Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
06 vekkuli 2.0T reilu vuosi sitten hankin . Ihan mukava auto ajella kun Eibach+B4 sekä pieni piristys Jcarlson softan myötä. Vasta 135tkm taulussa.

IMG_20180615_151744.jpg5.jpg
 
Multibeam löytyy mutta ei 4 vetoa. Nuo valot on kyllä jotain ihan uskomattoman hienoa ja näyttää hyvin ja automatiikka toimii täydellisesti.
 
Tuo mittaristo pitäs joskus nähdä livenä, että miten se oikein toimii. Kuvissa näyttää tosi kummalliselta, en osaa edes kommentoida onko hyvä vai ei.
 
Muuten ihan jees, mutta kyllä nää A-sarjalaiset kaipaa jotain muuta ku noita kulimoottoreita, että ne vähän säväyttäs.
 
Siinä oma pikku mese [emoji3590] Oon kyllä erittäin tyytyväinen. Ajettavuus on ihan huippuluokkaa tässä uudessa mallissa.

Mikä tai mitkä sulla on vertailukohtana?
Ja jos jotain hehkutetaan että toimii täydellisesti niin vähän haiskahtaa sellainen teinipoikamainen alkuinnostus, ei millään pahalla..
Hieno auto.
 
Muuten ihan jees, mutta kyllä nää A-sarjalaiset kaipaa jotain muuta ku noita kulimoottoreita, että ne vähän säväyttäs.

Onhan noita 306 hv asti tällä hetkellä ja ihan kohta tulee 400+ hv, niin eiköhän nuo riitä. Ja sitten kun kasvaa pois teini iästä niin osaa arvostaa muutakin kun moottorin tehoa [emoji1]

Makeen näkönen sisusta pikku-Mesessä. Onko tuo joku sport-sisusta?

AMG-Line varustelu

Tuo mittaristo pitäs joskus nähdä livenä, että miten se oikein toimii. Kuvissa näyttää tosi kummalliselta, en osaa edes kommentoida onko hyvä vai ei.

Hyvinhän se toimii vaikka aurinko paistaisi suoraa takaa. Tuossa nyt on yksi vaihtoehto näkyvissä, mutta sitä voi kustomoida mielensä mukaan ja erilaisia vaihtoehtoja on kymmeniä. Tosiaan tuo on uusi MBUX käyttöjärjestelmä. Todella nopee ja on kuin käyttäisi kunnon tablettia. 8 ydin possu ja 8 gt muistia. Ominaisuuksia tulee kokoajan lisää ja suuri päivitys tulee taas syksyllä.

Mikä tai mitkä sulla on vertailukohtana?
Ja jos jotain hehkutetaan että toimii täydellisesti niin vähän haiskahtaa sellainen teinipoikamainen alkuinnostus, ei millään pahalla..
Hieno auto.

530 BMW ja C ja E sarjan mersu ja yks Volkkari nyt ainakin ja kaikki 2015 + vuodelta.

Edit: Just viikko sitten ajelin uutta 2019 E300e EQ Mercedes Benziä ja ei oikeestaan ollut hirveesti eroo tai siis tottakai oli, mutta ei läheskään niin paljon kun oletti. Mutta se uusi E onkin jo "tilattu" kun facelift tulee ens vuonna [emoji1]
 
Viimeksi muokattu:
Onhan noita 306 hv asti tällä hetkellä ja ihan kohta tulee 400+ hv, niin eiköhän nuo riitä. Ja sitten kun kasvaa pois teini iästä niin osaa arvostaa muutakin kun moottorin tehoa [emoji1]



AMG-Line varustelu



Hyvinhän se toimii vaikka aurinko paistaisi suoraa takaa. Tuossa nyt on yksi vaihtoehto näkyvissä, mutta sitä voi kustomoida mielensä mukaan ja erilaisia vaihtoehtoja on kymmeniä. Tosiaan tuo on uusi MBUX käyttöjärjestelmä. Todella nopee ja on kuin käyttäisi kunnon tablettia. 8 ydin possu ja 8 gt muistia. Ominaisuuksia tulee kokoajan lisää ja suuri päivitys tulee taas syksyllä.



530 BMW ja C ja E sarjan mersu ja yks Volkkari nyt ainakin ja kaikki 2015 + vuodelta.

Edit: Just viikko sitten ajelin uutta 2019 E300e EQ Mercedes Benziä ja ei oikeestaan ollut hirveesti eroo tai siis tottakai oli, mutta ei läheskään niin paljon kun oletti. Mutta se uusi E onkin jo "tilattu" kun facelift tulee ens vuonna [emoji1]
Nimenomaan on, mutta suomipoika valitsee aina sen kuliversion tai hännän toiseksi viineisimmän, niin on melko elotonta menoa. Jos Suomessa käytettynä etsii autoa, niin tarjontana on 99% kuli-180 ja semi-ok-kuli-200. Teinivuodet meni 20 vuotta sitten, mutta kummasti sitä edelleen arvostaa muutakin kuin ulkokuorta ja punaisia sisätikkauksia, onhan se kiva niiden kromisten feikkituplaputkien, amg-line-superknight-premium-tekstien ja punaisiksi maalattujen jarrusatuloiden lisäksi jos se auto oikeastikin hieman murisisi ja lähtisi eikä meinaa
 
Viimeksi muokattu:
Nimenomaan on, mutta suomipoika valitsee aina sen kuliversion tai hännän toiseksi viineisimmän, niin on melko elotonta menoa. Jos Suomessa käytettynä etsii autoa, niin tarjontana on 99% kuli-180 ja kuli-200. Teinivuodet meni 20 vuotta sitten, mutta kummasti sitä edelleen arvostaa muutakin kuin ulkokuorta ja punaisia sisätikkauksia, onhan se kiva niiden kromisten feikkituplaputkien, amg-line-superknight-premium-tekstien lisäksi jos se auto oikeastikin hieman murisisi ja lähtisi eikä meinaa

Sitten kannattaa ostaa itse auto uutena eikä valittaa foorumeilla sitä kun joku ei osta sitä sulle valmiilla paketilla, että saat sen sitten joskus halvalla ja käytettynä ostaa. Ei muuta kuin kauppaan siitä, niin asia on ratkaistu ei siinä sen kummempaa [emoji1]

Itsekkin mietin AMG versioo, mutta en nähnyt siinä mitään järkeä. Mieluummin maksan mukavuudesta ja taloudellisuudesta ja hyvistä varusteista.
 
Sitten kannattaa ostaa itse auto uutena eikä valittaa foorumeilla sitä kun joku ei osta sitä sulle valmiilla paketilla, että saat sen sitten joskus halvalla ja käytettynä ostaa. Ei muuta kuin kauppaan siitä, niin asia on ratkaistu ei siinä sen kummempaa [emoji1]

Itsekkin mietin AMG versioo, mutta en nähnyt siinä mitään järkeä. Mieluummin maksan mukavuudesta ja taloudellisuudesta ja hyvistä varusteista.
Auto löytyy jo tallista, eikä ole ajankohtaista vaohtaa.
"Mietin AMG-versiota", mutta otit A180... tai 200d? Kyllä siellä muitakin järkeviä vaihtoehtoja on AMGn ja kuli-180 välissä, mutta niissä tuleekin sitten se neliveto.
 
Auto löytyy jo tallista, eikä ole ajankohtaista vaohtaa.
"Mietin AMG-versiota", mutta otit A180... tai 200d? Kyllä siellä muitakin järkeviä vaihtoehtoja on AMGn ja kuli-180 välissä, mutta niissä tuleekin sitten se neliveto.

Ei ole kumpikaan versio, kovasti sulla ihme luuloja ja kaikki väärin [emoji23] Ja ei tarvitse nelivetoa ostaa vaan jopa A250 saa etuvetona jo.

Ihme hyökkäys sulta heti kun joku laittaa uudesta autostaan kuvan. Vituttaako sua noin paljon se kun joku ostaa uuden auton ja itse et semmoiseen koskaan kykene vai mikä tämän valituksen syy on?

Sitten keksit siellä ihan omia versioita ja juttuja, että pakkohan sen on olla tuolla moottorilla ja eihän se nyt tuommoinen voi olla kun minäkään en semmoista voi saada ja muuta valitusta. Moottori sitä ja moottori tätä ja ei mee mihinkään sun muuta paskaa. Mitäs jos olisit vaan hiljaa jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, muuta kuin valittamista.

Tähän ei oo muuta selitystä kun tämä ainainen kateellisuus kortti. Mikään muu ei oo yhtä koomista kun kateellisten ja köyhien valitus foorumeilla [emoji23]
 
Viimeksi muokattu:
Niimutku kato sen oma 200d vm. 1996 mätänee siinä pihalla, niin pakko purkaa pahaa oloa jonnekkin. Naapurillekkaan ei viiti aukoa päätä, kun se on joku moottoripyöräjengiläinen.

Hieno väri, harvemmin näkee. :tup:

Juurikin näin, en voisi paremmin sanoa [emoji1]

Juu, sillä tuon otinkin että ei joka nurkassa tuu samaa väriä vastaan. Niin ja toki punainen on lempiväri, niin sekin vähän painoi valinnassa [emoji1]
 
Lopetetaanpas sitten se offtopic tässä ketjussa ja siirrytään tuonne keskusteluketjuun, jos on asiasta tarvetta jatkaa.

Edit: Turha neliveto-offtopic ja provoilu poistettu.
 
Viimeksi muokattu:
Tällä mennään sit JOS haluaisi ekoilla. Emäntä tällä pääosin töihin kulkee muutoin. Etuveto, alle 100 heppaa ja tankilta laskettuna n. 5,4l / 100km. Hajuton ja mauton ja kaikenlisäksi kunnon höyrykone kolmine pyttyineen. Mutta oikein hyvä nollata persdyno tällä välillä.

PicsArt_05-14-08.35.52.jpg
 
Etsä @Marko76 haluaisi pistää jotain pientä videontynkää tuosta mittaristosta? Lähinnä itseä kiinnostaa tuo responsiivisuus ja mitä kaikkea siinä saa vaihdettua/pistettyä/kustomoitua. Toi meinaat näyttää mun mielestä tosi siistiltä.
 
Poistin off topic. Olin ymmärtänyt että täällä voi keskustella, ilmeisesti väärä ketju.

PicsArt_05-15-02.04.08.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Noi mittaristot jakaa kyllä nykyään hyvin mielipiteitä. Uuden A:n (ja käytetäänhän sitä kohta muissakin) pelipädimäisyys on kauhean näköinen, mutta jonkinlainen kustomoitavuus on hyvä. Monella muullakin merkillä sama ongelma, joko tykkäät tai inhoat. Erittäin ärsyttävää tossa on rasvanäppijäljet ja muut lääpintäjäljet, aina saa olla putsaamassa noita kiiltopintoja.

Volvolla on mielestäni kohtuu onnistunu digitalisaatio, saa tarpeeksi old-schooliksi ja tarvittaessa leikkisämmäksi jos tykkää videopelejä pelata.

Edit. Kysyin veholta, A-sarjaa ei saa 250 koneella ilman nelivetoa.

Lopetetaanpas sitten se offtopic tässä ketjussa ja siirrytään tuonne keskusteluketjuun, jos on asiasta tarvetta jatkaa.


:hammer:
 
Poistin off topic. Olin ymmärtänyt että täällä voi keskustella, ilmeisesti väärä ketju.

PicsArt_05-15-02.04.08.jpg

Saa A250 pelkästään etuvetoisena, tulee Suomeen jossain vaiheessa. Niitä tehdään jo Suomessa ja esim Ainakin Saksassa on jo myynnissä. Ei se veho kaikkee tiedä [emoji1]

Eikä tuohon näyttöön tuu mitään jälkiä näpeistä jos sitä ei koske. Autossa on 2 eri kosketuspintaa joilla sitä voi käyttää isompi keskikonsolissa ja pienempi ratissa. En ole kertaakaan koskenut koko näyttöön.
 
Viimeksi muokattu:
Etsä @Marko76 haluaisi pistää jotain pientä videontynkää tuosta mittaristosta? Lähinnä itseä kiinnostaa tuo responsiivisuus ja mitä kaikkea siinä saa vaihdettua/pistettyä/kustomoitua. Toi meinaat näyttää mun mielestä tosi siistiltä.

Tuossa on jotain hyviä videoita ja tosiaan YouTubesta löytyy vaikka mitä [emoji1] Ens kuussa tulee iso päivitys jossa saadaan lisää toimintoja mm Wireless CarPlay. Mutta siis ei oo pienintäkään lagia ja kaikki toimii erittäin sulavasti. Varsinkin keskikonsolin haptinen kosketuslevy on todella hyvä ja parempi kun useissa läppäreissä [emoji1] 8core cpu ja 8gt muistia, kovalevyn koosta ei oo tietoo.









 
Mut voin laittaa sulle vaikka yv:nä kuvia niin ei mee tää ketju ihan pelleilyksi mun osalta [emoji1]

BTW mihin niitä kuvia vois sit laittaa [emoji848]
 
Wireless CarPlay kyllä kuulostaa kivalta idealta kunhan siihen on yhdistettynä myös langaton lataus.
 
Wireless CarPlay kyllä kuulostaa kivalta idealta kunhan siihen on yhdistettynä myös langaton lataus.

Juu se löytyykin kyllä ja on vähän turha ilman tuota langatonta CarPlayta. Toivottavasti saavat sen langattoman toimiin paremmin kun BMW autoissa jossa on hirveesti sen kanssa ongelmia ja välillä ei toimi ollenkaan. Langalla toimii hyvin, mutta ei se oo niin kiva ollenkaan [emoji1]
 
20190511_132742.jpg


Tuli hommattua harrasteautoksi aito motorsport-kampe vuosimallia 2004. Lähestulkoon virheetön laite kohtuullisen pienillä kilometreillä (102tkm).

Mistäs asti tälläisen joutui noutamaan, vai löytyikö ihan Suomesta? Monta vuotta jo sillä silmällä katsellut noita nelikutosia, joskin coupena, mutta ei enää kauhean usein tule vastaan silmää miellyttäviä ja hyvillä kilsoilla niin katseet kääntynyt jo e92 puolelle.
 
Mistäs asti tälläisen joutui noutamaan, vai löytyikö ihan Suomesta? Monta vuotta jo sillä silmällä katsellut noita nelikutosia, joskin coupena, mutta ei enää kauhean usein tule vastaan silmää miellyttäviä ja hyvillä kilsoilla niin katseet kääntynyt jo e92 puolelle.

BTCF:n ostoilmoituksen perusteella edellinen omistaja lähestyi meikäläistä ja ihan aluevesirajojen sisäpuolelta löytyi ko. yksilö. Tuuria sinänsä, katseet kun oli käännetty jo lähes kokonaan nahkahousujen maahan, olihan tuota jo reilu puolisen vuotta etsitty...

Itse myös katselin alkuun E60/E61 M5 ja E92/E93 M3 -tarjontaa, kuitenkaan tällä reilun puolen vuoden otannalla ei oikein sopivaa yksilöä löytynyt. Yksi olisi miellyttänyt värimaailman ja varusteiden puolesta mutta myyjän ulosanti oli sellainen että jäi ostamatta. Mutta ei siitä sen enempää, nyt sai samaan rahaan hommattua sekä ajamisen iloa että tuon isomman selipaatin.
 
Jatketaan edellisen sivun valkoista teemaa. Perustylsä Corsa 2017, 90hp vapari mutta kyllä tolla matkustaa paikasta toiseen. Lämmitettävä ratti on talvella kyllä aivan mahtava peli, ei olis aiemmin uskonut miten paljon mukavuutta se lisää.

5qdncu2.jpg
 
BTCF:n ostoilmoituksen perusteella edellinen omistaja lähestyi meikäläistä ja ihan aluevesirajojen sisäpuolelta löytyi ko. yksilö. Tuuria sinänsä, katseet kun oli käännetty jo lähes kokonaan nahkahousujen maahan, olihan tuota jo reilu puolisen vuotta etsitty...

Itse myös katselin alkuun E60/E61 M5 ja E92/E93 M3 -tarjontaa, kuitenkaan tällä reilun puolen vuoden otannalla ei oikein sopivaa yksilöä löytynyt. Yksi olisi miellyttänyt värimaailman ja varusteiden puolesta mutta myyjän ulosanti oli sellainen että jäi ostamatta. Mutta ei siitä sen enempää, nyt sai samaan rahaan hommattua sekä ajamisen iloa että tuon isomman selipaatin.
Aivan, itsekin sieltä hakenut ”hiljaisessa” myynnissä olevia pari vuotta sitten, mutta sillä hetkellä ei nähtävästi kukaan halunnut luopua silmäterästään. Onneksi sulla tärppäsi, hintahan ei noissa enää oikeastaan laske jos pitää kunnossa ja kilometrit ei pomppaa 150tkm paremmalle puolelle, eli täydellinen harrasteauto kyllä. Onnea hankinnasta! Onkohan muuten 6MT vai smg?
 
Mutta itse asiassa, mites tuommoinen nykyajan Corsa noin muuten? Pitäisi hankkia toinen, pienempi auto talouteen ja olen kartoittamassa vaihtoehtoja.
 
Mutta itse asiassa, mites tuommoinen nykyajan Corsa noin muuten? Pitäisi hankkia toinen, pienempi auto talouteen ja olen kartoittamassa vaihtoehtoja.

Ihan mukava tuo on ajaa ja yllättävän hiljanen, sähkötehostin vaan syö tuntuman ohjauksesta, esim. vanhemmassa astrassa "tuntuu" tie paremmin rattiin. Varmaan tuo 1.4 150hp turbokone olisi paras tuohon, kulkisikin jo johonkin varsinkin jos ajelee 120 alueella ja vie ehkä vähemmän soppaa. Täällä keskisuomessa noita nyt ei ole yhtään niin ihan sama itselle. Valot yllättävän hyvät vaikka vaan halogenit. Automaatti-ilmastointi pelaa ja samoin sadetunnistin ja itestään tummeneva taustapeili niin nuo on nyt riittänyt itselle varusteiksi. Kannattaa tsekata myös polot, fiestat ja skodan faabio tässä luokassa, varmaan hyviä kulkineita nekin.
 
Pitikin kertoa. Kävin pari kuukautta sitten testaamassa -16 mallista Astraa, joka yllätti varsin positiivisesti. Hyvä ajettava ja nastarenkaillakin hiljainen auto. Kyseinen yksilö oli manuaali, joka Tampereen keskustassa oli pitkäliikkeisen kytkimen takia vähän työläs ajettava. Automaattina varmaan asiallinen peli. 1,4 bensaturbo oli kyseessä. Lussunpuoleinen, vaikka ok vääntö.
 
Varmaan justiinsa kakkosautoksi hyvä. Siskolla tuommonen vm2018 nuhapumppu manuaali Corsa ja jokusen verran itsekin ajellut sillä ja onhan se täysin hajuton, mauton ja tunnoton auto. Täydellinen auto siis liikkumiseeen pisteen A ja B välillä. Vastaava nuhapumppu VW Golf ja Polo on omasta mielestä huomattavasti parempia ajaa ja sisätiloiltaankin paljon laadukkaamman oloisia. Talven kovilla pakkasilla Corsassa jääty useemman kerran käsijarru kiinni.
 
Aivan, itsekin sieltä hakenut ”hiljaisessa” myynnissä olevia pari vuotta sitten, mutta sillä hetkellä ei nähtävästi kukaan halunnut luopua silmäterästään. Onneksi sulla tärppäsi, hintahan ei noissa enää oikeastaan laske jos pitää kunnossa ja kilometrit ei pomppaa 150tkm paremmalle puolelle, eli täydellinen harrasteauto kyllä. Onnea hankinnasta! Onkohan muuten 6MT vai smg?

Kiitos kiitos, onhan tuo tähän mennessä ainakin ollut itselle mieluinen kampe ja se kai tässä harrastamisessa on tärkeintä.

6gang on S54:n jatkona. Olin hieman kahden vaiheilla tuon vaihteistovalinnan kanssa; toisaalta SMGII:n eksoottisuus vetosi mutta taas manuaalin toimintavarmuus puhui puolestaan. Liekö tuolla lopulta niin suurta merkitystä niillä kilometreillä mitä tämä tulee näkemään :psmoke:
 
Varmaan kiva peli ajella. Ainakin lehdistön kommentit laitteesta on olleet aika positivisia. Jonkun mielestä 42 tonnilla olisi toki kannattanut ostaa karvalakki-Bemari, mutta meitä on moneen junaan.
 
Varmaan kiva peli ajella. Ainakin lehdistön kommentit laitteesta on olleet aika positivisia. Jonkun mielestä 42 tonnilla olisi toki kannattanut ostaa karvalakki-Bemari, mutta meitä on moneen junaan.

Tuota ajattelutapaa en itse oikeen ymmärrä. Toki onhan se kiva saada se just haluamansa merkki/malli, mutta jos sen tekee varusteiden hinnalla niin en ymmärrä. Toki kaikille niillä varusteilla ei tietenkään ole merkitystä. Itsellä on semmoinen ajattelutapa, että kaikki varusteet on saatava tarvi niitä tai ei [emoji1] Koska myöhemmin niitä voi tarvita kun mieli muuttuu. Hyvä esimerkki mulla on tuo "autonominen" ajaminen varuste. En sitä alkuun käyttänyt ollenkaan, mutta nyt käytän kokoajan jos ajan hiukankin pidemmän matkan, huomattavasti mukavampaa kun saa vaan istua ja rentoutua.
 
Varmaan kiva peli ajella. Ainakin lehdistön kommentit laitteesta on olleet aika positivisia. Jonkun mielestä 42 tonnilla olisi toki kannattanut ostaa karvalakki-Bemari, mutta meitä on moneen junaan.
Niin, no itse huomannut, että varusteiden toimivuudessa on suuria eroja merkkien välillä ja "premiumeissa" ne toimivat järjestään paremmin kuin muissa. Eli se, että on "navi" ja "hudi" ei todellakaan tarkoita samaa eri autoissa. Perusautoissa se hudikin on sellainen erillinen muovilätkä eikä oikeasti tuulilasiin heijastava, muutaman metrin päässä leijuva graafinen esitys. Eli siitä kai tuo mielikuva tulee, että kannattaa ostaa se karvalakkibemari. Ongelmana vaan se, ettei se karvalakkibemari ole "aitoa" bemaria nähnytkään, kun penkkeinä on litteät ja kovat jakkarat, rattina kova ja muodoton muovilärpäke ja navista saa vain haaveilla. Saisi ruksia varusteita 20k€ edestä, että siihen saa järkevät varusteet ja silti moottori jää vielä nelipyttyiseksi. Eli näkökulmia on monia :D
 
Eniten ärsyttää kun usein ei pääse itse valitsemaan noita varusteita vapaasti. Itse ainakin mielellään jättäisin kaikki turhat härpäkkeet ja hilavitkuttimet sinne kauppaan, mutta toisaalta haluaisin se tehokkaammaan moottorin, urheilupenkit, ehkä automaattisen ilmastoinnin. Mutta ei käy näin helposti vaan jos haluaa isomman moottorin niin pitää ottaa Sport package, jos haluaaautomaattisen ilmastoinnin niin pitää ottaa Luxury package, jne. Ja varsinkin täällä Suomessa kun joidenkin automerkkien kohdalla maahantuoja on päättänyt että tätä autoa saa vaan tällä yhdellä koneella, jos haluat enemmän tehoa niin pitää ottaa isompi auto, joka tavallaan kumoaa sen tehokkaamman moottorin hyödyn.
 
Saksassa ainakin Mercedeksen kohdalla on hyvä, että saat valita jokaisen varusteen erikseen vaikka ilman ainuttakaan varuste pakettia. Tosin tuossa voittaa asiakas ja myyjä häviää kun ei saa myytyä niitä asiakkaalle turhia varusteita.
 
Omasta mielestäni se auto ratkaisee ja varusteet on plussaa. Myös varusteiden toimivuudessa on isoja eroja, esim automaattilmastointi toimii toisessa autossa moitteetta ja toisessa taas sinnepäin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 460
Viestejä
4 496 848
Jäsenet
74 209
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom