Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllähän tollanen swiftikin aika pahaan paikkaan pääsee :D Vielä jos rengasvalinta on vähän normaalia karkeampi. Itse olisin kyllä ehkä tuohon käyttöön kuitenkin ottanut Fiat Pandan tai kalliimmista subarun outbackin ellei "oikeaa" maasturia halua.

90% etuvetoisten ongelma on maavara ja väärät renkaat, avoin "neliveto" auttaa toki hieman kun yhden vetävän renkaan sijaan siellä on kaksi vetävää rengasta, mutta nopeasti sekin löytää sellaisen paikan että voima menee sutimiseen, mutta vauhti on vajaavetoisten paras turva.

Jos haluaa hyvän budjetti "maasturin", niin Dusterissa neliveto toimii yllättävän hyvin ja sutivaa pyörää osataan jarruttaa kunnolla että voima menee sinne pidon puolelle.

Ei tuo Suzukin tekniikkakaan huono ole pääsääntöisesti kadulla ajettaviin autoihin. Nelivedon saa myös lukittua päälle alle 60kmh vauhdeissa. Toki samalla merkillä on ihan kitumaastureitakin joissa sitä maavaraakin ois vajaa 20cm.

Tämmösessä muhjussa kävin omalla Suzukilla:

Screenshot_20241118_204342_Gallery.jpg

Ei tuo Suzukin tekniikkakaan huono ole pääsääntöisesti kadulla ajettaviin autoihin. Nelivedon saa myös lukittua päälle alle 60kmh vauhdeissa. Toki samalla merkillä on ihan kitumaastureitakin joissa sitä maavaraakin ois vajaa 20cm.

Mitä enemmän vetäviä pyöriä ja maavaraa, sitä helpompaa se ajaminen on.

Monen monta kertaa ajanut etuvetoisella kelirikkoista mökkitietä mikä on 10cm sohjoista mutaa, ykkönen päällä ja kaasu pohjassa, kyllä se menee, mutta maavara meinaa loppua kesken ja jarrulevyt on punahehkussa kun pääsee perille. Tuohon jos pysähtyy tai vauhti hyytyy ylämäkeen niin ei auta muuta kuin toivoa että menee pakilla takaisin, muuten on jumissa.

Samaan aikaan sama tie oikealla maastoautolla menee ilman että edes huomaa mitään ongelmaa.

Itse jumituin eilen Peugeot 407 autolla nurmikolle. Oli vielä lastattu kärry perässä vähän haittaamassa. Ei kyllä vajaavetoisella kannata parkkeerata pehmeään paikkaan!

Hinausautoa ei tarvittu, mutta 50€ tunkin ostin, kun vanha tunkki ei edes nosta toista Peugeot e-2008 autoa riittävän korkealle, että pystyisi renkaat vaihtamaan.

Auton omalla tunkilla ja toisella tunkkilla nostin ja laitoin suditettuihin kohtiin palikoita. 407 maksoi onneksi vain 500€, kun molemmat kynnykset meni linttaan, koska väärä nostokohta toisessa tunkissa. Ei voi mitään :) Taas tiellä. Kuvassa saattaa näkyä vähän lintalleen mennyttä kynnystä.

Screenshot_2024-11-20-13-35-12-16_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg

Screenshot_2024-11-20-13-35-35-70_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg

Itse jumituin eilen Peugeot 407 autolla nurmikolle. Oli vielä lastattu kärry perässä vähän haittaamassa. Ei kyllä vajaavetoisella kannata parkkeerata pehmeään paikkaan!

Hinausautoa ei tarvittu, mutta 50€ tunkin ostin, kun vanha tunkki ei edes nosta toista Peugeot e-2008 autoa riittävän korkealle, että pystyisi renkaat vaihtamaan.

Auton omalla tunkilla ja toisella tunkkilla nostin ja laitoin suditettuihin kohtiin palikoita. 407 maksoi onneksi vain 500€, kun molemmat kynnykset meni linttaan, koska väärä nostokohta toisessa tunkissa. Ei voi mitään :) Taas tiellä. Kuvassa saattaa näkyä vähän lintalleen mennyttä kynnystä.

Screenshot_2024-11-20-13-35-12-16_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg

Screenshot_2024-11-20-13-35-35-70_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
Tämähän se on jos paikaltaan yrittää liikkeelle, ensimmäinen sutaisu, maavara loppuu kesken ja loppu näkyy kuvissa.

Kakkosautolle tuli tarve kesämökin hankinnan myötä ja koska mökki on suht surkean tien päässä ja tarkoitus on käydä talvellakin siellä, niin aloin katselemaan pientä nelivetoa ja viime viikolla tuli sitten haettua -17 Suzuki Swift, tai kuten tyttö asian ilmaisi, jatkossa tunnetaan nimellä Taylor.
Hassu pieni vekotin.

IMG_20241117_201950.jpg
WhatsApp Image 2019-07-11 at 18.17.45.jpeg

Itse myin oman rakkaan -08 olevan Special Editionin veke, oli joku 30-v spesiaali Swift malli. Oli mulla 4-5 vuotta ja ei koskaan jättänyt jumiin. Aina tulee hyvä mieli, kun näkee näitä uudempia Swiftejä liikenteessä.

Itse myin oman rakkaan -08 olevan Special Editionin veke, oli joku 30-v spesiaali Swift malli. Oli mulla 4-5 vuotta ja ei koskaan jättänyt jumiin. Aina tulee hyvä mieli, kun näkee näitä uudempia Swiftejä liikenteessä.

Tuota edeltävää mallia itekin ensin meinasin mutta jahkailin vähän liian pitkään ja pari potentiaalista yksilöä kerkesi menemään "nenän edestä".
Sen verran pistäny ny merkille että Swiftejä ei kyllä tosiaa liiaksi liikenteessä näy, ei vanhempaa polvea eikä juuri uudempaakaan.

Statistiikka

Viestiketjuista
258 764
Jäsenet
74 288
Uusin jäsen
Luopari

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom