Tämmöinen tuli lunastettua lauantaina kotiin:
Eli vm2012 S60 1.6 DRIVe Kinetic, eli melkoinen kulimalli.
Tietäkin tämä on ehtinyt nähdä jo yli 300tkm mutta eipä tuo maksanutkaan kuin muutaman tonnin. Harrastamaan kun pitää päästä, niin ensi töikseni käytin auton pesurissa ja lykkäsin renkaisiin suuremmat paineet, niin meno rauhoittui kummasti. Lisäksi sutaisin vielä muoviosat Autoglymin Rubber & Vinyl Carella, niin alkoi jo näyttämään kaukaa katsottuna siedettävältä.
Edellinen omistaja käyttänyt auton optimoinnissa, niin liikuukin jopa jollain tapaa. Saksasta uitettu joten ei Webastoa mutta eipähän ole murheitakaan kun metrejä on tuonkin verran. Lohkolämppäri ja sisäpistoke löytyy mutta nuuka kaveri ollut, kun on niistänyt Defan lämppärin matkaan - kiinnike löytyy. Sen lisäksi ei ollut edes lämmittimen johtoa, josta olisi toki voinut huomauttaa liikettä mutta en jaksanut alkaa ulisemaan.
Tänään totesin että auton kylmästöinti pitää kyllä melkoisen ikävää ääntä. Arvelin että ilmastoinnin puhallin tosiaan kaipaa hiukan voitelua ja naplasinkin sen illasta, vaikkei oikein olisi huvittanut alkaa irrottelemaan pyyhkijöitä ja muovinkappaletta. Mutta tunnin verran tuohon sai tuhrattua. Ulina kuitenkin jatkui vaikka puhallin rauhoittuikin ja totesin, että ehkäpä laturin vapaakytkin kannattaa laittaa myös uusiksi.
Jakohilut tuohon on tehty kahteen kertaan ja tuo laturin moniurahihnakin kiristimineen on vaihdettu pariin otteeseen, hehkut etuiskarien yläpäät suodattimia sun muuta eli varsin säntillisesti huollettu auto ja ajattelin jatkaa samaa linjaa samaan tapaan kuin toisen kanssa eli teen itse ne huollot, jotka on suht. helppo värkätä ja laitatan liikkeessä jos menee hankalammaksi.
Jos myllyttäisi maalipinnan ehtiessään ja heittäisi keraamipinnoitteen pintaan kun sitäkin on hyllyssä venailemassa parikin purkkia. TFT-mittaristoa on tiedusteltu naapurimaasta ja avaimiin tilattu Aliexpressiltä uudet kuoret sekä 12e "PU Leather"-vaihdekepin nuppi. Musat hoidettaneen aluksi ihan AUXiin liitettävällä BT-palikalla kun ei tuohon ole raaskittu edes BT:tä ruksia. Jos jaksaa sijoittaa jossain kohtaa, niin kaiketi tähän saa myös Carplay-purkkeja alkuperäiseen soittimeen liitettäväksi.
Vähille kilsoille ihan kelvollinen käyttöauto pienellä kulutuksella ja hyvällä käytännön teholla. Me ajellaan tällä sataa tonnia kymmenen vuotta jos muuten pysyy kasassa, niin välttää oikein hyvin. P3Toolsin ja Mongoose JLR -kaapelin toki aion hommata, jos innostuu hiukan retrofittia tekemään.