Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Jakohihnan vaihto taitaa olla 10 vuoden välein (tai kilometrit). Onko tehty jo? Taisi olla aika hinnakas remontti, kun jakohihna ui moottoriöljyssä. Ehkä kannattaa myös samalla puhdistaa öljysihti?

Mulla saman ikäinen Volvo V60 D6, 283hv ja siinä on 345tkm jo mittarissa. Moottorikin kyllä suurempi, ilmeisesti 2.4 tuplaturbo.
On tehty jakopää heti ensi töikseen kun tuon ostin. AutoJerryn kautta kilpailutin, tuli maksamaan 970e sis. sihtinpuhdistuksen.
 
Mulla 290tkm ajettu 1.0 EcoBoost Focus ja vasta yksi järjetön kallis moottoriremontti koska männästä oli helmasta kadonnut pala ja kalkatti kone. Ennen sitä kallis jakopääremontti ja ohjelmointi. Tiedä vaikka ohjelmoinnin takia olisi hajonnutkin.. Muuten kyllä todella hyviä autoja ajaa.
 
En mä noista huolloista enää stressaa. Jos ei pysy kasassa niin viedään takas kauppaan ja otetaan toinen. Elämä helpottunu kummasti kun lopetin autojen ostelun kamuxilta ja tuusulan häkkipihoilta. Tuttu myyjä isossa ketjussa niin asiointi, sijaisautot ynm sujuu.
Sehän vanheni hyvin. Tänään syttyi vikavalo ja löi tehot pois, pääsin onneksi kotiin asti. Harmi kun ei ole obd-vehkeitä itsellä.
 
Diesel vaan SAATTAA hiukan syödä koko automallin ideaa :D. Toki meitä on moneen juoksuun, mutta diesel ja moinen auto eivät kyllä mielestäni kuulu samaan lauseeseen.
No eipä toi THP konekkaan sovi oikein mihinkään, paitsi romuttamolle...

Dieselistäkin saa sitä voimaa tarvittaessa reilusti niin ei sillä jalkoihin jää.
 
Coupeen ei sovi diesel? Avoautoon ei omastakaan mielestä
Normi coupe, mikä jottei. Tuo on kuitenkin kaikissa hyvissä ja huonoissa puolissaan hyvinkin erikoinen sport coupe vs joku perus kolmiovinen Audi A4/BMW 3-sarjalainen. Tuo on ajateltu alusta lähtien hiukan sporttisempaan ajoon.

Vähän sama kuin diesel hot hatchit. Ei se vaan oikein istu. Ja olen siis jopa omistanut yhden, bensaan nähden huomattavasti halvemman hinnan takia ja koska ajattelin että koska numerot sanovat asiaa x, auto on jees. Tosiasiassa vauhtia kyllä riitti, fiilistä ei ollenkaan.
 
No eihän nyt herranjestas tuollaista autoa osteta dieselinä. Jos se bensakone on luokaton, niin sitten voi ostaa jonkun toisen auton.
 
Sehän vanheni hyvin. Tänään syttyi vikavalo ja löi tehot pois, pääsin onneksi kotiin asti. Harmi kun ei ole obd-vehkeitä itsellä.
Lukeeko ruudussa Antipollution system faulty?

Omassa 5008:ssa tuli kyseinen ilmoitus ja auto limp modeen > huoltoon jossa puhallettiin imukanavat puhtaiksi ja kaiken piti olla kunnossa. Huollossa sitten pihalla käyntiin > Antipollution system faulty ja takaisin tiskille. Seuraavaks vaihdettiin sitten turbo ja muistaakseni joku pumppu samalla. Vuosia tästä on jo kulunut, mutta syvät arvet jäi.
 
Viimeksi muokattu:
Sähkö-M.
IMG20240427182542~2.jpg

Ei tuosta kyllä sitä oikeaa, imo, ///M-fiilistä saanut vaikka mitenpäin ajatteli.
Ihan kiva, mutta liioittelua bemarilta tuota pitää ensimmäisenä sähköämmänä. Odotusarvot oli korkeat, lopputulos lattea.
 
Tuollaisen 22-mallisen tötterön otin keväällä ajoon.
thumbnail_IMG_1060.jpg
45e taitaa olla? Paljonko sähköllä pääsee? Onko tässä takuuta jatkettu? Itseäni tässä yllätti ettei tuo muhkeasta ulkomuodosta huolimatta ole sisältä erityisen tilava esim. XC90 verrattuna.
 
Ei tuosta kyllä sitä oikeaa, imo, ///M-fiilistä saanut vaikka mitenpäin ajatteli.
Ihan kiva, mutta liioittelua bemarilta tuota pitää ensimmäisenä sähköämmänä. Odotusarvot oli korkeat, lopputulos lattea.
Ymmärrän. Tosin eihän tuo varsinaisesti edes yritä kilpailla yksinumeroisten M-autojen kanssa, joten odotukset ei ihan niin korkealla kannata ollakaan. Sähköautot on sähköautoja. Minusta tuossa ollaan suunnilleen Taycan-tasolla, siinä vähän alle riippuen mitä arvostaa. Hintaan nähden parempi bang-for-the-buck minusta. Perhekäyttöön ja puolisolle työajoon sopiva.
 
Lukeeko ruudussa Antipollution system faulty?

Omassa 5008:ssa tuli kyseinen ilmoitus ja auto limp modeen > huoltoon jossa puhallettiin imukanavat puhtaiksi ja kaiken piti olla kunnossa. Huollossa sitten pihalla käyntiin > Antipollution system faulty ja takaisin tiskille. Seuraavaks vaihdettiin sitten turbo ja muistaakseni joku pumppu samalla. Vuosia tästä on jo kulunut, mutta syvät arvet jäi.
Joo eli kertauksen vuoksi tässä puhe peugeot rcz thp200 ja vikakoodina oli P1338 misfire cylinder 2. Ei lukenut antipollutionista mitään. Tuli tänään kuntoon puolan vaihdolla. Näin sunnuntaina saa motomaatista itsepalveluna vikakoodin luvun ja tiskiltä varaosan. Pitää vielä varuiksi vaihtaa loput 3 niin uskaltaa taas liikkua omaa pihaa kauemmas.
 
Ymmärrän. Tosin eihän tuo varsinaisesti edes yritä kilpailla yksinumeroisten M-autojen kanssa, joten odotukset ei ihan niin korkealla kannata ollakaan. Sähköautot on sähköautoja. Minusta tuossa ollaan suunnilleen Taycan-tasolla, siinä vähän alle riippuen mitä arvostaa. Hintaan nähden parempi bang-for-the-buck minusta. Perhekäyttöön ja puolisolle työajoon sopiva.
Jännä tosiaan, miksi tuota aluksi mainostettiin ensimmäisenä sähköisenä M-mallina, vaikka kumminkin mallinimikin antaa ymmärtää sen olevan vain "kevyt M" eli käytännössä sähköinen vastine M440i:lle. Oikeasti ensimmäinen aito M tulossa vasta joskus 2027 Neue Klasse alustalle CLARin sijaan, jolloin on käytössä myös uudet energiatiheämmät akut.

Hieno auto sporttiseen arkiliikkumiseen joka tapauksessa, enkä yksinumeroista M:ää edes perusajoihin ottaisi. Turhan kova alusta, jos ei radalle ole tarkoitus mennä kumminkaan.
 
45e taitaa olla? Paljonko sähköllä pääsee? Onko tässä takuuta jatkettu? Itseäni tässä yllätti ettei tuo muhkeasta ulkomuodosta huolimatta ole sisältä erityisen tilava esim. XC90 verrattuna.

Juu, 45e se on ja tämä on Saksan tuonti, joten tässä vielä takuuta (3v tehdastakuu), en ole päättänyt otanko jatkoa. Näyttää näin kesällä yleensä 65km rangea ja tällaisessa pääosin kaupunkiajossa sen suunnilleen pääsee. Lataus on harmillisen hidas, lataan työpäivän aikana töissä ja aina se ei ehdi täyteen riippuen siitä mitä päivän aikana joudun kulkemaan. Tilaa on leveyssuunnassa paljon, mutta esimerkiksi takapenkin jalkatilan osalta vain kohtuullisesti auton kokoon nähden. Minulla oli ennen X3 hybridi eikä eroa tilassa ole kovin paljoa. Takaluukku on syvä, mutta ei mitenkään massiivinen ja tosiaan Volvossa paljon suurempi. En ole tykännyt Volvon hybridien voimalinjasta enkä sellaista ole koskaan siksi tosissaan harkinnut.
 
Sellainen kolari josta selviytyy mutta on kuitenkin reipas tömäys. Kuinka vanerit pysyy kiinni? Tekee aika rumaa jälkeä kun tuo paketti avautuu tai jopa irtoaa.

Vanerit on toisissaan kiinni pianosaranoilla, ensimmäinen levy ruuvattu takapenkin selkänojan taakse kiinni. Selkänoja lukittuu pystyasentoon soljilla ns ajoasennossa. Levyt jäävät näin ollen alkuperäisessä väliseinässä olevaan koteloon piiloon selkänojan taakse silloin kun sänkyä ei tarvita.
 
Vanerit on toisissaan kiinni pianosaranoilla, ensimmäinen levy ruuvattu takapenkin selkänojan taakse kiinni. Selkänoja lukittuu pystyasentoon soljilla ns ajoasennossa. Levyt jäävät näin ollen alkuperäisessä väliseinässä olevaan koteloon piiloon selkänojan taakse silloin kun sänkyä ei tarvita.
Vaikea sanoa näkemättä mitään kestävyydestä, mutta tee mieluusti reilusti ylispeksatut kiinnikkeet. Itsellä tuli kovemmassa jarrutuksessa motarilla reppu takapenkiltä kuskin selkänojaan ja oli kyllä raju jysäys. En edes halua tietää mitä pahalta tuntuu kolarissa.
 
Pitää vielä varuiksi vaihtaa loput 3 niin uskaltaa taas liikkua omaa pihaa kauemmas.
En suosittele. Köyhän ihmisen autossa on toisen puolen puolat imusarjan alla, ja ovat sen takia hieman työläitä vaihtaa. Vaihdoin sille puolelle kaikki kerralla, kun ensimmäinen meni. Heti seuraavana kesänä meni toinen 5tkm:ä ajettu tarvike.
 
Pieni juttu, mutta Volvoon löytyi Seinäjoen Käyttöautolta uusi logo rattiin 6 eurolla. Pelkästään siis tuo sininen tarra.

Netin mukaan logon saa vain keulaan (oli kunnossa jo), mutta löytyi se sieltä rattiinkin. Oli vaan ilmeisesti hieman väärässä paikkaa varastoluetteloa.

20240610_125108.jpg

Volvo V60 D6 awd, paku, 2013, ladattava hybridi.


En ole tykännyt Volvon hybridien voimalinjasta
Onko Volvo T8 liian "pienellä" sähkömoottorilla, vai miksi et tykkää?

Toki etuvetoinen ja takavedon tekee sähkö.
 
En suosittele. Köyhän ihmisen autossa on toisen puolen puolat imusarjan alla, ja ovat sen takia hieman työläitä vaihtaa. Vaihdoin sille puolelle kaikki kerralla, kun ensimmäinen meni. Heti seuraavana kesänä meni toinen 5tkm:ä ajettu tarvike.
Nyt en ihan pysynyt mukana. Oliko logiika se ettei kannata vaihtaa vanhaa alkuperäistä puolaa uuteen koska se uusi voi hajota hetken kuluttua?
 
Jos se toimii älä korjaa, niin mulle on opetettu. ellei sitten iha pakosta halua. Corolla versosta meni kans puola ja mietin et vaihtaisko kaikki ku ei ne nyt niin pahan hintasia oo. No en vaihtanu ja heti 5 myöhemmin hajos seuraava, iskarit ,jarrut ja sen tapaset vaihdetaan pareittain.
 
Onko Volvo T8 liian "pienellä" sähkömoottorilla, vai miksi et tykkää?

Toki etuvetoinen ja takavedon tekee sähkö.

Se oli juuri tuo voimansiirto, ajoin sitä aika huonolla kelillä joulukuussa (tosin monta vuotta sitten, ehkä ne on parantuneet) enkä pitänyt siitä systeemistä.
 
"Uudet" vanteet ja uudet renkaat Volvo V60 D6:seen. Vanteet on siis Ford Focus ST:stä. Renkaat Barum 5 HM, 235/40R18, jotka vasta hyvin sisäänajetut. Hyvin sopii mielestäni ja rengaskokokin on oikea. Volvon "keskikupit" oli liian isot, mutta otin Fordin merkit jo valmiiksi pois.

Screenshot_20240610_193516_Gallery.jpg


Täytyy ehkä katsastusta varten (1kk päästä) uusia taakse levyt ja palat, kun levyt näytti vähän jo kuluneilta. Edessä on lähes uusilta näyttävät levyt.

Alle 400€ näyttää olevan renkaiden hinta. Eli hintaisekseen varmaan ihan ok? Alkuperäisvanteet oli "vain" 17", mutta en juuri eroa huomannut tuumaa isompiin, kun sama 235 leveys.
 
Viimeksi muokattu:
Rengaspaineet oli laitettu 3.5 bar, mutta en lähtenyt vielä muuttamaan niitä.
Kurkkaappas sieltä oven "sisältä", että mitkä niiden paineiden pitää olla. Ja sit ajelet lähimmälle huoltsikalle laskemaan sen yhden barin pois.
 
Rengaspaineet on kyl todellakin reilusti yli. Itse olen näissä p- sarjan volvoissa pitänyt 2.7 edessä ja 2.6 takana
 
Kurkkaappas sieltä oven "sisältä", että mitkä niiden paineiden pitää olla. Ja sit ajelet lähimmälle huoltsikalle laskemaan sen yhden barin pois.
Rengaspaineet on kyl todellakin reilusti yli. Itse olen näissä p- sarjan volvoissa pitänyt 2.7 edessä ja 2.6 takana
Saa tosiaan parempaa kyytiä :) 2.8 bar näyttää olevan tuossa autossa suositeltu paine. Oma painemittari löytyy, niin helppo laskea 0.7 baria pois.

Screenshot_20240610_204603_Photos.jpg


1" taitaa saada vannekokoa suurentaa, eli ei tarvitse vielä muutoskatsastaa.
 
Saa tosiaan parempaa kyytiä :) 2.8 bar näyttää olevan tuossa autossa suositeltu paine. Oma painemittari löytyy, niin helppo laskea 0.7 baria pois.

Screenshot_20240610_204603_Photos.jpg


1" taitaa saada vannekokoa suurentaa, eli ei tarvitse vielä muutoskatsastaa.
Ja katso se rengaskoko trafin sivuilta, auton karmissa olevalla ei ole mitään tekemistä niiden virallisten rengas kokojen kanssa, mitkä löytyy sieltä trafilta.
 
Ja katso se rengaskoko trafin sivuilta, auton karmissa olevalla ei ole mitään tekemistä niiden virallisten rengas kokojen kanssa, mitkä löytyy sieltä trafilta.
Sama 235/45R17 on pelkästään myös Traficomissa. Ilmeisesti tuossa D6:sessa on sen verran isot etujarrut, että 16" ei mahdu.

Yleensä kyllä olisi Traficomissa rekisteriotteella muitakin vaihtoehtoja, mutta tuossa ei ole. Eli 17" ainut mikä löytyy. Ja koska tuuman verran saa muuttaa, niin 18" pitäisi sopia katsastajallekin.
 
Ja katso se rengaskoko trafin sivuilta, auton karmissa olevalla ei ole mitään tekemistä niiden virallisten rengas kokojen kanssa, mitkä löytyy sieltä trafilta.
Mitä nyt tarkoitat tuolla virallisella? Se karmista löytyvä koko on nimenomaan se auton valmistajan ilmoittama default koko autoon. Manuaalista löytyy muita sopivia kokoja mutta kyllä tuo on ihan virallinen koko myös. Eikös nuo Trafinkin tiedot tule sieltä valmistajalta ja samat tiedot on manuaalissa?
 
Viimeksi muokattu:
Mitä nyt tarkoitat tuolla virallisella? Se karmista löytyvä koko on nimenomaan se auton valmistajan ilmoittama default koko autoon. Manuaalista löytyy muita sopivia kokoja mutta kyllä tuo on ihan virallinen koko myös. Eikös nuo Trafinkin tiedot tule sieltä valmistajalta ja samat tiedot on manuaalissa?
Meillä lukee karmissa 17", trafilla on se virallinen tieto mikä on Suomessa sallittu ja siellä lukee että 20".

Nykyään kun ei ole rekisteriotetta mistä nämä viralliset näkee niin ei kannata sokeasti luottaa autossa oleviin, vaan tarkistaa kaikki tiedot trafilta netistä, sitä varten ne on siellä.
 
Meillä lukee karmissa 17", trafilla on se virallinen tieto mikä on Suomessa sallittu ja siellä lukee että 20".

Nykyään kun ei ole rekisteriotetta mistä nämä viralliset näkee niin ei kannata sokeasti luottaa autossa oleviin, vaan tarkistaa kaikki tiedot trafilta netistä, sitä varten ne on siellä.
Karmissa lukee yleensä yksi koko ja muut löytyy manuaalista. Varmaan siellä sinunkin auton manuaalissa on ne koot ja se 20" myös.

Esim. alla muutama Toyotan manuaalista löytyvä.
 

Liitteet

  • size.jpg
    size.jpg
    209,5 KB · Luettu: 69
  • size2.jpg
    size2.jpg
    103,1 KB · Luettu: 65
Viimeksi muokattu:
Karmissa lukee yleensä yksi koko ja muut löytyy manuaalista. Varmaan siellä sinunkin auton manuaalissa on ne koot ja se 20" myös.

Esim. alla muutama Toyotan manuaalista löytyvä.
Ei löydy meidän Toyotasta kuin tuo 17", kirjassa ja karmissa saa lukea mitä vain, trafin tiedoissa on ne mitä saa Suomessa käyttää.
 
Ei löydy meidän Toyotasta kuin tuo 17", kirjassa ja karmissa saa lukea mitä vain, trafin tiedoissa on ne mitä saa Suomessa käyttää.
Jep. Riippuu esim varustetasosta tai lisävarusteista, että miten isot vanteet lukee Traficomin tiedoissa.

Volvo V60 D6 on vain 17" koolla itsellä. 18" ei pitäisi vaatia muutoskatsastusta. Mutta 19" ja 20" vaatii muutoskatsastuksen, vaikka mahtuisivatkin ongelmitta.

 
Hyvä ollut V60 D6 (2014), nyt ollut pari vuotta ajossa. Talvella pärjää, kun AWD ja kesällä(kään) ei jää jalkoihin :cool:
Normiajot sähköllä, mökkimatkat sitten diesel.
Pesua kaipaisi, joten ei kuvaa tällä kertaa.
 
Volvoon tuli omasta mielestä oikein hyvät tummennukset. Eilen Lueskelin, että mitä kannattaisi laittaa.

Takaluukun lasi hyvin tumma 20% ja takasivulasit 35%, eli pykälää vaaleammat. Ei oikein huomaa mitään eroa, tai sellaista eroa mikä haittaisi ja autosta näkee hieman paremmin ulos kuin 20% kalvolla.

Screenshot_20240618_161646_Gallery~3.jpg


Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid, Summum, 2013.

Volvoon tuli eilen 13kk leimaa, eli (ehkä) huolettomia kilometrejä tiedossa :) Tummennus oli 160€.

Edit:
Takapenkit siis poistettu, kun muutoskatsastin pakuksi. Nyt ei näy sekään aivan niin helposti.

Vertailu ilman tummennusta.
Screenshot_20240618_165055_Gallery.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Volvoon tuli omasta mielestä oikein hyvät tummennukset. Eilen Lueskelin, että mitä kannattaisi laittaa.

Takaluukun lasi hyvin tumma 20% ja takasivulasit 35%, eli pykälää vaaleammat. Ei oikein huomaa mitään eroa, tai sellaista eroa mikä haittaisi ja autosta näkee hieman paremmin ulos kuin 20% kalvolla.

Screenshot_20240618_161646_Gallery~3.jpg


Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid, Summum, 2013.

Volvoon tuli eilen 13kk leimaa, eli (ehkä) huolettomia kilometrejä tiedossa :) Tummennus oli 160€.

Edit:
Takapenkit siis poistettu, kun muutoskatsastin pakuksi. Nyt ei näy sekään aivan niin helposti.

Vertailu ilman tummennusta.
Screenshot_20240618_165055_Gallery.jpg

Ihan mielenkiinnosta, mitä tekapenkkien paikalle, jotain levyä vai miten tehty?
 
Ja miksi paku, eikö tuollaisessa ole silti joku 300e vero?
Olikohan nyt verot 163€ vuodessa. 400€ vähemmän kuin 5 paikkaisena henkilöautona. Lisäksi vakuutusmaksussa laskua pakuna tuli tasan 100€. Voi olla että hiukan enemmänkin, kun paku vakuutuksella saa ajaa rajattomasti. Henkilöautolla ajomäärä vaikuttaa hintaan.

Ihan mielenkiinnosta, mitä tekapenkkien paikalle, jotain levyä vai miten tehty?
Vielä ei ole levyä rakennettu. Pelkkä penkkien poisto riitti leimalle.

Nyt on istuinosa siinä paikallaan melusuojana, mutta täytyy varmaan jotain siistimpää ja laillista kehittää. Penkin istuinosaa kun ei saisi hyötykäyttää ollenkaan.

Saisi rakennella mitä vain, kunhan ei näytä penkiltä. Merkkiliikkeestä sai 60€ palikan ostettua, jolla keskimmäisen vyönkiristimen sai poistettua kokonaan.

Tajusin juuri että 2013 on 11v. vanha. Vittu minä olen vanha :speechless:
Juu. Tuo kumminkin 345tkm ajettu. Eli voisi olla paalikamaa, mutta tuntuisi toimivan oikein hyvin vielä.
 
Olikohan nyt verot 163€ vuodessa. 400€ vähemmän kuin 5 paikkaisena henkilöautona. Lisäksi vakuutusmaksussa laskua pakuna tuli tasan 100€. Voi olla että hiukan enemmänkin, kun paku vakuutuksella saa ajaa rajattomasti. Henkilöautolla ajomäärä vaikuttaa hintaan.


Vielä ei ole levyä rakennettu. Pelkkä penkkien poisto riitti leimalle.

Nyt on istuinosa siinä paikallaan melusuojana, mutta täytyy varmaan jotain siistimpää ja laillista kehittää. Penkin istuinosaa kun ei saisi hyötykäyttää ollenkaan.

Saisi rakennella mitä vain, kunhan ei näytä penkiltä. Merkkiliikkeestä sai 60€ palikan ostettua, jolla keskimmäisen vyönkiristimen sai poistettua kokonaan.


Juu. Tuo kumminkin 345tkm ajettu. Eli voisi olla paalikamaa, mutta tuntuisi toimivan oikein hyvin vielä.

Tuolla yhdellä V70 millä ajan välillä, niin sekin on paku, yllämainituista syistä. Siinä tosiaan penkit kokonaan pois takaa. Tilalle tehty levystä näppärä saranoitu laatikko mihin saa kaikkea pikkukamaa. Tavaratila on täysin tasainen ja verhoiltu jollain tummalla matolla mikä kestää käyttöä. Ihan näppärä ja siististi tehty.
Nyt kun viimeksi kysyin niin ei ollut enää myytävänä, prkl olisi pitäny iskeä rahat käteen silloin kun oli kaupan...
 
Tuolla yhdellä V70 millä ajan välillä, niin sekin on paku, yllämainituista syistä. Siinä tosiaan penkit kokonaan pois takaa. Tilalle tehty levystä näppärä saranoitu laatikko mihin saa kaikkea pikkukamaa. Tavaratila on täysin tasainen ja verhoiltu jollain tummalla matolla mikä kestää käyttöä. Ihan näppärä ja siististi tehty.
Nyt kun viimeksi kysyin niin ei ollut enää myytävänä, prkl olisi pitäny iskeä rahat käteen silloin kun oli kaupan...
Tuossa ihan tuore kuva. V60 hybridiakku vie tuosta takakontista tilaa, eli pohja on normaalia korkeammalla. Mutta koska selkänoja on pois, niin tilaa on hieman enemmän. Vielä on imuroimattakin nuo kolot, jossa selkänoja on ollut. V70 pakuna olisi tosiaan melkoinen tilaihme :)

Nyt taitaa olla keskilulutus 1.7 litraa sataselle. Mutta pitkillä ajomatkoilla toki nousee kulutus aika paljon. Päästöt on muistaakseni 48 grammaa sataselle ja siksi kokonaisverot on niin pienet.

Screenshot_20240618_235049_Photos.jpg

Edit:
Kuva poistettu laittomasta pakun penkistä.
 
Viimeksi muokattu:
Tuossa ihan tuore kuva. V60 hybridiakku vie tuosta takakontista tilaa, eli pohja on normaalia korkeammalla. Mutta koska selkänoja on pois, niin tilaa on hieman enemmän. Vielä on imuroimattakin nuo kolot, jossa selkänoja on ollut. V70 pakuna olisi tosiaan melkoinen tilaihme :)

katso liitettä 1336534

Edit:
Nyt taitaa olla keskilulutus 1.7 litraa sataselle. Mutta pitkillä ajomatkoilla toki nousee kulutus aika paljon. Päästöt on muistaakseni 48 grammaa sataselle ja siksi kokonaisverot on niin pienet.

Ai se meni noin helposti leimasta läpi. Itse kun aikanaan kyselin oman V70 muuttamista pakuksi, kahdelta eri konttorilta, sain tietenkin kahdenlaisia vastauksia, joten annoin olla vaan.

Tuota hybridiakustoa en ajatellutkaan, mutta istuin pois ja vanerista vähän näprää säilytystilaa, niin tulee ihan näppärä :)
 
@jm82 nyt pitää kysyä ihan uteliaisuudesta, että haetko elämään lisää jännitystä vai miksi tuo orkkis penkki piti tuonne takaisin tunkea? Se ei ole kuitenkaan kuin yksi ratsia, missä poliisi näkee takapenkin ja papereissa lukee pakettiauto, niin sitä jännitystä todellakin tulee.
 
@jm82 nyt pitää kysyä ihan uteliaisuudesta, että haetko elämään lisää jännitystä vai miksi tuo orkkis penkki piti tuonne takaisin tunkea? Se ei ole kuitenkaan kuin yksi ratsia, missä poliisi näkee takapenkin ja papereissa lukee pakettiauto, niin sitä jännitystä todellakin tulee.
Aivan. On siihen syy, mutta kiitos huomautuksesta! Täytyy ottaa pois.

Itse asiassa laitoin sen penkin siihen takaisin ikkunoiden tummennennuksen ajaksi, kun tuossa Volvossa on kaksi terävää rautaa pystyssä, jolla selkänoja on ollut kiinni. Että ei autofiksari satuta itseään. Auton vuosikatsastuksen aikana oli vaan iso matto äänieristeenä, ei penkkejä tietenkään. Penkki kumminkin suojaa paremmin noilta rautalevyn reunoilta.

Joku tumma matto olisi hyvä, mutta ei ole sellaista varastossa itsellä, niin täytyy laittaa se vaalea matto takaisin. Tumma matto kun ei näy ulos juuri ollenkaan. Samoin kun vaalea sisustus näkyisi paljon selvemmin ikkunoiden tummennuksien läpi. Paksu matto toimii hyvänä äänieristeenä samalla, kun auton omat äänieristeet (penkit) on pois.

Kiitos tosiaan niin välttyy isoilta sakoilta :thumbsup: En huomannut itse ajatella aivan loppuun asti.
 
20240613_131354.jpg
20240613_175503.jpg


Patteri päivitetty pari vuotta uudempaan, mietittiin ensin pläädiä mutta koska keskituloisuus niin päädyttiin tuohon performanssikorppiin. Ja pitihän tällekin tottakai heti alkuun suorittaa pieni 4000 km kestotesti Billundiin ja takaisin. Hyvin toimi, on tuo uudempi rauta ja autopilotti vaan niin helppo ajaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
262 343
Viestejä
4 553 327
Jäsenet
74 959
Uusin jäsen
sorjonen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom