Marraskuussa tuli vaihdettua käyttistä uudempaan. Kyseessä 2019 Honda Civic 1.5 Turbo manuaaliaskilla ja Type S -varustelutasolla. Ajettu 44tkm. Nyt kun auto on kiillotettu ja vahattu niin kehtaa jotain kuvaakin laittaa näkyville. Autossa taisi olla viiden vuoden edestä pesunaarmuja harjapesuista, väri tummeni 1-steppikiillotuksella aivan valtavasti.
Kääntää kyllä päivittäin kaiken ikäisten ihmisten katseita, kun ei ainakaan näillä kulmilla ihan hirveästi tämän korimallin Civicejä pyöri.
Tilava, mukava kyyti ja maantiellä pieni kulutus. Edellinen omistaja oli ajanut 40tkm tyhjentämättä trippiä ja ajotietokone näytti tuon matkan keskikulutukseksi 5,2 l/100km. Omalla ajolla talven paukkupakkasilla kaupunkiajossa meni 9,5 l/100km. Yksi pitkä reissu tammikuussa Etelä-Suomeen 5,2 l/100km ja nyt keväällä on kaupunkiajossa kulutus asettunut lukemaan 7,6 l/100km. Kesäreissuilla sitten näkee kulutuksen maantiellä kesäolosuhteissa.
Oston jälkeen autoon on tullut hankittua:
- Roiskesuojat (näitä ei maahantuojan lisävarusteluettelo tuntenut tähän helmalevikkeelliseen malliin, tilasin Hondalta Britanniasta)
- Tavaratilan kaukalomatto
- Kynnyslistat
- Talvipyöriin uudet kitkat Hankook Winter i*cept iZ2
- Kesäpyöriin uudet renkaat Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6
- Hybridisulat eteen ja taakse, sopivat omasta mielestä muotoilultaan autoon paremmin kuin tehtaan rungottomat
- Hopeiset vilkkupolttimot taakse, etupuskurin sivuvaloihin myös hopeiset polttimot (palavat oranssina kuten alkuperäisetkin, yhdennäköistää auton ulkonäköä piilottamalla oranssit pallot silloin kun eivät ole käytössä. E-hyväksytyt!)
Tämän sukupolven Civicejä miettiville huomioina, että kokonaisuutena melko vikavapaa automalli, mutta pienet ärsyttävyydet voivat latistaa. Tyyppivikana korimallista ja moottorista riippumatta ilmastoinnin ongelmat maailmanlaajuisesti, sekä Euroopan mallien 1.0-litraisessa on öljykylvytetty jakohihna, jonka vaihtotyö maksaa hunajaa.