Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Jatketaan miata linjalla...

20190524_182243.jpg

Tee tuolle jotain, Miata on kamalan näkönen auto orkkiksena :btooth: tässä oma ex NA miata:

3A698C36-D357-4B74-A67E-AA9AE51CC77C.jpeg
A7FE70DC-ABCE-46E5-8B99-4DC9C76C1F94.jpeg
 
Täällä vaihdettiin 3L V6 bensa Mondeo -> Audi A6 3.0tdi tiptronic -08. ST220 Mondeo on ihan siisti ja vähän erikoinenkin auto mutta päivittäisessä ajossa alkoi tympimään heikko alavääntö ja kytkimen polkeminen ruuhkassa. Hauskinta siinä oli hyvät ja "autoon sopimattomat" äänet, miinuksena kova kulutus ja ajoneuvovero ja hieman halpamuovinen sisusta. Auton ominaisuudet menivät tavallaan hukkaan kun työmatka vaihtui kehä 3 suunnalle.

Heh, tein juuri päinvastoin...bemarin 3.0ttdi vaihtui tohon bensaan. Onhan nuo bensa ja dieseli täysin päinvastaiset ominaisuuksiltaan. Omassa V6 on SLK:n pienessä kopassa, mutta kyllä siinäkin automaatti kolme-neljä pykälää pienemmälle pudottaa kun ripeän ohituksen haluaa.
 
Tee tuolle jotain, Miata on kamalan näkönen auto orkkiksena :btooth: tässä oma ex NA miata:

3A698C36-D357-4B74-A67E-AA9AE51CC77C.jpeg
A7FE70DC-ABCE-46E5-8B99-4DC9C76C1F94.jpeg

Tuo orkkishan taivaallisen kaunis, kun vertaa tähän ylimatalaan autoon, jossa on selkeästi väärää kokoa olevat renkaat. Miata on todella matala auto jo luonnostaan, joten en ymmärrä miksi sitä mataluutta pitäisi viel korostaa. Omaan silmään ihan karseen näköinen tuollaisena. Noh makuja on monia ja tuning oli kova juttu ysärillä...
 
13b moottori?
peltejä/osia kannattaa etsiä Australiasta/Uudesta-Seelannista


rx2/3:sta itse kattelin aikoinaan mutta hinnat on noussut ihan simona 20 vuoden aikana.

Pari vuotta sitten sai vielä aika halvalla noita ensimmäisiä rx7:ja mutta nyt saat vähä ruosteisen auton ilman moottoria/laatikkoa samaan hintaan. :D
 
Viimeksi muokattu:
Pakko nostaa peukkuja tuolle rx-5 kunnostukselle, muutaman vanhan japsin kunnostaneena tiedän kuinka helvetillistä osien löytäminen on noihin:tup:
 
13b moottori?
peltejä/osia kannattaa etsiä Australiasta/Uudesta-Seelannista


rx2/3:sta itse kattelin aikoinaan mutta hinnat on noussut ihan simona 20 vuoden aikana.

Pari vuotta sitten sai vielä aika halvalla noita ensimmäisiä rx7:ja mutta nyt saat vähä ruosteisen auton ilman moottoria/laatikkoa samaan hintaan. :D

Eipä niitä osia ausseissakaan hirveämmin ole. Tosin takapäädyn onnistuin löytämään alkuperäisenä korjauspaneelina harresteryhmän kautta. Irto-osia ja peltejä minulla on onneksi jo paljon.Korjauspaloja koriin ei niinkään.

Ruostetta tässä on valitettavan paljon, mutta onneksi aika keskitetysti. Toisaalta taas aika vähän kun on kuitenkin ollut koko ikänsä pohjoismaissa.

Tehtaasta oli 13B, mutta jossain kohtaa se on vaihtunut 12A:han. Tarkoitus olisi joskus talven aikana uudelleenrakentaa se kunhan ensin saa korin laitettua hyvään kuosiin.

Nuo alkupään RX:sät ovat kyllä pompauttaneet hintaansa ihan hyvin. Tosin saksassa oli rx-4 kuukausi pari sitten myynnissä 6600€.
 
Nuo alkupään RX:sät ovat kyllä pompauttaneet hintaansa ihan hyvin.

Joskus 2002-03 kattelin noita RX malleja niin silloin niitä sai alle 5 tonnilla(AUD), alfan 105 oli pari tonnia enemmän :D

https://www.carsales.com.au/cars/results/?offset=12&setype=pagination&q=(And.Service.Carsales._.(Or.(C.Make.Mazda._.Model.RX-4.)_.(C.Make.Mazda._.Model.RX-3.)_.(C.Make.Mazda._.Model.Capella RX-2.)_.(C.Make.Mazda._.Model.RX-5.)_.(C.Make.Mazda._.Model.R100.)))&WT.z_srchsrcx=makemodel


KE70 Corolla on aika suosittu noitten nuorien kaa toki kun itse oli 18-19v niin silloin niihin laitettiin noita SR20DET/RB moottoreita tai periaattessa mihkä tahansa väki yritti tunkea 1JZ/2JZ melkein mihkä tahansa, nykyään LS1 tai toi Fordin 4l Barra turbo :D

Työkaverilla on +400 heppanen 1UZ moottori TA23 celicassa, melkein tyhjäkäynniltä sutii :D
 
Viimeksi muokattu:
Muutaman viikon alla ollut nyt Kian proceed 2019. On kyllä mukava ajaa, sekä hyvät varusteet mätkitty kiinni. Verrokkina vanhana autona audi a3 2014.

FD1E1FD5-FEDD-446A-BAEB-2007D93654EA.JPG
Tuota kävin itsekin ihailemassa. Peräkontti oli vaan vähän pieni meidän käyttöön, mutta kyllä sen kaupanteon päättymisen loppujen lopuksi ratkaisi myyjän hälläväliä -asenne.
 
Itse auton omistaja oli tuossa ylempänä kyllä eri mieltä Dynamicin käyttökelpoisuudesta.

Ja tuntuu tuokin myös hieman hassulta, että autoon on laitettu napista neljä eri korkeutta ja sä ehdotat että läppärillä kymmenen minuutin säädöllä on mukavampi muutella.

Sillä yksilöllä, jolla itse ajelin oli Dynamic VCDS madalluksen jälkeen vielä täysin käyttökelpoinen korkeus.

Itse pärjäsin aivan hyvin säätämällä alustan korkeutta pelkästään napista, mutta totesinpa vain ettei auton palauttaminen alkuperäiseen tai vaikka vähän alkuperäistä korkeammalle ole mikään ihmeellinen temppu, en siis ehdottanut että autoa pitäisi säädellä jatkuvasti VCDS:llä esiasetettujen korkeuksien sijaan.
 
Muutaman viikon alla ollut nyt Kian proceed 2019. On kyllä mukava ajaa, sekä hyvät varusteet mätkitty kiinni. Verrokkina vanhana autona audi a3 2014.

FD1E1FD5-FEDD-446A-BAEB-2007D93654EA.JPG
Kväin tuota katsomassa GT mallina. Tykkäsin ulkokuoresta, mutta jäi häitritsemään liikaa pieniä detaileja tekniikassa ja muussa toteutuksessa (verrokkina 2017 Mersun CLA). Yksi erittäin häiritsevä tekijä oli moottorin feikki äänimaailma, jota ei saanut pois esim. napista. Todella hölmön kuuloinen ja jotenkin epäaito.
Keyless oli huonompi kuin esim. Volvossa ja Mersussa. takakontin mukavuusavaus oli typerä, piti seistä kontin edessä x- aikaa, jotta luukkuu aukeaa, tai painaa nappulasta. HUD-näyttöä ei saatavilla, todella iso miinus. Mittariston ja näyttöjen muokattavuus suppea 2019 autoon. Laatuvaikutelma hieman halvahko ratista ja materiaaleissa sisällä. Peilien ja penkkien muistitoiminto oli muistaakseni hieman alkeellinen. Apukuskin penkeissä ei sähköjä. Oli vielä enemmänkin pieniä asioita, mitä ei saanut edes rahalla kuntoon.

Toki eri hintaluokan autot mihin vertailin (2017 CLA ja 2014 Volvo V60), mutta jo tuossa Volvon 2014 mallissa oli paljon paremmin toteutettuja asioita ja laatuvaikutelma paljon parempi. Olisin hommannut tuon parhaana mallina, eli GT ja ne muutama lisuke mitä olisi saanut ja noilla auton hinta olisi ollut n. 41k€.

Harmi sinänsä, koska ulkonäkö oli jees ja muutenkin Kia on kyllä tullut eteenpäin huimasti.
 
Kväin tuota katsomassa GT mallina. Tykkäsin ulkokuoresta, mutta jäi häitritsemään liikaa pieniä detaileja tekniikassa ja muussa toteutuksessa (verrokkina 2017 Mersun CLA). Yksi erittäin häiritsevä tekijä oli moottorin feikki äänimaailma, jota ei saanut pois esim. napista. Todella hölmön kuuloinen ja jotenkin epäaito.
Keyless oli huonompi kuin esim. Volvossa ja Mersussa. takakontin mukavuusavaus oli typerä, piti seistä kontin edessä x- aikaa, jotta luukkuu aukeaa, tai painaa nappulasta. HUD-näyttöä ei saatavilla, todella iso miinus. Mittariston ja näyttöjen muokattavuus suppea 2019 autoon. Laatuvaikutelma hieman halvahko ratista ja materiaaleissa sisällä. Peilien ja penkkien muistitoiminto oli muistaakseni hieman alkeellinen. Apukuskin penkeissä ei sähköjä. Oli vielä enemmänkin pieniä asioita, mitä ei saanut edes rahalla kuntoon.

Toki eri hintaluokan autot mihin vertailin (2017 CLA ja 2014 Volvo V60), mutta jo tuossa Volvon 2014 mallissa oli paljon paremmin toteutettuja asioita ja laatuvaikutelma paljon parempi. Olisin hommannut tuon parhaana mallina, eli GT ja ne muutama lisuke mitä olisi saanut ja noilla auton hinta olisi ollut n. 41k€.

Harmi sinänsä, koska ulkonäkö oli jees ja muutenkin Kia on kyllä tullut eteenpäin huimasti.

Pieniä lapsosia tosiaan löytyy, mutta verrattuna muihin mitä kävin koeajamassa, niin rahalle sai huomattavasti enemmän vastinetta.
Hudille ei itselle merkitystä, mittaristostakin kiinnostaa vain digitaalinen nopeus näkymä ja tuo "smart" kontin avaus on ihan ok loppujen lopuksi. Pitää tosiaan noin 2sekunttia seisoa luukun takana niin aukeaa automaattisesti.
Ratin nahka tosiaan vähän heikkoa laatua ylhäältä ja alhaalta, mutta keskellä sivuille hyväntuntuinen.

Muokattuvuus tosiaan rahalla aika heikohko. Tuo versio tosiaan gt-line business premium + isommat vanteet ja täysnahka sisusta. Kylkeen lohkolämppäri, sisälämppäri, kitkat vanteilla ja irrotettava vetokoukku ja hinta jäi muutaman touhutonnin alta 40.
 
Pieniä lapsosia tosiaan löytyy, mutta verrattuna muihin mitä kävin koeajamassa, niin rahalle sai huomattavasti enemmän vastinetta.
Hudille ei itselle merkitystä, mittaristostakin kiinnostaa vain digitaalinen nopeus näkymä ja tuo "smart" kontin avaus on ihan ok loppujen lopuksi. Pitää tosiaan noin 2sekunttia seisoa luukun takana niin aukeaa automaattisesti.
Ratin nahka tosiaan vähän heikkoa laatua ylhäältä ja alhaalta, mutta keskellä sivuille hyväntuntuinen.

Muokattuvuus tosiaan rahalla aika heikohko. Tuo versio tosiaan gt-line business premium + isommat vanteet ja täysnahka sisusta. Kylkeen lohkolämppäri, sisälämppäri, kitkat vanteilla ja irrotettava vetokoukku ja hinta jäi muutaman touhutonnin alta 40.
Kuinka paljon säästöä jäi verrattuna GT? GT kuitenkin olisi ollut kohtuu hyvä suorituskyky ja muistaakseni siinä tuli vielä jotakin lisää varusteluun?
 
Kuinka paljon säästöä jäi verrattuna GT? GT kuitenkin olisi ollut kohtuu hyvä suorituskyky ja muistaakseni siinä tuli vielä jotakin lisää varusteluun?
Olisiko noin 3-5 tonnia tullu lisää gt tasoon. Ainut mikä tuossa käsittääkseni tulee tehon lisäksi on ne feikki moottorinäänet kaiuttimista. Itselle teholla ei niinkään väliä, joten en nähny tarpeellisena ottaa isommalla koneella.
Sekä ulkonäköön tulee punaista korostusta ja varmaan myös sisälle valkoiset tikkaukset muuttuvat punaisiksi.
 
Muokattuvuus tosiaan rahalla aika heikohko. Tuo versio tosiaan gt-line business premium + isommat vanteet ja täysnahka sisusta. Kylkeen lohkolämppäri, sisälämppäri, kitkat vanteilla ja irrotettava vetokoukku ja hinta jäi muutaman touhutonnin alta 40.

Itsekin kun uusia autoja kyselin Suomesta niin nopeasti totesin, että jo ihan perusmallit nousi äkkiä hinnaltaan turhan korkeaksi puhumattakaan sitten vähän paremmin varustelluista yksilöistä. Lopulta pihaan tuli aivan uuden veroinen ja 6kk vanha ja 7tkm ajettu Optima farkku phev kaikilla mahdollisilla lisävarusteilla. Hinta jäi reilusti alle 35k€ ja nyt 2500km ajettu ja noin 8 litraa kulunut bensaa kokonaisuudessaan :)
 
Hieno valinta tuo Matsuda! Näitä näkee harvinaisen vähän Suomen teillä, lieneekö se että hintaa on hippaisen liikaa vrt. saman tason VW-kilpailijoihin nähden. Itsellä kokemusta perus Mazda 3:sta ja se on ainakin nätti ja soiva peli. Rengastuksella ilmeisesti aika paljon väliä mitä rengasääniin tulee, koska itseäni ei häirinneet koskaan. Hieno peli.
Kakkosen eli pikkuauton alustalle tehty. Ahdashan tuo on kuin mikä. Itselläkin tuntui, että kuskin paikalla on kaikki vähän liian lähellä. Niin ovi kuin vieressä istujakin. Taakse ei sitten mahtunut enää ketään. Lisäksi äkkiä 30 tonnia kun vähän parempaa varustetasoa ja automaattia ottaa. Viimeisimmässä uudistuksessa kai paransivat äänieristystä niin ei ole enää paha.

CX-30 luulisi muuttavan palettia, mutta hinnathan sen ratkaisee.
 
Ei oma auto mutta vaimon.
Päätti vaihtaa -08 X-trailin hieman isompaan

Pajero

3,2l turbodiesel
Instyle varusteilla, nahkapenkeistä Rockfordin äänijärjestelmään
Mikä ilmastonlämpeäminen :)
 
Öh?? Miksi ihmeessä autoa pestessä ei voisi deactivoida pesun ajaksi ominaisuutta? Ainakin mersussa sen saa kun painaa kaukosäätimestä nappia. Takaisin tulee kun seuraavan kerran avaa oven napista. Mielestäni hieman edistyksellisempää. Vaihtoehtona voi sisältä tietokoneelta laittaa pois jos ei halua pesun ajan pitää. Tai voithan jättää avaimen auton sisälle pesun ajan, miksi se pitäisi taskussa olla jos autoa pesee? Ihmeen vaikeaksi ihmiset saa asiat tehtyä, ei ole minulla rämpsinyt ovet aki/kiinni vaikka kerran kahteen viikkoon pesen auton käsin sis. painepesurin käyttöä. Nappi on todella antiikkinen tekele...

Ehkä ainoa mikä tässä tuntuu vaikealta on sen napin painaminen ja siitä jotkut tekee elämää suuremman kysymyksen. Se kosketukseen perustuva systeemi kun ei kuitenkaan ratkaise, että jollain kosketuksella ne ovet ovat myös lukittava eli yhden painalluksen se vähentää.

Napin haukkuminen antiikkiseksi on taas niin typerää puhetta. Fyysisille painonapeille on edelleen paikkansa autossa ja ne ovat usein käytettävyydeltään valovuoden edellä mitään "hienoja ja uusia" kosketukseen perustuvia ohjaustapoja. Ihan esimerkkinä pelkät kosketusnäytöt tai hipaisunäppäimet muihin auton hallintatoimintoihin. Se fyysinen nappi on mitä luultavimmin vielä kalliimpi toteuttaa kuin se kosketusohjaus.
 
Päivitellään tännekin vähän.
Korihommat etenee tuossa sivussa, kun pohtii teknisiä ratkaisuja ja odottelee osia jenkeistä.

Maskin ja skooppien kanssa pääsee tutustumaan kuiduttamisen ihmeelliseen maailmaan. Skoopit Subarukopiot, maski Maxxlook.
9d5bb8d3c252a6cee199a633657698b0.jpg


Photarisketsailua maskille ja valoille. Valot vaihtuu ledeihin, joten vilkut saattaa myös siirtyä niihin.

218190bdd590e7dedf3f5a799338f939.jpg


018e291a4698fd42bf187455c70a3299.jpg
 
Tuli tuossa männä viikolla huuhtastua tuo akka kolomonen ja todettua että on se vaan melkosen menevä väri tuo estorilblau vaikka ei ihan ykkössuosikki välttämättä ookkaan.

Komia väri on. Nappaa keulasta vielä kilventaustalevy pois niin näyttää sekin hienommalta ;)
 
Mitä? En tiedä mistä autosta on kyse muuta kuin että Mersu. Ilmeisesti niissä on tuollainen nykyään sitten? Näyttää kyllä aika jälkiasenteiselta...
Juu, uudehkolta pikkumersulta näyttää ja niissä tosiaan vakiosoitin/navin ruutu on tuollainen:
mercedes-benz_a_220_d.jpeg
 
"Pikkumersusta" juu, vaikka en tiedä onko tässä CLA SB:ssä varsinaisesti mitään niin pientä. Näitä näyttöjä on kyllä ihan jokaisella merkillä nykyään ja Mersullakin ainakin C-sarjalaisessa, oliko myös E:ssä...?
Minusta todella hyvä, paljon parempi kuin entisajan upotetut pikkunäytöt jotka hukkuu liian alas piiloon. Toimiikin moitteetta ja jos joku tuon haluaa mukaan niin vieköön, ilman kyseistä autoa tuolla tee mitään.

Jos sitä ei jaksa tuijotella, niin saa toki himmennettyä tai sammuttaa ilman vaikutusta toimintoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: mol
Tälläsellä 2017 ST-Line Focuksella nyt ~2tkm takana ja ei valittamista. Takuuseen kerkes jo mennä lambda-anturi + laatikon lisäpumppu start/stop varten joka pitänee seuraavassa huollossa pyytää ottamaan tietokoneella pois käytöstä muutenkin. Turhake.
Kännykkä aika ikävästi prosessoi kuvan / tuo väri auringonpaisteessa vähän hankala kuvaamisen kannalta.

P.S. Parisen viikkoa sitten tuli laitatettua Cartecin Ceramic Guard + etusivuihin 55% kalvot.


 
Mites foordin voimalinja ja tekniikka? Aika hurjalta vikalista kuulostaa noin uuteen autoon.
Tuota punaista väriä kannattaa kyllä huoltaa, joten pinnoite varmasti hyvä valinta.
 
Mites foordin voimalinja ja tekniikka? Aika hurjalta vikalista kuulostaa noin uuteen autoon.
Tuota punaista väriä kannattaa kyllä huoltaa, joten pinnoite varmasti hyvä valinta.

1.0 Ecoboost 125hv automaatilla. Otin rohkeasti kokeiluun vaikka ei olekkaan hirveästi aikaisempaa kokemusta näistä uudemmista ahdetuista pikkukoneista eikä tässä nyt mitään valittamista ole ollut näillä ajoilla ainekaan, varsin jouhevasti toimiva kombo.
Jos nyt jotain sanottavaa, niin ehkä aavistuksen hitaanlainen loota kulma-ajossa joskaan ei mitenkää häiritsevästi mutta toisinaan lyö vähän turhan pientä vaihdetta kun jarrutuksen jälkeen jatketaankin matkaa pysähtymättä.

Viosta en osaa sen tarkemmin raportoida tai huolestua, mutta lambda vaihdettiin koska antoi vikakoodin (toimi, mutta hitaasti) ja sen jälkeen toiminut moitteetta. Vaihteiston lisäpumppu mikä lie, havaittiin siinä samassa kun sanoin ettei start/stop toimi. Vahinkoa ei ollut tapahtunut, ei vain tuo ominaisuus toiminut.
Onneksi kaikki moinen menee takuuseen ja laajennettu takuu (5v) kattaa koko sen ajan mitä kyseistä autoa tulen tod.näk.pitämään.

Toi on yks niistä harvoista autoista joissa pidän tuosta väristä ja herkkähän se tuntuu olevan kun pohjamaalinakin käytetty valkoista niin kiveniskemät näkyy aika räikeästi. Mutta pinnoituksen yhteydessä maalipinta myllytettiin ja kiveniskemät korjattiin suurilta osin eikä niitä hirveästi vielä ollutkaan. On muuten huikea muutos kyseisellä käsittelyllä kun mikronaarmut saatiin pois, maalipintaan tuli kiiltoa ja syvyyttä isosti. Ja se puhtaanapidon helppous...

Kaiken kaikkiaan erittäin tyytyväinen ainekin vielä kun ns. "honeymoon" jatkuu.
 
Taas vaihteeksi Audia alle:

14713218.jpg


3.0 TDI quattro automaattina. S-line sisä- ja ulkopaketit, Boset jne. ja suunnilleen kaikki tuntuisi toimivan. Josko tällä hetken nyt viitsisi ajella, vaikka verot onkin jokseenkin suolaiset.

Pitäisi löytää jostain bluetooth-pulikka, jolla saisi musiikit kuulumaan kännykän kautta. Tässä ilmeisesti MMI 2G High eli värinäytöllinen ja navillinen versio radiosta. Onko jollain vinkata halpaa ja hyvää viritystä?
 
Hanki väylään kytkettävä audi AMI cd vaihtajan tilalle / rinnalle ja kaikki toimii kuten pitää. Ei tosin halpa
 
62542388_10157426604338914_4721787814297993216_o.jpg


Minun CLK mersu, 119tkm ajettu, ei ruostetta, 18" vanteet, olettaisin että 430 mallista. Auto on vuosimallia 2000, facelift malli. 3.2l V6 automaatti ja melkoisen kova alusta ja matala, ihan hyvä ajaa kunhan tie on tasainen ja kutosessa on kauniit äänet eikä edes kuluta kovin paljoa.

Aika paljon on kyllä ollut tottumista autoon, kun ei ole mersua ollut aikaisemmin. Kaikki on ihan omaa logikkaansa näissä autoissa, mutta hiljalleen olen tottunut ja esim löytänyt jo hyvä ajoasennon, joka on aina itselleni iso ongelma autosta riippumatta. Takaluukun lukko on tosin melkoisen nirso, olen akun plus kaapelin joutunut irroittamaan nyt 2 kertaa, kun (sähkö)lukko on mennyt jumiin, mutta aina se resetillä on lähtenyt. Muita laittamisen kohteita on uusi tuulilasi ja kulmien säätö, mutta muuten se on aika moitteettomassa kunnossa ollakseen 19v vanha auto.
 
tuollainen odottelee tallissa kevään kesärengaskelejä. Ans kattoo meeneekö kattastuksesta läpi ekalla.

IMG_20181219_120640.jpg

Meni läpi katastuksesta. Toki jarrut tehtynä ja valot kunnostettuina.
Kiva peli kurvailla ja jostain syystä tytöt tykkää...
 
Pitäisi löytää jostain bluetooth-pulikka, jolla saisi musiikit kuulumaan kännykän kautta. Tässä ilmeisesti MMI 2G High eli värinäytöllinen ja navillinen versio radiosta. Onko jollain vinkata halpaa ja hyvää viritystä?
Itse ostin S8:iin sellaisen mini iso-paikkaan cd-vaihtajan liittimen tilalle menevän mokkulan. Laite ottaa virran suoraan radiosta, maadoitusjohdon ruuvasin kiinni radion runkoon. Eli ei tarvinnut tehdä muuta kuin ottaa cd-vaihtajan piuha irti radiosta, lykätä bt-piuha kiinni ja maadoitusjohto.

Ainoa bugi hommassa on, että jos radion laittaa päälle ennen kuin auto on päällä, ääni ei kuulu. Eli radio pitää muistaa aina sammuttaa ja käynnistää erikseen. Täytyy kokeilla joskus ottaa takakontin 6cd vaihtaja irti ja katsoa, auttaisiko se asiaan.


Mukana tuli radion irroitusrautoja 2kpl, mokkula, ja mini-iso johtopaketti jos sellaiselle olisi ollut tarvetta (ei ollut). Hinta amazonista oli 30€: https://www.amazon.de/gp/product/B0774VPZYN/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Itse ostin S8:iin sellaisen mini iso-paikkaan cd-vaihtajan liittimen tilalle menevän mokkulan. Laite ottaa virran suoraan radiosta, maadoitusjohdon ruuvasin kiinni radion runkoon. Eli ei tarvinnut tehdä muuta kuin ottaa cd-vaihtajan piuha irti radiosta, lykätä bt-piuha kiinni ja maadoitusjohto.

Näissä vähän uudemmissa MMI-vehkeissä järjestelmä on vähän monimutkaisempi, eikä koko radiota ole käytännössä edes missään käsillä; on vain ohjausnamikat vaihdekepin vieressä ja näyttö kojetaulussa. Sen lisäksi siellä on optista kaapelia yms seassa. Joku tällainen sinne kävis, mutta ihan suorilta en viitsi noin kallista tilata, jos jostain löytyisi edullisempaakin ratkaisua.
 
Niinpä tietysti. Harmi kun bluetoothia ei ole vakiona, se nimittäin tekee musiikin kuuntelusta paljon helpompaa.
 
Itseasiassa bluetooth löytyy jo vakiona siten, että puhelut toimii auton järjestelmän kautta. Se ei vaan tue just musiikin toistoa, mihin olisi tarvetta.
 
Vihdoin illan cruisailun yhteydessä itsellä yli 10tkm täyteen ST:llä ja tuli kyttiä pysähdyttyä odottelemaan (rattis josta kuvamateriaalia mutta eipä tullut ilmeisesti tarvetta kun ohi ajelivat pysähtymättä mahdollisesti rattiksen kotiosoitetta kohti tms) ja pakko oli napsia ajelulta kuvaakin. On se vaan pirun hauska kippo vaikka vasta nyt alkaa kilsoja saada työpaikan takia enemmän hupiajon lisäksi. Ja tietenkin oikeaoppisesti katto auki ja ikkunat auki kesäillassa.

IMG_20190619_213715.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Vihdoin illan cruisailun yhteydessä itsellä yli 10tkm täyteen ST:llä ja tuli kyttiä pysähdyttyä odottelemaan (rattis josta kuvamateriaalia mutta eipä tullut ilmeisesti tarvetta kun ohi ajelivat pysähtymättä mahdollisesti rattiksen kotiosoitetta kohti tms) ja pakko oli napsia ajelulta kuvaakin. On se vaan pirun hauska kippo vaikka vasta nyt alkaa kilsoja saada työpaikan takia enemmän hupiajon lisäksi. Ja tietenkin oikeaoppisesti katto auki ja ikkunat auki kesäillassa.

IMG_20190619_213715.jpg
Heh, tätä lukiessa jo luulin, että olit pitänyt "liian hauskaa" ST:llä ja jäit vapaaehtoisesti odottamaan kyttiä :D Mieluisalla autolla sitä ajelee ihan huvikseenkin, niin ei varmaan harmita että nyt tulee kilsoja enemmän? Itsellä tulee tuo 10tkm jo 3 kuukaudessa, niin on hyvä tekosyy panostaa autoon enemmän :rofl:
 
Heh, tätä lukiessa jo luulin, että olit pitänyt "liian hauskaa" ST:llä ja jäit vapaaehtoisesti odottamaan kyttiä :D Mieluisalla autolla sitä ajelee ihan huvikseenkin, niin ei varmaan harmita että nyt tulee kilsoja enemmän? Itsellä tulee tuo 10tkm jo 3 kuukaudessa, niin on hyvä tekosyy panostaa autoon enemmän :rofl:
Joo ei sentään :D. St onneksi lentää aika hyvin tutkan alla kun ei tuo eroa St-linestä ulkoisesti juuri mitenkään.

Ja juu kyllä sitä työpaikan sijainnin vuoksi tuli ennen mallia vitusti enemmän kilsoja. Sitten vaihtui työmatka keskustaan ja auto jäi huviajeluille ja kaupassa käyntiin. Mutta nyt pääsee taas omalla autolla töihin vuoden tauon jälkeen niin alkaa kertyä taas.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
259 542
Viestejä
4 510 848
Jäsenet
74 416
Uusin jäsen
yeeyeeyee

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom