Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
...koska mökki on suht surkean tien päässä ja tarkoitus on käydä talvellakin siellä, niin aloin katselemaan pientä nelivetoa ja viime viikolla tuli sitten haettua -17 Suzuki Swift...
No ei se tie voi ihan hirveässä kunnossa olla jos tuommoisella kotterolla sinne mennään.
 
Kyllähän tollanen swiftikin aika pahaan paikkaan pääsee :D Vielä jos rengasvalinta on vähän normaalia karkeampi. Itse olisin kyllä ehkä tuohon käyttöön kuitenkin ottanut Fiat Pandan tai kalliimmista subarun outbackin ellei "oikeaa" maasturia halua.
 
90% etuvetoisten ongelma on maavara ja väärät renkaat, avoin "neliveto" auttaa toki hieman kun yhden vetävän renkaan sijaan siellä on kaksi vetävää rengasta, mutta nopeasti sekin löytää sellaisen paikan että voima menee sutimiseen, mutta vauhti on vajaavetoisten paras turva.

Jos haluaa hyvän budjetti "maasturin", niin Dusterissa neliveto toimii yllättävän hyvin ja sutivaa pyörää osataan jarruttaa kunnolla että voima menee sinne pidon puolelle.
 
Ei tuo Suzukin tekniikkakaan huono ole pääsääntöisesti kadulla ajettaviin autoihin. Nelivedon saa myös lukittua päälle alle 60kmh vauhdeissa. Toki samalla merkillä on ihan kitumaastureitakin joissa sitä maavaraakin ois vajaa 20cm.

Tämmösessä muhjussa kävin omalla Suzukilla:

Screenshot_20241118_204342_Gallery.jpg
 
Ei tuo Suzukin tekniikkakaan huono ole pääsääntöisesti kadulla ajettaviin autoihin. Nelivedon saa myös lukittua päälle alle 60kmh vauhdeissa. Toki samalla merkillä on ihan kitumaastureitakin joissa sitä maavaraakin ois vajaa 20cm.

Tämmösessä muhjussa kävin omalla Suzukilla:

Screenshot_20241118_204342_Gallery.jpg

Mitä enemmän vetäviä pyöriä ja maavaraa, sitä helpompaa se ajaminen on.

Monen monta kertaa ajanut etuvetoisella kelirikkoista mökkitietä mikä on 10cm sohjoista mutaa, ykkönen päällä ja kaasu pohjassa, kyllä se menee, mutta maavara meinaa loppua kesken ja jarrulevyt on punahehkussa kun pääsee perille. Tuohon jos pysähtyy tai vauhti hyytyy ylämäkeen niin ei auta muuta kuin toivoa että menee pakilla takaisin, muuten on jumissa.

Samaan aikaan sama tie oikealla maastoautolla menee ilman että edes huomaa mitään ongelmaa.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 773
Viestejä
4 498 640
Jäsenet
74 281
Uusin jäsen
staffanjohansson34

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom