä laittanut ledit halogeenien tilalle? Osramillahan on saksan viranomaisten hyväksymä poltin joihinkin automalleihin. Olen tilannut sellaiset ja aion laittaa autooni. Ksenonien jälkeen halogeenit tuntuvat onnettomilta, antavat surkeata keltaista valoa. Vaihdoin jo uudet halogeenit, mutta keltaista vaan näyttää olevan. Kuulemma ledit eivät häikäise ja valokuviokin on OK, siis määrätyissä automerkeissä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 894
Onko moni teistä laittanut ledit halogeenien tilalle? Osramillahan on saksan viranomaisten hyväksymä poltin joihinkin automalleihin. Olen tilannut sellaiset ja aion laittaa autooni. Ksenonien jälkeen halogeenit tuntuvat onnettomilta, antavat surkeata keltaista valoa. Vaihdoin jo uudet halogeenit, mutta keltaista vaan näyttää olevan. Kuulemma ledit eivät häikäise ja valokuviokin on OK, siis määrätyissä automerkeissä.

Philipsin HIR2 led projektoriumpiossa
 

Liitteet

Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
202
Siis onko toinen halogeeni ja toinen led. Kumpi on kumpi? Jos niin, kumpi on halogeeni ja kumpi ledi ja mikä halogeeni? Molemmissa on hyvä valkoinen valo ainakin. Kai tuossa vasemmassa on tuo hot spot kohdillaan. Hämmentävää...
Minun Alfassani on tuollainen projektoriumpio, pitäisi toimia hyvin Osramin H7 ledin kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 793
Siis onko toinen halogeeni ja toinen led. Kumpi on kumpi? Jos niin, kumpi on halogeeni ja kumpi ledi ja mikä halogeeni? Molemmissa on hyvä valkoinen valo ainakin. Kai tuossa vasemmassa on tuo hot spot kohdillaan. Hämmentävää...
Minun Alfassani on tuollainen projektoriumpio, pitäisi toimia hyvin Osramin H7 ledin kanssa.
Eiköhän molemmat ole led.
Tarkoituksena varmaankin demonstroida sitä, että valokuvio on ainakin jossain määrin tallessa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 356
Siis onko toinen halogeeni ja toinen led. Kumpi on kumpi? Jos niin, kumpi on halogeeni ja kumpi ledi ja mikä halogeeni? Molemmissa on hyvä valkoinen valo ainakin. Kai tuossa vasemmassa on tuo hot spot kohdillaan. Hämmentävää...
Minun Alfassani on tuollainen projektoriumpio, pitäisi toimia hyvin Osramin H7 ledin kanssa.
Valon väristä ei voi päätellä kuvasta mitään, kun se riippuu niin paljon kameran ja kuvan valkotasapainon säädöstä.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
202
Tekstiosasta ei oikein saa käsitystä. Minustakin molemmat valokuviot olivat niin samanlaiset.
No eivät valokuviot kovin selkeät ole, mutta eivät hirveän huonotkaan. Eiköhän tuo minun valintani sitten kohtuullisen hyvä ole. Valo ainakin on valkoista, ei mitään virtsanväristä...
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
202
Edellisessä autossani oli Xenonit. Näyttivät aika sinistä valoa. En tiennyt, että ne ovatkin aika vanhat ja olisi pitänyt vaihtaa jo aiemmin. Olivat olleet 10v. Minä tosin ajoin tuosta 8v. ja hyvin vähän vuosittain.
Nyt on tulossa siis ledit halogeenien tilalle. Olisikohan pitänyt laittaa Xenonit alun alkaen?
Tosin en ainakaan heti ryhdy mihinkään Xenoneihin, koska rahaa on jo palanut noihin ledeihin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
On se niin mukavaa, kun auto meni leimasta läpi, niin saa taas vuoden ajella. Takasumuvalo oli ainoa vika ja se toimi vielä eilen. Levyt ja palat pitäs vaihtaa eteen ja siinä se taitaisi olla.
 

MaLin

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
642
Tuli käytyä laivalla ekaa kertaa elämässä omalla autolla. Suosittelen ottaa automaattisen hätäjarrutuksen pois päältä kun sinne ruumaan ajaa sisälle...

Päästiin ruumaan ja madeltiin ehkä 5km/h tunnissa kun autoja laitetaan paikoilleen siellä. Yhtäkkiä Volvo vetäisee jarrut lukkoon piipityksen säestämänä.

Saatana että säikähdin. Eka tuli mieleen että nyt tää paska hajos. Sit katsoin kojelautaa niin automaattinen hätäjarrutus aktivoitu Se ei vissiin tykännyt olla siellä suljetussa metallilaatikossa, näin järkeilin jälkikäteen.

Onneksi ei perässä tullut ajanut ihan kontissa kiinni, ois varmaan kolissu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 187
Huomenna aamupäivästä lentäen Hampuriin, ja kentältä suoraan taksilla BMW Niederlassungiin... Pari viikkoa sitten auto jo maksettu pelkästään kuvien ja muutaman puhelun perusteella :D
Tarkempaa speksiä alkuviikosta kun kotiudun reissulta takaisin :)
 
Liittynyt
03.04.2018
Viestejä
1 352
Kyllä, vähän sama efekti kuin automyyjillä. Voin kertoa että oli haastavaa alle kolmekymppisenä valita itselleen uutta työsuhdeautoa. Esitteitä kun kyseli, niin tuumattiin kahvikupin äärestä, "siellä ne auton luona on, ota sieltä". :beye:
Piti tarttua tähän. Ostaako joku oikeasti auton kävelemällä liikkeeseen ja lukemalla esitteitä?

Itse ainakin vänkään ensin puolivuotta keskustelufoorumilla eri merkkien tyyppivioista, ja kauppaan kävellessä on jo etukäteen tiedossa "tosta mallista kannattaa ottaa se ja se moottori, toi on koko merkki ihan paska, toi vois olla hyvä" jne.

Tarkoitan siis sitä että ostopäätös on oikeastaan jo kotona tehty, liikkeeseen mennään vain koeajon vuoksi. Jos liikkeessä tulisikin vastaan joku hyvä auto jota en aiemmin harkinnut, niin ei sitä voisi ostaa kuin vasta parin päivän päästä kun ensin pitäisi lukea koko netti läpi kyseisestä merkistä ja mallista.
 

datahiiri

USS Extra Hard
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
301
Piti tarttua tähän. Ostaako joku oikeasti auton kävelemällä liikkeeseen ja lukemalla esitteitä?

Itse ainakin vänkään ensin puolivuotta keskustelufoorumilla eri merkkien tyyppivioista, ja kauppaan kävellessä on jo etukäteen tiedossa "tosta mallista kannattaa ottaa se ja se moottori, toi on koko merkki ihan paska, toi vois olla hyvä" jne.

Tarkoitan siis sitä että ostopäätös on oikeastaan jo kotona tehty, liikkeeseen mennään vain koeajon vuoksi. Jos liikkeessä tulisikin vastaan joku hyvä auto jota en aiemmin harkinnut, niin ei sitä voisi ostaa kuin vasta parin päivän päästä kun ensin pitäisi lukea koko netti läpi kyseisestä merkistä ja mallista.
No aivan varmana ostaa.
Monet vanhemmat ihmiset etenkään ei välttämättä kovin sujuvasto käytä nettiä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Pakko sanoa että asiakaspalvelu toimii hienosti joidenkin firmojen kohdalla. Pistin jenkkifirmalle kysymystä facebookin kautta että eikö heillä olisi jälleenmyyjää euroopassa mistä saisi tilattua halvemmalla ilman tullimaksuja. Sieltä tuli muutaman tunnin sisällä vastaus että Norjasta löytyy jälleenmyyjä. Harmi vaan että Norja ei kuulu Euroopan Unioniin ja joutuisi maksamaan tullit joka tapauksessa. Tämä kauppa oli lisäksi todella kallis. Lopputulema oli se että suoraan jenkeistä tilaaminen tulee edullisimmaksi.
Tilasin jenkeistä ja verkkokauppa herjasi että se ei hyväksy maksua Suomesta. FB kautta asiakaspalvelu vastasi että he lisäsivät toimituksen Suomeen. Siltikään se ei antanut valita halvinta yleistoimitusta ja valitsi oletuksena 3 x kalliimman fedex-toimituksen eurooppaan. Jatkoin chattaamista asiakaspalvelulle ja sovittin että kun siirrän boksin hinnan+50usd heidän Paypaliin, tilaus onnistuu. No sitten vielä pyysin että voisiko tilauksen arvoksi merkitä 1/10 todellisesta arvosta ettei tarvitse maksaa liikaa veroja. Se ei ollut mikään ongelma. Nyt odottelen että sieltä saapuu viikon päästä $31 hintainen purkki minkä saa cd-vaihtajan väliin että autossa on kunnon bluetooth-äänentoisto. Toistaiseksi olen käyttänyt HF 108mhz adapteria mikä on äänenlaadultaan ihan perseestä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.02.2018
Viestejä
38
Passat gte vaihtui kuukausi sitten tämmöiseen octavia pheviin. Lisävarusteina DCC, canton äänentoisto, sähkö penkit nahalla ja tuuletuksella, webasto, laminoidut etulasit, hud-näyttö.
Minkälaiset kokemukset jäi GTE:stä? Oliko kauan, tuliko ylimääräisiä huoltoja?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
736
Muuten mimmosia kierroksia teillä on koneessa motarilla? Ite ihan uteliaisuudesta onko miten eroa omaan 1.6:een,jolla motarilla semmonen 2200
En nyt ihan ottanut selvää haettiinko tässä vain ooppeleita vai ei, mutta 220cdi ja 7g loota noin 1800rpm 120kmh. Aika tarkkaan 2000rpm jos kruisailee 135kmh.
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
202
Minulla on Alfa Giulietta automaatti. Vaihdoin manuaali Giuliettan siihen. Iltalehden toimittaja kehui 2017- mallin automaattiGiuliettan vaihteistoa ja muutenkin. Ostin juuri sen mallin auton, enkä ole pettynyt, auto on mahtava ja vaihteisto myös.
Joskus näköjään lehden toimittajakin arvostelee autoa oikein.
Suosittelen tuota autoa-siis 2017 mallin automaattia. Kerrankin sain edullisesti hyvän auton.
Monet pelkäävät Alfan tuotteita turhaan, itse olen vankka kannattaja omien kokemukseni vuoksi. Alfat ovat urheilullisia ja vähävikaisia autoja.
Lisäksi kauniita. Useat automaatin omistajat kehottivat kokeilemaan edes automaattia, onneksi uskoin.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
867
Minulla on Alfa Giulietta automaatti. Vaihdoin manuaali Giuliettan siihen. Iltalehden toimittaja kehui 2017- mallin automaattiGiuliettan vaihteistoa ja muutenkin. Ostin juuri sen mallin auton, enkä ole pettynyt, auto on mahtava ja vaihteisto myös.
Joskus näköjään lehden toimittajakin arvostelee autoa oikein.
Suosittelen tuota autoa-siis 2017 mallin automaattia. Kerrankin sain edullisesti hyvän auton.
Monet pelkäävät Alfan tuotteita turhaan, itse olen vankka kannattaja omien kokemukseni vuoksi. Alfat ovat urheilullisia ja vähävikaisia autoja.
Lisäksi kauniita. Useat automaatin omistajat kehottivat kokeilemaan edes automaattia, onneksi uskoin.
Laita ihmeessä bella italiasta kuvia. Eikös noissakin automaattina sama zf8hp mitä bemareista ja tehokkaammista audeista löytyy ja onhan se loistava aski. Miten hyvin Alfa osaajia Suomesta löytyy vai onko merkkihuoltoon vietävä jos itse ei osaa tehdä?
 
Liittynyt
11.06.2017
Viestejä
202
Laita ihmeessä bella italiasta kuvia. Eikös noissakin automaattina sama zf8hp mitä bemareista ja tehokkaammista audeista löytyy ja onhan se loistava aski. Miten hyvin Alfa osaajia Suomesta löytyy vai onko merkkihuoltoon vietävä jos itse ei osaa tehdä?
Olen huollattanut/korjauttanut Automilanossa edellisenkin Alfani. Heillä on osaamista ja kokemusta italialaisista autoista, ovat keskittyneet niihin. Vien auton parin viikon päästä moottorin optimointiin(en Automilanoon), kuten edellisenkin Alfan. Tehoa pitäisi tulla 20Hp lisää ja vääntöä 65Nm lisää. En tiedä tuosta laatikosta onko se zf8hp, mutta siihen on tehty jotain muutosta 2017 malliin, ehkä sähköiseen ohjaukseen, toimii joka tapauksessa hienosti. Ajovaloiksi vaihdoin ledit, halogeenit ovat niin huonot.
Olen asennuttanut Radical multimedialaitteen autooni, istuu hienosti kojelaudassa.
Alkujaan meinasin hankkia tuon neliapilan, mutta ajan niin vähän, että olisi ollut turha minulle. Tämä MA Super-malli on sopiva TCT vaihteilla minulle, tehoa tulee 190Hp ja vääntö 315Nm moottori optimoituna.
 
Viimeksi muokattu:

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 548
Miten hyvin Alfa osaajia Suomesta löytyy vai onko merkkihuoltoon vietävä jos itse ei osaa tehdä?
Team F40 ainakin osaa, Automilano osaa ja Varsinais-Suomessa Raisiossa Auto Filaro. Jälkimmäisessä aikoinaan Alfoja/Fiateja käytin joku lähemmäs 10 vuoden ajan.
 
Liittynyt
25.08.2020
Viestejä
468
Piti tarttua tähän. Ostaako joku oikeasti auton kävelemällä liikkeeseen ja lukemalla esitteitä?

Itse ainakin vänkään ensin puolivuotta keskustelufoorumilla eri merkkien tyyppivioista, ja kauppaan kävellessä on jo etukäteen tiedossa "tosta mallista kannattaa ottaa se ja se moottori, toi on koko merkki ihan paska, toi vois olla hyvä" jne.

Tarkoitan siis sitä että ostopäätös on oikeastaan jo kotona tehty, liikkeeseen mennään vain koeajon vuoksi. Jos liikkeessä tulisikin vastaan joku hyvä auto jota en aiemmin harkinnut, niin ei sitä voisi ostaa kuin vasta parin päivän päästä kun ensin pitäisi lukea koko netti läpi kyseisestä merkistä ja mallista.
Minä ostin uuden auton 6-numeroisella summalla kävelemättä liikkeeseen, koeajamatta tai edes istumatta auton sisällä. Taisin käyttää pari tuntia etsiessäni netistä vertailuja kriteereihini sopivista automalleista. Sitten pyysin kaksi tarjousta sähköpostilla ja halvempi laitettiin tilaukseen. Jos autot eivät vain kiinnosta niin miksi käyttää aikaa niiden välillä arpomiseen? Tämä aika on jostain muusta pois ja mieluummin siivoan vaikka vessoja kuin vertailen esimerkiksi kulutuslukemia automallien välillä.
 

Sally_Spectra

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
07.06.2021
Viestejä
2 367
Saako A sarjan mersussa turvavyö merkkiäänen pois päältä? Siis hälytyksen, että turvavyö ei ole päällä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 524
Minä ostin uuden auton 6-numeroisella summalla kävelemättä liikkeeseen, koeajamatta tai edes istumatta auton sisällä. Taisin käyttää pari tuntia etsiessäni netistä vertailuja kriteereihini sopivista automalleista. Sitten pyysin kaksi tarjousta sähköpostilla ja halvempi laitettiin tilaukseen. Jos autot eivät vain kiinnosta niin miksi käyttää aikaa niiden välillä arpomiseen? Tämä aika on jostain muusta pois ja mieluummin siivoan vaikka vessoja kuin vertailen esimerkiksi kulutuslukemia automallien välillä.
En sentään 6numeroista ole ostanut mutta yli 30ke pikkuauton ostin ilman koeajoa tai edes ensimmäisiä virallisia arvosteluita. Olen myös ostanut vanhemman kipon (halpa toki mutta silti) näkemättä koko autoa tyylillä rahat tilille ja pahin mitä voi käydä on että joudun myymään sen osina pois jos auto itsessään ei olekaan niin hyvä kun mitä piti olla.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
851
Piti tarttua tähän. Ostaako joku oikeasti auton kävelemällä liikkeeseen ja lukemalla esitteitä?

Itse ainakin vänkään ensin puolivuotta keskustelufoorumilla eri merkkien tyyppivioista, ja kauppaan kävellessä on jo etukäteen tiedossa "tosta mallista kannattaa ottaa se ja se moottori, toi on koko merkki ihan paska, toi vois olla hyvä" jne.

Tarkoitan siis sitä että ostopäätös on oikeastaan jo kotona tehty, liikkeeseen mennään vain koeajon vuoksi. Jos liikkeessä tulisikin vastaan joku hyvä auto jota en aiemmin harkinnut, niin ei sitä voisi ostaa kuin vasta parin päivän päästä kun ensin pitäisi lukea koko netti läpi kyseisestä merkistä ja mallista.
Aika perus, että auton joutuu uuden mallin kohdalla ostaan ennen, kun siitä on yhtään kappaletta saatu maahan näytille. Toimitusajat on niin pitkiä nykyisellään, että jos jää odotteleen ensimmäisten koeajokappaleiden saapumista maahan, niin alkaa olemaan jono lähes vuoden mittainen tilauksesta toimitukseen. Kolme autoa on tullut tälleen tilattua ja ei ole yhteenkään tullut vielä petyttyä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 524
Aika perus, että auton joutuu uuden mallin kohdalla ostaan ennen, kun siitä on yhtään kappaletta saatu maahan näytille. Toimitusajat on niin pitkiä nykyisellään, että jos jää odotteleen ensimmäisten koeajokappaleiden saapumista maahan, niin alkaa olemaan jono lähes vuoden mittainen tilauksesta toimitukseen. Kolme autoa on tullut tälleen tilattua ja ei ole yhteenkään tullut vielä petyttyä.
Tämä. Ja vaikka saisit lehdistöauton tai muuten ns hys hys suu kiinni koeajon perusteella pistettyä tilaukseen niin käsiraha siinä menisi kuitenkin ellei saa tehtyä diilä kuten itse tein että käytiin varusteet ja speksit läpi myyjän kanssa ja sovittiin että jos en tykkää jää auto myymälän koeajoautoksi/showroomiin. Noh ensimmäinen kusi varusteiden tilauksen virheeseen (valmistajalla todella typerä järjestelmä jossa yksi vai kaksi 0e lisävarustetta jotka mainostetaan vakioksi, mitä piti erikseen ruksia ja tietenkin tuo missattu tilatessa). No tuo auto jäikin sitten showroom malliksi mutta olin onneksi päässyt siinä vaiheessa koeajamaan autoa ja sain auton silti melkein ensimmäisten joukossa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 106
Viestejä
4 191 492
Jäsenet
70 865
Uusin jäsen
Southsidespinner

Hinta.fi

Ylös Bottom