Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Ei tollanen uus, puhdas rengas sitä penkkiä kuluta edes sitä vertaa ko satakilonen perse.
 
Näyttää kyllä aivan käsittämättömältä ratkaisulta, putkistoa ei varmaan ollut mahdollista muokata?

Ei, koska pakosarjat on pitkät ja loppuu juuri tuohon pukin eteen. Tietenkin tuohon voisi teettää kokonaan uuden tuen, mutta nykyinen ratkaisu on riittävän jäykkä, eikä ulkonäöllä ole tuolla väliä.

Yhtä paljon ihmettelin että kuskataan renkaita nahkapenkeillä ilman sen kummempia suojia?

Puhdas ja pehmeä kumi tuskin kuluttaa penkin nahkaa senkään vertaa, kuin oma perse.
 
möin ton aikasemman postauksen loppusyksystä ostetun mustan joskus vajaa kuukaus sitten hyvällä hintaa ja kävin ostamassa just samanlaisen ja jäi hyvä nelinumeroinen summa värinvaihdosta vielä käteen...tosin musta oli siistimpi väri mutta eiköhän tälläkin ajele kesän.

Minullakin oli joskus Tigra... Tosin vanhaa mallia niin ei ollut avo... Hauska laite oli silti.
tigra_003.jpg
 
4 autoa löytyy tällä hetkellä.

2 on ajossa.

Opel Corsa OPC 2016 ja Ford Mondeo ST200.
Corsa_OPC_009.jpg


Fordista ei taida olla kuvaa nyt...



Tallissa odottaa huomiota 2 autoa.

Opel Signum 2.0t 2003
signum_p01_015.jpg


Nissan 200sx S14 1994
s14_p08_053.jpg

s14_p08_052.jpg
Vähän ohi mutta jäi kiinostamaan et paljonko moiselle "pihatielle" tuleepi hintaa? Nissanin kuvista.
 
Tuollaista jeeppiä on tullut haaveiltua itse myös kovasti, mutta virallisen maahantuonnin puute on hidastanut hommaa, kun käytettyä autoa ei periaatteesta halua ja ulkomailta uutena tuonti taas kuulostaa kovin vaikealta idealta.

Todella komea peli!
 
Se on jo puukotettu, Pedalbox oli kyllä rehellisesti aika turha ostos.

Tänään tuli ostettua R8:lle kaveriksi vähän erilainen peli. Eli Jeep Wrangler JKU 2012. Tulee vielä jonkun verran laittoa että saa mieleiseksi.

_small.jpg


_small.jpg

Jenkkiukkona kiinnostuin. Nätti on, minkälaisia muutoshommia tulossa? Millä motilla moinen on? Ja toki vaadin saada sisäkuvia, konehuoneesta yms!
Minkäslaisessa hintahaitarissa liikutaan tämmösen erikoisemman Jeepin kanssa?

Ulkonäkö hivelee omia silmiä, vähän tulee HMMWV eli Humvee fibat, hyvällä tavalla.
 
Jenkkiukkona kiinnostuin. Nätti on, minkälaisia muutoshommia tulossa? Millä motilla moinen on? Ja toki vaadin saada sisäkuvia, konehuoneesta yms!
Minkäslaisessa hintahaitarissa liikutaan tämmösen erikoisemman Jeepin kanssa?

Ulkonäkö hivelee omia silmiä, vähän tulee HMMWV eli Humvee fibat, hyvällä tavalla.

Vaihdan etu ja takapuskurin, kaaret ja sitten heitetään uutta osaa alustaan jotta kaikki on tiptop. Laitan kuvia kun saan auton, on vielä laivamatkalla Saksasta.

Hinta oli 22500€ Saksassa (löysin melko halvan yksilön). Kyseessä on 2012, 130tkm, 2.8 CRD koneella. Malli on paras/kallein varustelutaso, eli Rubicon, joka on pitäisi olla suoraan offroad valmis. Veroja odottelen johonkin 5-10ke väliin. Suomessa veikkaisin tämän hinnaksi jotain 40k€ päälle.
 
Ei tollanen uus, puhdas rengas sitä penkkiä kuluta edes sitä vertaa ko satakilonen perse.
Et vissiin ole nähny kuminjälkiä nahkapenkissä? Kovin kauaa tollasen renkaan ei tarvitse olla penkillä niin siitä imeytyy jotakin nahan huokosiin. Ihan samalla tapaa kuin omat näpit tummuu kun sitä aikas pitelet. Mersuissa taitaa tosin olla mb texiä tai articoa nahat suurimassa osassa niin ei niihin kyllä samalla tapaa tartukaan kuin oikeaan nahkaan.
 
No asumaanko ne renkaat sinne jakkaralle jäikin, mä en ainakaan omassa preeemiunvolkkarin ihan nahkaisessa takapenkissä nää jälkiä viime viikkosesta suurehkojen misukan pilot sport cuppien rapeen sadan kilsan matkustamisesta. Toki se jakkara on mustempi ko politiikon mieli, mut kaipa siinä jotain jälkee pitäis sit näkyy.
 
Mersuissa taitaa tosin olla mb texiä tai articoa nahat suurimassa osassa niin ei niihin kyllä samalla tapaa tartukaan kuin oikeaan nahkaan.

MB-Texiä käytetään standardina alemman luokan malleissa, ainakin C, E, M ja SLK.

S:n ja kyseisen rengaskuljettimen CL:n penkit on vakiona aitoa nahkaa.

Jos jotain jälkiä jostain jää, niin sitten putsataan ja fiksataan. No big deal.
 
Hyvinkin eksoottinen Ford Mondeo 1,6 EcoBoost Titanium M6 Wagon vm. 2013 löytyy tällä hetkellä. Tällä mennään niin kauan kunnes meidän kahden apinan varusteisiin ei kuulu kuravaatteet taikka kunnes vaatteiden kosteus/kura/hiekka/ruoka - pitoisuus on alle 10%. Myös suurin osa ulkona olemisesta tulee heidän suorittaa jotenkin muuten kuin könyämällä paikoissa ja penkin potkiminen ei saa olla enää luontainen vaisto.

Ja kun tämän tyyliset taidonnäytteet ei ole enää arkipäivää.

1180AEA7-E2CD-46C4-8C97-B691B6291CEC.JPEG



Sitä päivää odotellessa :swaiting:
 
golf.jpg
Muilla täällä helevetin hienoja autoja, mutta minä olen tyytyväinen tähän ostokseeni kun ostin 190tkm ajetun "järkipelin" kahella tonnilla kun edellinen (Corolla) meni jo sen verran huonoon kuntoon. :tup:

Milläs motilla? Kaverilla on vastaava yli 600k ajettu 1.9TDI. Hämmentävän kestävä ja taloudellinen.
 
1.6 bensalla mennään. Dieseliä en tohtinut ottaa ja toi 1.6 passaa itselle mainiosti työmatka-autoksi.
 
1.6 bensalla mennään. Dieseliä en tohtinut ottaa ja toi 1.6 passaa itselle mainiosti työmatka-autoksi.
Itsellä on kanssa yksi samanlainen tuossa pihassa. Näissä on jo (tai voi olla) yllättävän paljon varusteita, kuten automaattipyyhkijät. Muita hyviä ominaisuuksia on esim lasiset umpiot, niin eivät mene ajan saatossa yhtä huonoiksi kuin muoviset. Huono puoli on 1,6 bensan janoisuus, samanikäinen Audi A6 1,8T vie meillä suunnilleen saman verran kuin tuo golffi.
 
Itsellä on kanssa yksi samanlainen tuossa pihassa. Näissä on jo (tai voi olla) yllättävän paljon varusteita, kuten automaattipyyhkijät. Muita hyviä ominaisuuksia on esim lasiset umpiot, niin eivät mene ajan saatossa yhtä huonoiksi kuin muoviset. Huono puoli on 1,6 bensan janoisuus, samanikäinen Audi A6 1,8T vie meillä suunnilleen saman verran kuin tuo golffi.
Juu kyllä ton saa kuluttamaan vaikka pieni kone onkin. Nyt näyttää 6,8l/100km tuo pidemmän ajan mittaus tuossa työajossa joka on suurimmaksi osaksi kuitenkin maantieajoa. Edellinenkin auto oli 1,6 mutta se olikin vanha Corolla joka kulutti yli 10l/100km joten tämäkin tuntuu jo luksukselta :rofl: Löytyy sporttisisustaa ja muuta, mutta vakkari puuttuu varusteluista. :confused2:
 
Juu kyllä ton saa kuluttamaan vaikka pieni kone onkin. Nyt näyttää 6,8l/100km tuo pidemmän ajan mittaus tuossa työajossa joka on suurimmaksi osaksi kuitenkin maantieajoa. Edellinenkin auto oli 1,6 mutta se olikin vanha Corolla joka kulutti yli 10l/100km joten tämäkin tuntuu jo luksukselta :rofl: Löytyy sporttisisustaa ja muuta, mutta vakkari puuttuu varusteluista. :confused2:
Meillä kuluttaa kyllä yleensä yli 8. Tiedä sitten onko meidän omassa jotain vikaa.. Ja kyllä vakkari löytyy!
 
Muistakaa noissa kulutuksissa ilmapaineen vaihtelu ja siitä johtuva pieni heittely. Tarttee nyt litrasta vääntää että jotain vikaa.
 
Muistakaa noissa kulutuksissa ilmapaineen vaihtelu ja siitä johtuva pieni heittely. Tarttee nyt litrasta vääntää että jotain vikaa.
Raskas mutta köyhä kuski vai miten se nyt meni:rofl: Ei tartte litrasta vääntää, oikeassa olet. ps. JPAK autossa aika ison näköiset vanteet, itse en 16" isompaa kyllä haluaisi ajomukavuuden nimissä laitta. 15" on aika passeli.
 
Raskas mutta köyhä kuski vai miten se nyt meni:rofl: Ei tartte litrasta vääntää, oikeassa olet. ps. JPAK autossa aika ison näköiset vanteet, itse en 16" isompaa kyllä haluaisi ajomukavuuden nimissä laitta. 15" on aika passeli.
Itse kun laitan Volvon koukkuun kuomullisen peräkärryn niin kulutus nousee 20 litraan motarilla ja silloin vaihdan ajotietokoneen kanavaa kulutusmittarilta lämpötilamittarille :vihellys:
 
Raskas mutta köyhä kuski vai miten se nyt meni:rofl: Ei tartte litrasta vääntää, oikeassa olet. ps. JPAK autossa aika ison näköiset vanteet, itse en 16" isompaa kyllä haluaisi ajomukavuuden nimissä laitta. 15" on aika passeli.
Joo noi kesävanteet on nyt 17" oli pakko ottaa kun niin halvalla sai vaikka 16" etsinkin. Eipä noi vielä ajomukavuudessa ole näkynyt ;)
 
mun käyttis ollu tän talven....halpaa ajoa ollu. verot + vakuutus noin 300e vuosi yhteensä ja autokin makso 700e viime vuonna alkukesästä.
270k mittarissa mutta vielä menee täysillä kun on tojotan perusvarmaa tekniikkaa.
yhden kerran laitoin lohkolämppäriin koko talvena ja toi oli kun oli 25 astetta jo pakkasta...olis se käyntiin lähteny kun 20 asteen pakkasessakin hörähti nopeemmin käyntiin kun lämpimällä koneella.

en tarvii kun käytännössä kaupunkiajoa niin tommonen on passeli talveks ja viikon päästä leimalle ja sitten seisomaan kun otan kesäauton alle.
Peugeot_107.jpg
 
mun käyttis ollu tän talven....halpaa ajoa ollu. verot + vakuutus noin 300e vuosi yhteensä ja autokin makso alle donan.
270k mittarissa mutta vielä menee täysillä kun on tojotan perusvarmaa tekniikkaa.
yhden kerran laitoin lohkolämppäriin koko talvena ja toi oli kun oli 25 astetta jo pakkasta...olis se käyntiin lähteny kun 20 asteen pakkasessakin hörähti nopeemmin käyntiin kun lämpimällä koneella.

en tarvii kun käytännössä kaupunkiajoa niin tommonen on passeli talveks ja viikon päästä leimalle ja sitten seisomaan kun otan kesäauton alle.
Peugeot_107.jpg

Mikä kesäauto?
 
Muistakaa noissa kulutuksissa ilmapaineen vaihtelu ja siitä johtuva pieni heittely. Tarttee nyt litrasta vääntää että jotain vikaa.
Aiheellisempaa olisi ottaa huomioon, että tuon korimallin keulalla on ainakin kahta eri ykskutosta. 101 hp ja uudempi 105 hp malli. Vanhempi vie 8 litraa, kun uudempi menee alle 7:llä
 
Välillä ärsyttää kun omassa kinnerissä ei saa ovia edes lukkoon ennen kuin ne on kaikki kiinni, mutta nyt ei enää ärsytä niin paljoa :D
Oma onneksi tööttää jos ei kiinni niin ei missaa :D. Ärsyttävä mutta sit taas näköjään ihan hyvä olla :D
 
Puunasin autoa ja ihmettelin kaikkia pintavaurioita. Osaa olla pölyistä ulkona. Huomiselle jäi vielä kumitiivisteiden sively kuminhoitoaineella.

DXT11909_pieni_1920px.jpg


DXT11910_pieni_1920px.jpg


DXT11912_pieni_1920px.jpg


DXT11914_pieni_1920px.jpg


DXT11917_pieni_1920px.jpg


DXT11920_pieni_1920px.jpg


DXT11922_pieni_1920px.jpg


DXT11925_pieni_1920px.jpg

Et haluais vaihtaa tuota 1999 Cadillac Seville STS:ään? :D
No ei vaan, eipä se ole vaihtokunnossa edes nyt, maski ja puskuri otti jouluna pienehkön persekosketuksen...

Helevetin nätti Audi kyllä, hyvällä pidolla ollut selkeästi. Mimmoset kesävanteet sulla on tuohon?
 
Et haluais vaihtaa tuota 1999 Cadillac Seville STS:ään? :D
No ei vaan, eipä se ole vaihtokunnossa edes nyt, maski ja puskuri otti jouluna pienehkön persekosketuksen...

Helevetin nätti Audi kyllä, hyvällä pidolla ollut selkeästi. Mimmoset kesävanteet sulla on tuohon?

Mukana tuli 9x20" mutta en tykännyt niiden tarjoamasta kyydistä. Hommasin 8,5x18 borbet blx:t, kuvassa 3d-rendaus vanteista pari pykälää uudemman Audin kanssa:

borbet%20blx.jpg


Orggis vanteita en raatsinut ostaa uutena (2000€+), eikä käytettynä löytynyt hyväkuntoisia orggisvanteita tähän hätään.
 
Tällä hetkellä ajossa olevat menopelit luotettavuus -ja hintajärjestyksessä halvimmasta kalleimpaan sekä samalla vanhimmasta uusimpaan. Hienosti Samsung:n kamera näköjään on vaikeuksissa peilaavan pinnan kanssa.

FB_IMG_1546524278232.jpg

20190407_191141.jpg


pyora.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tällä hetkellä ajossa olevat menopelit luotettavuus -ja hintajärjestyksessä halvimmasta kalleimpaan sekä samalla vanhimmasta uusimpaan. Hienosti Samsung:n kamera näköjään on vaikeuksissa peilaavan pinnan kanssa.

FB_IMG_1546524278232.jpg

20190407_191141.jpg


pyora.jpg

S124 saa aina peukkua :tup:
 
Testisovitus.
Hyvin istuu, mitä nyt tulee 5cm kaaresta ulos takana. Pientä levikehommaa luvassa.

f1487db90690c724455142912dd5217f.jpg

09b37a1e058a55ad49e3b18fbe6c2aa0.jpg


Perää joutuu hieman nostamaan, ja keulaa mahdollisesti vähän laskemaan.

50b14f72a7838bd79410aa2bbc51c843.jpg


4c08d5718edb6ac2c2ca4f5eb956bb2f.jpg


On siinä vähän eroa vanin perusrengastukseen.

43c6cfc18b46d05e16aa1918a894a3b0.jpg
 
Jotenkin tuo sisusta näyttää "huono" laatuselta..? Takapenkeilläkin tuo etuosa, johon pohkeet osuu on kulunut kuvien mukaan.
Siis ainakin kuvissa, ettei olis alkuperäisten penkkien päällä joku nahkapäällinen?
Muutenkin takapenkeistä tulee mieleen joku motonetin istuinpäällinen, jotenkin "lörpähtäneen" näköinen.

Huonosti pidetty ja siksi ihan kulahtanut koko sisusta. Ruostettakin näyttää olevan, eli perus volkkari...
 
Advanit näyttää vuosi vuodelta paremmilta kun ikää tulee. Eikö noi kannattaisi talvella kuntoon laittaa niin pääsee kesällä tyrkkäämään huoletta?

Muuten oikein ajan hengen mukainen rassi mutta toi hoonigan tarra on kyllä vähän jonne...
 
Advanit näyttää vuosi vuodelta paremmilta kun ikää tulee. Eikö noi kannattaisi talvella kuntoon laittaa niin pääsee kesällä tyrkkäämään huoletta?

Muuten oikein ajan hengen mukainen rassi mutta toi hoonigan tarra on kyllä vähän jonne...

Kiitoksia :) Advanit saavat ehkä tänäkesänä huollon ja maalauksen mikäli kaveri kerkeää omilta vannehommiltaan tekemään. Pientä kiveniskemää ja lakkavikaa löytyy, mut ei tosiaan mitään vakavaa. Tarrat varmaankin irrottelen poikkee kun alkaa tää jonneikä olla ohi. Tul n. 7 vuotta sit laitettuu kun omistin tarakoneen millä noita pysty tekemään.
 
Kesä lähestyy ja kukkaro tyhjenee. Pääsee taas laittelee tota omaa harrastetta eteenpäi. Tällekesälle ois kytkimen vaihtoo, jakohihnan vaihtoo ja hydraali käsijarrun asennusta.

Kilven paikkaa on optimoitu tien varrella olevien telkänpönttöjen takia? Onko tuo ratakäyttöön, kun silmämääräisesti ei pääse katukivetyksen tai hidastetöyssyn yli, ei taida tavallinen tunkkikaan kelvata?
 
Kilven paikkaa on optimoitu tien varrella olevien telkänpönttöjen takia? Onko tuo ratakäyttöön, kun silmämääräisesti ei pääse katukivetyksen tai hidastetöyssyn yli, ei taida tavallinen tunkkikaan kelvata?

Nurmikko hämää tossakuvassa, kyllä tolla korkeudella vielä hidastetöyssyjen ja korotetujen jalkakäytävien yli pääsee ilman et pohjaan raapii. Alunperin pakoputki otti hieman osumaa, mut putken uudelleenrakennuksen ja n. 5cm noston jälkeen ei enää raapinut. Normaali tunkki ei mee alle eestä ennenku auton ajaa lankkujen päälle et nousee hieman ylemmäs mut sen parin minuutin kikkailun jaksaa tehä :) Takapään pystyy ilman lankkuja nostaa matalalla tunkilla perämurikan kohdalta. Radalla oon vaa parikertaa käyny tolla leikkimässä, mut kadulla ajeluun toi on pääpiirteittäin tehty. Kilven paikka tul vaa ulkonäkösyistä vaihdettuu toho alalippaan kiinni, mut toki hiukan helpottaa myös peltipoliisien varalta.
 
Tuli tuohon vaimon Paroniin laiteltua uudet kesäkumekset alle. Samalla siinä sitte siistin niitä alk.peräsiä aluvalsseja ja maalasin ne kullan värisiksi. Mattalakka lopuksi pintaan.
Ihan näkönenhän siitä tuli. :cool:

index.php


OT. Aiemmin keväällä tein tommosen lihasvoimalla toimivan rengaskoneen. Romuraudasta tehty muuten paitti ostin ebaystä ton oikean "duckheadin". Hyvin tuolla vaihtuu kotioloissa kumit vanteille.

index.php
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 438
Viestejä
4 496 044
Jäsenet
74 206
Uusin jäsen
Taru.nen

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom