Omat autot -esittelythread! (KESKUSTELUA VAIN ESITELLYISTÄ AUTOISTA!)

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JesseV
  • Aloitettu Aloitettu
Kuukausi sitten vaihtu Octavia 9 vuotta uudempaan Octaviaan. Hinku 4-vedolle ja webastolle tuli liian kovaksi. Alle 2 viikkoa kerkesin tutustua ennenku piti töihin lähteä. Ensi viikolla jatkuu tutustuminen. Ensi vaikutelma oli hyvä.

IMG_20190426_134110.jpg
 
Tässä taitaa olla taas yhtä montaa mielipidettä kuin p*rsreikiäkin, itse en suurta määrää varusteita arvosta ainakaan käytettyä ostaessa. Vähemmän hajoavaa tavaraa, ja jos jotain on korjaamatta niin parempi ilman sellaista kun viallisena myydessä. Omasta katsoin täydellisen varustelistauksen vasta myynti-ilmoitusta varten, monta nappulaa lienee jäänyt koskematta 6 vuoden aikana... Auton ajo-ominaisuuksilla taas itselle on väliä, mukavuutta tuovat lisävarusteet eivät ole tärkeitä koska en mukavaa autoa ole ylipäätänsäkään ole ollut hankkimassa.
 
Kuukausi sitten vaihtu Octavia 9 vuotta uudempaan Octaviaan. Hinku 4-vedolle ja webastolle tuli liian kovaksi. Alle 2 viikkoa kerkesin tutustua ennenku piti töihin lähteä. Ensi viikolla jatkuu tutustuminen. Ensi vaikutelma oli hyvä.
Victory Racing Sport. Onko nuo jo hiljasia maantiellä? Aikanaan teki mieli mk2 rs Octaviaa, olisi ollut edullinen ja tilava mutta aivan järkky meteli moottoritiellä joten piti katsella muita vaihtoehtoja.
 
Victory Racing Sport. Onko nuo jo hiljasia maantiellä? Aikanaan teki mieli mk2 rs Octaviaa, olisi ollut edullinen ja tilava mutta aivan järkky meteli moottoritiellä joten piti katsella muita vaihtoehtoja.
Ei ole. Tuossa on kesärenkaat 235/35R19 ja motarilla meteliä kyllä löytyy, jollakin fiksummalla rengastuksella voi olla vähän parempi, mutta hiljaisempia varmaan löytyy markkinoilta paljon. Koneen ääni tuossa ei juurikaan kuulu sisään edes hiljasilla nopeuksilla vaikka diesel onkin. Itselle tuo melu ei niin suuri vaatimus ole kun rocki raikaa ajaessa kuitenkin. Jonkun verran tuossa saattaa meteliä myös lisätä lasinen panoraamakatto, kova lasi pinta vs. hieman eristetty peltipinta.
 
Voortin jälkeen Volkkaria kokeiluun. Alunperin oli suunnitelmissa vähänajettu uuden korimallin Polo, mutta isompi kone ja lisävarusteet maksaa niin paljon että sillä rahalla saa samanikäisen ja paremmin varustellun Golffin.

golf.jpg
 
Kaikkine varusteineen ja toisien vanteiden kanssa 45 ja 50 väliin.
 
A5 vaihtui 2010 vuosimallin A6 Allroadiin helmikuussa. Ilma-alustassa aina riskinsä, mutta on kyllä mukava peli ajella, jopa noilla 20" vanteilla. Alustaa on säädetty VCDS:llä alemmas, kuvassa comfort asennossa.

IMG_20190507_145311_713.jpg
Jos tuo on mallia comfort niin millaiselta näyttää dynamic? :jd:
 
Jo jokin aika sitten vaihtui Toyotan hybridi Mitsun plugariin. Ei tällä kovin kummoisia ajonautintoja saa aikaan, mutta sähköllä on silti kiva päästellä menemään. Viime tankilla käynnistä jo reilusti yli kaksi kuukautta. Melkein päivittäin tulee akku ajettua tyhjäksi. Eli juuri passeli omiin ajoihin. Tilojen puolesta myös riittävä, saa rattaat ja koiran takakonttiin.

Mitsubishi Outlander PHEV -14

IMG_20190525_082511_3.jpg
 
Jatketaan Mitsulla.
Capture.JPG


Meillä tulee kilometrejä sen verran, ettei ihan kokoajan pääse sähköllä. Mutta keskikulutus alkaa menemään jo alle 4l/100km. Pääsee talvellakin omaan pihaan vaikka olisi hieman lunta tullut. Ja näkee penkkojen yli.
 
Jos tuo on mallia comfort niin millaiselta näyttää dynamic? :jd:

Vähän vielä matalemmalta :D meneekö se nyt jotain 10mm silloin vielä alemmaksi. Ei ole kyllä enää mikään nautinto ajella kun jouset ovat niin tyhjät ja iskarit jäykemmät siinä asennossa. Pitäisi käydä josku koodaamassa vähän ylöspäin niin voisi dynamicillakin ajella.

edit. tuossa taitaa olla kuva dynamic-asennossa
IMG_20190428_174616.jpg
 
Vähän vielä matalemmalta :D meneekö se nyt jotain 10mm silloin vielä alemmaksi. Ei ole kyllä enää mikään nautinto ajella kun jouset ovat niin tyhjät ja iskarit jäykemmät siinä asennossa. Pitäisi käydä josku koodaamassa vähän ylöspäin niin voisi dynamicillakin ajella.

edit. tuossa taitaa olla kuva dynamic-asennossa
IMG_20190428_174616.jpg

Menee 15mm alemmaks, sama laitos itsellä vähän vaan vanhempana (2007).

Dynamic 125mm
Comfort 140mm
Allroad 175mm
Lift 185mm

Varmasti tulee mukavampi ajettava kun laittaa vakiokuntoon. Itse ajelen pelkästään comfortilla.
 
Menee 15mm alemmaks, sama laitos itsellä vähän vaan vanhempana (2007).

Dynamic 125mm
Comfort 140mm
Allroad 175mm
Lift 185mm

Varmasti tulee mukavampi ajettava kun laittaa vakiokuntoon. Itse ajelen pelkästään comfortilla.

Ei tuollainen tavallinen C6-koppainen A6:nen 3.0TDiQ ollut mitenkään huono ajettava, vaikka sitä vähän ( noin 30 mm ) VCDS:llä viilasikin alemmaksi.
Meni kesällä todella mukavasti kaikilla teillä, vaikka alla olikin 19" rengastus.
 
Luulisi olevan järkevämpää pitää vakiokuntoisena ja ajaa Dynamicillä kuin se, että laskee Comfortin Dynamicin tasolle ja sitten Dynamic on niin alhaalla että sitä ei voi oikein käyttää.
 
Luulisi olevan järkevämpää pitää vakiokuntoisena ja ajaa Dynamicillä kuin se, että laskee Comfortin Dynamicin tasolle ja sitten Dynamic on niin alhaalla että sitä ei voi oikein käyttää.

Kyllä tuossa ajamassani VCDS:llä madalletussa yksilössä Dynamic oli vielä aivan käyttökelpoinen korkeus, eli sen suhteen asiassa ei ole mitään ongelmaa.
Kuitenkaan 19" tai 20" matalaprofiilikumeilla ei voi ajella kanttien ja kuoppien yli aivan älytöntä nopeutta, niin silloin auton mataluuskaan ei haittaa.

Lisäksi kun on läppäri ja piuha autossa, niin korkeuksien muuttamiseen menee maksimissaan se kymmenen minuuttia.
Tietty jos homman tekee oikein tehtaan ohjeilla, eli mittaa kaikki kulmat ja säätää korkeudet sen mukaan ja tekee tämän mittaus / säätö syklin useampaan kertaan kuten ohje sanoo, niin silloin ei selviä kymmenessä minuutissa.
 
Kyllä tuossa ajamassani VCDS:llä madalletussa yksilössä Dynamic oli vielä aivan käyttökelpoinen korkeus, eli sen suhteen asiassa ei ole mitään ongelmaa.
Kuitenkaan 19" tai 20" matalaprofiilikumeilla ei voi ajella kanttien ja kuoppien yli aivan älytöntä nopeutta, niin silloin auton mataluuskaan ei haittaa.

Lisäksi kun on läppäri ja piuha autossa, niin korkeuksien muuttamiseen menee maksimissaan se kymmenen minuuttia.
Tietty jos homman tekee oikein tehtaan ohjeilla, eli mittaa kaikki kulmat ja säätää korkeudet sen mukaan ja tekee tämän mittaus / säätö syklin useampaan kertaan kuten ohje sanoo, niin silloin ei selviä kymmenessä minuutissa.
Itse auton omistaja oli tuossa ylempänä kyllä eri mieltä Dynamicin käyttökelpoisuudesta.

Ja tuntuu tuokin myös hieman hassulta, että autoon on laitettu napista neljä eri korkeutta ja sä ehdotat että läppärillä kymmenen minuutin säädöllä on mukavampi muutella.
 
Ja tuntuu tuokin myös hieman hassulta, että autoon on laitettu napista neljä eri korkeutta ja sä ehdotat että läppärillä kymmenen minuutin säädöllä on mukavampi muutella.

Mun mielestä hassua ostaa "maastomalli" ja lyödä se tonttiin kun samaa autoa saa "perusmallinakin" joka on kaikinpuolin ulkonäöllisesti hienompi. Itsekin kyllä ottaisin ennemmin alltrack/allroad/xc/tms. mallin käyttökelpoisuuden takia, mutta ilman madalluksia tai matalaprofiilisia.
 
Vähän vielä matalemmalta :D meneekö se nyt jotain 10mm silloin vielä alemmaksi. Ei ole kyllä enää mikään nautinto ajella kun jouset ovat niin tyhjät ja iskarit jäykemmät siinä asennossa. Pitäisi käydä josku koodaamassa vähän ylöspäin niin voisi dynamicillakin ajella.

edit. tuossa taitaa olla kuva dynamic-asennossa
IMG_20190428_174616.jpg


Tossa vastaavasti mun A7 dynamic-asennossa. On siinä aika iso ero :D
20" vanteet myös

IMG_20190530_112355.jpg
 
20190530_191933.jpg

Kia Ceed vaihtui uuteen Mazda CX-3:seen. Bensa-automaatti, adaptiivisella vakkarilla, nahkajakkarat (näissä hyvät säädöt), Bosen ihan asiallinen äänentoisto subbarilla ja todella hyvät ajovalot (LED, täysautomatiikka) oleellisimmat varusteet itselle.

Helmiäisvalkoinen oli alunperin tarkoitus hommata, mutta puolen vuoden odotus ei houkuttanut kun samalla varustelutasolla olevan sai mustana viikossa.
 
Hieno valinta tuo Matsuda! Näitä näkee harvinaisen vähän Suomen teillä, lieneekö se että hintaa on hippaisen liikaa vrt. saman tason VW-kilpailijoihin nähden. Itsellä kokemusta perus Mazda 3:sta ja se on ainakin nätti ja soiva peli. Rengastuksella ilmeisesti aika paljon väliä mitä rengasääniin tulee, koska itseäni ei häirinneet koskaan. Hieno peli.
 
Hieno valinta tuo Matsuda! Näitä näkee harvinaisen vähän Suomen teillä, lieneekö se että hintaa on hippaisen liikaa vrt. saman tason VW-kilpailijoihin nähden. Itsellä kokemusta perus Mazda 3:sta ja se on ainakin nätti ja soiva peli. Rengastuksella ilmeisesti aika paljon väliä mitä rengasääniin tulee, koska itseäni ei häirinneet koskaan. Hieno peli.

Syynä ehkä myös se, että tuo on muuten parhaimmillaan kaupunkipyörityksessä, mutta kulutus karkaa korkeaksi tuolla bensa-automaatilla. Tämä oli ainakin itselläni syynä, että hylkäsin tämän vaihtoehdon.
 
Syynä ehkä myös se, että tuo on muuten parhaimmillaan kaupunkipyörityksessä, mutta kulutus karkaa korkeaksi tuolla bensa-automaatilla. Tämä oli ainakin itselläni syynä, että hylkäsin tämän vaihtoehdon.
Ja on myös niin, että korkeahkot päästöt nostavat autoveroa ja siten hankintahintaa.

Itse ajelin viime kesänä CX-3:lla reissussa, ja tykkäsin kovasti. Se oli tosin nelivetoinen 150-hevosvoimainen malli. Kovin janoinen valitettavasti oli, mutta nelivetomallihan kuluttaa enemmän.
 
Ja on myös niin, että korkeahkot päästöt nostavat autoveroa ja siten hankintahintaa.

Itse ajelin viime kesänä CX-3:lla reissussa, ja tykkäsin kovasti. Se oli tosin nelivetoinen 150-hevosvoimainen malli. Kovin janoinen valitettavasti oli, mutta nelivetomallihan kuluttaa enemmän.
Minkä verran kulutti kutakuinkin? Ihan mielenkiinnosta vertailen omaan autoon.
 
Kovin fanaattisesti täällä suhtaudutaan tuohon kulutukseen. Mikäli jollain on varaa ostaa uusi auto, niin muutama desi satasella tuskin vaikuttaa siinä kohtaa enää talouteen millään tavalla.
Mutta muutaman litran lisäkulutus saattaa jo vaikuttaa, jos autot muuten melko samanlaisia ja saman hintaisia. Ennen kun tuli ajettua 50tkm/vuosi niin silloisen auton 8,7l keskikulutus jo tuntui vähän lompakossa. Kilometrit on nyt puolittuneet ja keskikulutuskin melkein 2 litraa vähemmän.
 
Kovin fanaattisesti täällä suhtaudutaan tuohon kulutukseen. Mikäli jollain on varaa ostaa uusi auto, niin muutama desi satasella tuskin vaikuttaa siinä kohtaa enää talouteen millään tavalla.
Muutama desi satasella ei tosiaan vaikuta suuntaan taikka toiseen, koska sen saa muutettua jo omalla ajotyylillä huomattavasti isommaksi eroksi. Mutta esimerkiksi itse siirryin uudesta pikkubensasta (kulutus noin 5,5-6.0 l/100km) plugariin ja se tuo säästöä polttoainekuluissa ja veroissa noin 1500 euroa vuodessa verrattuna tuohon edelliseen. Jos taas miettii olisiko verrokkina ollutkin perheen toinen kulkine (ahdettu V6 neliveto SUV), jossa kulutus oli keskimäärin 11-12 l/100km niin säästöä tulisikin vuodessa noin 3000 euroa. Tuo alkaa jo olemaankin aika merkittävä ero. Toki tuon uuden plugarin pääomakulu on jotain ihan muuta kuin tuon edellisen pikkubensan, mutta on niissä autonakin eroa kuin yöllä ja päivällä.
 
Kovin fanaattisesti täällä suhtaudutaan tuohon kulutukseen. Mikäli jollain on varaa ostaa uusi auto, niin muutama desi satasella tuskin vaikuttaa siinä kohtaa enää talouteen millään tavalla.

Joo ei tässä desin parin takia hikoilla. Tuo CX-3 kuluttaa kaupunkiajossa helposti 8 litran päälle, kun oma niro menee nelosen pintaan. Siinä alkaa jo 12 tkm vuosikilsoillakin eroa tulemaan melkoisesti.
 
Tälläkin sivulla on ihan liikaa hienoja autoja, joten korjataanpa asia :smoke:
Eli meikäläisellä on tälläinen farkku-väyskä, 220CDI -00. Alkuperäinen suomiauto, kuten näkyy :lol: lisävarusteitakaan ei ole juuri rastiteltu, ilmastointi ja vakkari ym. taitaa näissä olla jo vakiona. Kilsoja on jo jonkin verran takana ja päällepäinhän tuo on hemmetin ruma, mutta toistaiseksi se on kuljettanut töihin ja takaisin, keskikulutuksen ollessa (ajotietokoneen mukaan) siinä kuuden ja seitsemän litran välissä.

IMG_20190531_125651~2.jpg IMG_20190531_125719.jpg
 
Tälläkin sivulla on ihan liikaa hienoja autoja, joten korjataanpa asia :smoke:
Eli meikäläisellä on tälläinen farkku-väyskä, 220CDI -00. Alkuperäinen suomiauto, kuten näkyy :lol: lisävarusteitakaan ei ole juuri rastiteltu, ilmastointi ja vakkari ym. taitaa näissä olla jo vakiona. Kilsoja on jo jonkin verran takana ja päällepäinhän tuo on hemmetin ruma, mutta toistaiseksi se on kuljettanut töihin ja takaisin, keskikulutuksen ollessa (ajotietokoneen mukaan) siinä kuuden ja seitsemän litran välissä.

IMG_20190531_125651~2.jpg IMG_20190531_125719.jpg

Käyttöauto viimeisen päälle :D Varusteistakaan ei puutu kuin bluetooth audiolle ;)
 
Kovin fanaattisesti täällä suhtaudutaan tuohon kulutukseen. Mikäli jollain on varaa ostaa uusi auto, niin muutama desi satasella tuskin vaikuttaa siinä kohtaa enää talouteen millään tavalla.

Kyse ei todellakaan ole rahasta varmaankaan kovinkaan monen kohdalla, vaan ihan muista asioista. Nykyään yhä useammat ajattelevat myös luontoa ja tulevaisuutta.

Sen takia oma A-sarja vaihtuukin EQC sähköautoon, vaikka ensin piti tulla E-Sarjan hybridi, mutta tuo on viä parempi vaihtoehto. Sähkö siihen sit tuotetaan kokonaan omilla paneeleilla.
 
Minä saan nykyään jo näppylöitä ainaisesta ilmastovouhotuksesta,joten otin käyttöön 20 vuotta vanhan V6 Alfan joka kuluttaa melkein tuplat normaaliin käyttikseen verrattuna,bussoa kun on vaan niin lystiä kierrättää vähän reilummin.
 
Omalla kohdalla tällä ei oo mitään tekemistä ilmastomuutoksen kanssa vaan syyt on ihan muut.
 
Minä saan nykyään jo näppylöitä ainaisesta ilmastovouhotuksesta,joten otin käyttöön 20 vuotta vanhan V6 Alfan joka kuluttaa melkein tuplat normaaliin käyttikseen verrattuna,bussoa kun on vaan niin lystiä kierrättää vähän reilummin.
Sama, vaihdoin käyttö/huviautoksi 3L V6 bensan ja siinä vaan on fiilistä enemmän kuin useimmissa ekologisissa vehkeissä. Toisaalta ymmärrän myös sen hienouden jos pystyy omilla aurinkopaneeleilla tuottamaan kulkemiseensa tarvittavaa energiaa.
 
Sama, vaihdoin käyttö/huviautoksi 3L V6 bensan ja siinä vaan on fiilistä enemmän kuin useimmissa ekologisissa vehkeissä
Täällä vaihdettiin 3L V6 bensa Mondeo -> Audi A6 3.0tdi tiptronic -08. ST220 Mondeo on ihan siisti ja vähän erikoinenkin auto mutta päivittäisessä ajossa alkoi tympimään heikko alavääntö ja kytkimen polkeminen ruuhkassa. Hauskinta siinä oli hyvät ja "autoon sopimattomat" äänet, miinuksena kova kulutus ja ajoneuvovero ja hieman halpamuovinen sisusta. Auton ominaisuudet menivät tavallaan hukkaan kun työmatka vaihtui kehä 3 suunnalle.
audi.jpg



Pientä laittoa ja parantelua on suunnitteilla, heti tuoreeltaan purin sisälokarit, pohjamuovit ja sumuvalot kehyksineen irti. Pesin välijäähdyttimet ja katteiden päälle kertyneet
hiekat.


audi_pohja.jpg
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 466
Viestejä
4 497 383
Jäsenet
74 211
Uusin jäsen
merts

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom